abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 november 2020 @ 11:45:25 #1
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196252280
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentile groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patinten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:

Handige kaart voor covid en andere aandoeningen:

En door..
  zondag 15 november 2020 @ 11:45:45 #2
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196252286
twitter
pi_196252529
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 11:41 schreef chratnox het volgende:

[..]

Over 3 weken in het nieuws: "Na de door de overheid opgelegde sluiting van de Action op 16 november 2020 is de Ro gedaald naar 0,6. De versoepeling van alle andere activiteiten kan onverminderd door zolang de Action gesloten blijft."
Ik stel voor Primark dan ook voorlopig te sluiten :Y
Daalt de R vast naar 0,4.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196252573
Action dicht, Primark dicht, crisis opgelost!!! :)
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_196252610
Waar moet ik dan mijn eiersnijders halen? ;(
pi_196252634
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 11:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik stel voor Primark dan ook voorlopig te sluiten :Y
Daalt de R vast naar 0,4.
Dus als we dan ook Big Bazaar en kantoren sluiten krijgen we een negatieve R?
pi_196252694
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 11:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dus als we dan ook Big Bazaar en kantoren sluiten krijgen we een negatieve R?
Absoluut. Mensen die dan besmet worden, genezen dan anderen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 15 november 2020 @ 12:02:59 #8
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196252742
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 11:54 schreef Luke83 het volgende:
Action dicht, Primark dicht, crisis opgelost!!! :)
Grens met Belgi dicht.
  zondag 15 november 2020 @ 12:04:02 #9
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196252781
Dit is ook wel weer een mooi bullshit verhaal :')

Als of er nu meer bankscammers zijn omdat mensen meer op hun mobiel zitten...

https://www.pzc.nl/video/(...)coronacrisis~p179803
  zondag 15 november 2020 @ 12:06:02 #10
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196252823
Bottom line is en blijft dat thuis blijven voor veel mensen gewoon heel moeilijk blijkt te zijn.

Velen roepen altijd: "Onze gezondheid is het belangrijkste en moeten we alles voor over hebben", blijkt nu toch allemaal een loze uitspraak.
So we just called him Fred
pi_196252873
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 12:04 schreef leolinedance het volgende:

Nee maar de gemoedstoestand van mensen is dusdanig veranderd, dat mensen wat minder opletten bij scam berichten.

Waar je eerst veel fysiek contact had, verloopt contact nu veel meer online, en dus ook via de telefoon (whatsapp etc)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator zondag 15 november 2020 @ 12:23:25 #12
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_196253244
quote:
7s.gif Op zondag 15 november 2020 12:06 schreef Fred het volgende:
Bottom line is en blijft dat thuis blijven voor veel mensen gewoon heel moeilijk blijkt te zijn.

Maar er zit hier ook erg veel nuance in vind ik hoor. Ik werk bijvoorbeeld al maanden thuis. Maar ik ga wel regelmatig naar buiten voor een wandeling (omdat ik anders ook gewoon nog gekker word dan ik al was :') )

Maar dan ga ik bijv hier door de buurt stuk lopen, waar ik behalve af en toe een voorbijganger niemand tegen kom. Of ik ga een stukje rijden en ga dan wat lopen ergens buiten de stad in wat groen, waar ik wederom behalve een mede wandelaar zo goed als geen kip tegenkom.

Dus als je op zo'n manier naar buiten gaat is dat in mijn ogen voor 99,9% veilig. De hele tijd naar drukke winkelcentra gaan omdat je zo nodig die nieuwe eiersnijder wilt ;) of whatever vind ik idd stuk minder handig en slim.
  zondag 15 november 2020 @ 12:24:23 #13
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196253279
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 12:08 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nee maar de gemoedstoestand van mensen is dusdanig veranderd, dat mensen wat minder opletten bij scam berichten.

Waar je eerst veel fysiek contact had, verloopt contact nu veel meer online, en dus ook via de telefoon (whatsapp etc)
Bij zeer veel zaken wordt tegenwoordig als oorzaak corona genoemd. Erg vermoeiend.

