Ah, nu wel weer.quote:Op vrijdag 27 november 2020 15:20 schreef Elan het volgende:
Pfff, tijd voor een serieuze lockdown hoor.
Een snelle scroll langs de GGD-cijfers die ik kon vinden, suggereert ook dat in Nederland het aantal tests toeneemt - terwijl het aantal positieven nog steeds (licht) afneemt.quote:
quote:Op vrijdag 27 november 2020 10:46 schreef VoMy het volgende:
In de eerste helft van 2012 zijn in Nederland ruim 72 duizend personen overleden.
bron cbs https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-in-1e-halfjaar-2012
Dus 2x72000/365 = 395 personen per dag overleden inn 2012
Bij het RIVM zijn 84 overleden covidpatiënten gemeld. Gisteren waren dat er nog 75.
bron: https://nos.nl/artikel/23(...)er-dan-gisteren.html
Zijn er 84 teveel natuurlijk.
Maar even in perspectief zien.
[..]
[ afbeelding ]
Hier zitten de EU-landen die het beter doen - Denemarken, Finland en Estland - niet bij, omdat dat de assen van de grafiek zo zou veranderen dat het geheel onleesbaarder wordt, en Zweden/Spanje zit er niet bij omdat die niet op regelmatige basis data doorgeven. Ook wat kleine EU-landen zoals Luxemburg heb ik niet toegevoegd.
Per miljoen inwoners zit NL aan de onderkant van de curve.
Jij die van mij en ik die van jou enzo. Tegelijk oversteken.quote:
Tjemig... meteen weer voor wat hoort wat enzo...quote:Op vrijdag 27 november 2020 15:44 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Jij die van mij en ik die van jou enzo. Tegelijk oversteken.
Hahahaha werd tijd. Het is ook niet te filmen hoe de horeca constant het pispaaltje is van falend beleid. Horeca maanden dichthouden, dit kan toch niet? Honderduizenden mensen zijn werkzaam in deze branche en worden even buitenspel gezet onder het mom van volksgezondheid en we mogen wel massaal shoppen met niet werkende mondkapjes. Ik geef ze groot gelijk, nu nog even dit als een landelijk statement naar buitenbrengen en daadwerkelijk uitvoeren.quote:Op vrijdag 27 november 2020 15:11 schreef miss_sly het volgende:
https://nos.nl/regio/brab(...)17-januari-weer-open
Ik ben helemaal in de war nu. Volgens veel users in dit topic doen we het als land zo geweldigquote:Op vrijdag 27 november 2020 15:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hahahaha werd tijd. Het is ook niet te filmen hoe de horeca constant het pispaaltje is van falend beleid. Horeca maanden dichthouden, dit kan toch niet? Honderduizenden mensen zijn werkzaam in deze branche en worden even buitenspel gezet onder het mom van volksgezondheid en we mogen wel massaal shoppen met niet werkende mondkapjes. Ik geef ze groot gelijk, nu nog even dit als een landelijk statement naar buitenbrengen en daadwerkelijk uitvoeren.
Die NOW regeling die veel mensen gebruiken als argument is ook lang niet toereikend.
Geven en nemen.quote:Op vrijdag 27 november 2020 15:46 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Tjemig... meteen weer voor wat hoort wat enzo...![]()
Waar is belangeloze inzet toch gebleven?
Ik snap de horeca ook wel. Die tegemoetkomingen moeten veel hoger komen te liggen. Wel even KLM redden met een onwijs bedrag, maar als ik zo de bedragen zie waar de horeca het mee moet doenquote:Op vrijdag 27 november 2020 15:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hahahaha werd tijd. Het is ook niet te filmen hoe de horeca constant het pispaaltje is van falend beleid. Horeca maanden dichthouden, dit kan toch niet? Honderduizenden mensen zijn werkzaam in deze branche en worden even buitenspel gezet onder het mom van volksgezondheid en we mogen wel massaal shoppen met niet werkende mondkapjes. Ik geef ze groot gelijk, nu nog even dit als een landelijk statement naar buitenbrengen en daadwerkelijk uitvoeren.
Die NOW regeling die veel mensen gebruiken als argument is ook lang niet toereikend.
Wat had hij te zeggen?quote:Op vrijdag 27 november 2020 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Persco Rutte zo op NPO Start / Politiek.
Loos dreigement.quote:Op vrijdag 27 november 2020 15:11 schreef miss_sly het volgende:
Een kat in het nauw...quote:
Stoere gelul altijd, uiteindelijk likken ze weer de billen van Rutte.quote:Op vrijdag 27 november 2020 15:11 schreef miss_sly het volgende:
Als nog langer dichtblijven ertoe leidt dat je sowieso al failliet gaat dan had ik het inderdaad wel geweten.quote:Op vrijdag 27 november 2020 15:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Je moet gewoon alles gelijk gaan trekken imo. Alles dichtgooien met uitzondering van essentiële dingen. Zul je zien dat het ook veel harder terugloopt dan dat we maanden zo doormodderen en telkens dezelfde sectoren de dupe zijn. De economie zo min mogelijk raken is het uitgangspunt, ik denk dat het via deze manier net zo hard of zelfs wel meer geraakt wordt. En nee ik ben niet voor lockdowns, ik vind dat je het maar beter op het beloop kan laten en dat de zorg het dan net gaat redden, maar dat terzijde. Gaat nooit gebeuren natuurlijk, maar als dit het beleid is dan is het beter om alles gewoon dicht te gooien, gelijke lusten gelijke lasten. Ik heb dan liever een korte maar strenge lockdown dan maanden zo dooretteren.quote:Op vrijdag 27 november 2020 16:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik snap de horeca ook wel. Die tegemoetkomingen moeten veel hoger komen te liggen. Wel even KLM redden met een onwijs bedrag, maar als ik zo de bedragen zie waar de horeca het mee moet doenIk zie ook nergens dat er word meegedacht met de horeca. Als eerste dicht en als laatste open eigenlijk. Geen enkel perspectief. Terwijl de overheid ondertussen weigert om bepaalde andere plekken dicht te gooien. Waardoor we enorm traag dalen. Als je het al een daling wil noemen.
Maar ik denk dat dit gewoon weer een loos dreigement word waar niks mee gebeurd. Je kan wel massaal open gaan, maar dan volgen er ook massaal boetes e.d.; waardoor ze, zo gok ik, alleen maar sneller omvallen.
Zou het handigste zijn als het kabinet met betere steunpakketten komt, maar we weten allemaal dat dat nooit gaat gebeuren; horeca kan ze niet echt wat schelen heb ik het idee.
Het zal wel sterk wisselen van bedrijf tot bedrijf. Ik kan me voorstellen dat een recent geopende koffiebar wel weer kan inpakken, maar een restaurant dat al twintig jaar succesvol draait heeft wellicht wel een aardige buffer opgebouwd.quote:Op vrijdag 27 november 2020 16:09 schreef galantis het volgende:
[..]
Vind het trouwens als niet direct betrokkene trouwens wel eens lastig om in te schatten tot in hoeverre ze het water aan de lippen staat. Het ziet er natuurlijke verre van rooskleurig uit maar is het dan écht 5 voor 12 of kunnen ze het nog wel eventjes uitzingen..
Dat zal per zaak verschillen. Er zijn natuurlijk florerende bedrijven die dit met moeite maar wel op kunnen vangen, maar ook zaken die het altijd al nauwelijks redden, en nu dus om zullen vallen. En eerlijk gezegd kun je je ook afvragen of je alles moet redden.quote:Op vrijdag 27 november 2020 16:09 schreef galantis het volgende:
[..]
Als nog langer dichtblijven ertoe leidt dat je sowieso al failliet gaat dan had ik het inderdaad wel geweten.
Vind het trouwens als niet direct betrokkene trouwens wel eens lastig om in te schatten tot in hoeverre ze het water aan de lippen staat. Het ziet er natuurlijke verre van rooskleurig uit maar is het dan écht 5 voor 12 of kunnen ze het nog wel eventjes uitzingen..
Maar zo'n grote buffer? De situatie duurt nu al zo lang. Ik snap de wanhoop van horeca-ondernemers wel.quote:Op vrijdag 27 november 2020 16:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zal wel sterk wisselen van bedrijf tot bedrijf. Ik kan me voorstellen dat een recent geopende koffiebar wel weer kan inpakken, maar een restaurant dat al twintig jaar succesvol draait heeft wellicht wel een aardige buffer opgebouwd.
Goh, ben ik het zomaar grotendeels met je eens.quote:Op vrijdag 27 november 2020 16:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Je moet gewoon alles gelijk gaan trekken imo. Alles dichtgooien met uitzondering van essentiële dingen. Zul je zien dat het ook veel harder terugloopt dan dat we maanden zo doormodderen en telkens dezelfde sectoren de dupe zijn. De economie zo min mogelijk raken is het uitgangspunt, ik denk dat het via deze manier net zo hard of zelfs wel meer geraakt wordt. En nee ik ben niet voor lockdowns, ik vind dat je het maar beter op het beloop kan laten en dat de zorg het dan net gaat redden, maar dat terzijde. Gaat nooit gebeuren natuurlijk, maar als dit het beleid is dan is het beter om alles gewoon dicht te gooien, gelijke lusten gelijke lasten. Ik heb dan liever een korte maar strenge lockdown dan maanden zo dooretteren.
Holy shit, dat ik het nog eens met jou eens zou zijn.quote:Op vrijdag 27 november 2020 16:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik heb dan liever een korte maar strenge lockdown dan maanden zo dooretteren.
---quote:Op vrijdag 27 november 2020 16:09 schreef galantis het volgende:
[..]
Als nog langer dichtblijven ertoe leidt dat je sowieso al failliet gaat dan had ik het inderdaad wel geweten.
Het lijkt me als horeca-ondernemer dan ook rot om de lange rijen in verband met Black Friday te zien. We vieren dit jaar de feestdagen op een sobere manier, maar winkeliers kunnen wel drukte genereren door Black Friday - dat is krom.quote:Op vrijdag 27 november 2020 16:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Je moet gewoon alles gelijk gaan trekken imo. Alles dichtgooien met uitzondering van essentiële dingen. Zul je zien dat het ook veel harder terugloopt dan dat we maanden zo doormodderen en telkens dezelfde sectoren de dupe zijn. De economie zo min mogelijk raken is het uitgangspunt, ik denk dat het via deze manier net zo hard of zelfs wel meer geraakt wordt. En nee ik ben niet voor lockdowns, ik vind dat je het maar beter op het beloop kan laten en dat de zorg het dan net gaat redden, maar dat terzijde. Gaat nooit gebeuren natuurlijk, maar als dit het beleid is dan is het beter om alles gewoon dicht te gooien, gelijke lusten gelijke lasten. Ik heb dan liever een korte maar strenge lockdown dan maanden zo dooretteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |