Hier, om je op te vrolijken:quote:Op maandag 7 december 2020 14:53 schreef kree het volgende:
[..]
Gestruikeld over een drempeltje bij mij in huis en op een ongelukkige manier terecht gekomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoi praadje, ja van de rechtszaak ben ik wel bijgekomen het is wat het is nou eenmaal. Daar kom ik allemaal wel overheen.quote:Op woensdag 9 december 2020 09:24 schreef praadje het volgende:
Goedemorgen @:Kree. Al een beetje bekomen van de rechtszaak? En heb je al weer een gesprek gehad of is dat later deze week? Gaat het een beetje goed tussen je moeder en jou? Ik denk aan je lieverd
Succes vanmiddag Kreetjequote:Op woensdag 9 december 2020 13:03 schreef kree het volgende:
[..]
Hoi praadje, ja van de rechtszaak ben ik wel bijgekomen het is wat het is nou eenmaal. Daar kom ik allemaal wel overheen.
Vanmiddag komen ze weer praten. Nog even zien wat daar nu weer uit gaat komen.
Succes vanmiddag! Hou ons op de hoogtequote:Op woensdag 9 december 2020 13:03 schreef kree het volgende:
[..]
Hoi praadje, ja van de rechtszaak ben ik wel bijgekomen het is wat het is nou eenmaal. Daar kom ik allemaal wel overheen.
Vanmiddag komen ze weer praten. Nog even zien wat daar nu weer uit gaat komen.
Positieve updatequote:Op vrijdag 11 december 2020 12:20 schreef kree het volgende:
Om maar even een update te geven.
Had afgelopen woensdag dus weer een gesprek met de verslavingszorg. Ze blijven wel een beetje bij hun mening dat een opname waarschijnlijk voor mij niet het meest zinvolle is. Echter dit wordt pas bepaald na 2 intake gesprekken bij een psycholoog en een psychiater.
Ze kwamen echter met een andere oplossing die na overleg (ook met de huisarts) wellicht nog het beste gaat werken voor mij.
Ze hebben namelijk een zomerhuisje beschikbaar op het terrijn waar ook een aantal begeleid wonen groepen zitten. Dat zou dan voor mij in principe wel zelfstandig zijn. Maar dan wel met regelmatig gesprekken, urine controles en blaastesten. Dus flinke stok achter de deur wel anders wordt ik gelijk gekicked daar. Nu kan ik dus mijn armoedige dure zomerhuis wat ik nu heb opzeggen en vanaf januari daar gaan wonen (mits de gemeente het ook nog goedkeurt ivm WMO enzo) maar volgens hun niet zo een probleem. Idee is wel dat ik van daaruit doirstroom naar een woning van de woningbouw, aangezien ik vrij hoog sta daar inmiddels op de lijst wss niet een probleem. Betekent trouwens niet dat ik daar urgentie voor krijg maar net als iedereen op de wachtlijst.
Ok mocht het nu totaal mislopen daar dan is een opname alsnog mogelijk en wss makkelijker te regelen, maar ga ik niet vannuit.
Het hangt dus een beetje tussen alleen ambulant en een soort van opname in.
Lijkt mij een goede optie iig.
Nu moeten die gesprekken nog plaatsvinden en goedkeuring verder definitief ook van de gemeente.
Maar dat is een beetje het idee voor nu.
Verder met m'n schouder, het gaat traag kan nog steeds niet echt mijn arm vannuit mijn schouder meer heffen als 20 graden ofzo. Maar dat was wel een beetje te verwachten na die operatie.
Volgende week heb ik controle in het ziekenhuis en mogen de 25 nietjes uit mijn arm.
Hopen dat dat dan allemaal verder ok geneest zoals het hoort.
Ja zou allemaal moeten lukken, nu logeer ik toch nog wel tot iig begin januari bij mijn ma, dus het zou mooi in elkaar over moeten lopen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:27 schreef Lienekien het volgende:
Klinkt als een goede kans om wat schot in de zaak te brengen.
Ze zijn er wel heel strikt in of het zou een heel ernstige waarschuwing worden. Maar dan is de volgende stap toch een opname. Maar ga er niet van uit eigenlijk dat dat gaat gebeuren, heb die strenge controle gewoon nodig, althans voor alsnog.quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:59 schreef praadje het volgende:
Wow, klinkt goed @:Kree . Waar je wel even rekening mee moet houden. Als het niet lukt of als je positief blaast, wat zijn dan de consequenties? Moet je dan direct dat huisje uit en is er dan ander onderdak beschikbaar? Mijn oudste is weleens per direct uit de kliniek gezet toen bleek dat hij gebruikt had. Vraag dit even na.
Al ga ik er vanuit dat het je gewoon lukt natuurlijk, maar better safe than sorry.
Als dit doorgaat is het wel een unieke kans natuurlijk. Dicht bij de hulpverlening en toch zelfstandig.
Dan ga ervoor lieverd. Het klinkt echt supergoed en ik denk dat je deze kans met beide handen moet aangrijpen. En dan ook nog eens weg uit dat tuinhuisje waar je nu woont en wat nu gewoon een plek is met nare herinneringen. Tijd voor een nieuwe frisse start. Je gaat het gewoon nailen johquote:Op vrijdag 11 december 2020 13:12 schreef kree het volgende:
[..]
Ze zijn er wel heel strikt in of het zou een heel ernstige waarschuwing worden. Maar dan is de volgende stap toch een opname. Maar ga er niet van uit eigenlijk dat dat gaat gebeuren, heb die strenge controle gewoon nodig, althans voor alsnog.
Doel is ook natuurlijk dat het me ook lukt als ik wel iets via de woningbouw kan vinden dat het dan ook goed blijft gaan. Maar sowieso zijn ze wel behulpzaam, WMO en hulp van hun blijft er dan ook gewoon en niet alleen 1 uurtje per week even praten. Denk dat dat voor mij al een stuk zal helpen.
Volgende week woensdag komen ze weer en kunnen we de shitload aan formulieren een dingen doorneemen nog even. En dan moet er nig een gesprek bij de gemeente. Het is btw ook gewoon huren daar, ongeveer hetzelfde als waat ik nu betaal.
Dat moet ik nog even navragen. Volgens mij wel met de dagbesteding met de therapie denk ik niet, maar iig individueel wel.quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:42 schreef praadje het volgende:
Als je daar in zou kunnen @:Kree . Kun je dan ook gebruik maken van de therapieën en meedoen met de activiteiten die ze in de kliniek aanbieden of moet je zelf een dagbesteding zoeken?
Zou mooi zijn als je naast de gesprekken en controles daar ook aan mee zou kunnen doen.
Schrijf je vragen op Kreetje. Dan vergeet je het niet als ze er zijn. Altijd handig voor als je iets te binnen schiet.quote:Op vrijdag 11 december 2020 15:03 schreef kree het volgende:
[..]
Dat moet ik nog even navragen. Volgens mij wel met de dagbesteding met de therapie denk ik niet, maar iig individueel wel.
Vraagje voor woensdag as.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 11 december 2020 17:08 schreef praadje het volgende:
[..]
Schrijf je vragen op Kreetje. Dan vergeet je het niet als ze er zijn. Altijd handig voor als je iets te binnen schiet.Misschien is wat je hier wel zegt best belangrijk. Ik ken verder de historie van Kree niet (dat van zijn vader bijvoorbeeld wist ik niet, ik vertoef hier veel minder lang en vaak dan de meesten), maar toen mijn moeder overleed gingen bij mij ook alle remmen los (qua drank vooral). Ik was gelukkig al wat ouder dan Kree nu is en zag misschien wat sneller in dat dat de oplossing niet was én ik had lieve mensen om me heen, maar voor mij was dat moment idd ook de trigger om helemaal los te gaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen idee of dat zo is hoor Kree, ik ga nu puur af op wat ik las van Praadje.
Maar ik vind je updates en hoe je klinkt so far echt super![]()
Nou het overlijden van mijn vader is niet het enige, maar het heeft er in ieder geval wel een grote rol bij gespeelt.quote:Op zaterdag 12 december 2020 00:25 schreef IxCalypso het volgende:
[..]
Misschien is wat je hier wel zegt best belangrijk. Ik ken verder de historie van Kree niet (dat van zijn vader bijvoorbeeld wist ik niet, ik vertoef hier veel minder lang en vaak dan de meesten), maar toen mijn moeder overleed gingen bij mij ook alle remmen los (qua drank vooral). Ik was gelukkig al wat ouder dan Kree nu is en zag misschien wat sneller in dat dat de oplossing niet was én ik had lieve mensen om me heen, maar voor mij was dat moment idd ook de trigger om helemaal los te gaan.
Geen idee of dat zo is hoor Kree, ik ga nu puur af op wat ik las van Praadje.
Maar ik vind je updates en hoe je klinkt so far echt super
Denk dat daar volgende week meer duidelijk over gaat worden. Voor de instelling was het min of meer wel ok. Geloof dat het vooral de gemeente is die er nog wat van moet vinden.quote:Op zaterdag 12 december 2020 09:02 schreef Dotteke het volgende:
Goede berichten Kree, hopelijk krijg je snel te horen of je toestemming krijgt? /
Dar met je schouders zal ook nog wel even duren
Mis je het muziek maken nu niet hel erg?
Gelukkig maar, kijk maar wel uit dat je het niet overbelastquote:Op zaterdag 12 december 2020 09:16 schreef kree het volgende:
[..]
Denk dat daar volgende week meer duidelijk over gaat worden. Voor de instelling was het min of meer wel ok. Geloof dat het vooral de gemeente is die er nog wat van moet vinden.
Maar ze hebben mij verteld dat dat wel ok zal gaan. Dus verwacht niet echt problemen.
Had inmiddels ook de afspraken gemaakt met de psycholoog en psychiater.
Ja mis het muziek maken wel.
Hoewel het trouwens wel iig nog lukt met rechts. En ook wel met m'n linker hand met kapotte schouder. Zolang ik die maar niet teveel beweeg, vanuit mijn elleboog lukt het nog wel. Dus beetje muziek maken lukt, zij het beperkt.
Ontzettende mazzel dat je weer een kans krijgt. Alsjeblieft aangrijpenquote:Op vrijdag 11 december 2020 12:27 schreef Lienekien het volgende:
Klinkt als een goede kans om wat schot in de zaak te brengen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |