abonnement Unibet Coolblue
pi_196545348
Meestal ik het ook zo dat degenen die dit soort eisen hebben, bijna geen ervaring hebben met relatie/kliks en dus niet echt weten hoe het in werkelijkheid werkt.
  Moderator vrijdag 4 december 2020 @ 09:51:49 #102
5428 crew  miss_sly
pi_196545359
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:45 schreef Ven1972 het volgende:
Ik erken het ook dat jonge meiden van 20-30 jaar in heel andere levensfase zit, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Dat respecteer ik zeker ook wel,. echter kan het ook heel goed lopen zoals dat van @:acherlijke_gladiool. Maar aan andere kant vinden heel veel jonge meiden van 18-25 jaar veel mannen in 40+ te oud voor een relatie, dat is ook zo, echter sommige meiden van 20-38 jaar kunnen toch wel verliefd worden op oudere mannen van 40-50 jaar oud.. Ik denk dat vele van jullie het niet willen begrijpen dat ik echt op jongeren val. Ik wil eerlijk zeggen dat ik nooit zal veranderen voor jullie en niet voor iedereen. Ik blijf mij zelf en mijn gevoelens voor jonge vrouwen zijn oprecht en eerlijk.

Over oudere vrouwen tussen 30-45 jaar kan ik eerlijk zeggen dat ik ze nooit uitsluit voor een relatie. Ik kan ook met ze echt heel goede relatie mee hebben. Het gaat mij immers om innerlijk, karakter en gevoel. Daarom kan ik ook verliefd worden op deze vrouwen als het aan de situatie ligt. Echt eerlijk gezegd maakt de leeftijd helemaal niks uit voor een liefde.

Ik geniet echt van mijn leven en doe altijd mijn best wat ik allemaal kan. Ik zoek niet direct een vrouw, maar als een vrouw mij leuk vindt dan zal ik er op ingaan.
Ik denk dat je het meer als een leuke fantasie moet zien. Daar is ook niets mis mee, je mag fantaseren wat je wil. Niemand kan je dat verbieden.
Ik denk dat je voor jezelf kan proberen te leren accepteren dat een leuke, jonge meid van begin 22 niet voor je zal kiezen. Niet het soort meisje dat jij in je hoofd leuk vindt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196545406
En wat ik dus bij mezelf denk: We kunnen Ven nog zoveel proberen te "adviseren", maar hij zal het misschien nooit begrijpen juist door zijn beperking, omdat dat zijn beperking is.
pi_196545526
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 09:21 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is TS ook al meerdere malen verteld, maar om de zoveel tijd komt (een vorm van) dit topic weer voorbij van TS.
Ik begin te geloven dat hij door zijn beperkingen werkelijk niet is staat is om in te zien dat dit scenario zeer waarschijnlijk nooit gaat gebeuren. Sneu wel, maar dat is wat het realistisch gezien is.
  Moderator vrijdag 4 december 2020 @ 10:15:40 #105
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_196545659
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 10:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ik begin te geloven dat hij door zijn beperkingen werkelijk niet is staat is om in te zien dat dit scenario zeer waarschijnlijk nooit gaat gebeuren. Sneu wel, maar dat is wat het realistisch gezien is.
Dat zou kunnen, kijk en hij heeft het niet over minderjarigen, dus dat ie een fantasie heeft die echt nooit werkelijkheid gaat worden, ja weet je, daar kan ik het topic niet voor sluiten.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_196545708
Zeg nooit, nooit. Afgelopen weekend bleek een studiegenoot van mijn vriendin, van 24, een relatie te hebben met een man van 59. Was ook verbijsterd. Al heeft die man centen en zij daddy issues.

Mijn vriendin is in de 30 en studeert nog. Dus klasgenoten en vrienden zijn vaak in de 20. En de meesten zijn best aardig, maar voor mij is er geen klik. Andere generatie/levensfase. Meestal blijf ik ook niet lang als mijn vriendin visite heeft. Kan er gewoon niks mee. En dat hoeft ook niet. Die tijd gehad.

Mijn leidinggevende dacht zojuist dat ik 28 was. Ben toch echt 40. Dus in dat opzicht zou het nog kunnen, maar er zit een generatie kloof tussen.

Zou als het mijn kind was er ook niet echt voor warmlopen als ze thuiskomen met iemand van mijn leeftijd.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_196547560
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 20:24 schreef Ven1972 het volgende:
Maar een vrouw van 30-35 jaar vind ik iets beter acceptabel voor om een relatie aan te gaan.
wat bedoel je precies met 'acceptabel' ?

imho ga je een relatie aan voor jezelf en is dat in eerste instantie gewoon een keuze die iets is tussen jou en je partner.

Natuurlijk kan het best zijn dat je vervolgens wel geconfronteerd zal worden met bepaalde 'oordelen' die uit je sociale kring zal komen.... familie e/of vrienden.

Leeftijd kan daarbij meespelen, maar ik vermoed nooit als enige.
ook vermoed ik dat het meestal ook geen 'absoluut' oordeel is, maar mogelijk hierin ook mee kan spelen dat die mensen je beter kennen en ook bepaalde potentiele problemen kunnen voorzien.

Als je zelf al ervan uitgaat dat anderen een probleem zouden kunnen maken, en dat dat een effect op je relatie zal hebben, zal er vermoedelijk ook wel een reden zijn te denken dat er inderdaad _iets_ is dat niet helemaal 'probleemloos is, en je de oorzaak eigenlijk zou moeten aanpakken; Hetzij in die relatie, of juist in relatie tot de 'acceptatie' door anderen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_196551345
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 09:43 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Dat hele leeftijd is maar een nummer gaat vooral op voor mensen die onverwacht een echte klik met iemand hadden.
Die niet op zoek waren naar, maar meestal juist nooit hadden verwacht die klik met iemand van zo’n andere leeftijd te zullen krijgen.

Als je bewust bezig bent met vissen naar erg veel jonger (of ouder) is leeftijd juist wel een ding voor je.
Dan is het niet maar gewoon een cijfer, maar een doel.
Daarmee maak je de ander tot iets oppervlakkigs. Gaat het (in eerste instantie iig) minder om het werkelijke persoon.
Dan gaat het je meer om waar die leeftijdsklasse voor jou voor staat ipv om wie de ander is.

En daarmee doe je die ander tekort. Is de kans dat het werkt minimaal.
Want niemand kan voldoen aan een droombeeld.
Mooi verwoord en dat is ook eigenlijk wat mij altijd stoort bij soortgelijke topics. Het gaat niet om de persoon, maar om de jeugdigheid van deze persoon en verder niets. Geheel onverassend loopt dat op niks uit doordat de oudere in dit geval de jongere fetisheert. Wanneer het daadwerkelijk om de persoon gaat dan zijn de scheve verhoudingen ook aanwezig, met als verschil dat er wederzijds begrip is voor die verschillen en beiden kijken om dat te kunnen overbruggen zonder de ander daarin te kort te doen.
pi_196557621
Ja ik vind op zich dat 42 en 22 nog wel acceptabel is maar meer dan de helft moet het echt niet worden maar dat wordt het in het geval van 42 en 22 ook niet. Wel heb ik eens iemand van 19 gehad toen ik zelf 35 was en dan zie je dat het met vrouwen onder de 20 moeilijker wordt, maar als het klikt of er is een soort van klik dan moet je gaan en wat familie zegt die moet je dan maar aan de kant schuiven want het is jouw relatie enzo. Maar jonger dan 19 ga ik niet meer, ik hou het liever op 23, maar ook weer niet veel ouder dan dat.
pi_196559644
quote:
18s.gif Op zaterdag 5 december 2020 00:14 schreef Muskusboktor57 het volgende:
Ja ik vind op zich dat 42 en 22 nog wel acceptabel is maar meer dan de helft moet het echt niet worden maar dat wordt het in het geval van 42 en 22 ook niet. Wel heb ik eens iemand van 19 gehad toen ik zelf 35 was en dan zie je dat het met vrouwen onder de 20 moeilijker wordt, maar als het klikt of er is een soort van klik dan moet je gaan en wat familie zegt die moet je dan maar aan de kant schuiven want het is jouw relatie enzo. Maar jonger dan 19 ga ik niet meer, ik hou het liever op 23, maar ook weer niet veel ouder dan dat.
Gatverdamme.

Die meid van 19 zal nu vast heel veel spijt hebben dat ze met zo’n ouwe vent fysiek intiem mee is geweest. Welke man van 35 gaat nu weer met iemand van 19 jaar? Ze zijn nog net geen kind voor de wet.. maar mentaal wel. Wtf.

Je speelt in op daddy issues van jongere meisjes. Waar is je schaamte en moraal?
pi_196561140
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 08:30 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Gatverdamme.

Die meid van 19 zal nu vast heel veel spijt hebben dat ze met zo’n ouwe vent fysiek intiem mee is geweest. Welke man van 35 gaat nu weer met iemand van 19 jaar? Ze zijn nog net geen kind voor de wet.. maar mentaal wel. Wtf.

Je speelt in op daddy issues van jongere meisjes. Waar is je schaamte en moraal?
Waarom doe je nu alsof jonge vrouwen van 19 jaar niet zelf genoeg verantwoording hebben om zelf voor hun eigen keuze te staan?

Ik heb wel eens van die jonge meiden gekent die dan een tijdje een relatie hadden met een duidelijk oudere vent, en meestal vond 'n ze zich juist heel erg 'zelfstandig' en 'volwassen'... Maar bovenal was het altijd hun eigen vrije keuze, niemand dwong hen ertoe.


Ik vind het heel slap om achteraf dan opeens te doen alsof ze geen verantwoordelijkheid voor hun eigen keuze hebben
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_196561535
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 10:38 schreef RM-rf het volgende:
Waarom doe je nu alsof jonge vrouwen van 19 jaar niet zelf genoeg verantwoording hebben om zelf voor hun eigen keuze te staan?

Ik heb wel eens van die jonge meiden gekent die dan een tijdje een relatie hadden met een duidelijk oudere vent, en meestal vond 'n ze zich juist heel erg 'zelfstandig' en 'volwassen'... Maar bovenal was het altijd hun eigen vrije keuze, niemand dwong hen ertoe.


Ik vind het heel slap om achteraf dan opeens te doen alsof ze geen verantwoordelijkheid voor hun eigen keuze hebben
Toen ik 19 was had ik wel dates met oudere mannen, ik heb er nooit spijt van gehad. Had totaal niets met issues te maken, het waren gewoon mannen waar je wel leuk mee kon chatten en die irl ook wel interessante verhalen hadden, die complimenten gaven enz. Maar ik heb me dan ook nooit door iemand laten overhalen om een relatie te beginnen ofzo. Daarin waren ze gelukkig ook niet opdringerig, misschien klein beetje maar niet zo erg. Het verschilt denk ik per individu. Ik kan me emotioneel goed aan de behoeften van anderen onttrekken in deze zin , misschien beetje te goed, maar als iemand zich heel snel een schuldgevoel laat aanpraten dan is iemand die ouder is en meer levenservaring heeft denk ik wel in het voordeel qua manipulatie.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zaterdag 5 december 2020 @ 13:10:37 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196563310
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 10:38 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Waarom doe je nu alsof jonge vrouwen van 19 jaar niet zelf genoeg verantwoording hebben om zelf voor hun eigen keuze te staan?

Ik heb wel eens van die jonge meiden gekent die dan een tijdje een relatie hadden met een duidelijk oudere vent, en meestal vond 'n ze zich juist heel erg 'zelfstandig' en 'volwassen'... Maar bovenal was het altijd hun eigen vrije keuze, niemand dwong hen ertoe.


Ik vind het heel slap om achteraf dan opeens te doen alsof ze geen verantwoordelijkheid voor hun eigen keuze hebben
Mensen van 19 vinden zichzelf over het algemeen zeer volwassen, maar dat ze dat op dat moment vinden betekent niet dat ze het zijn.

Vraag diezelfde meisjes als ze 30 zijn nog maar eens of ze volwassen waren toen ze 19 waren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196563503
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mensen van 19 vinden zichzelf over het algemeen zeer volwassen, maar dat ze dat op dat moment vinden betekent niet dat ze het zijn.

Vraag diezelfde meisjes als ze 30 zijn nog maar eens of ze volwassen waren toen ze 19 waren.
het is geen kwestie van 'je kunt lekker je mening geven' en dan achteraf doen alsof je zelf helemaal geen verantwoordelijkheid had en het allemaal 'opgedriongen' zou zijn...

sorry maar juist dat is het achteraf 'creeren' van een vermeende onschuld of onverantwoordelijkheid die vaak jonge vrouwen van buitenaf opgedrongen wordt: voral niet zelf verantwoordelijk dragen, maar net doen alsof 'mannen' dat zouden moeten hebben.

19 jaar oud betekent gewoon wel degelijk dat je zelf die beslissingen kunt nemen en de gevolgen zelf moet dragen...

Dat is zeker niet altijd 'leuk' en heeft niet enkel voordelen, maar ook nadelen; bv. dat je het jezelf moet aanrekenen als je een relatie aanging waar je misschien achteraf spijt van hebt.
Dan leer je gewoon daarvan, dat doet iedereen op die leeftijd... maar het is m.i wel erg slap te gaan denken 'dat je daar zelf niks aan zou kunnen doen, omdat je te jong zou zijn om te weten wat voor relatie je aangaat'

Wat zou je ervan vinden als het gedrag van jonge manen van 18 of 19 jaar opeens goedgesproken wordt met een 'jamaar, eigenlijk zijn die jonge mannen nog niet oud genoeg om werkelijk te weten wat ze doen' ?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_196563573
Er wordt weer lekker langs elkaar heen geluld en woorden in elkaars mond gelegd.
pi_196565346
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:20 schreef RM-rf het volgende:
19 jaar oud betekent gewoon wel degelijk dat je zelf die beslissingen kunt nemen en de gevolgen zelf moet dragen...
Juist, maar je vergeet wat je zelf aangeeft:

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:20 schreef RM-rf het volgende:
Dat is zeker niet altijd 'leuk' en heeft niet enkel voordelen, maar ook nadelen; bv. dat je het jezelf moet aanrekenen als je een relatie aanging waar je misschien achteraf spijt van hebt.
Dan leer je gewoon daarvan, dat doet iedereen op die leeftijd... maar het is m.i wel erg slap te gaan denken 'dat je daar zelf niks aan zou kunnen doen, omdat je te jong zou zijn om te weten wat voor relatie je aangaat'
Wanneer je 19 bent kan je soms, eigenlijk vaker, echt nog niet zien wat de gevolgen zijn van een bepaalde beslissing die je neemt.

En daar hoef jij het vanzelfsprekend niet mee eens te zijn.

Op mijn 47e terug kijkend naar mijn 19e wist ik toen eigenlijk nog geen ene reet van het leven zelf, al dacht ik toen dat ik alles wel wist en gezien had. :')
  zaterdag 5 december 2020 @ 15:31:36 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196565421
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:20 schreef RM-rf het volgende:

[..]

het is geen kwestie van 'je kunt lekker je mening geven' en dan achteraf doen alsof je zelf helemaal geen verantwoordelijkheid had en het allemaal 'opgedriongen' zou zijn...

sorry maar juist dat is het achteraf 'creeren' van een vermeende onschuld of onverantwoordelijkheid die vaak jonge vrouwen van buitenaf opgedrongen wordt: voral niet zelf verantwoordelijk dragen, maar net doen alsof 'mannen' dat zouden moeten hebben.

19 jaar oud betekent gewoon wel degelijk dat je zelf die beslissingen kunt nemen en de gevolgen zelf moet dragen...

Dat is zeker niet altijd 'leuk' en heeft niet enkel voordelen, maar ook nadelen; bv. dat je het jezelf moet aanrekenen als je een relatie aanging waar je misschien achteraf spijt van hebt.
Dan leer je gewoon daarvan, dat doet iedereen op die leeftijd... maar het is m.i wel erg slap te gaan denken 'dat je daar zelf niks aan zou kunnen doen, omdat je te jong zou zijn om te weten wat voor relatie je aangaat'

Wat zou je ervan vinden als het gedrag van jonge manen van 18 of 19 jaar opeens goedgesproken wordt met een 'jamaar, eigenlijk zijn die jonge mannen nog niet oud genoeg om werkelijk te weten wat ze doen' ?
Ja, dat is allemaal precies wat ik zeg...
Oh wacht, dat heeft helemaal NIETS te maken met wat ik zeg...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196565432
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 15:27 schreef PieterCornelis het volgende:
Wanneer je 19 bent kan je soms, eigenlijk vaker, echt nog niet zien wat de gevolgen zijn van een bepaalde beslissing die je neemt.
dat heeft verder niks met de leeftijd te maken of met de vraag dat het hier om een vrouw gaat..

ik reageerde op iemand die stelde dat een jonge vrouw die sex heeft met een oudere man zich later wel 'vies zou moeten gaan voelen, en beweerde dat de man daar dan schuld aan zou zijn omdat hij 'misbruik' van haar gemaakt had;
de letterlijke uitspraak was

quote:
Die meid van 19 zal nu vast heel veel spijt hebben dat ze met zo’n ouwe vent fysiek intiem mee is geweest.
Dat vind ik gewoon absolute onzin en juiste en ontkenning dat die jonge vrouw kennelijk gewoon zelf die keuze heeft een relatie aan te agan of sex te hebben...
ook als ze misschien later spijt ervan kan hebben, is het nzin dan te doen alsof ze zich wel 'vies' moet gaan voelen of dat een ander misbvruik van haar zou maken als ze volledig vrijwillig besluit een relatie aan te agan op die leeftijd.

Ook als iemand van wat voor leeftijd of wat voor geslacht dan ook best een keuze kan maken die hij of zij op een later moment niet meer zou maken, betekent dast _niet_ dat de ander dan 'misbruik' van hem of haar zou maken als de persoo die keuze zélf genomen heeft.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 5 december 2020 @ 15:33:16 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196565451
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 15:27 schreef PieterCornelis het volgende:

[..]

Juist, maar je vergeet wat je zelf aangeeft:
[..]

Wanneer je 19 bent kan je soms, eigenlijk vaker, echt nog niet zien wat de gevolgen zijn van een bepaalde beslissing die je neemt.

En daar hoef jij het vanzelfsprekend niet mee eens te zijn.

Op mijn 47e terug kijkend naar mijn 19e wist ik toen eigenlijk nog geen ene reet van het leven zelf, al dacht ik toen dat ik alles wel wist en gezien had. :')
Dat is een beetje het punt met volwassen worden en het allemaal wel denken te weten.
Pas als je doorhebt dat je het nooit allemaal wel zult weten begin je werkelijk volwassen te worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196566116
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 15:27 schreef PieterCornelis het volgende:
Wanneer je 19 bent kan je soms, eigenlijk vaker, echt nog niet zien wat de gevolgen zijn van een bepaalde beslissing die je neemt.

En daar hoef jij het vanzelfsprekend niet mee eens te zijn.
Het is geen kwestie van eens zijn, want het is gewoon een biologisch feit dat je brein op die leeftijd nog niet volwassen is. En dat overzien van gevolgen is nou net van één van de laatste dingen in dat proces.

Dat is overigens geen rechtvaardiging voor allerlei criminele activiteiten of het volledig afschuiven van enige vorm van verantwoordelijkheid voor je gedrag en keuzes, voordat dat er weer van gemaakt wordt.
pi_196566237
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 08:30 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Gatverdamme.

Die meid van 19 zal nu vast heel veel spijt hebben dat ze met zo’n ouwe vent fysiek intiem mee is geweest. Welke man van 35 gaat nu weer met iemand van 19 jaar? Ze zijn nog net geen kind voor de wet.. maar mentaal wel. Wtf.

Je speelt in op daddy issues van jongere meisjes. Waar is je schaamte en moraal?
Als ze die spijt puur heeft vanwege zijn leeftijd en niet vanwege hoe hij haar behandeld heeft, dan ligt het denk ik niet aan zijn moraal en is dat niet per se iets om voor te schamen.
pi_196566727
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 20:24 schreef Ven1972 het volgende:
Ik zit een beetje met een dilemma, een leeftijdsverschil in een relatie. Stel als een vrouw van 23 of 22 jaar verliefd op mij wordt en ik op haar, vind ik echt moet kunnen en maar de leeftijdsverschil maakt mij geen moer uit. Zeker moet de familie, vrienden, kennissen en omgeving het maar accepteren dat ik samen met mijn toekomstige vriendin, die samen met elkaar een groot leeftijdsverschil hebben, een liefdesrelatie heb.

Maar een vrouw van 30-35 jaar vind ik iets beter acceptabel voor om een relatie aan te gaan. Een vrouw van 18 zal het nooit kunnen, dan is de leeftijdsverschil veel te groot. Dus mijn gevoel zegt het ook dat vrouwen van 22-38 jaar beter behapbaar is voor een relatie met mij, dus een leeftijdsverschil tussen 26-15 jaar is echt acceptabel.

Wat vinden jullie er van?
Hoe realistisch acht je dit allemaal?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_196566974
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 15:32 schreef RM-rf het volgende:
dat heeft verder niks met de leeftijd te maken of met de vraag dat het hier om een vrouw gaat..
Ja en nee.

Ja, het heeft alles met de leeftijd te maken. En nee, het maakt niet uit of je het over jongens of meisjes hebt.

In het algemeen kan je stellen dat je op je 19e wel de verantwoordelijkheid hebt om bepaalde beslissingen te nemen waarvan je op je 19e niet het complete overzicht hebt van de eventuele gevolgen achteraf.

En of dat nu op seksueel gebied is of op andere gebieden, dat maakt niet uit. maar okay de één is de ander niet.

En waar Medusa666 mee reageerde ben ik het ook niet 100% mee eens, wie zegt dat iemand ergens spijt van krijgt of zich vies zal gaan voelen?

Ik reageerde ook niet op haar ik reageerde op jou.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:20 schreef RM-rf het volgende:
19 jaar oud betekent gewoon wel degelijk dat je zelf die beslissingen kunt nemen en de gevolgen zelf moet dragen...
Eens.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:20 schreef RM-rf het volgende:
Dat is zeker niet altijd 'leuk' en heeft niet enkel voordelen, maar ook nadelen; bv. dat je het jezelf moet aanrekenen als je een relatie aanging waar je misschien achteraf spijt van hebt.
Dan leer je gewoon daarvan, dat doet iedereen op die leeftijd...
Eens.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:20 schreef RM-rf het volgende:
maar het is m.i wel erg slap te gaan denken 'dat je daar zelf niks aan zou kunnen doen, omdat je te jong zou zijn om te weten wat voor relatie je aangaat'
Niet eens, want op die leeftijd kan je waarschijnlijk nog niet voor 100% de gevolgen van je beslissing overzien.
pi_196567182
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 16:17 schreef Chia het volgende:

[..]

Het is geen kwestie van eens zijn, want het is gewoon een biologisch feit dat je brein op die leeftijd nog niet volwassen is. En dat overzien van gevolgen is nou net van één van de laatste dingen in dat proces.

Dat is overigens geen rechtvaardiging voor allerlei criminele activiteiten of het volledig afschuiven van enige vorm van verantwoordelijkheid voor je gedrag en keuzes, voordat dat er weer van gemaakt wordt.
Ik denk dat wij het wel weer eens zijn.

Ik gaf in mijn reactie RM-rf de ruimte om het niet met mijn reactie eens te zijn, ondanks dat het biologisch gezien wel weer waar is wat ik stelde, wie ben ik om te stellen dat mijn waarheid de absolute waarheid is?
pi_196567230
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 17:36 schreef PieterCornelis het volgende:

[..]

Ik denk dat wij het wel weer eens zijn.

Ik gaf in mijn reactie RM-rf de ruimte om het niet met mijn reactie eens te zijn, ondanks dat het biologisch gezien wel weer waar is wat ik stelde, wie ben ik om te stellen dat mijn waarheid de absolute waarheid is?
Ik ben het dan wel deels met je oneens, want ik ben tegen de tendens dat meningen zwaarder wegen of even zwaar kunnen dan wetenschappelijke feiten.

Zodra dat gebeurt discussieer je ook niet meer vanuit een gemeenschappelijke werkelijkheid.
pi_196567419
quote:
12s.gif Op zaterdag 5 december 2020 17:40 schreef Chia het volgende:

[..]

Ik ben het dan wel deels met je oneens, want ik ben tegen de tendens dat meningen zwaarder wegen of even zwaar kunnen dan wetenschappelijke feiten.

Zodra dat gebeurt discussieer je ook niet meer vanuit een gemeenschappelijke werkelijkheid.
De discussie is er dan toch niet meer wanneer iemand anders overtuigd is van zijn eigen gelijk?

Tenminste niet bij mij, ik wil iemand best aanhoren wanneer hij/zij bijvoorbeeld van mening heeft dat de aarde plat in plaats van rond is. Ik geef dan aan wat ik daarvan vindt en dan houd het daarna op. Ik respecteer dan iemands mening, maar ik ga mijn mening of de waarheid er niet voor aanpassen.
pi_196567627
Ik wil wel even benadrukken dat TS zich nergens voor hoeft te schamen. De vrouwen waarop hij valt, zijn wel meerderjarig. Ze zijn oud genoeg om te bepalen met wie ze een relatie aangaan.

Als TS een relatie krijgt met een 19-jarig meisje doet hij niks fout en als ze samen gelukkig zijn dan ben ik alleen maar blij voor hem.

En mocht het uiteindelijk wel fout lopen - hij heeft het meisje niks aangedaan, want ze is oud genoeg om zelf te kiezen met wie ze een relatie wilt. Heel veel relaties gaan uiteindelijk stuk voordat mensen de ware tegenkomen. Dat kan behoorlijk pijnlijk en verdrietig zijn, maar dit hoort ook bij het leven en het vormt je als persoon.

Het punt is: met 48 jaar zit je in een andere levensfase dan met 19 jaar. Als hij uitsluitend geinteresseerd is in vrouwen van een andere leeftijdscategorie, dan is de kans groot dat hij elke keer teleurstellingen meemaakt. Maar dat is wat ik ervan verwacht - TS is mij toch niets verplicht? Het kan zijn dat ik er volkomen naast zit in zijn geval.

Hij heeft hier een topic gemaakt om advies en raad te krijgen. Even alle commotie en aannames weggefilterd: voor hem belangrijk om te weten, is dat bij de leeftijdscategorie waar hij op expliciet lijkt te vallen, de kans erg aanwezig is dat hij wordt afgewezen. Laten we zeggen dat de kans 4% is - het is dus niet helemaal onmogelijk.

Als hij daarop is voorbereid, dan gaat hij misschien ook vaker kijken naar vrouwen van zijn eigen leeftijd. En wie weet treft hij tegen zijn eigen verwachtingen in een vrouw van zijn eigen leeftijd waarop hij verliefd wordt en het is dan wederzijds.
pi_196569996
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 17:18 schreef PieterCornelis het volgende:

[..]


En waar Medusa666 mee reageerde ben ik het ook niet 100% mee eens, wie zegt dat iemand ergens spijt van krijgt of zich vies zal gaan voelen?

Ik reageerde ook niet op haar ik reageerde op jou.
Als je de context van de post waar ik op reageerde weghaalt, kun je eindeloos je eigen stelling gaan bevestigen en als een stroman aanvallen.

Nogmaals, ik reageerde op iemand die stelde dat een 19-jarige vrouw die iets met een oudere man zou hebben, zich vies zou gaan voelen en dat de man 'misbruik' van haar maakte.

Los van wat jij verder wil stellen, zou ik het op prijs stellen als je mijn reactie op wat ze schreef gewoon in die context blijft zien en niet poogt die 'los' te trekken
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_196571812
En ziet/date de TS nu iemand van 23-26 jaar? Of ooit gedaan?
“Here is your final lesson: Do not commit the crime for which you now serve the sentence. God said: Vengeance is mine. "
- Alexandre Dumas, The Count of Monte Cristo
pi_196571919
- niet op de persoon spelen -

[ Bericht 95% gewijzigd door CoolGuy op 05-12-2020 22:36:04 ]
pi_196572236
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 22:16 schreef PieterCornelis het volgende:

[..]

Kan je niet lezen of wil je niet lezen, en hoe oud ben je eigenlijk?
Moest een beetje lachen om de vraag in dit topic. :D :@
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zaterdag 5 december 2020 @ 22:42:56 #132
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_196572351
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 december 2020 22:09 schreef Subpoena het volgende:
En ziet/date de TS nu iemand van 23-26 jaar? Of ooit gedaan?
Grote kans van niet :)
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_196574133
:')

Anyway
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 08:47 schreef Nielsch het volgende:
Ah TS heeft weer eens een dilemma bedacht dat toch nooit werkelijkheid zal worden.
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 22:42 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Grote kans van niet :)
:o

Ik denk over leeftijdsverschil na als ze zich zou voordoen. Dan kan je beter de situatie analyseren ipv ALS er effectief een jonge vrouw zich zou aanbieden.
Getal zegt inderdaad niet alles. Sommige vrouwen van 25 jaar kunnen zich meer matuur gedragen dan sommige 35 jarige mannen. 20 jaar is wel veel en leefwereld + toekomstbeeld zouden een groot struikelblok kunnen worden.

Ik hou het zelf bij max 10j ouder en zal naar lange de persoon/situatie/leefwereld dat getal nog beetje kunnen "rekken". :)
“Here is your final lesson: Do not commit the crime for which you now serve the sentence. God said: Vengeance is mine. "
- Alexandre Dumas, The Count of Monte Cristo
  zondag 6 december 2020 @ 00:57:12 #134
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_196574279
quote:
16s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:24 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja niet om jou persoonlijk maar zo gaat dat wel, een vriend van mij zijn jongere zus had ook zo'n oudere kerel maar iedereen vond het maar een vies kereltje die ze nog net gedogen omdat het contact met de zus er anders aan zou gaan.
Ik ken een echtpaar van 70 en 30. Zij heeft daddy issues. Ik kan me er druk om maken of denken: over 10 jaar lost het probleem zich vanzelf op.

Ik vind zelf ouder prima, als hij maar mee gaat stappen met mijn vriendengroep en hun grappen en grollen en lachgasballonnetjes kan waarderen.
pi_196575958
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 00:57 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik ken een echtpaar van 70 en 30. Zij heeft daddy issues. Ik kan me er druk om maken of denken: over 10 jaar lost het probleem zich vanzelf op.

Ik vind zelf ouder prima, als hij maar mee gaat stappen met mijn vriendengroep en hun grappen en grollen en lachgasballonnetjes kan waarderen.
Lachgasballonnetjes zijn echt op elke leeftijd fucking dom.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')