abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 24 november 2020 @ 07:22:41 #26
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196387649
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 00:11 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Hoe kan dat? Omdat je gestresst bent door saaie noodzakelijke dingen of zo?
Nee, gedoe met vervelende mensen wat ik dan thuis niet kan loslaten. Is nu wat erger, meestal weinig last van.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_196402476
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 03:02 schreef roos94 het volgende:
Ik denk omdat ik 35 wkn zwanger ben
Oh oke gefeliciteerd ik hoop dat je na de bevalling weer energie terugkrijgt

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 06:20 schreef investeerdertje het volgende:
Als ik jou was zou ik snel medische hulp zoeken. Een parasiet kan het beste rond de 40e week verwijderd worden en dan heb je nog een relatief lange herstel termijn waarin het nog steeds je energie vreet. Minstens een jaar of 12 zal je merken dat er nog een ernstige aantasting in je energieniveau is. Daarna zal dit pas rustig aan afnemen.

Sterkte met het herstel!

Ontopic: ben kneitersdruk. sport, werk, studie. Kies er zelf voor.
Ja dan kun je dus zeg maar gewoon alles doen wat je wil als je er zelf voor kiest... dat is mooi

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 06:44 schreef Chia het volgende:
Ik heb ingevuld: 'Genoeg om alles te kunnen doen wat ik wil (denk aan huishouden, relaties onderhouden, hobbies)', omdat 'Het hoogst noodzakelijke, maar vaak is er geen ruimte meer voor plezier/ontspanning' niet opgaat.

Ik pas de lat voor alles wat ik wil doen gewoon aan, aan mijn capaciteiten en hoeveelheid energie. Ik heb wel oplaadtijd nodig in de vorm van tijd alleen en soms vind ik dat wel onhandig in een hele drukke week. Dus 'Genoeg tijd voor het meeste' zou iets accurater zijn.

Maar ik ben wel goed in prioriteiten stellen, dus uiteindelijk is dat nooit echt een probleem. Plezier en ontspanning vind ik belangrijk, dus ik sport vaak direct uit werk en eventueel overwerk komt dan daarna nog wel of ik begin de volgende dag extra vroeg.

Als ik later zou gaan sporten zou ik trouwens eerst inkakken na werk en daarna ook het idee hebben dat ik geen energie meer heb. Terwijl er dan onderaan de streep eigenlijk niks anders is. Dus voor mij is het ook de volgorde die goed werkt.
Oke, maar het klinkt ook niet alsof je heel veel kunt doen. Dus ik denk eerder dat het bij jou wel zo is dat je alleen het hoogstnodige kunt doen, maar dat je jezelf hebt wijsgemaakt dat je daar tevreden mee bent omdat dit een verplichting is tov de maatschappij (alternatief is toch niks behalve van baan wisselen). Maar ik kan me vergissen. Wel goed dat je je eisen kunt bijstellen zonder somber te worden, ook al is dat natuurlijk ook een verplichting en heb je daar in ieder geval qua houding naar de buitenwereld ook geen keuze in, maar het helpt waarschijnlijk als je je ook niet zo voelt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 07:15 schreef JeMoeder het volgende:
God, jij bent zuur zeg. Ik zeg niet dat ik dat erg vind toch? In tegendeel.
Sorry hoor, ik weet toch niet of jij iets als grap bedoelt of serieus online? Gelukkig dat je het niet echt vervelend vind.

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 07:22 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

Nee, gedoe met vervelende mensen wat ik dan thuis niet kan loslaten. Is nu wat erger, meestal weinig last van.
Oke gelukkig maar dat je er normaal gesproken weinig last van hebt
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_196402552
quote:
7s.gif Op maandag 23 november 2020 19:26 schreef Hyaenidae het volgende:
Eerst amper, maar sinds het thuiswerken door corona genoeg _O_
Uitvinding van de eeuw, heerlijk _O_

40u op kantoor voelde mij vaak aan als gevangenis, nu thuis voelt het werk vaak niet eens aan als werk.
Gewoon een beetje computeren zoals ik normaal ook doe thuis.
Dit is wel herkenbaar. Ondanks het gemis aan sociaal contact (überhaupt in een pandemie) weegt dit niet op tegen de voordelen.

Geen reistijd, geen langdradige collega's, werkoverleggen zijn efficiënter geworden etc. Er blijft gewoon tijd over, zo kan ik het huishouden en dagelijkse dingen om en rond het huis in de baas zijn tijd doen.
  Moderator woensdag 25 november 2020 @ 09:29:49 #29
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196402698
Genoeg om 4/5 keer in de week een uur intensief te sporten, af te spreken, mijzelf te vervelen, geen schoonmaakster te hebben en zo voorts.
We werken beiden 36u en hebben dan ook geen kinderen :7 !
Pre corona werkte dat wat anders. Sportte ik een uurtje minder maar deed ik wel weer aan fietsbewegingen maken. Was ik wel eens wat lichamelijk vermoeider. Nu mentaal wel wat meer.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196403031
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:13 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Oke, maar het klinkt ook niet alsof je heel veel kunt doen. Dus ik denk eerder dat het bij jou wel zo is dat je alleen het hoogstnodige kunt doen, maar dat je jezelf hebt wijsgemaakt dat je daar tevreden mee bent omdat dit een verplichting is tov de maatschappij (alternatief is toch niks behalve van baan wisselen). Maar ik kan me vergissen. Wel goed dat je je eisen kunt bijstellen zonder somber te worden, ook al is dat natuurlijk ook een verplichting en heb je daar in ieder geval qua houding naar de buitenwereld ook geen keuze in, maar het helpt waarschijnlijk als je je ook niet zo voelt.
Weet niet wat jij ziet als hoognodig, maar ik sport zo'n 4-5x per week (vandaag om 7:00 al gedaan, 6:30 op de fiets), huishouden is bij (gisteravond na de fysio de was gedaan & voor 2 dagen gekookt, daarna nog even gewerkt), meer dan tevreden met mijn sociale leven ondanks dat dat er sinds corona anders uit ziet en heb afgelopen week lekker the Crown kunnen bingewatchen en aandacht gegeven aan mijn vriend.

Zelf mis ik daar niet echt iets in.
pi_196403077
Werk 36u over 4 dagen, tijd zat. Zou wel wat meer vrije dagen willen maar goed dat komt wel een keer.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_196403115
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:29 schreef Rene het volgende:
Genoeg om 4/5 keer in de week een uur intensief te sporten, af te spreken, mijzelf te vervelen, geen schoonmaakster te hebben en zo voorts.
We werken beiden 36u en hebben dan ook geen kinderen :7 !
Pre corona werkte dat wat anders. Sportte ik een uurtje minder maar deed ik wel weer aan fietsbewegingen maken. Was ik wel eens wat lichamelijk vermoeider. Nu mentaal wel wat meer.
Waarom ben je nu mentaal vermoeider?
  Moderator woensdag 25 november 2020 @ 10:46:05 #33
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196403663
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:01 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Waarom ben je nu mentaal vermoeider?
Ik heb een sociale baan. Met klantencontacten, coaching en daarbij ook eenzelfde enthousiaste collegagroep. Dat mis ik enorm.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 25 november 2020 @ 12:19:52 #34
3542 Gia
User under construction
pi_196405048
Ik mis de optie: Ben afgekeurd, dus alle tijd. Energie is een ander verhaal.
pi_196405245
Genoeg energie maar ik werk maar 32 uur.
Daarnaast studeer ik minimaal 12 uur per week, zorg ik voor de gedeeltelijke huishouding. Manlief doet zijn eigen deel hierin.
Daarnaast nog twee kinderen en heb ik een druk sociaal leven.

Het enige waar ik geen tijd voor heb is structureel sporten. Dat is wel een wens. Maar tot die tijd wandel en fiets ik veel.

En ooit....ga ik ook als een zombie kansloos bingewatchen op Netflix. Maar ik denk dat ik dan wel weer een andere studie of bezigheid heb 😆
pi_196406211
Geen.

Meestal 60+u de laatste tijd.

Weekend vooral druk met de kleine/huis en verder dan veel slapen/netflixen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')