abonnement Unibet Coolblue
pi_196311006
Ja hallo daar,

Sinds enkele weken/maanden heb ik last van vage klachten. Het veranderd elke keer maar is de laatste week toch wel echt erg geworden. Ik dacht eerst dat het alleen psychisch was (zat niet zo lekker in mijn vel) maar nu beginnen er ook fysieke symptomen op te treden die ik niet echt ermee kan rijmen:
1. In de avond ontiegelijk warm hebben en zweten
2. 's nachts ook wakker worden van de 'hitte', terwijl de kamer koel is, ik ben dan zelf echt warm. Word wakker in het zweet
3. Hyperactief gevoel
4. Niet goed in slaap kunnen komen en/of doorslapen
5. Gevoeliger voor prikkels
6. Angst/paniekklachten zonder duidelijke aanleiding
7. Overdag ook ineens warm hebben, en dan weer koud met rillingen (maar geen koorts voor zover ik weet)
8. Begint me nu ook op te vallen dat ik belachelijk veel dorst heb de hele dag, en vooral in de avond, zo 2L wegtik

Ik zit hier niet te vissen naar een diagnose (heb zelf al een hele DD opgesteld, en afspraak bij de huisarts gemaakt natuurlijk) maar meer of iemand dit herkent en dergelijke.
Maak me toch wel een beetje zorgen merk ik.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2020 21:31:09 ]
  woensdag 18 november 2020 @ 21:34:30 #2
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196311163
Punt 8. Dat is het geval bij suikerziekte; bijna aan de kraan vastgeplakt zitten. Wil dus niet zeggen dat je dat hebt. Kan ook van de warmte komen.
pi_196311711
Klinkt als suikerziekte
pi_196311747
Als student verpleegkunde/geneeskunde (?) zou je toch beter moeten weten dan advies te vragen op een internetforum.
pi_196311767
Voor sommige vrouwen komt de overgang wel heel erg vroeg.
pi_196326257
quote:
2s.gif Op woensdag 18 november 2020 22:03 schreef machtpen het volgende:
Voor sommige vrouwen komt de overgang wel heel erg vroeg.
Schijnbaar, ja. Kut anticonceptie
pi_196326274
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 22:02 schreef Fugue het volgende:
Als student verpleegkunde/geneeskunde (?) zou je toch beter moeten weten dan advies te vragen op een internetforum.
Heb al afspraak bij huisarts staan. Maar gedeelde smart is halve smart.
  vrijdag 20 november 2020 @ 12:06:32 #8
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_196332985
Kan geen kwaad om even langs de huisarts te gaan om wat basiszaken uit te sluiten, vooral doen als je zorgen hebt, maar kan allemaal wel degelijk psychosomatisch zijn.
WFPB!
pi_196333532
Suikerziekte vermoed ik. Het zweten en warm worden kan een hypo of hyper zijn. De symptomen van suikerziekte bij een hypo of hyper lijken wel wat op een paniekaanval of flauwvallen.
Dat dorst hebben ligt ook in lijn met suikerziekte symptomen.

Heb je overgewicht? Drink en/of eet je veel producten met toegevoegde suikers?
pi_196333606
Lijkt een beetje op verschijnselen van een kennis die uiteindelijk een te snel werkende schildklier had, hopelijk wordt daar ook naar gekeken. Val je ook af?
pi_196341273
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:45 schreef Cockwhale het volgende:
Suikerziekte vermoed ik. Het zweten en warm worden kan een hypo of hyper zijn. De symptomen van suikerziekte bij een hypo of hyper lijken wel wat op een paniekaanval of flauwvallen.
Dat dorst hebben ligt ook in lijn met suikerziekte symptomen.

Heb je overgewicht? Drink en/of eet je veel producten met toegevoegde suikers?
Ja dacht ik ook al aan. Ik heb wel officieel overgewicht, maar al een stuk minder dan eerst. Ben >10kg afgevallen. Maarja, het kan alsnog inderdaad.
Ik eet weinig producten met toegevoegde suikers, eet eigenlijk nooit 'foute' tussendoortjes, altijd 'gewoon' havermout in de ochtend met fruit en yoghurt, 's middags een salade of crackers met iets en in de avond groente met vis/vlees (geen koolhydraten).
Qua drinken drink ik niks anders dan thee of water.
pi_196341286
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:50 schreef kermit71 het volgende:
Lijkt een beetje op verschijnselen van een kennis die uiteindelijk een te snel werkende schildklier had, hopelijk wordt daar ook naar gekeken. Val je ook af?
Ja hier dacht ik ook al aan.
Ik eet de laatste tijd wel meer maar kom niet aan, krijg van mijn moeder te horen dat ik afgevallen ben :')
Naja we zullen het zien, kan hier wel op een forum lopen vissen maar zal toch echt naar de huisarts moeten.

Maar het kan denk ik ook wel een soort algemene stressreactie zijn I guess.
  vrijdag 20 november 2020 @ 21:27:40 #13
338319 ZarB
Piña colada
pi_196341343
Kan evengoed psychisch zijn.

Maar was jij ook niet degene met die topics over dat hardlopen en vage cafeinedrankjes die je dan nam?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  vrijdag 20 november 2020 @ 21:28:10 #14
338319 ZarB
Piña colada
pi_196341350
Gebruik je medicatie, drugs?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_196341390
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 21:27 schreef ZarB het volgende:
Kan evengoed psychisch zijn.

Maar was jij ook niet degene met die topics over dat hardlopen en vage cafeinedrankjes die je dan nam?
Jup. Maar met cafeïne ben ik maanden geleden al gestopt. Loop nog steeds hard, maar dan zonder cafeïne :)
pi_196341404
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 21:28 schreef ZarB het volgende:
Gebruik je medicatie, drugs?
Helemaal niks, behalve bloedverdunners, magnesium, zink, vitamine B complex.
  vrijdag 20 november 2020 @ 21:32:25 #17
338319 ZarB
Piña colada
pi_196341451
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 21:29 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Jup. Maar met cafeïne ben ik maanden geleden al gestopt. Loop nog steeds hard, maar dan zonder cafeïne :)
Als je de afgelopen maanden/jaren je lichaam van alles hebt "aangedaan" (incl psychische belasting) kun je daar echt nog wel maanden later klachten van krijgen.

Maar beter naar de ha idd.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  vrijdag 20 november 2020 @ 21:32:58 #18
338319 ZarB
Piña colada
pi_196341465
Bloedverdunners is medicatie toch
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_196341469
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 21:32 schreef ZarB het volgende:

[..]

Als je de afgelopen maanden/jaren je lichaam van alles hebt "aangedaan" (incl psychische belasting) kun je daar echt nog wel maanden later klachten van krijgen.

Maar beter naar de ha idd.
Ja, ik geloof zelf eigenlijk ook dat daar de oorzaak ligt.
Maar ik vind het zo vaag dat het nu dan ineens op komt zetten en niet op het moment supreme zelf, zegmaar. En met 'nu' bedoel ik dus ook echt maanden later.
  vrijdag 20 november 2020 @ 21:35:39 #20
338319 ZarB
Piña colada
pi_196341510
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 21:33 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Ja, ik geloof zelf eigenlijk ook dat daar de oorzaak ligt.
Maar ik vind het zo vaag dat het nu dan ineens op komt zetten en niet op het moment supreme zelf, zegmaar. En met 'nu' bedoel ik dus ook echt maanden later.
Dat komt juist vaak voor. Meestal als je weer in een wat rustiger vaarwater komt. Net als mensen die hard werken en opeens op vakantie dood neervallen, na hun pensioen een hartaanval krijgen. Extreme voorbeelden, maar zo werkt het dus.

Ik had ook een soortgelijk iets en kon het ook totaal niet plaatsen, maar toen vertelde ha dus dat je het kan vergelijken met spierpijn. Daar krijg je ook pas last van als je de dag na het sporten niks doet. En de dag daarna wordt het nog erger.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_196341536
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 21:35 schreef ZarB het volgende:

[..]

Dat komt juist vaak voor. Meestal als je weer in een wat rustiger vaarwater komt. Net als mensen die hard werken en opeens op vakantie dood neervallen, na hun pensioen een hartaanval krijgen. Extreme voorbeelden, maar zo werkt het dus.

Ik had ook een soortgelijk iets en kon het ook totaal niet plaatsen, maar toen vertelde ha dus dat je het kan vergelijken met spierpijn. Daar krijg je ook pas last van als je de dag na het sporten niks doet. En de dag daarna wordt het nog erger.
Hmm oke. Het klinkt heel plausibel inderdaad. Dank voor je reactie.
Ik laat me voor de zekerheid wel controleren bij de HA en voor de rest moet ik de klachten maar over me heen laten komen, denk ik. Het meeste waar ik nu nog mee zit zijn de slaapproblemen, ik sta voor mijn gevoel continu 'aan'. Ik vraag me af hoe schadelijk slaapproblemen voor mijn brein zijn zegmaar.
  vrijdag 20 november 2020 @ 21:39:39 #22
338319 ZarB
Piña colada
pi_196341603
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 21:37 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Hmm oke. Het klinkt heel plausibel inderdaad. Dank voor je reactie.
Ik laat me voor de zekerheid wel controleren bij de HA en voor de rest moet ik de klachten maar over me heen laten komen, denk ik. Het meeste waar ik nu nog mee zit zijn de slaapproblemen, ik sta voor mijn gevoel continu 'aan'. Ik vraag me af hoe schadelijk slaapproblemen voor mijn brein zijn zegmaar.
Slaapproblemen zijn op (lange) termijn schadelijk. Altijd "aan staan" ook. Stress in het algemeen. Wordt erg onderschat.

Dus het is sowieso goed om medische oorzaken uit te laten sluiten en dan verder aan de slag met evt andere dingen want als je lichaam zo reageert op stress dan is dat niet niks. Dus moet je iets gaan veranderen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_196343920
Op suikerziekte en je schildklier laten testen zijn in ieder geval aan te raden. Psychische klachten en/of burnout zijn inderdaad ook goed mogelijk.

Heb je ook (angst)gedachten of zorgen die je stress opleveren? Op het moment van een "aanval" of andere momenten? Hoe verloopt je leven verder op dit moment?
pi_196351004
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 00:16 schreef Cockwhale het volgende:
Op suikerziekte en je schildklier laten testen zijn in ieder geval aan te raden. Psychische klachten en/of burnout zijn inderdaad ook goed mogelijk.

Heb je ook (angst)gedachten of zorgen die je stress opleveren? Op het moment van een "aanval" of andere momenten? Hoe verloopt je leven verder op dit moment?
Ja, ik ga ook een afspraak maken bij de HA om bloed te prikken (deze week door drukte nog niet aan toe gekomen).
Maak doordeweeks dagen van 7:00-18:00 en daarna doe ik vaak nog het huishouden. Overdag is het wel oke want dan heb ik afleiding (opleiding). Maar op de een of andere manier is het overdag zo druk, dat ik 's middags bijvoorbeeld doodmoe ben, en in de avond weer niet in slaap kan komen.
Komt ook omdat het allemaal niet goed georganiseerd is bij onze opleiding door corona, en we veel voor onszelf moeten organiseren om toch aan onze beoordelingen te komen. Dat geeft iedereen natuurlijk stress.

Tijdens een paniekaanval of slapeloosheid heb ik niet perse bepaalde gedachten. Het komt vaak vanuit het niets en het is puur een fysieke reactie.
En ja, natuurlijk stress van 'ik wil graag slapen want ben zo moe maar het lukt niet', maar dat is niet zulke overmatige stress dat het een paniekaanval geeft.
pi_196351781
Klinkt alsof je het heel druk hebt. Volledige burnout ligt wellicht op de loer.
pi_196351876
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:49 schreef Cockwhale het volgende:
Klinkt alsof je het heel druk hebt. Volledige burnout ligt wellicht op de loer.
Yes, I am aware. Het voelt ook zo.
Ik probeer het nu ook rustiger aan te doen.
Maar presteren zit in mijn aard. Beetje lastige combinatie.
Thanks voor het meedenken.
pi_196485140
-spam-

[ Bericht 50% gewijzigd door Rene op 30-11-2020 18:42:44 ]
  zaterdag 5 december 2020 @ 06:49:57 #28
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_196559274
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 21:30 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Helemaal niks, behalve bloedverdunners, magnesium, zink, vitamine B complex.
hoe rijm jij "helemaal niks" met bloedverdunners? Waarom krijg je bloedverdunners? En eerder schreef je ook dat je anticonceptie gebruikt?
pi_196562578
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 06:49 schreef scrub_nurse het volgende:

[..]

hoe rijm jij "helemaal niks" met bloedverdunners? Waarom krijg je bloedverdunners? En eerder schreef je ook dat je anticonceptie gebruikt?
Ja, dat was een foutje. Ik vergeet vaak dat ik ze neem omdat het zo'n automatisme is.
Ik was begonnen met de prikpil (spiraaltje was beter geweest ivm trombofilie) maar ik durfde dat niet.
Maar ben nu ook al 4 maand gestopt met de prikpil, troep. En heb op dit moment ook niks nodig.
  zaterdag 5 december 2020 @ 20:46:22 #30
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_196570154
o ik zie dat dit al van een tweetal weken geleden is, hoe was het bij de huisarts?
pi_196570231
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 20:46 schreef scrub_nurse het volgende:
o ik zie dat dit al van een tweetal weken geleden is, hoe was het bij de huisarts?
Had aangegeven dat het misschien ook door stress zou kunnen komen, en dat vond ze een mogelijke oorzaak, maar heeft voor de zekerheid gelukkig ook nuchter glucose en TSH aangevinkt. Dus heb afgelopen week bloed geprikt, als het goed is heb ik volgende week uitslag.
Ik denk zelf dat er niks is trouwens (ja, wel stress), maar wil wel uitsluiten.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2020 20:52:04 ]
pi_196681841
Alles was goed, het bleek uiteindelijk een vitamine D tekort te zijn.
Ik wist niet dat klachten zoals angst en zweten daarbij voor konden komen maar het kan dus echt, na nalezen.
Opgelost, slotje.
pi_196682775
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 23:29 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Alles was goed, het bleek uiteindelijk een vitamine D tekort te zijn.
Ik wist niet dat klachten zoals angst en zweten daarbij voor konden komen maar het kan dus echt, na nalezen.
Opgelost, slotje.
Helaas heb ik ook hypochondrie bij u vastgesteld, mejuffrouw. Dat is wel iets serieuzer dan een beetje D-tekort.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_196693761
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 december 2020 01:01 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Helaas heb ik ook hypochondrie bij u vastgesteld, mejuffrouw. Dat is wel iets serieuzer dan een beetje D-tekort.
Ik heb mijzelf daar inderdaad ook al mee gediagnosticeerd :')
Wel gek want ik ga bijna nooit naar de huisarts.
pi_196694082
Hmm iedereen heeft een vitD. tekort nu.
Ik vind de klachten 100% stroken met burn-out achtige klachten.
Vakman pur sang
  zondag 13 december 2020 @ 07:23:04 #36
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_196701248
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 19:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Hmm iedereen heeft een vitD. tekort nu.
Ik vind de klachten 100% stroken met burn-out achtige klachten.
Probleem voor de zorgkosten in Nederland opgelost, als jij het beter weet dan de huisarts :+
WFPB!
pi_196701389
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 21:29 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Ja hallo daar,

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe oud ben je?

Ik dacht meteen aan de overgang eigenlijk :@
pi_196704054
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 08:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Hoe oud ben je?

Ik dacht meteen aan de overgang eigenlijk :@
24 haha, dus ik mag maar hopen dat dat nog lang niet zo is!
Alleen misschien wel een soort pseudo overgang door prikpil.. geen idee.
pi_196704066
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 19:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Hmm iedereen heeft een vitD. tekort nu.
Ik vind de klachten 100% stroken met burn-out achtige klachten.
Fair enough, kan ook nog steeds zo zijn.
Voel me al wel iets beter nu ik meer vit D slik eigenlijk. Maar misschien is dat een soort placebo effect.
En doe al rustiger aan dus dat scheelt misschien ook :P
  Redactie Frontpage zondag 13 december 2020 @ 12:26:50 #40
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196704134
Vit D tekort zorgt echt voor hele nare klachten. Ik heb er in 2013 last van gehad en dat was geen pretje, herken me ook in de klachten. Flink supplementen nemen en dan gaat het snel beter.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_196704352
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:26 schreef JeMoeder het volgende:
Vit D tekort zorgt echt voor hele nare klachten. Ik heb er in 2013 last van gehad en dat was geen pretje, herken me ook in de klachten. Flink supplementen nemen en dan gaat het snel beter.
Mag ik vragen (als je dat wilt vertellen iig) wat voor klachten je precies had?
Misschien dat er nog meer of andere klachten zijn die ik ook herken, maar er in de eerste instantie niet aan gelinkt had.
  Redactie Frontpage zondag 13 december 2020 @ 12:58:53 #42
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196704673
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:39 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Mag ik vragen (als je dat wilt vertellen iig) wat voor klachten je precies had?
Misschien dat er nog meer of andere klachten zijn die ik ook herken, maar er in de eerste instantie niet aan gelinkt had.
Brandende handen en voeten, extreme vermoeidheid, niet kunnen doorslapen, concentratieproblemen, darmklachten, tintelende ledematen, slapende ledematen, oorsuizen etc. Met het nemen van vit D allemaal opgelost.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')