abonnement Unibet Coolblue
pi_196360295
Ambulancepersoneel in Friesland, Drenthe en Groningen krijgen helm en vest om zich te beschermen tegen kogels en messen

Ambulancemedewerkers in Friesland, Drenthe en Groningen hebben kogel- en steekwerende vesten gekregen om hun werk te kunnen doen. Er zijn zo’n honderd vesten gekocht. De beschermende vesten en helmen zijn aangeschaft om de verpleegkundigen en chauffeurs op de 90 ambulances in het Noorden te beschermen tegen kogels, steekpartijen en glasscherven.



Eigen keuze
De vesten wegen ruim twee kilo en zijn niet op maat gemaakt. ,,Het is allemaal one size, fits all.” In Drenthe en Friesland zijn vorige week de 52 ambulances voorzien van de scherfwerende vesten en helmen. In Groningen hadden de 38 ziekenwagens in die provincie al sinds begin september de beschikking over steek- en kogelwerende vesten.

Medewerkers van de Drentse en Groningse ambulances kunnen er voor kiezen om de vesten aan te trekken als ze naar een onveilige situatie moeten. Het blijft een eigen keuze voor de verpleegkundigen en chauffeurs om het vest wel of niet aan te trekken.

Ook zijn in totaal acht auto’s van de zogeheten officier van dienst geneeskundig (OVDG) uitgerust met een beschermend pak en helm. De OVDG zijn coördinatoren die bij een grootschalige gebeurtenis waar veel gewonden bij zijn gevallen ook aanwezig zijn.

Twee jaar geleden omarmden alle regionale ambulancediensten een advies van Ambulancezorg Nederland. Die pleitte er voor dat alle medewerkers die op de ambulance werken beschermende kleren en een helm zouden moeten krijgen om hun werk zo veilig mogelijk te doen. Afgelopen zomer hebben de ambulancediensten in Noord-Nederland de bestelling daadwerkelijk gedaan.
https://www.ad.nl/friesla(...)-en-messen~a66ed33a/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196360346
De oorzaak pakken we niet aan. We gaan er dus vanuit dat het lastig vallen van ambulance personeel normaal is.
pi_196360369
zo sneu
only in Holland of ook elders in de wereld zo?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_196360384
Het is toch te belachelijk voor woorden, dat dit nodig moet zijn |:( -O- :N
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_196360395
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 11:36 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
zo sneu
only in Holland of ook elders in de wereld zo?
In de grote Britse steden is dit al jaren gebruikelijk. Veel no go zones verder in Belgie, Frankrijk, Duitsland en Spanje.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196360443
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 11:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

In de grote Britse steden is dit al jaren gebruikelijk. Veel no go zones verder in Belgie, Frankrijk, Duitsland en Spanje.
ok, dan kunnen wij niet achterblijven natuurlijk
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_196360509
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 11:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

In de grote Britse steden is dit al jaren gebruikelijk. Veel no go zones verder in Belgie, Frankrijk, Duitsland en Spanje.
Bizar zeg, zou er een soort van gemene deler zijn?
pi_196360519
Waarom in het Noorden? En niet in de Randstad?
pi_196360522
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 11:47 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Bizar zeg, zou er een soort van gemene deler zijn?
'Jongeren'
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 22 november 2020 @ 11:51:29 #10
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_196360556
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 11:47 schreef Xqtress het volgende:
Waarom in het Noorden? En niet in de Randstad?
In de Randstad lopen veel ambulancebroeders al jaren met dit soort uitrusting rond. Zie hier een FOK!-bericht uit 2004 :P

Antisteekvesten voor artsen in Randstad
pi_196360572
quote:
6s.gif Op zondag 22 november 2020 11:51 schreef Twiitch het volgende:

[..]

In de Randstad lopen veel ambulancebroeders al jaren met dit soort uitrusting rond. Zie hier een FOK!-bericht uit 2004 :P

Antisteekvesten voor artsen in Randstad
Dat wist ik niet. Triest gegeven dat dit nodig is. En trouwens ook triest dat als dit sinds 2004 al aan de orde is, dit nog geen maatwerk is maar one size.
pi_196360580
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 11:35 schreef Cherni het volgende:
De oorzaak pakken we niet aan. We gaan er dus vanuit dat het lastig vallen van ambulance personeel normaal is.
De oorzaak kan men niet aanpakken, het normale volk werkt, heeft dus geen tijd.
  zondag 22 november 2020 @ 12:07:55 #13
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196360770
Ik vind het wel een goed idee. En dan ook gelijk alle leraren van steekwerende vesten en helmen voorzien. Niks mis mee.

Let's make Holland great again :7



w/

[ Bericht 40% gewijzigd door Tengano op 22-11-2020 12:17:18 ]
  zondag 22 november 2020 @ 12:10:25 #14
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_196360802
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 11:47 schreef Pizzakoppo het volgende:

Bizar zeg, zou er een soort van gemene deler zijn?
Nah, we gaan er gewoon omheen draaien en de olifant in de kamer niet benoemen :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 22 november 2020 @ 12:19:41 #15
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_196360926
quote:
11s.gif Op zondag 22 november 2020 11:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ambulancepersoneel in Friesland, Drenthe en Groningen krijgen
:N

Verder: wat @Pizzakoppo zegt.
pi_196360927
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:10 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Nah, we gaan er gewoon omheen draaien en de olifant in de kamer niet benoemen :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sssst, straks mag je nog gaan onderduiken...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_196361001
Bizar! Ik schrik hier echt wel van. Dat dit tot nu toe niet gewoon standaard is geweest 8)7
Het lijkt me vrij logisch dat je als ambulancepersoneel op plekken komt waar gewonden zijn en waar dus mogelijk ook gevaar is. Gek dat ze daar niet eerder op voorbereid zijn geweest.
pi_196361047
Kunnen ze niet beter een wapen bij zich hebben om het uitschot neer te knallen?
pindazakje
pi_196363404
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:07 schreef Tengano het volgende:
Ik vind het wel een goed idee. En dan ook gelijk alle leraren van steekwerende vesten en helmen voorzien. Niks mis mee.

Let's make Holland great again :7

[ afbeelding ]

w/
Ik moet dan altijd direct aan deze scene uit de film 'Class of 1984' denken.
pi_196363439
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:23 schreef jameshond7 het volgende:
Bizar! Ik schrik hier echt wel van. Dat dit tot nu toe niet gewoon standaard is geweest 8)7
Het lijkt me vrij logisch dat je als ambulancepersoneel op plekken komt waar gewonden zijn en waar dus mogelijk ook gevaar is. Gek dat ze daar niet eerder op voorbereid zijn geweest.
Ik schrik eigenlijk nog harder van jouw post. Jij vindt het normaal dat dit nodig is?
pi_196363504
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 15:08 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Ik schrik eigenlijk nog harder van jouw post. Jij vindt het normaal dat dit nodig is?
Nee natuurlijk niet. Ik vind het echter wel normaal dat ambulancepersoneel materiaal met zich meekrijgt, waarmee ze zich kan beschermen.
Ik vind het ook niet normaal dat er bij sommige voetbalwedstrijden aanwezigheid van de ME nodig is, maar dat neemt niet weg dat als de ME eenmaal aanwezig is, ze zich moet kunnen beschermen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')