abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196283988
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 11:18 schreef zoost het volgende:
Ik begrijp niet dat het virus in China niet ergens weer oplaait. Kennelijk is het toch mogelijk om naar het oude "Chinese normaal" terug te keren. Alle gevallen die worden gerapporteerd zijn afkomstig uit het buitenland.

Of houdt China informatie achter?

https://www.china-briefin(...)ess-advisory-part-2/
Je gelooft China niet toch mag ik hopen?
pi_196283991
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 november 2020 11:14 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Tja 2020.. er moet een woord uitgevonden worden wat dit hele jaar een beetje dekt.
Wraak? Moeder natuur die even gezegd heeft: Hey psst, ik ben de baas hier. Ik heb even zitten zoeken en vond dit wel een mooi artikel: April 9 marked 100 days into 2020. Here are 26 shocking things that have happened so far.

Ik was bijvoorbeeld helemaal vergeten dat die Iraanse generaal ook dit jaar vermoord is door de VS, of dat Iran aanvallen op Irak heeft gedaan.

Gek genoeg voelt 2020 alsof het net begonnen is, maar tegelijk alsof 't al 10 jaar bezg is.
pi_196284000
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:56 schreef Cue_ het volgende:
Al denk ik dan ook weer, wat een ruk bedrijf ben je, dat je voor het geld gaat en niet misschien even afwacht om te kijken of wij ze niet ook nodig hebben.
:')

Waarom zouden ze.
pi_196284004
Hoe zit het hier met meningen over een aankomend vaccin?
Persoonlijk heb ik er geen interesse in, en zal ook een hele tijd gaan afwachten ermee. Heb uit betrouwbare bron dat er kans is dat je een lul op je rug gegroeid kan krijgen, die begint als puistje.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2020 11:25:23 ]
  dinsdag 17 november 2020 @ 11:24:50 #280
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196284005
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 november 2020 11:14 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Tja 2020.. er moet een woord uitgevonden worden wat dit hele jaar een beetje dekt.
Crap.
pi_196284025
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 11:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Crap.
Het ironische is, ik vind 2020 aan de ene kant gruwelijk saai, maar aan de andere kant alles behalve.
pi_196284043
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 11:22 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Je gelooft China niet toch mag ik hopen?
Nee. Zouden ze de kwetsbaren hebben opgegeven? Houden ze de ziekenhuizen gewoon vrij?
  dinsdag 17 november 2020 @ 11:32:04 #283
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196284070
twitter

Naast de eiersnijder nog een reden om naar de action te gaan jongens!
  dinsdag 17 november 2020 @ 11:32:51 #284
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196284078
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 november 2020 11:32 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
:D
pi_196284082
quote:
[ twitter ]
34 stuks injecteren, ben je zo safe als maar zijn kan.
  dinsdag 17 november 2020 @ 11:49:35 #286
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_196284227
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 11:33 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Klopt. Dan voel je niks meer
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_196284238
Staatssecretaris Barbara Visser Corona en minister Bijleveld in quarantaine, wordt het niet eens tijd dat de regering het goede voorbeeld geeft en thuis werkt?
- verwijderd door admin -
pi_196284243
quote:
[ twitter ]
Soms kan ik de Speld best waarderen.
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 17 november 2020 @ 11:51:17 #289
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_196284245
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 11:33 schreef Sfancta het volgende:

[..]

lol nee :P

Dan heb je nog 35.5% kans op een niet-werkend afweersysteem ;)
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_196284389
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 11:24 schreef Sfancta het volgende:
Hoe zit het hier met meningen over een aankomend vaccin?
Persoonlijk heb ik er geen interesse in, en zal ook een hele tijd gaan afwachten ermee. Heb uit betrouwbare bron dat er kans is dat je een lul op je rug gegroeid kan krijgen, die begint als puistje.
Heb altijd al een piemel willen hebben _O_
  dinsdag 17 november 2020 @ 12:05:34 #291
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196284409
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 11:50 schreef groenen het volgende:
Staatssecretaris Barbara Visser Corona en minister Bijleveld in quarantaine, wordt het niet eens tijd dat de regering het goede voorbeeld geeft en thuis werkt?
Persco vanavond vanaf de keukentafel van Rutte?
So we just called him Fred
pi_196284456
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:55 schreef groenen het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, WHO heeft aardig wat funding nodig voor het uitvoeren van hun taken, iets waar ze tot nu toe redelijk in falen.
Heb je daar ook nog argumenten voor of roep je maar wat anderen na? Volgens mij doet de WHO geweldig werk met de betrekkelijk weinige middelen die ze hebben.

Zie bv.
pi_196284515
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 10:03 schreef galantis het volgende:

[..]

Het doel van deze uitspraken ontgaat mij. We weten het inmiddels wel, de burgers zijn al genoeg murw gebeukt en regeringen houden behoorlijk de vinger aan de pols dus die hoef je echt niet te vertellen hoe voorzichtig ze moeten zijn.
De WHO is er dan ook niet echt voor rijke westerse landen...

quote:
En in onze wijn heb ik het water nog niet kunnen ontdekken. Maar goed, bij mij is het glas vrijwel altijd halfvol.
Niet? De testcapaciteit die veel te optimistisch ingeschat werd? De continue hunkering naar het vaccin? De regering is ook gewoon bezig met zorgen dat niet te veel mensen er compleet klaar mee zijn en denken dat het hun tijd wel zal duren.

Waarom denk je dat de regering nog altijd niet expliciet heeft benoemd dat de huidige situatie nog minstens tot aan de zomer gaat duren? Iets wat experts bij herhaling benadrukt hebben. De stemming in het land is toch wel dat de vaccins nu binnenstromen en het bijna voorbij is. Moet je de stemming eens zien omslaan als mensen zich realiseren dat ook met het vaccin het nog tot zeker aan de zomer gaat duren eer we een beetje normaal ons leven op kunnen pakken.

Er zijn zelfs mensen die denken dat de kroegen half december weer open kunnen. Mensen willen nou eenmaal hoop hebben, en als dat betekent dat realistische scenario's (zoals de WHO benoemd) daarvoor aan de kant geschoven moeten worden, het zij zo. Ik noem het cognitieve dissonantie.
  dinsdag 17 november 2020 @ 12:18:10 #294
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196284556
https://www.telegraaf.nl/(...)-opduiken-in-siberie

Rusland ziet mutaties van het coronavirus opduiken in Siberië. Dat zei het hoofd van de Russische toezichthouder voor consumentenbelangen dinsdag. Het land rapporteerde op dezelfde dag een recordaantal van 442 doden op een dag door Covid-19.

„We zien bepaalde veranderingen in Siberië waardoor we kunnen aannemen dat het in deze regio zijn eigen versie vormt met specifieke mutaties”, zei Anna Popova, hoofd van toezichthouder Rospotrebnadzor.

Popova gaf geen details over hoe besmettelijk of dodelijk de mutatie zou zijn, maar zei dat het het virus niet gevaarlijker zou maken.

Tests met het tweede Covid-19-vaccin van Rusland, ontwikkeld door het Vector Instituut in Siberië, lopen momenteel, bevestigde Popova. De autoriteiten zeiden vorige week dat ze afgelopen zondag zouden beginnen.

Mutaties van het coronavirus kunnen de effectiviteit van het vaccin niet beïnvloeden, zei de directeur-generaal van het Vector Instituut, Rinat Maksjoetov.

Een Amerikaans onderzoek in september vond weinig bewijs dat mutaties in het virus het dodelijker maken. De ernst van Covid-19, de ziekte die door het virus wordt veroorzaakt, houdt sterker verband met de onderliggende medische aandoeningen en genetica van de patiënt, concludeerden de onderzoekers.

Met 1,97 miljoen besmettingen sinds het begin van de pandemie heeft Rusland het vijfde grootste aantal gevallen ter wereld, na de Verenigde Staten, India, Brazilië en Frankrijk. Het totale dodental van Rusland staat op 33.931.
  dinsdag 17 november 2020 @ 12:20:05 #295
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196284572
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 10:28 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik zie het al voor me: op verkiezingsdag eerst een foto van Rutte die een spuit in zijn arm laat zetten, en daarna eentje lachend bij de stembus met de tekst: 'Dankzij de VVD terug naar het oude normaal' oid
En dan blijkt het de verkeerde spuit te zijn geweest en de week erop zit ie uitgemergeld de daklozenkrant te verkopen voor een nieuw shot :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196284578
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 12:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

[..]

Niet? De testcapaciteit die veel te optimistisch ingeschat werd? De continue hunkering naar het vaccin? De regering is ook gewoon bezig met zorgen dat niet te veel mensen er compleet klaar mee zijn en denken dat het hun tijd wel zal duren.

Waarom denk je dat de regering nog altijd niet expliciet heeft benoemd dat de huidige situatie nog minstens tot aan de zomer gaat duren? Iets wat experts bij herhaling benadrukt hebben. De stemming in het land is toch wel dat de vaccins nu binnenstromen en het bijna voorbij is. Moet je de stemming eens zien omslaan als mensen zich realiseren dat ook met het vaccin het nog tot zeker aan de zomer gaat duren eer we een beetje normaal ons leven op kunnen pakken.

Er zijn zelfs mensen die denken dat de kroegen half december weer open kunnen. Mensen willen nou eenmaal hoop hebben, en als dat betekent dat realistische scenario's (zoals de WHO benoemd) daarvoor aan de kant geschoven moeten worden, het zij zo. Ik noem het cognitieve dissonantie.
Je bent wel erg optimistisch met de zomer, serieus bedoelt en geloof ik ook echt.
Ik heb het al vaker geschreven, de situatie wereldwijd kan wel tot na 2025 duren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196284627
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 10:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hiddema had wel grappiger geweest. Dat Hiddema zich laat vaccineren en Thierry er met zijn legervest naast staat, stoïcijns langs de camera kijkend. Dan eronder de tekst:
"Forum, voor de winst in deze onzichtbare oorlog"
Ik mis sowieso wel een beetje de dystopische esthetiek in deze pandemie. Oorlog tegen de Chinese bug, Thierry die kakkerlakken doodtrapt:

pi_196284865
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 12:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

[..]

Gebrek aan testcapaciteit is gewoon een ernstige misschatting geweest en vloeit niet zozeer voort uit een poging de situatie rooskleuriger voor te laten doen dan hij is. De hunkering naar een vaccin is logisch omdat dat de meest humane manier is om groepsimmuniteit te bereiken. Ze hebben schattingen gemaakt de eerste vaccins ergens in het voorjaar van volgend jaar te ontvangen, wellicht dan nog op kleine schaal. Lijkt ook nog aardig uit te komen. Als dat al water bij de wijn doen is, dan weet ik het ook niet meer hoor.
Het continue gehamer en geromantiseer van de 'nieuwe normaal' icm de anderhalvemeterillusie kwam mij al snel de strot uit. Dit is wat mij met name bijblijft dus die water bij de wijn kan ik echt niet zien. Maar goed het is maar net waar je naar kijkt.
We zien het wel. Ik ga niet lopen speculeren over zover vooruit. Het kan zo snel weer anders lopen. De hoeveelheid doemscenario's uitgespuwd door 'experts' in de media er nu al bij het grofvuil kunnen kan ik al niet meer tellen.
I'll give you something to do
pi_196285107
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 11:50 schreef groenen het volgende:
Nee. Gewoon nee.
zie email 27 oktober
  dinsdag 17 november 2020 @ 13:04:02 #300
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196285144
Wat rustig in dit topic vandaag.

Normaal is het op de dag van een persco nooit bij te houden. Volgens mij verwacht iedereen ook weinig nieuws vanavond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')