abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 24 november 2020 @ 12:43:56 #101
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_196390765
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:41 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Die tegenstand komt door de slechte implementatie.

Er moeten een aantal veranderingen doorgevoerd worden die het proces sneller maakt. De scheids zou niet meer naar die monitor moeten, een maximum tijd waarin de VAR een beslissing moet nemen. En wellicht een beperkt aantal keer per wedstrijd aangevraagd door de twee teams. Dan ligt het spel een stuk minder lang stil per wedstrijd.
Eens.

We moeten ook niet vergeten dat er pas een paar jaar geëxperimenteerd wordt. Wie gedacht had dat het allemaal in de eerste 5 of 10 jaar geregeld zou zijn is naïef. Het heeft tijd nodig. Wat mij wel tegenvalt is toch wel de ruimte voor interpretatie die je blijft houden.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  dinsdag 24 november 2020 @ 12:44:41 #102
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_196390775
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:43 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Eens.

We moeten ook niet vergeten dat er pas een paar jaar geëxperimenteerd wordt. Wie gedacht had dat het allemaal in de eerste 5 of 10 jaar geregeld zou zijn is naïef. Het heeft tijd nodig. Wat mij wel tegenvalt is toch wel de ruimte voor interpretatie die je blijft houden.
Waarom valt je dat tegen? Dat zal je nooit uit het voetbal kunnen halen. Of je moet inderdaad absurde regels gaan bedenken als hands is hands maar dan kan je beter meteen een andere sport gaan uitzoeken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_196390780
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:41 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Die tegenstand komt door de slechte implementatie.

Er moeten een aantal veranderingen doorgevoerd worden die het proces sneller maakt. De scheids zou niet meer naar die monitor moeten, een maximum tijd waarin de VAR een beslissing moet nemen. En wellicht een beperkt aantal keer per wedstrijd aangevraagd door de twee teams. Dan ligt het spel een stuk minder lang stil per wedstrijd.
Dat lost al dat gezeik over tackles die in slowmotion 80 keer zo erg lijken niet op, en het lost ook niet op dat scheidsrechters en VAR's volkomen idiote beslissingen maken, zoals de overtreding op Van Dijk wat 'm een jaar van z'n carrière kost.

Ik heb het voor de invoering al vaak gezegd; voetbal is veel te dynamisch en snel voor iets als een VAR, en zelfs bij iets als buitenspel wat goed of fout zou moeten zijn is er nog teveel ruimte voor discussie (moment van bal spelen, die achterlijke lijntjes wat 10 minuten kost).
  Moderator dinsdag 24 november 2020 @ 12:45:30 #104
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_196390782
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:44 schreef Caland het volgende:

[..]

Waarom valt je dat tegen? Dat zal je nooit uit het voetbal kunnen halen. Of je moet inderdaad absurde regels gaan bedenken als hands is hands maar dan kan je beter meteen een andere sport gaan uitzoeken.
Ik had de (ijdele) hoop dat met een var alles wel glashelder zou zijn. Naïef, ik weet ;(
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator dinsdag 24 november 2020 @ 12:47:19 #105
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_196390800
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:45 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat lost al dat gezeik over tackles die in slowmotion 80 keer zo erg lijken niet op, en het lost ook niet op dat scheidsrechters en VAR's volkomen idiote beslissingen maken, zoals de overtreding op Van Dijk wat 'm een jaar van z'n carrière kost.

Ik heb het voor de invoering al vaak gezegd; voetbal is veel te dynamisch en snel voor iets als een VAR, en zelfs bij iets als buitenspel wat goed of fout zou moeten zijn is er nog teveel ruimte voor discussie (moment van bal spelen, die achterlijke lijntjes wat 10 minuten kost).
Wanneer is het buitenspel? Is dat op het moment dat de bal nog rolt richting de aanvaller die dan zijn voet er tegen aan zet, of is het pas buitenspel als de bal door de kracht van het schot gaat vertrekken van de voet van de aanvaller?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  dinsdag 24 november 2020 @ 12:47:57 #106
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_196390805
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:44 schreef Caland het volgende:

[..]

Waarom valt je dat tegen? Dat zal je nooit uit het voetbal kunnen halen. Of je moet inderdaad absurde regels gaan bedenken als hands is hands maar dan kan je beter meteen een andere sport gaan uitzoeken.
Ik heb dat eerlijk gezegd ook wel een beetje onderschat. Niet dat ik dacht dat alles meteen duidelijk zou zijn, maar dat er zoveel discussie zou ontstaan rondom de VAR zag ik niet aan komen.
  dinsdag 24 november 2020 @ 12:48:47 #107
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_196390812
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:47 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Wanneer is het buitenspel? Is dat op het moment dat de bal nog rolt richting de aanvaller die dan zijn voet er tegen aan zet, of is het pas buitenspel als de bal door de kracht van het schot gaat vertrekken van de voet van de aanvaller?
Feitelijk op het moment dat de bal de voet verlaat (het eerste moment dat er een milimeter ruimte is tussen bal>voet zou je zeggen). Maar de technologie is ook nog niet zo ver dat je dat exact kan meten en dus hou je altijd wel een foutmarge in die beelden van een centimeter of 60. Die nu dus niet ingebouwd is, waardoor je ook weer discussie krijgt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator dinsdag 24 november 2020 @ 12:49:42 #108
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_196390822
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:48 schreef Caland het volgende:

[..]

Feitelijk op het moment dat de bal de voet verlaat (het eerste moment dat er een milimeter ruimte is tussen bal>voet zou je zeggen). Maar de technologie is ook nog niet zo ver dat je dat exact kan meten en dus hou je altijd wel een foutmarge in die beelden van een centimeter of 60.
Eigenlijk zou je dus sensoren in alle voetbalschoenen + de bal moeten hebben om dat te kunnen bepalen.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  dinsdag 24 november 2020 @ 12:50:08 #109
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_196390833
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:49 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Eigenlijk zou je dus sensoren in alle voetbalschoenen + de bal moeten hebben om dat te kunnen bepalen.
Ja maar je kan een bal ook spelen met je borst, hoofd, bovenkant schouder, je lul of je reet.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator dinsdag 24 november 2020 @ 12:50:16 #110
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_196390837
Zo heb je ook nooit meer gezeik over wie de bal uitschiet (mits het met de voet gebeurt natuurlijk :D )
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_196390859
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:48 schreef Caland het volgende:

[..]

Feitelijk op het moment dat de bal de voet verlaat (het eerste moment dat er een milimeter ruimte is tussen bal>voet zou je zeggen). Maar de technologie is ook nog niet zo ver dat je dat exact kan meten en dus hou je altijd wel een foutmarge in die beelden van een centimeter of 60. Die nu dus niet ingebouwd is, waardoor je ook weer discussie krijgt.
Maar het is ook zo dat men een tijdje pas ging vlaggen op moment dat de speler die buitenspel stond de bal kreeg. Levert ook weer gezeik op.

Kan me dat van dit seizoen overigens nog niet herinneren, dus misschien dat die regel alweer verdwenen is.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2020 12:53:18 ]
  dinsdag 24 november 2020 @ 12:53:48 #112
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_196390873
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:45 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat lost al dat gezeik over tackles die in slowmotion 80 keer zo erg lijken niet op, en het lost ook niet op dat scheidsrechters en VAR's volkomen idiote beslissingen maken, zoals de overtreding op Van Dijk wat 'm een jaar van z'n carrière kost.

Ik heb het voor de invoering al vaak gezegd; voetbal is veel te dynamisch en snel voor iets als een VAR, en zelfs bij iets als buitenspel wat goed of fout zou moeten zijn is er nog teveel ruimte voor discussie (moment van bal spelen, die achterlijke lijntjes wat 10 minuten kost).
Muv het dikgedrukte kan VAR zoiets wel beter beoordelen dan de scheidsrechters op het veld. Er is nieuwe controverse ontstaan, maar alle situaties die VAR simpel en correct corrigeert is iedereen na de wedstrijd alweer vergeten. Dat waren in het pre-VAR tijdperk de meest frustrerende momenten.

Ik ben nog steeds heel blij dat die stap gezet is.
  dinsdag 24 november 2020 @ 12:53:57 #113
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_196390874
Vind buitenspel wel oké gaan. En als je het echt heel moeilijk kan zien gewoon voordeel van de twijfel aan aanvallende partij want die millimeter gaat het verschil tussen wel/geen goal niet maken (over het algemeen).
  dinsdag 24 november 2020 @ 12:54:05 #114
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_196390877
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:52 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Maar het is ook zo dat men een tijdje pas ging vlaggen op moment dat de speler die buitenspel stond de bal kreeg. Levert ook weer gezeik op.

Kan me dat van dit seizoen overigens nog niet herinneren, dus misschien dat die regel alweer verdwenen is.
Men vlagt nu pas als de aanval volledig is afgerond, omdat ze altijd de VAR nog als vangnet willen hebben. Of een situatie moet écht overduidelijk buitenspel zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 24 november 2020 @ 12:54:19 #115
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_196390883
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:47 schreef fetX het volgende:

[..]

Ik heb dat eerlijk gezegd ook wel een beetje onderschat. Niet dat ik dacht dat alles meteen duidelijk zou zijn, maar dat er zoveel discussie zou ontstaan rondom de VAR zag ik niet aan komen.
De implementatie is dan ook wel zeer slecht, en het legt wel het probleem bloot dat veel scheidsrechters vreemde of zelfs verkeerde interpretaties van de regels hadden.
Makkelijk tweede.
  dinsdag 24 november 2020 @ 12:55:42 #116
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_196390902
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:53 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Muv het dikgedrukte kan VAR zoiets wel beter beoordelen dan de scheidsrechters op het veld. Er is nieuwe controverse ontstaan, maar alle situaties die VAR simpel en correct corrigeert is iedereen na de wedstrijd alweer vergeten. Dat waren in het pre-VAR tijdperk de meest frustrerende momenten.

Ik ben nog steeds heel blij dat die stap gezet is.
Ik vond het in het begin maar onzin toen er werd geopteerd voor ex-voetballers die bij de VAR aanwezig zijn. Maar nu er zoveel beslissingen gemaakt worden die echt compleet vervreemd zijn van het voetbal vind ik het een steeds beter idee worden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 24 november 2020 @ 12:57:05 #117
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_196390925
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:45 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat lost al dat gezeik over tackles die in slowmotion 80 keer zo erg lijken niet op, en het lost ook niet op dat scheidsrechters en VAR's volkomen idiote beslissingen maken, zoals de overtreding op Van Dijk wat 'm een jaar van z'n carrière kost.

Ik heb het voor de invoering al vaak gezegd; voetbal is veel te dynamisch en snel voor iets als een VAR, en zelfs bij iets als buitenspel wat goed of fout zou moeten zijn is er nog teveel ruimte voor discussie (moment van bal spelen, die achterlijke lijntjes wat 10 minuten kost).
Het grappige is dat de grootste problemen die de VAR oplost de problemen zijn die je niet direct ziet. Dingen als schwalbes, natrappen en shirtje trekken in het strafschopgebied gebeuren nu echt minder, omdat wanneer het gebeurt het opgepikt wordt door de VAR. Met name dat vind ik er heel goed aan.
Makkelijk tweede.
pi_196390964
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:55 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik vond het in het begin maar onzin toen er werd geopteerd voor ex-voetballers die bij de VAR aanwezig zijn. Maar nu er zoveel beslissingen gemaakt worden die echt compleet vervreemd zijn van het voetbal vind ik het een steeds beter idee worden.
Dat zou nog wel een goede optie zijn idd.

Niet dat die foutloos zijn, maar foutloos is toch iets wat nooit gaat gebeuren.
pi_196390972
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:57 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Het grappige is dat de grootste problemen die de VAR oplost de problemen zijn die je niet direct ziet. Dingen als schwalbes, natrappen en shirtje trekken in het strafschopgebied gebeuren nu echt minder, omdat wanneer het gebeurt het opgepikt wordt door de VAR. Met name dat vind ik er heel goed aan.
Dat is zeker waar ja. Vooral schwalbes zie je zo goed als niet meer.
pi_196390990
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:53 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Muv het dikgedrukte kan VAR zoiets wel beter beoordelen dan de scheidsrechters op het veld. Er is nieuwe controverse ontstaan, maar alle situaties die VAR simpel en correct corrigeert is iedereen na de wedstrijd alweer vergeten. Dat waren in het pre-VAR tijdperk de meest frustrerende momenten.

Ik ben nog steeds heel blij dat die stap gezet is.
Maar zijn die situaties er zo vaak dan? Bedoel je dan overigens situaties die helemaal niet zichtbaar zijn bij het publiek of situaties waarbij de VAR gewoon correct corrigeert?
  dinsdag 24 november 2020 @ 13:04:06 #121
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_196391018
In ander nieuws

twitter


Gouka is een drinker
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 24 november 2020 @ 13:07:22 #122
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_196391046
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:29 schreef hhh38 het volgende:

[..]

De handsregel zal altijd voor veel discussie zorgen tenzij je doet wat @:onlogisch zegt, maar daar wordt niemand blij van. Dus dan maar weer de oude situatie, maar dan moeten de mensen die nu zeuren dat er te vaak voor hands wordt gefloten wel hun mond houden als grensgevallen niet gegeven worden.
Volgens mij vallen ook onder de oude regels handssituaties vrij eenvoudig af te bakenen. Worst case door wat vaker indirecte vrije trappen toe te gaan kennen bij handssituaties. Dit is echt niet zo complex als dat het gemaakt wordt, zeker niet als je een VAR tot je beschikking hebt.

Ook met grensgevallen rondom buitenspel of ballen over de lijn, ik vind het echt niet erg als er een ruimere foutenmarge wordt aangehouden. Liever dat dan kommaneuken.

Het grote probleem lijkt mij met name zware tackles en grensgevallen bij het toekennen van een doelpunt (als er van te voren een overtreding is gemaakt bijv).
Makkelijk tweede.
  dinsdag 24 november 2020 @ 13:08:32 #123
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_196391062
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 13:01 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Maar zijn die situaties er zo vaak dan? Bedoel je dan overigens situaties die helemaal niet zichtbaar zijn bij het publiek of situaties waarbij de VAR gewoon correct corrigeert?
Dat tweede. Buitenspel is bijna nooit meer fout (en daarvoor accepteer ik dat geneuzel op de millimeter graag), binnen of buiten het strafschopgebied is bijna nooit meer fout, duidelijke schwalbes worden afgestraft. Dat is een hele mooie winst. En hands wordt ook veel beter beoordeeld, daar zit de controverse hem in de regel.

Het enige wat VAR niet verbeterd heeft zijn de rode kaartsituaties, omdat de regels daar veel ruimte laten voor interpretatie en die interpretatie heel anders uitvalt vanwege die slomo's. In principe zou je dat ook kunnen reguleren
  dinsdag 24 november 2020 @ 13:10:41 #124
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_196391075
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 13:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Volgens mij vallen ook onder de oude regels handssituaties vrij eenvoudig af te bakenen. Worst case door wat vaker indirecte vrije trappen toe te gaan kennen bij handssituaties.
De hele handsregel is aangepast om het scheidsrechters makkelijker te maken. Dat is blijkbaar het doel opzich, dat het voetbal er compleet mee verkracht wordt deed er even niet toe. Dan werk je al met een verkeerde insteek.

Maar gelukkig geven de meeste scheidsrechters nu ook wel toe dat het compleet verkeerd is uitgepakt, jammer alleen dat het nog maximaal een half jaar duurt voordat de regel weer wordt teruggedraaid of aangepast.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_196391107
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 13:04 schreef Caland het volgende:
In ander nieuws

[ twitter ]

Gouka is een drinker
Tering, samen met die Mossou.

Dan is die gozer van Emmen ook een kandidaat, laat zijn flopelftal ook best leuk spelen af en toe.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')