Dit soort scams zitten al jaren in de lift. Het is zeer aannemelijk dat deze toename er ook zou zijn geweest zonder corona.
  zondag 15 november 2020 @ 12:25:32 #14
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196253311
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 12:23 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Maar er zit hier ook erg veel nuance in vind ik hoor. Ik werk bijvoorbeeld al maanden thuis. Maar ik ga wel regelmatig naar buiten voor een wandeling (omdat ik anders ook gewoon nog gekker word dan ik al was :') )

Maar dan ga ik bijv hier door de buurt stuk lopen, waar ik behalve af en toe een voorbijganger niemand tegen kom. Of ik ga een stukje rijden en ga dan wat lopen ergens buiten de stad in wat groen, waar ik wederom behalve een mede wandelaar zo goed als geen kip tegenkom.

Dus als je op zo'n manier naar buiten gaat is dat in mijn ogen voor 99,9% veilig. De hele tijd naar drukke winkelcentra gaan omdat je zo nodig die nieuwe eiersnijder wilt ;) of whatever vind ik idd stuk minder handig en slim.
Maak daar maar 100% veilig van. Alle andere bezoeken binnen (winkels, werk etc) zullen rond de 99,9% of nog hoger zitten.

Het is onmogelijk dat 1 op de 1000 bezoekers van iedere Ikea, Hornbach, Action etc etc besmet raakt. Hoeveel mensen bezoeken hoeveel locaties per dag? Miljoenen. Het % is dus zeer waarschijnlijk nog veel hoger dan 99,9%

[ Bericht 4% gewijzigd door leolinedance op 15-11-2020 12:40:03 ]
pi_196253312
Als 50 jarige weer feesten gaan organiseren, dan kunnen we de maatregelen wel beindigen.
- verwijderd door admin -
pi_196253562
quote:

Zijn het niet gewoon inbrekers en zakkenrollers die het thuiswerkadvies van het kabinet opvolgen?
pi_196253746
quote:

Alles komt door Corrie
  zondag 15 november 2020 @ 12:47:39 #18
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196253877
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 12:42 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Alles komt door Corrie
  zondag 15 november 2020 @ 12:49:22 #19
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196253919
quote:
81s.gif Op zondag 15 november 2020 11:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Maurice de Hond is zo ontzettend treurig. :')
pi_196253962
quote:

Velen roepen altijd: "Onze gezondheid is het belangrijkste en moeten we alles voor over hebben", blijkt nu toch allemaal een loze uitspraak.
Gezondheid is meer dan alleen thuis blijven, die twee kun je niet los van elkaar zien. Als iemand zich mentaal helemaal op aan het vreten is en buiten een rondje wil lopen moet dat gewoon kunnen.
pi_196254009
quote:

Vrijheid is het belangrijkste.

Als mensen niet meer vrij zijn kan je net zo goed doodgaan.
  zondag 15 november 2020 @ 12:55:16 #22
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196254078
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 12:49 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ook met die peilingen over Trump etc. of die echt gewonnen heeft. Hij maakt gewoon voer voor chronische boze tokkies.
  zondag 15 november 2020 @ 13:04:28 #23
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196254362
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 12:51 schreef chratnox het volgende:
Gezondheid is meer dan alleen thuis blijven, die twee kun je niet los van elkaar zien. Als iemand zich mentaal helemaal op aan het vreten is en buiten een rondje wil lopen moet dat gewoon kunnen.
Mee eens, helaas zijn er nog hele volksstammen die ook dat principe van "alleen" een rondje wandelen niet snappen. Dan werkt een simpel "blijf thuis" een stuk beter, in theorie dan de praktijk wijst wat anders uit, zoals ook vandaag weer te zien is bij de verschillende winkels.

quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 12:52 schreef macca728 het volgende:
Vrijheid is het belangrijkste.

Als mensen niet meer vrij zijn kan je net zo goed doodgaan.
Maar is die vrijheid het dan niet waard om je daar een korte tijd van te onthouden, zodat je er daarna weer zonder belemmeringen van kan genieten?

Doordat we nu zo vast houden aan onze "vrijheid", krijgen we juist het tegenovergestelde.
So we just called him Fred
pi_196254386
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 12:49 schreef VoMy het volgende:

[..]

Tja..

quote:
Ik denk dat noch Van Dissel, noch minister De Jonge iets anders gaan zeggen dan dat grote druppels het belangrijkst zijn. Dat heeft dat persconferentie van woensdag via Youtube van Minister de Jonge wel laten zien. Dit is al lang hun boodschap en nog steeds de positie van de WHO. Hoe onlogisch het ook verder is. Nog langer aan het touw van koppige ezels trekken heeft weinig zin.
Dus van Dissel, de Jonge en het WHO roepen dit? De hele wereld heeft het dus fout behalve Maurice? De logischere conclusie is denk ik toch anders. Ik vind vooral de reacties op die artikelen zorgelijk. Als dat ook maar enigzins een beeld van onze maatschappij laat zien is de hoeveelheid anti-vaxxers flink :o
  zondag 15 november 2020 @ 13:09:56 #25
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196254478
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 13:05 schreef chratnox het volgende:

[..]

Tja..
[..]

Dus van Dissel, de Jonge en het WHO roepen dit? De hele wereld heeft het dus fout behalve Maurice? De logischere conclusie is denk ik toch anders. Ik vind vooral de reacties op die artikelen zorgelijk. Als dat ook maar enigzins een beeld van onze maatschappij laat zien is de hoeveelheid anti-vaxxers flink :o
Er zit nog wel een verschil tussen sceptisch zijn dit vaccin te nemen wat een paar maanden oud is en puur anti vax zijn. Als ik die comments zie zijn het mensen die vaak wel puur anti-vax zijn en eigenlijk ook anti alles wat de overheid doet. Ik vertrouw erop dat ze het covid vaccin goed getest hebben als ze het op de markt brengen.
pi_196254548
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 13:09 schreef Momo het volgende:

[..]

Er zit nog wel een verschil tussen sceptisch zijn dit vaccin te nemen wat een paar maanden oud is en puur anti vax zijn. Als ik die comments zie zijn het mensen die vaak wel puur anti-vax zijn en eigenlijk ook anti alles wat de overheid doet. Ik vertrouw erop dat ze het covid vaccin goed getest hebben als ze het op de markt brengen.
Oh absoluut. Ik zit ook in een tweestrijd wat dat betreft. Niet zozeer voor mezelf, maar meer mn dochter. Ik krijg ieder jaar een uitnodiging voor de griepprik en haal 'm ook ieder jaar, maar van deze heb ik zoiets van: Laat mij maar eventjes een paar maandjes wachten. Ik geloof ook best dat het in orde is, er ligt zoveel aandacht op dat het niet logisch zou zijn als dat niet zo zou zijn.

Ik bedoelde meer dat er een groep mensen in die comments linkten naar truthaboutvaccines enzo, waar zo'n beetje alles waar mensen dood aan gaan verbonden wordt aan vaccinaties
  zondag 15 november 2020 @ 13:17:27 #27
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196254625
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 13:13 schreef chratnox het volgende:

[..]

Oh absoluut. Ik zit ook in een tweestrijd wat dat betreft. Niet zozeer voor mezelf, maar meer mn dochter. Ik krijg ieder jaar een uitnodiging voor de griepprik en haal 'm ook ieder jaar, maar van deze heb ik zoiets van: Laat mij maar eventjes een paar maandjes wachten. Ik geloof ook best dat het in orde is, er ligt zoveel aandacht op dat het niet logisch zou zijn als dat niet zo zou zijn.

Ik bedoelde meer dat er een groep mensen in die comments linkten naar truthaboutvaccines enzo, waar zo'n beetje alles waar mensen dood aan gaan verbonden wordt aan vaccinaties
Tja, dat soort mensen zitten vaak ook in andere cospiracies(5G, omvolking etc.) vast als je op hun twitterpagina's kijkt. Die overtuig je toch niet. Zorgwekkend dat die groep wel groter lijkt te worden. Ik denk dat in Nederland nog wel even duurt dat wij de vaccins krijgen als iemand van onder de 60 jaar die niet in de zorg/politie/etc. werkt. Dan kunnen we het sowieso een paar maanden aankijken. Zelfs als er vrijwel geen bijwerkingen zijn gaan er genoeg indianenverhalen komen. Want er gaan vast wel een paar dood binnen een paar weken na het krijgen van het vaccin in de groep zwak en 80+.
pi_196254694
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 12:23 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik niet. Is er al eens onderzocht hoeveel mensen jaarlijks sterven doordat ze een ei in hun geheel moeten doorslikken omdat ze geen eiersnijder hebben? Dit meestal niet dodelijke virus weegt daar ongetwijfeld niet tegenop.
  Moderator zondag 15 november 2020 @ 13:22:17 #29
236264 crew  capricia
pi_196254720
Was van de week bij mijn moeder op bezoek, 72 is ze.
Die begon ook al over of ze dat nieuwe vaccin moest nemen. De griepprik had ze wel gehaald. Maar deze wist ze niet zeker of ze het zou gaan doen.

Ik heb haar geen direct ja/nee antwoord gegeven. Maar vroeg haar welke gedachten haar lieten twijfelen:
Zij maakte zich zorgen over dat het eventuele bij-effect over 10 a 25 jaar van dat vaccin nog niet bekend is. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 15 november 2020 @ 13:23:27 #30
Dick Laurent Is Dead
pi_196254736
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 13:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ik niet. Is er al eens onderzocht hoeveel mensen jaarlijks sterven doordat ze een ei in hun geheel moeten doorslikken omdat ze geen eiersnijder hebben? Dit meestal niet dodelijke virus weegt daar ongetwijfeld niet tegenop.
Ah ok. Ja nee ja ehh jeetje ja, wat kan je hier nou tegenin brengen...
  zondag 15 november 2020 @ 13:23:47 #31
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196254742
Wat ook opmerkelijk is: Hoewel de dagelijkse IC-opnames al weken minder worden, daalt het aantal patinten op de IC nog steeds maar mondjesmaat. Dat zal wellicht te maken hebben met patinten die bovengemiddeld lange ligtijd hebben - en daar zijn er meer van als er meer patinten binnenkomen per dag. Als dit zo is, dan zou bijvoorbeeld komende week het aantal IC-patinten best nog wel behoorlijk kunnen afnemen.
pi_196254779
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 13:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ik denk wel dat je iets op het spoor bent. De percentages overlijdens door een verstikkingsdood van het doorslikken van een heel ei zullen hoger dan 0,05% zijn. Als er 10 mensen per jaar proberen een ei heel door te slikken en er gaat er 1 dood is dat percentage best flink hoger.

Edit: Bij het zoeken naar cijfers ben ik deze goudmijn aan nutteloze feitjes tegengekomen. Ik wilde jullie deze niet onthouden! :D: https://nl.toluna.com/opi(...)ijvoorbeeld-Elk-jaar

Bijvoorbeeld:
quote:
- Als je 6 jaar en 9 maanden scheten zou laten, heb je genoeg gas geproduceerd om de energie van een atoombom te evenaren
pi_196254802
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 13:23 schreef VoMy het volgende:
Wat ook opmerkelijk is: Hoewel de dagelijkse IC-opnames al weken minder worden, daalt het aantal patinten op de IC nog steeds maar mondjesmaat. Dat zal wellicht te maken hebben met patinten die bovengemiddeld lange ligtijd hebben - en daar zijn er meer van als er meer patinten binnenkomen per dag. Als dit zo is, dan zou bijvoorbeeld komende week het aantal IC-patinten best nog wel behoorlijk kunnen afnemen.
Misschien dat @Lenny_Leonard hier meer over kan zeggen, zouden ze mensen niet ook op de IC houden om verder aan te sterken omdat dat daar eenvoudiger is dan op een verpleegafdeling waar een verpleegkundige op zijn/haar tenen loopt? Dat de 'drempel' om terug naar een verpleegafdeling te gaan wat hoger is zolang er ruimte op de IC is?
pi_196254854
quote:
7s.gif Op zondag 15 november 2020 13:04 schreef Fred het volgende:

[..]

Mee eens, helaas zijn er nog hele volksstammen die ook dat principe van "alleen" een rondje wandelen niet snappen. Dan werkt een simpel "blijf thuis" een stuk beter, in theorie dan de praktijk wijst wat anders uit, zoals ook vandaag weer te zien is bij de verschillende winkels.
[..]

Maar is die vrijheid het dan niet waard om je daar een korte tijd van te onthouden, zodat je er daarna weer zonder belemmeringen van kan genieten?

Doordat we nu zo vast houden aan onze "vrijheid", krijgen we juist het tegenovergestelde.
Als jij kan garanderen dat het korte tijd is.
Dat we zonder gedwongen vaccinatie overal naar toe kunnen gaan.....
pi_196254857
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 13:23 schreef VoMy het volgende:
Het klopt wat je zegt, een IC patint ligt naarmate ze ouder worden (mediaan was in sept-okt 66) vrij lang t.o.v. een corona patint op de verpleegafdeling, in het laatst rapport van stichting NICE staat dat de gemiddelde behandelduur momenteel rond de 16 dagen is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator zondag 15 november 2020 @ 13:31:19 #36
Dick Laurent Is Dead
pi_196254876
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 13:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Edit: Bij het zoeken naar cijfers ben ik deze goudmijn aan nutteloze feitjes tegengekomen. Ik wilde jullie deze niet onthouden! :D: https://nl.toluna.com/opi(...)ijvoorbeeld-Elk-jaar

Bijvoorbeeld:
[..]

Maar moet dat dan n lange aaneengeschakelde scheet van 6 jaar en 9 maanden zijn, of gewoon heel veel scheten achter elkaar met maximaal een seconde ofzo tussenpauze??
pi_196254893
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 13:22 schreef capricia het volgende:
Was van de week bij mijn moeder op bezoek, 72 is ze.
Die begon ook al over of ze dat nieuwe vaccin moest nemen. De griepprik had ze wel gehaald. Maar deze wist ze niet zeker of ze het zou gaan doen.

Ik heb haar geen direct ja/nee antwoord gegeven. Maar vroeg haar welke gedachten haar lieten twijfelen:
Zij maakte zich zorgen over dat het eventuele bij-effect over 10 a 25 jaar van dat vaccin nog niet bekend is. :D
De effecten over 10-25 jaar voor een 72 jarige zijn mogelijk veel erger. Kans om te overlijden aan corona is op die leeftijd gewoon reel.
pi_196254923
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 13:17 schreef Momo het volgende:

[..]

Tja, dat soort mensen zitten vaak ook in andere cospiracies(5G, omvolking etc.) vast als je op hun twitterpagina's kijkt. Die overtuig je toch niet. Zorgwekkend dat die groep wel groter lijkt te worden. Ik denk dat in Nederland nog wel even duurt dat wij de vaccins krijgen als iemand van onder de 60 jaar die niet in de zorg/politie/etc. werkt. Dan kunnen we het sowieso een paar maanden aankijken. Zelfs als er vrijwel geen bijwerkingen zijn gaan er genoeg indianenverhalen komen. Want er gaan vast wel een paar dood binnen een paar weken na het krijgen van het vaccin in de groep zwak en 80+.
Gewoon blind nemen joh, dat vaccin.

https://nos.nl/artikel/22(...)-achtergehouden.html

Het kabinet heeft in de begroting voor 2019 een bedrag van vijf miljoen euro opgenomen voor schikkingen met de slachtoffers. Maar de regering erkent geen aansprakelijkheid, omdat volgens staatssecretaris Blokhuis de wetenschappelijke discussie nog volop loopt.
pi_196254992
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 13:17 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik ben wat optimistischer. Ik denk dat er een substantile groep is die kritisch is maar wel openstaat voor goede argumenten. Rustig in gesprek gaan met die mensen, uitleggen hoe het zit, meehelpen om bezwaren te wegen - dat is wat er mijns inziens de komende tijd zou moeten gebeuren. Deze mensen wegzetten als 'wappies' met wie toch niet te praten valt werkt contraproductief. Zo blijven ze onderling discussiren en elkaars denkbeelden versterken.

We hebben in OUD jaren geleden een topic gehad over vaccinaties. Er is een groep vocale, kritische burgers die niet zomaar meegaat in de reguliere processen rondom geboorte en opvoeden. Wat gebeurt er met met het materiaal uit de hielprik? Wat zijn de voor- en nadelen van vaccineren? Wat heeft mijn kind aan de ouder- en kindcentra? Waarom gaat mijn kind eigenlijk naar de schoolarts? Het zijn allemaal legitieme vragen. Ik heb me indertijd behoorlijk gergerd aan het gebrek aan respect voor wetenschappelijke standaarden en procedures, maar ja, klaarblijkelijk moet je de waarde ervan uit blijven leggen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 15 november 2020 @ 13:41:23 #40
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196255028
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 13:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

Gewoon blind nemen joh, dat vaccin.

https://nos.nl/artikel/22(...)-achtergehouden.html

Het kabinet heeft in de begroting voor 2019 een bedrag van vijf miljoen euro opgenomen voor schikkingen met de slachtoffers. Maar de regering erkent geen aansprakelijkheid, omdat volgens staatssecretaris Blokhuis de wetenschappelijke discussie nog volop loopt.
Daar heb je het al. Dan kunnen die anti-vaxxers wel als wappies weggezet worden, ik ga ook niet vooraan staan. Sterker nog, misschien doe ik het ook wel helemaal niet.
pi_196255047
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 13:41 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Daar heb je het al. Dan kunnen die anti-vaxxers wel als wappies weggezet worden, ik ga ook niet vooraan staan. Sterker nog, misschien doe ik het ook wel helemaal niet.
Ik vind gewoon dat mensen die keuze vrijheid moeten hebben als ze het niet willen.

Als 70% van de bevolking zich wel vrijwillig laat vaccineren is dat meer dan genoeg.

Ik maka me meer zorgen dat mensen alle vrijheden zomaar overboord willen gooien vanwege een pandemie die uiteindelijk gewoon weg gaat.
pi_196255061
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 13:41 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat is je goed recht. En als genoeg anderen er zo over denken, dan zullen we nog wel een tijdje leven met een samenleving die in min of meerdere mate op slot is.
pi_196255074
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 13:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is je goed recht. En als genoeg anderen er zo over denken, dan zullen we nog wel een tijdje leven met een samenleving die in min of meerdere mate op slot is.
Ja en anders gaan we leven in een samenleving waar vrijheid niet meer bestaat.
Ja als je doet wat de overheid zegt.

Het virus gaat zelf wel weg.
pi_196255084
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 13:44 schreef macca728 het volgende:

[..]

Het virus gaat zelf wel weg.
Nou, daar zie ik nog geen hele sterke aanwijzingen voor.
- verwijderd door admin -
pi_196255163
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 13:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik vind gewoon dat mensen die keuze vrijheid moeten hebben als ze het niet willen.

Als 70% van de bevolking zich wel vrijwillig laat vaccineren is dat meer dan genoeg.

Ik maka me meer zorgen dat mensen alle vrijheden zomaar overboord willen gooien vanwege een pandemie die uiteindelijk gewoon weg gaat.
Het overboord gooien van vrijheden sta ik ook kritisch tegenover. Al met al moet het (in mijn hoofd in elk geval) een bewuste afweging zijn geweest welke mensen zelf kunnen nemen. De berichten van een paar weken geleden dat de Jonge het vaccin wilde verplichten (of in elk geval de bevolking die gevaccineerd is meer laten mogen dan de rest) kreeg ik ook even vervelende gevoelens bij, die zijn denk ik nog wel terug te lezen in een paar topics geleden :P

Of het vanzelf weg gaat weet ik niet, je hoort tot nu toe juist van wetenschappers die zeggen dat dit onderdeel van de seizoensgriep gaat worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2020 13:53:30 ]
  Moderator zondag 15 november 2020 @ 13:51:27 #46
Dick Laurent Is Dead
pi_196255171
Pfff nouja wat ik dus vooral zie bij de mensen die anti-vaccin zijn (of er op zijn minst heel wantrouwend tegenover staan) zijn argumenten dat je niet 100% weet wat de bijwerkingen kunnen zijn, ook bijv op lange termijn etc.

Maar goed, dan denk ik bij mezelf, oke.... oke... en bijv de ingredinten die in ontzettend veel gangbare supermarkt producten zitten, die diezelfde mensen hoogstwaarschijnlijk regelmatig in hun winkelmandje pleuren.

Weten deze mensen bijvoorbeeld de exacte werking van alle E-nummers? Of van artificial zoetstoffen die in ontiegelijk veel light producten voorkomen? Van veel van dit soort toevoegingen aan voedsel bestaan ook genoeg vraagtekens over inname op lange termijn. In hoeverre het kankerverwekkend is en ga zo maar door.

Maar staan ze daar bij stil als hun blikje cola zero opzuipen? Waarschijnlijk niet....
pi_196255183
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 13:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het overboord gooien van vrijheden sta ik ook kritisch tegenover. Al met al moet het (in mijn hoofd in elk geval) een bewuste afweging zijn geweest welke mensen zelf kunnen nemen. De berichten van een paar weken geleden dat ze de Jonge het vaccin wilde verplichten (of in elk geval de bevolking die gevaccineerd is meer laten mogen dan de rest) kreeg ik ook even vervelende gevoelens bij, die zijn denk ik nog wel terug te lezen in een paar topics geleden :P

Of het vanzelf weg gaat weet ik niet, je hoort tot nu toe juist van wetenschappers die zeggen dat dit onderdeel van de seizoensgriep gaat worden.
Mee eens.

Ja het kan ook gewoon onderdeel worden van de seizoensgriep, daar gaan ook veel mensen dood aan.
Daarom aan mensen zelf de keuze laten. Wel of geen coronaprik.
pi_196255217
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 13:51 schreef dick_laurent het volgende:
Pfff nouja wat ik dus vooral zie bij de mensen die anti-vaccin zijn (of er op zijn minst heel wantrouwend tegenover staan) zijn argumenten dat je niet 100% weet wat de bijwerkingen kunnen zijn, ook bijv op lange termijn etc.

Maar goed, dan denk ik bij mezelf, oke.... oke... en bijv de ingredinten die in ontzettend veel gangbare supermarkt producten zitten, die diezelfde mensen hoogstwaarschijnlijk regelmatig in hun winkelmandje pleuren.

Weten deze mensen bijvoorbeeld de exacte werking van alle E-nummers? Of van artificial zoetstoffen die in ontiegelijk veel light producten voorkomen? Van veel van dit soort toevoegingen aan voedsel bestaan ook genoeg vraagtekens over inname op lange termijn. In hoeverre het kankerverwekkend is en ga zo maar door.

Maar staan ze daar bij stil als hun blikje cola zero opzuipen? Waarschijnlijk niet....
Dus eigenlijk zeg je van we kunnen de overheid niet vertrouwen, want die staan het toe dat deze rotzooi (en ja dat is het) in het eten wordt gedaan.

Maar volgens mij heb je de vrijheid om je groenten vers te halen en dit soort producten links te laten liggen.
pi_196255231
Wat mij frappeert is hoeveel moeite veel ouders hebben met het vaccineren van hun kinderen terwijl bijvoorbeeld de anticonceptiepil over het algemeen zonder bezwaren wordt verstrekt.

In het artikel gaat het over 137 ernstige klachten en een schikking met 10 kinderen op de 500.000 kinderen die zijn gevaccineerd met Pandemrix. Ik wil niet goedpraten dat bijwerkingen zijn achtergehouden, want dat valt op geen enkele manier goed te praten. Maar je moet ook de risico's voor je kind wegen.

Door het slikken van de pil vergroot je risico op trombose van 1 op 10.000 naar 6 op 10.000 (bron). Een heel klein percentage vrouwen krijgt daar dus mee te maken, maar omdat zoveel vrouwen de pil slikken zijn het er alsnog veel. Er gaan jonge vrouwen dood aan een longembolie doordat ze de pil hebben geslikt.

Zo zie je maar: het leven zit vol gevaren die we voor lief nemen omdat ze klein zijn en ons veel opleveren.
  zondag 15 november 2020 @ 13:56:07 #50
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196255239
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 13:51 schreef dick_laurent het volgende:

Kansberekening is nooit hun sterkste punt. Niks doen betekend een 0.1% kans op doodgaan en minimaal 1% kans op ziekenhuisopname. Ervan uitgaand dat 50% uiteindelijk corona gaat krijgen.
Een vaccin is wel enkele factoren veiliger. In het allernegatiefste geval
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')