abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  zondag 22 november 2020 @ 20:36:04 #1
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_196368773
Bij deze alvast een waarschuwing voor degene die met deze oplichtersbende wilt vliegen.

Het volgende is gebeurd:

Toen mijn wereldreis bijna op haar einde was en corona uitbrak besloot ik vanuit Hong Kong naar NL een vlucht te boeken. Ik had een baanaanbod gekregen dus dat was een mooie reden om terug te keren.

Het aantal aanbieders was op een hand te tellen, Turkish Airlines vloog dagelijks. KLM ook, maar de prijs was het dubbele. Ik had nog nooit met Turkish Airlines gevlogen, de reviews op Tripadvisor waren goed te noemen (in deze periode).

Ik boekte de vlucht, HK } Istanbul } Brussel. Kom ik aan op het vliegveld, vlucht gecancelled. Ik check mijn email/sms maar had niks ontvangen over het feit dat de vlucht niet doorging. Ik naar de incheckbalie van Turkish Airlines. Zit daat helemaal niemand :'). Men wist dus dat er helemaal geen vlucht ging plaatsvinden :r. Ik de helpdesk gebeld maar na 20 minuten in de wacht en de verbinding die 2x vebrak maar naar de KLM desk gedaan. Die konden mij een directe vlucht aanbieden voor 2000. Beetje teveel geld vond ik zelf, een geluk was dat al die tijd mijn schoonfamilie nog bij me was.

Terug naar huis gereden en een directe vlucht met KLM van HK naar AMS geboekt.

Nu ben ik al sinds juni mijn 350 via Turkish Airlines proberen terug te krijgen. Bellen, mailen wekelijks, TA zegt dat het geld is terug gestort, maar de bank zegt dat er geen transactie of poging daartoe is gedaan. Ik blijf ze wekelijks mailen, maar denk dat ik het geld nooit zal terugzien. Nu is 350 geen groot bedrag, maar ik wil jullie alvast waarschuwen.

Als je ook kijkt op Tripadvisor zijn een hoop mensen hun geld kwijt. Vluchten die zonder notificatie worden gecancelled en je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Ik snap dat airliners het zwaar hebben in deze tijden. Maar als je dit soort praktijken uithaalt mag je voor mij failliet gaan.


Ik zal dan ook nooit meer bij deze maatschappij boeken. U bent dus gewaarschuwd.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_196368833
Is het niet zo dat ze in de tijd van COVID allemaal beetje moeite hebben met terugbetalen?
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  zondag 22 november 2020 @ 20:45:04 #3
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_196368890
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 20:40 schreef stevenmac26 het volgende:
Is het niet zo dat ze in de tijd van COVID allemaal beetje moeite hebben met terugbetalen?
Men beweert dat het geld is teruggestort. Zeg dan dat het er pas over x maanden opstaat, of geef een voucher zoals vele airliners. Ze liegen er dus over dat het bedrag is teruggestort.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_196368919
quote:
Die konden mij een directe vlucht aanbieden voor 2000
Al net zulke oplichters dus.
  zondag 22 november 2020 @ 20:48:39 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_196368934
Niet dat ik verder wat met Turkish Airlines heb, maar dit soort verhalen heb je natuurlijk bij elke maatschappij. Zo heb ik al zo'n 7 jaar nog een paar honderd USD tegoed van United Airlines :')
  zondag 22 november 2020 @ 20:52:26 #6
158701 Socios
Automobilist
pi_196368986
Was gewoon met neerlands trots KLM gevlogen. 14.gif
pi_196369048
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 20:40 schreef stevenmac26 het volgende:
Is het niet zo dat ze in de tijd van COVID allemaal beetje moeite hebben met terugbetalen?
Ja ik wacht al acht maanden op geld van Air Canada :(
  zondag 22 november 2020 @ 21:03:50 #8
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_196369171
quote:
81s.gif Op zondag 22 november 2020 20:52 schreef Socios het volgende:
Was gewoon met neerlands trots KLM gevlogen. 14.gif
Altijd achteraf natuurlijk ;). De directe vlucht HK naar AMS was prettig met slechts 10 andere passagiers in het vliegtuig :D. Al vind ik KLM nog altijd duur voor wat het is.

Dit is toch geen premium maatschappij voedsel?


Personeel was vriendelijk maar het eten vind ik teleuretellend (voor de prijs).

Air Canada heb ik trouwens ook een voucher van, die ik dan maar in de toekomst gebruik. Je weet dat immers waar je aan toe bent.

Maar maatschappijen die leugens ophangen verdienen een boycot.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_196369293
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 21:03 schreef Maikuuul het volgende:

[..]


Dit is toch geen premium maatschappij voedsel?
[ afbeelding ]


Hahahaha
pi_196370569
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 21:03 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Altijd achteraf natuurlijk ;). De directe vlucht HK naar AMS was prettig met slechts 10 andere passagiers in het vliegtuig :D. Al vind ik KLM nog altijd duur voor wat het is.

Dit is toch geen premium maatschappij voedsel?
[ afbeelding ]

Personeel was vriendelijk maar het eten vind ik teleuretellend (voor de prijs).

Air Canada heb ik trouwens ook een voucher van, die ik dan maar in de toekomst gebruik. Je weet dat immers waar je aan toe bent.

Maar maatschappijen die leugens ophangen verdienen een boycot.
Waar kijken we naar? Witbrood met kaas? Of een droge plak cake?
  zondag 22 november 2020 @ 23:10:40 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196371149
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 20:45 schreef Maikuuul het volgende:
Men beweert dat het geld is teruggestort. Zeg dan dat het er pas over x maanden opstaat, of geef een voucher zoals vele airliners. Ze liegen er dus over dat het bedrag is teruggestort.
Hoe en waar heb je dat ticket gekocht? Op de website van Turkish of via een ticket zoekmachine?
So we just called him Fred
pi_196372795
Ik had ook een vlucht geboekt met Turkish Airlines. Ik kon kiezen tussen voucher en geld terug. Heb gekozen voor geld terug, aan gezien de vouchter enkel geldig zou zijn in het regio waar ik in eerste instantie naartoe zou vliegen (midden oosten).

Uiteindelijk kreeg ik het geld pas terug, nadat de lijndienst die ik had geboekt (Manila - Istanboel) weer volledig was opgestart. Dus uiteindelijk maaaaaaanden later. Scheen iets met de Turkse overheid te maken te hebben (en hun liquiditeit neem ik aan).

Overigens heb ik geen enkel probleem met de customer service gehad. Direct naar Turkije gebeld en was zo geregeld. Enkel lang moeten wachten op het geld.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 23 november 2020 @ 18:46:15 #13
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_196381094
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 08:00 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik had ook een vlucht geboekt met Turkish Airlines. Ik kon kiezen tussen voucher en geld terug. Heb gekozen voor geld terug, aan gezien de vouchter enkel geldig zou zijn in het regio waar ik in eerste instantie naartoe zou vliegen (midden oosten).

Uiteindelijk kreeg ik het geld pas terug, nadat de lijndienst die ik had geboekt (Manila - Istanboel) weer volledig was opgestart. Dus uiteindelijk maaaaaaanden later. Scheen iets met de Turkse overheid te maken te hebben (en hun liquiditeit neem ik aan).

Overigens heb ik geen enkel probleem met de customer service gehad. Direct naar Turkije gebeld en was zo geregeld. Enkel lang moeten wachten op het geld.
Ik heb ook direct via Turkish geboekt dus heb ook direct contact met hun.

Men blijft aangeven dat het geld is overgemaakt, en dat ik de bank moet contacteren. De bank geeft aan dat er de afgelopen 5 maanden geen transactie of poging daartoe is terug te vinden. En zo blijf je bezig.

Die foto die ik postte was mijn "snack" :') wit droog brood met 1 lapje kaas :') kansloos om zoiets voor te schotelen met de prijzen die ze vragen.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_196381672
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 18:46 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Ik heb ook direct via Turkish geboekt dus heb ook direct contact met hun.

Men blijft aangeven dat het geld is overgemaakt, en dat ik de bank moet contacteren. De bank geeft aan dat er de afgelopen 5 maanden geen transactie of poging daartoe is terug te vinden. En zo blijf je bezig.

Die foto die ik postte was mijn "snack" :') wit droog brood met 1 lapje kaas :') kansloos om zoiets voor te schotelen met de prijzen die ze vragen.
Je hebt dan ook niet de normale prijs betaald h. Normaal kost zo'n ticket AMS-HKG bij KLM 750 en dat is een normale prijs voor een directe lange afstandsvlucht, geen premium. Goedkoper kan maar dan met overstap.

Daarbij probeert KLM leuk typisch Nederlands te doen door dit soort typisch Nederlandse snacks te geven. Soms is het een stroopwafel, soms Nederlandse chocolade en soms zoals in dit geval een typisch Nederlands bammetje. Smaakt overigens een stuk beter dan dat het er uit ziet maar het is geen culinair hoogstandje nee... en dat is ook niet de insteek.

Voor 2000 kun je normaal gesproken business class vliegen en het eten is dan niet heel veel beter... in ieder geval lang niet in verhouding met de prijs. Het is en blijft vliegtuigvoedsel.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 23 november 2020 @ 19:23:03 #15
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_196381776
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 19:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Je hebt dan ook niet de normale prijs betaald h. Normaal kost zo'n ticket AMS-HKG bij KLM 750 ipv 2000.

Daarbij probeert KLM leuk typisch Nederlands te doen door dit soort typisch Nederlandse snacks te geven. Soms is het een stroopwafel, soms Nederlandse chocolade en soms zoals in dit geval een typisch Nederlands bammetje. Smaakt overigens een stuk beter dan dat het er uit ziet maar het is geen culinair hoogstandje nee... en dat is ook niet de insteek.

Voor 2000 kun je normaal gesproken business class vliegen en het eten is dan niet heel veel beter... in ieder geval lang niet in verhouding met de prijs. Het is en blijft vliegtuigvoedsel.
Ik heb gelukkig geen 2000 betaald voor het ticket. Wij zijn terug naar huis gereden en toen via de KLM website zelf een ticket geboekt. Enkeltje was 750, retourtje was 900, geen slechte prijs.

Gezien ik toch elk jaar weer terug naar Azie ga is dat retourtje een prima deal, ook omdat het een directe vlucht betreft.

Enkeltje Turkish was 350 met een tussenstop in Istanbul. Om 400 piek te besparen en een tussenstop van 2 uur leek me de keuze snel gemaakt. Jammer dat er helemaal geen vlucht was :/
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_196401675
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 19:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Daarbij probeert KLM leuk typisch Nederlands te doen door dit soort typisch Nederlandse snacks te geven. Soms is het een stroopwafel, soms Nederlandse chocolade en soms zoals in dit geval een typisch Nederlands bammetje. Smaakt overigens een stuk beter dan dat het er uit ziet maar het is geen culinair hoogstandje nee... en dat is ook niet de insteek.

Broodje kroket heb ik weleens gehad :P
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_196401728
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 21:03 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Altijd achteraf natuurlijk ;). De directe vlucht HK naar AMS was prettig met slechts 10 andere passagiers in het vliegtuig :D. Al vind ik KLM nog altijd duur voor wat het is.

Dit is toch geen premium maatschappij voedsel?
[ afbeelding ]

Personeel was vriendelijk maar het eten vind ik teleuretellend (voor de prijs).

Hehe ja dat vind ik ook schandalig slecht bij KLM, bij transavia heb je nog betere broodjes. Dat is die 4,- wel waard dan.

Zelf 2x met turkish airlines gevlogen en vond het een prima maatschappij.
pi_196401896
Erg vervelend dat het zo is gelopen bij je! Maar eerlijk gezegd kan ik me niet vinden in dit beeld van Turkish Airlines.

Denk dat het nu overal een zooitje is ivm corona, veel annuleringen en terugboekingen. Hoop dat je je geld snel terugkrijgt.
pi_196518970
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 21:03 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Altijd achteraf natuurlijk ;). De directe vlucht HK naar AMS was prettig met slechts 10 andere passagiers in het vliegtuig :D. Al vind ik KLM nog altijd duur voor wat het is.

Dit is toch geen premium maatschappij voedsel?
[ afbeelding ]

Personeel was vriendelijk maar het eten vind ik teleuretellend (voor de prijs).

Air Canada heb ik trouwens ook een voucher van, die ik dan maar in de toekomst gebruik. Je weet dat immers waar je aan toe bent.

Maar maatschappijen die leugens ophangen verdienen een boycot.
Dit is precies waarom ik niet met KLM vlieg :')
N A P O L I
C A M P A N I A
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')