Wie ik nog vergeten was...
Anouk!
![2a65pjc6s.jpg]()
Motto: Het is spannend, een uitdaging en iets nieuws. En ik houd wel van iets nieuws!
Naam: Anouk Drost
Leeftijd 1999: 22 jaar
Trefwoorden: vrolijk, trouw
Status: Weggestemd op 25 november 1999 (het huis betreden op 2 november 1999)
https://bigbrother.fandom.com/wiki/Anouk_Drost Profiel
Deze studente Account Management zingt graag mee met André Hazes, rookt veel, zingt vals,
is slecht in rekenen, maar is bovenal vrolijk. Ze is trouw van nature. In een relatie is vreemdgaan
helemaal niet nodig, vindt ze. Sterker nog: ze vindt vreemdgaan belachelijk.
Als je elkaar niet trouw kunt blijven, dan moet je maar een andere partner zoeken.
Een paar uur nadat Anouk het huis had betreden waren er al twee fanpages voor haar.
Door 8 Weekly – Anouk en Anouk
Nu Onze Uitstekende Keuze werd Anouk gedurende haar verblijf in het Big Brother huis gesteund.
In het huis speelde Anouk de rol van het kleine zusje.
Kibbelend met Bart, op de vingers getikt door Karin en giechelend bracht ze de dagen door.
Maar ze heeft een andere Battle gewonnen!
Je herkent haar meteen!
https://zeist.hu.nl/winna(...)ame-aan-de-z-battle/Winnares Anouk de Sonnaville-Drost over haar deelname aan de Z-battle![ht6xzr0.jpg]()
2 NOVEMBER 2016 OM 15:18 LAATST BIJGEWERKT OP 28 NOVEMBER 2016 OM 11:39
Afgelopen zomer organiseerde Zeist de Z-battle. Zeistenaren konden hun beste idee insturen.
Vanaf 17 mei tot en met 31 mei vond de stemronde plaats. De 10 ideeën met de meeste stemmen gingen door naar de finale. Bewoners mochten stemmen op het idee dat zij het best vonden. In de finale bepaalde een vijfkoppige-jury samen met de inwonersstemmen wie de winnaar zou worden. Anouk de Sonnaville – Drost was de gelukkige. Anouk vertelt openlijk over deelname en met name de reden die haar ertoe gezet heeft mee te doen.
Waarom wilde u in eerste instantie graag meedoen?
“Een tijdje geleden toen mijn kinderen nog klein waren ben ik met een aantal andere jonge moeders op zoek gegaan naar een plek waar onze kindjes vrijuit konden spelen en wij een lekkere kop koffie konden drinken. Daarvoor moesten wij altijd uitwijken naar andere plaatsen met leuke speeltuinen. Ik ben 5 jaar geleden bezig geweest om een speeltuin te realiseren maar liep toen tegen zoveel gemeentelijke sores aan (van wie is de grond, wie maakt er gebruik van en welke bestemming heeft het en welke vergunningen heb je nodig) dat ik toen gestopt ben met daar energie in te steken. Ook was ik ondertussen zwanger van onze 3e en heb ik mijn aandacht daarop gericht.”
Hoe kwam u op het idee: Speeltuin met eetgelegenheid?
“In Zeist wonen heel veel jonge gezinnen. Veel mensen met jonge kinderen komen uit grote steden waar voldoende horeca aanbod is waar kinderen welkom zijn en lekker kunnen spelen. In Zeist is dat er eigenlijk niet of nauwelijks. Als wij met vrienden met kinderen afspraken voor een borreltje of hapje eten doen wij dat bijna altijd buiten Zeist of bij iemand thuis. Zeist verjongt en er is behoefte aan kindvriendelijke gelegenheden en activiteiten.”
Zou u het idee waar u mee gewonnen heeft toe kunnen lichten?
“Mijn idee, speeltuin met horecagelegenheid kreeg dan ook ontzettend veel bijval van Zeistenaren. Ouders met (jonge) kinderen hebben massaal op het idee gestemd. Het moet een plek worden waar iedereen met kinderen in de leeftijd 2-12 jaar wordt uitgedaagd om te spelen, bewegen, ontmoeten en genieten van een goede kop koffie of een lekkere borrel.”
Wordt het idee nu ook uitgevoerd?
“Met behulp van de gemeente ben ik in de lead om dit idee verder uit te werken. Het kost heel veel tijd maar het is wel heel leuk om mee bezig te zijn. Voordeel is dat ik het kan vormgeven zoals ik het in gedachten had.”
Heeft u nog extra moeite gedaan om publieksstemmen te winnen?
“Ik heb een promofilmpje gemaakt en die in verschillende App groepen gezet van school maar ook van sportverenigingen en andere netwerkgroepen. Mede door de kinderen ontmoet je zoveel gelijkgestemden die allen dezelfde behoefte hebben dus mijn idee ging als een lopend vuurtje door naar andere scholen en is dus heel veel op gestemd.”