Ik zou eerst een slagje verder vastdraaien proberenquote:Op zondag 15 november 2020 16:00 schreef naaa het volgende:
Waar lekt het precies? Links bij de buis of rechts schroefdraad wat in de radiator gedraaid zit?
Enigste correcte optie is dan beide kranen dicht, radiator leeg en die koppelingen in de radiator opnieuw voorzien van schroefdraaddichting, en dan géén teflon tape maar hennep en fitterskit; of zoals al aangegeven, Loctite koord.
Was ik inderdaad vergeten erbij te vermelden. Het lekt uiterst links. zowel boven als onder.quote:Op zondag 15 november 2020 16:00 schreef naaa het volgende:
Waar lekt het precies? Links bij de buis of rechts schroefdraad wat in de radiator gedraaid zit?
Enigste correcte optie is dan beide kranen dicht, radiator leeg en die koppelingen in de radiator opnieuw voorzien van schroefdraaddichting, en dan géén teflon tape maar hennep en fitterskit; of zoals al aangegeven, Loctite koord.
Beide al een paar slagen aangedraaid, maar zoals je aan het eerste plaatje kan zien, is de koppeling al volledig aangedraaid.quote:Op zondag 15 november 2020 16:04 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Ik zou eerst een slagje verder vastdraaien proberen
Ja, kan prima. Als het kan, ook de knelringen vervangen.quote:Op zondag 15 november 2020 15:55 schreef Piet200 het volgende:
Een eerste gedachte is om deze koppelingen los te draaien en er wat teflon omheen te doen. mogelijk is dat voldoende om dat weinige water te stoppen. mocht dat niet helpen, dan moeten waarschijnlijk de leidingen vervangen worden.
Is er enige kans van slagen als ik het eerst met teflon probeer op te lossen ?
Oude knelringen stukje inzagen, schroevedraaider ind e snede en peng. Er zijn trouwens verschillende soorten knelringen, dit zijn afaik de beste:quote:Op zondag 15 november 2020 20:13 schreef Piet200 het volgende:
De knelringen zijn nieuw.
Het vervangen ervan zal waarschijnlijk betekenen dar ik nieuwe leidingen moet buigen, wat best wel een klusje is.
Ze zijn niet te vast gedraaid, maar zoals je ziet is hij helemaal ingedraaid.
Ik hoop op een oplossing zonder de leidingen te hoeven vervangen.
Maar het moet wel mogelijk zijn uiteraard. Maar als ik er niet omheen kan, dan zal ik leidingen moeten buigen en op maat maken.
Er zit nu een Heimeier knop op. Is de kraan ook van Heimeier?quote:Op zondag 15 november 2020 17:43 schreef blomke het volgende:
Ja, kan prima. Als het kan, ook de knelringen vervangen.
quote:Op maandag 16 november 2020 07:25 schreef Watuntrik het volgende:
Uiterst links? Dan lekt het dus bij de knelringen? Eigenlijk is dat vrij normaal en komt regelmatig voor dat er na het plaatsen en een tijdje gebruiken de knelverbinding gaat lekken en weer aangedraaid moet worden.
Wat gewoon hoort en wat gewoon is zijn 2 verschillende zaken...quote:Op maandag 16 november 2020 09:01 schreef blomke het volgende:
[..]![]()
hoort gewoon in één keer dicht te zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |