abonnement Unibet Coolblue
pi_196330332
quote:
84s.gif Op donderdag 19 november 2020 22:56 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Niet juichen omdat sigaretten verboden worden is nog triester.
Inperking van vrijheden is altijd fout, ik drink zelf bv geen alcohol maar zou toch tegen een verbod zijn, ik ben ook tegen vuurwerkverbod terwijl het mij vrij weinig kan boeien.

Ik ben er gewoon een beetje allergisch voor om alles maar te verbieden, het is inderdaad een beetje een zielige rubbeltegel samenleving geworden.

Dus waarom ik zou moeten juichen als er weer eens vrijheden van mensen ingeperkt worden (ook al heb ik er niet direct last van) is mij een raadsel.
pi_196330460
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 18:41 schreef vipergts het volgende:

[..]

Snoepgoed e.d. Hoeft niet daar moeten ze gewoon een heel smal toegangspoortje maken zodat dikzakken er niet bij kunnen.
Jij hebt Ricky Gervais gekeken :D
  vrijdag 20 november 2020 @ 09:24:10 #103
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_196330695
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 18:50 schreef heywoodu het volgende:
Minder van die stinkende verslaafden in de supermarkt, niks mis mee.
toen ik nog niet met een app afrekende bij de pomp viel het me vaak op dat je op maandagmorgen moest wachten op al die bouwvakkers die niet een brandstof hadden getankt maar vooral hun red bull en marlboro verslaving moesten voldoen. :?
pi_196331009
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 23:03 schreef Tyr80 het volgende:
Dat er in 2020 nog zwakzinnigen zijn die gelovig zijn.
Vandaar dat er steeds meer feiten omhoog komen om wel te geloven ;)
De Bijbel wordt door de archeologie en wetenschap steeds vaster gegrondvest.
Evolutie brokkelt steeds meer af.

Dit in tegenstelling tot iets debiels als roken.
Ze weten al heel lang hoe slecht roken is en dat wordt alleen maar duidelijker en duidelijker.
Dus hoe dat in 2020 nog kan bestaan? Geen idee.
pi_196331024
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 08:43 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Inperking van vrijheden is altijd fout, ik drink zelf bv geen alcohol maar zou toch tegen een verbod zijn, ik ben ook tegen vuurwerkverbod terwijl het mij vrij weinig kan boeien.

Ik ben er gewoon een beetje allergisch voor om alles maar te verbieden, het is inderdaad een beetje een zielige rubbeltegel samenleving geworden.

Dus waarom ik zou moeten juichen als er weer eens vrijheden van mensen ingeperkt worden (ook al heb ik er niet direct last van) is mij een raadsel.
Je beperkt geen vrijheid door roken te verbieden.
Roken en alcohol is ook niet te vergelijken.

Roken kent 0 voordelen en maakt je eigen lichaam alleen maar kapot en ook de gezondheid van anderen.
Dus je geeft iemand eerder vrijheid terug door roken volledig te verbieden.
pi_196331073
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 08:43 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Inperking van vrijheden is altijd fout, ik drink zelf bv geen alcohol maar zou toch tegen een verbod zijn, ik ben ook tegen vuurwerkverbod terwijl het mij vrij weinig kan boeien.

Ik ben er gewoon een beetje allergisch voor om alles maar te verbieden, het is inderdaad een beetje een zielige rubbeltegel samenleving geworden.

Dus waarom ik zou moeten juichen als er weer eens vrijheden van mensen ingeperkt worden (ook al heb ik er niet direct last van) is mij een raadsel.
Dit inderdaad, maar sommige mensen hebben het nodig dat iets verboden wordt schijnbaar.

Zelf nadenken doen ze liever niet.
pi_196331104
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 08:56 schreef ikheetmartijn het volgende:

[..]

Jij hebt Ricky Gervais gekeken :D
Nee ik zag gewoon een scenario voor me waar dikkertjes hun arm door het hek steken net als in the walking dead.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_196331119
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 18:38 schreef Drekkoning het volgende:
Haal dan ook gelijk alle alcohol uit de winkels.
En snoepgoed. En ongezond eten.
Vergeet niet de coffeeshops te sluiten.
pi_196331301
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 01:05 schreef MakkieR het volgende:
Voor de mensen die het nog steeds niet begrijpen, roken is verleden tijd. Je kunt er tegen in zwemmen tegen beter weten in, maar de sigaret gaat stoppen met bestaan, net als de melkbus uit de straatbeeld is verdwenen.
En dat is maar goed ook.
Er zijn ook geen porders meer in NL.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 20 november 2020 @ 10:39:46 #110
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196331636
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 01:05 schreef MakkieR het volgende:
Voor de mensen die het nog steeds niet begrijpen, roken is verleden tijd. Je kunt er tegen in zwemmen tegen beter weten in, maar de sigaret gaat stoppen met bestaan, net als de melkbus uit de straatbeeld is verdwenen.
Dat vind ik een rare vergeljking. Een melkbus heeft weinig gevoelswaarde. Niemand heeft mensen door middel van verboden onder druk gezet om hun melkbussen op te geven.

Overigens rook ik niet. Ik krijg het zelfs benauwd van sigarettenrook. Maar om mensen moedwillig hun pleziertjes te ontnemen, zelfs in een besloten omgeving waar ze er niemand kwaad mee doen, vind ik niet zo aardig.
pi_196333035
quote:
19s.gif Op vrijdag 20 november 2020 09:24 schreef Gunner het volgende:

[..]

toen ik nog niet met een app afrekende bij de pomp viel het me vaak op dat je op maandagmorgen moest wachten op al die bouwvakkers die niet een brandstof hadden getankt maar vooral hun red bull en marlboro verslaving moesten voldoen. :?
quote:
19s.gif Op vrijdag 20 november 2020 09:24 schreef Gunner het volgende:

[..]

toen ik nog niet met een app afrekende bij de pomp viel het me vaak op dat je op maandagmorgen moest wachten op al die bouwvakkers die niet een brandstof hadden getankt maar vooral hun red bull en marlboro verslaving moesten voldoen. :?
Ik heb een beste tijd op een 24 uurs pomp gewerkt. Het viel mij juist op dat de maandagmorgen (vooral tussen 4 en 6), bouwvakkers juist op de pomp elkaar ontmoette. Alvast stukje werk bespreken, vers bakkie pleur, shaggie draaien om op de parkeerplaats te roken en door te rijden naar de locatie.
En inderdaad, pakkie shag/peuken halen, koffie, vers broodje, soms nog even een toto spelen als er doordeweeks werd gevoetbald.
Altijd de meest vriendelijke lui en die lieten altijd wel een fooitje achter.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_196333602
quote:
84s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:09 schreef Starhopper het volgende:
Waarom pas in 2024? -O- -O- -O-
voorraad moet eerst op, contracten moeten uitgediend worden etc etc
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_196335450
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 09:48 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Je beperkt geen vrijheid door roken te verbieden.
Roken en alcohol is ook niet te vergelijken.

Roken kent 0 voordelen en maakt je eigen lichaam alleen maar kapot en ook de gezondheid van anderen.
Dus je geeft iemand eerder vrijheid terug door roken volledig te verbieden.
Door de rokers, heb jij wel de vrijheid gekregen om op forums enz. jouw abjecte mening te ventileren, zonder de vrees te hoeven hebben dat men jou uit elkaar slaat of erger.
pi_196360697
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:39 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat vind ik een rare vergeljking. Een melkbus heeft weinig gevoelswaarde. Niemand heeft mensen door middel van verboden onder druk gezet om hun melkbussen op te geven.

Overigens rook ik niet. Ik krijg het zelfs benauwd van sigarettenrook. Maar om mensen moedwillig hun pleziertjes te ontnemen, zelfs in een besloten omgeving waar ze er niemand kwaad mee doen, vind ik niet zo aardig.
Misschien gaat de vergelijking nu niet op, maar wie weet hebben we over 100 jaar net zo weinig gevoelswaarde met roken als dat we nu hebben met de melkbus Immers de melkbus is ook bijna van 100 jaar terug.
  zondag 22 november 2020 @ 14:37:22 #115
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196362890
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:02 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Misschien gaat de vergelijking nu niet op, maar wie weet hebben we over 100 jaar net zo weinig gevoelswaarde met roken als dat we nu hebben met de melkbus Immers de melkbus is ook bijna van 100 jaar terug.
Tja. Als je nu verjaardagen, voetbal of democratie afschaft hebben mensen daar over honderd jaar misschien ook niks meer mee. Het gegeven dat "alles went" kun je in elke discussie pro of contra wel aanvoeren en betekent dus eigenlijk niks.
pi_196363705
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 14:37 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Tja. Als je nu verjaardagen, voetbal of democratie afschaft hebben mensen daar over honderd jaar misschien ook niks meer mee. Het gegeven dat "alles went" kun je in elke discussie pro of contra wel aanvoeren en betekent dus eigenlijk niks.
Maar daar komt het eigenlijk wel op neer, in landen waar democratie niet bestaat zijn ze ook gewend aan een keihard regiem, kijk naar Noord Korea. In landen waar 100 jaar een oorlog word gevochten zijn ze er ook aan gewend. Dit zijn de extreme voorbeelden, maar zelfs hier geldt het. We hebben het hier over roken en melkbussen, dus iets wat minder extreme voorbeelden, maar ik zeg je dat roken over 100 jaar er gewoon niet meer toe doet net als de melkbus nu. Roken is verleden tijd en met de jaren zal dit alleen maar erger worden. Wie denkt dat roken weer een trend of een hype gaat worden, die is compleet knettergek.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')