Elke dag een 9/11...quote:Op dinsdag 1 december 2020 08:24 schreef PippenScottie het volgende:
Vandaag zal de VS een schrikbarend aantal doden gaan melden. Het zal mij niets verbazen als het meer dan 3000 zal zijn.
Maar is niet erg, want toch al oud of ziek. /squote:
Gister was ~250 hoger dan vorige week maandag, wat eigenlijk de normale verwachte toename was, dus nog nauweljiks achterstallige meldingen van don-zat. Zou me verbazen als vandaag op morgen niet het record van april wordt verbroken. Maar dat is dan niet echt een goede reflectie van de huidige stand.quote:Op dinsdag 1 december 2020 08:24 schreef PippenScottie het volgende:
Vandaag zal de VS een schrikbarend aantal doden gaan melden. Het zal mij niets verbazen als het meer dan 3000 zal zijn.
En een CFR van ~1.8%, dus ongeveer de helft van de hospitalisaties overlijdt, en dat percentage zal op die manier ook stijgen. En de test effort neemt niet echt meer toe, dus daar ligt het ook niet aan.quote:
Maar ook dat Trump Operation Warp Speed eigenlijk helemaal niet heeft goed gebruikt tijdens zijn campagne. Er is 12 miljard ingestoken en mede daardoor zijn een aantal vaccines en behandelmethodes zo ver als ze nu zijn.quote:We found that cotton masks, surgical masks, and N95 masks all have a protective effect with respect to the transmission of infective droplets/aerosols of SARS-CoV-2 and that the protective efficiency was higher when masks were worn by a virus spreader. Importantly, medical masks (surgical masks and even N95 masks) were not able to completely block the transmission of virus droplets/aerosols even when completely sealed.
Het waren er volgens de statistieken op worldometer +2,614,quote:Op dinsdag 1 december 2020 08:24 schreef PippenScottie het volgende:
Het loopt nu ook weer snel op in de staten New York en New Jersey.quote:Op dinsdag 1 december 2020 08:24 schreef PippenScottie het volgende:
Dat was gisteren woensdag heeft de vs normaliter de hoogste piek in hun statistiek.quote:Op woensdag 2 december 2020 09:16 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Het waren er volgens de statistieken op worldometer +2,614,
Op worldometer staan wel wat opmerkingen nu over het Thanksgivingweekend - Alabama+Louisiana, maar het gevoel dat er opeens een aantal doden verdwenen zijn blijft wel hangen ja.quote:Op woensdag 2 december 2020 12:18 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De ene week is woensdag het hoogst, andere weken dinsdag, maar de laatste weken is het wel zo ja. Vorige week was woensdag ~100 hoger dan dinsdag.
Gister was ~400 hoger dan vorige week dinsdag. Ik zie nog echt dat de 'missende doden' gemeld worden.
De groei in besmettingen begon ongeveer 3 weken geleden af te vlakken, mogelijk dat de groei in het aantal doden daardoor al iets aan het afvlakken is.
Wel weer >180.000 besmettingen gister, een grotere toename op dinsdag tov maandag dan normaal. Eerste signalen van Thanksgiving effect?
quote:Op donderdag 3 december 2020 03:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
meer dan 200.000 cases vandaag in de VS. Bijna 3000 doden...
Ik denk wel dat er een flinke thanksgiving dip was de afgelopen dagen.
quote:(CNN)There were 3,157 Covid-19 deaths reported Wednesday -- an all-time high for the pandemic -- and health care systems are struggling to support the weight of worsening impacts.
The more recent death toll is an increase of about 20% from the previous record of 2,603 set on April 15
Geen 200 duizend joh. Niet overdrijven.quote:Op donderdag 3 december 2020 03:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
meer dan 200.000 cases vandaag in de VS. Bijna 3000 doden...
Vraag het me af. Paar dagen incubatietijd + nog een aantal dagen voordat mensen zich laten testen. Edit: plus natuurlijk het afwachten van de testresultaten. Zit je al gauw op een week. Het zal nu wel ongeveer beginnen. Maar dan zit je aan de eerste directe besmettingen. Een groot deel van de mensen gaat komende dagen natuurlijk meer mensen besmetten.quote:Op donderdag 3 december 2020 12:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ook worldometer had gister zoals verwacht een all-time high voor de VS, 2.833 doden en 203.737 besmettingen. Wat betreft besmettingen zien we nu wel een effect van Thanksgiving vermoed ik.
Zou goed kunnen. Het begint wel duidelijk op te lopen. worldometers staat op meer dan 218.000 vandaag, 12.000 meer dan gister.quote:Op donderdag 3 december 2020 13:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Goed punt, mogelijk is de opleving die we nu zien meer van mensen die een iets langer gewacht hebben om zich te laten testen ivm het lange weekend, en testresultaten die ook ivm het weekend later bekend werden. Mogelijk moesten laboratoria achterstanden wegwerken de afgelopen dagen.
Vandaag weer hoger. Teller staat nu op 235.000, met nog wat tellingen te gaan.quote:Op vrijdag 4 december 2020 11:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Normaal is donderdag iets lager in de VS dan woensdag. Worldometer en NYT hebben meer cases op donderdag dan woensdag, Worldometer ook ietsjes meer doden (2918 vs 2873), NYT heeft minder doden (2857 vs 3157). Je ziet in Nederland al verschillen in data tussen LCPS en Nice, dus dat is ook niet heel verwonderlijk.
2 Dagen ruim 200.000 besmettingen, met een CFR van 1.5% wordt dat dus een hele zwarte kerst voor de nabestaanden van 6.000 mensen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |