abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 maart 2014 @ 20:59:51 #51
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_137779154
Mijn oudste was overdag met 3 jaar zindelijk, zonder enige moeite ineens. Ik had wel door dat hij er wel aan toe was maar wilde het over de 5 december perikelen heen tillen. Maar hij had bedacht dat hij 'groot' was en geen luier meer wilde. Op een enkel ongelukje na niets aan de hand.
's Nachts was het een heel ander verhaal, ook een diepe slaper en wákker wakker maken was geen doen. 3x 's nachts naar de wc brengen en nóg stond ik de boel 3x te verschonen op 1 nacht. Dat heb ik maar een paar nachten volgehouden en hem daarna weer een luier gegeven, ik vond/vind slapen erg belangrijk. In mijn en en mijn man's familie zijn de jongens vrij laat met 's nachts zindelijk worden dus ik maakte me er niet druk om.
Tótdat ik voor de jongste bij de chiropracter kwam. Zij vroeg me heel voorzichtog hoe het met oudste zijn zindelijkheid was, nou niet dus. Ze kon me vertellen dat hij dat helemaal niet kón. Zijn bekken was gekanteld en getordeerd, het signaal kwam gewoon niet aan. Na 2 behandelingen was het bekeken. Sindsdien 1 keer een ongelukje gehad.
Een plaswekker oid had hier alleen maar frustraties opgeleverd. Ik ben heel erg blij dat het zo snel opgelost was.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_137780351
Zijn er behalve savonds een keertje te laten plassen nog tips or tricks?

Mijn dochter was met 2jr2mnd zindelijk overdag. Maar nu met ruim 3.5 nog elke ochtend waterbommen. Rond 2.5jr was ze 2 weekjes droog in de ochtend maar net toen we zonder luier wilde gaan proberen was dat dus weer over.

We hebben een tijdje geprobeerd elke avond op t potje te laten plassen. Geen waterbom dan 's morgens maar ook niet droog. Ze plaste braaf elke avond al slapend op het potje ;) soms kon er nog net een zacht 'klaar mama' vanaf ;) .... Maar niet het gewenste effect dus...
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_137780667
Oudste was met 2jr en 3 mnd overdag zindelijk.. beetje noodgedwongen want de waterpokken.. 's Nachts was een ander verhaal.. Die hebben we tot een klein jaar geleden elke avond nog uit bed gehaald om te plassen. Op een gegeven moment was ik daar wel klaar mee en ze heeft geen enkel ongelukje meer gehad.. Ze wordt nu zelf wakker.

De jongste was overdag redelijk snel zindelijk. Toen besloot ze ineens dat ze weer een luier wilde.. Ik denk dat ze nu ruim een jaar echt zindelijk is overdag. Heel af en toe nog wel eens een ongelukje, vooral als ze te hard aan het spelen is... Dan is ze gewoon te laat.
's Nachts is ook een ander verhaal. Ze wil sinds een maand of 2 echt niet meer met luier slapen. We laten haar 's avonds niet veel meer drinken. Laten haar goed plassen voor het slapen gaan en zo rond een uur of 22.00 laten we haar nogmaals plassen. Dit lukt niet altijd of gaat met een hoop bombarie. De ene keer heeft ze wel een ongelukje, de andere keer niet.
Gisteren en eergisteren ging het fout, de dagen ervoor ging het goed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 22:24:12 #54
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_137782514
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:59 schreef Saffier het volgende:
Mijn oudste was overdag met 3 jaar zindelijk, zonder enige moeite ineens. Ik had wel door dat hij er wel aan toe was maar wilde het over de 5 december perikelen heen tillen. Maar hij had bedacht dat hij 'groot' was en geen luier meer wilde. Op een enkel ongelukje na niets aan de hand.
's Nachts was het een heel ander verhaal, ook een diepe slaper en wákker wakker maken was geen doen. 3x 's nachts naar de wc brengen en nóg stond ik de boel 3x te verschonen op 1 nacht. Dat heb ik maar een paar nachten volgehouden en hem daarna weer een luier gegeven, ik vond/vind slapen erg belangrijk. In mijn en en mijn man's familie zijn de jongens vrij laat met 's nachts zindelijk worden dus ik maakte me er niet druk om.
Tótdat ik voor de jongste bij de chiropracter kwam. Zij vroeg me heel voorzichtog hoe het met oudste zijn zindelijkheid was, nou niet dus. Ze kon me vertellen dat hij dat helemaal niet kón. Zijn bekken was gekanteld en getordeerd, het signaal kwam gewoon niet aan. Na 2 behandelingen was het bekeken. Sindsdien 1 keer een ongelukje gehad.
Een plaswekker oid had hier alleen maar frustraties opgeleverd. Ik ben heel erg blij dat het zo snel opgelost was.
Dit zet me wel aan het denken...
pi_137790313
Moonah, ook hier een 7-jarige waarbij het 's nachts nog heel vaak fout gaat. We zitten ook te denken aan een plaswekker. Geen idee of die tegenwoordig nog vergoed wordt?
's Avonds nog een keer wakker maken maken om te laten plassen werkt hier niet. Het vervelende is ook dat hij daardoor vaak vroeg wakker is, als het tussen 5 en 6 gebeurd slaapt hij daarna niet meer. Hij was met 2,5 jaar wel zindelijk.
Jongste is ook vanaf 2,5 jaar zindelijk en heeft nooit problemen met de nacht (ok misschien 1/2 keer per jaar).
pi_137791167
He, fijn topic!!
Wij zitten met ons handen in het haar momenteel... Meiske is al ruime tijd overdag zindelijk, maar sinds een tijd 2/3 ongelukjes per dag. Ze lijkt gewoon de tijd niet te nemen even naar de wc te gaan, maar ook nadien zegt ze niks en blijft ze gerust uren in de natte spul lopen... En ik weet niet meer hoe er mee om te gaan. Begrip getoond, boos geworden, stickers plakken als ze het in elk geval al zegt dat het gebeurd is.... Op mijn kop staan nog niet geprobeerd, maar wellicht helpt het. Ik ben het wel zat onderhand, 3x per dag schone kleren en een kind dat naar pis stinkt :( rare is dat het op school wel goed gaat... Bso niet, daar is het standaard mis. Iemand de gouden tip?
pi_137791890
Lijnloos, mijn kleuter wil graag n boekje lezen op de wc .... Dan zit ie rustig :Y)
Vast niet de gouden tip, maar wellicht een idee?
pi_137791998
klinkt alsof het een soort van reactie op school is lijnloos. selene heeft dat vorig jaar ook eventjes gehad (wel ook op school). we hebben toen benadrukt dat ze om schone kleertjes moet komen vragen. dus niks over het plassen zelf, geen oordeel of wat dan ook, alleen "geeft niks, maar wel even schone kleren aantrekken lieverd!" toen was het in een paar weken vanzelf over.

even een kleine waarschuwing: er was even een fase waarin ze dan wel op tijd naar de wc ging, maar eigenlijk toch net te laat. met als resultaat dat ze dan tijdens het op de wc gaan zitten, nou ja. je krijgt het idee :P deze werd gevolgd door wel op tijd naar de wc en wel op tijd op de wc, maar een dusdanig grote heftige plas dat ze zo over de bril heen plaste. zucht.

maar goed; mijnessen vonden zindelijkheid allebei maar een stressvolle toestand. ravi was feitelijk met 3 zindelijk, maar weigerde zonder luier rond te lopen en wilde al helemaal niet in de wc poepen en ging daar zo ver in dattie gerust een week alles ophield :X wat errug zielig was toen hij een keer diarree had :'(

het blijft een gevoelige bij die kleintjes. zo had ravi vrijdag een invaljuf en heeft hij dus niet durven vragen of hij naar de wc mocht bleek. en die juf had niks in de gaten, dus uit school kreeg ik een vies stinkend jochie mee terug. en soms is het gewoon luiheid }:| dat hij trots vertelt dat hij in het speeltuintje tegen de boom heeft geplast :X
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_137792103
Oh Simmu, die luiheid, herkenbaar }:| oudste deed dat ook , ik vond n keer zn " grooooote boodschap" onder de glijbaan in de tuin.... ("Geen zin om helemaal naar binnen te lopen") :X
  zondag 16 maart 2014 @ 10:11:21 #60
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_137792316
Bij mijn kind is het geen luiheid, maar hij gaat gewoon veel te veel op in zijn spel. Dan denkt hij echt niet aan de wc. Ja, pas als het te laat is. Daarom gaat het op school wel altijd goed, want daar is de wc denk ik meer een welkome afleiding ;)
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_137793336
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 10:11 schreef livelink het volgende:
Bij mijn kind is het geen luiheid, maar hij gaat gewoon veel te veel op in zijn spel. Dan denkt hij echt niet aan de wc. Ja, pas als het te laat is. Daarom gaat het op school wel altijd goed, want daar is de wc denk ik meer een welkome afleiding ;)
zo voelt het dus ook een beetje bij mij... Echt gewoon te druk bezig of te bang zijn iets te moeten missen en daarom niet gaan.
Dat het op school wel goed gaat snap ik niet zo, maar alleen maar fijn.
We proberen ook zoveel mogelijk te benadrukken dat het niet erg is, maar dat ze in elk geval wel moet melden als het gebeurd is en dan schone kleren aan moet... Maar daar gaat het dus (ook) al mis... Ze weigert het te vertellen en dus pas als we het zien (of ruiken :') ) kunnen we verschonen. Er wordt dan ook vaak ontkent...
  zondag 16 maart 2014 @ 11:12:25 #62
37150 livelink
pi_137793390
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 11:09 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

zo voelt het dus ook een beetje bij mij... Echt gewoon te druk bezig of te bang zijn iets te moeten missen en daarom niet gaan.
Dat het op school wel goed gaat snap ik niet zo, maar alleen maar fijn.
We proberen ook zoveel mogelijk te benadrukken dat het niet erg is, maar dat ze in elk geval wel moet melden als het gebeurd is en dan schone kleren aan moet... Maar daar gaat het dus (ook) al mis... Ze weigert het te vertellen en dus pas als we het zien (of ruiken :') ) kunnen we verschonen. Er wordt dan ook vaak ontkent...
Dat herken ik gelukkig niet. Mijn kind verschoont zich zelf en komt het daarna eerlijk vertellen. Ik wil namelijk wel voorbereid zijn op dit soort wasgoed. Dat niet vertellen lijkt me inderdaad heel lastig. Ik heb helaas geen gouden tip voor je. Denk je dat het toch een soort schaamte van haar kant is dat ze het niet vertelt en ontkent?
  zondag 16 maart 2014 @ 11:32:17 #63
229476 Libell
Mama v Aiken,Iben,Junah,Marten
pi_137793793
Moonah, hier gebruiken we sinds een maand een plaswekker bij onze tweede (ook 7 jaar). Hij was 's nachts altijd nat! Hij droeg dan ook nog altijd een luier. Bij de huisarts geweest (voor iets anders, maar even aangekaart) en die raadde toch eens een plaswekker aan. Dat ding maakt gigantisch veel lawaai en staat vlak naast z'n bed. Dus daar wordt ie echt wel wakker van. Iedereen in huis trouwens ;-). De eerste weken ging het bijna elke nacht af. Er was ook geen pijl te trekken op het uur. Soms al om 9 uur 's avonds, maar evengoed om 2 uur of om 5 uur 's nachts. Toen ineens ging dat ding niet meer elke nacht af en sinds een week slaapt ie zonder plaswekker en het gaat goed! Ik durf het hier bijna niet te zeggen, maar nog geen ongelukje gehad. Volgende week breng ik die plaswekker terug.
Hopelijk blijft het zo, maar hier dus enkel positieve ervaring!
Ik begin hem er bijna van te verdenken dat ie 'gewoon' te lui was om te gaan.
pi_137796871
Libell, wat fijn dat het nu zo goed gaat! Konden jullie die plaswekker lenen/ huren?
pi_137799093
Luiheid moet ik bij mijn zoon nooit aan denken 's nachts. Maar ik ben blij te lezen dat het bij meerdere kinderen (jongens) zo is. Ik was al bang dat het misschien kwam omdat ik hem overdag toch net te vroeg zou hebben zindelijk gemaakt (voor zover dat kan natuurlijk).

Hij zegt altijd geheel oprecht dat hij dacht dat hij op de wc zat. Hij vind het zelf echt niet leuk en wil ook geen luier aan. Ik maak er verder geen punt van. Bed verschonen, schone kleren aan en verder slapen. Wel moet hij dus soms een week een luier aan zodat ik bij kan slapen. Tegen zijn zin in, maar wel goed voor mij. En dat accepteert hij dan wel. ;)
  zondag 16 maart 2014 @ 15:11:43 #66
37150 livelink
pi_137800815
Ik heb wel eens aan mijn zoon gevraagd of hij in zijn bed had geplast. En toen antwoordde hij heel boos dat hij niet in bed had geplast, maar dat hij in zijn slaap had geplast. En toen ik zei dat dat hetzelfde was, werd hij nog bozer omdat dat volgens hem iets heel anders was.
Het was toen natuurlijk midden in de nacht, dus ik was niet zo helder. Maar later begreep ik dat het voor hem echt een groot verschil was. In je bed plassen klinkt als een bewust iets, terwijl in je slaap plassen al aangeeft dat je er echt niks aan kunt doen.
pi_137804269
Lijnloos, hier hebben we net een periode gehad met veel broekplassen, volgens mij was het na de zomervakantie. Eerst waren het echt kleddernatte broeken en daarna meer een paar druppels. Dat komt nu nog wel eens voor, maar sporadisch. Ik weet niet wat het is. Ik probeer er niet boos om te worden, maar bij een paar per dag had ik soms ook wel eens zoiets van grmbl kom op zeg, ik blijf niet wassen :{.
Kan je aan haar zien dat ze moet plassen?
Wat ik nu wel doe met haar is in elk geval tussen de middag naar de wc sturen en af en toe vragen. En als we weg moeten zet ik haar ook altijd op de wc. Ik heb niet echt een tip.
Wij hebben op een gegeven moment schone kleren bij de wc gelegd, kon ze zichzelf verkleden. Het gaat nu weer een tijd goed.

Ze zijn trouwens beide (4,5 en 6,5 jaar) niet zindelijk 's nachts.
Het gekke is dat de oudste eigenlijk zo goed als zindelijk was toen ze overdag nog een luier droeg en zo tegen 4 jaar werd ze overdag zindelijk en ging ze weer plassen 's nachts.
Ze is een tijdje zindelijk geweest weer, vorig jaar een paar weken. Maar toen ik weer elke ochtend bedden stond te verschonen hebben we toch maar weer een luierbroekje aangetrokken.
Er zit niet veel in de luier (maar ze drinkt ook niet heel veel overdag), maar dat echt droog worden wil ook nog niet. Kreeg van de week van iemand te horen dat dat toch echt lag aan mijn gezag als ouder. En dat als mijn kind zo slim was, ze dondersgoed wist wat ze moest doen, dus dat ze me gewoon liep te pesten. (van iemand zonder kind).
Tja, ik weet dat ze het niet express doet, ze wil ook zelf best heel graag droog zijn 's nachts. We hebben haar (en ook de jongste) een tijdje wakker gemaakt als we naar bed gingen, maar het plassen wilde vaak niet en ze werden wel koud en onrustig ervan. Maar de jongste kwam vanmorgen vertellen dat ze graag droog wil zijn, dus ik denk dat we het maar weer gaan proberen met wakker maken... misschien is dit wel het moment.
Met de oudste kijken we het nog maar even aan.
Fake it till you make it...
  zondag 16 maart 2014 @ 16:52:33 #68
11682 Moonah
Jolie femme
pi_137804357
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 11:32 schreef Libell het volgende:
Dat ding maakt gigantisch veel lawaai en staat vlak naast z'n bed. Dus daar wordt ie echt wel wakker van. Iedereen in huis trouwens ;-).
Ah, mooi! Als mijn zoon er dan zelf niet wakker van wordt dan ik iig wel. ;) Fijn dat het bij jullie heeft gewerkt.
quote:

Tótdat ik voor de jongste bij de chiropracter kwam.
Ik zal eens naar onze osteopaat gaan. Tnx voor de tip.
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 09:55 schreef Cooki het volgende:
Oh Simmu, die luiheid, herkenbaar }:| oudste deed dat ook , ik vond n keer zn " grooooote boodschap" onder de glijbaan in de tuin.... ("Geen zin om helemaal naar binnen te lopen") :X
:D Ik moet daar toch wel om lachen. :D Poepen doet mijn zoon gelukkig altijd gewoon op de WC. Het afvegen was hij dan weer wat laks in. Tegenwoordig mag hij zelf zijn vieze onderbroekjes uitspoelen. Niet zo zeer als straf, maar ik heb gezegd dat ik dat vies vind om te doen. De eerste keer mokte hij en was hij verbaasd dat ik het meende, maar nu komt het steeds minder voor.
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 15:11 schreef livelink het volgende:
Ik heb wel eens aan mijn zoon gevraagd of hij in zijn bed had geplast. En toen antwoordde hij heel boos dat hij niet in bed had geplast, maar dat hij in zijn slaap had geplast. En toen ik zei dat dat hetzelfde was, werd hij nog bozer omdat dat volgens hem iets heel anders was.
Het was toen natuurlijk midden in de nacht, dus ik was niet zo helder. Maar later begreep ik dat het voor hem echt een groot verschil was. In je bed plassen klinkt als een bewust iets, terwijl in je slaap plassen al aangeeft dat je er echt niks aan kunt doen.
Ach gosh... :') Ik snap hem wel ja.
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 16:49 schreef Nijna het volgende:

