abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 november 2020 @ 12:58:46 #276
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_196420999
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:50 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Top argument.
Ik kijk naar beide kanten, en zie gewoon dat om wat voor reden dan ook, mensen als jij je aan elke strohalm vastklampen om maar tegen de gevestigde orde en wetenschap te zijn onder het mom van "kijk mij eens kritisch en woke zijn" terwijl je eigenlijk een soort van spookrijder bent die potentieel een enorme chaos aan het veroorzaken is.
Hou op schei uit man die riedel ken ik inmiddels wel. Men zit niet op dat vaccin te wachten omdat steeds meer mensen zien dat Rutte en zijn Sidekick uit hun nek lullen. Het vertrouwen in die lui wordt steeds minder. Heeft niks met woke zijn te maken, NL krijgt door dat ze belazerd worden.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  donderdag 26 november 2020 @ 13:00:12 #277
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_196421017
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:50 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Top argument.
Ik kijk naar beide kanten, en zie gewoon dat om wat voor reden dan ook, mensen als jij je aan elke strohalm vastklampen om maar tegen de gevestigde orde en wetenschap te zijn onder het mom van "kijk mij eens kritisch en woke zijn" terwijl je eigenlijk een soort van spookrijder bent die potentieel een enorme chaos aan het veroorzaken is.
We zijn anders slim genoeg om te doorzien dat iemand een schuldgevoel aanpraten niks met wetenschap te maken heeft en mensen kleineren ook niet en als we daar vatbaar voor waren (propaganda) zouden we wel pro vaxx zijn . Er is geen hel en verdoemenis als je je niet bij laat spuiten , wat een sprookje .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_196421018
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:40 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Nope, een gevalletje polio of bof kan ook mijn kinderen, die prima gezond zijn en een goede weerstand hebben, treffen. En je kunt niet een beetje polio of een beetje bof hebben. Je hebt het of je hebt het niet.
fout, Ik heb vroeger de bof gehad, weekje ziek en klaar. 95% van de mensen met Polio hebben griepachtige verschijnselen gehad en dat was het.
COVID is precies hetzelfde
quote:
Bij corona kan dat wel zo nu blijkt (heel veel mensen blijken a-symptomatische klachten te hebben)
Kan bij elk virus. Chlamydia is een mooi voorbeeld. Zeker als vrouw hoef je daar niks van te merken totdat je zwanger probeert te worden en blijkt dat je gehele eileider aangetast is geweest. Of dat je baarmoederhalskanker krijgt omdat je ooit een virusje had waar je niks van gemerkt hebt.
quote:
Vergeet niet dat je hier in BNW bent. Als je pro corona maatregelen bent, sta je hier al met 10-0 achter.
Je moet het zelf weten. Maar mij, en waarschijnlijk een hoop anderen, krijg je niet overtuigd. Tenzij we inderdaad met bosjes tegelijkertijd neer gaan vallen ... En niet zoals op die gefakete in scene gezette filmpjes van 'overvolle' ziekenhuizen waar lijken op de grond liggen en mensen in maanmanpakken rond lopen. Want die zijn al lang en breed ontkracht.
Ah dus die lijken in New york/milaan/china zijn wegens een wereldwijd complot daar allemaal neergelegd.

Maar nogmaals, het gaat niet zo zeer om het aantal doden... het gaat erom dat de ziekenhuizen volstromen op het moment dat we niks doen.

quote:
Ik zou bijna zeggen .. bespaar je de moeite en energie. Stop het in andere dingen. Want het is verspilde energie.
waarmee je dus zelf aangeeft dat je bent gestopt met kritisch nadenken en niet openstaat voor verklaringen die eenvoudiger en daardoor meestal de juist zijn (Ockhams razor)
pi_196421024
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:42 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Zeker wel relevant. Misschien had er toentertijd wel gestaan dat de overheid het deed om doden te voorkomen.
en dan? Het beleid is nu wat het nu is.
pi_196421033
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:58 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Hou op schei uit man die riedel ken ik inmiddels wel. Men zit niet op dat vaccin te wachten omdat steeds meer mensen zien dat Rutte en zijn Sidekick uit hun nek lullen. Het vertrouwen in die lui wordt steeds minder. Heeft niks met woke zijn te maken, NL krijgt door dat ze belazerd worden.
En al die andere landen doen daar aan mee? De hele wereld is gek behalve jij? Is dat je argument?
pi_196421049
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:46 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nog zo'n missconceptie. Er zijn de afgelopen 3-4 jaar 100k extra mensen bijgekomen in de zorg en er zijn miljarden geïnvesteerd in de afgelopen jaren. Zorgpersoneel krijgt 8% structurele loonsverhoging in de komende 2 jaar, er staan 10 duizenden vacatures open (40k ofzoiets)
Met een vaccin hoop je dat er minder instroom in de ziekenhuizen is waardoor je de zorgdruk kunt verminderen. Dus, nee je kunt beter investeren in een vaccin dan nog 40 duizend vacatures te creeeren. Denk eens in wat dat zou betekenen voor je maandelijkse zorgverzekering
Dat er personeel bij zijn gekomen, dat zal allemaal wel, maar er zijn sinds 2009 ongeveer 8000 bedden weggehaald. Dan kan je toch problemen verwachten als de bevolkingsgroei omhoog gaat?

https://www.staatvenz.nl/kerncijfers/ziekenhuisbedden
  donderdag 26 november 2020 @ 13:04:10 #282
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_196421055
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:58 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

De groep anti vaxx groeit net zolang door tot we er vanaf zijn en vaccinaties iets uit de 20ste eeuw was . :)
pi_196421061
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 13:00 schreef Summers het volgende:

[..]

We zijn anders slim genoeg om te doorzien dat iemand een schuldgevoel aanpraten niks met wetenschap te maken heeft en mensen kleineren ook niet en als we daar vatbaar voor waren (propaganda) zouden we wel pro vaxx zijn . Er is geen hel en verdoemenis als je je niet bij laat spuiten , wat een sprookje .
Nee er is geen hel en verdoemenis, maar er zijn consequenties.
Heel simpel, als vroeger slechts 50% van de mensen zicht tegen polio had laten ineenten dan hadden we nu nog Polio. Zelfde voor mazelen, bof, rode hond etc.

Daaruit volgt de logische conclusie dat als we dit virus willen stoppen je een 95% vaccinatiegraad moet hebben. Zijn er veel mensen die zich niet laten vaccineren dan zitten we dus nog jaren vast aan kutmaatregelen en andere ellende.
Dat is geen angstzaaien, dat is niet kleineren dat is een simpel oorzaak gevolg verhaal.
pi_196421083
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 13:03 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Dat er personeel bij zijn gekomen, dat zal allemaal wel, maar er zijn sinds 2009 ongeveer 8000 bedden weggehaald. Dan kan je toch problemen verwachten als de bevolkingsgroei omhoog gaat?

https://www.staatvenz.nl/kerncijfers/ziekenhuisbedden
Niet perse. Als behandelmethodes effectiever zijn, en de noodzaak voor "een nachtje ziekenhuis" weg is dan kan het aantal bedden naar beneden.
voorbeeld,
Na een blindedarmoperatie bleef je vroeger 2/3 nachten in het ziekenhuis. Nu is het zo ongeveer poliklinisch
pi_196421104
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 13:04 schreef Summers het volgende:

[..]

De groep anti vaxx groeit net zolang door tot we er vanaf zijn en vaccinaties iets uit de 20ste eeuw was . :)
Die groei stopt meteen als de eerste doden door mazelen en andere ziektes waar we vanaf waren weer gaan vallen.
pi_196421113
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 13:00 schreef devlinmr het volgende:

[..]

fout, Ik heb vroeger de bof gehad, weekje ziek en klaar. 95% van de mensen met Polio hebben griepachtige verschijnselen gehad en dat was het.
COVID is precies hetzelfde
[..]

Kan bij elk virus. Chlamydia is een mooi voorbeeld. Zeker als vrouw hoef je daar niks van te merken totdat je zwanger probeert te worden en blijkt dat je gehele eileider aangetast is geweest. Of dat je baarmoederhalskanker krijgt omdat je ooit een virusje had waar je niks van gemerkt hebt.
[..]

Ah dus die lijken in New york/milaan/china zijn wegens een wereldwijd complot daar allemaal neergelegd.

Maar nogmaals, het gaat niet zo zeer om het aantal doden... het gaat erom dat de ziekenhuizen volstromen op het moment dat we niks doen.
[..]

waarmee je dus zelf aangeeft dat je bent gestopt met kritisch nadenken en niet openstaat voor verklaringen die eenvoudiger en daardoor meestal de juist zijn (Ockhams razor)
Nah goed, het gaat wat ver om te vragen om te vragen of je een man bent, of je kinderen hebt, of het makkelijk was om je vrouw te bezwangeren etc. Wat een van de mogelijke gevolgen kan zijn van de bof.

Ik maakte toentertijd de afweging voor mijn kinderen dat ik dat dermate belangrijk vond.

Je trekt echt conclusies die nergens op slaan. Ik ga niet meer op je in.
pi_196421133
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 13:09 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Nah goed, het gaat wat ver om te vragen om te vragen of je een man bent, of je kinderen hebt, of het makkelijk was om je vrouw te bezwangeren etc. Wat een van de mogelijke gevolgen kan zijn van de bof.
Ja ik ben een man en heb 2 kinderen en daar ik de bof voor de pubertijd heb gekregen was er waarschijnlijk geen gevolg.
Maar je concentreert je op 1 voorbeeld. Mijn voorbeelden van chlamydia, HPV negeer je maar gewoon
quote:
Ik maakte toentertijd de afweging voor mijn kinderen dat ik dat dermate belangrijk vond.

Je bevestigd mijn conclusie alweer in je eigen antwoord
  donderdag 26 november 2020 @ 13:17:33 #288
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_196421180
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 13:09 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Wijs besluit, ik doe met je mee. Daar op dat coronaforum zitten grotere gekken dan hier trouwens, las deze ochtend dat er daadwerkelijk users zijn die pleiten voor een badge die besmette mensen buiten moeten dragen of hoestende mensen willen verklikken om ze gedwongen te laten testen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_196421211
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 13:07 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Niet perse. Als behandelmethodes effectiever zijn, en de noodzaak voor "een nachtje ziekenhuis" weg is dan kan het aantal bedden naar beneden.
voorbeeld,
Na een blindedarmoperatie bleef je vroeger 2/3 nachten in het ziekenhuis. Nu is het zo ongeveer poliklinisch
Dat is wel waar, maar je moet natuurlijk ook goed voorbereid zijn voor een virus uitbraak. Kijk naar 2018 en nu. Kennelijk heeft die daling een impact gehad op de ziekenhuizen en moet er ingegrepen worden.
pi_196421237
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 13:20 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Dat is wel waar, maar je moet natuurlijk ook goed voorbereid zijn voor een virus uitbraak. Kijk naar 2018 en nu. Kennelijk heeft die daling een impact gehad op de ziekenhuizen en moet er ingegrepen worden.
Dat is maar net hoeveel je bereidt bent te betalen. Wil jij 100 per persoon per maand extra betalen hiervoor? (geen idee wat het werkelijk zou kosten en dus de burger zou moeten betalen)
  donderdag 26 november 2020 @ 13:23:32 #291
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_196421252
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 13:04 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nee er is geen hel en verdoemenis, maar er zijn consequenties.
Heel simpel, als vroeger slechts 50% van de mensen zicht tegen polio had laten ineenten dan hadden we nu nog Polio. Zelfde voor mazelen, bof, rode hond etc.

Daaruit volgt de logische conclusie dat als we dit virus willen stoppen je een 95% vaccinatiegraad moet hebben. Zijn er veel mensen die zich niet laten vaccineren dan zitten we dus nog jaren vast aan kutmaatregelen en andere ellende.
Dat is geen angstzaaien, dat is niet kleineren dat is een simpel oorzaak gevolg verhaal.
Sorry maar ik heb echt niks met vaccinaties en mij ga je er niet van overtuigen dat ik met mijn immuunsysteem moet experimenteren waar ik mee geboren ben , er zijn ook consequenties aan verbonden om daarmee te experimenteren . De koekoek .... dat ik risico ga lopen en proefaapje ga spelen . We zijn mensen en geen vee . Als we nog jaren vastzitten aan de maatregelen is dat door mensen die alles geloven op tv en braaf meedoen .
pi_196421317
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 13:22 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dat is maar net hoeveel je bereidt bent te betalen. Wil jij 100 per persoon per maand extra betalen hiervoor? (geen idee wat het werkelijk zou kosten en dus de burger zou moeten betalen)
Ik zie wel mogelijkheden, maar dat is een politiek verschil. Ik ben van mening dat als je stopt met miljarden euro's naar het buitenland te pompen dat je genoeg hebt om de zorg te ontlasten. Het probleem met de ziekenhuizen is gecreëerd en daar zijn wij nu de dupe van. Als workaround willen ze ons jaarlijks vaccineren.
pi_196421323
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 13:23 schreef Summers het volgende:

[..]

Sorry maar ik heb echt niks met vaccinaties en mij ga je er niet van overtuigen dat ik met mijn immuunsysteem moet experimenteren waar ik mee geboren ben , er zijn ook consequenties aan verbonden om daarmee te experimenteren . De koekoek .... dat ik risico ga lopen en proefaapje ga spelen . We zijn mensen en geen vee . Als we nog jaren vastzitten aan de maatregelen is dat door mensen die alles geloven op tv en braaf meedoen .
Er worden geen proeven op je gedaan en je immuunsysteem wordt elke dag van nature op de proef gesteld.
Ik geloof ook niet alles wat ik op tv zie, maar ik geloof net zo min in wereldwijde complotten. Soms betekend dat dat je inderdaad vertrouwen moet hebben in bepaalde zaken, je kunt namelijk niet overal verstand van hebben. Ik weet dat vaccinaties helpen, ik twijfel ook geen moment als ik antibiotica moet hebben. Ja ik ben gezond, en ja soms heeft mijn immuunsysteem een zetje/hulp nodig. Of dat nou dmv een vaccinatie of een pilletje is.
  donderdag 26 november 2020 @ 13:32:21 #294
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196421356
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 13:23 schreef Summers het volgende:

[..]

Sorry maar ik heb echt niks met vaccinaties en mij ga je er niet van overtuigen dat ik met mijn immuunsysteem moet experimenteren waar ik mee geboren ben
Medicijnen, gebruik je die?
quote:
, er zijn ook consequenties aan verbonden om daarmee te experimenteren .
Er kleven evengoed risico's aan een covid-besmetting. Zoals het er nu naar uitziet zijn zowel de kans op als de gevolgen van complicaties voortvloeiend uit een covid-besmetting groter dan de complicaties voortvloeiend uit een covid-vaccinatie.

quote:
De koekoek .... dat ik risico ga lopen en proefaapje ga spelen .
Die mensen zijn je al voorgegaan.
quote:
We zijn mensen en geen vee .
Heus?
quote:
Als we nog jaren vastzitten aan de maatregelen is dat door mensen die alles geloven op tv en braaf meedoen .
Ja, dat zal 't zijn.
Huilen dan.
pi_196421365
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 13:29 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ik zie wel mogelijkheden, maar dat is een politiek verschil. Ik ben van mening dat als je stopt met miljarden euro's naar het buitenland te pompen dat je genoeg hebt om de zorg te ontlasten. Het probleem met de ziekenhuizen is gecreëerd en daar zijn wij nu de dupe van. Als workaround willen ze ons jaarlijks vaccineren.
Dat eerste kunnen we over debatteren, dat van die workaround is pertinente onzin. Het is namelijk geen workaround maar preventie.
Rij jij met je auto door totdat alle olie eruit is gelopen om hem dan naar de garage te brengen voor een nieuwe motor, of vul je zo af en toe je olie bij en ververs je hem eens in de tigduizend km helemaal
  donderdag 26 november 2020 @ 13:36:30 #296
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196421400
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 13:29 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Linksom of rechtsom is het altijd goed om te voorkomen dat mensen ziek worden en in het ziekenhuis terechtkomen. Dat is volkomen onafhankelijk van wat de zorgcapaciteit is.

Of het nu gaat om welvaartsziekten, infectieziekten, sportblessures, etc,, etc. Dus nee: niks workaround.
Huilen dan.
pi_196421507
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 13:17 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Wijs besluit, ik doe met je mee. Daar op dat coronaforum zitten grotere gekken dan hier trouwens, las deze ochtend dat er daadwerkelijk users zijn die pleiten voor een badge die besmette mensen buiten moeten dragen of hoestende mensen willen verklikken om ze gedwongen te laten testen.
80 jaar geleden hadden die de naam NSB-er meen ik .. maar ik kan het mis hebben.
Jammer (en ronduit gevaarlijk, ergens) dat de geschiedenis zich in meer of mindere mate lijkt te herhalen. En dat sommige mensen erbij staan en ernaar kijken. Sommige totaal geen benul. Sommige die moedwillig mee doen.
pi_196421515
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 13:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Linksom of rechtsom is het altijd goed om te voorkomen dat mensen ziek worden en in het ziekenhuis terechtkomen. Dat is volkomen onafhankelijk van wat de zorgcapaciteit is.

Of het nu gaat om welvaartsziekten, infectieziekten, sportblessures, etc,, etc. Dus nee: niks workaround.
Eens.
Maar hoe ver wil je daar in gaan, is dan de vraag?

En dat ligt voor iedereen anders.
  donderdag 26 november 2020 @ 13:52:17 #299
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_196421583
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 13:17 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

wow 8)7
pi_196421604
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 13:32 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dat eerste kunnen we over debatteren, dat van die workaround is pertinente onzin. Het is namelijk geen workaround maar preventie.
Rij jij met je auto door totdat alle olie eruit is gelopen om hem dan naar de garage te brengen voor een nieuwe motor, of vul je zo af en toe je olie bij en ververs je hem eens in de tigduizend km helemaal
Het gaat net zoiets als de griepprik worden. Elk jaar nieuwe variant van het virus. Elk jaar nieuwe vaccin. Dat allemaal om de capaciteit van de ziekenhuizen te ontlasten.
Als je kunt kiezen tussen de bevolking jaarlijk te laten inenten of de ziekenhuiscapaciteit op te schalen, dan lijkt mij de keuze snel gemaakt.

Het is een preventie voor een kleine groep mensen. Die waarschijnlijk bij de griep ook in dezelfde problemen terecht zouden komen. Je kan er altijd voor kiezen om, net als bij de griepprik, de risicogroep te voorzien ipv de hele samenleving.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')