Wie gaat het Juul vertellen?quote:Het is eind december en Julien Vermote heeft nog steeds geen ploeg voor 2021 nadat het contract van de 31-jarige renner bij Cofidis afliep. Maar er is hoop.
Begin deze maand sprak onze krant met Vermote. “Ik denk aan niets anders dan mijn carrière verderzetten, dus weiger ik er een einddatum op te plakken”, zei hij toen. “Als je dat wel doet en je die deadline niet haalt, is je moral weg. Ik blijf het positief bekijken. Ik ben ervan overtuigd dat ik mijn waarde nog heb, maar hoop toch dat het niet te lang meer duurt.”
Maar enkele weken later heeft er nog steeds geen ploeg een voorstel gedaan aan de 31-jarige renner. “Toen ik vernam dat ik niet bij Cofidis kon blijven, had ik wel snel door dat het lang kon duren”, zegt hij bij Sporza. “Maar niet dat het zo lang zou duren. We zijn wel met ploegen aan het spreken, al is er nog altijd geen concreet voorstel. Ze zijn wel geïnteresseerd, maar op een voorstel is het wachten. Ik hoop dat er nog iets uit de bus komt.”
Er is wel hoop, met wat hulp van een gewezen ploegmaat. “Er is contact geweest met Wanty en met Alpecin-Fenix. Dat zijn ook wel mooie ploegen voor mij. Belgische ploegen zijn zeker niet slecht, het zou een goede omgeving zijn voor mij. Ik hoor Mark Cavendish ook nog regelmatig. Hij is oprecht bezig met mijn zoektocht naar een team en hij helpt waar hij kan. Het is een grote meneer.”
“Maar voor mijn type renner is het nog moeilijker”, aldus de meesterknecht die ook nog voor onder andere Quick-Step en Dimension Data reed. “Maar ik weet dat ik mijn waarde kan hebben met mijn ervaring in de klassiekers en grote rondes. Ik kan een renner een wedstrijd laten winnen en helpen tot diep in de finale. Als het meezit, kan ik zelf ook winnen. Al weten we in welke situatie we zitten en ik weet dat ik misschien niet zal verdienen wat ik waard ben.”
De #signmiku beweging is woedend.quote:Op woensdag 30 december 2020 19:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Dit kan écht niet.
Pelucchi en Minali volgend jaar vrolijk in de WT.
quote:Op donderdag 31 december 2020 08:41 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
De #signmiku beweging is woedend.
quote:Brian van Goethem heeft zijn wielerloopbaan beëindigd. De Zeeuw die de afgelopen twee seizoenen uitkwam voor Lotto Soudal gaat zich richten op zijn maatschappelijke carrière.
Eind september kreeg hij te horen dat zijn contract bij de Belgische WorldTour-formatie niet werd verlengd. Nu heeft ‘Breakaway Brian’, zoals hij in het peloton bekend stond, besloten om de fiets aan de haak te hangen. “Het is ontzettend jammer dat ik na zo’n rotjaar moet stoppen, maar het is niet anders”, vertelt Van Goethem in gesprek met Omroep Zeeland.
“Het liefst was ik prof gebleven, maar ik moet ook realistisch zijn dat dit er niet meer inzit.” Het is nog niet duidelijk of hij op een lager niveau (bij de amateurs) gaat fietsen. “Ik wil het eerst maatschappelijk op de rit hebben voordat ik daarover beslis. Ik heb een HBO-diploma en ben me nu aan het oriënteren.”
quote:
#hoop #signmiku @Mani89quote:Op social media leek Räim met ‘The End’ te hinten op het einde van zijn carrière (zie de tweet onderaan), maar dat is niet zo. “Het was bedoeld als einde van mijn hoofdstuk bij Israel Start-Up Nation, maar ook als einde van de hoop dat ik in 2021 weer voor een WorldTour-ploeg of een ProTeam zou rijden”, geeft hij aan.
Dit komt niet meer goed.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:47 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
[..]
#hoop #signmiku @:mani89
quote:Marc Hirschi is dinsdag vertrokken bij DSM, dat sinds begin januari de nieuwe naamgever is van de ploeg die tot vorig jaar Sunweb heette. De jonge Zwitser beleefde afgelopen jaar zijn grote doorbraak. Het contract van Hirschi liep door tot eind 2021, maar beide partijen zijn overeengekomen de verbintenis per direct te beëindigen. De renner en de ploeg wensen verder geen commentaar te geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |