abonnement Unibet Coolblue
pi_196422658
O+ Klets hier over (ver)huizen, huishouden, schoonloeders en appgroepjes. Ook dé plek voor allerhande opsomlijstjes *O*

Ouwehoer hier verder over alles O+

Een hart onder de riem voor iedereen die in quarantaine is!
pi_196422675
Oeps ik deed m dicht. Snel even laptop erbij genomen maar geen inspiratie voor een titel, snorry
pi_196422756
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 15:23 schreef Bottoms_up het volgende:
Oeps ik deed m dicht. Snel even laptop erbij genomen maar geen inspiratie voor een titel, snorry
Niks sorry voor de titel. Cadeautjes *O*
pi_196422846
Wij kregen bij de geboorte van onze zoon een cadeaubon van de foto winkel om bijv. een foto op canvas te laten maken.
Vond ik wel een geslaagd cadeau. :)
pi_196422890
Ik kreeg geloof ik een luiertaart, verder weet ik het eigenlijk niet meer ;).

Ik dacht toen ik cadeaubankje las (niet bijgelezen) dat we in het Sint thema waren belandt, maar kraamcadeaus dus ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_196422956
Wij hebben een collega een zelfgemaakte stoffen slinger met naam gegeven en voor de rest inderdaad gevraagd wat ze nog konden gebruiken
pi_196423706
Als je een naamslinger wilt (of enig ander stoffen naamcadeau) dan wil ik van harte de webwinkel van HeppieS aanraden. Te vinden op Facebook.
pi_196428380
Die pamperrekening en geboortelijst vanuit België mogen ze van mij zo invoeren in Nederland.
Als je als ouders het een beetje normaal houdt is er voor iedere portemonnee wel iets te geven. En vaak is er ook de mogelijkheid om voor een deel bij te dragen aan een groter cadeau.

Een bon van 't een of t ander is wel het veiligste. Kan variëren van bezorgmaaltijd of iets anders voor ontspanning voor de ouders tot (baby)winkel.

Pre corona hadden vrienden van mij 1 kraambezoekwens: neem een avondmaaltijd mee. We hebben als vrienden naast eten nog een bon voor een avondje weg met gegeven die 2 jaar geldig is, even qualitiy time.
  donderdag 26 november 2020 @ 22:10:15 #9
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_196428970
quote:
17s.gif Op donderdag 26 november 2020 15:33 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Niks sorry voor de titel. Cadeautjes *O*
Ik kreeg spontaan oogaids bij het zien van je geweldige :r fotolijst. ;)

Hier mega veel knuffels gekregen, pleurt op met die dingen. :o

Het meest geweldige cadeau wat we kregen was toch wel de New Born shoot O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_196429453
Ik heb het liefst bonnen. Kan je rustig zelf wat uitzoeken en desnoods bijleggen.
Bij U. kreeg ik ook heel veel kleine dingetjes van collega’s idd, waar ik niet veel mee kon. En knuffels inderdaad.. dood zonde. Pakjes die totaal niet in lijn liggen qua smaak zijn ook zonde. :@

Persoonlijke dingen vind ik wel leuk, maar weet ook dat vele anderen dat weer niks vinden..
https://www.instagram.com/p/CG8H4snFquw/?igshid=129lhf30jrhw Dit vind ik heel lief, bijvoorbeeld.
Een babynestje? Een mooi (wollen) dekentje? Iets draaggerelateerds? Veel te dure swaddles? :P

En wow, dat fotolijstje is echt next level. :D
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 26 november 2020 @ 22:34:27 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_196429569
Ik krijg en geef graag mooie prentenboeken.
Kleertjes, sja dat blijft toch een ding he. Ik kreeg dit keer onder andere een newbornpakje in maat 74 en een psv romper. Maar overall viel het mee, de meesten durven niet meer bij mij.
Knuffels heeft het kind nu een stuk of 20 denk ik.
Het mooiste kraamkado wat ik ooit kreeg waren 4 rompers in 98/104 van een collega van mijn man. Ik zag dat al voor me, zo'n man die door zijn vrouw was verteld iets van een leuk rompertje te halen, "maar dan niet in de kleinste maat want waarschijnlijk hebben die mensen dat allemaal al". _O-
disclaimer
pi_196429650
Hier ook fan van prentenboeken O+ we geven zelf ook vaak een prentenboek als kraamcadeau. Of ik kook een x aantal maaltijden als ik weet dat ze ruimte hebben om in te vriezen :P
pi_196429857
Dan hebben wij nog veel geluk gehad als ik jullie verhalen lees. We kregen wel een stuk houten speelgoed waar duidelijk op staat niet onder de 3 jaar. Duurt nog even.
Wat me ook opviel is dat we vanuit BE redelijk wat alcohol kregen. Bierpakket, fles champagne...
Ja leuk met de borstvoeding :P
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 26 november 2020 @ 23:09:51 #14
269689 crew  Viv
pi_196430250
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:46 schreef Bottoms_up het volgende:
Wat me ook opviel is dat we vanuit BE redelijk wat alcohol kregen. Bierpakket, fles champagne...
Ja leuk met de borstvoeding :P
Ik heb nu een Vlaamse collega, en die kennen beschuit met muisjes dus niet. Toen vroeg ik of zij dan iets anders eten als traditie in de kraamtijd. Nee, maar er wordt wel alcohol geschonken zei hij. :D
pi_196432276
Ik mag ook voor een test :{
Zo geen zin in.
pi_196432310
Knuffels word je inderdaad mee doodgegooid. En dekentjes ook.
Maar: de knuffel die mijn zus gaf voor Z. is wel haar ultieme favoriet geworden en 1 deken van een nichtje is wel oprecht heel leuk.
En lelijke kleding gebruik ik als pyjama als het even kan. :P
pi_196432314
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 06:52 schreef F_r het volgende:
Ik mag ook voor een test :{
Zo geen zin in.
Schreef jij laatst niet dat je hoopte dat het je bespaard blijft?

Succes ermee. -O-
pi_196432341
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:46 schreef Bottoms_up het volgende:
Dan hebben wij nog veel geluk gehad als ik jullie verhalen lees. We kregen wel een stuk houten speelgoed waar duidelijk op staat niet onder de 3 jaar. Duurt nog even.
Wat me ook opviel is dat we vanuit BE redelijk wat alcohol kregen. Bierpakket, fles champagne...
Ja leuk met de borstvoeding :P
En de mensen in BE zich maar afvragen waarom die baby's toch zo goed slapen. :D

Ik kreeg van mijn werk een peuter stoeltje met naam in de stijl van het kamertje. Daar heeft hij eerst gestaan tot L groot genoeg was, toen hebben we hem jaren gebruikt en daarna is hij naar andere mensen gegaan die het niet zo breed hadden en een kindje met dezelfde naam. Ik vond het een heel geslaagd cadeau, ondanks dat het 1.5 jaar duurde voordat we het stoeltje konden gebruiken.
pi_196432470
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 06:58 schreef vencodark het volgende:

[..]

Schreef jij laatst niet dat je hoopte dat het je bespaard blijft?

Succes ermee. -O-
Idd.
Ik heb echt een smalle neus
  vrijdag 27 november 2020 @ 07:32:09 #20
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196432490
Wat veel reacties en ideeën! Super bedankt, hier kan ik wel mee vooruit. En ik heb ook weer nieuwe dingen geleerd, zoals Swaddles en Silly Billy’s. En dat foto lijstje dat iemand hier liet zien, hahaha wat erg.
Een bon geven vind ik niet zo leuk. Ik heb de collega inmiddels ook nog even een appje gestuurd met de vraag of ze nog specifieke wensen heeft of juist dingen die ze niet wil. Dus ik wacht eerst even haar antwoord af.
in de haak.
  vrijdag 27 november 2020 @ 07:32:50 #21
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196432493
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 07:28 schreef F_r het volgende:

[..]

Idd.
Ik heb echt een smalle neus
Sterkte met de test. Hopelijk valt het mee!
in de haak.
pi_196432494
Succes Fr!
  vrijdag 27 november 2020 @ 09:00:39 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_196433138
Ik zal blij zijn als dat Black Friday gezanik weer voorbij is zeg. Mijn hemel, ik krijg daar letterlijk hoofdpijn van.

Heb ter compensatie iets besteld bij een winkel zonder Black Friday acties :') (is lastig te vinden).

Maar even serieus, hoezo Black Friday in een scheermesjeswebshop?? Of bij de Toolstation? Of, for fucks sake, de SUPERMARKT???
disclaimer
  vrijdag 27 november 2020 @ 09:01:41 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_196433147
MIS HET NIET PAK NU JE VOORDEEL KOOP KOOP KOOP KOPEHKOPEHKOOOPEEEEEEEEHHHH
disclaimer
pi_196433172
Toen ik een keer op kraamvisite was bij een collega had ze ook zo’n lijstje hangen (volgens mij helemaal gevuld toen al van de oudste). Dus ik zeg wat leuk zo’n lijstje met al die foto’s van het eerste jaar er in. Gewoon uit beleefdheid (en omdat het bij haar past en het idee wel leuk is).
Niet heel veel later beviel ik toen van de oudste en wat kreeg ik.. juist, zo’n lijst :')

Hij heeft nooit gehangen hier, beetje zilver kitsch past niet in ons huis. Gelukkig liepen we bij elkaar de deur niet plat ;)


En in België hebben ze toch geboortesuiker als traditie? Als je dan op kraamvisite bent geweest krijg je zo’n zakje met van die snoepjes mee (en bij de doop hebben ze dan doopsuiker wat volgens mij weer het zelfde is)

Ik heb ook vanalles gehad qua kraamcadeaus. Het meeste eigenlijk allemaal wel prima op een jasje na wat echt niet mijn smaak was (was gelukkig een wat grotere maar en het verkeerde seizoen uiteindelijk :P denk ik tenminste :D ) en best wel wat speentjes, maar dat vond ik zo’n raar cadeau eigenlijk.. maar ze hebben hier ook beiden geen speen gehad, maar als dat wel was blijf je ook gewoon bij 1 soort lijkt me.

Ik was verder trouwens met bonnen wat minder blij, had er een hele hoop van de Hema en daar heb ik mee gedaan tot de jongste 3 was of zo. Ik kom daar zelden, misschien ook omdat de Hema hier in het dorp geen groot assortiment heeft of zo.

Maar goed zo is het inderdaad voor iedereen verschillend en vind ik het idee er achter gewoon heel lief.
En bijvoorbeeld van de vriendengroep hebben we bewust iets gevraagd wat later pas te gebruiken is (bij de oudste een driewieler met zo’n duwstang, was eigenlijk standaard bij ons in de groep en bij de jongste een mooie houten poppenwagen).

Ik vond het zelf wel fijn ook wat te krijgen voor wat later. Maar ook dat vind niet iedereen fijn ;)
pi_196433237
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:00 schreef SQ het volgende:
Ik zal blij zijn als dat Black Friday gezanik weer voorbij is zeg. Mijn hemel, ik krijg daar letterlijk hoofdpijn van.

Heb ter compensatie iets besteld bij een winkel zonder Black Friday acties :') (is lastig te vinden).

Maar even serieus, hoezo Black Friday in een scheermesjeswebshop?? Of bij de Toolstation? Of, for fucks sake, de SUPERMARKT???
Heb het idee dat het al de hele week Black Friday is, zo gezegd om de Corona drukte te spreiden, maar volgens mij is Nederland gewoon niet zo goed in maar 1 dag aan houden, want wat als ze dan geen tijd hebben om alle winkels langs te gaan, weet je we doen eens gek we pakken er een dag bij.. oh de concurrent doet dat ook dan moeten we ons maar meer onderscheiden, doen we gewoon een hele week. Kijk ons een goed zijn met de hele week korting..


Ik ga overigens wel mn laatste Sint cadeautje dadelijk met Black Friday korting halen. Een 5-rittenkaary bij jumpXL, tweede kaart gratis.. Weet in ieder geval zeker dat ze dat een geslaagd cadeau zullen vinden :P
pi_196433269
Het is al sinds vorige week BLACK FRIDAY. Ik ben er ook wel klaar mee.
  vrijdag 27 november 2020 @ 09:20:24 #28
149959 SQ
snelle trees
pi_196433332
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:13 schreef amaranta het volgende:
Het is al sinds vorige week BLACK FRIDAY. Ik ben er ook wel klaar mee.
Nee want dan is het nog 2 weken CYBER MONDAY he. ;(
disclaimer
pi_196433349
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:20 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee want dan is het nog 2 weken CYBER MONDAY he. ;(
Ohja.
pi_196433389
Ik ben een paar keer in Amerika geweest met Black Friday O+ Vechtende tokkies, rijen waar je 2 uur in staat, het is super om te zien.
  vrijdag 27 november 2020 @ 09:27:33 #31
149959 SQ
snelle trees
pi_196433423
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:24 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik ben een paar keer in Amerika geweest met Black Friday O+ Vechtende tokkies, rijen waar je 2 uur in staat, het is super om te zien.
Ja maar zo hoort het ook. Niet wekenlang lauwe aanbiedingen die eigenlijk helemaal geen aanbieding zijn bij de opticien, slager en de copyshop ;(
disclaimer
pi_196433519
Vorig jaar een wasdroger gekocht op Black Friday. Wekenlang de prijs in de gaten gehouden en op de dag zelf ruim 50 euro korting :Y

Dit jaar niks, kind is O+ vandaag O+ jarig dus had alles al in huis.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_196433657
quote:
81s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:37 schreef Declan-Harp het volgende:
Vorig jaar een wasdroger gekocht op Black Friday. Wekenlang de prijs in de gaten gehouden en op de dag zelf ruim 50 euro korting :Y

Dit jaar niks, kind is O+ vandaag O+ jarig dus had alles al in huis.
Gefeliciteerd *O*
pi_196433662
Wij hadden een nieuwe tv nodig want de oude had een donkere schaduwband boven in beeld.
Vorige week vrijdag gekocht ;(

3 dagen later is het ding 50 euro goedkoper.

Black Friday zit niet in mijn systeem
pi_196433671
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:46 schreef lily het volgende:
Wij hadden een nieuwe tv nodig want de oude had een donkere schaduwband boven in beeld.
Vorige week vrijdag gekocht ;(

3 dagen later is het ding 50 euro goedkoper.

Black Friday zit niet in mijn systeem
Volgens mij heb je nog gewoon recht op die korting hoor
pi_196433675
quote:
81s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:37 schreef Declan-Harp het volgende:
Vorig jaar een wasdroger gekocht op Black Friday. Wekenlang de prijs in de gaten gehouden en op de dag zelf ruim 50 euro korting :Y

Dit jaar niks, kind is O+ vandaag O+ jarig dus had alles al in huis.
Gefeliciteerd
pi_196433768
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:47 schreef amaranta het volgende:

[..]

Volgens mij heb je nog gewoon recht op die korting hoor
Volgens mij geen recht maar ik kan het proberen natuurlijk
pi_196433789
Ik zit al weken te kwijlen op een nieuwe wasmachine (is dit mijn leven nu :')) en deze week gewoon 200 euro eraf. Dus die komt er straks aan *O*
pi_196434227
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:53 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik zit al weken te kwijlen op een nieuwe wasmachine (is dit mijn leven nu :')) en deze week gewoon 200 euro eraf. Dus die komt er straks aan *O*
Maar als in, heb je nu weken zonder wasmachine gezeten, of was het andere oudje gewoon een beetje aan vervanging toe?

Ik moet dus een nieuwe ipad kopen voor mijn man. En die zijn deze week echt goedkoper dan normaal, dus ik maak in dit geval wel dankbaar gebruik van de Black Friday gekte. Nu hoop ik alleen dat hij maandag niet ineens nóg goedkoper is. :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:24 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik ben een paar keer in Amerika geweest met Black Friday O+ Vechtende tokkies, rijen waar je 2 uur in staat, het is super om te zien.
Hier zou ik serieus ook van kunnen genieten. Lekker op een terrasje kijken hoe zo'n hele menigte los gaat en ook nog dingen koopt die helemaal niet nodig zijn. O+
  vrijdag 27 november 2020 @ 10:32:47 #40
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_196434253
Hier kattenvoer voor de mevrouw die in onze buurt veel zwerfkatten opvangt. En stoma-sportkleding en - ondergoed voor mij van een Schotse winkel *O* Dan scheelt 50% best veel :)
  vrijdag 27 november 2020 @ 10:35:06 #41
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_196434281
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 10:31 schreef _NIKKI_ het volgende:Hier zou ik serieus ook van kunnen genieten. Lekker op een terrasje kijken hoe zo'n hele menigte los gaat en ook nog dingen koopt die helemaal niet nodig zijn. O+
Ik bedenk zojuist dat mijn man vanmorgen is vertrokken naar de grootste mall van Dubai. En hij houdt helemaal niet van drukte :D
  vrijdag 27 november 2020 @ 10:39:13 #42
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196434332
Ik had begin van de week bij H&M wat besteld, is het nu ineens 20% korting ivm black friday. Dus alles is retour en met korting opnieuw besteld :').
Kolder, dit.
KuikenGuppy
pi_196434393
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 10:39 schreef Burdie het volgende:
Ik had begin van de week bij H&M wat besteld, is het nu ineens 20% korting ivm black friday. Dus alles is retour en met korting opnieuw besteld :').
Kolder, dit.
Zou ik ook doen hoor :Y
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_196434402
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:52 schreef lily het volgende:

[..]

Volgens mij geen recht maar ik kan het proberen natuurlijk
Net als Burdie gewoon retourneren en opnieuw bestellen :Y
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_196434410
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 10:31 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Maar als in, heb je nu weken zonder wasmachine gezeten, of was het andere oudje gewoon een beetje aan vervanging toe?

Haha nee, weken zonder wasmachine zou een kleine ramp zijn.
Het stond niet helemaal op de planning, maar een maatje groter zou heel fijn zijn en wat extra functies ook. Onze huidige is nu 13 dus nu maar even de knoop doorgehakt. Het is best een goede deal.

Hm gisteren ook aan 20% besteld. En Amazon. En lodger. En 4ff. Mijn bankrekening huilt. ;(
Alleen dingen die we nodig hebben en voor gewacht hebben, maar het is ff veel ineens.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 27 november 2020 @ 10:52:38 #46
269689 crew  Viv
pi_196434496
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 10:39 schreef Burdie het volgende:
Ik had begin van de week bij H&M wat besteld, is het nu ineens 20% korting ivm black friday. Dus alles is retour en met korting opnieuw besteld :').
Kolder, dit.
Dat is al jaren zo, 20% op Black Friday bij H&M. *O* Heb er ook speciaal op gewacht, softshelljack voor ZZ gescoord gisteravond.
pi_196434711
quote:
81s.gif Op vrijdag 27 november 2020 10:44 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Net als Burdie gewoon retourneren en opnieuw bestellen :Y
Dat mag niet als je hem al in gebruik hebt. Dat schijnen ze ook te kunnen zien blijkbaar.
  vrijdag 27 november 2020 @ 11:08:35 #48
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196434714
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 10:52 schreef Viv het volgende:

[..]

Dat is al jaren zo, 20% op Black Friday bij H&M. *O* Heb er ook speciaal op gewacht, softshelljack voor ZZ gescoord gisteravond.
Ik had er geen seconde aan gedacht :').
KuikenGuppy
pi_196434787
Dat hele Black Friday is ook gewoon gek. Inderdaad gewoon 1 dag, totale gekte en weer klaar. Ik kwam er deze week weer achter bij hoeveel bedrijven ik op maillijsten sta, er kwam geen einde aan de aanbiedingen, nu kopen etc etc.

Ik had voor onze wasmachine ook wel kunnen wachten, maar dan had ik een week zonder gezeten....dat zijn zeg maar 10 wassen die zich opstapelen.
pi_196434955
Wij hadden een nieuw matras nodig. Niet nú nu, maar wel een dezer dagen. Dus toen Emma Matras vorige week al 35% korting had voor Black Friday hebben we daar wel gebruik van gemaakt, scheelde bijna 400 euro.
pi_196435009
Nog een nadeel van die koopgekte momenteel is dat Postnl er meer dan een week over doet om een pakketje te bezorgen. Het verwachte bezorgmoment schoof al steeds een dag op en nu staat er in de app dat ze het binnen 3 werkdagen bezorgen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:04 schreef hilliebillie het volgende:
Ik kom daar zelden, misschien ook omdat de Hema hier in het dorp geen groot assortiment heeft of zo.

"mijn" hema is ook niet groot maar alles uit het assortiment is te bestellen en dan afhalen in de winkel of thuisbezorgen.
pi_196435035
Ik vind 15 of 20% altijd zo flauw weinig dat ik daar de moeite niet voor doe :@ Dan liever seizoensuitverkoop met 50% :9


Heb wel bij wat shoffenwinkels gekeken maar dan ga je toch allemal dingen in je mandje kieoen due je eergisteeen nog niet nodig had.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 27 november 2020 @ 11:35:55 #53
269689 crew  Viv
pi_196435077
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:33 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik vind 15 of 20% altijd zo flauw weinig dat ik daar de moeite niet voor doe :@ Dan liever seizoensuitverkoop met 50% :9
Dat hangt wel af van het product, sommige dingen worden nooit zo scherp afgeprijsd, of zijn buiten Black Friday om bijna nooit in de aanbieding.

Heeft iemand nog een tip voor Black Friday-korting op Grimm's? O-)
pi_196435254
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:10 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Heb het idee dat het al de hele week Black Friday is, zo gezegd om de Corona drukte te spreiden, maar volgens mij is Nederland gewoon niet zo goed in maar 1 dag aan houden, want wat als ze dan geen tijd hebben om alle winkels langs te gaan, weet je we doen eens gek we pakken er een dag bij.. oh de concurrent doet dat ook dan moeten we ons maar meer onderscheiden, doen we gewoon een hele week. Kijk ons een goed zijn met de hele week korting..

Ik ga overigens wel mn laatste Sint cadeautje dadelijk met Black Friday korting halen. Een 5-rittenkaary bij jumpXL, tweede kaart gratis.. Weet in ieder geval zeker dat ze dat een geslaagd cadeau zullen vinden :P
Bedankt voor de tip. Ik heb hem ook gekocht. Mijn kinderen vinden dat ook wel leuk. Prompt kwam hij ook op mijn fb tijdlijn voorbij

Ik heb nog wel een paar dagen last van mijn neus. Had ook niet anders verwacht heb ook snel bloedneuzen en bij kouder weer dat mijn neus heel erg prikt van binnen.
  vrijdag 27 november 2020 @ 11:47:50 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_196435255
Winkels die grimms verkopen doen doorgaans niet aan Black Friday ;)

Wel hilarisch dat het meteen weer een Black Friday opsom wordt trouwens _O-
disclaimer
pi_196435515
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:08 schreef lily het volgende:

[..]

Dat mag niet als je hem al in gebruik hebt. Dat schijnen ze ook te kunnen zien blijkbaar.
Opnieuw bestellen en de nieuwe in de oude doos doen en retourneren. En de nieuwe (met korting) betalen })
pi_196435540
Opsom O+

Ik probeer verder dit cadeauseizoen ook wel meer bij kleine ondernemers te kopen trouwens. Voor speelgoed en kerstkaarten enzo. Maar voor een matras van 180x220 wil ik die 35% wel :P
pi_196435543
Zo zou ik het ook doen.
pi_196435561
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:01 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Opnieuw bestellen en de nieuwe in de oude doos doen en retourneren. En de nieuwe (met korting) betalen })
Ik heb dit oprecht weleens gedaan, toen een dag na een grote H&M-bestelling ineens alles met 20% korting was. :@
pi_196435625
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:35 schreef Viv het volgende:

[..]

Dat hangt wel af van het product, sommige dingen worden nooit zo scherp afgeprijsd, of zijn buiten Black Friday om bijna nooit in de aanbieding.

Heeft iemand nog een tip voor Black Friday-korting op Grimm's? O-)
Hip en Groen heeft 20% korting met de code ‘black’.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 27 november 2020 @ 12:16:41 #61
269689 crew  Viv
pi_196435772
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:06 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Hip en Groen heeft 20% korting met de code ‘black’.
Ah jammer, die hebben niet het ding wat ik zoek. Maar voor anderen wel interessant misschien. :Y De korting werkt ook op nabestellingen.
pi_196435798
Ik neem aan dat er op de tv een serienummer staat die ook op de doos staat. Maar goed misschien denk ik wat simpel.

Ben laatst iets terug gaan brengen bij de Primark. En het was een pyjama in een doos voor mijn dochter. Ze heeft de doos open gemaakt om te kijken of de trui en de broek wel dezelfde maat waren als wat er op de doos stond.
pi_196435815
Ik leef misschien onder een steen maar wat is er zo uitzondelijk speciaal aan grimms? Ik lees het wel vaker hier.
pi_196435832
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:16 schreef Viv het volgende:

[..]

Ah jammer, die hebben niet het ding wat ik zoek. Maar voor anderen wel interessant misschien. :Y De korting werkt ook op nabestellingen.
Wat zoek je?

Www.houtenplezier.nl heeft nog wat korting op sommige artikelen. Heb daar een cadeaubon van, maar kan niet echt wat vinden (wat op dit moment binnen budget past). :P
Protège moi de mes désirs.
pi_196435841
Waarom worden links niet meteen hyperlinks meer? Frappant.
Protège moi de mes désirs.
pi_196435850
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:20 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik leef misschien onder een steen maar wat is er zo uitzondelijk speciaal aan grimms? Ik lees het wel vaker hier.
Ik kende het ook niet echt. Maar blijkbaar is een of andere regenboog favoriet.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 27 november 2020 @ 12:24:42 #67
269689 crew  Viv
pi_196435880
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:20 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik leef misschien onder een steen maar wat is er zo uitzondelijk speciaal aan grimms? Ik lees het wel vaker hier.
Oh, lang niet alles hoor. :) Wij hebben de grote regenboog en nu wil ik deze kleurenspiraal:



O+
pi_196435889
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:22 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik kende het ook niet echt. Maar blijkbaar is een of andere regenboog favoriet.

Niet zomaar een regenboog, een 71 euro regenboog.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 27 november 2020 @ 12:28:39 #69
269689 crew  Viv
pi_196435917
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:21 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Wat zoek je?

Www.houtenplezier.nl heeft nog wat korting op sommige artikelen. Heb daar een cadeaubon van, maar kan niet echt wat vinden (wat op dit moment binnen budget past). :P
Zij hebben 'm wel, maar als de foto's kloppen met wat ze in het magazijn hebben liggen, is dit niet de variant die ik zoek.

https://www.houtenplezier.nl/grimms-mandala-groot.html

Er zijn er twee (met hetzelfde artikelnummer :') ), en deze heeft geen opstaand randje, maar een los bandje om het bij elkaar te houden. Ik wil die met opstaand randje. :)
pi_196435955
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:25 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Niet zomaar een regenboog, een 71 euro regenboog.
Ja. Ik zie het niet zo. Sorry. Maar ik ben nooit echt een houten speelgoed liefhebber geweest.
Doe mij maar felle kleuren. Veel geluid. Batterijen en hysterie.
  vrijdag 27 november 2020 @ 12:39:57 #71
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196436045
Mijn ouders hebben de eerste 5 dagen gezorgd voor het avondeten, beste cadeau ever.
En tijdens mijn zwangerschap was het vaak een 'stuur de rekening maar door' want dan wisten ze zeker dat ik het leuk vond :P

Verder geld gekregen, bonnen, meubels voor de kinderkamer, co-sleeper, 5 pakken luiers, 3 dingen flesvoeding en een doekje met de verkeerde naam. Ik was nogal hormonaal :') dus tijdens de zwangerschap zei ik makkelijk dat als ze met knuffels of kleding zouden aankomen ik het terug zou geven, ondankbaar ja ik weet het.
pi_196436174
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:31 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ja. Ik zie het niet zo. Sorry. Maar ik ben nooit echt een houten speelgoed liefhebber geweest.
Doe mij maar felle kleuren. Veel geluid. Batterijen en hysterie.
Oh, the horror. :P Ik ben alles met veel geluid en batterijen langzaam aan het wegwerken. Vooral papa en oma houden van zulke dingen... :X

Grimms is mooi, duurzaam en open ended speelgoed. Kinderen kunnen hun eigen fantasie gebruiken in plaats van dat het autooje alleen toettoet doet. Maar het moet je idd net liggen!

@Viv mooi!
Ik kijk naar de halve schijven en de magneetpuzzels, maar veel is helaas al uitverkocht.
Protège moi de mes désirs.
pi_196436261
Oh, en in het kader van black friday:
Bij Etos heb je goede deals voor billendoekjes, pampers en Naïf-producten.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
pi_196436297
Ik hou van 1+ 1 gratis. Vooral als het gaat om Listerine mond water. :9
Of Smith blikjes voor ¤1 bij Trekpleister of Kruidvat. Dan koop ik gelijk 2 dozen van 24 blikjes. :@
pi_196436325
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Oh, the horror. :P Ik ben alles met veel geluid en batterijen langzaam aan het wegwerken. Vooral papa en oma houden van zulke dingen... :X

Grimms is mooi, duurzaam en open ended speelgoed. Kinderen kunnen hun eigen fantasie gebruiken in plaats van dat het autooje alleen toettoet doet. Maar het moet je idd net liggen!

@:viv mooi!
Ik kijk naar de halve schijven en de magneetpuzzels, maar veel is helaas al uitverkocht.
Dat idee vind ik ook wel mooi. Misschien ligt het hier nog aan de leeftijd. Het zal hem worst wezen of hij houten blokjes van 10 euro of 100 euro door de kamer gooit :D
pi_196436399
Ik word knettergek van alle speelgoeditems hier in huis.
Ik heb een bescheiden bak beneden staan + een keukentje maar een gigabak op zolder. Zo wissel ik enigszins de boel om.
Voor Sint -en kerst wilde ik heel veel opgeruimd hebben maar het lukt niet. :')
pi_196436448
Hier kinderen zonder fantasie denk ik want die moesten niks van dat soort speelgoed hebben (muv de houten treinbaan dan). :')

Helaas want ik vind het wel heel mooi spul.
pi_196436459
Ik las op een ander dames forum goede verhalen over dit speelgoed. Niet van hout overigens deze…
pi_196436501
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:12 schreef amaranta het volgende:
Ik las op een ander dames forum goede verhalen over dit speelgoed. Niet van hout overigens deze…
Daar heb je niet perse fantasie voor nodig. :+
pi_196436503
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:39 schreef SacreCoeur het volgende:
Mijn ouders hebben de eerste 5 dagen gezorgd voor het avondeten, beste cadeau ever.
Mijn man en de kraamzorg stonden te kibbelen wie de aardappels ging schillen. Ze wilden het allebei doen. :D

Qua cadeautjes: geen duur spul waar ik niet om gevraagd heb. Dan liever een mand met kleine dingetjes. Dan zit er altijd wel een deel tussen dat echt leuk is. Evt combineren met een bon als er wat meer budget is.

Black friday doen we niet aan. Niks nodig vandaag :P
pi_196436504
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:03 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Dat idee vind ik ook wel mooi. Misschien ligt het hier nog aan de leeftijd. Het zal hem worst wezen of hij houten blokjes van 10 euro of 100 euro door de kamer gooit :D
Hehe :P Dat is het wel, hoor. In principe kan open ended speelgoed alles zijn. Van een plastic blokje tot een takje dat in het bos is gevonden. Maar vaak wil het oog van de ouder ook wat. ;)
Wbt Grimms ziet het er ook gewoon mooi uit, stapelt het fijn (is niet zo glad als Little Dutch, bijvoorbeeld) en wordt allemaal handgemaakt. Maar dat geldt natuurlijk net zo goed voor andere merken!
Protège moi de mes désirs.
pi_196436545
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:15 schreef vencodark het volgende:

[..]

Daar heb je niet perse fantasie voor nodig. :+
Of juist een hele rijke
pi_196436562
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Oh, the horror. :P Ik ben alles met veel geluid en batterijen langzaam aan het wegwerken. Vooral papa en oma houden van zulke dingen... :X

Grimms is mooi, duurzaam en open ended speelgoed. Kinderen kunnen hun eigen fantasie gebruiken in plaats van dat het autooje alleen toettoet doet. Maar het moet je idd net liggen!

@:viv mooi!
Ik kijk naar de halve schijven en de magneetpuzzels, maar veel is helaas al uitverkocht.
Ik vind dat altijd zo grappig als ik dat lees. Mijn kinderen maken van al hun hysterische speelgoed net zo goed iets anders. Auto’s kunnen ineens vliegen, ze redden mensen, wonen in een ziekenhuis. Het is hier in ieder geval echt niet zo dat er geen fantasie bij te pas komt :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196436568
Wij hebben best wel wat Grimms in huis. Sjaak bouwt er een heleboel van. Dat vind ik er zo leuk aan, iedere dag is het iets anders. En ja, dat kan ook met blokjes van de Hema enzo, maar ik vind dit ook mooi O+
pi_196436777
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:18 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ik vind dat altijd zo grappig als ik dat lees. Mijn kinderen maken van al hun hysterische speelgoed net zo goed iets anders. Auto’s kunnen ineens vliegen, ze redden mensen, wonen in een ziekenhuis. Het is hier in ieder geval echt niet zo dat er geen fantasie bij te pas komt :)
Oh, hier ook, hoor. :) Maar ik heb niks met een vliegende auto dat loopt te bleren. O+

U. was laatst met z’n auto’s aan het spelen. Een van de auto’s was hij, de andere was mama. Had het eerst niet door, dus toen hij “mama” zei, riep ik meteen “ja?”. Dat werd beantwoord met een “nee, niet jij. Deze mama!”.
Protège moi de mes désirs.
pi_196436792
Ik laat de regenboog hier even zien en ik krijg als opmerking: "dat kan goedkoper" :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196436853
Ik snap de aantrekkingskracht van Grimms wel, maar wij hebben er ook niets van in huis. Het trekt ons niet, een vriendin van mij heeft de hele catalogus van Grimms. Toen we daar op kraamvisite waren, pakten B en Juul er wat spullen van en keken er echt na zo van 'is dit speelgoed?' onze kinderen zijn verpest door de shitload aan Lego in huis :D

Hema bestellingen laat ik ook altijd bij de winkel bezorgen, dan gaat het bij hun omzet en ik wil graag dat ze in het dorp blijven dus op die manier draag ik mijn (kleine) steentje bij.
  vrijdag 27 november 2020 @ 13:41:42 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_196436858
Grimms koop je ook alleen maar omdat je het zélf mooier vindt. En da's prima. Maar het is niet beter dan ander speelgoed ofzo.
disclaimer
pi_196436888
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:41 schreef SQ het volgende:
Grimms koop je ook alleen maar omdat je het zélf mooier vindt. En da's prima. Maar het is niet beter dan ander speelgoed ofzo.
Daarom kopen wij dus zoveel Lego :+ Dat vinden we zelf nogal leuk.
pi_196436981
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:41 schreef SQ het volgende:
Grimms koop je ook alleen maar omdat je het zélf mooier vindt. En da's prima. Maar het is niet beter dan ander speelgoed ofzo.
Dát gedeelte kan ik me best voorstellen, hoewel speelgoed bij ons ‘s avonds gewoon in bakken weg staat.
Het ging mij er meer om dat ik dan ooit lees dat houten speelgoed de fantasie zoveel meer prikkelt. Daar geloof ik gewoon niet zo in.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196436982
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:41 schreef SQ het volgende:
Grimms koop je ook alleen maar omdat je het zélf mooier vindt. En da's prima. Maar het is niet beter dan ander speelgoed ofzo.
Ja, dat dus.

Het is ook niet dat ik er immuun voor ben met mijn aden+anais hydro's :+
pi_196437039
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:52 schreef LeSage het volgende:

[..]

Dát gedeelte kan ik me best voorstellen, hoewel speelgoed bij ons ‘s avonds gewoon in bakken weg staat.
Het ging mij er meer om dat ik dan ooit lees dat houten speelgoed de fantasie zoveel meer prikkelt. Daar geloof ik gewoon niet zo in.
Ik denk dat mensen het soms nodig vinden om aan iets luxe speciale eigenschappen toe te dichten als een soort verantwoording om het te kopen. Daarom vergeleek ik het ook met een merk als artipoppe.

Ik vind dat over het algemeen niet zo nodig. Als je het kan betalen en het het geld waard vindt: gewoon kopen.
  vrijdag 27 november 2020 @ 13:57:35 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_196437046
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:52 schreef LeSage het volgende:

[..]

Dát gedeelte kan ik me best voorstellen, hoewel speelgoed bij ons ‘s avonds gewoon in bakken weg staat.
Het ging mij er meer om dat ik dan ooit lees dat houten speelgoed de fantasie zoveel meer prikkelt. Daar geloof ik gewoon niet zo in.
Neuh ik ook niet. Het is ook per kind verschillend denk ik. Mijn kinderen kunnen ook weinig met abstract hout, maar mijn dochter kan wel weer knutselen als de beste ;)
disclaimer
pi_196437051
Mijn kinderen zijn al dagen zoet met grote dozen en een zaklamp. Geweldig. Eerst de dozen versieren, nu liggen ze boekjes te lezen onder de doos met een zaklamp, of zit er eentje in een doos en gooit de andere de doos om :o :D
pi_196437059
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:56 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen het soms nodig vinden om aan iets luxe speciale eigenschappen toe te dichten als een soort verantwoording om het te kopen. Daarom vergeleek ik het ook met een merk als artipoppe.

Ik vind dat over het algemeen niet zo nodig. Als je het kan betalen en het het geld waard vindt: gewoon kopen.
Dat is een beetje wat ik gekscherend bedoelde met mijn opmerking over plastic speelgoed.
pi_196437825
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:58 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn kinderen zijn al dagen zoet met grote dozen en een zaklamp. Geweldig. Eerst de dozen versieren, nu liggen ze boekjes te lezen onder de doos met een zaklamp, of zit er eentje in een doos en gooit de andere de doos om :o :D
Dát is pas goedkoop. :+
pi_196437874
oeh goedkoopspeelgoedopsom?

Lege plastic fles met beetje ongekookte pasta erin. Eindeloos plezier <1jaar.
pi_196437911
Dekens over de bank = hut. ^O^
pi_196437947
Kartonnen dozen ja. Robots, huisjes, boten, ze maken er echt allerlei dingen van. En als ik dan na een week klaar ben met die lilleke dozen in huis zijn ze boos dat ik ze weggooi. :@
pi_196438101
Stoomboot knutselen van eierdozen, wc-rollen, stukje touw, watjes en papier! En nu wordt de boot gebruikt om mee te spelen op de treinbaan ^O^

En samen pepernoten bakken. Goedkoop, en multifunctioneel want eetbaar :9
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196438128
Goedkoop: Ht middenstuk van een dopper, of een plastic fles zonder bodem. Spuugdoekje/washandje eromheen aan de brede kant. elastiekje erom. Dippen in zeepsop. Blazen aan dunne kant. krijg je hele mooie schuimslangen van
:P
pi_196438163
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:35 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik laat de regenboog hier even zien en ik krijg als opmerking: "dat kan goedkoper" :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bas heeft nu de medium regenboog van Grimms, maar dat is vooral omdat hij gek is op dingen die wiebelen/rollen en dingen die gestapeld kunnen worden om vervolgens om te gooien :+ .
Maar zijn schoencadeau van oma wint het hier van hoor :P .

Ow en de regenbogen had ik besteld bij een webshop die ook inlegvellen verkocht voor de wasbare luiers en die had ik ook hard nodig. Was dus een grote doos, maakte daar een speelhuisje van. Heeft hij ook al een week of 4 plezier mee ^O^ _O-
pi_196438418
Dat knutselen moet je soms wel een beetje van thuis meegekregen hebben.
Ik herinner me nog toen klein bottompje aan haar vader ging vragen om een wc-rolletje hij riep "Wat?! Ga je een BOM maken? :( "
Pa B_U heeft in zijn jeugdjaren alleen geknutseld om dingen op te blazen :D
Helaas wilde hij dat niet doorgeven aan zijn dochter :(
  vrijdag 27 november 2020 @ 16:33:54 #105
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_196439237
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 15:27 schreef Bottoms_up het volgende:
Dat knutselen moet je soms wel een beetje van thuis meegekregen hebben.
Ik herinner me nog toen klein bottompje aan haar vader ging vragen om een wc-rolletje hij riep "Wat?! Ga je een BOM maken? :( "
Pa B_U heeft in zijn jeugdjaren alleen geknutseld om dingen op te blazen :D
Helaas wilde hij dat niet doorgeven aan zijn dochter :(
Hahaha _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 27 november 2020 @ 17:52:36 #106
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_196440225
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:58 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn kinderen zijn al dagen zoet met grote dozen en een zaklamp. Geweldig. Eerst de dozen versieren, nu liggen ze boekjes te lezen onder de doos met een zaklamp, of zit er eentje in een doos en gooit de andere de doos om :o :D
Het zijn net katten 😉
  vrijdag 27 november 2020 @ 18:36:29 #107
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_196440793
Oh, een speelgoed opsom. Iemand nog een regenboog kopen? Staat hier mooi te wezen, maar wordt zelden gebruikt...
  vrijdag 27 november 2020 @ 18:51:31 #108
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196440953
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 18:36 schreef mousemicky het volgende:
Oh, een speelgoed opsom. Iemand nog een regenboog kopen? Staat hier mooi te wezen, maar wordt zelden gebruikt...
Ja hoor, heb je een foto? Ik heb interesse :Y.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 27 november 2020 @ 18:55:09 #109
149959 SQ
snelle trees
pi_196441008
Ik ben mijn regenboog volgens mij kwijtgeraakt in de verhuizing :') echt geen flauw idee waar het ding is :?
disclaimer
  vrijdag 27 november 2020 @ 19:04:06 #110
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196441127
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 18:55 schreef SQ het volgende:
Ik ben mijn regenboog volgens mij kwijtgeraakt in de verhuizing :') echt geen flauw idee waar het ding is :?
Kijk eens in de k'nex bak, daar kwam die van ons ineens uit tevoorschijn :').
KuikenGuppy
  vrijdag 27 november 2020 @ 19:08:16 #111
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196441204


Regenbogen voor iedereen
  vrijdag 27 november 2020 @ 19:18:03 #112
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_196441337
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 18:51 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ja hoor, heb je een foto? Ik heb interesse :Y.
O echt, 't is de gekleurde grote. Zal eens kijken of een foto uploaden weer lukt.

En weer weg...

[ Bericht 11% gewijzigd door mousemicky op 27-11-2020 19:59:29 ]
pi_196441361
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:52 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Het zijn net katten 😉
Maar echt. :')
Zeuren altijd om snacks.
Krauwen elkaar.
Pesten elkaar.
Knuffelen elkaar.
Lopen in de weg.
Willen hetzelfde speelgoed ook al schelen ze ruim 4,5 jaar. :')
pi_196441587
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 19:18 schreef mousemicky het volgende:

O echt, 't is de gekleurde grote. Zal eens kijken of een foto uploaden weer lukt.

Edit: werkt dit?
~link hier~
Iedereen die op die link klikt, ziet je echte naam, ben je je daar bewust van?
  vrijdag 27 november 2020 @ 19:56:14 #115
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196441785
*O* ik krijg een regenboog ik betaal ervoor hoor, maar daarna krijg ik 'm van mezelf.

Ik koop houten speelgoed echt mede voor mijn eigen plezier, wat SQ ook zei. Ik kijk er gewoon graag naar.

Oh en dan kan ik ook de halve cirkels erbij gaan zoeken! Hier nog mensen met suggestie voor regenboogkleuren of juist naturel?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 27 november 2020 @ 20:00:40 #116
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_196441838
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 november 2020 19:40 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Iedereen die op die link klikt, ziet je echte naam, ben je je daar bewust van?
Thanks, heb m weer weggehaald. Kon mijn andere mijn album niet meer in, die was anoniem, deze dus blijkbaar niet...
pi_196441906
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 19:56 schreef Lemijn het volgende:
*O* ik krijg een regenboog ik betaal ervoor hoor, maar daarna krijg ik 'm van mezelf.

Ik koop houten speelgoed echt mede voor mijn eigen plezier, wat SQ ook zei. Ik kijk er gewoon graag naar.

Oh en dan kan ik ook de halve cirkels erbij gaan zoeken! Hier nog mensen met suggestie voor regenboogkleuren of juist naturel?
Ik zoek ook naar de halve cirkels. :P Ik ga wel voor gekleurd, vind dat mooier bij elkaar passen. :)
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 27 november 2020 @ 20:09:02 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196441981
Wat is een regenboog en moet ik dat ook?
***
  vrijdag 27 november 2020 @ 20:09:54 #119
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196441995
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:04 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik zoek ook naar de halve cirkels. :P Ik ga wel voor gekleurd, vind dat mooier bij elkaar passen. :)
Ik begreep nooit het nut ervan, tot ik wat filmpjes zag van wat je kan bouwen met de combinatie. Nu ben ik enthousiast :P.
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:09 schreef BE het volgende:
Wat is een regenboog en moet ik dat ook?
Haha! Je hoeft niks, het is kinderspeelgoed, en heel mooi.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 27 november 2020 @ 20:25:07 #120
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196442265
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:09 schreef BE het volgende:
Wat is een regenboog en moet ik dat ook?
  vrijdag 27 november 2020 @ 20:30:16 #121
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196442359
Het zullen hier vooral tunnels worden, en ik zag ook een tof idee (met de halve cirkels) voor een autowasstraat. Of ik bouw de dingen van amaranta's plaatje en hij gooit ze weer omver. Maar Jacob verrast me vaak met zijn fantasie die een andere kant op gaat dan de mijne.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 27 november 2020 @ 20:31:36 #122
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196442388
Maar zijn ze zo groot dat een kind eronder kan?
  vrijdag 27 november 2020 @ 20:34:24 #123
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196442442
Tunnels voor de treinbaan of auto's.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196442450
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:31 schreef amaranta het volgende:
Maar zijn ze zo groot dat een kind eronder kan?
Ik denk voor autootjes :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196442531
Ik word oud en verzuurd.
De kinderen lagen net om 8 uur bijna te slapen toen er aangebeld werd. Ik hoorde al een hoop herrie op straat.
Bleek een groepje jongens van een jaar of 10 die een ruilspel deden }:|
Ik meteen pissig dat ik kinderen heb slapen boven en dat ik het eigenlijk in het donker om 8 uur ook best vreemd vind om met een groep kinderen aan te gaan bellen zomaar.
Ze waren zwaar verontwaardigd en ik kreeg nog een vrij grote mond terug: ‘Ja, dat kunnen wij toch niet weten dat hier kinderen liggen!’

:{w
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 27 november 2020 @ 20:40:55 #126
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196442638
Wat is een ruilspel?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196442658
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:40 schreef Lemijn het volgende:
Wat is een ruilspel?
Een appel voor een ei, denk ik. Ik heb verder niet meer gevraagd wat ze precies wilden, want ik was al geïrriteerd dus :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 27 november 2020 @ 20:46:05 #128
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196442772
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:41 schreef LeSage het volgende:

[..]

Een appel voor een ei, denk ik. Ik heb verder niet meer gevraagd wat ze precies wilden, want ik was al geïrriteerd dus :')
Mijn begrip heb je. Rare hobby, zeker om die tijd.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196442905
Het irriteert mij nu vooral dat kerst niet/heel beperkt door kan gaan maar het sommige wel een goed idee lijkt om met een groepje (ook al zijn het kinderen) overal aan te bellen en spullen van het ene huis naar het andere huis te verplaatsen.
  vrijdag 27 november 2020 @ 20:53:37 #130
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196442982
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:16 schreef Viv het volgende:

[..]

Ah jammer, die hebben niet het ding wat ik zoek. Maar voor anderen wel interessant misschien. :Y De korting werkt ook op nabestellingen.
Deze zoek je toch? https://www.hipengroen.nl/bouwset-spiraal-regenboog.html

edit: nee laat maar ik zie het al, jij had een geavanceerdere op het oog. jammer!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 27 november 2020 @ 20:56:40 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196443051
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:41 schreef LeSage het volgende:

[..]

Een appel voor een ei, denk ik. Ik heb verder niet meer gevraagd wat ze precies wilden, want ik was al geïrriteerd dus :')
Ik had er van de week een van een jaar of 12. Eerst stamelen, hij was echt aan het verzinnen wat hij zou zeggen. Toen vroeg hij of hij even naar de wc mocht. Eh... nee.
En als ik er twee euro voor geef dan?
Eh nee.
Toen ging hij mijn naambordje lezen: oh uitvaart, eh... doet u dat?
Ja, doei, ik ga hiermee stoppen.
Nee, nee wacht...

Ik had heel sterk het gevoel dat het om een challenge ging. :?

Oh, en zo’n regenboog had ik zeker ook gewild 10 jaar geleden. :Y
***
pi_196443710
Dat regenboog speelgoed was niet aan mij besteed, denk ik.
Ik was dus van de batterijen en lawaai enzo :+ Ook omdat mijn zonen toen wild van zo’n dingen waren.

Ach ja, wie weet hoe ik er nu over gedacht zou hebben.
  vrijdag 27 november 2020 @ 21:29:57 #133
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196443934
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:37 schreef LeSage het volgende:
Ik word oud en verzuurd.
De kinderen lagen net om 8 uur bijna te slapen toen er aangebeld werd. Ik hoorde al een hoop herrie op straat.
Bleek een groepje jongens van een jaar of 10 die een ruilspel deden }:|
Ik meteen pissig dat ik kinderen heb slapen boven en dat ik het eigenlijk in het donker om 8 uur ook best vreemd vind om met een groep kinderen aan te gaan bellen zomaar.
Ze waren zwaar verontwaardigd en ik kreeg nog een vrij grote mond terug: ‘Ja, dat kunnen wij toch niet weten dat hier kinderen liggen!’

:{w
:D Exact hetzelfde hier! Ook mijn reactie.
  vrijdag 27 november 2020 @ 21:51:29 #134
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196444503
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:34 schreef Lemijn het volgende:
Tunnels voor de treinbaan of auto's.
Ja snap ik. Maar op het plaatje wat ik postte ligt er zelfs een kind onder.
pi_196444712
Ruilspel is dat je begint met iets kleins en dat steeds naar iets groters, mooiers, uniekers ed. gaat omruilen.

vroeger met Scouting ook wel eens ruilspel gedaan, overdag op kamp of op weekend. Maar ook tijdens onze opkomst tijd die nu eenmaal 's avonds was. Met collecte voor Jantje Beton ook ooit een Boze mevrouw gehad die half 9 wel heel laat vond. Maar liep wel leiding mee op de achtergrond.

Ik snap met 2 kinderen op bed dat het nu net ff niet t moment is ;-)

Ik kan ook nog herinneren dat we tijdens een tocht een cassettebandje kregen waarop een stukje route uitgelegd stond, ook met de bedoeling aan te bellen bij mensen en vragen of we dat mochten afluisteren. Denk dat dat nu in deze tijdsgeest niet meer gaat.

Fijne herinneringen aan :-)
pi_196445048
Wij kwamen op kamp eens met een bankstel terug, terwijl we op pad waren gestuurd met een ei :D Was meteen het laatste jaar dat dat spel gedaan werd, want kosten voor de stort waren niet ingecalculeerd.

Toen J een baby was en een hele slechte slaper, baalde ik verschrikkelijk van elke aanbeller. Maar goed, in die tijd durfde ik niet eens de trap op te lopen als hij sliep. Tegenwoordig wordt hij -als hij eenmaal diep slaapt- gelukkig niet meer zomaar wakker.
pi_196446058
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 21:51 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ja snap ik. Maar op het plaatje wat ik postte ligt er zelfs een kind onder.
Sjaak past er nog voor een deel onder, dan doet hij of hij zeemeerman is. Twee jaar geleden paste hij er helemaal onder.
  vrijdag 27 november 2020 @ 22:56:01 #138
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196446062
Gelukkig slapen de kinderen hier altijd overal doorheen. Ik speel tegenwoordig vaak piano als ze op bed liggen O+.
KuikenGuppy
pi_196446234
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 22:56 schreef Burdie het volgende:
Gelukkig slapen de kinderen hier altijd overal doorheen. Ik speel tegenwoordig vaak piano als ze op bed liggen O+.
Ik baal ervan dat het vuurwerk niet mag dit jaar. Dat is de enige nacht in het jaar dat Sjaak goed slaapt :{w
pi_196446651
Ik baal ook altijd van iedereen die na half 8 / 8 uur nog aan de deur komt hoor :@
Aanbellen wordt 'm hier sowieso niet, want onze bel hebben we er bewust uitgehaald :7

Laatst ook een hele groep verstandelijk beperkten (wonen aan het einde van onze straat) met een collecte aan de deur. Die begonnen dus keihard te juichen zodra ik de deur opendeed. Toen ik uitlegde dat er 2 kinderen net op bed lagen "ssst'en" ze elkaar minutenlang stil, wat feitelijk nog meer lawaai gaf _O-
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_196447332
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 23:23 schreef twist02 het volgende:
Ik baal ook altijd van iedereen die na half 8 / 8 uur nog aan de deur komt hoor :@
Aanbellen wordt 'm hier sowieso niet, want onze bel hebben we er bewust uitgehaald :7

Laatst ook een hele groep verstandelijk beperkten (wonen aan het einde van onze straat) met een collecte aan de deur. Die begonnen dus keihard te juichen zodra ik de deur opendeed. Toen ik uitlegde dat er 2 kinderen net op bed lagen "ssst'en" ze elkaar minutenlang stil, wat feitelijk nog meer lawaai gaf _O-
:D Lijkt wel zo’n komische scène uit een film. _O-

En de schoencadeautjes staan weer klaar voor morgenochtend. Ik was een tikje bezorgd dat mijn zoon zijn cadeautje niet leuk zou vinden dus voor ieder ook maar een zakje pepernoten bij gedaan. :')
  zaterdag 28 november 2020 @ 07:39:48 #142
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196449432
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 21:51 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ja snap ik. Maar op het plaatje wat ik postte ligt er zelfs een kind onder.
Ik zal laten weten of het lukt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196449444
Ik heb 4 jaar lang een massagepraktijk aan huis gehad. Er werd 's avonds soms wel 6x aangebeld en vervolgens liepen we naar zolder langs B zijn kamer. Die jongen is nooit wakker geworden. Geen idee of dat Juul ook zpu kunnen, er wordt hier eigenlijk nooit aangebeld 's avonds. Als DHL of zo 's avonds komen, kloppen ze altijd.

Met belletje lellen door buurtkinderen worden wij ook altijd overgeslagen omdat ze bang zijn dat Juul op bed ligt.
pi_196449802
Mijn zoon wordt ook van niets wakker 's nachts. Ik doe rustig het grote licht aan in zijn kamer als hij slaapt om de was op te bergen en als hij bij ons op de kamer slaapt kunnen we gerust een hele film kijken zonder dat hij daar iets van merkt :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_196449875
Als ze eenmaal slapen is dat hier gelukkig ook geen probleem. Ze liggen op dezelfde kamer en als eentje huilend wakker wordt (zoals laatst met de hele waterpokken-misère) slaapt de ander gewoon lekker door.

Gisteravond sliepen ze gewoon nog nét niet helemaal, en dan is het daarna bal. Ach ja, uiteindelijk hebben ze gelukkig tot half 7 liggen snurken O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196452508
Hier wordt meestal ook als een blok doorgeslapen overal doorheen, hij wordt alleen wakker als je m aanraakt om hem weer even recht te leggen ofzo.

Vannacht werd ie echter wel wakker, keihard huilen, want z'n knieën deden zo'n pijn. Toen ik vroeg wat ik kon doen om te helpen zei ie dat ie op de commode een zetpil wilde (wilde :o !) Dus die gegeven en uiteindelijk kalmeerde hij weer. Denk dat het groeipijn was :{ andere peuters dit ook wel eens gehad?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 28 november 2020 @ 13:38:55 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_196452716
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 13:20 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier wordt meestal ook als een blok doorgeslapen overal doorheen, hij wordt alleen wakker als je m aanraakt om hem weer even recht te leggen ofzo.

Vannacht werd ie echter wel wakker, keihard huilen, want z'n knieën deden zo'n pijn. Toen ik vroeg wat ik kon doen om te helpen zei ie dat ie op de commode een zetpil wilde (wilde :o !) Dus die gegeven en uiteindelijk kalmeerde hij weer. Denk dat het groeipijn was :{ andere peuters dit ook wel eens gehad?
Jup, beide kinderen zeer regelmatig. Het gaat over. Ik weet alleen nog niet wanneer. :')
disclaimer
pi_196452783
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 13:38 schreef SQ het volgende:

[..]

Jup, beide kinderen zeer regelmatig. Het gaat over. Ik weet alleen nog niet wanneer. :')
hier ook. Vaak... Dokter zei (toen ik na een half jaar belde omdat ik t lang vond duren) dat t wel 2 jaar kan duren :{ :o :Z
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_196452952
Sac heeft het regelmatig. Echt huilen van de pijn.
  zaterdag 28 november 2020 @ 14:11:53 #150
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_196452984
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 19:20 schreef vencodark het volgende:

[..]

Maar echt. :')
Zeuren altijd om snacks.
Krauwen elkaar.
Pesten elkaar.
Knuffelen elkaar.
Lopen in de weg.
Willen hetzelfde speelgoed ook al schelen ze ruim 4,5 jaar. :')
Snel: vierkant op de grond tekenen en kijken of ze erin gaan zitten!
pi_196453130
Oh joh, ik had geen idee dat groeipijn op die leeftijd ook al voor kwam :o

Weet zelf nog wel dat ik het had toen ik een jaar of 10-12 was ofzo, echt heel irritant ja :{
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_196453169
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 13:46 schreef tombolafan het volgende:

[..]

hier ook. Vaak... Dokter zei (toen ik na een half jaar belde omdat ik t lang vond duren) dat t wel 2 jaar kan duren :{ :o :Z
En ik maar denken dat de gebroken nachten nu wel over zouden zijn _O- krijgen we dit :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196453475
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 14:31 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

En ik maar denken dat de gebroken nachten nu wel over zouden zijn _O- krijgen we dit :D
En dan gaan ze puberen en het nachtleven in. Lig je dáár weer van wakker. :{w
pi_196453481
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 14:11 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Snel: vierkant op de grond tekenen en kijken of ze erin gaan zitten!
Dit ga ik testen...
pi_196456683
Ik heb gewoon de kerstkaarten al geschreven en klaar voor verzending. :D
pi_196456722
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 19:18 schreef vencodark het volgende:
Ik heb gewoon de kerstkaarten al geschreven en klaar voor verzending. :D
>:O
pi_196456752
Mijn dochters hebben het ook regelmatig. Bij de oudste doet het het ergste pijn. Die ligt dan echt wakker van de pijn. Vaak haar benen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_196458608
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 19:18 schreef vencodark het volgende:
Ik heb gewoon de kerstkaarten al geschreven en klaar voor verzending. :D
Stuur je 'gewone'? Wij denken aan iets van 'doei 2020'.
pi_196459396
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 21:36 schreef exode het volgende:

[..]

Stuur je 'gewone'? Wij denken aan iets van 'doei 2020'.
Ik heb geschreven wat ik ze allemaal toewens in 2021. :P
Een fijne, gezonde, gezellige, vrolijke, grappige, gelukkige, mooie kerst en 2021.
Iets met cupcakes op de voorkant. Zo’n standaard set gekocht.
Maar niet naar veel mensen hoor. Ouders, schoonfamilie, zus, broertje, 2 vrienden.
pi_196460641
Kerstkaarten.. dat doe ik echt al jaren niet meer. Geen idee of T het dit jaar nog wil doen.


🎉🎉 de meubels staan in elkaar!



En uiteraard ging dat niet zonder slag of stoot.
Met bezorgen kwamen ze erachter dat er 1 doos in het distributiecentrum was blijven staan. Die zou pas 2 dagen later bezorgd worden. Met het in elkaar zetten van kast 1 ontbraken de schroefjes om de deuren vast te zetten. Gelukkig hebben we 2 dezelfde kasten, dus ik heb ik kast 2 de schroefjes gehaald. Meteen gebeld, reserve schroefjes werden vrijdag geleverd bij levering van ontbrekend pakket.

Toen gingen we een ander meubelstuk in elkaar zetten en toen ontbrak er een cruciale schroef. Gelukkig hadden ze die in de winkel in het magazijn liggen.

Vandaag is de nieuwe tv bezorgd. We gaan de goede kant op.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196463105
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:34 schreef Vicky het volgende:
Kerstkaarten.. dat doe ik echt al jaren niet meer. Geen idee of T het dit jaar nog wil doen.

🎉🎉 de meubels staan in elkaar!

[ afbeelding ]

En uiteraard ging dat niet zonder slag of stoot.
Met bezorgen kwamen ze erachter dat er 1 doos in het distributiecentrum was blijven staan. Die zou pas 2 dagen later bezorgd worden. Met het in elkaar zetten van kast 1 ontbraken de schroefjes om de deuren vast te zetten. Gelukkig hebben we 2 dezelfde kasten, dus ik heb ik kast 2 de schroefjes gehaald. Meteen gebeld, reserve schroefjes werden vrijdag geleverd bij levering van ontbrekend pakket.

Toen gingen we een ander meubelstuk in elkaar zetten en toen ontbrak er een cruciale schroef. Gelukkig hadden ze die in de winkel in het magazijn liggen.

Vandaag is de nieuwe tv bezorgd. We gaan de goede kant op.
Mooi, maar wat een gedoe weer... Pfff.
Misschien niet helemaal volgens plan, maar uiteindelijk wordt jullie stekkie wel heel gaaf volgens mij :*
Succes nog.

Kerstkaarten stuur ik eigenlijk al jaren niet meer. Maar misschien familie en een paar echte vrienden.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_196463279
Vraagje: hoe zien doorgaans jullie zondag-ochtenden eruit?
Waarom verveelt mijn zoon zich al om 7:15 en waarom willen ze al zoooveeeel doen op de vroege ochtend? Hoe actief zijn jullie al voordat je de tv uit wanhoop aanslingert omdat je het geruzie, gegil en gezeur van 2 of meerdere kinderen niet meer aankunt?

Modus: wanhoop. ;(
  zondag 29 november 2020 @ 09:18:20 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_196463327
Wij beginnen de zondagochtend gewoon met tv hoor. No way dat ik op zondagochtend al politieagent ga spelen of kinderen ga aanzwengelen. Dat spelen komt later p de dag wel weer.
disclaimer
pi_196463335
Wij hebben de afspraak dat kleuter op zijn kamer blijft tot 7.30u, daarna mag hij een boterham smeren en tv kijken. Tegen de tijd dat ik vind dat de tv uit moet, zorg ik dat ik een voorstel heb om (samen) te gaan doen. Als hij moet aankleden, moppert kind nog even en dan begint de rest van de zondag :D
pi_196463427
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 09:05 schreef vencodark het volgende:
Vraagje: hoe zien doorgaans jullie zondag-ochtenden eruit?
Waarom verveelt mijn zoon zich al om 7:15 en waarom willen ze al zoooveeeel doen op de vroege ochtend? Hoe actief zijn jullie al voordat je de tv uit wanhoop aanslingert omdat je het geruzie, gegil en gezeur van 2 of meerdere kinderen niet meer aankunt?

Modus: wanhoop. ;(
Puber ligt nog in coma. Prepuber ligt in dr bed met telefoon en tv aan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 29 november 2020 @ 09:52:27 #166
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196463535
Zondagochtend is de enige ochtend dat bij ons de tv aan mag. Dus de jongens gaan rond 8 uur in hun badjassen naar beneden. Dan ga ik eens rustig wakker worden, douchen, aankleden etc. en naar beneden. Ik maak dan croissantjes en koffie O+. Iets voor 10 uur komt manlief ook beneden en om 10 uur zetten we de kinderkerkdienst aan. Daarna gaan de kinderen zich aankleden en tabletten/lezen/knutselen terwijl ik naar de volwassenen kerkdienst kijk. En dan is de ochtend voorbij.
KuikenGuppy
  zondag 29 november 2020 @ 09:53:12 #167
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196463538
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 09:18 schreef SQ het volgende:
Wij beginnen de zondagochtend gewoon met tv hoor. No way dat ik op zondagochtend al politieagent ga spelen of kinderen ga aanzwengelen. Dat spelen komt later p de dag wel weer.
Ja dit dus. Ik mag ook wel eens een vrije ochtend :+.
KuikenGuppy
  zondag 29 november 2020 @ 10:10:29 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_196463640
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 09:35 schreef Vicky het volgende:

[..]

Puber ligt nog in coma. Prepuber ligt in dr bed met telefoon en tv aan.
Dit lijkt me ook wel fijn. Dat moment dat de ochtend weer gewoon voor jezelf is. O+
Aan de andere kant moet je je huis dan wel in de avond weer delen met ze -O-
disclaimer
  zondag 29 november 2020 @ 10:12:25 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196463650
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 10:10 schreef SQ het volgende:

[..]

Dit lijkt me ook wel fijn. Dat moment dat de ochtend weer gewoon voor jezelf is. O+
Aan de andere kant moet je je huis dan wel in de avond weer delen met ze -O-
Dan zijn ze 's avonds ook veel meer de deur uit ;)

Als er geen Corona heerst.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 29 november 2020 @ 10:20:17 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_196463694
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 10:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan zijn ze 's avonds ook veel meer de deur uit ;)

Als er geen Corona heerst.
Niet als ze een beetje op hun vader lijken. Die is in de avonduren vergroeid met de bank. :')
disclaimer
  zondag 29 november 2020 @ 10:24:05 #171
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196463724
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 10:10 schreef SQ het volgende:

[..]

Dit lijkt me ook wel fijn. Dat moment dat de ochtend weer gewoon voor jezelf is. O+
Aan de andere kant moet je je huis dan wel in de avond weer delen met ze -O-
Ik denk dat ik tegen die tijd een aparte televisiekamer ga maken :').
KuikenGuppy
pi_196463740
Zondagochtend is hier samen ontbijten, dan in pyjama rondhangen/spelen/tv kijken tot we langzaamaan eens aangekleed zijn en gaan bedenken wat we willen gaan doen O+ voor elven zijn we meestal nog wel in pyjama met zn allen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 29 november 2020 @ 10:34:53 #173
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196463804
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 10:24 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik denk dat ik tegen die tijd een aparte televisiekamer ga maken :').
Check. Tv wordt voornamelijk gebruikt als game tv door zoon
pi_196464235
Zoon was rond 08.00 wakker en is in pyjama op de bank gekropen met z'n tablet. Hij heeft sinds 10 minuten z'n kleding aan en is nu met het buurjongetje buiten aan het spelen.
Ik daarentegen probeer nog steeds wakker te worden :+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_196464329
Hier was het 05:30. Ik ben zelf om 08:45 gaan sporten. Zo surprise afmaken.

Wordt mooi vicky
  zondag 29 november 2020 @ 11:37:56 #176
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196464378
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 11:29 schreef F_r het volgende:
Hier was het 05:30. Ik ben zelf om 08:45 gaan sporten. Zo surprise afmaken.

Wordt mooi vicky
Wat vroeg! :'(

Ben je weer beter?
pi_196464434
Ik word op zondag meestal rond 9u wakker gemaakt door kleuter, die bij me in bed kruipt. Dan tot 10u blijven liggen. Vervolgens de croissantjes in de oven en het hondje uitlaten in pyjama (heb een lange jas...dan mag het ;)). En daarna het hondje een snack geven, en met het ontbijt van mij en kleuter terug in bed. Samen TV kijken en in bed ontbijten terwijl het hondje op de grond naast het bed van haar snack genietm

Tegen 12u gaan we eruit. Beddengoed in de was enzo.

Ik heb echt mazzel met die kleuter van mij O+ O+ O+
  zondag 29 november 2020 @ 12:01:42 #178
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_196464609
Wat een relaxte ochtenden. Hier is het om 06:00 er uit vanwege de dreumes. Maar ik heb mazzel, want ik mag tot 07:15 uitslapen. 🥳 Om 08:30 ga ik altijd bootcampen. Ondertussen zijn we tot 11:30 bezig met de dreumes overal vandaan trekken, want die speelt nooit met speelgoed; hij haalt uitsluitend het hele huis overhoop. Tussendoor proppen we wat eten naar binnen en bakken koffie.
Morgen is het weer maandag. O+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_196464695
Opzommen O+

«Is het ochteeeend?»
-«Neeee» (7.15 - je kan het proberen, toch..?)
«Mammaaaaaaa is het oooochteeeend?»
-«ja bijna»
«Mamaaaaa!»

Mamma doet de deuren open, ze zoeken de schoen, die staan niet voor de open haard, maar op het kookeiland. Kerstversiersels er in dus die gingen ze versieren.

Soms kan het zi zijn dat kk oudate vraag om dr tv aan te zetten en ga ik weer terug in bed 8-)
pi_196465071
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 11:37 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wat vroeg! :'(

Ben je weer beter?
Zeker vroeg. Was er ook een met hindernissen. Want degene die moest openen was er niet. En ik had gereserveerd voor e-gym en dat gaat per half uur. De rest van de dag loopt dat in de soep.

Weer beter idd. Was ook niet doodziek maar ziek kind een wat snotterig.
pi_196465339
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 10:10 schreef SQ het volgende:

[..]

Dit lijkt me ook wel fijn. Dat moment dat de ochtend weer gewoon voor jezelf is. O+
Aan de andere kant moet je je huis dan wel in de avond weer delen met ze -O-
Alleen bij het avondeten 🤣

Ze zijn bijna de hele dag in hun kamer.
Nu kijken ze geloof ik tv in de woonkamer, nieuwe tv, das interessant.
Maar wij zijn niet thuis 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196465437
Ik ben altijd ergens tussen 6 en 7 wakker, vanzelf. Door de week gaat om half 7 de wekker en in het weekend gaat dat dan blijkbaar ook gewoon.
Vanmorgen was ik om half 8 beneden, man koffie op bed gebracht, die ging om half 9 hardlopen en ik ging om half 10 een rondje golfen, doe ik vaker op zondagochtend. Het was heerlijk, beetje fris maar zonnig en het ging ook nog best aardig ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 29 november 2020 @ 13:25:47 #183
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196465487
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:34 schreef Vicky het volgende:
Kerstkaarten.. dat doe ik echt al jaren niet meer. Geen idee of T het dit jaar nog wil doen.


🎉🎉 de meubels staan in elkaar!

[ afbeelding ]

En uiteraard ging dat niet zonder slag of stoot.
Met bezorgen kwamen ze erachter dat er 1 doos in het distributiecentrum was blijven staan. Die zou pas 2 dagen later bezorgd worden. Met het in elkaar zetten van kast 1 ontbraken de schroefjes om de deuren vast te zetten. Gelukkig hebben we 2 dezelfde kasten, dus ik heb ik kast 2 de schroefjes gehaald. Meteen gebeld, reserve schroefjes werden vrijdag geleverd bij levering van ontbrekend pakket.

Toen gingen we een ander meubelstuk in elkaar zetten en toen ontbrak er een cruciale schroef. Gelukkig hadden ze die in de winkel in het magazijn liggen.

Vandaag is de nieuwe tv bezorgd. We gaan de goede kant op.
Wat een ruimte! Bewust voor maar 4 stoelen gekozen?
pi_196465528
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 12:01 schreef Mariposas het volgende:
Wat een relaxte ochtenden. Hier is het om 06:00 er uit vanwege de dreumes. Maar ik heb mazzel, want ik mag tot 07:15 uitslapen. 🥳 Om 08:30 ga ik altijd bootcampen. Ondertussen zijn we tot 11:30 bezig met de dreumes overal vandaan trekken, want die speelt nooit met speelgoed; hij haalt uitsluitend het hele huis overhoop. Tussendoor proppen we wat eten naar binnen en bakken koffie.
Morgen is het weer maandag. O+
6 uur boks. Zo vroeg :O .

Toen Bas net in bed lag ging manlief de CV bijvullen. Daarna wasmachine aan, zat de slang niet goed aangesloten :X . Gelukkig was het de luierwas en had hij gelijk een emmer bij de hand _O-.
  zondag 29 november 2020 @ 14:00:39 #185
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_196465927
Hier moeten ze tot 8 uur op kun kamer blijven, daarna mogen ze op hun tablet. Meestal regelen ze zelf ontbijt. Als ze geen ruzie maken dan kunnen we vaak gewoon uitslapen O+
pi_196465930
Zondagochtend begint bij ons niet veel later dan andere ochtenden. Onze kinderen liggen rond 19:00 op bed en slapen 12 uur. Met name B is niet goed in opblijven dus in het weekend wijken wij zelden af van deze tijden.

Wij worden altijd wakker van een klein meisje die in bed klimt en zich met veeeeel knuffels tussen ons in nestelt. Afhankelijk van hoe wakker zij is, liggen we nog een tijdje met zijn 3en in bed. B slaapt dan meestal nog tenzij Juul een spoor van lawaai heeft achtergelaten in de weg naar ons toe.
B leest meestal nog een Duckie voor hij uit bed komt, ergens tussen 07:00 en 08:30 naar beneden, samen ontbijten en dan gaan de kinderen spelen en wij koffie drinken.

Vanochtend niets gepland dus dan gaan we laat douchen en aankleden en blijven de gordijnen etc dicht, muziek aan en Lego bouwen. B bouwt met ons mee aan tafel en Juul scharrelt er tussendoor.

Zondag is bij ons gamedag. B is nu aan het Wii'en, dat mag hij altijd op zondag tijdens middagslaap van Juul.

Na zo'n dag binnenhangen, moeten we de kinderen einde dag wel uitlaten, dus even rondje park en Vecht vanmiddag. Anders worden ze wel echt heel vervelend met name B moet echt wel even zijn energie kwijt.
pi_196467043
Bij ons staan ze gewoon om 7 uur op. Ze komen niet meer naar ons toe meestal, maar ik word meestal alsnog wakker. De kinderen maken het geluid van een kudde olifanten als ze de trap af gaan. Dus gaan wij er ook uit om warme broodjes te bakken. :')

Zondag is voor ons een dag zonder afspraken en dingen die moeten. Ik heb echt een hekel aan bijvoorbeeld verjaardagen die op zondag gevoerd worden, gewoon omdat ik het fijn vind om één dag per week geen verplichtingen te hebben en tijd met ons gezin door te brengen.

Vandaag is zo'n dag. S en ik hebben aan ons Lego wintertafereel gebouwd van 's morgens 9 tot nu. O+
Verder spelen we ook veel spellen zoals Ticket to ride, Stratego, Catan etc. Onder het genot van een bakje chips en drinken met prik voor de kinderen. Fijne zondagen zijn dat. O+
pi_196467269
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 13:25 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wat een ruimte! Bewust voor maar 4 stoelen gekozen?
Stoel 5 en 6 zijn besteld ;)

In eerste instantie voor 4 gekozen maar er passen prima 2 stoelen extra bij
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196467396
Heerlijk Nikki! Zo ook bij ons, zondag is echt familiedag :) Zaterdag is bij ons vaak deels een praktische dag dus zondag lekker rustig aan met zijn 4en.

Ik heb vanochtend een test laten doen omdat ik me nu toch al wel een tijdje de pleuris hoest. Vanochtend 08:30 ingelogd, 10:30 kon ik terecht, nu al uitslag, negatief. Viel me reuzemee weer. Ik kwam daar ter plekke de overbuurvrouw tegen, die vond het vreselijk. En toen werd ze vanmiddag gebeld dat de test was mislukt, moest ze weer.....en weer vreselijk. Wat een verschil dan.
pi_196469531
Mijn meiden zijn vaak tussen half 8 en half 9 wakker. Ze gaan naar beneden tv kijken of op hun tablet/telefoon/ander device.
Oudste ligt al de hele dag in onesie op de bank, de jongste heeft net de kamer omgebouwd tot gymzaal :') :X ik houd er niet zo van... ik weet wel weer waarom we onze wens voor een nieuwe bank nog maar even parkeren. Want ook de bank wordt als gymtoestel gebruikt...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_196469748
Hier kunnen we het hele weekend uitslapen *O* In het weekend mogen ze 's ochtends tv kijken dus dan doen ze graag. De 6 jarige bedient alles en de 3 jarige hobbelt er achter aan. Ik wil niet weten hoe lang ze al tv kijken als ik zelf om 9 uur wakker wordt O-) Ik geniet vooral maar van de extra uurtjes slaap *O*
pi_196470576
quote:
7s.gif Op zondag 29 november 2020 16:35 schreef Fazz het volgende:
Hier kunnen we het hele weekend uitslapen *O* In het weekend mogen ze 's ochtends tv kijken dus dan doen ze graag. De 6 jarige bedient alles en de 3 jarige hobbelt er achter aan. Ik wil niet weten hoe lang ze al tv kijken als ik zelf om 9 uur wakker wordt O-) Ik geniet vooral maar van de extra uurtjes slaap *O*
Gaan ze dan zelf naar beneden? Onze bijna 7 jarige durft dat echt niet en Juul is daar gewoon nog te jong voor.
pi_196470606
Wij slapen meestal om de beurt uit. Ene op zaterdag, andere op zondag. Als ze alleen tv zouden gaan kijken hebben ze elkaar waarschijnlijk na 10 minuten al een hersenbeschadiging geslagen met de afstandsbediening :') ze kúnnen ze gezellig spelen, maar het escaleert ook heel snel op het moment.

Verder wel iedere zondag een uitgebreid ontbijtje met eitjes en broodjes O+
En meestal wel even de deur uit, opa en oma bezoeken of naar de bossen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196470663
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 17:03 schreef exode het volgende:

[..]

Gaan ze dan zelf naar beneden? Onze bijna 7 jarige durft dat echt niet en Juul is daar gewoon nog te jong voor.
Ja ze gaan zelf. Als ze honger hebben maken ze alvast wat te eten ook :P Gaat heel goed met de zelfredzaamheid 8-)
  zondag 29 november 2020 @ 17:15:38 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196470860
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 17:04 schreef LeSage het volgende:
Wij slapen meestal om de beurt uit. Ene op zaterdag, andere op zondag.
Dat was hier ook ooit de afspraak. Toen kwamen er hockey training/wedstrijden op zaterdagochtend en zouden we om de week op zondag uitslapen. Raad eens hoe vaak het in de praktijk mijn beurt is :+ ;( :').
KuikenGuppy
pi_196471970
Wij sliepen ook om de beurt uit, maar al een tijdje niet meer. Ik vind 8 uur uit bed best schappelijk, het was lange tijd 6 uur....dus het voelt al als uitslapen. Daarnaast vind ik die ochtenden zo fijn, die 2 keutelen en wij dus rustig aan de koffie.

Maar als 1 van de 2 om wat voor reden dan ook wil blijven liggen, kan dat natuurlijk. Pre Corona na een late avond met vrienden bijvoorbeeld.

Ik durfde als kind vroeger ook niet alleen naar beneden dus ik snap B wel. Ik schat nu in dat Juul daar anders in gaat zijn.

Wel fijn hoor Fazz!
pi_196472243
Haha, uitslapen is hier ook altijd voor 9 uur uit bed hoor. Maar als je de hele week tussen 6 en half 7 wakker wordt gemaakt is dat echt wel uitslapen. We gaan sowieso toch pas om 7 uur eruit, dus degene die uitslaapt is al wel even wakker.
Vooral dat moment dat je even rustig in bed kan blijven liggen, slapend, lezend, chillend, dat is al genoeg voor mij.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196472876
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 17:04 schreef LeSage het volgende:
Wij slapen meestal om de beurt uit. Ene op zaterdag, andere op zondag.
Dit vaak ook ja :Y
Al zijn de kinderen sowieso tot 8u stil (als het goed is :P ). 'Uitslapen' is dan ook vaak net een half uurtje langer blijven liggen ofzo ;)

Verder vaak weinig speciaals of uitgebreids qua ontbijt. Daarna gewoon aankleden en de dag beginnen :)

Vandaag wel allemaal meteen uit bed en wat sneller opstarten om de 'drive by' verjaardag van de jongste af te maken (gister een deel en vandaag de rest gedaan) O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_196473178
Hier begint de ochtend meestal tussen zeven en half 8
pi_196473278
Wij liggen eigenlijk nooit langer dan tot een uur of 8 in bed. Dat is voor ons al enorm laat want doordeweeks staan we er tussen 5.30-6.00 uur al naast.

Ik vind het op zondag gewoon fijn dat we niet hoeven te haasten, nog even een half uurtje blijven soezen, even het nieuws lezen is gewoon al luxe genoeg. :)

Wij ontbijten wel elke zondag uitgebreid. Mijn (8> maakt altijd warme kaiserbroodjes, croissantjes, verse jus en gekookte eitjes.
Mijn eigen vader maakte ook altijd zo'n fijn ontbijt op zondag en daar heb ik echt warme herinneringen aan. O+
pi_196473716
De kinderen mogen vanaf 7.00 naar beneden. En ze laten ons dan ook goed met rust, want schermpje.
Als ik niet hoef te werken kan ik altijd ook wel uitslapen. Man is niet zo goed in uitslapen en wil me nog wel eens wakker maken O-)

Vaak doen we op zondag niet veel. Ooit moet psv voetballen en gaan we met een paar man hier voetbal kijken (Corona-proof nu natuurlijk..) en ooit maken we plannen om iets te doen en soms doen we niks en soms moet ik werken.
Maar meestal geen wilde plannen
  zondag 29 november 2020 @ 19:14:07 #202
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196473749
Hebben jullie eigenlijk al plannen gemaakt voor kerst?
KuikenGuppy
pi_196473764
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 19:14 schreef Burdie het volgende:
Hebben jullie eigenlijk al plannen gemaakt voor kerst?
Wij eten bij mijn moeder. Hebben buffet besteld.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 29 november 2020 @ 20:00:23 #204
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196474428
Één van O zijn klasgenoten is positief getest :X :X :X
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196474553
Ai. En nu moet de klas in quarantaine? Of doen ze niks?
  zondag 29 november 2020 @ 20:10:29 #206
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196474609
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 20:07 schreef F_r het volgende:
Ai. En nu moet de klas in quarantaine? Of doen ze niks?
Nee, volgens de brief van de GGD kunnen ze komen zolang het hele gezin geen klachten heeft. Maar je kan wel laten testen, ook zonder klachten dus dat gaan we wel doen.
Laatste contact is ook al ruim een week geleden blijkt nu. Klasgenoot zit al een week thuis.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196474631
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 19:14 schreef Burdie het volgende:
Hebben jullie eigenlijk al plannen gemaakt voor kerst?
Eerste Kerstdag lunchen bij mijn moeder. Na de lunch wandelen met zus en haar gezin, zien we elkaar toch nog. Kunnen mijn moeder en Juul even slapen na de lunch :) zus woont 2 minuten lopen van mijn moeder af dus makkelijk combineren.

Kerstavond is traditioneel voor ons tweetjes, uitgebreid eten als kinderen op bed liggen, cadeaus uitpakken, All you need kijken.

That's it geloof ik al wil de zus van mijn vriendin nog iets samen doen.
pi_196474728
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 19:14 schreef Burdie het volgende:
Hebben jullie eigenlijk al plannen gemaakt voor kerst?
Ik zie je nieuwe opsom-aanzet wel! ;)

Wij blijven met zijn viertjes thuis. We vieren sinterklaas al met mijn ouders, met kerst komen daarom mijn broertje en oma bij hun. Schoonouders wonen te ver weg en in verzorgingshuis-achtige omgeving, dat vinden we te riskant. Dus we doen rustig aan, keertje lekker koken en een keertje gourmetten en verder niks denk ik. :')
  Moderator zondag 29 november 2020 @ 20:22:45 #209
5428 crew  miss_sly
pi_196474811
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 20:00 schreef laziness het volgende:
Één van O zijn klasgenoten is positief getest :X :X :X
O, dat is niet fijn. Vriendje/vriendinnetje van O en veel contact?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 29 november 2020 @ 20:24:16 #210
5428 crew  miss_sly
pi_196474842
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 19:14 schreef Burdie het volgende:
Hebben jullie eigenlijk al plannen gemaakt voor kerst?
We zijn aan het kijken of we met een bevriend stel en hun dochters ergens een overnachting met kerstdiner op kerstavond kunnen doen. Verder vieren we het met drietjes. Een paar dagen ervoor ben ik jarig en wil ik mijn ouders even ophalen om dat met ze te vieren.

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 29-11-2020 20:52:13 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 29 november 2020 @ 20:24:34 #211
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196474847
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 20:16 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik zie je nieuwe opsom-aanzet wel! ;)

Nouja, iemand van de schoonfamilie vroeg er net naar. Dus was geen origineel idee :+.
KuikenGuppy
pi_196474872
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 20:24 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nouja, iemand van de schoonfamilie vroeg er net naar. Dus was geen origineelidee :+.
Argh, dat is frustrerend (en herkenbaar :') )
pi_196474884
Oh shit, ninja edit :')
  zondag 29 november 2020 @ 20:29:47 #214
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196474947
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 20:26 schreef lunapuella het volgende:
Oh shit, ninja edit :')
Ik ben altijd als de dood dat ze meelezen en ineens denken: verrek! :').
KuikenGuppy
  zondag 29 november 2020 @ 20:32:48 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196474999
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 20:00 schreef laziness het volgende:
Één van O zijn klasgenoten is positief getest :X :X :X
Ai :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 29 november 2020 @ 20:38:38 #216
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196475091
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 20:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, dat is niet fijn. Vriendje/vriendinnetje van O en veel contact?
Nee, gelukkig niet! Maar 32 kids in een klein klaslokaal. Ik ben er nog niet gerust op.

Naam is niet genoemd trouwens maar O wist me te vertellen dat de ouders het al hadden en dit kind als enige thuis zit.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196475265
Balen!
En nu moet heel de klas een test? Wat is het protocol eigenlijk in Nederland? Ben niet op de hoogte...
Met een meidenkwartet
pi_196475281
Opsommen O+

Wij gaan eerste kerstdag naar de Efteling met mijn moeder, dat is al jaren traditie. En afhankelijk van hoe Sjaak zich houdt, blijven we kort of lang.
Tweede kerstdag gingen we meestal naar België, maar ik weet nog niet wat we dit jaar doen. We zien wel.
pi_196475330
Wij blijven met zn drietjes met kerst O+ ben nog aan het nadenken over een kersttraditie, ik wil graag iets leuks jaarlijks terugkerends gaan doen met t kapteintje maar ik weet nog niet wat.

Vorig jaar wilde ik met lampionnen wandelen in het bos na zonsondergang, waren er werkelijk nergens lampionnen te koop :'(

Hebben jullie een traditie :D ?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator zondag 29 november 2020 @ 20:52:56 #220
5428 crew  miss_sly
pi_196475372
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 20:38 schreef laziness het volgende:

[..]

Nee, gelukkig niet! Maar 32 kids in een klein klaslokaal. Ik ben er nog niet gerust op.

Naam is niet genoemd trouwens maar O wist me te vertellen dat de ouders het al hadden en dit kind als enige thuis zit.
Had dat kind wel naar school mogen komen dan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 29 november 2020 @ 20:53:09 #221
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196475378
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 20:47 schreef Cathmar het volgende:
Balen!
En nu moet heel de klas een test? Wat is het protocol eigenlijk in Nederland? Ben niet op de hoogte...
Nee. Mogelijkheid is er maar niks moet.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196475414
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 19:14 schreef Burdie het volgende:
Hebben jullie eigenlijk al plannen gemaakt voor kerst?
Nee, althans... wat mij betreft doen we gewoon kerst met zn vieren.
Lekker rustig, thuis en zonder gedoe. Een keer gourmet en een keer iets makkelijks. Ik vind het allemaal wel best.
Doe al jaren wat anderen willen, misschien nu maar eens mn eigen plan trekken.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 29 november 2020 @ 20:54:24 #223
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196475415
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 20:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Had dat kind wel naar school mogen komen dan?
Dat was de reden dat kind er niet was schijnbaar maar is nu een week later zelf ook positief getest. Zo begrijp ik het althans.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator zondag 29 november 2020 @ 20:55:16 #224
5428 crew  miss_sly
pi_196475426
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 20:54 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat was de reden dat kind er niet was schijnbaar maar is nu een week later zelf ook positief getest. Zo begrijp ik het althans.
Ah, oké, dat scheelt wel. Maakt de kans we nog wat kleiner. Hopelijk gaat het jullie deur voorbij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 29 november 2020 @ 20:55:27 #225
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196475429
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 20:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Had dat kind wel naar school mogen komen dan?
Volgens mij niet.
pi_196475482
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 20:00 schreef laziness het volgende:
Één van O zijn klasgenoten is positief getest :X :X :X
Oei.. hopelijk krijgt O geen klachten.

A haar Engels docent is positief getest, maar ze was al thuis want haar man was ook positief.

Vanmiddag accessoires geshopt. I love it!
Moeten nog iets voor bovenop 1 vitrinekast.
Het lijkt steeds meer op een huis.

Traditie met Kerst.. uhh nee niet echt geloof ik. Vroegâh ging ik op kerstavond ( mijn verjaardag) altijd naar de kindermis. Ik roep al jaren dat ik dat ook met mijn eigen kinderen wil doen, maar het is er nog nooit van gekomen.

1e kd dus bij mijn moeder met zusje en aanhang, 2e kd komt mijn moeder hier eten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 29 november 2020 @ 21:00:47 #227
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_196475534
He wat rot Laziness. Toch weer eng dichtbij, zeker voor jullie :*

Kerst kan bij ons eigenlijk hetzelfde als voorgaande jaren. 1e kerstdag naar mijn moeder en 2e kerstdag naar mijn schoonouders. Kerstavond lekker thuis met gezin.
  zondag 29 november 2020 @ 21:09:55 #228
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196475723
Het laatste contact is al ruim een week geleden dus hopelijk gaat het inderdaad onze deur voorbij.

Positiever nieuws, morgen krijgen we een kitten *O*

Kerst: Als grootouders eerst hier kunnen komen voordat ze naar schoonfamilie gaan met middelbaar scholieren, andersom is geen optie voor ons.
Anders gewoon met z’n drieën.

Tradities: Christmas Eve box voor kind o.a.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196475772
Dat is schrikken @laziness . Hopen dat het weer snel overvliegt. Houden jullie O. nu voor de zekerheid thuis i.v.m. jullie situatie?
pi_196475792
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 20:54 schreef Nijna het volgende:

[..]

Nee, althans... wat mij betreft doen we gewoon kerst met zn vieren.
Lekker rustig, thuis en zonder gedoe. Een keer gourmet en een keer iets makkelijks. Ik vind het allemaal wel best.
Doe al jaren wat anderen willen, misschien nu maar eens mn eigen plan trekken.
Dit eigenlijk exact ja. Ik merk dat ik het allemaal buitengewoon goed 'trek', juist met de feestdagen. Prima om het een keertje lekker simpel te houden wat mij betreft O+

Nu nog even kijken hoe de rest van de familie daarover denkt :+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  zondag 29 november 2020 @ 21:15:58 #231
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196475852
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 21:11 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dat is schrikken @:laziness . Hopen dat het weer snel overvliegt. Houden jullie O. nu voor de zekerheid thuis i.v.m. jullie situatie?
In ieder geval morgen. We gaan ‘m laten testen. Vrijdag natuurlijk Sinterklaas met surprises en t/m de 7e loopt het risico. Het is een rottig moment zo met het feest tussendoor.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196475886
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 21:15 schreef laziness het volgende:

[..]

In ieder geval morgen. We gaan ‘m laten testen. Vrijdag natuurlijk Sinterklaas met surprises en t/m de 7e loopt het risico. Het is een rottig moment zo met het feest tussendoor.
Het komt nooit op een goed moment, maar dit moment is inderdaad wel heel zuur. Ik hoop voor jullie dat zijn test morgen negatief is.
pi_196475960
Hoop het ook voor jullie Lazi!
Met een meidenkwartet
pi_196476024
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 21:15 schreef laziness het volgende:

[..]

In ieder geval morgen. We gaan ‘m laten testen. Vrijdag natuurlijk Sinterklaas met surprises en t/m de 7e loopt het risico. Het is een rottig moment zo met het feest tussendoor.
Ga je naar de sneltest locatie in RW?
Vriendin had binnen 2 uur de uitslag.

Oh en een kitten is leuk!! Dat vraagt natuurlijk wel om een foto.


Worden jullie ook zo gek van die reclame onderin??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196476133
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 21:25 schreef Vicky het volgende:

Worden jullie ook zo gek van die reclame onderin??
Ik heb al zo vaak misgeklikt door die reclame, of juist per ongeluk de reclame aangeklikt. Best irritant. :')
pi_196476163
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 21:31 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ik heb al zo vaak misgeklikt door die reclame, of juist per ongeluk de reclame aangeklikt. Best irritant. :')
Ik dus ook...rete irritant
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 29 november 2020 @ 21:36:20 #237
269689 crew  Viv
pi_196476215
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 21:25 schreef Vicky het volgende:
Worden jullie ook zo gek van die reclame onderin??
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 21:31 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb al zo vaak misgeklikt door die reclame, of juist per ongeluk de reclame aangeklikt. Best irritant. :')
Optie 1: FOK! abonnement nemen, dan kun je ze uitschakelen. :Y)
Optie 2: Hier melden, want misschien is de advertentie irritanter dan de bedoeling: Topicreeks: FOK! en advertenties. Meld hier problemen...
pi_196476314
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 21:25 schreef Vicky het volgende:

[..]


Worden jullie ook zo gek van die reclame onderin??
Yep, al regelmatig dat ik in myat zit en de reclame weg wil klikken dat ik dan in een topic kom (en dat gebeurd me dan gerust 3x op rij ofzo #dikkevingers)

Plannen met kerst eigenlijk nog niet. Normaal mag ik twee dagen werken met kerst en hebben we een goed excuus nergens aan mee te hoeven doen (houden beiden echt niet van kerst zoals het nu gevierd wordt en uitgedragen wordt dus voor ons is het bijna een gewone dag)

Nu voor het eerst in heel veel jaar ben ik tweede kerstdag vrij, denk dat collega’s nu ook minder plannen hebben en nu dus een extra dag met feestdagentoeslag meepikken :P

Het zou kunnen zijn dat we daarom dit jaar ergens wat bestellen om thuis te eten (toevallig vandaag ook eten besteld en daar hadden ze een aantrekkelijke kerstmenukaart bij zitten).

Maar dat is niet perse iets wat dan met kerst zou hoeven. Het kan ook zijn dat ik met kerst gewoon een standaard maaltje kook en we gewoon een andere dag weer eten afhalen ;)
pi_196476394
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 20:51 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij blijven met zn drietjes met kerst O+ ben nog aan het nadenken over een kersttraditie, ik wil graag iets leuks jaarlijks terugkerends gaan doen met t kapteintje maar ik weet nog niet wat.

Vorig jaar wilde ik met lampionnen wandelen in het bos na zonsondergang, waren er werkelijk nergens lampionnen te koop :'(

Hebben jullie een traditie :D ?
Onze traditie is om op de 24e naar Frankrijk te rijden naar het vakantiehuis van mijn schoonbroers, samen met schoonouders en daar dan vooral te wandelen, chillen en een kant-en-klaar kerstdiner te eten (meestal in joggingbroeken, want niemand heeft zin om zich nog sjiek aan te kleden) O+
Maar ja, dat zit er dit jaar niet in.
En dan tweede kerstdag altijd naar mijn ouders.

Ik haatte kerst jarenlang, maar sinds we dit doen vind ik het heerlijk. Geen stress, geen sjiek gedoe.
Ben benieuwd wat we dit jaar dan wel gaan doen eigenlijk.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196476568
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 21:13 schreef twist02 het volgende:

[..]

Dit eigenlijk exact ja. Ik merk dat ik het allemaal buitengewoon goed 'trek', juist met de feestdagen. Prima om het een keertje lekker simpel te houden wat mij betreft O+

Nu nog even kijken hoe de rest van de familie daarover denkt :+
Mijn familie maakt zich er waarschijnlijk niet zo druk over, schoonfamilie weet ik niet zo goed of eigenlijk denk ik wel te weten wat er verwacht wordt...

@laziness, hopelijk een negatieve test :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 29 november 2020 @ 22:06:14 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196476696
Wij gaan met kerst vier dagen naar Texel met zijn viertjes! *O* Wil het al heel lang, maar ja, ook ongezellig voor de (schoon)ouders.
Maar met het oog op dat er toch weinig kan en mag gaan we het nu maar eens doen. O+
***
pi_196476775
Oeh frankrijk (als het lukt), texel O+ knus!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196476830
Normaal gesproken gaan we de ene dag naar mijn ouders en de andere dag naar mijn schoonouders voor een kerstdiner. Nu heb ik voorgesteld aan onze ouders om samen te wandelen, maar daar waren ze nog niet zo van overtuigd. Dus ik weet het nog niet.
Qua tradities: ik maak altijd een adventskalender met gezellige (kleine) activiteiten voor J. En we bakken samen de 24e iets lekkers voor kerst O+
pi_196476885
Wij bakken het weekend voor kerst meestal koekjes om in de straat uit te delen aan alle buren. Dat vinden we leuk om te doen. Vorig jaar waren we in New Mexico (Amerika), bij een familie die we niet kenden maar die ons uitnodigden voor de kerst. Dat was ook echt heel tof om mee te maken. Het contrast tussen de wereld vorig jaar en de wereld dit jaar is wel heel erg groot.
  zondag 29 november 2020 @ 22:28:55 #245
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196477050
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 21:25 schreef Vicky het volgende:
Worden jullie ook zo gek van die reclame onderin??
Ja en bovenaan het scherm ook, ik heb er al meermaals door overwogen om maar gewoon helemaal met fok te stoppen :@.
KuikenGuppy
  zondag 29 november 2020 @ 22:34:16 #246
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196477104
Mijn familie is jaren geleden al opgehouden kerst met elkaar te vieren, toen mijn zus besloot jaarlijks met kerst op wintersport te gaan. Het werd ook steeds lastiger de familie nog bij elkaar te krijgen naarmate er meer pubers bij kwamen met bijbaantjes, partners, etc. Dus dat hoeft niet meer, wel zo relaxed. Wmb hoeft het met de schoonfamilie ook niet zo nodig, maar zij zitten daar duidelijk anders in dan ik :').
En och, die ene kerstdag, dan vieren we de andere wel alleen met ons gezin. Nu speelt er echter ook nog een interpretatieverschil mbt coronaregels, dus heb er bij voorbaat al een hard hoofd in dat het leuk en ontspannen wordt.
KuikenGuppy
pi_196477111
Ik ergerde mij ook steeds zo aan die reclame
Maar het is nu weg bij mij 🤔
pi_196477138
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 21:36 schreef Viv het volgende:

[..]


[..]

Optie 1: FOK! abonnement nemen, dan kun je ze uitschakelen. :Y)
Optie 2: Hier melden, want misschien is de advertentie irritanter dan de bedoeling: Topicreeks: FOK! en advertenties. Meld hier problemen...
Punt 1 voelt voor mij een beetje als het hele doel van die irritante advertenties en dat werkt wat mij betreft averechts.
En bij punt 2, het klachtentopic over ads, zag ik al klachten over dit onderwerp langskomen, maar er is tot nu toe nog weinig mee gedaan. Wat mij weer terugbrengt bij punt 1. ;)
  zondag 29 november 2020 @ 22:59:15 #249
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196477396
De agressieve reclames zijn omdat fok daar grotendeels op draait, reclame inkomsten.
Deze zijn ernstig terug gelopen door covid. Er draait niet voor niks een donatie teller bovenin.
Een abo nemen helpt dus het forum overeind houden. De abo’s zijn niet de reden voor invasieve reclames. Inkomsten die het genereert wel.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 29 november 2020 @ 23:57:57 #250
269689 crew  Viv
pi_196478250
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 22:59 schreef laziness het volgende:
De agressieve reclames zijn omdat fok daar grotendeels op draait, reclame inkomsten.
Deze zijn ernstig terug gelopen door covid. Er draait niet voor niks een donatie teller bovenin.
Een abo nemen helpt dus het forum overeind houden. De abo’s zijn niet de reden voor invasieve reclames. Inkomsten die het genereert wel.
Dit. De inkomsten liepen al langer terug (fora zijn minder populair geworden toen andere social media opkwamen, en mensen gebruiken steeds vaker adblockers), en nu met covid zijn er veel minder bedrijven die willen en kunnen adverteren. Danny heeft uitgelegd dat deze invasieve reclames het verlies aan inkomsten deels compenseren, maar niet volledig. Ook met de donaties en abonnementen erbij staat FOK! er niet rooskleurig voor. Het is dat FOK! heel veel voor Danny betekent, anders was de spreekwoordelijke stekker er wellicht allang uit.

Eerlijk gezegd verbaast het mij al langer hoeveel mensen hier in OUD dagelijks posten (en daar kennelijk al jaren hun plezier uit halen, of steun vinden, of nuttige informatie delen en lezen, etc.) terwijl ze financieel niet bijdragen.
  maandag 30 november 2020 @ 00:08:31 #251
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196478333
Een abonnement is het geld echt zeer waard! Elk half jaar als het afloopt zie ik even hoe het zonder was, brrr }:| en dan betaal ik met liefde weer.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196478472
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 00:08 schreef Lemijn het volgende:
Een abonnement is het geld echt zeer waard! Elk half jaar als het afloopt zie ik even hoe het zonder was, brrr }:| en dan betaal ik met liefde weer.
Ik wil meer berichtjes in mijn inbox, de rest boeit me niet zo. Dus vaak wel een abbo. :+
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 30 november 2020 @ 06:53:19 #253
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196479566
Berichtjes in je inbox?
in de haak.
pi_196479601
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 06:53 schreef trui het volgende:
Berichtjes in je inbox?
Ja, de dm is altijd vol zonder abonnement. Nu is het maar 41%. Anders blíjf ik maar verwijderen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 30 november 2020 @ 07:08:16 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196479614
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 07:02 schreef YPPY het volgende:

[..]

Ja, de dm is altijd vol zonder abonnement. Nu is het maar 41%. Anders blíjf ik maar verwijderen.
PM denk ik? DM is nooit vol toch?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 30 november 2020 @ 07:24:53 #256
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196479669
Ooh, zo. Ik pm niet zoveel meer.
in de haak.
pi_196479680
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 00:08 schreef Lemijn het volgende:
Een abonnement is het geld echt zeer waard! Elk half jaar als het afloopt zie ik even hoe het zonder was, brrr }:| en dan betaal ik met liefde weer.
Dit ja. Ik heb ook al jaren een Abo en schrik gewoon als hij is afgelopen.
  maandag 30 november 2020 @ 07:39:32 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_196479724
Ik heb al jaren een abo, want de reclames kostten mij meer geld dan het abo. Elke keer weer de koopjes-advertenties van mijn favoriete webwinkels deden mij iets te vaak zwichten :P
disclaimer
pi_196480183
Over Kerst gesproken, wij weten niet waar we de Kerstboom moeten neerzetten. Het wordt sowieso een compacte dit jaar. In de hoek waar ie vorige jaren stond, staat nu een enorme plant die ik nergens anders in huis neer kan zetten. Ik denk er serieus over die tijdelijk bij de buren te zetten (als ze dat goedvinden) om plek te maken.
En nee, hem niet neerzetten is geen optie, wij O+ alles aan Kerst en met name de Kerstboom. Een boom vol herinneringen voor ons.
pi_196480245
@exode: dat probleem had ik ook. Ik word nu elke ochtend wakker in de jungle (heb de plant pal naast mn bed gezet...als die boom maar paste ~:) )

Maar begin januari gaat de boom z.s.m. weer weg. Ben daarna wekenlang beperkt in mijn bewegingen door een operatie, dus ook de kerstboom-exit is al gepland ;)

Heb trouwens ook een FOK! abbo. Weet nog dat ik op de middelbare school begon mee te lezen... zo lang geleden al. Mijn allereerste post herinner ik me ook nog (met een heel ander account): in V&A heb ik geprobeerd mijn brommer te verkopen O+
pi_196480314
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 09:06 schreef MorganLeFay het volgende:
@:exode: dat probleem had ik ook. Ik word nu elke ochtend wakker in de jungle (heb de plant pal naast mn bed gezet...als die boom maar paste ~:) )

Maar begin januari gaat de boom z.s.m. weer weg. Ben daarna wekenlang beperkt in mijn bewegingen door een operatie, dus ook de kerstboom-exit is al gepland ;)

Heb trouwens ook een FOK! abbo. Weet nog dat ik op de middelbare school begon mee te lezen... zo lang geleden al. Mijn allereerste post herinner ik me ook nog (met een heel ander account): in V&A heb ik geprobeerd mijn brommer te verkopen O+
Wij gaan in februari de indeling van de woonkamer aanpassen, dan hebben we ineens ruimte voor een Kerstboom, we gaan los volgend jaar.
Maar deze plant is wel huge hoor, maatje kleine Kerstboom, die kan echt nergens anders staan in ons huis. Onze buren hebben een plantenschuur, dat vind ik een mooie, tijdelijke oplossing.

Ik kreeg gisteren na mijn test een papiertje mee, ik dacht dat is vast de uitleg van wat je moet doen als je positief bent getest. Eerlijk gezegd niet naar gekeken verder. Pak ik hem net uit mijn tas en kom erachter dat ik dus een sneltest heb gehad gisteren. Ik vind het wel heel vreemd dat je dat niet vooraf weet. Dus geen PCR test maar een antigeentest.

En daar staat oa in dat als een medische risicogroep bent, je bij een negatieve test wellicht nog een PCR test 'moet' doen. Even overleggen met de huisarts is het advies. Ik heb dus astma, maar dat is niet officieel vastgesteld omdat ze geen longfunctietesten doen vanwege Corona...pfff wat een gekke wereld zo zeg.
Kortom even telefonisch consult met de huisarts vandaag.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 30 november 2020 @ 09:18:33 #262
269689 crew  Viv
pi_196480328
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 07:39 schreef SQ het volgende:
Ik heb al jaren een abo, want de reclames kostten mij meer geld dan het abo. Elke keer weer de koopjes-advertenties van mijn favoriete webwinkels deden mij iets te vaak zwichten :P
:D
Ik klik eigenlijk nooit op advertenties.

Ik heb sinds januari 2016 FOK!-abo's gehad. Concrete aanleiding was toen een topic waarin Danny dat van die teruglopende inkomsten uiteengezet had. Destijds waren de advertenties nog niet zo storend, ik ben dus alleen ingestapt om te helpen FOK! in de lucht te houden. Dit jaar ook een nickchange genomen, wat gedoneerd, én me aangemeld voor de crew. :Y)
  maandag 30 november 2020 @ 09:19:57 #263
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196480345
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 08:57 schreef exode het volgende:
Over Kerst gesproken, wij weten niet waar we de Kerstboom moeten neerzetten. Het wordt sowieso een compacte dit jaar. In de hoek waar ie vorige jaren stond, staat nu een enorme plant die ik nergens anders in huis neer kan zetten. Ik denk er serieus over die tijdelijk bij de buren te zetten (als ze dat goedvinden) om plek te maken.
En nee, hem niet neerzetten is geen optie, wij O+ alles aan Kerst en met name de Kerstboom. Een boom vol herinneringen voor ons.
Neerzetten is zoooo 2019.

KuikenGuppy
  maandag 30 november 2020 @ 09:20:45 #264
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196480350
Ik heb ook alleen maar het duurste abo genomen om fok te steunen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196480367
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 09:19 schreef Burdie het volgende:

[..]

Neerzetten is zoooo 2019.

[ afbeelding ]
Ziet er wel uit als een handige oplossing voor ons kerstboomprobleem _O-
  maandag 30 november 2020 @ 09:25:06 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_196480384
Wij hebben gisteren een boom gehaald. Zelf aangewezen bij de kweker :D prachtig vonden de kinderen dat. En dan komt een jongen met een kettingzaag die hem voor je omzaagt.

We zijn vroeg dit jaar om de extreme drukte vlak na sinterklaas te ontwijken.

Exode, jouw buren hebben toch net zo'n klein huisje als jullie? Kunnen die dan wel zo'n megaplant kwijt naast hun kerstboom :?
disclaimer
pi_196480387
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 09:19 schreef Burdie het volgende:

[..]

Neerzetten is zoooo 2019.

[ afbeelding ]
Dit lost wel meteen het ruimte probleem op. Ik hang hem boven de bank daar zit ik toch nooit :)
  maandag 30 november 2020 @ 09:26:23 #268
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196480397
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 09:25 schreef exode het volgende:

[..]

Dit lost wel meteen het ruimte probleem op. Ik hang hem boven de bank daar zit ik toch nooit :)
Oh maar dan kan je die plant wel op de bank neerzetten. Opgelost. Slotje.
KuikenGuppy
pi_196480416
We hebben met de nieuwe indeling in de woonkamer wel een kerstboom issue. Het plafond lijkt me nog best een werkbare optie :D

Puber is snipverkouden. Dus maar eens met een test geregeld. Ik was al verbaasd dat ik zonder wachten iemand aan de lijn kreeg. En hij kan nog voor 2 uur terecht. Nu alleen nog even wachten op het bevestigingsmailtje.

Het zal wel niks zijn. Maar dan kan hij in ieder geval donderdag naar school voor Sinterklaas met de klas als hij nog snottert.
  maandag 30 november 2020 @ 09:30:04 #270
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196480428
Wat voor plant is het? Kan die niet tijdelijk ergens anders staan? In de douche, in de slaapkamer, in de tuin? Kan je anders die plant niet als kerstboom gebruiken? Gewoon net zoveel slingers en ballen er in hangen tot het niet meer opvalt wat voor plant/boom er onder staat?

Ik ben vanmorgen in probleemoplossende modus, heb ook al DE oplossing voor het kerstdiner in elkaar gepuzzeld: een walking diner waarbij iedereen na elke gang wisselt van zowel huis als gezelschap. Iedereen ziet zo iedereen en er worden 0 coronamaatregelen overtreden. Nu afwachten tot de schoonfamilie het idee afkraakt :7.
KuikenGuppy
  maandag 30 november 2020 @ 09:33:50 #271
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196480454
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 09:16 schreef exode het volgende:
Ik kreeg gisteren na mijn test een papiertje mee, ik dacht dat is vast de uitleg van wat je moet doen als je positief bent getest. Eerlijk gezegd niet naar gekeken verder. Pak ik hem net uit mijn tas en kom erachter dat ik dus een sneltest heb gehad gisteren. Ik vind het wel heel vreemd dat je dat niet vooraf weet. Dus geen PCR test maar een antigeentest.
Noujaaaaaa, die heeft ook nog eens een lagere sensitiviteit.

Ik heb er ook eentje gehad zonder daar echt bij stil te staan 8)7 Ik had binnen 15 min. de uitslag wel :D (en verder was het een nogal typisch bezoekje, waarvan ik jullie de details zal besparen)

Je mag je plant best even bij ons laten logeren hoor :P
  maandag 30 november 2020 @ 09:34:29 #272
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196480460
Plant op het dak? Of in de auto? Op kantoor?
KuikenGuppy
  maandag 30 november 2020 @ 09:36:01 #273
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196480475
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 09:33 schreef Quoi het volgende:
Je mag je plant best even bij ons laten logeren hoor :P
Elke paar dagen bij een andere fokker O+.
The sisterhood of the traveling exodeplant. :7.

(Details zijn welkom hoor! ;))
KuikenGuppy
pi_196480508
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 09:30 schreef Burdie het volgende:
Wat voor plant is het? Kan die niet tijdelijk ergens anders staan? In de douche, in de slaapkamer, in de tuin? Kan je anders die plant niet als kerstboom gebruiken? Gewoon net zoveel slingers en ballen er in hangen tot het niet meer opvalt wat voor plant/boom er onder staat?

Ik ben vanmorgen in probleemoplossende modus, heb ook al DE oplossing voor het kerstdiner in elkaar gepuzzeld: een walking diner waarbij iedereen na elke gang wisselt van zowel huis als gezelschap. Iedereen ziet zo iedereen en er worden 0 coronamaatregelen overtreden. Nu afwachten tot de schoonfamilie het idee afkraakt :7.
En als persoon X besmet is dan is het risico graat dat iedereen besmet raakt....
  maandag 30 november 2020 @ 09:39:24 #275
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196480513
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 09:38 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

En als persoon X besmet is dan is het risico graat dat iedereen besmet raakt....
Dat risico heb je altijd. Afstand houden en ventileren, is het devies.
KuikenGuppy
pi_196480690
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 09:16 schreef exode het volgende:

[..]

Wij gaan in februari de indeling van de woonkamer aanpassen, dan hebben we ineens ruimte voor een Kerstboom, we gaan los volgend jaar.
Maar deze plant is wel huge hoor, maatje kleine Kerstboom, die kan echt nergens anders staan in ons huis. Onze buren hebben een plantenschuur, dat vind ik een mooie, tijdelijke oplossing.

Ik kreeg gisteren na mijn test een papiertje mee, ik dacht dat is vast de uitleg van wat je moet doen als je positief bent getest. Eerlijk gezegd niet naar gekeken verder. Pak ik hem net uit mijn tas en kom erachter dat ik dus een sneltest heb gehad gisteren. Ik vind het wel heel vreemd dat je dat niet vooraf weet. Dus geen PCR test maar een antigeentest.

En daar staat oa in dat als een medische risicogroep bent, je bij een negatieve test wellicht nog een PCR test 'moet' doen. Even overleggen met de huisarts is het advies. Ik heb dus astma, maar dat is niet officieel vastgesteld omdat ze geen longfunctietesten doen vanwege Corona...pfff wat een gekke wereld zo zeg.
Kortom even telefonisch consult met de huisarts vandaag.
Stond het niet in je bevestigingsmail? Bij mij wel, namelijk.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 30 november 2020 @ 09:54:18 #277
269689 crew  Viv
pi_196480694
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 09:30 schreef Burdie het volgende:
Ik ben vanmorgen in probleemoplossende modus, heb ook al DE oplossing voor het kerstdiner in elkaar gepuzzeld: een walking diner waarbij iedereen na elke gang wisselt van zowel huis als gezelschap. Iedereen ziet zo iedereen en er worden 0 coronamaatregelen overtreden.
Uh, de huidige coronamaatregelen zeggen dat je thuis maximaal 1 groep van maximaal 3 personen per dag mag ontvangen. (Ik interpreteer dat logischerwijs dat iedereen per dag maar bij 1 huis op bezoek mag. Een hele tournee maken is echt niet in de geest van deze maatregelen.)
  maandag 30 november 2020 @ 09:58:49 #278
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196480738
Dat lijkt me dus wel de regels overtreden want je ziet veel meer personen dan toegestaan :X
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 30 november 2020 @ 10:04:49 #279
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196480799
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 09:54 schreef Viv het volgende:

[..]

Uh, de huidige coronamaatregelen zeggen dat je thuis maximaal 1 groep van maximaal 3 personen per dag mag ontvangen. (Ik interpreteer dat logischerwijs dat iedereen per dag maar bij 1 huis op bezoek mag. Een hele tournee maken is echt niet in de geest van deze maatregelen.)
Het gaat niet om veel mensen, het zijn 3 combinaties. Dus je krijgt 1x bezoek, gaat zelf 1x op bezoek en ziet het laatste koppel buiten.
KuikenGuppy
pi_196480827
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 09:53 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Stond het niet in je bevestigingsmail? Bij mij wel, namelijk.
Ik heb vorige week ook een sneltest gehad, maar dat stond niet in de bevestigingsmail. Ik kwam er ook pas ter plekke achter. Voor mij geen probleem, maar als ik in een risicogroep zat toch vrij lullig, als ze het op de site bij de afspraak meteen aangeven kun je tenminste meteen al de keuze voor een andere test maken.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 30 november 2020 @ 10:12:36 #281
269689 crew  Viv
pi_196480880
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 10:04 schreef Burdie het volgende:

[..]

Het gaat niet om veel mensen, het zijn 3 combinaties. Dus je krijgt 1x bezoek, gaat zelf 1x op bezoek en ziet het laatste koppel buiten.
Ah, maar dat dikgedrukte doe ik dus al niet. Die regel van maximaal 1 groep van maximaal 3 mensen per dag ontvangen interpreteer ik als maximaal 1 groep van maximaal 3 mensen per dag ontmoeten. Dus als wij 's middags familie ontvangen, dan gaan wij niet 's avonds bij vrienden op bezoek. Leek mij logisch.
pi_196480888
Toen ik mij aanmeldde voor de rest moest ik aangeven wat mijn werk is. Ik kreeg dezelfde dag nog de uitslag.

Ik ben de sint cadeaus aan het inpakken. Ik heb een beetje veel verzameld dit jaar kom ik achter.

Een tel daarbij de achterlijk grote knuffel die ze gisteren met hun vader scoorde. Kunnen we weer verhuizen naar een groter huis
  maandag 30 november 2020 @ 10:17:45 #283
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196480938
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 10:12 schreef Viv het volgende:

[..]

Ah, maar dat dikgedrukte doe ik dus al niet. Die regel van maximaal 1 groep van maximaal 3 mensen per dag ontvangen interpreteer ik als maximaal 1 groep van maximaal 3 mensen per dag ontmoeten. Dus als wij 's middags familie ontvangen, dan gaan wij niet 's avonds bij vrienden op bezoek. Leek mij logisch.
Snap ik, dat is "in de geest van de regels", maar de regels zijn zo geformuleerd dat het dus wel zo mag. En op zich ben ik het met je eens, maar ik heb het liever zo dan dat we hetzelfde truukje doen over 3 dagen verspreid (ik zie daarin qua risico geen verschil, behalve dan dat we dan 3x een volledige avond bij iemand op bezoek gaan en dus effectief langer en vaker met anderen binnen zijn).
Nog liever heb ik kerst gewoon alleen met het gezin, maar goed :@ :').
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 30 november 2020 @ 10:23:33 #284
269689 crew  Viv
pi_196480991
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 10:17 schreef Burdie het volgende:
dan heb ik het liever zo dan dat we hetzelfde truukje doen maar dan over 3 dagen verspreid (ik zie daarin qua risico geen verschil).
Maar dat verschil is er dus wel. :) Stel dat iemand op dag 1 in het presymptomatische-maar-wel-alvast-besmettelijke stadium zit, dan stelt diegene iedereen bloot in jouw scenario. In mijn scenario krijgt die persoon keelpijn op de ochtend van dag 2, en meldt hij/zij zich af voor de rest van het gebeuren. Waardoor de huishoudens die hij/zij op dag 2 en 3 zou ontmoeten niet blootgesteld zijn.
quote:
Nog liever heb ik kerst gewoon alleen met het gezin, maar goed :@ :').
Ja, dan snap ik wel dat je er geen 3 dagen aan wil besteden. :+
pi_196480998
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 09:30 schreef Burdie het volgende:
Wat voor plant is het? Kan die niet tijdelijk ergens anders staan? In de douche, in de slaapkamer, in de tuin? Kan je anders die plant niet als kerstboom gebruiken? Gewoon net zoveel slingers en ballen er in hangen tot het niet meer opvalt wat voor plant/boom er onder staat?

Ik ben vanmorgen in probleemoplossende modus, heb ook al DE oplossing voor het kerstdiner in elkaar gepuzzeld: een walking diner waarbij iedereen na elke gang wisselt van zowel huis als gezelschap. Iedereen ziet zo iedereen en er worden 0 coronamaatregelen overtreden. Nu afwachten tot de schoonfamilie het idee afkraakt :7.
Wij hebben een kabouterhuis he.....elke vierkante cm is praktisch ingedeeld, waar anders ik dat ding ook neerzet, hij staat in de weg. Als in, we donderen er overheen. Schuur is te koud helaas. Maar hij mag bij de buren in de verwarmde plantenschuur, dus opgelost ^O^

Het is een Monstera overigens, de naam zegt al genoeg toch. In behoorlijk volwassen leeftijd inmiddels blijkbaar want hij is huge. Gekregen een paar jaar geleden van vrienden, die zagen nog een vrije vierkante centimeter in de woonkamer denk ik.
Maar het is een hele mooie plant en 1 van de weinige die ik probleemloos in leven houd, dus weg gaat ie niet.

Wat een luxe probleem he.

Ik las net overigens dat astma patiënten totnogtoe geen risicogroep blijken te zijn. Niet zozeer wetenschappelijk aangetoond, behalve dan dat er totnogtoe nog maar 2 astma patienten op de IC hebben gelegen.

En nee, ik wist vooraf dus niet dat ik een sneltest kreeg, niet toen ik het plande, niet in de bevestiging, niet ter plekke.
  maandag 30 november 2020 @ 10:25:30 #286
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196481012
3 dagen achter elkaar bij verschillende mensen langs gaan mag volgens de regels maar vind ik ook compleet het aan het doel van de regels voorbij gaan.

Rutte zei geen blokjesverjaardag dus men maakt er een verspreid over 3 dagen verjaardag van.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 30 november 2020 @ 10:25:59 #287
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196481021
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 10:23 schreef Viv het volgende:

Maar dat verschil is er dus wel. :) Stel dat iemand op dag 1 in het presymptomatische-maar-wel-alvast-besmettelijke stadium zit, dan besmet diegene iedereen in jouw scenario. In mijn scenario krijgt die persoon keelpijn op de ochtend van dag 2, en meldt hij/zij zich af voor de rest van het gebeuren. Waardoor de huishoudens die hij/zij op dag 2 en 3 zou ontmoeten niet blootgesteld zijn.
Jij kent duidelijk mijn schoonfamilie niet :+ :').
KuikenGuppy
  maandag 30 november 2020 @ 10:28:28 #288
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196481048
Kerst! Met z'n allen bij elkaar zijn met kerst is elk jaar een enorme kar die mijn zus en ik moeten trekken (mijn moeder trekt dat slecht). Dat het dit jaar niet kan is dus meer een opluchting. Het hoeft even niet en er hoeft ook niet zoveel. Alleen maar even bij elkaar voor een borreltje is eigenlijk al genoeg en dat doen mijn zus en ik met onze gezinnen los van elkaar.

We zoeken mijn schoonfamilie op aan de andere kant van het land en hebben daar 2 hotelovernachtingen aan vastgeplakt. Zij vieren nooit echt kerst, dat is eeuwig jammer, maar we zwepen de boel wel een beetje op daar met z'n drietjes, hopelijk kunnen we in het hotel lekker wat eten met z'n drietjes t.z.t.

Ik ging altijd decadent naar London/Edinburgh via een congres van mijn werk, net voor kerst. Dat gaat dit jaar niet door, want morgen start ik bij mijn nieuwe baan. Ik ga meer werken en zal niet veel vakantiedagen hebben. Wordt dus een rustige kerst :P :')
pi_196481084
Wij vieren kerst denk ik tussen de verhuisdozen in het nieuwe huis. De 21ste verhuizen. Al hoop ik toch de 24ste al wel een beetje gesetteled te zijn..

Ook heb ik nog de grote hoop dat mijn ouders op de jongens kunnen passen, zodat we rustig kunnen verhuizen. Verhuizen met 2 kleine kinderen lijkt me niet zo aangenaam...
  maandag 30 november 2020 @ 10:34:45 #290
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196481115
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 21:25 schreef Vicky het volgende:

[..]

Ga je naar de sneltest locatie in RW?
Vriendin had binnen 2 uur de uitslag.

Oh en een kitten is leuk!! Dat vraagt natuurlijk wel om een foto.


Worden jullie ook zo gek van die reclame onderin??
Ja die inderdaad. Kind valt binnen de regels van de sneltest dus oké. Sneltest staat genoemd in de e-mail trouwens.

Foto van kitten volgt vanmiddag als we haar ophalen.

[ Bericht 2% gewijzigd door laziness op 30-11-2020 10:43:34 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 30 november 2020 @ 10:38:09 #291
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196481155
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 10:28 schreef Quoi het volgende:
...morgen start ik bij mijn nieuwe baan...
Gefeliciteerd *O*
KuikenGuppy
pi_196481247
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 10:23 schreef Viv het volgende:

[..]

Maar dat verschil is er dus wel. :) Stel dat iemand op dag 1 in het presymptomatische-maar-wel-alvast-besmettelijke stadium zit, dan stelt diegene iedereen bloot in jouw scenario. In mijn scenario krijgt die persoon keelpijn op de ochtend van dag 2, en meldt hij/zij zich af voor de rest van het gebeuren. Waardoor de huishoudens die hij/zij op dag 2 en 3 zou ontmoeten niet blootgesteld zijn.
[..]

Ja, dan snap ik wel dat je er geen 3 dagen aan wil besteden. :+
En als deze mensen hiernaast ook nog anderen zien op het werk og privé, dan heb je zo weer een besmettingshaard te pakken :'(
  Moderator maandag 30 november 2020 @ 10:45:56 #293
5428 crew  miss_sly
pi_196481268
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 10:44 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

En als deze mensen hiernaast ook nog anderen zien op het werk og privé, dan heb je zo weer een besmettingshaard te pakken :'(
Een van de vele te verwachten Kerst-clusters.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 30 november 2020 @ 10:48:44 #294
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196481306
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 09:30 schreef Burdie het volgende:
Nu afwachten tot de schoonfamilie het idee afkraakt :7.
Daar had ik de schoonfamilie dus helemaal niet voor nodig :7 ;).
KuikenGuppy
pi_196481313
Ik heb de mail nog eens zorgvuldig doorgenomen maar er staat niets over sneltest, antigeentest of whatever. Pffff, als ik ooit nog eens moet, bel ik wel.
pi_196481319
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 10:48 schreef Burdie het volgende:

[..]

Daar had ik de schoonfamilie dus helemaal niet voor nodig :7 ;).
_O-
Ik vind de balans tussen alle regels opvolgen en soms een beetje kiezen voor je mentale gezondheid ook wel lastig. Maar ik weet wel dat de mensen waarmee ik die afweging maak mensen zijn die de maatregelen en klachten heel serieus nemen. Anders zou ik het niet aandurven.
pi_196481344
Oudste mag lekker een ouderwetse test doen. Maar heb besloten dat hij sowieso morgen ook thuisblijft. Als hij nu kinderen/leerkrachten aansteekt met een verkoudheid, dan zitten die met sinterklaas opgesloten. Het online onderwijs is ook prima geregeld..

Kerst gaan we naar mijn ouders, waarschijnlijk 2 nachten slapen ook. We gaan wel kijken of we de week ervoor helemaal niets hoeven buiten de standaard bubbel. Mijn zusje komt 1 dag met haar man en kinderen. dus dat zitten we op 5 bezoekers voor mijn ouders. Maar ik denk dat we dat wel door laten gaan. Sint hebben we doorgeschoven naar de kerstboom.
schoonfamilie weet ik nog niet. Mijn jongste is jarig, dan kerst, dan mijn nichtje jarig, dan oud en nieuw en dan mijn zwager jarig.. Mijn schoonmoeder woont in een verzorgingshuis, dus dat is al beperkt. Mijn schoonzusje houdt zich ook flink aan de regels. Dus denk niet dat we allemaal bij elkaar komen tegelijk. Wat mij betreft trekken we nieuwjaarsdag naar mijn schoonmoeder. Dan zit er weer wat tijd tussen de familiebezoeken. En verjaardag van jongste dan de zaterdag voor kerst, ofzo... Daar denk ik nog wel eens over na :P
  maandag 30 november 2020 @ 10:59:04 #298
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196481436
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 10:49 schreef exode het volgende:
Ik heb de mail nog eens zorgvuldig doorgenomen maar er staat niets over sneltest, antigeentest of whatever. Pffff, als ik ooit nog eens moet, bel ik wel.
Dame aan de lijn bij mij wist dat helemaal niet :N
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196481437
Onze buurjongen heeft al 3 keer in quarantaine gezeten overigens. Die jongen is 15 en wordt dan helemaal gek thuis. De laatste keer was vorige week, we vonden hem al verdacht veel achter zijn Playstation zitten (ja dat horen wij). Zijn beste vriend was positief getest en ze hadden elkaar gezien etc op school. Volgens het GGD hoefde hij niet thuis te blijven want onder de 16 (?) maar school wilde de hele klas niet op school hebben.
Hij is inmiddels ook negatief getest en de 10 dagen na het laatste fysieke contact is voorbij dus hij is weer naar school, buurvrouw ook weer rust in huis :D

Wij houden onze contacten ook zo klein mogelijk, maar ja met kind op school, kdv en partner die juf is, is onze cirkel groter dan je wellicht zou willen.
We zien met Kerst alleen de mensen die we nu ook gewoon zien en waarvan we weten dat ze zich aan de regels houden.
We spreken heel bewust niet af met mijn zwager en met een aantal vrienden van ons. Die interpreteren alle regels nogal uhm anders zeg maar. (zwagers hebben regelmatig huisfeestjes, die ze ontkennen maar die met iets te veel champi op wel op IG staan.....)
pi_196481452
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 10:59 schreef laziness het volgende:

[..]

Dame aan de lijn bij mij wist dat helemaal niet :N
Dit is toch raar? Ik zou zelf niet voor een antigeen test kiezen...echt dat testgedoe in Nederland.
pi_196481467
En dicht!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')