Pragmatische Partiij Nederland
Oftewel de PPN. Klinkt wel lekker, vind je niet?
Een partij dus, zonder centrale partij-ideologie / -dogma's.
Niet elk probleem benaderen vanuit een van tevoren vastgesteld denkkader, maar juist een praktische, hands-on oplossing zoeken voor het probleem, geredeneerd vanuit logica, mogenlijkheden en politiek-sociaal klimaat. Niet links, niet rechts, de PPN zit in alle windrichtingen!
Hoe pak je zoiets aan? Dus vanaf de eerste brainstorm tot en met de twee gewenste kamerzetels.
quote:Dat komt van donateurs, neem ik aan. Dus je moet bekendheid krijgen. Hoe? Door eerst lokaal actief te worden bv?
Op woensdag 22 januari 2003 18:02 schreef Untriedrope het volgende:
eerst een rekening met ongeveer 500.000 euro erop > en dan kom je er wel
Suc6
quote:Dat is dus gelijk het eerste probleem wat je mag oplossen
Op woensdag 22 januari 2003 18:00 schreef Kwark het volgende:
Niet elk probleem benaderen vanuit een van tevoren vastgesteld denkkader, maar juist een praktische, hands-on oplossing zoeken voor het probleem, geredeneerd vanuit logica
quote:Trouwens, met die fok-partijtjes als de PvdT hoorde ik een aantal keer dat je ca. 12000 euro nodig hebt om mee te kunnen doen aan de verkiezingen, of vergis ik me nou? Iig geen half miljoen...
Op woensdag 22 januari 2003 18:02 schreef Untriedrope het volgende:
eerst een rekening met ongeveer 500.000 euro erop > en dan kom je er wel
quote:Ik noem ook maar wat
Op woensdag 22 januari 2003 18:06 schreef Adfundum het volgende:[..]
Dat is dus gelijk het eerste probleem wat je mag oplossen
quote:4
Op woensdag 22 januari 2003 18:12 schreef Kwark het volgende:[..]
Ik noem ook maar wat
'k heb nog vier jaar de tijd om echt iets te verzinnen als het goed is
quote:Keep tha faith
Op woensdag 22 januari 2003 18:16 schreef TechXP het volgende:[..]
4
Als CDA de grootste word dan 1 tot 2 jaar
Maar leuk dat je het probeert, er moet toch wat concurrentie overblijven?
quote:Uhm.. dat staat allemaal in de NRC link van mijn post boven...
Op woensdag 22 januari 2003 18:10 schreef Kwark het volgende:
[..]
Trouwens, met die fok-partijtjes als de PvdT hoorde ik een aantal keer dat je ca. 12000 euro nodig hebt om mee te kunnen doen aan de verkiezingen, of vergis ik me nou? Iig geen half miljoen...
quote:you're right
Op woensdag 22 januari 2003 18:22 schreef Philosocles het volgende:[..]
Uhm.. dat staat allemaal in de NRC link van mijn post boven...
quote:Ik zou in ieder geval mijn stem niet geven aan de PPN. Pragmatisme, soit. Maar helaas missen pramatische vaak een lange termijn beeld, door gebrek aan idealisme, om dat ze zich dus op pragmatische wijze richten op de huidige problemen.
Voor deze kabinetsperiode ben ik wat aan de late kant, maar alla, doe ik over vier jaar toch gewoon mee. Ik hoop op tenminste twee zetels voor de...Pragmatische Partiij Nederland
Niet elk probleem benaderen vanuit een van tevoren vastgesteld denkkader, maar juist een praktische, hands-on oplossing zoeken voor het probleem, geredeneerd vanuit logica, mogenlijkheden en politiek-sociaal klimaat. Niet links, niet rechts, de PPN zit in alle windrichtingen!Hoe pak je zoiets aan? Dus vanaf de eerste brainstorm tot en met de twee gewenste kamerzetels.
En daarbij, denk je ook niet dat het feit dat pragmatici juist uit alle hoeken van de politieke kleurtjes komen zal zorgen voor interne frustraties, machtsspelletje en dergelijke ?
En je moet buiten inschrijving in de kiesraad, leden werven en degelijke ook een partijstructuur bedenken (of kopiëren van een andere partij), inkomsten derven en dergelijke. Ik zou, en adviseer jou ook, om als je dan de PPN wil oprichten om dat eerst op gemeentelijk niveau te doen, en via dat langzaam maar zeker opstormen naar 's lands politiek, in plaats van gelijk voor "het neusje van de zalm" te gaan.
Maar ik moet je nageven, leuk bedacht
quote:Thanks for de reactie
Op woensdag 22 januari 2003 19:37 schreef JAM het volgende:[..]
Ik zou in ieder geval mijn stem niet geven aan de PPN. Pragmatisme, soit. Maar helaas missen pramatische vaak een lange termijn beeld, door gebrek aan idealisme, om dat ze zich dus op pragmatische wijze richten op de huidige problemen.
En daarbij, denk je ook niet dat het feit dat pragmatici juist uit alle hoeken van de politieke kleurtjes komen zal zorgen voor interne frustraties, machtsspelletje en dergelijke ?
En je moet buiten inschrijving in de kiesraad, leden werven en degelijke ook een partijstructuur bedenken (of kopiëren van een andere partij), inkomsten derven en dergelijke. Ik zou, en adviseer jou ook, om als je dan de PPN wil oprichten om dat eerst op gemeentelijk niveau te doen, en via dat langzaam maar zeker opstormen naar 's lands politiek, in plaats van gelijk voor "het neusje van de zalm" te gaan.
Maar ik moet je nageven, leuk bedacht
Ik neem het mee in de eerste bestuursvergadering
Ik zit te denken aan een Euro'tje of zeventigduizend.
quote:Bah ! Je reinste verkiezingsretoriek !
Op woensdag 22 januari 2003 22:13 schreef Kwark het volgende:
Overigens is de PPN een voorstander van subsidie voor FOK! wegens zijn denktankfunctie!Ik zit te denken aan een Euro'tje of zeventigduizend.
Maar ja, heb je nou al een beginnetje gemaakt met leden, partij-inrichting, programma reclame of heb je zoiets van, mwoah ?
quote:d'66 zeg maar...
Voor deze kabinetsperiode ben ik wat aan de late kant, maar alla, doe ik over vier jaar toch gewoon mee. Ik hoop op tenminste twee zetels voor de...Pragmatische Partiij Nederland
Niet elk probleem benaderen vanuit een van tevoren vastgesteld denkkader, maar juist een praktische, hands-on oplossing zoeken voor het probleem, geredeneerd vanuit logica, mogenlijkheden en politiek-sociaal klimaat. Niet links, niet rechts, de [b]PPN zit in alle windrichtingen![b]Hoe pak je zoiets aan? Dus vanaf de eerste brainstorm tot en met de twee gewenste kamerzetels.
quote:Nou , D'66 is toch nog in te delen als Progressief-Liberaal.
Op dinsdag 28 januari 2003 17:05 schreef ActaniA het volgende:[..]
d'66 zeg maar...
quote:Zo'n partij bestaat al, heet D66.
Niet elk probleem benaderen vanuit een van tevoren vastgesteld denkkader, maar juist een praktische, hands-on oplossing zoeken voor het probleem, geredeneerd vanuit logica, mogenlijkheden en politiek-sociaal klimaat. Niet links, niet rechts, de PPN zit in alle windrichtingen!Hoe pak je zoiets aan? Dus vanaf de eerste brainstorm tot en met de twee gewenste kamerzetels.
Maar dat is al gezegd, zie ik.
Dit bekend worden is het allerlastigste en vereist dus extreem veel geld. Die 12.000 euro ofzo is hierbij een peulenschil lijkt me, maar dat geld is iig nodig om deel te mogen nemen aan de tweede kamer verkiezingen. Daarnaast of daarvoor moet je ook nog eens 30 handtekeningen halen in ieder kiesdistrict om in dat district mee te mogen doen met de verkiezingen.
Maw, het lijkt mij een slecht idee en vij overbodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |