Lol, gelukkig dat je ook nog kan lachen. Ben je toch niet helemaal die zuurpruim die ik dacht dat je was. Van mij part gaat de arena zo snel mogelijk open, kenne we inderdaad weer een beetje normaal geniete van het voetbalquote:Op dinsdag 17 november 2020 14:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die arrogantie. Kan ik wel om lachen.
Zat topics waar ik je gewoon heb laten gaan. Maar dan heb je weer dit soort dingen met andere users. Ik sta gewoon bijna in alles tegen over jou en jij over mij. Dat lokt gewoon reactie uit.
Gelukkig delen we dezelfde clubliefde. Zijn we het tenminste ergens over eens. Kom je wel eens opzoeken in de JC arena. Kunnen we onze club naar de overwinning schreeuwen.
Red_85 probeert geweld en intimidatie te legitimeren omdat de slachtoffers ervan volgens hem uitdagen, zuigen en framen.quote:Op dinsdag 17 november 2020 13:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt.
Inclusief de maniertjes van de zeurpieten. Insinueren, framen, uitdagen, zuigen tot er een keer iemand op in gaat. Opeens zijn ze dan aaaaaaallemaal zielug.
Tuig .
waarvan aktequote:Op dinsdag 17 november 2020 14:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hier in de wijk hangt de vlag met Sinterklaas en Zwarte piet.
Restaurant-bezorgdienst verzorgd door Zwarte pieten.
Alleen maar boekingen voor Sinterklaas en Zwarte piet huisbezoekjes, geen vraag of aanbod naar niet-Zwarte piet.
Electrisch/mechanische Zwarte piet en Sinterklaas staan op de toonbank bij de bakker vrolijk te zwaaien.
kortom hier merk je niets van de zogenaamde verminderde interesse naar Zwarte piet.
Beetje frustie om mij, jochie?quote:Op dinsdag 17 november 2020 14:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Red_85 probeert geweld en intimidatie te legitimeren omdat de slachtoffers ervan volgens hem uitdagen, zuigen en framen.
Zo zijn natuurlijk alle vormen van geweld en intimidatie wel te legitimeren... zo makkelijk en simpel, typisch voor Red_85 ook weer. Gaat Red_85 dan voortaan ook niet meer zeuren als er weer een bak met verf tegen de deur van Thierry is gekegeld? Thierry was zelf toch ook aan het uitdagen, zuigen en framen of is hij ineens niet zielug?
Tja ik denk dat je overschat hoe boeiend de gemiddelde burger het vind welke kleur de Piet heeft. Dus ja aanvankelijk kreeg KOZP weinig voeten aan de grond. Het gezeur over Zwarte Piet bestaat al minstens sinds de jaren tachtig. Het is pas misgegaan toen allerlei duistere figuren zich ermee begonnen te bemoeien.quote:Op dinsdag 17 november 2020 13:35 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik zie niet zoveel verschil. Laatst vermeldde iemand hier dat veel mensen zeiden niet langer voorstander te zijn van het behoud van ZP omdat ze simpelweg van het gezeur af wilden zijn. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
En die "zeurpieten" worden al sinds oktober 2013 serieus genomen. Bij de gemeente Amsterdam en de publieke omroep stond het al meteen vast dat men met de klagers rond de tafel moest gaan zitten en/of aanpassingen door moest voeren, ook toen 90% van de bevolking nog van mening was dat ZP moest blijven.
En zo denken heel veel mensen over islam. Maar dan blijkt plotseling dat je het gedrag van enkelen niet de gehele groep mag aanrekenen. En terecht wat mij betreft.quote:Op dinsdag 17 november 2020 14:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja ik denk dat je overschat hoe boeiend de gemiddelde burger het vind welke kleur de Piet heeft. Dus ja aanvankelijk kreeg KOZP weinig voeten aan de grond. Het gezeur over Zwarte Piet bestaat al minstens sinds de jaren tachtig. Het is pas misgegaan toen allerlei duistere figuren zich ermee begonnen te bemoeien.
Zwarte Piet is na al die jaren intussen zo besmeurd geraakt door het gedrag van de "verdedigers van onze cultuur". Daarmee maken ze het echt helemaal zelf kapot en hoeft KOZP niets te doen.
En zo te zien is het enige antwoord daarop vooral wijzen naar anderen en verder in de slachtofferrol gaan wentelen. Dat maakt het alleen maar logischer dat Zwarte Piet steeds meer terrein verliest
Behave dan dat een godsdienst vaarwel zeggen voor de meesten wel heel wat meer voeten in de aarde heeft dan van mening veranderen over welke kleur Piet moet hebben. Dus er zijn niet zo heel veel normale verdedigers van Zwarte Piet meer over.quote:Op dinsdag 17 november 2020 14:58 schreef thedeedster het volgende:
[..]
En zo denken heel veel mensen over islam. Maar dan blijkt plotseling dat je het gedrag van enkelen niet de gehele groep mag aanrekenen. En terecht wat mij betreft.
Ik ga er dan ook vanuit dat jij - en eenieder die deze logica hanteert - dus zwaar anti-islam bent.
Agressieve pro-pieters moeten zich inderdaad gedragen. Maar het blijft een minderheid die zich slecht gedraagt. Maar bijna élke KOZP-er loopt wel te zieken en uit te dagen. Ik vind dat je niet bij kinderen moet demonstreren.quote:Op dinsdag 17 november 2020 15:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Behave dan dat een godsdienst vaarwel zeggen voor de meesten wel heel wat meer voeten in de aarde heeft dan van mening veranderen over welke kleur Piet moet hebben. Dus er zijn niet zo heel veel normale verdedigers van Zwarte Piet meer over.
Maar het blijft maar steeds om de zaak heen draaien en naar anderen wijzen. Geen spoor kritiek over degenen die Zwarte Piet tot eigentijdse Lonsdale trui hebben gemaakt
Is dat zo ?quote:Op dinsdag 17 november 2020 15:37 schreef thedeedster het volgende:
Maar bijna élke KOZP-er loopt wel te zieken en uit te dagen.
Nee, dan zou je weer een slaaf zijn.quote:Op dinsdag 17 november 2020 10:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die was mij nog ontgaan
Wat voor een smerige intense racist ben je dan?
Ik geloof ze niet. KOZP heeft een dubbele agenda.quote:Op dinsdag 17 november 2020 15:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Is dat zo ?
Mensen willen vreedzaam demonstreren. Dat is hun recht en waar ze dat doen is de keuze van de burgemeesters.
Wbt Maastricht, die KOZP -demonstranten zijn een veel kleinere minderheid dan de tegendemonstraten, waar meer de neiging is ter plekke verbaal agressief te worden of dreigend fysiek, bijv voorwerpen gooien.
Hoezo dubbel?quote:Op dinsdag 17 november 2020 15:45 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik geloof ze niet. KOZP heeft een dubbele agenda.
https://www.skoften.net/s(...)et-einddoel-van-kozp
Volstrekt duidelijk dat het om wat anders gaat.quote:Op dinsdag 17 november 2020 15:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoezo dubbel?
1 agendapunt
* Zwartepiettheater afschaffen.
Is toch duidelijk ?
KOZP- demonstraties zijn vreedzaam opgezet ... dat is toch ook duidelijk
Nee hoor.. Vertel wat je denkt..quote:Op dinsdag 17 november 2020 15:52 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Volstrekt duidelijk dat het om wat anders gaat.
Wat KOZP lui allemaal uitvreten maakt het beeld dat van Zwarte Piet ontstaan is echter niet ongedaan. Het zijn ook niet alleen de vuurwerkgooiers. Ook de gemiddelde Pro-Zwarte Piet Facebook-pagina was vaak een riool van vreemdelingenhaat. En dan vinden ze het vreemd dat mensen Zwarte Piet met racisme gaan associeren.quote:Op dinsdag 17 november 2020 15:37 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Agressieve pro-pieters moeten zich inderdaad gedragen. Maar het blijft een minderheid die zich slecht gedraagt. Maar bijna élke KOZP-er loopt wel te zieken en uit te dagen. Ik vind dat je niet bij kinderen moet demonstreren.
Rebecca Timmer (Bij1) is een voorbeeld. die sloopte bij een Bakker (in hilversum?) de zwarte pieten. ook moest een bord met zwarte persoon het ontgelden wat al jaren lang buiten stond. bij een restaurant dacht ik.quote:Op dinsdag 17 november 2020 15:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Is dat zo ?
Mensen willen vreedzaam demonstreren. Dat is hun recht en waar ze dat doen is de keuze van de burgemeesters.
Wbt Maastricht, die KOZP -demonstranten waren een veel kleinere minderheid dan de tegendemonstranten, waar meer de neiging was ter plekke verbaal agressief te worden of dreigend fysiek, bijv voorwerpen gooien.
Die agressie is al jaren zichtbaar op het internet... maar dat is cyber-verbaal en er is een trend dat sommigen ook in face tot faceKOZP- mensen gaan intimideren en bedreigen.
Hoewel... de verbale agressie die Clarice Garden indertijd onderging was cyber... Maar ook dat is reallife.
Mensen bang maken, intimideren, wegpesten, de mond snoeren
hoe kom je daarbij.quote:Op dinsdag 17 november 2020 15:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoezo dubbel?
1 agendapunt
* Zwartepiettheater afschaffen.
Is toch duidelijk ?
KOZP- demonstraties zijn vreedzaam opgezet ... dat is toch ook duidelijk
Ach ja... zo kun je ook modder van pro-pieters erbij halen. Daar heb je veel meer feiten vanquote:Op dinsdag 17 november 2020 15:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Rebecca Timmer (Bij1) is een voorbeeld. die sloopte bij een Bakker (in hilversum?) de zwarte pieten. ook moest een bord met zwarte persoon het ontgelden wat al jaren lang buiten stond. bij een restaurant dacht ik.
er was een tijd dat Zwarte piet-producten gesloopt werden in supermarkten. Chocoladepietjes werden kapotgedrukt. afbeeldingen van zwarte piet daar ging een sticker op van kozp.
In 2014 werden Zwarte pieten al beveiligd in Rotterdam.
maar als we eerlijk zijn; Jerry is veroordeeld wegens een geweldsmisdrijf, hij ging een agent te lijf. en dat is niet de enige keer geweest. die voorman is nog het ergste.
het "actieplan" van kozp voor dit jaar is ook niet bepaald vreedzaam. er zijn meerdere niveaus van actievoeren. als actievoerders bereid zijn om risico te nemen dan heeft kozp wel wat ideetjes die hun volgelingen dan kunnen uitvoeren. walgelijk ergens.
Vraag maar aan meneer Esajas.quote:Op dinsdag 17 november 2020 15:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee hoor.. Vertel wat je denkt..
Wat wil KOZP werkelijk , volgens jou
Als ze zeggen dat ze ZP (onterecht of niet) als onderdeel van een bredere racisme-problematiek beschouwen, zou ik dat niet direct als bewijs van een dubbele agenda zien. Wel als het activisme tegen ZP een opzettelijke dekmantel zou zijn om een compleet ander doel te bereiken, bijvoorbeeld een samenleving waarin blanken van alle rechten worden uitgesloten of iets dergelijks. (Ik noem maar wat.)quote:Op dinsdag 17 november 2020 15:52 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Volstrekt duidelijk dat het om wat anders gaat.
1 iemand zegt iets... KOZP is veel meer mensen en zij hebben primair het duidelijke doel : zwarte piet afschaffen.quote:Op dinsdag 17 november 2020 15:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
hoe kom je daarbij.
kijk dat filmpje waarin Esajas duidelijk zegt dat Zwarte piet geen doel is maar een middel.
omdat er veel mensen voor Zwarte piet zijn en de mensen de aanstellerij flink zat zijn, zullen er wel wat eieren gegooid worden door mensen die het gezeur over Zwarte piet zat zijn. covid kan ook meespelen, niets te doen en er zal gerust iets georganiseerd zijn (voetbalclub) om dat werkschuwe tuig uit Amsterdam Zuid eens aan te pakken.quote:Op dinsdag 17 november 2020 15:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ach ja... zo kun je ook modder van pro-pieters erbij halen. Daar heb je veel meer feiten van
Voorlopig zie ik KOZP-demonstranten vreedzame demonstraties opzetten en zogenaamde pietlovers zoals in Maastdricht en Dokkum, Eindhoven zoeken die demonstranten op en gaan de boel verstoren.
omdat ze daar zelf ook niets over loslaten.quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
1 iemand zegt iets... KOZP is veel meer mensen en zij hebben primair het duidelijke doel : zwarte piet afschaffen.
Er is niks verkeerds an als mensen stichtingen en commissies oprichten.
Je dubbele agenda idee is insinuerend. Eigenlijk zeg je noppes over wat je denkt wat " de werkelijke agenda " is
Ik zie juist KOZP de laatste tijd plekken opzoeken om de boel aldaar te verstoren. Mensen in de regio hebben geen zin in dergelijk soort demonstraties. Doe dat gewoon lekker in je eigen bubbel.quote:Op dinsdag 17 november 2020 15:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ach ja... zo kun je ook modder van pro-pieters erbij halen. Daar heb je veel meer feiten van
Voorlopig zie ik KOZP-demonstranten vreedzame demonstraties opzetten en zogenaamde pietlovers zoals in Maastdricht en Dokkum, Eindhoven zoeken die demonstranten op en gaan de boel verstoren.
De overgrote meerderheid laat de verwijten van racisme gewoon over zich heen komen. Zelfs als dat tijdens een intocht met kinderen is.quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:12 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik zie juist KOZP de laatste tijd plekken opzoeken om de boel aldaar te verstoren. Mensen in de regio hebben geen zin in dergelijk soort demonstraties. Doe dat gewoon lekker in je eigen bubbel.
Zoals ik al eerder aangaf. Als ik in eigen kring/huis Sinterklaas met Zwarte Piet wil vieren zit ik ook niet op de buurman te wachten die even mij komt vertellen dat 'dat niet heurt', 'dat ik een racist ben', ' een nazi' etc. Als ie vindt dat ik een strafbaar feit pleeg door dit feest te vieren zoals ik wil dan doet ie maar aangifte, maar laat mij met rust, dan laat ik hem ook met rust. Ieder zijn eigen ding.
Degenen die het om zeep helpen doen dat vooral door hun reacties te marineren in allerlei vreemdelingenhaat racistisch taalgebruik.quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid laat de verwijten van racisme gewoon over zich heen komen. Zelfs als dat tijdens een intocht met kinderen is.
Dat maakt die logica van Hexagon ook zo vreemd. Nederlanders moeten vreedzaam reageren, anders helpen ze zelf hun feest om zeep. Maar naar de provocerende aanstichters wordt niet gekeken.
Best bizar, ik zie in dit plaatje nergens een Zwarte Piet zich racistisch uiten.quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Degenen die het om zeep helpen doen dat vooral door hun reacties te marineren in allerlei vreemdelingenhaat racistisch taalgebruik.
[ afbeelding ]
Wat vreemd toch dat mensen Zwarte Piet met racisme gaan associeren. Hoe is het mogelijk.
Is "hoer" tegenwoordig ook al racistisch?quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Degenen die het om zeep helpen doen dat vooral door hun reacties te marineren in allerlei vreemdelingenhaat racistisch taalgebruik.
[ afbeelding ]
Wat vreemd toch dat mensen Zwarte Piet met racisme gaan associeren. Hoe is het mogelijk.
Dit waren de "cultuurbeschermers" tijdens de rellen in Eindhoven in 2018.quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:43 schreef Montagui het volgende:
[..]
Best bizar, ik zie in dit plaatje nergens een Zwarte Piet zich racistisch uiten.
Dus nee, n.a.v. dit plaatje kan ik de associatie niet maken.
Je kan er wel van alles aan de haren bij gaan slepen.quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:47 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Is "hoer" tegenwoordig ook al racistisch?
Nou heb ik de afgelopen maanden geleerd dat onder andere op tijd moeten komen racistisch is, het woord "obese" racistisch is, nou leerde ik vandaag dat studentenleningen racistisch zijn
[ afbeelding ]
en dat zwarte kinderen die andere zwarte kinderen pesten, ook al de schuld van blanken is.
[ afbeelding ]
Dank je wel Hexagon, wat een leerzame middag is het toch nog geworden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |