abonnement Unibet Coolblue
pi_196267005
We willen ons zoontje van 6 graag helpen met zijn zindelijkheid 's nachts. Hij wil zelf graag, maar we weten niet of we op de juiste manier bezig zijn. Hij wil graag zonder luierbroekje naar bed, maar het lukt niet om droog te blijven als we hem niet 's nachts rond 12 uur even wakker te maken om hem al half slapend even te laten plassen.

's Ochtends is hij dan trots dat hij niet in zijn bed geplast heeft, maar we vragen ons af of hij het nu dan wel op de juiste manier leert. Als hij niet in de gaten heeft dat hij door ons nog wakker wordt gemaakt, wat leert hij dan?
Of gaat dat vanzelf een keer komen?

(Excuus als ik hier geen nieuwe topic voor moet openen, maar ik wist niet waar ik het elders moest plaatsen.)
pi_196267323
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 08:50 schreef Armil het volgende:
We willen ons zoontje van 6 graag helpen met zijn zindelijkheid 's nachts. Hij wil zelf graag, maar we weten niet of we op de juiste manier bezig zijn. Hij wil graag zonder luierbroekje naar bed, maar het lukt niet om droog te blijven als we hem niet 's nachts rond 12 uur even wakker te maken om hem al half slapend even te laten plassen.

's Ochtends is hij dan trots dat hij niet in zijn bed geplast heeft, maar we vragen ons af of hij het nu dan wel op de juiste manier leert. Als hij niet in de gaten heeft dat hij door ons nog wakker wordt gemaakt, wat leert hij dan?
Of gaat dat vanzelf een keer komen?

(Excuus als ik hier geen nieuwe topic voor moet openen, maar ik wist niet waar ik het elders moest plaatsen.)
Waarom wil hij geen luierbroekje aan? Ik heb mijn dochter nooit wakker gemaakt 's avonds of 's nachts. Wel heeft ze tot ze ongeveer 4 jaar was (met 3 was ze overdag zindelijk) elke nacht een luierbroekje aan gehad. Dat noemden we dan het slaaponderbroekje. Als er niet in geplast was, kreeg ze dezelfde luier de volgende nacht weer aan. Na een X aantal droge nachten heb ik gewoon elke dag een "schone" aangedaan en toen waren ze op en kreeg ze een ander slaaponderbroekje (= een gewone onderbroek) :)
pi_196268305
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 09:24 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Waarom wil hij geen luierbroekje aan?
Omdat hij graag een grote jongen wil zijn, dus alleen iets positiefs :).
Hij heeft hem alleen echt nog nodig, de paar keer dat we hem niet 's nachts nog hebben laten plassen had hij standaard nog in zijn bed geplast. Maar we zien het dus als iets positiefs dat hij het graag zonder luier wil gaan proberen, maar weten niet of dit de juiste manier is. Hij vindt zelf nu dus dat hij het supergoed aan het leren is, terwijl in de praktijk hij geen idee heeft dat wij hem 's nachts laten plassen en hij zonder nog niet kan :).
  maandag 16 november 2020 @ 11:16:44 #4
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_196268707
We hebben hier nog een topic lopen over zindelijkheid. Kijk eens bij post 101.

OUD / Zindelijkheid

Het hoeft niet zo te zijn natuurlijk, succes! Jullie benadering is al positief!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_196390982
Bij mijn zoon was een plaswekker de oplossing. In twee weken was hij s nachts zindelijk.
pi_196391455
Wij hebben ons zoontje ook een tijdje laten plassen voor we zelf gingen slapen, ik geloof niet dat daar perse iets mis mee is.
Verder zou ik proberen om niet te laat veel te drinken en altijd voor het naar bed gaan nog even plassen.
Volgens mij is het met 6 jaar overigens nog geen probleem als kinderen niet (geheel) nachtzindelijk zijn.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')