Het zou me niet verbazen als ze over zouden stappen op Airbus inderdaad.quote:Op maandag 12 juli 2021 13:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
A220 & A320NEO voor AF en 737-MAX voor KLM?
Of is het realistisch dat KLM ook over gaat op de A320NEO en de 737 familie achter zich laat?
Nog meer info hier: https://www.aironline.nl/(...)gend-de-wereld-rond/quote:TEUGE - Travis Ludlow heeft maandagmiddag onder grote belangstelling zijn solovlucht rond de wereld beëindigd op Teuge Airport. De Britse piloot is met zijn 18 jaar de jongste piloot ooit die deze tocht heeft volbracht. Hij werd in Teuge feestelijk verwelkomd met een watersaluut.
Ludlow heeft in totaal 43.522 kilometer gevlogen en 238 vlieguren gemaakt. Hij heeft 4 continenten aangedaan en is geland in 16 landen, en heeft daarbij 63 stops gemaakt in 44 dagen. Hij noemde de vlucht een onvergetelijke ervaring en is blij dat alles volgens plan is verlopen.
Guinness World Record
De vlucht van de jonge Britse piloot is officieel erkend als Guinness World Record en heeft ook een Nederlands tintje. Het onderhoudsbedrijf Hangar One in Teuge had het vliegtuig onderhouden, geprepareerd én was hoofdsponsor van de reis. Vandaar de start en finish op dat vliegveld.
Ludlow wil zijn solovlucht rond de wereld ooit gaan herhalen op een meer duurzame manier. Wellicht met een hybride of elektrisch toestel. Om die reden werd hij bij het allerlaatste stuk van zijn route vergezeld door onder meer een volledig elektrische Pipistrel van de E-Flight Academy.
Zou zomaar kunnen.quote:Op maandag 12 juli 2021 13:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
A220 & A320NEO voor AF en 737-MAX voor KLM?
Of is het realistisch dat KLM ook over gaat op de A320NEO en de 737 familie achter zich laat?
Dezelfde kist is weer onderweg naar Schiphol: https://www.flightradar24.com/GEL905/2876232aquote:Op donderdag 8 juli 2021 16:52 schreef Iemand91 het volgende:
Voor het eerst in 4 jaar komt er weer een Boeing 747-classic naar Schiphol.
De 34 jaar oude Geo-Sky 4L-GEO 747-200 vliegt nu boven Zwolle en zal even na 17:00 uur op Schiphol landen.
[ afbeelding ]
Hier afgebeeld op Maastricht Aachen Airport waar af en toen nog wel eens een 747-classic langs komt.
EDIT: en vandaag op Schiphol:
[ link | afbeelding ]4L-GEO by Douwe van der Zee, on Flickr
quote:TOULOUSE - De kogel is door de kerk: er komt definitief een vrachtversie van de Airbus A350. Het voornemen hing al een tijdje in de lucht, maar nu heeft het bestuur formeel groen licht gegeven voor de ontwikkeling ervan, meldt de vliegtuigbouwer.
De eerste geruchten dat de A350F er zou komen doken in juni op. Niet veel later bevestigde commercieel topman Christian Scherer de plannen.
Met de A350F, afgeleid van de populaire A350-900, wil Airbus een tegenwicht bieden aan de vrachtvliegtuigen die rivaal Boeing aanbiedt, zoals de Boeing 747, 767 en 777. Tot nu toe bood Airbus alleen een vrachtvariant van de A330, die bijzonder slecht verkoopt. Er werd al met diverse geïnteresseerden gesproken, waaronder Qatar Airways, waarvan wordt verwacht dat het de launch customer wordt.
“De A350 is volgens onze klantenkring ideaal als basis voor een nieuw vrachtvliegtuig. Het heeft zich al bewezen als passagiersvliegtuig, heeft een groot bereik, is zuiniger dan toestellen van de concurrentie en kan bovendien een groot volume aan goederen vervoeren”, zei Scherer eerder.
De vraag naar vrachtvliegtuigen is tijdens de coronacrisis flink gestegen. Niet alleen is er meer capaciteit nodig omdat er nog steeds minder passagiersvluchten zijn dan normaal, maar ook zijn luchtvaartmaatschappijen op zoek naar zuinige, stille vliegtuigen om de veelal oude vrachtvloot te vervangen.
quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 22:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Oh boy... met als kers op de taart de FO die zit te filmen.
[ twitter ]
Gaat dit terug in dienst of wordt die gesloopt?quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 14:57 schreef Iemand91 het volgende:
En toen was er nog maar een (D-ABTL)...
[ twitter ]
Terug in dienst totdat de 777-9's worden geleverd. Ook die overgebleven 747 in Twente.quote:Op zondag 8 augustus 2021 07:06 schreef derLudolf het volgende:
Gaat dit terug in dienst of wordt die gesloopt?
