De media heeft er niets mee te makenquote:Op zaterdag 19 december 2020 13:08 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Luister je niet naar de radio, kijk je geen tv? De media heeft een grote verantwoordelijkheid in hoe ze zaken brengt. Maar ze doen niets anders dan met het vingertje wijzen. Walgelijk.
Ben ik de enige die daar gevoelig voor is?
Dat bedoel ik dus met een paar sukkels een tikje geven.quote:Op zaterdag 19 december 2020 13:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is vooral de schuld van Blankenstijn die als een volbloed NAZI geselecteerd heeft op ras en kleur van de toeslagouders
[..]
[..]
En terecht
Blankenstijn is een vuile NAZI RAT
Dus de media mag niet benoemen wie er fout zit? Je zegt nb. zelf dat iedereen fout zit... Moet het dan doodgezwegen worden ofzo?quote:Op zaterdag 19 december 2020 13:05 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Als je de ander alleen maar als slecht ziet, alleen maar om jezelf in een beter daglicht te stellen, dat is wat de media constant doet.
En door dat te doen, krijg je reacties als: Blankesteijn afschieten!
Ze zoeken niet naar een oplossing, ze stoken constant het vuurtje op.
En nu blijkt iedereen fout te zitten, wie blijft er dan over als goed? De media.
Iedereen zit fout, rechtspraak kabinet, ministers, Tweede Kamer, Eerste Kamer, ambtenaren, alles iedereen. Toen ik dit hoorde dacht ik, is dit een klucht?quote:Op zaterdag 19 december 2020 13:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus de media mag niet benoemen wie er fout zit? Je zegt nb. zelf dat iedereen fout zit... Moet het dan doodgezwegen worden ofzo?
Ja de boodschapper moet dood zo is het altijdquote:Op zaterdag 19 december 2020 13:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus de media mag niet benoemen wie er fout zit? Je zegt nb. zelf dat iedereen fout zit... Moet het dan doodgezwegen worden ofzo?
journalisten hebben niets anders gedaan dan hun werkquote:Op zaterdag 19 december 2020 13:50 schreef Mondkapje het volgende:
Iedereen en alles zit fout, behalve jij. Geloof je het zelf? Waarom hebben journalisten niet eerder aan de bel getrokken? Ook maar ophangen dan die journalisten?
De meeste journalisten lopen aan de leiband van het kabinet, anders verlies je je baan. Het vereist moed om tegen het kabinet in te publiceren.quote:Op zaterdag 19 december 2020 13:50 schreef Mondkapje het volgende:
Iedereen en alles zit fout, behalve jij. Geloof je het zelf? Waarom hebben journalisten niet eerder aan de bel getrokken? Ook maar ophangen dan die journalisten?
Kan wel zijn, het is hun werk om er wél achter te komen, geen excuus, ophangen!quote:Op zaterdag 19 december 2020 13:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
journalisten hebben niets anders gedaan dan hun werk
had men er eerder van geweten dan zouden ze vast ook hun werk gedaan hebben
Moah, om wandaden maar onbestraft te laten want straks verkiezingen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 21:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Niemand gaat aftreden. En al helemaal niet midden in een crisis / vaccinatiecampagne.
Zou ook uiterst dom zijn.
Het volk kan zich in maart weer laten horen. Dan zullen we zien wat de Nederlander echt van dit dossier en de corona-aanpak vindt.
Dat was ook zo in de tweede wereldoorlogquote:Op zaterdag 19 december 2020 14:56 schreef nomina het volgende:
Verder lees ik her en der over falen, maar dat is het dus niet. Het is en was beleid met targets en dan gaat het om de targets halen.
Rutte adviseerde om alle ongeveer 25 duizend Somaliërs via de gemeentelijke basisadministratie op te sporen en te controleren op fraude met bijstandsuitkeringen. Nu de rechter dit soort onderzoek verbiedt, wordt het hoog tijd dat de regels worden veranderd, verklaarde de VVD-er in een reactie. Ook de meerderheid van de Tweede Kamer blijkt het geen probleem te vinden als racisme voortaan expliciet wordt opgenomen in de wetgeving.quote:In 2003 heeft de toenmalige staatssecretaris van Sociale Zaken en huidige VVD-leider Mark Rutte gemeenten aangezet tot racisme, oordeelde de Haarlemse rechtbank in mei 2007.
Het is hun werk om zulke zaken te melden en verslag te doen van de dadersquote:Op zaterdag 19 december 2020 14:34 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Kan wel zijn, het is hun werk om er wél achter te komen, geen excuus, ophangen!
Zo, dan hebben we iedereen gehad, iedereen is gelyncht, niemand is er meer over.
Grootste blunder sinds.. tsja ik denk dat dit wel de grootste ooit is hoorquote:Op zaterdag 19 december 2020 10:45 schreef JannekeC5 het volgende:
Hier is dus iets gigantisch misgegaan...
Eens. de echte schuldige straffen zou dat in de toekomst zulke situaties ook voorkomenquote:Op vrijdag 18 december 2020 09:13 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Is er ook een definitie van "Ze"? Onrecht met onrecht bestrijden lijkt mij enigszins onhandig. Moeten we over een paar jaar weer een enquête houden en zo.
Mij lijkt dat er drie actie belangrijk zijn:
- De gedupeerden zoveel mogelijk schadeloos stellen
- Voorkomen dat een dergelijke situatie nog een keer kan voorkomen
- De echte schuldigen straffen
Extreem lastig zijn vooral de laatste twee punten.
Voor wat betreft voorkomen. Ik zie nog steeds niet wat voor maatregelen mogelijk zijn om dergelijke situaties in de toekomst te voorkomen. De politiek is nog steeds volledig incident-gedreven hijgerig. Meer nog dan toen de toeslagen-affaire begon.
Voor wat betreft straffen. De hoofdschuldigen zijn politici. Aangezien het hier niet over corruptie/zelfverrijking, maar wanbeleid gaat is bestraffen erg lastig. Wanbeleid wordt bestraft via verkiezingen is het idee, niet via de strafrechter, wat meestal ook een erg goed uitgangspunt is. Dus ja, we kunnen wat voormalig directeuren e.d. in het gevang gooien. Lekker symbolisch.
Kortom. Ik zie nog geen situatie ontstaan waarbij de slachtoffers echt genoegdoening zullen voelen.
en het gekke is de kosten om deze correcties te maken die kosten aan personeel en organisatie meer dan de totale schadebedragen die moeten worden uitgekeerdquote:Op zaterdag 19 december 2020 19:51 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Grootste blunder sinds.. tsja ik denk dat dit wel de grootste ooit is hoor
En iedereen blijft op hun post zitten.
Nos is gewoon gewoon de staatsspreekbuis natuurlijk. Weinig kritische meelopers.quote:Op zaterdag 19 december 2020 14:07 schreef Homey het volgende:
[..]
De meeste journalisten lopen aan de leiband van het kabinet, anders verlies je je baan. Het vereist moed om tegen het kabinet in te publiceren.
Voorbeeld over het makke schapen gedrag van de pers: gisteren was in het NOS journaal een item over de late vaccinaties in Nederland. Daarin werden 3 mensen geïnterviewd, die allen voorstander zijn van het kabinetsbeleid. Geen tegenstander verscheen voor de camera. Dat is al heel eenzijdig op zich en journalistiek onwaardig. Vervolgens droegen die 3 mensen hetzelfde argument aan: we hebben tijd nodig want dit moet zorgvuldig gebeuren. Dat is een argument waar je in principe niks tegen kan hebben, maar weinig specifiek is. Er werd niet doorgevraagd. Bovendien insinueert dit dat andere landen blijkbaar onzorgvuldig zijn, maar daar gingen de journalisten van het NOS niet op in.
Afdronk bij de gemiddelde kijker: het kabinet doet goed werk, het buitenland niet.
Dit item van het NOS was technisch gezien geen nepnieuws, wel een klassiek voorbeeld van onjuiste beeldvorming. Daar betrap ik het NOS journaal overigens heel vaak op. Veel wordt verzwegen, wat wel wordt verteld wordt eenzijdig in beeld gebracht.
Dit. Je kan makkelijk een lijst met medewerkers krijgen die in die tijd hebben gewerkt (afdelingen en teams bij. die betrokken zijn) de schop moet erop, want het probleem ziet niet alleen in de top. Stap 1 is om daar wel te beginnen, maar niemand neemt daar verantwoordelijkheid, dus dan wordt er ook niemand eruit geschopt.quote:Op dinsdag 24 november 2020 17:33 schreef VeX- het volgende:
Hier blijkt ook maar weer, de grootste schurken werken vaak bij de overheid. Mensen die willens en wetens gezinnen met kinderen jarenlang de ellende in helpen. Zulke schade dragen ze heel lang met zich mee en bezorgen ze een grote achterstand op het leven. Dat maak je niet meer goed. Iedere schuldige in dit conflict zou op keiharde wijze weggesanneerd moeten worden. Man en paard noemen en dan opzouten. Zonder handdruk.
Als het kabinet aan de Telegraaf vroeg om het RIVM een beetje heel te laten, dan kan je wel raden wat de NOS voor nieuws brengt.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nos is gewoon gewoon de staatsspreekbuis natuurlijk. Weinig kritische meelopers.
NPO en Poltiek is twee handen op een buik , de een vraagt belastinggeld van de politiek en geeft er zendtijd voor terugquote:Op zaterdag 19 december 2020 23:32 schreef Homey het volgende:
Het NOS heeft gisteren de toeslagenfraude doodgezwegen. Wel hadden ze een item over de vele bugs in een of ander computerspel, wat volslagen irrelevant is voor 99,9% van de bevolking.
Zo vlak voor de verkiezingen valt het nog meer op: het NOS beschermt het partijkartel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |