Dit zet me wel aan het denken...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:59 schreef Saffier het volgende:
Mijn oudste was overdag met 3 jaar zindelijk, zonder enige moeite ineens. Ik had wel door dat hij er wel aan toe was maar wilde het over de 5 december perikelen heen tillen. Maar hij had bedacht dat hij 'groot' was en geen luier meer wilde. Op een enkel ongelukje na niets aan de hand.
's Nachts was het een heel ander verhaal, ook een diepe slaper en wákker wakker maken was geen doen. 3x 's nachts naar de wc brengen en nóg stond ik de boel 3x te verschonen op 1 nacht. Dat heb ik maar een paar nachten volgehouden en hem daarna weer een luier gegeven, ik vond/vind slapen erg belangrijk. In mijn en en mijn man's familie zijn de jongens vrij laat met 's nachts zindelijk worden dus ik maakte me er niet druk om.
Tótdat ik voor de jongste bij de chiropracter kwam. Zij vroeg me heel voorzichtog hoe het met oudste zijn zindelijkheid was, nou niet dus. Ze kon me vertellen dat hij dat helemaal niet kón. Zijn bekken was gekanteld en getordeerd, het signaal kwam gewoon niet aan. Na 2 behandelingen was het bekeken. Sindsdien 1 keer een ongelukje gehad.
Een plaswekker oid had hier alleen maar frustraties opgeleverd. Ik ben heel erg blij dat het zo snel opgelost was.
zo voelt het dus ook een beetje bij mij... Echt gewoon te druk bezig of te bang zijn iets te moeten missen en daarom niet gaan.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:11 schreef livelink het volgende:
Bij mijn kind is het geen luiheid, maar hij gaat gewoon veel te veel op in zijn spel. Dan denkt hij echt niet aan de wc. Ja, pas als het te laat is. Daarom gaat het op school wel altijd goed, want daar is de wc denk ik meer een welkome afleiding
Dat herken ik gelukkig niet. Mijn kind verschoont zich zelf en komt het daarna eerlijk vertellen. Ik wil namelijk wel voorbereid zijn op dit soort wasgoed. Dat niet vertellen lijkt me inderdaad heel lastig. Ik heb helaas geen gouden tip voor je. Denk je dat het toch een soort schaamte van haar kant is dat ze het niet vertelt en ontkent?quote:Op zondag 16 maart 2014 11:09 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
zo voelt het dus ook een beetje bij mij... Echt gewoon te druk bezig of te bang zijn iets te moeten missen en daarom niet gaan.
Dat het op school wel goed gaat snap ik niet zo, maar alleen maar fijn.
We proberen ook zoveel mogelijk te benadrukken dat het niet erg is, maar dat ze in elk geval wel moet melden als het gebeurd is en dan schone kleren aan moet... Maar daar gaat het dus (ook) al mis... Ze weigert het te vertellen en dus pas als we het zien (of ruiken) kunnen we verschonen. Er wordt dan ook vaak ontkent...
Ah, mooi! Als mijn zoon er dan zelf niet wakker van wordt dan ik iig wel.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:32 schreef Libell het volgende:
Dat ding maakt gigantisch veel lawaai en staat vlak naast z'n bed. Dus daar wordt ie echt wel wakker van. Iedereen in huis trouwens ;-).
Ik zal eens naar onze osteopaat gaan. Tnx voor de tip.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:59 schreef Saffier het volgende:
Tótdat ik voor de jongste bij de chiropracter kwam.
quote:Op zondag 16 maart 2014 09:55 schreef Cooki het volgende:
Oh Simmu, die luiheid, herkenbaaroudste deed dat ook , ik vond n keer zn " grooooote boodschap" onder de glijbaan in de tuin.... ("Geen zin om helemaal naar binnen te lopen")
![]()
Ach gosh...quote:Op zondag 16 maart 2014 15:11 schreef livelink het volgende:
Ik heb wel eens aan mijn zoon gevraagd of hij in zijn bed had geplast. En toen antwoordde hij heel boos dat hij niet in bed had geplast, maar dat hij in zijn slaap had geplast. En toen ik zei dat dat hetzelfde was, werd hij nog bozer omdat dat volgens hem iets heel anders was.
Het was toen natuurlijk midden in de nacht, dus ik was niet zo helder. Maar later begreep ik dat het voor hem echt een groot verschil was. In je bed plassen klinkt als een bewust iets, terwijl in je slaap plassen al aangeeft dat je er echt niks aan kunt doen.
Zo dan! Dat klinkt echt als iemand die er verstand van heeft!quote:Op zondag 16 maart 2014 16:49 schreef Nijna het volgende:
Kreeg van de week van iemand te horen dat dat toch echt lag aan mijn gezag als ouder. En dat als mijn kind zo slim was, ze dondersgoed wist wat ze moest doen, dus dat ze me gewoon liep te pesten. (van iemand zonder kind).
Ja, wij huren dat bij de mutualiteit. Ik weet niet hoe dat heet bij jullie (ziekenfonds ofzo??)quote:Op zondag 16 maart 2014 13:27 schreef Meimeltje het volgende:
Libell, wat fijn dat het nu zo goed gaat! Konden jullie die plaswekker lenen/ huren?
Lijnloos, Harry blijft ook in zijn natte kloffie rondhupsen hoor. Gaat ook doodleuk met zeiknatte (haha, leuke woordspeling) broek op de bank zitten ofzo. Of op mijn schoot. Dan voel ik het nat worden, vraag of hij moet plassen waarop hij doodleuk nee zegt... Zucht.quote:Op zondag 16 maart 2014 08:37 schreef Lijnloos het volgende:
He, fijn topic!!
Wij zitten met ons handen in het haar momenteel... Meiske is al ruime tijd overdag zindelijk, maar sinds een tijd 2/3 ongelukjes per dag. Ze lijkt gewoon de tijd niet te nemen even naar de wc te gaan, maar ook nadien zegt ze niks en blijft ze gerust uren in de natte spul lopen... En ik weet niet meer hoe er mee om te gaan. Begrip getoond, boos geworden, stickers plakken als ze het in elk geval al zegt dat het gebeurd is.... Op mijn kop staan nog niet geprobeerd, maar wellicht helpt het. Ik ben het wel zat onderhand, 3x per dag schone kleren en een kind dat naar pis stinktrare is dat het op school wel goed gaat... Bso niet, daar is het standaard mis. Iemand de gouden tip?
Vroeg ik me vannacht opeens af: hoe kan hij overdag zindelijk zijn als het signaal niet aan komt volgens de behandelaar?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:59 schreef Saffier het volgende:
Mijn oudste was overdag met 3 jaar zindelijk, zonder enige moeite ineens. Ik had wel door dat hij er wel aan toe was maar wilde het over de 5 december perikelen heen tillen. Maar hij had bedacht dat hij 'groot' was en geen luier meer wilde. Op een enkel ongelukje na niets aan de hand.
's Nachts was het een heel ander verhaal, ook een diepe slaper en wákker wakker maken was geen doen. 3x 's nachts naar de wc brengen en nóg stond ik de boel 3x te verschonen op 1 nacht. Dat heb ik maar een paar nachten volgehouden en hem daarna weer een luier gegeven, ik vond/vind slapen erg belangrijk. In mijn en en mijn man's familie zijn de jongens vrij laat met 's nachts zindelijk worden dus ik maakte me er niet druk om.
Tótdat ik voor de jongste bij de chiropracter kwam. Zij vroeg me heel voorzichtog hoe het met oudste zijn zindelijkheid was, nou niet dus. Ze kon me vertellen dat hij dat helemaal niet kón. Zijn bekken was gekanteld en getordeerd, het signaal kwam gewoon niet aan. Na 2 behandelingen was het bekeken. Sindsdien 1 keer een ongelukje gehad.
Een plaswekker oid had hier alleen maar frustraties opgeleverd. Ik ben heel erg blij dat het zo snel opgelost was.
Vroeg ik me ook af toen! Maar.... Altijd druppels in zijn broek, altijd net te laat naar de wc, we stuurden hem geregeld. Op school de helft van de tijd net te laat dus weer druppels. De juf stuurde hem standaard 2x per dag en wij dus ook. Zo ging het dus de ene dag beter dan de andere. Op school en thuis kreeg hij ook te zien dat wij/andere kinderen naar de wc gingen en dacht hij er zelf over na. 's Nachts kreeg hij die prikkel van buitenaf natuurlijk niet.quote:Op maandag 17 maart 2014 07:42 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Vroeg ik me vannacht opeens af: hoe kan hij overdag zindelijk zijn als het signaal niet aan komt volgens de behandelaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |