abonnement Unibet Coolblue
pi_196316924
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 10:39 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Maatregelen blijven alleen maar noodzakelijk zolang ziekenhuizen het niet aankunnen.

Bij welk % vaccinatiegraad / immuniteit dat het geval is, blijft nog even gissen.
Ik hoop dat dit het uitgangspunt is en ook blijft. Hier doen we het voor.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 19 november 2020 @ 10:50:32 #52
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_196317016
Ondanks alles heb ik onder de huidige omstandigheden respect voor de basis maatregelen. De mondkapjes en dingen zoals een vuurwerkverbod en bezoekverbod zijn een ander verhaal.

Gister wilde ik tanken bij een bemand station, dus je moet naar binnen, er hangen 4 posters op de deur geplakt dat ze vragen een mondkapje te dragen. Ik kijk door het glas, zie 4 man staan praten, winkelen, allemaal zonder kapje in dat 16m2 grote winkeltje. Dat kwam goed uit, want ik heb niet standaard een lapje bij me, anders had ik m'n t-shirt even moeten optrekken ofzo.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_196317177
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 10:50 schreef GemMagic het volgende:
Ondanks alles heb ik onder de huidige omstandigheden respect voor de basis maatregelen. De mondkapjes en dingen zoals een vuurwerkverbod en bezoekverbod zijn een ander verhaal.

Gister wilde ik tanken bij een bemand station, dus je moet naar binnen, er hangen 4 posters op de deur geplakt dat ze vragen een mondkapje te dragen. Ik kijk door het glas, zie 4 man staan praten, winkelen, allemaal zonder kapje in dat 16m2 grote winkeltje. Dat kwam goed uit, want ik heb niet standaard een lapje bij me, anders had ik m'n t-shirt even moeten optrekken ofzo.
Zou dat ook mogen? :D Heb je in ieder geval geen last meer van beslagen brillen.
I'll give you something to do
pi_196317246
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 10:50 schreef GemMagic het volgende:

Gister wilde ik tanken bij een bemand station, dus je moet naar binnen, er hangen 4 posters op de deur geplakt dat ze vragen een mondkapje te dragen. Ik kijk door het glas, zie 4 man staan praten, winkelen, allemaal zonder kapje in dat 16m2 grote winkeltje. Dat kwam goed uit, want ik heb niet standaard een lapje bij me, anders had ik m'n t-shirt even moeten optrekken ofzo.
Dat heb ik hier ook. Best bijzonder eigenlijk, een tankstation dat klanten vraagt hun gezicht te bedekken. :D
pi_196317475
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 07:09 schreef Megumi het volgende:

[..]

Gaat wel mee vallen uiteindelijk. En een mondkapje en 1.5 meter afstand houden is op zich geen doodsteek voor de economie.
Iedereen die hier zit weet dat ik er echt niet aan moet denken dat deze dystopische, onvrije, ongezellige hel permanent zou worden. In 2022 wil ik gewoon weer naar een conventie mogen en hugs mogen geven, of op de foto gaan met mensen, en gewoon lekker enthousiast en spontaan doen, en andere normale dingen. Anders zit ik op dat vliegtuig naar China, daar mag alles alweer. Punt. Ik besta niet om 1.5m afstand te houden en mensen als een virus te zien, ik wil gewoon een normaal gezellig sociaal leven straks weer.

Alleen geloof ik daar ook geen ogenblik in.

En zegt de WHO dat ook helemaal niet hier.

Ik dacht eerst "wat?!" toen ik de thread titel zag, maar:

A) de WHO zei paar dagen terug hetzelfde, maar niet voor eeuwig, maar gewoon dat er niet genoeg beschikbaar zou zijn meteeen voor iedereen. Hetzelfde dus wat elke expert in NL nu zegt: ja we kunnen terug naar normaal met het vaccin, maar het zal niet in een keer gaan want uitrol.

B) kluge bedoelde hier denk ik, voor men wist hoe goed het zou werken, dat wachten tot er een vaccin is en ondertussen het uit de hand laten lopen niet slim is. Dat we nu moesten zorgen dat het stopt.

Dat doet niets af aan het feit dat drie maanden later blijkt dat vaccins bijna perfect zijn, dat we dan nu niet gradueel terug kunnen maar het normale leven. Daar is elke expert in NL het dan ook over eens en kabinet en tweede kamer mee bezig.

Don't worry, dit is onzin.
#WeesGeenWhales
  donderdag 19 november 2020 @ 11:43:50 #56
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196317664
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:27 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Iedereen die hier zit weet dat ik er echt niet aan moet denken dat deze dystopische, onvrije, ongezellige hel permanent zou worden. In 2022 wil ik gewoon weer naar een conventie mogen en hugs mogen geven, of op de foto gaan met mensen, en gewoon lekker enthousiast en spontaan doen, en andere normale dingen. Anders zit ik op dat vliegtuig naar China, daar mag alles alweer. Punt. Ik besta niet om 1.5m afstand te houden en mensen als een virus te zien, ik wil gewoon een normaal gezellig sociaal leven straks weer.
Met uitzondering van reizen naar China waar veel ook niet mag hopen we hier allemaal op natuurlijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_196317672
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:27 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Iedereen die hier zit weet dat ik er echt niet aan moet denken dat deze dystopische, onvrije, ongezellige hel permanent zou worden. In 2022 wil ik gewoon weer naar een conventie mogen en hugs mogen geven, of op de foto gaan met mensen, en gewoon lekker enthousiast en spontaan doen, en andere normale dingen. Anders zit ik op dat vliegtuig naar China, daar mag alles alweer. Punt. Ik besta niet om 1.5m afstand te houden en mensen als een virus te zien, ik wil gewoon een normaal gezellig sociaal leven straks weer.

Alleen geloof ik daar ook geen ogenblik in.

En zegt de WHO dat ook helemaal niet hier.

Ik dacht eerst "wat?!" toen ik de thread titel zag, maar:

A) de WHO zei paar dagen terug hetzelfde, maar niet voor eeuwig, maar gewoon dat er niet genoeg beschikbaar zou zijn meteeen voor iedereen. Hetzelfde dus wat elke expert in NL nu zegt: ja we kunnen terug naar normaal met het vaccin, maar het zal niet in een keer gaan want uitrol.

B) kluge bedoelde hier denk ik, voor men wist hoe goed het zou werken, dat wachten tot er een vaccin is en ondertussen het uit de hand laten lopen niet slim is. Dat we nu moesten zorgen dat het stopt.

Dat doet niets af aan het feit dat drie maanden later blijkt dat vaccins bijna perfect zijn, dat we dan nu niet gradueel terug kunnen maar het normale leven. Daar is elke expert in NL het dan ook over eens en kabinet en tweede kamer mee bezig.

Don't worry, dit is onzin.
Er mag juist heel erg veel niet in dat land, het is niet bepaald een baken van vrijheid ofzo. Tevens ben ik niet bepaald geneigd om officieel nieuws van die kant te vertrouwen. Maar goed, als je het alleen maar te doen is om groepsgeknuffel en je minder geeft om andere vrijheden zal je het er misschien naar je zin hebben.
  donderdag 19 november 2020 @ 12:10:22 #58
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196318021
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Er mag juist heel erg veel niet in dat land, het is niet bepaald een baken van vrijheid ofzo. Tevens ben ik niet bepaald geneigd om officieel nieuws van die kant te vertrouwen. Maar goed, als je het alleen maar te doen is om groepsgeknuffel en je minder geeft om andere vrijheden zal je het er misschien naar je zin hebben.
Plus dat je daar een grote kans hebt de volgende oorzaak van een pandemie op te lopen dat zou dan nummer drie worden voor dat land. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_196318774
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Er mag juist heel erg veel niet in dat land, het is niet bepaald een baken van vrijheid ofzo. Tevens ben ik niet bepaald geneigd om officieel nieuws van die kant te vertrouwen. Maar goed, als je het alleen maar te doen is om groepsgeknuffel en je minder geeft om andere vrijheden zal je het er misschien naar je zin hebben.
Nieuw Zeeland of Taiwan kunnen ook voor mensen die liever een vrij land hebben, het ging om het idee.

Maar goed, ja, de vrijheid om leuke dingen te doen met m'n en vrienden en het gezellig te hebben is echt groter voor mijn levensplezier dan af en toe stemmen...
#WeesGeenWhales
pi_196318858
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 09:18 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat waren vaak vergelijkbare maatregelen als die nu genomen worden?
Welke maatregelen hadden de mensen 10000 jaar geleden dan? Men kreeg het virus en overleefde het of niet en bouwde daardoor uiteindelijk weerstand op.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_196318900
quote:
7s.gif Op woensdag 18 november 2020 23:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
(Daily Mail, +- 1 minuut)
(Bloomberg +- 7 minuten)

Tussen neus en lippen door worden wij door de WHO voorbereid op een nieuwe realiteit. Ook wel het " nieuwe normaal" genoemd. In bovenstaande filmpjes heeft Hans Kluge, baas van de WHO, een aantal opvallende uitspraken. Zoals Tedros een aantal dagen geleden ook bracht, zal een vaccin niet het einde van de pandemie zijn. Een blijvende gedragswijziging zal moeten plaatsvinden om te leren leven met het virus. Hij heeft het expliciet over de nu geldende basismaatregelen die blijvend zullen moeten worden opgevolgd om het coronavirus het hoofd te bieden. Een vaccin zal dus GEEN oplossing of verlossing zijn van onze huidige situatie.
Dit zegt hij helemaal niet... hij zegt dat het niet METEEN een oplossing zal zijn en dat we nog wel een tijdje met in ieder geval een aantal basismaatregelen zitten. Uiteindelijk zullen die evengoed verdwijnen, dus het is helemaal geen blijvend maatregelenpakket. Dat zou bizar zijn ook.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 19 november 2020 @ 13:10:47 #62
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196318910
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 13:06 schreef Harlon het volgende:

[..]

Welke maatregelen hadden de mensen 10000 jaar geleden dan? Men kreeg het virus en overleefde het of niet en bouwde daardoor uiteindelijk weerstand op.
In de natuur zou een dergelijk virus gewoon 1 of 2 procent van de 'zwakkeren' opruimen en de rest komt er genetisch sterker uit.

Maar ik snap wel dat dit bij mensen iets anders zit, aangezien wij zoiets kennen als ethiek.
  donderdag 19 november 2020 @ 13:26:16 #63
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196319124
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 13:06 schreef Harlon het volgende:

[..]

Welke maatregelen hadden de mensen 10000 jaar geleden dan? Men kreeg het virus en overleefde het of niet en bouwde daardoor uiteindelijk weerstand op.
Isoleren bijvoorbeeld. Maar 10.000 jaar geleden woonde mensen ook een stuk verder uit elkaar. Vloog men niet en was er geen infrastructuur waardoor een virus zich binnen een paar uur over diverse continenten kon verspreiden. En geen globale handel zoals nu. Dus je prikt eigenlijk een verkeerde periode om als voorbeeld te dienen. Ga eens kijken naar de klassieke oudheid en het China van 500 jaar voor Christus enz. De pest en dergelijke.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_196319689
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 13:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dit zegt hij helemaal niet... hij zegt dat het niet METEEN een oplossing zal zijn en dat we nog wel een tijdje met in ieder geval een aantal basismaatregelen zitten. Uiteindelijk zullen die evengoed verdwijnen, dus het is helemaal geen blijvend maatregelenpakket. Dat zou bizar zijn ook.
Nou ik moet zeggen, bij die uitspraak van tedros van een paar dagen terug was dat idd duidelijk ja, maar als ik die video met Kluge terugkijk begin ik ook bang tr worden hoor. Van al onze experts, fauci etc, snap ik dat ze bedoelen "tot een vaccin breed genoeg is uitgerold", maar bij die Klu(n)ge(l) heb ik echt m'n twijfels met dat interview...

Dit was natuurlijk wel voor de vaccins bekend werden. Ruim. Maar toch. Bedoelde hij daar niet permanent?
#WeesGeenWhales
pi_196320358
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 07:11 schreef Beathoven het volgende:
Het valt me vaak ook op dat anti- groepen weinig weten van t virus.

Sommigen jn aan de ene kant erg bezig met de 0,000x procent kans op autisme maar de hogere kans op corona wuiven ze terzijde.

Bij een griepje lig je plat. Maar bij Corona zijn er topsporters en reguliere sporters die 6 weken hersteltijd nodig hadden en soms overleden. Dus conditie speelt een rol maar maakt je niet onoverwinnelijk. En ik heb geen trek in 6 weken plat. Ook kunnen me de reguliere griepvirussen me gestolen worden. Ziek zijn is aardig om vrij van school te krijgen als je jong bent maar hoe ouder je wordt hoe meer je voelt dat zulke troep alleen maar nadelig is. Helemaal zoiets rovends als Corona.

Als je die groep van zeer fitte mensen omcirkelt die heeft geleden en waarschuwen en je past dit toe op mensen met een mindere conditie dan een sporter is dat al kut, voor bejaarden helemaal. Dus dat is de reden dat ik het niet wegwuif en niet lekker mn gang ga met rondhangen in groepen.
Want topsport is gezond en gericht op het maximaliseren van je gezondheid op de lange termijn in plaats van uitzonderlijke sportprestaties in het hier en nu, wie wint hangt (teamspelletjes terzijde) ook helemaal niet af van wie zijn lichaam het verst weet te pushen. :')

Overigens zijn er ook zat verhalen bekend van topsporters voor wie het een verkoudheidje was of die besmet waren geheel zonder symptomen. :W
pi_196321834
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 14:11 schreef eragon2890 het volgende:
Bedoelde hij daar niet permanent?
Als dat al zo zou zijn denk ik niet dat het bedoeld is zoals hier door sommigen uitgelegd. Ik kan me niet voorstellen dat iemand serieus denkt dat de anderhalvemetersamenleving permanent is. Wat ik me wel kan voorstellen is dat bv. beter letten op (hand)hygiëne en wat sneller thuisblijven bij (griep)klachten.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 19 november 2020 @ 20:25:03 #67
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_196324686
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:02 schreef galantis het volgende:

[..]

Zou dat ook mogen? :D Heb je in ieder geval geen last meer van beslagen brillen.
In principe mag het niet, maar het is nog niet voor de rechter geweest.
Ik heb al een tijdje een flinterdun lapje in mijn veronderstelling dat de overheid geen sluitende definitie heeft gesteld van wat precies een mondkapje is. Dankzij mijn uitdragende karakter ben ik reeds gewezen op de NEN norm waar een niet-medisch mondkapje aan dient te voldoen. Het optrekken van je t-shirt lijkt me te ver daar van afwijken.
Desalniettemin vind ik dat je niet van een leek kunt verwachten dat hij de NEN norm kent laat staan correct opvolgt. Gelukkig ziet een boa het verschil niet tussen iemand die onderbroek over zijn hoofd trekt of iemand die een medisch afsluitend masker draagt.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_196324866
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 17:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als dat al zo zou zijn denk ik niet dat het bedoeld is zoals hier door sommigen uitgelegd. Ik kan me niet voorstellen dat iemand serieus denkt dat de anderhalvemetersamenleving permanent is. Wat ik me wel kan voorstellen is dat bv. beter letten op (hand)hygiëne en wat sneller thuisblijven bij (griep)klachten.
Ik ook niet, maar je weet maar nooit...

Hoe dan ook werd hij vandaag weer gequote bij cnbc, en nu zei hij gewoon dat "het vaccin nieuws geweldig is", "meer hoop dan wanhoop voor ons", maar dat het vaccin geen "silver bullet is omdat het niet meteen voor iedereen beschikbaar is" en riep daarom op "social distancing en maskers etc te blijven doen tot dat wel zo is".

https://www.cnbc.com/2020(...)c-good-who-says.html


Zelfde als iedereen en helemaal prima dus.

Mooi.

Dit was maanden terug ruim voor mn wist hoe goed die vaccins zouden zijn, maar nu roept hij dus gewoon zelfde als iedereen.
#WeesGeenWhales
pi_196327016
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 17:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als dat al zo zou zijn denk ik niet dat het bedoeld is zoals hier door sommigen uitgelegd. Ik kan me niet voorstellen dat iemand serieus denkt dat de anderhalvemetersamenleving permanent is. Wat ik me wel kan voorstellen is dat bv. beter letten op (hand)hygiëne en wat sneller thuisblijven bij (griep)klachten.
Maar toch vind ik wel dat de WHO moet leren communiceren. Ik *zie* hier gewoon het wantrouwen toenemen dat de maatregelen van hun nooit mogen stoppen, ook niet na vaccinatie.

En daarmee ook de vaccinatiebereidheid dalen. Het is heel simpel: verre-, verreweg de meeste mensen die bij eerste polls paar maanden terug direct vaccin wilden wilden het om terug te gaan naar de normale samenleving zonder beperkingen.

Dit soort berichten zaait twijfel. En daar jongeren in groten getale geen fuck geven om het virus, en wel vervelende bijwerkingen krijgen van een vaccin (koorts, hoofdpijn, moe, etc), verbaast het me dan dus niet dat de bereidheid voornamelijk onder mijn leeftijdsgenoten instort als een kaartenhuis de laatste tijd. Ik snacht zelf ook alleen al naar dat vaccin al maanden zodat ik m'n leven en vrijheid weer terug krijg.

Ik kreeg letterlijk dit plaatje op facebook van een twijfelaar *vandaag* als reden om het vaccin niet te nemen want "dan heeft het toch geen zin" : https://ibb.co/WVrks8V

Ik denk dat die Tedros, Kluge, etc, samen op tv moeten komen, de wereld toe moeten spreken, en net als Fauci moeten zeggen "ja, don't worry, jullie gaan weer zonder maskers een theater mogen vullen of bij een druk concert mogen staan en mogen knuffelen met vrienden, maar pas na vaccins breed zijn uitgerold, dat bedoelen we, houd vol en neem straks die prik en des te sneller komen we er allemaal weer!".

Denk dat de bereidheid zo 5 á 10% omhoog zou schieten en misschien wel 20-30% specifiek onder jongeren weer in een keer. Naar wat die eerst was.

Zelfs ik wordt bang van zo'n tweet. Ik wil uiteindelijk uit deze hel en m'n leven terug. Dat zal ook wel gebeuren, maar ik wel me niet achterdochtig moeten voelen tegen de WHO. En ik wil niet weten wat dit met complotdenkers en groepen als viruswaarheid doet.

Ze moeten daar echt erbij op hameren, lijkt me. Ook om zo veel mogelijk mensen straks die vaccins te willen laten meen.
#WeesGeenWhales
pi_196330856
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 22:37 schreef eragon2890 het volgende:
Maar toch vind ik wel dat de WHO moet leren communiceren. Ik *zie* hier gewoon het wantrouwen toenemen dat de maatregelen van hun nooit mogen stoppen, ook niet na vaccinatie.

(...)

Ik kreeg letterlijk dit plaatje op facebook van een twijfelaar *vandaag* als reden om het vaccin niet te nemen want "dan heeft het toch geen zin" : https://ibb.co/WVrks8V
Ik lees in die tweet niets anders dan wat alle andere experts ook benadrukken. Maar ik realiseer me ook dat ik niet de gemiddelde persoon ben dat anderen er allicht andere dingen in lezen. Als dat zo is zou een communicatiestrategie wel helpen, ja.

Opvallend wel dat juist organisaties als de WHO en het RIVM nu juist wél veel van communicatie zouden moeten weten. Communicatie (c.q. voorlichting) is één van hun kerntaken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196332343
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Dat heb ik hier ook. Best bijzonder eigenlijk, een tankstation dat klanten vraagt hun gezicht te bedekken. :D
Hahaha, ja, daar moest ik laatst ook aan denken. Mondkapje op, muts over de oren, (beslagen) zonnebril op, en je kunt zonder op te vallen ergens iets beroven. Geen beveiligingscamera die er iets mee kan.
pi_196334116
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 09:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik lees in die tweet niets anders dan wat alle andere experts ook benadrukken. Maar ik realiseer me ook dat ik niet de gemiddelde persoon ben dat anderen er allicht andere dingen in lezen. Als dat zo is zou een communicatiestrategie wel helpen, ja.

Opvallend wel dat juist organisaties als de WHO en het RIVM nu juist wél veel van communicatie zouden moeten weten. Communicatie (c.q. voorlichting) is één van hun kerntaken.
Ik denk dat de gemiddelde persoon al in paniek kan raken als die dit leest, laat staan een jongere, maar realiseer je even wat er gebeurt als viruswaarheid die screenshot deelt.

En realiseer je ook: de reden dat mensen zich willen laten vaccineren, vooral jongeren, is vooral het oude normaal terugkrijgen. Als daar twijfel over wordt gezaaid, verbaasd het me dus niet dat jongeren denken "laat dan dat vaccin maar zitten, dan heb ik er niets aan", en dus de bereidheid instort. Wat die nu ook doet, vooral onder jongeren.

Een paar maanden geleden presteerde de WHO het om te presenteren dat "mensen zonder symptomen het nauwelijks leken te verspreiden". Dat is het idee achter afstand houden, dus dacht de halve planeet toen een week lang, "jay ik kan vrienden weer knuffelen op verjaardag!" - ik hóórde meerdere mensen in mijn omgeving het letterlijk zeggen - tot een week later iemand even uitlegde dat ze "asymptomatische" patiënten bedoelden, die nooit symptomen gaan krijgen, en dat *pre*symptomatische patiënten dat dus wel kunnen.

Die persco wsa bedoeld voor wetenschappers, en niemand had bedacht dat iedereen tot de NOS ook meekeek. Geniaal.

Ik wil gewoon dat de WHO hamert, publiekelijk op één lijn: "Ja, uiteindelijk komen we terug naar normaal. Daarvoor moeten we vaccins breed uitrollen. Tot die tijd moet de rest ook. Houd vol, het komt goed".

Hoe moeilijk kan het zijn?

Ik heb het idee dat de WHO echt te veel in de modus zit "wetenschappers en regeringsleiders snappen wel wat we bedoelen', en dat klopt vast, maar het gaat erom dat Henk, Ingrid, en zwaar gedeprimeerde 25 jarige Abel die al 9 maanden niet af en toe naar een dancefeest kan en wilt weten dat het ooit weer terugkomt dat niet doen, dit lezen, en nog meer depressieve of suicidale gedachtes ontwikkelen omdat ze nog verder in wanhoop raken.

Ik denk dat het probleem is dat deze toko's juist nooit een goede communicatierol hoefden te hebben. Leken volgend ze namelijk nooit. En nu schijnt niemand, na 9 maanden nog niet, in staat te zijn ze dat uit te leggen en te leren.

Deze hele pandemie is een groot circus, een kakefonie van basale fouten, een clusterfuck.
#WeesGeenWhales
pi_196353037
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 14:11 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nou ik moet zeggen, bij die uitspraak van tedros van een paar dagen terug was dat idd duidelijk ja, maar als ik die video met Kluge terugkijk begin ik ook bang tr worden hoor. Van al onze experts, fauci etc, snap ik dat ze bedoelen "tot een vaccin breed genoeg is uitgerold", maar bij die Klu(n)ge(l) heb ik echt m'n twijfels met dat interview...

Dit was natuurlijk wel voor de vaccins bekend werden. Ruim. Maar toch. Bedoelde hij daar niet permanent?
Zo gaan we ongeveer leven. Het is niet anders vrees ik. Dit filmpje is zelfs door de Vlaamse overheid gesubsideerd.



[ Bericht 1% gewijzigd door DeVerzamelaar op 21-11-2020 20:48:53 ]
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196353061
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 20:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Zo gaan we ongeveer leven. Het is niet anders vrees ik.

Wat een propaganda .. *blergh*

Nee, niet mijn wereld :N
pi_196353741
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 20:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Zo gaan we ongeveer leven. Het is niet anders vrees ik. Dit filmpje is zelfs door de Vlaamse overheid gesubsideerd.

Ik dacht even "wtf", maar lees de eerste comment:

Het is geschreven in 2019, voor corona, als een van 4 extreme scenarios. Niet als wensbeeld:

"Departement MOW
We begrijpen dat onze video Digi-Kosmos mogelijk verwarring heeft veroorzaakt. Digi-Kosmos is één van de vier video’s die we hebben gemaakt om mensen te laten nadenken over de mobiliteit van de toekomst.

De bedoeling van de vier filmpjes is om sterk uiteenlopende toekomstscenario’s te schetsen. Belangrijk: deze scenario’s zijn geen wensbeelden, maar dienen als basis voor brainstorm en discussie.

We geven graag mee dat deze scenario’s zijn geschreven in 2019, nog voor er sprake was van COVID-19. Maar we begrijpen dat er ophef kan ontstaan als één van de scenario’s wordt ingehaald door de realiteit. Het is belangrijk om de vier scenario's als geheel te bekijken als denkoefening om tot een Vlaamse mobiliteitsvisie te komen, en niet als toekomstbeeld op zich.

De burgerbevraging liep tot 18 oktober en is dus intussen afgerond. De komende weken verwerken we alle input. De mening van de burger is belangrijk voor ons. Zo willen we bouwen we aan een visie die maximaal tegemoetkomt aan de vragen, verzuchtingen en opmerkingen van alle Vlamingen over mobiliteit.

Meer informatie over de publieksbevraging vind je op en op www.mobiliteitsvisie2040.vlaanderen.be.

Heb je nog vragen? Dan kan je ons altijd contacteren via mow-contact.be. "
#WeesGeenWhales
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')