Kreeg van de week van iemand te horen dat dat toch echt lag aan mijn gezag als ouder. En dat als mijn kind zo slim was, ze dondersgoed wist wat ze moest doen, dus dat ze me gewoon liep te pesten. (van iemand zonder kind).
Zo dan! Dat klinkt echt als iemand die er verstand van heeft! :D ^O^
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 16 maart 2014 @ 17:00:32 #69
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_137804595
Fijn dat ik iig voor twee van jullie kon bijdragen :)
Ylana
  zondag 16 maart 2014 @ 17:01:06 #70
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_137804617
Nijna wat een achterlijke opmerking :'). Snel naast je neerleggen hoor!
Ylana
  zondag 16 maart 2014 @ 19:42:47 #71
229476 Libell
Mama v Aiken,Iben,Junah,Marten
pi_137811152
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:27 schreef Meimeltje het volgende:
Libell, wat fijn dat het nu zo goed gaat! Konden jullie die plaswekker lenen/ huren?
Ja, wij huren dat bij de mutualiteit. Ik weet niet hoe dat heet bij jullie (ziekenfonds ofzo??)
pi_137819672
Saffier, ik had hem al naast me neergelegd inderdaad. Ik "ken" haar wel en ze heeft overal een mening over en die ventileert ze ook graag, type: zure ouwe vrijster.
Ik zie haar wekelijks, misschien morgen toch degene die de vrijwilligers beheert eens influisteren dat als ze nog iemand anders heeft voor "mijn" ochtend, ze haar wel mag omruilen :P. Maar dat is offtopic.

Ontopic: ik ga zo een dametje op de wc zetten...

Moonah, hihi dubbele functie van de plaswekker ;)
Fake it till you make it...
  zondag 16 maart 2014 @ 22:36:51 #73
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_137823899
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 08:37 schreef Lijnloos het volgende:
He, fijn topic!!
Wij zitten met ons handen in het haar momenteel... Meiske is al ruime tijd overdag zindelijk, maar sinds een tijd 2/3 ongelukjes per dag. Ze lijkt gewoon de tijd niet te nemen even naar de wc te gaan, maar ook nadien zegt ze niks en blijft ze gerust uren in de natte spul lopen... En ik weet niet meer hoe er mee om te gaan. Begrip getoond, boos geworden, stickers plakken als ze het in elk geval al zegt dat het gebeurd is.... Op mijn kop staan nog niet geprobeerd, maar wellicht helpt het. Ik ben het wel zat onderhand, 3x per dag schone kleren en een kind dat naar pis stinkt :( rare is dat het op school wel goed gaat... Bso niet, daar is het standaard mis. Iemand de gouden tip?
Lijnloos, Harry blijft ook in zijn natte kloffie rondhupsen hoor. Gaat ook doodleuk met zeiknatte (haha, leuke woordspeling) broek op de bank zitten ofzo. Of op mijn schoot. Dan voel ik het nat worden, vraag of hij moet plassen waarop hij doodleuk nee zegt... Zucht.

Hoewel het is wisselend. Komt hij opeens half bloot van de wc hupsen want hij had een 'groot ongelukje'. Blijkt er een drupje in de onderbroek te zitten...
  maandag 17 maart 2014 @ 07:42:56 #74
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_137830545
quote:
Vroeg ik me vannacht opeens af: hoe kan hij overdag zindelijk zijn als het signaal niet aan komt volgens de behandelaar?
  maandag 17 maart 2014 @ 07:59:41 #75
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_137830650
quote:
2s.gif Op maandag 17 maart 2014 07:42 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Vroeg ik me vannacht opeens af: hoe kan hij overdag zindelijk zijn als het signaal niet aan komt volgens de behandelaar?
Vroeg ik me ook af toen! Maar.... Altijd druppels in zijn broek, altijd net te laat naar de wc, we stuurden hem geregeld. Op school de helft van de tijd net te laat dus weer druppels. De juf stuurde hem standaard 2x per dag en wij dus ook. Zo ging het dus de ene dag beter dan de andere. Op school en thuis kreeg hij ook te zien dat wij/andere kinderen naar de wc gingen en dacht hij er zelf over na. 's Nachts kreeg hij die prikkel van buitenaf natuurlijk niet.
Ylana
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')