Apart. Dan heb je stevige balken waar amper beweging in zit. Zou ik hier niet hoeven te proberen waar je de vloer voelt veren in het midden van de slaapkamersquote:Op dinsdag 24 november 2020 10:32 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
De aannemer.. Dit ligt al 25 jaar zo, naar volle tevredenheid
Welke bestemming heeft die vloer? Is het een zolder, want bij zolders zie je dit vaker, die zijn niet gebouwd voor een woon en verblijf functie.quote:Op dinsdag 24 november 2020 11:23 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Apart. Dan heb je stevige balken waar amper beweging in zit. Zou ik hier niet hoeven te proberen waar je de vloer voelt veren in het midden van de slaapkamers. Ben ook erg blij dat onze badkamervloer o.a. door een steensmuur ondersteunt wordt. Anders had ik het denk ik niet aangedurft.
Maar goed, hier is het wel flink ondergedimensioneerd met 15x7 balken die 4-5 meter overspannen.
Ook al staat het al een jaar of 100. Heb ze aan beide kanten verstevigd met planken van 2cm dik, maar dat lijkt vooralsnog weinig te doen tegen het veren.
Wonenquote:Op dinsdag 24 november 2020 11:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Welke bestemming heeft die vloer? Is het een zolder, want bij zolders zie je dit vaker, die zijn niet gebouwd voor een woon en verblijf functie.
Ik neem aan 150 x 70? Als je de planken opdikt, is het 't beste dat met multiplexplaat te doen die je aan beide zijden even hoog ertegenaan mept.quote:Op dinsdag 24 november 2020 11:23 schreef bleiblei het volgende:
Maar goed, hier is het wel flink ondergedimensioneerd met 15x7 balken die 4-5 meter overspannen.
Ook al staat het al een jaar of 100. Heb ze aan beide kanten verstevigd met planken van 2cm dik, maar dat lijkt vooralsnog weinig te doen tegen het veren.
Idd. 150x70.quote:Op dinsdag 24 november 2020 11:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik neem aan 150 x 70? Als je de planken opdikt, is het 't beste dat met multiplexplaat te doen die je aan beide zijden even hoog ertegenaan mept.
Fraaie constructie!! Hoop werk? Ik zie nl. meerdere dimensies.quote:
Interessant om te lezen, dank voor de toevoegingen. Ik heb er zelf eigenlijk niet op doorgevraagd tijdens onze verbouwing, dus ik heb nooit geweten hoe het precies zat.quote:Op dinsdag 24 november 2020 10:16 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat gaat alleen op als je de combinatie gebruikt van Zwaluwplaten en beton.
en die stijfheid zorgt ook weer voor het volledig verdelen van de krachten, iets wat multiplex of underlayment (bij 1 laag, als je 3 lagen kruisgewijs vastschroeft kom je wel een heel eind) wel doen, maar zeer beperkt en niet voldoende om het gewicht van een bad volledig te verdelen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |