abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196422658
O+ Klets hier over (ver)huizen, huishouden, schoonloeders en appgroepjes. Ook dé plek voor allerhande opsomlijstjes *O*

Ouwehoer hier verder over alles O+

Een hart onder de riem voor iedereen die in quarantaine is!
pi_196422675
Oeps ik deed m dicht. Snel even laptop erbij genomen maar geen inspiratie voor een titel, snorry
pi_196422756
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 15:23 schreef Bottoms_up het volgende:
Oeps ik deed m dicht. Snel even laptop erbij genomen maar geen inspiratie voor een titel, snorry
Niks sorry voor de titel. Cadeautjes *O*
pi_196422846
Wij kregen bij de geboorte van onze zoon een cadeaubon van de foto winkel om bijv. een foto op canvas te laten maken.
Vond ik wel een geslaagd cadeau. :)
pi_196422890
Ik kreeg geloof ik een luiertaart, verder weet ik het eigenlijk niet meer ;).

Ik dacht toen ik cadeaubankje las (niet bijgelezen) dat we in het Sint thema waren belandt, maar kraamcadeaus dus ;).
Fake it till you make it...
pi_196422956
Wij hebben een collega een zelfgemaakte stoffen slinger met naam gegeven en voor de rest inderdaad gevraagd wat ze nog konden gebruiken
pi_196423706
Als je een naamslinger wilt (of enig ander stoffen naamcadeau) dan wil ik van harte de webwinkel van HeppieS aanraden. Te vinden op Facebook.
pi_196428380
Die pamperrekening en geboortelijst vanuit België mogen ze van mij zo invoeren in Nederland.
Als je als ouders het een beetje normaal houdt is er voor iedere portemonnee wel iets te geven. En vaak is er ook de mogelijkheid om voor een deel bij te dragen aan een groter cadeau.

Een bon van 't een of t ander is wel het veiligste. Kan variëren van bezorgmaaltijd of iets anders voor ontspanning voor de ouders tot (baby)winkel.

Pre corona hadden vrienden van mij 1 kraambezoekwens: neem een avondmaaltijd mee. We hebben als vrienden naast eten nog een bon voor een avondje weg met gegeven die 2 jaar geldig is, even qualitiy time.
  donderdag 26 november 2020 @ 22:10:15 #9
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_196428970
quote:
17s.gif Op donderdag 26 november 2020 15:33 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Niks sorry voor de titel. Cadeautjes *O*
Ik kreeg spontaan oogaids bij het zien van je geweldige :r fotolijst. ;)

Hier mega veel knuffels gekregen, pleurt op met die dingen. :o

Het meest geweldige cadeau wat we kregen was toch wel de New Born shoot O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_196429453
Ik heb het liefst bonnen. Kan je rustig zelf wat uitzoeken en desnoods bijleggen.
Bij U. kreeg ik ook heel veel kleine dingetjes van collega’s idd, waar ik niet veel mee kon. En knuffels inderdaad.. dood zonde. Pakjes die totaal niet in lijn liggen qua smaak zijn ook zonde. :@

Persoonlijke dingen vind ik wel leuk, maar weet ook dat vele anderen dat weer niks vinden..
https://www.instagram.com/p/CG8H4snFquw/?igshid=129lhf30jrhw Dit vind ik heel lief, bijvoorbeeld.
Een babynestje? Een mooi (wollen) dekentje? Iets draaggerelateerds? Veel te dure swaddles? :P

En wow, dat fotolijstje is echt next level. :D
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 26 november 2020 @ 22:34:27 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_196429569
Ik krijg en geef graag mooie prentenboeken.
Kleertjes, sja dat blijft toch een ding he. Ik kreeg dit keer onder andere een newbornpakje in maat 74 en een psv romper. Maar overall viel het mee, de meesten durven niet meer bij mij.
Knuffels heeft het kind nu een stuk of 20 denk ik.
Het mooiste kraamkado wat ik ooit kreeg waren 4 rompers in 98/104 van een collega van mijn man. Ik zag dat al voor me, zo'n man die door zijn vrouw was verteld iets van een leuk rompertje te halen, "maar dan niet in de kleinste maat want waarschijnlijk hebben die mensen dat allemaal al". _O-
disclaimer
pi_196429650
Hier ook fan van prentenboeken O+ we geven zelf ook vaak een prentenboek als kraamcadeau. Of ik kook een x aantal maaltijden als ik weet dat ze ruimte hebben om in te vriezen :P
pi_196429857
Dan hebben wij nog veel geluk gehad als ik jullie verhalen lees. We kregen wel een stuk houten speelgoed waar duidelijk op staat niet onder de 3 jaar. Duurt nog even.
Wat me ook opviel is dat we vanuit BE redelijk wat alcohol kregen. Bierpakket, fles champagne...
Ja leuk met de borstvoeding :P
  Manager PR/Moderator donderdag 26 november 2020 @ 23:09:51 #14
269689 crew  Viv
pi_196430250
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:46 schreef Bottoms_up het volgende:
Wat me ook opviel is dat we vanuit BE redelijk wat alcohol kregen. Bierpakket, fles champagne...
Ik heb nu een Vlaamse collega, en die kennen beschuit met muisjes dus niet. Toen vroeg ik of zij dan iets anders eten als traditie in de kraamtijd. Nee, maar er wordt wel alcohol geschonken zei hij. :D
pi_196432276
Ik mag ook voor een test :{
Zo geen zin in.
pi_196432310
Knuffels word je inderdaad mee doodgegooid. En dekentjes ook.
Maar: de knuffel die mijn zus gaf voor Z. is wel haar ultieme favoriet geworden en 1 deken van een nichtje is wel oprecht heel leuk.
En lelijke kleding gebruik ik als pyjama als het even kan. :P
pi_196432314
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 06:52 schreef F_r het volgende:
Ik mag ook voor een test :{
Zo geen zin in.
Schreef jij laatst niet dat je hoopte dat het je bespaard blijft?

Succes ermee. -O-
pi_196432341
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:46 schreef Bottoms_up het volgende:
Dan hebben wij nog veel geluk gehad als ik jullie verhalen lees. We kregen wel een stuk houten speelgoed waar duidelijk op staat niet onder de 3 jaar. Duurt nog even.
En de mensen in BE zich maar afvragen waarom die baby's toch zo goed slapen. :D

Ik kreeg van mijn werk een peuter stoeltje met naam in de stijl van het kamertje. Daar heeft hij eerst gestaan tot L groot genoeg was, toen hebben we hem jaren gebruikt en daarna is hij naar andere mensen gegaan die het niet zo breed hadden en een kindje met dezelfde naam. Ik vond het een heel geslaagd cadeau, ondanks dat het 1.5 jaar duurde voordat we het stoeltje konden gebruiken.
pi_196432470
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 06:58 schreef vencodark het volgende:

[..]

Schreef jij laatst niet dat je hoopte dat het je bespaard blijft?

Succes ermee. -O-
Idd.
Ik heb echt een smalle neus
  vrijdag 27 november 2020 @ 07:32:09 #20
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196432490
Wat veel reacties en ideeën! Super bedankt, hier kan ik wel mee vooruit. En ik heb ook weer nieuwe dingen geleerd, zoals Swaddles en Silly Billy’s. En dat foto lijstje dat iemand hier liet zien, hahaha wat erg.
Een bon geven vind ik niet zo leuk. Ik heb de collega inmiddels ook nog even een appje gestuurd met de vraag of ze nog specifieke wensen heeft of juist dingen die ze niet wil. Dus ik wacht eerst even haar antwoord af.
in de haak.
  vrijdag 27 november 2020 @ 07:32:50 #21
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196432493
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 07:28 schreef F_r het volgende:

[..]

Idd.
Ik heb echt een smalle neus
Sterkte met de test. Hopelijk valt het mee!
in de haak.
pi_196432494
Succes Fr!
  vrijdag 27 november 2020 @ 09:00:39 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_196433138
Ik zal blij zijn als dat Black Friday gezanik weer voorbij is zeg. Mijn hemel, ik krijg daar letterlijk hoofdpijn van.

Heb ter compensatie iets besteld bij een winkel zonder Black Friday acties :') (is lastig te vinden).

Maar even serieus, hoezo Black Friday in een scheermesjeswebshop?? Of bij de Toolstation? Of, for fucks sake, de SUPERMARKT???
disclaimer
  vrijdag 27 november 2020 @ 09:01:41 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_196433147
MIS HET NIET PAK NU JE VOORDEEL KOOP KOOP KOOP KOPEHKOPEHKOOOPEEEEEEEEHHHH
disclaimer
pi_196433172
Toen ik een keer op kraamvisite was bij een collega had ze ook zo’n lijstje hangen (volgens mij helemaal gevuld toen al van de oudste). Dus ik zeg wat leuk zo’n lijstje met al die foto’s van het eerste jaar er in. Gewoon uit beleefdheid (en omdat het bij haar past en het idee wel leuk is).
Niet heel veel later beviel ik toen van de oudste en wat kreeg ik.. juist, zo’n lijst :')

Hij heeft nooit gehangen hier, beetje zilver kitsch past niet in ons huis. Gelukkig liepen we bij elkaar de deur niet plat ;)

En in België hebben ze toch geboortesuiker als traditie? Als je dan op kraamvisite bent geweest krijg je zo’n zakje met van die snoepjes mee (en bij de doop hebben ze dan doopsuiker wat volgens mij weer het zelfde is)

Ik heb ook vanalles gehad qua kraamcadeaus. Het meeste eigenlijk allemaal wel prima op een jasje na wat echt niet mijn smaak was (was gelukkig een wat grotere maar en het verkeerde seizoen uiteindelijk :P denk ik tenminste :D ) en best wel wat speentjes, maar dat vond ik zo’n raar cadeau eigenlijk.. maar ze hebben hier ook beiden geen speen gehad, maar als dat wel was blijf je ook gewoon bij 1 soort lijkt me.

Ik was verder trouwens met bonnen wat minder blij, had er een hele hoop van de Hema en daar heb ik mee gedaan tot de jongste 3 was of zo. Ik kom daar zelden, misschien ook omdat de Hema hier in het dorp geen groot assortiment heeft of zo.

Maar goed zo is het inderdaad voor iedereen verschillend en vind ik het idee er achter gewoon heel lief.
En bijvoorbeeld van de vriendengroep hebben we bewust iets gevraagd wat later pas te gebruiken is (bij de oudste een driewieler met zo’n duwstang, was eigenlijk standaard bij ons in de groep en bij de jongste een mooie houten poppenwagen).

Ik vond het zelf wel fijn ook wat te krijgen voor wat later. Maar ook dat vind niet iedereen fijn ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')