abonnement Unibet Coolblue
  maandag 12 juli 2021 @ 13:44:48 #276
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200329351
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
A220 & A320NEO voor AF en 737-MAX voor KLM?
Of is het realistisch dat KLM ook over gaat op de A320NEO en de 737 familie achter zich laat?
Het zou me niet verbazen als ze over zouden stappen op Airbus inderdaad.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200334460
18-JARIGE TRAVIS VOLTOOIT OP VLIEGVELD TEUGE ALS JONGSTE PERSOON OOIT VLIEGREIS ROND DE WERELD
quote:
TEUGE - Travis Ludlow heeft maandagmiddag onder grote belangstelling zijn solovlucht rond de wereld beëindigd op Teuge Airport. De Britse piloot is met zijn 18 jaar de jongste piloot ooit die deze tocht heeft volbracht. Hij werd in Teuge feestelijk verwelkomd met een watersaluut.

Ludlow heeft in totaal 43.522 kilometer gevlogen en 238 vlieguren gemaakt. Hij heeft 4 continenten aangedaan en is geland in 16 landen, en heeft daarbij 63 stops gemaakt in 44 dagen. Hij noemde de vlucht een onvergetelijke ervaring en is blij dat alles volgens plan is verlopen.

Guinness World Record
De vlucht van de jonge Britse piloot is officieel erkend als Guinness World Record en heeft ook een Nederlands tintje. Het onderhoudsbedrijf Hangar One in Teuge had het vliegtuig onderhouden, geprepareerd én was hoofdsponsor van de reis. Vandaar de start en finish op dat vliegveld.

Ludlow wil zijn solovlucht rond de wereld ooit gaan herhalen op een meer duurzame manier. Wellicht met een hybride of elektrisch toestel. Om die reden werd hij bij het allerlaatste stuk van zijn route vergezeld door onder meer een volledig elektrische Pipistrel van de E-Flight Academy.
Nog meer info hier: https://www.aironline.nl/(...)gend-de-wereld-rond/

  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 juli 2021 @ 20:33:40 #278
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_200334694
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
A220 & A320NEO voor AF en 737-MAX voor KLM?
Of is het realistisch dat KLM ook over gaat op de A320NEO en de 737 familie achter zich laat?
Zou zomaar kunnen.

Daarnaast heb je natuurlijk nog de buitenbeentjes de A330 en de ouder wordende 777-200. Ben benieuwd wat daar voor terug gaat komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_200440048
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:52 schreef Iemand91 het volgende:
Voor het eerst in 4 jaar komt er weer een Boeing 747-classic naar Schiphol.
De 34 jaar oude Geo-Sky 4L-GEO 747-200 vliegt nu boven Zwolle en zal even na 17:00 uur op Schiphol landen.

[ afbeelding ]

Hier afgebeeld op Maastricht Aachen Airport waar af en toen nog wel eens een 747-classic langs komt.

EDIT: en vandaag op Schiphol:

[ link | afbeelding ]4L-GEO by Douwe van der Zee, on Flickr
Dezelfde kist is weer onderweg naar Schiphol: https://www.flightradar24.com/GEL905/2876232a
pi_200441132
Leuk straks even goed kijken als hij overkomt.

Edit: Helaas hij draaide een wat krappe bocht en was alleen in de verte te zien...

[ Bericht 50% gewijzigd door Karstman op 19-07-2021 16:28:53 ]
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 26 juli 2021 @ 07:31:37 #282
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_200550152
Weer problemen bij Tui? De helft van de vluchten van vandaag is geannuleerd.
pi_200556338
KLM's Airbus A330-200 PH-AOM wordt momenteel overgevlogen vanuit Schiphol naar Woensdrecht.
Toestel is uitgefaseerd.

https://www.flightradar24.com/KLM330/288cbf26

pi_200612635
AIRBUS KOMT DEFINITIEF MET VRACHTVERSIE POPULAIRE A350
quote:
TOULOUSE - De kogel is door de kerk: er komt definitief een vrachtversie van de Airbus A350. Het voornemen hing al een tijdje in de lucht, maar nu heeft het bestuur formeel groen licht gegeven voor de ontwikkeling ervan, meldt de vliegtuigbouwer.

De eerste geruchten dat de A350F er zou komen doken in juni op. Niet veel later bevestigde commercieel topman Christian Scherer de plannen.

Met de A350F, afgeleid van de populaire A350-900, wil Airbus een tegenwicht bieden aan de vrachtvliegtuigen die rivaal Boeing aanbiedt, zoals de Boeing 747, 767 en 777. Tot nu toe bood Airbus alleen een vrachtvariant van de A330, die bijzonder slecht verkoopt. Er werd al met diverse geïnteresseerden gesproken, waaronder Qatar Airways, waarvan wordt verwacht dat het de launch customer wordt.

“De A350 is volgens onze klantenkring ideaal als basis voor een nieuw vrachtvliegtuig. Het heeft zich al bewezen als passagiersvliegtuig, heeft een groot bereik, is zuiniger dan toestellen van de concurrentie en kan bovendien een groot volume aan goederen vervoeren”, zei Scherer eerder.

De vraag naar vrachtvliegtuigen is tijdens de coronacrisis flink gestegen. Niet alleen is er meer capaciteit nodig omdat er nog steeds minder passagiersvluchten zijn dan normaal, maar ook zijn luchtvaartmaatschappijen op zoek naar zuinige, stille vliegtuigen om de veelal oude vrachtvloot te vervangen.
pi_200716629
En toen was er nog maar een (D-ABTL)...

twitter
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:55:16 #286
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_200804715
Oh boy... met als kers op de taart de FO die zit te filmen.

twitter
  zondag 8 augustus 2021 @ 00:34:45 #287
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_200806371
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 22:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Oh boy... met als kers op de taart de FO die zit te filmen.

[ twitter ]
:{ :X :r
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator zondag 8 augustus 2021 @ 07:06:49 #288
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200808875
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 14:57 schreef Iemand91 het volgende:
En toen was er nog maar een (D-ABTL)...

[ twitter ]
Gaat dit terug in dienst of wordt die gesloopt?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_200816041
twitter
pi_200820432
quote:
1s.gif Op zondag 8 augustus 2021 07:06 schreef derLudolf het volgende:
Gaat dit terug in dienst of wordt die gesloopt?
Terug in dienst totdat de 777-9's worden geleverd. Ook die overgebleven 747 in Twente.
pi_200938113
Ik zit op het moment heel erg de ontwikkelingen rondom Afghanistan te volgen en zit veel op Flightradar. Nu zie ik een Boeieing KC-135R Stratotanker van de USAF in de Golf van Oman. Er staat echter "no callsign". Kan iemand mij vertellen waarom dit mag? Ik dacht dat een callsign ook op militaire vliegtuigen verplicht is?
  maandag 16 augustus 2021 @ 18:41:36 #292
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_200940383
quote:
99s.gif Op maandag 16 augustus 2021 16:06 schreef Amplifier het volgende:
Ik zit op het moment heel erg de ontwikkelingen rondom Afghanistan te volgen en zit veel op Flightradar. Nu zie ik een Boeieing KC-135R Stratotanker van de USAF in de Golf van Oman. Er staat echter "no callsign". Kan iemand mij vertellen waarom dit mag? Ik dacht dat een callsign ook op militaire vliegtuigen verplicht is?
Militaire vliegtuigen hebben idd ook een callsign, en die zijn ook gewoon zichtbaar op radar voor de ATC. Alleen jij als hobbyist kan dat niet zien. De meeste civiele vliegtuigen zijn uitgerust met een moderne ADS-B transponder welke gegevens als callsign, hoogte, snelheid etc verstuurt. Mensen met een ADS-B ontvanger kunnen dat thuis gewoon oppikken en zelf zien wie waar vliegt (Flightradar maakt gebruik van allerlei mensen die thuis zo'n ontvanger hebben) De wat oudere vliegtuigen hebben geen ADS-B transponder (en de meeste militaire vliegtuigen hebben deze geblokt), en van die vliegtuigen is het dan ook moeilijker om de positie en gegevens te bepalen. Ze zijn wel uit te peilen dmv meerdere ADS-B ontvang stations (MLAT), waardoor ook deze vliegtuigen op bijv Flightradar te zien zijn. Alleen is niet altijd alle info (zoals bijv callsign) zichtbaar voor Jan en alleman.

Dus ze hebben wel degelijk een callsign, alleen kun jij dat niet zien op FR24.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_200942139
quote:
2s.gif Op maandag 16 augustus 2021 18:41 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]
Militaire vliegtuigen hebben idd ook een callsign, en die zijn ook gewoon zichtbaar op radar voor de ATC. Alleen jij als hobbyist kan dat niet zien. De meeste civiele vliegtuigen zijn uitgerust met een moderne ADS-B transponder welke gegevens als callsign, hoogte, snelheid etc verstuurt. Mensen met een ADS-B ontvanger kunnen dat thuis gewoon oppikken en zelf zien wie waar vliegt (Flightradar maakt gebruik van allerlei mensen die thuis zo'n ontvanger hebben) De wat oudere vliegtuigen hebben geen ADS-B transponder (en de meeste militaire vliegtuigen hebben deze geblokt), en van die vliegtuigen is het dan ook moeilijker om de positie en gegevens te bepalen. Ze zijn wel uit te peilen dmv meerdere ADS-B ontvang stations (MLAT), waardoor ook deze vliegtuigen op bijv Flightradar te zien zijn. Alleen is niet altijd alle info (zoals bijv callsign) zichtbaar voor Jan en alleman.

Dus ze hebben wel degelijk een callsign, alleen kun jij dat niet zien op FR24.
Duidelijke uitleg, dank!
pi_200942428
quote:
99s.gif Op maandag 16 augustus 2021 20:27 schreef Amplifier het volgende:

[..]
Duidelijke uitleg, dank!
https://globe.adsbexchange.com/

Laat vaak meer zien kwa militaire vliegtuigen is mijn ervaring.
pi_200974101
Boeing C-17 vanuit Kabul onderweg naar Schiphol (via Tbilisi) met evacuees, land zo meteen: https://www.flightradar24.com/BARTK94/28d396dc
pi_200987525
KOREAN AIR NEEMT BINNEN VIJF JAAR AFSCHEID VAN A380'S, BINNEN TIEN JAAR VAN 747'S
quote:
SEOUL - Korean Air neemt binnen tien jaar afscheid van alle viermotorige passagierstoestellen. De Airbus A380’s moeten al binnen vijf jaar de vloot verlaten, en binnen tien jaar ook de Boeing 747-8I’s. Dat heeft topman Walter Cho onthuld in een interview met FlightGlobal.

De Koreanen hebben zelf tien A380’s, met een gemiddelde leeftijd van negen jaar. Daar komen nog zes A380’s bij als de overname van voormalige concurrent Asiana Airlines is afgerond. In totaal wordt er dus van zestien dubbeldeks-Airbussen afscheid genomen.

Daarnaast beschikt Korean Air nog over negen Boeing 747-8I’s van gemiddeld zes jaar oud.
(...)
Korean Air heeft niet bekendgemaakt of ze ook van de viermotorige vrachttoestellen afscheid neemt.

https://twitter.com/KoreanAir_KE/status/642156758467608576
pi_200998177
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 22:31 schreef Iemand91 het volgende:
Boeing C-17 vanuit Kabul onderweg naar Schiphol (via Tbilisi) met evacuees, land zo meteen: https://www.flightradar24.com/BARTK94/28d396dc
En over 3 kwartier A330MRTT T-055 vanuit Islamabad: https://www.flightradar24.com/MMF56/28d89413
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:31:24 #298
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_200998853
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:

Of is het realistisch dat KLM ook over gaat op de A320NEO en de 737 familie achter zich laat?
Ik kan geen reden verzinnen waarom ze dat zouden doen. Het is niet logisch dat Air France met een Europa-vloot van bussen en Boeings gaat vliegen en KLM met alleen bussen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201047202
Misschien interessante docu nu op NPO2: 2DOC: The Mystery of D.B. Cooper.
quote:
Een kaping van een Amerikaans vliegtuig in de jaren zeventig vertelt een eigentijds verhaal over mythevorming en geheugen. Deze grootste onopgeloste kaping in de Amerikaanse geschiedenis hield de FBI jaren bezig. Er zijn vier mogelijke verdachten en elk hebben ze een geloofwaardig verhaal. Maar wie is de ware D.B. Cooper?
pi_201147045
Zojuist is de laatste USAF C-17 uit Kabul vertrokken en zijn de Amerikanen na 20 jaar uit Afghanistan:

twitter



twitter

https://www.flightradar24.com/MOOSE94/28f87f57
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')