abonnement Unibet Coolblue
pi_196899986
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 11:03 schreef Welten het volgende:

Heeft iedereen zijn line-up al klaar voor de feestdagen? Wat worden de plannen?
Niet echt een line-up maar flink wat donkere en kerstbieren op voorraad dus daar meerdere van proeven tijdens onze traditionele kerstavond bbq. Voor bij het kerstdiner 1of2 flessen Bokke van de nieuwe release(sowieso de Framboos Kriek Tonka). Verder krijg vandaag de bubberman 20 die zal dus ook nog wel geproefd gaan worden.
  woensdag 23 december 2020 @ 13:45:50 #102
62913 Blik
The one and Only!
pi_196901731
Ik heb nog wat voorraad vanuit de moersleutel adventkalender, en heb nog een cuvee van de keizer staan. Kerstdagen en oudjaarsdag zal ook wel wijn/champagne worden
pi_196906672
Ik heb besloten morgen deze open te smijten:

https://untappd.com/b/nogne-o-nordic-noir-barrel-aged/3907897
  woensdag 23 december 2020 @ 17:40:22 #104
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_196906691
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 17:38 schreef Seul het volgende:
Ik heb besloten morgen deze open te smijten:

https://untappd.com/b/nogne-o-nordic-noir-barrel-aged/3907897
Die is heel erg goed :)
Makkelijk tweede.
  woensdag 23 december 2020 @ 18:34:31 #105
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_196907555
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 17:38 schreef Seul het volgende:
Ik heb besloten morgen deze open te smijten:

https://untappd.com/b/nogne-o-nordic-noir-barrel-aged/3907897
Ja, die heb ik ook nog staan. Net als een versie van Dark Horizon. Op zich wel mooi voor deze periode.
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_196909779
Laatste aankopen van het jaar;



Orpheus' The Haunt Of, 3 Floyds' People Power High Tea, Indiana City Brewing Hop Heroes, 2Toms Mango Milkshake, Urban Artifact Stabbur Stones, Windmill Brewing Luther Pawa (mango lychee seltzer), Hoof Hearted + Dugges Bryggeri's Faster Than the Future. :9.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  woensdag 23 december 2020 @ 22:09:05 #107
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_196913398
Tja, wonen in de VS heeft soms óók voordelen...
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_197094964
Pohhh, gisteren de Times 8 BA op. Misschien wel de beste die ik ooit gedronken heb.
pi_197118733
Heb een week of acht geleden mijn eigen RIS gebrouwen. Heel blij met het resultaat, zeker voor een eerste brouwsel, en wordt met de week beter.

Denk voor oud en nieuw te halen een verse NEIPA, een gekke zure en een dikke stout.

Nu "Never tell me the odds" van Frontaal, morgen die collab met Uiltje triple neipa dinges.
  donderdag 31 december 2020 @ 16:11:07 #110
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_197135611
Sow, het jaarlijkse lijstje:

Top 5 van het jaar
1. Barrel Aged Dessert In A Can Salted Caramel Choc Chip Cookie - Amundsen - Stout Imperial Pastry - 5.00 (GR 4.37)
2. Barcode Black & Yellow - De Moersleutel - Stout Imperial - 4.80 (GR 4.50)
3. Backyard DIPA - Folkingebrew - DNEIPA - 4.70 (GR 4.26)
4. I've got Friends in the Music Business BA Blend II - Frontaal - Stout Imperial - 4.70 (GR 4.39)
5. In Plenty - Omnipollo - Pastry Stout - 4.70 (GR 4.26)
Verder met een 4.70: Double Karpologi (Omnipollo), Harrier's Dive (Sori), Never Stop Dreaming (Folkingebrew), La Lobotomie Cerebral 2020 (AF Brew), Tomohawk Double NEIPA (Salvador Bewing Co), Lorelei Barrel Aged Extra Maple (Omnipollo)

Flop 5 van het jaar
1. Chiggis Mongolian Lager - Chinggis Beer LLC - Muntgeld - 0.10 (GR 2.73)
2. Bianca Quadrupple Lingonberry Maple Pancake Lassi Gose - Omnipollo - Sour Gose Fruited - 0.50 (GR 3.95)
3. Ostkaka - Omnipollo - Alcoholvrije Sour Gose Fruited - 0.50 (GR 3.27)
4. Root Beer - Brauerei Locher - Root Beer - 0.75 (GR 2.74)
5. Samuel Smith Imperial Stout - Samuel Smith - RIS - 1.50 (GR 3.74)

Top 5 hoogste Global Average
1. Very Green - Tree House Brewing Company - DNEIPA - 4.25 (GR 4.61)
2. XYAUYU KENTUCKY RISERVA 2015 - Birrifico Agricolo Baladin - Barleywine - 4.60 (GR 4.54)
3. Lorelei Barrel Aged Extra Maple - Omnipollo - Imperial Porter - 4.70 (GR 4.52)
4. Nordic Noir Barrel Aged - Nogne O - Strong Ale - 4.50 (GR 4.49)
5. Bianca Noa Pecan Coconut Mudcake - Omnipollo - Sour Fruited Gose - 4.60 (GR: 4.49)

Top 5 Landen
1. Nederland: 138
2. Rusland: 68
3. United Kingdom: 67
4. Verenigde Staten: 51
5. Duitsland: 45

Top 5 Brouwerijen:
1. Omnipollo: 22
2. Frontaal: 19
3. Moersleutel: 17
4. Amundsen: 15
5. Brewdog: 13

Top 5 Stijlen
1. Alcoholvrij: 95
2. IPA Double New England: 47
3. IPA New England: 42
4. Stout Imperial: 41
5. Stout Imperial Pastry: 35

Het was een ander jaartje. Bijna 200 bieren minder gedronken dan vorig jaar (300 minder als je alcoholvrij bier meerekent...), dat heeft alles te maken met het gebrek aan reisjes en festivals. Enkel in januari (Rusland), maart (België) en september (Duitsland) in het buitenland geweest, dat is wel een contrast met vorig jaar. Voornamelijk thuis moeten drinken, en dan met name alcoholvrije bieren, stouts, IPA's en goses uit Rusland, Nederland, UK, Scandinavische landen of Estland. Ik merk dat de stouts steeds moeizamer gaan (word ik dan toch ouder?) dus die deel ik nu voornamelijk. Volgend jaar met een nieuw appartement in het centrum van Rotterdam, een iets dikkere portemonnee door een nieuwe baan en hopelijk een stuk minder Corona hopen dat ik weer een hoop moois kan ontdekken. Was zelf van plan mij wat meer op de Belgische bieren te richten, dit jaar maar 32 Belgische bieren gedronken waarvan een groot deel alcoholvrij of van Alvinne. Dat kan wel omhoog :)
Makkelijk tweede.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 18:46:55 #111
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_197159895
Mijn beste biermoment van dit jaar kan worden samengevat in één enkele foto. Deze:



In juni-juli opende brouwerij Cantillon haar deuren weer na de lockdown en kon je een tafeltje reserveren. Dus ik met een paar vrienden erheen, en daar kwamen we nog twee Fransen, twee Denen en twee landgenoten (onder wie een user die regelmatig in dit topic post), waarmee we een supergezellig en smakelijke middag hebben gehad. _O_
NAC Breda
Rèsbaarge
  vrijdag 1 januari 2021 @ 18:48:27 #112
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_197159924
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 20:07 schreef OMG het volgende:
Laatste aankopen van het jaar;

[ afbeelding ]

Orpheus' The Haunt Of, 3 Floyds' People Power High Tea, Indiana City Brewing Hop Heroes, 2Toms Mango Milkshake, Urban Artifact Stabbur Stones, Windmill Brewing Luther Pawa (mango lychee seltzer), Hoof Hearted + Dugges Bryggeri's Faster Than the Future. :9.
Ziet er lekker uit, anderzijds vind ik blik nooit optimaal voor de smaak. Maar wellicht zit dat meer tussen de oren.
pi_197159960
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 18:48 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ziet er lekker uit, anderzijds vind ik blik nooit optimaal voor de smaak. Maar wellicht zit dat meer tussen de oren.
Hoe kan blik de smaak negatief beïnvloeden?

Ik heb juist een zware voorkeur voor blik omdat de smaak juist optimaal is en het minder beïnvloedbaar is door invloeden van buitenaf.
pi_197160320
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 18:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hoe kan blik de smaak negatief beïnvloeden?

Ik heb juist een zware voorkeur voor blik omdat de smaak juist optimaal is en het minder beïnvloedbaar is door invloeden van buitenaf.
Dit :Y

Vond het erg jammer dat wij ons eigen bier last minute toch niet in blikken konden verkopen.
pi_197160888
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 18:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hoe kan blik de smaak negatief beïnvloeden?

Ik heb juist een zware voorkeur voor blik omdat de smaak juist optimaal is en het minder beïnvloedbaar is door invloeden van buitenaf.
Dit.

Moet wel zeggen dat ik laatst een paar oude zure biertjes in blik van een jaar of 2 oud die buiten de koelkast zijn bewaard gedronken en die roken en smaakten naar metaal. Je weet wel, zoals ijzer in je bloed, of hele oude soep in blik.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_197161076
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 19:47 schreef OMG het volgende:

[..]

Dit.

Moet wel zeggen dat ik laatst een paar oude zure biertjes in blik van een jaar of 2 oud die buiten de koelkast zijn bewaard gedronken en die roken en smaakten naar metaal. Je weet wel, zoals ijzer in je bloed, of hele oude soep in blik.
Hoe zou dat kunnen? Het zuur door het plastic laagje in het blik ergens heen gebeten waardoor er contact was met het blik?
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:52:30 #117
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_197166355
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 18:48 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ziet er lekker uit, anderzijds vind ik blik nooit optimaal voor de smaak. Maar wellicht zit dat meer tussen de oren.
Blik is beter voor IPA’s en Sour Ales (en pils, weizenbieren etc), fles is beter voor lambiek en trappist. Bij stouts is het een beetje om het even.
Makkelijk tweede.
pi_197166968
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 19:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hoe zou dat kunnen? Het zuur door het plastic laagje in het blik ergens heen gebeten waardoor er contact was met het blik?
Geen idee, ik vraag het me ook af. Het waren 2 verschillende biertjes, geen deuken of zo in het blik.

Een tijdje terug dacht ik voor lunch eens een blik soep op te warmen. Was over datum, maar zag er normaal uit en rook ook niet vreemd, maar had dezelfde metaal smaak. Vandaar dat ik een beetje de conclusie trok dat dit mogelijk kan gebeuren bij dingen die lang in blik zitten, al kan in alle 3 de gevallen er ook iets mis zijn gegaan met de binnenkant van het blik.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zaterdag 2 januari 2021 @ 00:16:25 #119
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_197167191
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:40 schreef OMG het volgende:

[..]

Geen idee, ik vraag het me ook af. Het waren 2 verschillende biertjes, geen deuken of zo in het blik.

Een tijdje terug dacht ik voor lunch eens een blik soep op te warmen. Was over datum, maar zag er normaal uit en rook ook niet vreemd, maar had dezelfde metaal smaak. Vandaar dat ik een beetje de conclusie trok dat dit mogelijk kan gebeuren bij dingen die lang in blik zitten, al kan in alle 3 de gevallen er ook iets mis zijn gegaan met de binnenkant van het blik.
Is toch gewoon omdat veel sour ales niet mooi oud worden? Als ik een oudere IPA of pils drink krijgen ze ook een metalig smaakje, of ze nou uit fles of uit blik komen (en uit blik houden ze het over het algemeen zelfs langer vol).
Makkelijk tweede.
pi_197167241
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Is toch gewoon omdat veel sour ales niet mooi oud worden? Als ik een oudere IPA of pils drink krijgen ze ook een metalig smaakje, of ze nou uit fles of uit blik komen (en uit blik houden ze het over het algemeen zelfs langer vol).
Ooit eens een IPA van De Molen in fles gekocht die al 2 jaar over datum was en daar zat geen metaal smaak aan of iets. Dan ben ik wel benieuwd waar metaal smaak bij bier in fles vandaan komt, er even vanuit gegaan dat het wel het grootste deel van de tijd rechtop bewaard is.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zaterdag 2 januari 2021 @ 00:37:41 #121
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_197167332
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:24 schreef OMG het volgende:

[..]

Ooit eens een IPA van De Molen in fles gekocht die al 2 jaar over datum was en daar zat geen metaal smaak aan of iets. Dan ben ik wel benieuwd waar metaal smaak bij bier in fles vandaan komt, er even vanuit gegaan dat het wel het grootste deel van de tijd rechtop bewaard is.
Heb het vaak genoeg meegemaakt eigenlijk, vaak bij de wat goedkopere IPA’s of lagers (Brand IPA smaakt zelfs vers naar metaal) maar ook bij oudere IPA’s die verder prima scoren (zoals een Bite the Dust van AF Brew). Dan krijgen ze iets muffigs en metaligs. Heb het echter nog nooit gehad bij een verse IPA van kwaliteit.

Overigens, niet alle IPA’s worden metalig van smaak. Sommigen kunnen zelfs best mooi oud worden, maar dat zijn wel de uitzonderingen.
Makkelijk tweede.
pi_197167569
Dat muffige herken ik wel bij IPAs, maar da's dan meer in combinatie met een papiersmaak vanwege oxidatie.

Net even Google geraadpleegd en daar vind ik dan dingen zoals de mineralen in water, wat op zich wel het één en ander verklaart, maar daarbij las ik dan ook weer dat dat al bij verse brouwsels te proeven is, wat bij mij dan weer niet het geval was.

Maar goed, mijn eerste gedachte was dat het mogelijk het blik zelf zou kunnen zijn omdat ik dezelfde smaak in een totaal andere substantie die veel te lang in blik heeft gezeten heb geproefd, super wetenschappelijk dus.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_197167582
Elke oude IPA is in mijn beleving gewoon moutig en zoet terwijl als ze vers zijn fruitig en hoppig.
pi_197203441
2020 was biertechnisch voor mij ook minder. Minder reisjes en tripjes kunnen maken, veel thuis gedronken. Wel een nieuwe interesse ontdekt: lambiek en geuze (die ik altijd al wel graag dronk) 'sparen': een voorraad thuis aanleggen, mooie flessen inkopen en via groepen traden voor stouts of andere interessante flessen. Zodoende daar veel geld (en tijd/moeite) ingestoken maar dat zal zich uiteindelijk wel terugbetalen.
Van een voorraad Cantillon is nog nooit iemand minder geworden, natuurlijk. :)
pi_197209651
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:24 schreef OMG het volgende:

[..]

Ooit eens een IPA van De Molen in fles gekocht die al 2 jaar over datum was en daar zat geen metaal smaak aan of iets. Dan ben ik wel benieuwd waar metaal smaak bij bier in fles vandaan komt, er even vanuit gegaan dat het wel het grootste deel van de tijd rechtop bewaard is.
Oxidatie kan naast karton ook voor metaalachtige smaak zorgen. Schuimverbeteraars idem.
pi_197220664
Nu trouwens begonnen met dry january, december was iets té gek. Ik vind dat altijd wel lekker, de eerste maand zo starten. Nog meer deelnemers?
  dinsdag 5 januari 2021 @ 11:05:40 #127
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_197221265
Ik matig mijn bier inname in januari wel, en ook behoorlijk drastisch in vergelijking met De hoeveelheden van december. Maar een gehele drooglegging is me echt te veel van het goede.
NAC Breda
Rèsbaarge
  dinsdag 5 januari 2021 @ 11:13:18 #128
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_197221404
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 10:22 schreef Welten het volgende:
Nu trouwens begonnen met dry january, december was iets té gek. Ik vind dat altijd wel lekker, de eerste maand zo starten. Nog meer deelnemers?
Mijn eerste biertje van 2021 moet er nog in maar de kans is aanzienlijk dat dit vanavond gaat gebeuren. Heb ook niet zo enorm veel gedronken in december.

Komt vanmiddag wel weer een flink pakket binnen van ondernulpuntvijf, dus toch een beetje dry january dan :)
Makkelijk tweede.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 11:54:47 #129
8369 speknek
Another day another slay
pi_197222105
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 10:22 schreef Welten het volgende:
Nu trouwens begonnen met dry january, december was iets té gek. Ik vind dat altijd wel lekker, de eerste maand zo starten. Nog meer deelnemers?


Ik ga wel matigen, maar helemaal geen bier zit ik de tijd 's avonds zo weg te kijken. Of te balen dat ik 's avonds aan het werk ben en mezelf moet troosten met thee.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_197222414
Doe zelf niet aan dry January omdat ik altijd al best bewust drink. Zo'n 3-4 avonden in de week maximaal en dan hooguit twee consumpties.

Okay dat is dan soms een 440ml moersleutel stout van 10% en daarna nog een glas whisky, maar dat is echt alleen in weekenden.
pi_197228300
Ik drink bewust altijd erg veel. Proost.

pi_197229642
Huppa, we komen op dreef...

pi_197240912
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:54 schreef speknek het volgende:

Ik ga wel matigen, maar helemaal geen bier zit ik de tijd 's avonds zo weg te kijken. Of te balen dat ik 's avonds aan het werk ben en mezelf moet troosten met thee.
Heel eerlijk? Als je het mij vraagt klinkt dat best 'treurig'. Ja, ik weet het, dit is het biertopic. Maar als je enkele weken niet zonder alcohol kunt vind ik dat best treurig. Ik plan bewust wel avonden met vrienden omdat ik mezelf in die periode ook niet ga opsluiten. Met een sapje, frisje of bakje thee kun je het toch ook een avondje gezellig hebben?
pi_197240952
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 12:09 schreef Sapstengel het volgende:
Doe zelf niet aan dry January omdat ik altijd al best bewust drink. Zo'n 3-4 avonden in de week maximaal en dan hooguit twee consumpties.
En ook hier wil ik geen moraalridder uithangen. Maar 3 tot 4 avonden in een week drinken vind ik persoonlijk vaak, als in: een gewoonte, ook al zijn het maar 2 consumpties op een avond. Ik vind zo'n periode voor mezelf juist prettig om los te komen van die gewoontes.
  woensdag 6 januari 2021 @ 10:45:12 #135
8369 speknek
Another day another slay
pi_197241013
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 10:37 schreef Welten het volgende:
Heel eerlijk? Als je het mij vraagt klinkt dat best 'treurig'. Ja, ik weet het, dit is het biertopic. Maar als je enkele weken niet zonder alcohol kunt vind ik dat best treurig. Ik plan bewust wel avonden met vrienden omdat ik mezelf in die periode ook niet ga opsluiten. Met een sapje, frisje of bakje thee kun je het toch ook een avondje gezellig hebben?
Het heeft ook iets treurigs. (Ik zeg overigens niet dat ik het niet kan, ik zeg dat ik het niet leuk vind, dat kun je overigens ook goed hetzelfde vinden, maar toch). Maar ik ben tien jaar getrouwd. Een avondje gezellig is dan voor Netflix hangen. Thee vind ik mwah. Koffie heb ik er dan al zes van op. Een sapje of een frisje is ook niet gezond.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_197241102


Dit weekend eindelijk weer eens dit gedronken. Heerlijk biertje.
pi_197241254
Ik ben voor mijn gevoel eerder verslaafd aan cafeïne dan aan alcohol. Dat moet ik echt hebben, anders hoofdpijn. ;(

Ik drink nu meer avonden in de week, maar minder in het weekend.

Soms zelfs 5 of 6 dagen in de week, andere weken dan weer nauwelijks. Deze week heb ik nog geen alcohol gehad. Zolang je het zelf in de hand hebt is het prima lijkt me.

Of ik drink ligt ook vooral aan wat ik in de avond ga doen.
pi_197241298
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 10:22 schreef Welten het volgende:
Nu trouwens begonnen met dry january, december was iets té gek. Ik vind dat altijd wel lekker, de eerste maand zo starten. Nog meer deelnemers?
Yep ik doe mee. Gisteren wel bewust een cheat dag, je moet toch proosten op een brouwdag :D
Maar ik ga ook een paar dagen langer door.

Na december is het altijd wel welkom. En goed om te zien dat weken niet drinken vrij makkelijk lukt.
pi_197241345
Elke dag drinken ik zou er niet aan moeten denken. Sowieso drink ik veel liever een lekker bier overdag dan in de avond. Na het avondeten heb ik meestal geen zin meer in bier....geen idee waarom.
pi_197241848
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 10:22 schreef Welten het volgende:
Nu trouwens begonnen met dry january, december was iets té gek. Ik vind dat altijd wel lekker, de eerste maand zo starten. Nog meer deelnemers?
Ja, ik doe ook mee. Ergens voelt het als cheaten om dit jaar mee te doen, want de kroegen zijn helemaal niet open, wat het een stuk makkelijker maakt.
Het afgelopen jaar heb ik vrijwel elke zaterdag thuis gedronken en ik merk dat ik dan op maandag al besloten heb wat ik de zaterdag erop ga drinken. Op zich niet erg, maar dan kijk je wel de hele week uit naar een NEIPA of een fijne lobbige stout. Afgelopen vrijdag dacht ik: "morgen lekker thee drinken", terwijl ik doordeweeks vaak genoeg thee drink.
Ik ben benieuwd of ik het bier helemaal niet ga missen. Tot nu toe gaat het goed, maar ja, we zitten pas in de eerste week. Voor zaterdag heb ik dan wel weer twee alcoholvrije biertjes in de koelkast, want dat mag wel, vind ik :P
pi_197242199
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 10:40 schreef Welten het volgende:

[..]

En ook hier wil ik geen moraalridder uithangen. Maar 3 tot 4 avonden in een week drinken vind ik persoonlijk vaak, als in: een gewoonte, ook al zijn het maar 2 consumpties op een avond. Ik vind zo'n periode voor mezelf juist prettig om los te komen van die gewoontes.
Het sluipt er wel in ja, de gewoonte om rond een uur of 7/8 na het eten een stout open te trekken. Doe ook regelmatig even weekje niet, zo tussendoor. Precies om die gewoonte te breken inderdaad. En die "zin" is vaak na een dag of 4 alweer weg.

En als ik het vergelijk met vroeger, toen was het paar avonden per week naar de kroeg en ben je zo 7-8 pils verder. Dat doe ik nu verspreid over 4 weken ongeveer.
pi_197247307
Ondertussen, in Belgïe...

  donderdag 7 januari 2021 @ 08:07:29 #143
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_197260902
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 10:51 schreef Questular het volgende:
[ afbeelding ]

Dit weekend eindelijk weer eens dit gedronken. Heerlijk biertje.
Ja, dat is topspul! _O_
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_197265200
Mijn dry january so far, 144 biertjes ingeslagen.



Misschien nog interessant tippie: https://shop.bereta.tm.ro/cumpara/bereta-diversity-pack-1619
Volgens mij wel prima biertjes, en 55 euro voor 18 blikken is ook wel nice.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_197265256
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 13:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
Mijn dry january so far, 144 biertjes ingeslagen.

[ afbeelding ]

Misschien nog interessant tippie: https://shop.bereta.tm.ro/cumpara/bereta-diversity-pack-1619
Volgens mij wel prima biertjes, en 55 euro voor 18 blikken is ook wel nice.
76 met shipping toch?
pi_197265281
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 13:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

76 met shipping toch?
Ja als je wat meer besteld (dit was 8x18) dan wordt dat lager natuurlijk.
Oftewel vraag wat vrienden of ze dorst hebben.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_197265371
Leuke tip! Ik heb me voorgenomen om even niks aan te schaffen. Ook om alleen spul te kopen als ik het nodig heb. Maar had ik een lege koelkast gehad, dan had ik dit pack wel gehaald. :)
pi_197268515
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 13:16 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ja als je wat meer besteld (dit was 8x18) dan wordt dat lager natuurlijk.
Oftewel vraag wat vrienden of ze dorst hebben.
Heb je ervaring met bestellen uit niet-EU? Kans op douanekosten?
pi_197268657
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Heb je ervaring met bestellen uit niet-EU? Kans op douanekosten?
Nope. Eerder die ene keer bij Garden Brewery iets soortgelijks gedaan (was ook van een tip vanWelten haha, 100 biertjes ofzo, https://i.imgur.com/hUpbtmF.jpg) maar dat was EU. Die blikken waren toendertijd 1.40 ofzo.

Dit waren 3 dozen, DPD. Niets gehoord over invoerrechten gelukkig.

[ Bericht 5% gewijzigd door ThePlaneteer op 07-01-2021 16:32:36 ]
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_197280653
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:59 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Nope. Eerder die ene keer bij Garden Brewery iets soortgelijks gedaan (was ook van een tip vanWelten haha, 100 biertjes ofzo, https://i.imgur.com/hUpbtmF.jpg) maar dat was EU. Die blikken waren toendertijd 1.40 ofzo.

Dit waren 3 dozen, DPD. Niets gehoord over invoerrechten gelukkig.
Eindelijk een aantal mensen geregeld, is de deal uitverkocht. ;(

Laat je ons nog weten hoe het verloopt? Opzich verkopen ze ook genoeg leuk los spul, maar ik heb daarvoor geen haast.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')