Is lastig, ik heb nu een paniekaanval. Ik denk, keur me gewoon volledig af dan kan ik eindelijk echt bijkomen.quote:Op zaterdag 28 november 2020 18:19 schreef Boca_Raton het volgende:
Phillip, probeer eens rustig te worden.
Als ik dat niet had gedaan had ik nooit universiteit afgemaakt of relaties gehad of een vriendengroep. Maar ik lijk het eind van mijn kunnen bereikt te hebben.quote:Op zaterdag 28 november 2020 18:22 schreef scrupuleus het volgende:
Knap overigens dat je ergens aan wil werken
Onrust is de basis van rust.
Misschien moet je je even laten knuffelen.quote:Op zaterdag 28 november 2020 18:23 schreef Black_Phillip het volgende:
[..]
Is lastig, ik heb nu een paniekaanval. Ik denk, keur me gewoon volledig af dan kan ik eindelijk echt bijkomen.
Wat moet ik doen om een keuring te krijgen? Heb ik als gediagnosticeerde autist recht op WIA met een uitgebreide lijst aan behandelaars en medicatie? Meerdere burnouts? Ik loop al 20 jaar vast en ik ben zo moe.
Van de keuring en dergelijke heb ik geen verstand. Maar anderen hier vast wel.quote:Op zaterdag 28 november 2020 18:23 schreef Black_Phillip het volgende:
[..]
Is lastig, ik heb nu een paniekaanval. Ik denk, keur me gewoon volledig af dan kan ik eindelijk echt bijkomen.
Wat moet ik doen om een keuring te krijgen? Heb ik als gediagnosticeerde autist recht op WIA met een uitgebreide lijst aan behandelaars en medicatie? Meerdere burnouts? Ik loop al 20 jaar vast en ik ben zo moe.
Ik ben niet aan de universiteit begonnen, heb geen relaties en vrienden maar dat maakt mij niet minder.quote:Op zaterdag 28 november 2020 18:24 schreef Black_Phillip het volgende:
[..]
Als ik dat niet had gedaan had ik nooit universiteit afgemaakt of relaties gehad of een vriendengroep. Maar ik lijk het eind van mijn kunnen bereikt te hebben.
Natuurlijk maakt jou dat niet minder. En mij niet meer dat ik dat wel heb. Maar ik heb hard aan mezelf moeten werken om dat te hebben en nu ben ik op.quote:Op zaterdag 28 november 2020 18:27 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Ik ben niet aan de universiteit begonnen, heb geen relaties en vrienden maar dat maakt mij niet minder.
Ga van jezelf houden, gun jezelf de rust te leren kijken naar wat je echt dwars zit.
Sta stil en laat je gevoelens maar gaan.
Ik kom net van mijn vriend vandaan, gisteren een uur aan een stuk door gejankt. Maar hij is nu bij zijn kind en ik ben nu alleen thuis. Heb de lichtjes opgehangen, de boom opgezet en nu lijkt alles alsnog heel donker.quote:Op zaterdag 28 november 2020 18:25 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Misschien moet je je even laten knuffelen.
Heeft iemand gezegd dat je talent moet hebben om te coderen? Veel dingen zijn een kwestie van heel veel oefenen. Daarnaast kun je misschien ook webdesigner worden oid, dat is creatief, maar daar heb je er ook al vrij veel van. Geen idee hoe verzadigd die markt is, maar volgens mij best al wel erg.quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:52 schreef Black_Phillip het volgende:
Met twee masters heb ik nergens recht op en alle traineeships die ik aanschreef vonden me te ervaren en te oud. Andere mogelijkheid zou zijn om ergens ongeschoold werk te doen maar dan word ik al helemaal depressief ben ik bang. En mot met leiding had ik ook al bij mijn AH baantje op mijn 17e...
Ik ben ergens ook bang dat ik arbeidsongeschikt blijk. Want als ik verschillende soorten werk heb en altijd tegen hetzelfde aanloop (leiding/collega's) dan is er iets anders mis. Had ik een skill gehad waar ik wat mee kon was ik nu wel ZZP'er, maar helaas, de markt zit op slot. Verder heb ik geprobeerd mezelf te leren coderen maar ik heb er absoluut geen talent voor.
Dan moet je eerst weten of er nog wel behoefte is aan nagelstylistes in jouw regio, helemaal met oog op corona. Ik ben bang dat dit zelfs met geld lastig zou worden als de markt al verzadigd is. Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik zelf geef daar alleen geld aan uit als cadeau of echt bij een hele speciale gelegenheid.quote:Op zaterdag 28 november 2020 18:01 schreef Black_Phillip het volgende:
Als ik het geld had zou ik een mbo opleiding doen en nagelstyliste oid worden, iets waar ik mijn creativiteit in kwijt kan. Maar dat heb ik niet en al helemaal niet voor een opleiding op wo niveau waar ik instellingsgeld betaal.
Waarom?quote:Op zaterdag 28 november 2020 18:41 schreef Black_Phillip het volgende:
Ik wil gewoon normaal zijn, zoals ieder ander. Dat wil ik.
En nu neem je de tijd om de balans te gaan zoeken.quote:Op zaterdag 28 november 2020 18:39 schreef Black_Phillip het volgende:
[..]
Natuurlijk maakt jou dat niet minder. En mij niet meer dat ik dat wel heb. Maar ik heb hard aan mezelf moeten werken om dat te hebben en nu ben ik op.
Wat is normaal? Haha kun je dat dan ook ff in detail beschrijven.quote:Op zaterdag 28 november 2020 18:41 schreef Black_Phillip het volgende:
Ik heb java voor een deel geleerd maar ik vind het doodsaai en raak gefrustreerd. Ik ben een talenmens en als het kon zou ik vertalen/schrijven, maar de markt is daar nog meer verzadigd dan bij nagelstylistes(overigens een voorbeeld, elk ander creatief beroep op mbo niveau lijkt me leuk)quote:Op zaterdag 28 november 2020 18:41 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Heeft iemand gezegd dat je talent moet hebben om te coderen? Veel dingen zijn een kwestie van heel veel oefenen. Daarnaast kun je misschien ook webdesigner worden oid, dat is creatief, maar daar heb je er ook al vrij veel van.
[..]
Dan moet je eerst weten of er nog wel behoefte is aan nagelstylistes in jouw regio, helemaal met oog op corona. Ik ben bang dat dit zelfs met geld lastig zou worden als de markt al verzadigd is. Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik zelf geef daar alleen geld aan uit als cadeau of echt bij een hele speciale gelegenheid.
Daarnaast waarom heb je die wo opleidingen afgerond als je er toch niks mee doet? Wees blij dat je dat niveau aankon. Daar kunnen sommigen alleen maar van dromen. Idem dito met therapie en medicijnen, hoe treurig dat ook is en het zou anders moeten zijn maar je bent daarin echt bevoorrecht tov mensen die nog een jaar op een wachtlijst staan. Raar ook dat die psycholoog je niet genoeg kan helpen hiermee. Kijk anders of er niet werk is dat met je opleiding te maken heeft maar geen leraar is.
Wat saaiquote:Op zaterdag 28 november 2020 18:41 schreef Black_Phillip het volgende:
Maar eerst wel even eten. Niet vergeten!quote:Op zaterdag 28 november 2020 18:41 schreef Black_Phillip het volgende:
Ik heb wat opgewarmd net...quote:Op zaterdag 28 november 2020 18:44 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar eerst wel even eten. Niet vergeten!
Misschien als je in datzelfde hart kijkt vind je wel een nieuwe manier om je talent en passie met de wereld te delen ?quote:Op zaterdag 28 november 2020 18:47 schreef Black_Phillip het volgende:
Ik vind onderwijs leuk, pubers zijn zo open/oprecht en ik kan met ze lachen, het zijn mijn schatjes en ik mis ze. Ik mis dat stoute meisje dat ik steeds apart zet dat in de ochtend dan toch naar me toe komt om me te vertellen dat ze een nieuwe vriend heeft. Die jongen die trots vertelt dat zijn team gisteren de wedstrijd gewonnen heeft. De blije gezichtjes als ze een Kahoot winnen. Ik heb een onderwijshart maar ik val keer op keer op mijn bek door management.
Nee je 'problemen' zijn juist interessantquote:Op zaterdag 28 november 2020 18:47 schreef Black_Phillip het volgende:
[..]
Ok, zonder al mijn problemen dan.
Heb je hier al eens gekeken? https://www.krapteberoepen.nl/opleidingenquote:Op zaterdag 28 november 2020 18:43 schreef Black_Phillip het volgende:
Ik heb java voor een deel geleerd maar ik vind het doodsaai en raak gefrustreerd. Ik ben een talenmens en als het kon zou ik vertalen/schrijven, maar de markt is daar nog meer verzadigd dan bij nagelstylistes(overigens een voorbeeld, elk ander creatief beroep op mbo niveau lijkt me leuk)
Wat bedoel je met passie delen?quote:Op zaterdag 28 november 2020 18:48 schreef -marz- het volgende:
[..]
Misschien als je in datzelfde hart kijkt vind je wel een nieuwe manier om je talent en passie met de wereld te delen ?
Ik ben trouwens ook gaan programmeren toen ik mijn hart niet durfde te volgenmaar ik vind het wel heel leuk.
Marketing ooit gedaan maar meer als bijvangst. Maar ik heb geen geld voor een opleiding en naast werk een opleiding doen ga ik niet aankunnen met mijn gezondheid nu. Enige wat zou kunnen is een spaarpotje ergens.quote:Op zaterdag 28 november 2020 18:53 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Heb je hier al eens gekeken? https://www.krapteberoepen.nl/opleidingen
Als je voor jezelf begint op het gebied van marketing ofzo dan kun je je ook bijv op nagelstylist studio’s richten als klanten.
Maar ik denk ook dat als je echt zo’n mbo beroep wil dat niet zo moeilijk moet zijn omdat ze liever mensen aannemen met hoge opleiding dan lage. Je kunt er dan bijzetten ik leer snel en laten zien wat je als hobby in je vrije tijd hebt gedaan. Of krijg je dan de reactie dat je overgekwalificeerd bent?
Vast, ik weet alleen niet waar en hoe dat aan te pakken.quote:Op zaterdag 28 november 2020 18:50 schreef -marz- het volgende:
Je bent zelf ook heel oprecht trouwens, mooi dat je je gevoelens hier gewoon neergooit.
Zou het misschien ook kunnen dat jij eigenlijk juist te veel in je 'comfort zone' zit al heel lang ? Dat je dus eigenlijk meer in je mars hebt, maar misschien op een ander vlak.
Door dingen aan te gaan die nieuw voor je zijn, terwijl je je in je veilige omgeving bevindt.quote:Op zaterdag 28 november 2020 19:11 schreef Black_Phillip het volgende:
Vast, ik weet alleen niet waar en hoe dat aan te pakken.
Ik bedoel wat maakt dat je een onderwijshart hebt? Wat houdt dit in?quote:Op zaterdag 28 november 2020 19:03 schreef Black_Phillip het volgende:
[..]
Wat bedoel je met passie delen?
Ik vind programmeren saai. Ik leer nu Welsh, de taal van mijn vriend, voor de lol. Dat gaat veel makkelijker dan uren pielen met formules vind ik. Ik geloof dat je vaak het een of het ander bent, alfa of beta.
Ja daarom leer ik nu Welsh.quote:Op zaterdag 28 november 2020 19:15 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Door dingen aan te gaan die nieuw voor je zijn, terwijl je je in je veilige omgeving bevindt.
Bijvoorbeeld (ik zeg maar wat) te beginnen met haken terwijl je er niks van af weet, zo rustig op de bank lekker zitten pielen met die haaknaalden en -garen.
Dat is toch geen reet aan.quote:Op zaterdag 28 november 2020 19:33 schreef Black_Phillip het volgende:
[..]
Ja daarom leer ik nu Welsh.
Ik hou van mijn leerlingen, zij als persoon, de groep, maar ook mijn vak en manieren ,zoeken om het aan te leren.quote:Op zaterdag 28 november 2020 19:16 schreef -marz- het volgende:
[..]
Ik bedoel wat maakt dat je een onderwijshart hebt? Wat houdt dit in?
Ik ben ook een echte alfa, althans dat dacht ik altijd, want ik had gemiddeld een 3 voor wiskunde en ik ben zelfs cijferblind. Maar voor mij heeft programmeren gemaakt dat ik anders naar mezelf en naar de wereld ben gaan kijken. Ik hou van logisch redeneren maar ik dacht altijd dat dat niet 'mag' want het werd altijd als 'autistisch' beschouwd als ik een logische redenering loslaat op maatschappelijke of (mijn eigen) psychische issues. Want mensen verwachten 'empathie' of iets anders met gevoelens, geen logica iig. Dus dat deed ik alleen in mijn hoofd. Dankzij programmeren heb ik daar schijt aan omdat ik met mensen over programmeerproblemen ging praten en die mensen blijken gewoon wel vanuit logica te converseren ook over andere dingen![]()
Wat voor 'empathie' moet doorgaan is vaak ook maar een lege huls, misschien herken je dat vanuit jouw werk ook.
Doe je ook veel zonder je vriend?quote:Op zaterdag 28 november 2020 19:35 schreef Black_Phillip het volgende:
[..]
Wel als je vriend daar vandaan komt en je passie talen leren is.
Het contact met die jongeren geeft je energie?quote:Op zaterdag 28 november 2020 19:35 schreef Black_Phillip het volgende:
Ik hou van mijn leerlingen, zij als persoon, de groep, maar ook mijn vak en manieren ,zoeken om het aan te leren.
Al die dingen en meer. En ze de taal aanleren die ik geef. Maar ja, ik krijg energie van pubers, ze zijn nog puur in de omgang, volwassenen vaak al achterbaksquote:Op zaterdag 28 november 2020 19:46 schreef -marz- het volgende:
[..]
Het contact met die jongeren geeft je energie?
Respect als je voor een klas kan staan btw![]()
En waarom is je vak zelf gaaf dan?
Ik heb niets met onderwijs dus voor mij is de drijfveer er achter niet zo voor de hand liggend. Gaat dat over de toekomst van die kinderen, of dat je ze helpt ontwikkelen, dat ze beter worden in iets, dat ze zichzelf zijjn, of ... ?
Popty-ping!quote:Op zaterdag 28 november 2020 19:33 schreef Black_Phillip het volgende:
[..]
Ja daarom leer ik nu Welsh.
Ik hou van onderwijs, niet van managersquote:Op zaterdag 28 november 2020 19:50 schreef -marz- het volgende:
Ik heb een tijdje op de taxi gereden daar zaten ook veel afgeknapte docenten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |