abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196353115
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 20:17 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Dit soort onzinnige overdrijvingen maken je verhaal niet sterker.

Als 90% van de huizen voor 80% van de mensen onbetaalbaar is klopt er gewoon iets niet.
Correctie: 90% van de huizen is te duur voor een starter.

En wat is de definitie van een starter? Laten we het daar eens over hebben.
Alleenstaand?
Vast contact?
Eigen geld gespaard?
Leeftijd?
pi_196353183
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 20:17 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Dit soort onzinnige overdrijvingen maken je verhaal niet sterker.

Als 90% van de huizen voor 80% van de mensen onbetaalbaar is klopt er gewoon iets niet.
Mwah. 8 miljoen woningen, 2 miljoen daarvan zijn sociale woningbouw. Ik vind het goed dat mensen huizen kopen, maar ik ben niet van mening dat iedereen moet kunnen kopen
pi_196353186
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 20:20 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Op de één of andere manier heb ik altijd gedacht dat je uit Maastricht of de omgeving daarvan komt.

Ik heb het geluk gehad dat ik mijn appartement nu kon verkopen aangezien ik met mijn vriendin in Duitsland ben gaan samenwonen. (zij is Duits)

We huren nu ipv dat we gekocht hebben, want de woningmarkt in NRW is op dit moment ook flink "überteuert". We zien over een paar jaar, als de prijzen hopelijk weer in het normale bereik zitten, wel of we een koophuis tegenkomen wat ons aanspreekt. Tot dan hebben we genoeg tijd om de 60 tot 70.000 (of meer) euro eigen geld bij mekaar te sparen die je in Duitsland nodig hebt wanneer je een huis wil kopen. Notariskosten en overdrachtsbelasting worden namelijk niet door de hypotheekverstrekker gefinancierd, die verstrekt sowieso maar iets van 80 procent ofzo van de woningwaarde.
Succes. Ga je ook in Duitsland werken als wtber?
Overigens hebben hboers het al moeilijk op die huizenmarkt als starter.
pi_196353279
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 20:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Correctie: 90% van de huizen is te duur voor een starter.

En wat is de definitie van een starter? Laten we het daar eens over hebben.
Alleenstaand?
Vast contact?
Eigen geld gespaard?
Leeftijd?
Twintiger of vroege dertiger, nieuwkomer op de woningmarkt en dus op zoek naar de eerste woning. Spaargeld zal nooit veel zijn door o.a. het leenstelsel. Laag salaris, maar te hoog voor sociale huur. Wellicht zelfs maar een flex contract. Grote kans dat het om een alleenstaand persoon gaat.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_196353393
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 20:35 schreef Cherni het volgende:

[..]

Succes. Ga je ook in Duitsland werken als wtber?
Overigens hebben hboers het al moeilijk op die huizenmarkt als starter.
Nee, ik blijf bij mijn Nederlandse werkgever werken. Het bevalt me daar namelijk prima en de reistijd bedraagt maar een half uurtje over een Autobahn die zelfs tijdens de spits erg leeg is.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_196353395
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 20:39 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Twintiger of vroege dertiger, nieuwkomer op de woningmarkt en dus op zoek naar de eerste woning. Spaargeld zal nooit veel zijn door o.a. het leenstelsel. Laag salaris, maar te hoog voor sociale huur. Wellicht zelfs maar een flex contract. Grote kans dat het om een alleenstaand persoon gaat.
En even voor de duidelijkheid want dat komt hier ook naar boven, wel een woning waar men tzt een gezin kan starten?
pi_196353418
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 20:44 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Nee, ik blijf bij mijn Nederlandse werkgever werken. Het bevalt me daar namelijk prima en de reistijd bedraagt maar een half uurtje over een Autobahn die zelfs tijdens de spits erg leeg is.
Oké. Dat is te doen.
pi_196353449
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 20:45 schreef Cherni het volgende:

[..]

Oké. Dat is te doen.
Klinkt inderdaad goed! En weloverwogen.
pi_196353482
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 20:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Klinkt inderdaad goed! En weloverwogen.
mag ik vragen als jij autisme hebt
pi_196353569
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 20:49 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

mag ik vragen als jij autisme hebt
Nee, en is Purmerend je enige optie? Zie namelijk wel betaalbare woningen in Zaandam en Volendam.
pi_196353622
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 20:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, en is Purmerend je enige optie? Zie namelijk wel betaalbare woningen in Zaandam en Volendam.
?

Ik zie 6 woningen <175k

waar omin veel aan gedaan moet worden

en volendam :')

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2020 20:55:38 ]
pi_196353683
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 20:44 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En even voor de duidelijkheid want dat komt hier ook naar boven, wel een woning waar men tzt een gezin kan starten?
Niet zo zeer als eerste woning, maar de tweede woning lijkt me normaliter toch de woning waarin uiteindelijk een gezin gesticht wordt.

Als de aanschaf of het huren van de eerste woning al jaren later plaatsvindt dan wat in voorgaande generaties normaal was en die tweede woning dan ook nog eens jaren op zich laat wachten, zal het stichten van een gezin in veel gevallen er ook wel niet meer van komen lijkt me.
pi_196353687
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 20:54 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

?

Ik zie 6 woningen <175k

waar omin veel aan gedaan moet worden

en volendam :')
Dus Volendam is niets en je houdt niet van klussen, budget is > ¤175000.

Is een appartement ook goed of zoek je een woning met een tuin?
pi_196353701
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 20:58 schreef ootjekatootje het volgende:
Dus Volendam is niets en je houdt niet van klussen, budget is > ¤175000.

Is een appartement ook goed of zoek je een woning met een tuin?
:')!
pi_196353723
Volgens mij wil je als buitenstaander ook niet in Volendam wonen :{
pi_196353874
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 20:58 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

:')!
https://www.funda.nl/koop(...)105-hondsdrafweg-34/

Prima starterswoning, eventueel muur naar keuken eruit halen, en extra slaapkamer creëren.
pi_196353982
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 21:06 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Prima starterswoning, eventueel muur naar keuken eruit halen, en extra slaapkamer creëren.
Heb je de service kosten bekeken en dan nog vve. Dat zijn enorme bedragen(zeker voor een starter). Vreemd dat het twee aparte posten zijn. Zeker bij oude appartementen zijn die servicekosten/vve enorm. En mogelijk moet je nog bijbetalen ook als er niet genoeg gereserveerd is.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cherni op 21-11-2020 21:16:41 ]
pi_196354032
quote:

[..]

:')
pi_196354114
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 21:11 schreef Cherni het volgende:

[..]

Heb je de service kosten bekeken en dan nog vve. Dat zijn enorme bedragen(zeker voor een starter). Vreemd dat het twee aparte posten zijn. Zeker bij oude appartementen zijn die servicekosten/vve enorm. En mogelijk moet je nog bijbetalen ook als er niet genoeg gereserveerd is.
servicekosten zijn 228

bestaande uit blokverwarming 70 en vve 158 denk ik

dan nog is het een hoop geld

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2020 21:18:32 ]
pi_196354118
quote:

[..]

Dat lijkt sprekend op mijn oude appartement, in midden-Limburg zijn die echter zo'n 25 tot 30.000 euro minder duur. 174.000 Voor zo'n flatje, wat ooit in het kader van sociale woningbouw gebouwd is, is echt absurd. Die dingen zijn ook amper rendabel te moderniseren/duurzamer te maken.
pi_196354152
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 21:11 schreef Cherni het volgende:

[..]

Heb je de service kosten bekeken en dan nog vve. Dat zijn enorme bedragen. Vreemd dat het twee aparte posten zijn. Zeker bij oude appartementen zijn die servicekosten/vve enorm. En mogelijk moet je nog bijbetalen ook als er niet genoeg gereserveerd is.
Deze Vve ziet er juist gezond uit. Ze hebben blokverwarming dus iedereen stookt nog een eind heen, dat is goedkoop op te lossen met meters op de verwarmingen zodat iedereen zijn deel betaald. Wij kregen jaarlijks ¤750,- terug.

Ik heb niet naar de stukken gekeken maar ik vermoed dat er behoorlijk wat geld in het reservefonds zit.
Of dat het geïnvesteerd gaat worden in groot onderhoud wat de waarde van het pand vasthoudt.

Daarnaast staat de rente nu zo laag dat de hypotheeklasten een lachertje zijn.
pi_196354176
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 21:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Deze Vve ziet er juist gezond uit. Ze hebben blokverwarming dus iedereen stookt nog een eind heen, dat is goedkoop op te lossen met meters op de verwarmingen zodat iedereen zijn deel betaald. Wij kregen jaarlijks ¤750,- terug.

Ik heb niet naar de stukken gekeken maar ik vermoed dat er behoorlijk wat geld in het reservefonds zit.
Of dat het geïnvesteerd gaat worden in groot onderhoud wat de waarde van het pand vasthoudt.

Daarnaast staat de rente nu zo laag dat de hypotheeklasten een lachertje zijn.
5 jaar geleden was dit huisje 125k

kan je nagaan wat een lachertje de hypotheeklasten toen waren

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2020 21:23:02 ]
pi_196354185
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 21:18 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

servicekosten zijn 228

bestaande uit blokverwarming 70 en vve 158 denk ik

dan nog is het een hoop geld
En dat komt bovenop de hypotheek. Lijkt mij voor een starter een enorm bedrag. Bij nieuw bouw zijn die service kosten en vve een stuk lager.
pi_196354243
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 21:18 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat lijkt sprekend op mijn oude appartement, in midden-Limburg zijn die echter zo'n 25 tot 30.000 euro minder duur. 174.000 Voor zo'n flatje, wat ooit in het kader van sociale woningbouw gebouwd is, is echt absurd. Die dingen zijn ook amper rendabel te moderniseren/duurzamer te maken.
Ze zijn juist perfect voor modernisatie, die tussen wanden kunnen er zo uit, het is een lege blokkendoos.
pi_196354252
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 21:21 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

5 jaar geleden was dit huisje 125k

kan je nagaan wat een lachertje de hypotheeklasten toen waren
Toen was de rente wel wat hoger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')