Militaire vliegtuigen hebben idd ook een callsign, en die zijn ook gewoon zichtbaar op radar voor de ATC. Alleen jij als hobbyist kan dat niet zien. De meeste civiele vliegtuigen zijn uitgerust met een moderne ADS-B transponder welke gegevens als callsign, hoogte, snelheid etc verstuurt. Mensen met een ADS-B ontvanger kunnen dat thuis gewoon oppikken en zelf zien wie waar vliegt (Flightradar maakt gebruik van allerlei mensen die thuis zo'n ontvanger hebben) De wat oudere vliegtuigen hebben geen ADS-B transponder (en de meeste militaire vliegtuigen hebben deze geblokt), en van die vliegtuigen is het dan ook moeilijker om de positie en gegevens te bepalen. Ze zijn wel uit te peilen dmv meerdere ADS-B ontvang stations (MLAT), waardoor ook deze vliegtuigen op bijv Flightradar te zien zijn. Alleen is niet altijd alle info (zoals bijv callsign) zichtbaar voor Jan en alleman.quote:Op maandag 16 augustus 2021 16:06 schreef Amplifier het volgende:
Ik zit op het moment heel erg de ontwikkelingen rondom Afghanistan te volgen en zit veel op Flightradar. Nu zie ik een Boeieing KC-135R Stratotanker van de USAF in de Golf van Oman. Er staat echter "no callsign". Kan iemand mij vertellen waarom dit mag? Ik dacht dat een callsign ook op militaire vliegtuigen verplicht is?
Duidelijke uitleg, dank!quote:Op maandag 16 augustus 2021 18:41 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Militaire vliegtuigen hebben idd ook een callsign, en die zijn ook gewoon zichtbaar op radar voor de ATC. Alleen jij als hobbyist kan dat niet zien. De meeste civiele vliegtuigen zijn uitgerust met een moderne ADS-B transponder welke gegevens als callsign, hoogte, snelheid etc verstuurt. Mensen met een ADS-B ontvanger kunnen dat thuis gewoon oppikken en zelf zien wie waar vliegt (Flightradar maakt gebruik van allerlei mensen die thuis zo'n ontvanger hebben) De wat oudere vliegtuigen hebben geen ADS-B transponder (en de meeste militaire vliegtuigen hebben deze geblokt), en van die vliegtuigen is het dan ook moeilijker om de positie en gegevens te bepalen. Ze zijn wel uit te peilen dmv meerdere ADS-B ontvang stations (MLAT), waardoor ook deze vliegtuigen op bijv Flightradar te zien zijn. Alleen is niet altijd alle info (zoals bijv callsign) zichtbaar voor Jan en alleman.
Dus ze hebben wel degelijk een callsign, alleen kun jij dat niet zien op FR24.
https://globe.adsbexchange.com/quote:
quote:SEOUL - Korean Air neemt binnen tien jaar afscheid van alle viermotorige passagierstoestellen. De Airbus A380’s moeten al binnen vijf jaar de vloot verlaten, en binnen tien jaar ook de Boeing 747-8I’s. Dat heeft topman Walter Cho onthuld in een interview met FlightGlobal.
De Koreanen hebben zelf tien A380’s, met een gemiddelde leeftijd van negen jaar. Daar komen nog zes A380’s bij als de overname van voormalige concurrent Asiana Airlines is afgerond. In totaal wordt er dus van zestien dubbeldeks-Airbussen afscheid genomen.
Daarnaast beschikt Korean Air nog over negen Boeing 747-8I’s van gemiddeld zes jaar oud.
(...)
Korean Air heeft niet bekendgemaakt of ze ook van de viermotorige vrachttoestellen afscheid neemt.
En over 3 kwartier A330MRTT T-055 vanuit Islamabad: https://www.flightradar24.com/MMF56/28d89413quote:Op woensdag 18 augustus 2021 22:31 schreef Iemand91 het volgende:
Boeing C-17 vanuit Kabul onderweg naar Schiphol (via Tbilisi) met evacuees, land zo meteen: https://www.flightradar24.com/BARTK94/28d396dc
Ik kan geen reden verzinnen waarom ze dat zouden doen. Het is niet logisch dat Air France met een Europa-vloot van bussen en Boeings gaat vliegen en KLM met alleen bussen.quote:Op maandag 12 juli 2021 13:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Of is het realistisch dat KLM ook over gaat op de A320NEO en de 737 familie achter zich laat?
quote:Een kaping van een Amerikaans vliegtuig in de jaren zeventig vertelt een eigentijds verhaal over mythevorming en geheugen. Deze grootste onopgeloste kaping in de Amerikaanse geschiedenis hield de FBI jaren bezig. Er zijn vier mogelijke verdachten en elk hebben ze een geloofwaardig verhaal. Maar wie is de ware D.B. Cooper?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |