Deze omschrijving zorgt dat ik me echt niet voor kan stellen waarom je dit überhaupt zou willen. Misschien is het stom, maar ik snap normaal eigenlijk ook niet waarom kerst en oud en nieuw zo'n big issue zijn.quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:04 schreef Jor_Dii het volgende:
en er wordt (naarmate de alcohol vloeit) totaal niet gezongen, spelletjes gespeeld of andere grappen en grollen uitgehaald
Moet zeggen dat ik oud en nieuw met de vriendengroep altijd wel gezellig vind. Nu gaat dat ook in kleine vorm, maar het wordt dan wel echt een vreemde jaarwisseling. Voor je gevoel danquote:Op dinsdag 17 november 2020 16:06 schreef OProg het volgende:
[..]
Deze omschrijving zorgt dat ik me echt niet voor kan stellen waarom je dit überhaupt zou willen. Misschien is het stom, maar ik snap normaal eigenlijk ook niet waarom kerst en oud en nieuw zo'n big issue zijn.
Terwijl ik wel graag contact heb met mensen maar dan gewoon als het een mooi moment is en niet omdat er al het hele jaar een cirkel op de kalender staat.
Het kan ook beide, he. Als ik kijk hoeveel lampjes er al hangen in de buurt lijkt men er ook gewoon behoefte aan te hebben.quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:06 schreef OProg het volgende:
Terwijl ik wel graag contact heb met mensen maar dan gewoon als het een mooi moment is en niet omdat er al het hele jaar een cirkel op de kalender staat.
Koningsdag en Oud en Nieuw heb ik niks mee, vooral omdat het vaak dagen lijken te zijn dat iedereen met een gebrek aan hersencellen van plan is om los te gaan.quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:08 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Moet zeggen dat ik oud en nieuw met de vriendengroep altijd wel gezellig vind. Nu gaat dat ook in kleine vorm, maar het wordt dan wel echt een vreemde jaarwisseling.
Voor 17 Maart is alles wegquote:Op dinsdag 17 november 2020 14:16 schreef BillDauterive het volgende:
4302 is niet verkeerd!![]()
Ik vrees er wel een beetje voor dat er morgen een stijging komt, als de persconferentie geweest is.
Ik voorspel nog steeds zeer grote rellen tijdens komende jaarwisseling.quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:09 schreef OProg het volgende:
[..]
Koningsdag en Oud en Nieuw heb ik niks mee, vooral omdat het vaak dagen lijken te zijn dat iedereen met een gebrek aan hersencellen van plan is om los te gaan.
Ik ben er ook wel een beetje bang voor dat alle hersenlozen nu helemaal los willen gaan.quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:10 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik voorspel nog steeds zeer grote rellen tijdens komende jaarwisseling.
Dit, en dan beweren dat het niet dom is om het goed te praten voor jezelf.quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je het hele jaar al thuiswerkt, de boodschappen online doet, alle verjaardagen hebt laten schieten, niet op vakantie bent geweest, dan ga je nu toch niet opeens wel kerst vieren met z'n allen? Kan aan mij liggen hoor, maar het lijkt me vrij logisch dat je dat dit jaar even overslaat.
Nee, tegen die tijd hoef je wettelijk gezien geen afstand meer te houden thuis etc.quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Want jullie gaan dan een halve dag keurig 1,5 meter uit elkaar zitten tijdens het diner en er wordt (naarmate de alcohol vloeit) totaal niet gezongen, spelletjes gespeeld of andere grappen en grollen uitgehaald waarbij het altijd compleet te handhaven is? Iedereen moet het zelf weten, maar laten we alsjeblieft niet raar opkijken als we in Januari weer een flinke toename in besmettingen krijgen met alle gevolgen van dien.
Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Zou wat zijn zeg als deze winter de omstandigheden voor het eerst in 23 (?) jaar weer eens zijn om een Elfstedentocht te rijden maar dat het door corona niet door kan gaanquote:Op dinsdag 17 november 2020 16:09 schreef Vasilevski het volgende:
Kerst is bij ons normaal gesproken mijn ouders, zusje en ik. Alleen nu hebben we misschien voor het eerst beiden aanhang. We zien het wel. Verder precies wat deze baas zegt:
[ twitter ]
Ah, zo bedoel je het. Tuurlijk is het normaal om het te willen, maar op dit moment hoop ik dat veel mensen niet allen naar hun gevoel, maar ook naar hun verstand willen luisteren.quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:02 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Doen is een ander verhaal, juist het willen is zo normaal. Overigens vieren wij het, net zoals normaal, met 6 mensen.
Dat is natuurlijk onzin. Er was een stijgende trend en nu is er een dalende trend. Dat komt omdat mensen hun gedrag hebben veranderd. Dus het heeft wel degelijk zin om je contacten te beperken.quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En het feit dat ik dat nu al ruim een halfjaar afgezworen heb heeft nog helemaal niks geholpen.
De Friezen...quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:15 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Zou wat zijn zeg als deze winter de omstandigheden voor het eerst in 23 (?) jaar weer eens zijn om een Elfstedentocht te rijden maar dat het door corona niet door kan gaan![]()
![]()
Ik vermoed dat de Friezen dan de maatregelen negeren en alsnog gaan
Hier ook met 6. Men vatte ze nie.quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:02 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Doen is een ander verhaal, juist het willen is zo normaal. Overigens vieren wij het, net zoals normaal, met 6 mensen.
40, damn.quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hier ook met 6. Men vatte ze nie.
Normaal met 40-45 trouwens.
Bij ons ook.quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hier ook met 6. Men vatte ze nie.
Normaal met 40-45 trouwens.
Er zijn al meerdere pieken geweest sinds we zijn gestopt met de familie- en vriendenavonden. Dus ja.quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Er was een stijgende trend en nu is er een dalende trend. Dat komt omdat mensen hun gedrag hebben veranderd. Dus het heeft wel degelijk zin om je contacten te beperken.
Zit je zo aan. Is ook maar 1 kant van de familie.quote:
Ik ook. Maar dat staat los van corona!quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:06 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Raar opkijken niet. Maar als we gaan zingen vertek ik direct.
Dat opperde ik een tijdje terug ook al ja. Zou wat zijn. Ik denk dat NL dan niet te houden is hoorquote:Op dinsdag 17 november 2020 16:15 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Zou wat zijn zeg als deze winter de omstandigheden voor het eerst in 23 (?) jaar weer eens zijn om een Elfstedentocht te rijden maar dat het door corona niet door kan gaan![]()
![]()
Ik vermoed dat de Friezen dan de maatregelen negeren en alsnog gaan
Ik ook. Het is doorgaans al oorlog in sommige gebieden op dat moment. Nu mensen zich al geruime tijd allerlei zaken krijgen ontzegd, de frustraties oplopen, kun je daar op wachten denk ik.quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:10 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik voorspel nog steeds zeer grote rellen tijdens komende jaarwisseling.
Doen jullie ook legerlaarzen aan en helmen op?quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:21 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Bij ons ook.
We huren dan een barak af.
Wordt leuk straks, de cognitieve dissonantie als blijkt dat een vuurwerkverbod niet helpt tegen vuurwerk dat al verboden was. Als er straks niet alleen tuig op straat is, maar zij zelfs het alleenrecht op de straat hebben omdat alle fatsoenlijke mensen netjes binnen zitten.quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:32 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik ook. Het is doorgaans al oorlog in sommige gebieden op dat moment. Nu mensen zich al geruime tijd allerlei zaken krijgen ontzegd, de frustraties oplopen, kun je daar op wachten denk ik.
Heeft weinig met verstand te maken. Op een gegeven moment zijn mensen er wel klaar mee en trekken ze hun eigen plan. Of het slim is is een tweede, het enige wat ik dom kan noemen is er niet op anticiperen als overheid.quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ah, zo bedoel je het. Tuurlijk is het normaal om het te willen, maar op dit moment hoop ik dat veel mensen niet allen naar hun gevoel, maar ook naar hun verstand willen luisteren.
Gaat niet gebeuren, weet ik ook wel...
Mjaquote:Op dinsdag 17 november 2020 16:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heeft weinig met verstand te maken.
...
Of het slim is is een tweede
Ik heb net voor het eerst in mijn leven in het feedbacktopic gekeken. Maar ik snap er vrij weinig van eerlijk gezegd en nu voel ik me een beetje dom. Waar kan ik mijn feedback kwijt?quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:33 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Feedback in het FB topic, alle opmerkingen over de moderatie zijn door mij verwijderd[/modbreak]
Januari is toch al een deprimerende kutmaand. Zogenaamd is het elk jaar 'een frisse start, het hele jaar ligt nog open bla bla bla' maar in werkelijkheid is het koud, grauw, guur en wordt de heimelijke belofte van een Elfstedentocht elk jaar weer niet waargemaakt.quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Want jullie gaan dan een halve dag keurig 1,5 meter uit elkaar zitten tijdens het diner en er wordt (naarmate de alcohol vloeit) totaal niet gezongen, spelletjes gespeeld of andere grappen en grollen uitgehaald waarbij het altijd compleet te handhaven is? Iedereen moet het zelf weten, maar laten we alsjeblieft niet raar opkijken als we in Januari weer een flinke toename in besmettingen krijgen met alle gevolgen van dien.
Oeh.... kunnen ze dan ook iets doen met gebruikers die weerstand oproepen?quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:41 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Een mede-moderator die zoveel weerstand oproept, doe er wat mee.
Daar is het bansysteem al voor uitgevonden ...quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Oeh.... kunnen ze dan ook iets doen met gebruikers die weerstand oproepen?
Dan heb ik nog wel een lijstje aan te dragen!
COR / [COR-Feedback] Covid-19 #6quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:43 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik heb net voor het eerst in mijn leven in het feedbacktopic gekeken. Maar ik snap er vrij weinig van eerlijk gezegd en nu voel ik me een beetje dom. Waar kan ik mijn feedback kwijt?
Helemaal mee eens dat de overheid hierop had moeten anticiperen. Dat mensen er klaar mee zijn snap ik ook best wel. Ik ben er ook klaar mee, maar dan nog zal ik mij aan de regels houden om te voorkomen dat het weer uit de hand loopt.quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heeft weinig met verstand te maken. Op een gegeven moment zijn mensen er wel klaar mee en trekken ze hun eigen plan. Of het slim is is een tweede, het enige wat ik dom kan noemen is er niet op anticiperen als overheid.
Ben wel benieuwd wat ze doen met 2 ipv 4 mensen over de vloer.quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar is er verder nog iets gelekt over vanavond of is het puur het pakketje van 2 weken geleden terugdraaien en that's it.
Ahh thanks! Ik zat op het fewdback subforum te kijken.quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:47 schreef Mammietje het volgende:
[..]
COR / [COR-Feedback] Covid-19 #6
Daar kan je feedback kwijt. Wel opbouwende graag!
Bedanken voor hun vrijwillige inzet mag ook.
"Voorts zijn wij van mening dat er een einde moet komen aan de bio-industrie."quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:48 schreef _serial_ het volgende:
Er is in elk geval nog steeds geen dag geweest dat we 10K besmettingen hebben gehad.
Hoeveel is dat nu dan? 4 toch?quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd wat ze doen met 2 ipv 4 mensen over de vloer.
2, het was eerst 4.quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoeveel is dat nu dan? 4 toch?
Kun je nagaan ik kan het niet eens meer bijhouden![]()
Ja weet je, ze hebben ZELFS wel eens een post van mij verwijderd, wat natuurlijk op zich al belachelijk is.quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:46 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Tja, weerstand is prima. Je verwijder-knopje gebruiken om selectief weerstand te verwijderen is kinderachtig.
Nee, het is nu max twee mensen.quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoeveel is dat nu dan? 4 toch?
Kun je nagaan ik kan het niet eens meer bijhouden![]()
Maar het is niet dom, het is een risicoafweging. Als ik het aan mijn opa vraag zullen zijn bijna letterlijke woorden zijn: Flikker op met die kutcorona en kom gewoon langs, ik wil jullie zien.quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:47 schreef Kyran het volgende:
[..]
Helemaal mee eens dat de overheid hierop had moeten anticiperen. Dat mensen er klaar mee zijn snap ik ook best wel. Ik ben er ook klaar mee, maar dan nog zal ik mij aan de regels houden om te voorkomen dat het weer uit de hand loopt.
Het is toch niet zo gek dat ik zeg dat ik het dom vind om bewust risico te gaan lopen? Ik snap dat mensen het gaan of willen doen, maar het is niet handig.
Oeh oeh.... hebben we hier ook een rechtstreekse rapporteerknop naar de Jonge?quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ah okee. Dan heb ik kennelijk onlangs een keer een regel overtreden. YOLO
Wij traditioneel in eigen stal met vrouw, kindeke, ezel, os en wat makke schapen. Dieren zijn sowieso uitgezonderd. De drie Wijzen uit het Oosten hebben afgezegd en krijgen een voucher.quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Doen jullie ook legerlaarzen aan en helmen op?
Hier overigens kerst vieren met 6 mensen, 4 volwassenen en 2 kleine kinderen.
Geen zorgen, ik heb Ferd net gesproken. Ze komen morgen even langs met de ME, want dit soort ongehoorzaamheid moet hard de kop ingedrukt worden.quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ah okee. Dan heb ik kennelijk onlangs een keer een regel overtreden. YOLO
Als ik de komende 6 maanden niet meer post hier, dan weten jullie dat ik naar een strafkamp ben afgevoerd.quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Geen zorgen, ik heb Ferd net gesproken. Ze komen morgen even langs met de ME, want dit soort ongehoorzaamheid moet hard de kop ingedrukt worden.
De regels zijn er met name tbv de zorg. Daar valt dan wat van te vinden.quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar het is niet dom, het is een risicoafweging. Als ik het aan mijn opa vraag zullen zijn bijna letterlijke woorden zijn: Flikker op met die kutcorona en kom gewoon langs, ik wil jullie zien.
Mensen hebben met kerst al meer dan 9 maanden de meeste dingen die ze hebben willen doen gelaten, dat is eindig. Zelfs al zou er een harde lockdown komen, een deel van de mensen zal zelfs dan denken: Zak erin, ik accepteer het risico
Ik hoor meer en meer om me heen dat het gevoel heerst om puur en alleen besmettingen naar 0 te krijgen en dat het niet meer zozeer om ziekenhuizen gaat, oftewel; mensen nemen het niet serieus meer
Daar kunnen we met zijn allen heel veel van vinden, maar dat is ontzettend menselijk.
U wil Geert en Thierry zien ontploffen?quote:Op dinsdag 17 november 2020 17:02 schreef THEFXR het volgende:
Ik vind die persco's zo slecht, alsof hier alleen Nederlandstalige wonen.
alleen NL en voor doven en slechthorende. niks van Turkse ondertiteling ofzo of andere talen ondertiteling van YT.
altijd leukquote:Op dinsdag 17 november 2020 17:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
U wil Geert en Thierry zien ontploffen?
Grapje dit toch?quote:Op dinsdag 17 november 2020 17:02 schreef THEFXR het volgende:
alleen NL en voor doven en slechthorende. niks van Turkse ondertiteling ofzo of andere talen ondertiteling van YT.
Rutte en de Jonge zijn alvast een donderpreek aan het voorbereiden voor de eerste persconferentie van januari.quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heeft weinig met verstand te maken. Op een gegeven moment zijn mensen er wel klaar mee en trekken ze hun eigen plan. Of het slim is is een tweede, het enige wat ik dom kan noemen is er niet op anticiperen als overheid.
Ja, zeker. Maar die polarisatie is zo sterk aan het worden dat het ‘doe het voor de rest’ steeds minder wordt. Je kunt aan anderen denken, maar het moet niet (te erg) ten koste van jezelf gaan.quote:Op dinsdag 17 november 2020 17:03 schreef galantis het volgende:
[..]
De regels zijn er met name tbv de zorg. Daar valt dan wat van te vinden.
Voor de rest is het inderdaad niets meer en niets minder dan een risico-afweging. 'Wil je nou echt het risico lopen?' is een vraag die je werkelijk waar bij alles wel kan gaan stellen.
Ter illustratie, wat mijn eigen gezondheid betreft kom ik met wat grof rekenwerk erop uit dat ik beter coronaregels kan gaan negeren dan elke dag in mijn auto te stappenMaar goed, je doet het ook voor de rest natuurlijk.
Met je kont in een jacuzzi telt niet mee als quarantaine he?!quote:Op dinsdag 17 november 2020 17:00 schreef Tijger_m het volgende:
* Tijger_m zit in quarantaine nu.
Maar als ik zo eens naar buiten kijk dan ben ik daar best dankbaar voor
Natuurlijk wel, het gaat er om dat je contact met anderen vermijdquote:Op dinsdag 17 november 2020 17:10 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Met je kont in een jacuzzi telt niet mee als quarantaine he?!![]()
Zou inderdaad een goed plan zijn.quote:Op dinsdag 17 november 2020 17:02 schreef THEFXR het volgende:
ik zit iig niet weer op persco te wachten, waar je wordt toegesproken, alsof je een kind bent.quote:Op dinsdag 17 november 2020 17:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Rutte en de Jonge zijn alvast een donderpreek aan het voorbereiden voor de eerste persconferentie van januari.
Ah... zo van; "Iedereen opzouten, IK zit er nu in!"quote:Op dinsdag 17 november 2020 17:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, het gaat er om dat je contact met anderen vermijd
Er staat niet voor niets een hek om het terrein heen hierquote:Op dinsdag 17 november 2020 17:13 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ah... zo van; "Iedereen opzouten, IK zit er nu in!"![]()
Wilders zou er blij mee moeten zijn want als Mohammed en Fatima de boodschap begrijpen, blijft er meer ruimte over voor Henk en Ingrid op de ic!quote:Op dinsdag 17 november 2020 17:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
U wil Geert en Thierry zien ontploffen?
Die kunnen prima Nederlands.quote:Op dinsdag 17 november 2020 17:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, de groep Turken is in NL groot, al drie generaties oud.
Daarom doe ik vaak boodschappen rond het tijdstip van de presco. Kijk daarna hier op FOK! wat de nieuwe maatregelen zijn.quote:Op dinsdag 17 november 2020 17:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik zit iig niet weer op persco te wachten, waar je wordt toegesproken, alsof je een kind bent.
Ik ga altijd de hond uitlaten.quote:Op dinsdag 17 november 2020 17:15 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Daarom doe ik vaak boodschappen rond het tijdstip van de presco. Kijk daarna hier op FOK! wat de nieuwe maatregelen zijn.
Als de avondklok je dat gaat beletten zul je toch moeten kijken.quote:Op dinsdag 17 november 2020 17:16 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik ga altijd de hond uitlaten.
Ik ga altijd zelf schijten tijdens die persco's.quote:Op dinsdag 17 november 2020 17:16 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik ga altijd de hond uitlaten.
Ja dan ga ik liever na het ingaan van de avondklok, nog rustiger.quote:Op dinsdag 17 november 2020 17:23 schreef galantis het volgende:
[..]
Als de avondklok je dat gaat beletten zul je toch moeten kijken.
Dat is ook het idee in NL, maar een paar weken terug is aangegeven dat er wel degelijk informatie wordt verstrekt in andere talen, omdat informatievoorziening in dit geval belangrijker is dan de eis om NL te spreken.quote:Op dinsdag 17 november 2020 17:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Die kunnen prima Nederlands.
En anders leren ze het maar.
Ja prima, maar daarom hoeft een persco nog niet Turks ondertiteld te worden. Dat is waanzin.quote:Op dinsdag 17 november 2020 17:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is ook het idee in NL, maar een paar weken terug is aangegeven dat er wel degelijk informatie wordt verstrekt in andere talen, omdat informatievoorziening in dit geval belangrijker is dan de eis om NL te spreken.
Ik vind het raar dat de media niet alvast lijstjes hebben gepubliceerd met wat ze verwachten. Dat was bij vorige persco's steeds wel zo.quote:Op dinsdag 17 november 2020 17:23 schreef Momo het volgende:
Iemand die iets anders verwacht straks behalve:
* wel of niet terugdraaien van de bioscopen/bibliotheken dicht
* verder blijven de maatregelen van een maand terug staan.
* Blijf alert/hamer/Sint en Kerst komen er aan
Ik zie de waanzin ervan niet, eigenlijk. De vraag is wat je belangrijker vindt: dat iedereen goed geïnformeerd is en weet welke maatregelen er gelden, of dat iedereen de informatie in het Nederlands tot zich neemt. In het geval van een crisis lijkt me het eerste van het meeste belang.quote:Op dinsdag 17 november 2020 17:52 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja prima, maar daarom hoeft een persco nog niet Turks ondertiteld te worden. Dat is waanzin.
Meh, dan moeten het in tig talen. Niet dat ik het daarmee per se oneens ben. Het is ook verre van uitzonderlijk, zeker bij de politie.quote:Op dinsdag 17 november 2020 17:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zie de waanzin ervan niet, eigenlijk. De vraag is wat je belangrijker vindt: dat iedereen goed geïnformeerd is en weet welke maatregelen er gelden, of dat iedereen de informatie in het Nederlands tot zich neemt. In het geval van een crisis lijkt me het eerste van het meeste belang.
Dat zouden ze inderdaad moeten doen, meerdere talen, wat mij betreft. Er wonen hee veel anderstaligen in NL, niet alleen Turken. Vee mensen proberen best Nederlands te leren, maar niet voor iedereen is op dit moment hun kennis zo goed dat ze alle ins en outs van de persconferenties oppikken.quote:Op dinsdag 17 november 2020 17:55 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Meh, dan moeten het in tig talen. Niet dat ik het daarmee per se oneens ben. Het is ook verre van uitzonderlijk, zeker bij de politie.
Dan maar in tig talen, ik vind nu even de volksgezondheid wat belangrijker dan het xenofobische geneuzel van bepaalde politici. Ok, dat vind ik altijd irrelevant, maar dat terzijdequote:Op dinsdag 17 november 2020 17:55 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Meh, dan moeten het in tig talen. Niet dat ik het daarmee per se oneens ben. Het is ook verre van uitzonderlijk, zeker bij de politie.
Het corona dashboard van de overheid is overigens al vanaf het begin tweetalig, Nederlands en Engels.quote:Op dinsdag 17 november 2020 17:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zouden ze inderdaad moeten doen, meerdere talen, wat mij betreft. Er wonen hee veel anderstaligen in NL, niet alleen Turken. Vee mensen proberen best Nederlands te leren, maar niet voor iedereen is op dit moment hun kennis zo goed dat ze alle ins en outs van de persconferenties oppikken.
Om in de de denkwijze van de politici te bljjven: De kerstboom verkoop verbieden om zo een derde golf te voorkomen.quote:Op dinsdag 17 november 2020 17:54 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Kijken hoe vaak deze zin vanavond voorbij komt
Over populistisch geneuzel gesproken. Zal t vast goed doen in bepaalde kringen.quote:Op dinsdag 17 november 2020 17:54 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Wist ik niet, maar goed dat dat zo is.quote:Op dinsdag 17 november 2020 18:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het corona dashboard van de overheid is overigens al vanaf het begin tweetalig, Nederlands en Engels.
quote:As COVID-19 cases skyrocket throughout the country, cases are also spiking in infants, children, and adolescents, and the group is now sharing more of the disease burden than ever recorded.
Cases in the young jumped 22 percent in the two weeks between October 29 and November 12, according to a new report from the American Academy of Pediatrics. The week ending on November 12 saw the largest one-week spike recorded in the pandemic, with 112,000 new cases.
There have now been more than 1 million cases in infants, children, and adolescents—collectively “children”—and the group is making up a larger proportion of cases than before. Children now make up 11.5 percent of total cases in the United States. At the end of July, children made up 8.8 percent of cases, up from 7.1 percent at the end of June and 5.2 percent at the beginning of June.
https://arstechnica.com/s(...)ldren-top-1-million/
Lekker handig als je analfabeet bent.quote:Op dinsdag 17 november 2020 18:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het corona dashboard van de overheid is overigens al vanaf het begin tweetalig, Nederlands en Engels.
quote:Op dinsdag 17 november 2020 17:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan maar in tig talen, ik vind nu even de volksgezondheid wat belangrijker dan het xenofobische geneuzel van bepaalde politici. Ok, dat vind ik altijd irrelevant, maar dat terzijde
Niet heel lang geleden kon de gemiddelde Nederlander ook niet zo goed lezen en schrijven als we nu gewend zijn. Het zou niet fair zijn dat wel van anderen te verwachten.quote:Op dinsdag 17 november 2020 17:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zouden ze inderdaad moeten doen, meerdere talen, wat mij betreft. Er wonen hee veel anderstaligen in NL, niet alleen Turken. Vee mensen proberen best Nederlands te leren, maar niet voor iedereen is op dit moment hun kennis zo goed dat ze alle ins en outs van de persconferenties oppikken.
Turken die al drie generaties lang in Nederland zijn kunnen inmiddels natuurlijk gewoon Nederlands.quote:Op dinsdag 17 november 2020 17:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, de groep Turken is in NL groot, al drie generaties oud.
Ik heb vandaag ook regelmatig NOS zitten te F5en omdat er normaliter wel iets wordt losgelaten, net als Prinsjesdag. Maar het bleef angstvallig stil. Las zojuist wel op NOS dat er vrij weinig aangaande mogelijke maatregelen rondom Kerst bekend zal worden gemaakt.quote:Op dinsdag 17 november 2020 17:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat de media niet alvast lijstjes hebben gepubliceerd met wat ze verwachten. Dat was bij vorige persco's steeds wel zo.
Kinderen gaan toch niet fysiek naar school daar of wel?quote:Op dinsdag 17 november 2020 18:03 schreef Tijger_m het volgende:
Overigens, voor de geinteresseerden, in de VS zien ze een grote toename in Covid gevallen onder kinderen:
[..]
Ik ben jiet pwrse Wildersfan maar vond zijn opmerking wel treffend dat ze doorgaans de weg naar 'gratis' geld (toeslagen, bijstand) prima weten te vinden. Maar dit dan ineens niet kunnen vinden. Ergens had ie een punt.quote:Op dinsdag 17 november 2020 18:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Turken die al drie generaties lang in Nederland zijn kunnen inmiddels natuurlijk gewoon Nederlands.
Hij begint qua oranje meer op Donald Trump te lijken en dat is geen complimentquote:Op dinsdag 17 november 2020 17:54 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Hangt af van de staat, in de meeste staten wel.quote:Op dinsdag 17 november 2020 18:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Kinderen gaan toch niet fysiek naar school daar of wel?
Is dat niet vanwege dat het een foto is van een tv?quote:Op dinsdag 17 november 2020 18:13 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Hij begint qua oranje meer op Donald Trump te lijken en dat is geen compliment
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |