Toen ik een keer op kraamvisite was bij een collega had ze ook zo’n lijstje hangen (volgens mij helemaal gevuld toen al van de oudste). Dus ik zeg wat leuk zo’n lijstje met al die foto’s van het eerste jaar er in. Gewoon uit beleefdheid (en omdat het bij haar past en het idee wel leuk is).
Niet heel veel later beviel ik toen van de oudste en wat kreeg ik.. juist, zo’n lijst
Hij heeft nooit gehangen hier, beetje zilver kitsch past niet in ons huis. Gelukkig liepen we bij elkaar de deur niet plat
En in België hebben ze toch geboortesuiker als traditie? Als je dan op kraamvisite bent geweest krijg je zo’n zakje met van die snoepjes mee (en bij de doop hebben ze dan doopsuiker wat volgens mij weer het zelfde is)
Ik heb ook vanalles gehad qua kraamcadeaus. Het meeste eigenlijk allemaal wel prima op een jasje na wat echt niet mijn smaak was (was gelukkig een wat grotere maar en het verkeerde seizoen uiteindelijk

denk ik tenminste

) en best wel wat speentjes, maar dat vond ik zo’n raar cadeau eigenlijk.. maar ze hebben hier ook beiden geen speen gehad, maar als dat wel was blijf je ook gewoon bij 1 soort lijkt me.
Ik was verder trouwens met bonnen wat minder blij, had er een hele hoop van de Hema en daar heb ik mee gedaan tot de jongste 3 was of zo. Ik kom daar zelden, misschien ook omdat de Hema hier in het dorp geen groot assortiment heeft of zo.
Maar goed zo is het inderdaad voor iedereen verschillend en vind ik het idee er achter gewoon heel lief.
En bijvoorbeeld van de vriendengroep hebben we bewust iets gevraagd wat later pas te gebruiken is (bij de oudste een driewieler met zo’n duwstang, was eigenlijk standaard bij ons in de groep en bij de jongste een mooie houten poppenwagen).
Ik vond het zelf wel fijn ook wat te krijgen voor wat later. Maar ook dat vind niet iedereen fijn