Ik stel voor Primark dan ook voorlopig te sluitenquote:Op zondag 15 november 2020 11:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Over 3 weken in het nieuws: "Na de door de overheid opgelegde sluiting van de Action op 16 november 2020 is de Ro gedaald naar 0,6. De versoepeling van alle andere activiteiten kan onverminderd door zolang de Action gesloten blijft."
Dus als we dan ook Big Bazaar en kantoren sluiten krijgen we een negatieve R?quote:Op zondag 15 november 2020 11:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik stel voor Primark dan ook voorlopig te sluiten
Daalt de R vast naar 0,4.
Absoluut. Mensen die dan besmet worden, genezen dan anderen.quote:Op zondag 15 november 2020 11:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus als we dan ook Big Bazaar en kantoren sluiten krijgen we een negatieve R?
Grens met België dicht.quote:Op zondag 15 november 2020 11:54 schreef Luke83 het volgende:
Action dicht, Primark dicht, crisis opgelost!!!
Nee maar de gemoedstoestand van mensen is dusdanig veranderd, dat mensen wat minder opletten bij scam berichten.quote:Op zondag 15 november 2020 12:04 schreef leolinedance het volgende:
Dit is ook wel weer een mooi bullshit verhaal
Als of er nu meer bankscammers zijn omdat mensen meer op hun mobiel zitten...
https://www.pzc.nl/video/(...)coronacrisis~p179803
Maar er zit hier ook erg veel nuance in vind ik hoor. Ik werk bijvoorbeeld al maanden thuis. Maar ik ga wel regelmatig naar buiten voor een wandeling (omdat ik anders ook gewoon nog gekker word dan ik al wasquote:Op zondag 15 november 2020 12:06 schreef Fred het volgende:
Bottom line is en blijft dat thuis blijven voor veel mensen gewoon heel moeilijk blijkt te zijn.
Bij zeer veel zaken wordt tegenwoordig als oorzaak corona genoemd. Erg vermoeiend.quote:Op zondag 15 november 2020 12:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee maar de gemoedstoestand van mensen is dusdanig veranderd, dat mensen wat minder opletten bij scam berichten.
Waar je eerst veel fysiek contact had, verloopt contact nu veel meer online, en dus ook via de telefoon (whatsapp etc)
Maak daar maar 100% veilig van. Alle andere bezoeken binnen (winkels, werk etc) zullen rond de 99,9% of nog hoger zitten.quote:Op zondag 15 november 2020 12:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar er zit hier ook erg veel nuance in vind ik hoor. Ik werk bijvoorbeeld al maanden thuis. Maar ik ga wel regelmatig naar buiten voor een wandeling (omdat ik anders ook gewoon nog gekker word dan ik al was)
Maar dan ga ik bijv hier door de buurt stuk lopen, waar ik behalve af en toe een voorbijganger niemand tegen kom. Of ik ga een stukje rijden en ga dan wat lopen ergens buiten de stad in wat groen, waar ik wederom behalve een mede wandelaar zo goed als geen kip tegenkom.
Dus als je op zo'n manier naar buiten gaat is dat in mijn ogen voor 99,9% veilig. De hele tijd naar drukke winkelcentra gaan omdat je zo nodig die nieuwe eiersnijder wiltof whatever vind ik idd stuk minder handig en slim.
Zijn het niet gewoon inbrekers en zakkenrollers die het thuiswerkadvies van het kabinet opvolgen?quote:Op zondag 15 november 2020 12:04 schreef leolinedance het volgende:
Alles komt door Corriequote:Op zondag 15 november 2020 12:04 schreef leolinedance het volgende:
Gezondheid is meer dan alleen thuis blijven, die twee kun je niet los van elkaar zien. Als iemand zich mentaal helemaal op aan het vreten is en buiten een rondje wil lopen moet dat gewoon kunnen.quote:Op zondag 15 november 2020 12:06 schreef Fred het volgende:
Bottom line is en blijft dat thuis blijven voor veel mensen gewoon heel moeilijk blijkt te zijn.
Velen roepen altijd: "Onze gezondheid is het belangrijkste en moeten we alles voor over hebben", blijkt nu toch allemaal een loze uitspraak.
Vrijheid is het belangrijkste.quote:Op zondag 15 november 2020 12:06 schreef Fred het volgende:
Velen roepen altijd: "Onze gezondheid is het belangrijkste en moeten we alles voor over hebben", blijkt nu toch allemaal een loze uitspraak.
Ook met die peilingen over Trump etc. of die echt gewonnen heeft. Hij maakt gewoon voer voor chronische boze tokkies.quote:Op zondag 15 november 2020 12:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maurice de Hond is zo ontzettend treurig.
Mee eens, helaas zijn er nog hele volksstammen die ook dat principe van "alleen" een rondje wandelen niet snappen. Dan werkt een simpel "blijf thuis" een stuk beter, in theorie dan de praktijk wijst wat anders uit, zoals ook vandaag weer te zien is bij de verschillende winkels.quote:Op zondag 15 november 2020 12:51 schreef chratnox het volgende:
Gezondheid is meer dan alleen thuis blijven, die twee kun je niet los van elkaar zien. Als iemand zich mentaal helemaal op aan het vreten is en buiten een rondje wil lopen moet dat gewoon kunnen.
Maar is die vrijheid het dan niet waard om je daar een korte tijd van te onthouden, zodat je er daarna weer zonder belemmeringen van kan genieten?quote:Op zondag 15 november 2020 12:52 schreef macca728 het volgende:
Vrijheid is het belangrijkste.
Als mensen niet meer vrij zijn kan je net zo goed doodgaan.
Tja..quote:Op zondag 15 november 2020 12:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maurice de Hond is zo ontzettend treurig.
Dus van Dissel, de Jonge en het WHO roepen dit? De hele wereld heeft het dus fout behalve Maurice? De logischere conclusie is denk ik toch anders. Ik vind vooral de reacties op die artikelen zorgelijk. Als dat ook maar enigzins een beeld van onze maatschappij laat zien is de hoeveelheid anti-vaxxers flinkquote:Ik denk dat noch Van Dissel, noch minister De Jonge iets anders gaan zeggen dan dat grote druppels het belangrijkst zijn. Dat heeft dat persconferentie van woensdag via Youtube van Minister de Jonge wel laten zien. Dit is al lang hun boodschap en nog steeds de positie van de WHO. Hoe onlogisch het ook verder is. Nog langer aan het touw van koppige ezels trekken heeft weinig zin.
Er zit nog wel een verschil tussen sceptisch zijn dit vaccin te nemen wat een paar maanden oud is en puur anti vax zijn. Als ik die comments zie zijn het mensen die vaak wel puur anti-vax zijn en eigenlijk ook anti alles wat de overheid doet. Ik vertrouw erop dat ze het covid vaccin goed getest hebben als ze het op de markt brengen.quote:Op zondag 15 november 2020 13:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja..
[..]
Dus van Dissel, de Jonge en het WHO roepen dit? De hele wereld heeft het dus fout behalve Maurice? De logischere conclusie is denk ik toch anders. Ik vind vooral de reacties op die artikelen zorgelijk. Als dat ook maar enigzins een beeld van onze maatschappij laat zien is de hoeveelheid anti-vaxxers flink
Oh absoluut. Ik zit ook in een tweestrijd wat dat betreft. Niet zozeer voor mezelf, maar meer mn dochter. Ik krijg ieder jaar een uitnodiging voor de griepprik en haal 'm ook ieder jaar, maar van deze heb ik zoiets van: Laat mij maar eventjes een paar maandjes wachten. Ik geloof ook best dat het in orde is, er ligt zoveel aandacht op dat het niet logisch zou zijn als dat niet zo zou zijn.quote:Op zondag 15 november 2020 13:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Er zit nog wel een verschil tussen sceptisch zijn dit vaccin te nemen wat een paar maanden oud is en puur anti vax zijn. Als ik die comments zie zijn het mensen die vaak wel puur anti-vax zijn en eigenlijk ook anti alles wat de overheid doet. Ik vertrouw erop dat ze het covid vaccin goed getest hebben als ze het op de markt brengen.
Tja, dat soort mensen zitten vaak ook in andere cospiracies(5G, omvolking etc.) vast als je op hun twitterpagina's kijkt. Die overtuig je toch niet. Zorgwekkend dat die groep wel groter lijkt te worden. Ik denk dat in Nederland nog wel even duurt dat wij de vaccins krijgen als iemand van onder de 60 jaar die niet in de zorg/politie/etc. werkt. Dan kunnen we het sowieso een paar maanden aankijken. Zelfs als er vrijwel geen bijwerkingen zijn gaan er genoeg indianenverhalen komen. Want er gaan vast wel een paar dood binnen een paar weken na het krijgen van het vaccin in de groep zwak en 80+.quote:Op zondag 15 november 2020 13:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh absoluut. Ik zit ook in een tweestrijd wat dat betreft. Niet zozeer voor mezelf, maar meer mn dochter. Ik krijg ieder jaar een uitnodiging voor de griepprik en haal 'm ook ieder jaar, maar van deze heb ik zoiets van: Laat mij maar eventjes een paar maandjes wachten. Ik geloof ook best dat het in orde is, er ligt zoveel aandacht op dat het niet logisch zou zijn als dat niet zo zou zijn.
Ik bedoelde meer dat er een groep mensen in die comments linkten naar truthaboutvaccines enzo, waar zo'n beetje alles waar mensen dood aan gaan verbonden wordt aan vaccinaties
Ik niet. Is er al eens onderzocht hoeveel mensen jaarlijks sterven doordat ze een ei in hun geheel moeten doorslikken omdat ze geen eiersnijder hebben? Dit meestal niet dodelijke virus weegt daar ongetwijfeld niet tegenop.quote:Op zondag 15 november 2020 12:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dus als je op zo'n manier naar buiten gaat is dat in mijn ogen voor 99,9% veilig. De hele tijd naar drukke winkelcentra gaan omdat je zo nodig die nieuwe eiersnijder wiltof whatever vind ik idd stuk minder handig en slim.
Ah ok. Ja nee ja ehh jeetje ja, wat kan je hier nou tegenin brengen...quote:Op zondag 15 november 2020 13:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik niet. Is er al eens onderzocht hoeveel mensen jaarlijks sterven doordat ze een ei in hun geheel moeten doorslikken omdat ze geen eiersnijder hebben? Dit meestal niet dodelijke virus weegt daar ongetwijfeld niet tegenop.
Ik denk wel dat je iets op het spoor bent. De percentages overlijdens door een verstikkingsdood van het doorslikken van een heel ei zullen hoger dan 0,05% zijn. Als er 10 mensen per jaar proberen een ei heel door te slikken en er gaat er 1 dood is dat percentage best flink hoger.quote:Op zondag 15 november 2020 13:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik niet. Is er al eens onderzocht hoeveel mensen jaarlijks sterven doordat ze een ei in hun geheel moeten doorslikken omdat ze geen eiersnijder hebben? Dit meestal niet dodelijke virus weegt daar ongetwijfeld niet tegenop.
quote:- Als je 6 jaar en 9 maanden scheten zou laten, heb je genoeg gas geproduceerd om de energie van een atoombom te evenaren
Misschien dat @Lenny_Leonard hier meer over kan zeggen, zouden ze mensen niet ook op de IC houden om verder aan te sterken omdat dat daar eenvoudiger is dan op een verpleegafdeling waar een verpleegkundige op zijn/haar tenen loopt? Dat de 'drempel' om terug naar een verpleegafdeling te gaan wat hoger is zolang er ruimte op de IC is?quote:Op zondag 15 november 2020 13:23 schreef VoMy het volgende:
Wat ook opmerkelijk is: Hoewel de dagelijkse IC-opnames al weken minder worden, daalt het aantal patiënten op de IC nog steeds maar mondjesmaat. Dat zal wellicht te maken hebben met patiënten die bovengemiddeld lange ligtijd hebben - en daar zijn er meer van als er meer patiënten binnenkomen per dag. Als dit zo is, dan zou bijvoorbeeld komende week het aantal IC-patiënten best nog wel behoorlijk kunnen afnemen.
Als jij kan garanderen dat het korte tijd is.quote:Op zondag 15 november 2020 13:04 schreef Fred het volgende:
[..]
Mee eens, helaas zijn er nog hele volksstammen die ook dat principe van "alleen" een rondje wandelen niet snappen. Dan werkt een simpel "blijf thuis" een stuk beter, in theorie dan de praktijk wijst wat anders uit, zoals ook vandaag weer te zien is bij de verschillende winkels.
[..]
Maar is die vrijheid het dan niet waard om je daar een korte tijd van te onthouden, zodat je er daarna weer zonder belemmeringen van kan genieten?
Doordat we nu zo vast houden aan onze "vrijheid", krijgen we juist het tegenovergestelde.
Het klopt wat je zegt, een IC patiënt ligt naarmate ze ouder worden (mediaan was in sept-okt 66) vrij lang t.o.v. een corona patiënt op de verpleegafdeling, in het laatst rapport van stichting NICE staat dat de gemiddelde behandelduur momenteel rond de 16 dagen is.quote:Op zondag 15 november 2020 13:23 schreef VoMy het volgende:
Wat ook opmerkelijk is: Hoewel de dagelijkse IC-opnames al weken minder worden, daalt het aantal patiënten op de IC nog steeds maar mondjesmaat. Dat zal wellicht te maken hebben met patiënten die bovengemiddeld lange ligtijd hebben - en daar zijn er meer van als er meer patiënten binnenkomen per dag. Als dit zo is, dan zou bijvoorbeeld komende week het aantal IC-patiënten best nog wel behoorlijk kunnen afnemen.
Maar moet dat dan één lange aaneengeschakelde scheet van 6 jaar en 9 maanden zijn, of gewoon heel veel scheten achter elkaar met maximaal een seconde ofzo tussenpauze??quote:Op zondag 15 november 2020 13:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Edit: Bij het zoeken naar cijfers ben ik deze goudmijn aan nutteloze feitjes tegengekomen. Ik wilde jullie deze niet onthouden!: https://nl.toluna.com/opi(...)ijvoorbeeld-Elk-jaar
Bijvoorbeeld:
[..]
De effecten over 10-25 jaar voor een 72 jarige zijn mogelijk veel erger. Kans om te overlijden aan corona is op die leeftijd gewoon reëel.quote:Op zondag 15 november 2020 13:22 schreef capricia het volgende:
Was van de week bij mijn moeder op bezoek, 72 is ze.
Die begon ook al over of ze dat nieuwe vaccin moest nemen. De griepprik had ze wel gehaald. Maar deze wist ze niet zeker of ze het zou gaan doen.
Ik heb haar geen direct ja/nee antwoord gegeven. Maar vroeg haar welke gedachten haar lieten twijfelen:
Zij maakte zich zorgen over dat het eventuele bij-effect over 10 a 25 jaar van dat vaccin nog niet bekend is.
Gewoon blind nemen joh, dat vaccin.quote:Op zondag 15 november 2020 13:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Tja, dat soort mensen zitten vaak ook in andere cospiracies(5G, omvolking etc.) vast als je op hun twitterpagina's kijkt. Die overtuig je toch niet. Zorgwekkend dat die groep wel groter lijkt te worden. Ik denk dat in Nederland nog wel even duurt dat wij de vaccins krijgen als iemand van onder de 60 jaar die niet in de zorg/politie/etc. werkt. Dan kunnen we het sowieso een paar maanden aankijken. Zelfs als er vrijwel geen bijwerkingen zijn gaan er genoeg indianenverhalen komen. Want er gaan vast wel een paar dood binnen een paar weken na het krijgen van het vaccin in de groep zwak en 80+.
Ik ben wat optimistischer. Ik denk dat er een substantiële groep is die kritisch is maar wel openstaat voor goede argumenten. Rustig in gesprek gaan met die mensen, uitleggen hoe het zit, meehelpen om bezwaren te wegen - dat is wat er mijns inziens de komende tijd zou moeten gebeuren. Deze mensen wegzetten als 'wappies' met wie toch niet te praten valt werkt contraproductief. Zo blijven ze onderling discussiëren en elkaars denkbeelden versterken.quote:Op zondag 15 november 2020 13:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Tja, dat soort mensen zitten vaak ook in andere cospiracies(5G, omvolking etc.) vast als je op hun twitterpagina's kijkt. Die overtuig je toch niet. Zorgwekkend dat die groep wel groter lijkt te worden. Ik denk dat in Nederland nog wel even duurt dat wij de vaccins krijgen als iemand van onder de 60 jaar die niet in de zorg/politie/etc. werkt. Dan kunnen we het sowieso een paar maanden aankijken. Zelfs als er vrijwel geen bijwerkingen zijn gaan er genoeg indianenverhalen komen. Want er gaan vast wel een paar dood binnen een paar weken na het krijgen van het vaccin in de groep zwak en 80+.
Daar heb je het al. Dan kunnen die anti-vaxxers wel als wappies weggezet worden, ik ga ook niet vooraan staan. Sterker nog, misschien doe ik het ook wel helemaal niet.quote:Op zondag 15 november 2020 13:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Gewoon blind nemen joh, dat vaccin.
https://nos.nl/artikel/22(...)-achtergehouden.html
Het kabinet heeft in de begroting voor 2019 een bedrag van vijf miljoen euro opgenomen voor schikkingen met de slachtoffers. Maar de regering erkent geen aansprakelijkheid, omdat volgens staatssecretaris Blokhuis de wetenschappelijke discussie nog volop loopt.
Ik vind gewoon dat mensen die keuze vrijheid moeten hebben als ze het niet willen.quote:Op zondag 15 november 2020 13:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Daar heb je het al. Dan kunnen die anti-vaxxers wel als wappies weggezet worden, ik ga ook niet vooraan staan. Sterker nog, misschien doe ik het ook wel helemaal niet.
Dat is je goed recht. En als genoeg anderen er zo over denken, dan zullen we nog wel een tijdje leven met een samenleving die in min of meerdere mate op slot is.quote:Op zondag 15 november 2020 13:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Daar heb je het al. Dan kunnen die anti-vaxxers wel als wappies weggezet worden, ik ga ook niet vooraan staan. Sterker nog, misschien doe ik het ook wel helemaal niet.
Ja en anders gaan we leven in een samenleving waar vrijheid niet meer bestaat.quote:Op zondag 15 november 2020 13:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is je goed recht. En als genoeg anderen er zo over denken, dan zullen we nog wel een tijdje leven met een samenleving die in min of meerdere mate op slot is.
Het overboord gooien van vrijheden sta ik ook kritisch tegenover. Al met al moet het (in mijn hoofd in elk geval) een bewuste afweging zijn geweest welke mensen zelf kunnen nemen. De berichten van een paar weken geleden dat de Jonge het vaccin wilde verplichten (of in elk geval de bevolking die gevaccineerd is meer laten mogen dan de rest) kreeg ik ook even vervelende gevoelens bij, die zijn denk ik nog wel terug te lezen in een paar topics geledenquote:Op zondag 15 november 2020 13:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik vind gewoon dat mensen die keuze vrijheid moeten hebben als ze het niet willen.
Als 70% van de bevolking zich wel vrijwillig laat vaccineren is dat meer dan genoeg.
Ik maka me meer zorgen dat mensen alle vrijheden zomaar overboord willen gooien vanwege een pandemie die uiteindelijk gewoon weg gaat.
Mee eens.quote:Op zondag 15 november 2020 13:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het overboord gooien van vrijheden sta ik ook kritisch tegenover. Al met al moet het (in mijn hoofd in elk geval) een bewuste afweging zijn geweest welke mensen zelf kunnen nemen. De berichten van een paar weken geleden dat ze de Jonge het vaccin wilde verplichten (of in elk geval de bevolking die gevaccineerd is meer laten mogen dan de rest) kreeg ik ook even vervelende gevoelens bij, die zijn denk ik nog wel terug te lezen in een paar topics geleden
Of het vanzelf weg gaat weet ik niet, je hoort tot nu toe juist van wetenschappers die zeggen dat dit onderdeel van de seizoensgriep gaat worden.
Dus eigenlijk zeg je van we kunnen de overheid niet vertrouwen, want die staan het toe dat deze rotzooi (en ja dat is het) in het eten wordt gedaan.quote:Op zondag 15 november 2020 13:51 schreef dick_laurent het volgende:
Pfff nouja wat ik dus vooral zie bij de mensen die anti-vaccin zijn (of er op zijn minst heel wantrouwend tegenover staan) zijn argumenten dat je niet 100% weet wat de bijwerkingen kunnen zijn, ook bijv op lange termijn etc.
Maar goed, dan denk ik bij mezelf, oke.... oke... en bijv de ingrediënten die in ontzettend veel gangbare supermarkt producten zitten, die diezelfde mensen hoogstwaarschijnlijk regelmatig in hun winkelmandje pleuren.
Weten deze mensen bijvoorbeeld de exacte werking van alle E-nummers? Of van artificial zoetstoffen die in ontiegelijk veel light producten voorkomen? Van veel van dit soort toevoegingen aan voedsel bestaan ook genoeg vraagtekens over inname op lange termijn. In hoeverre het kankerverwekkend is en ga zo maar door.
Maar staan ze daar bij stil als hun blikje cola zero opzuipen? Waarschijnlijk niet....
Kansberekening is nooit hun sterkste punt. Niks doen betekend een 0.1% kans op doodgaan en minimaal 1% kans op ziekenhuisopname. Ervan uitgaand dat 50% uiteindelijk corona gaat krijgen.quote:Op zondag 15 november 2020 13:51 schreef dick_laurent het volgende:
Pfff nouja wat ik dus vooral zie bij de mensen die anti-vaccin zijn (of er op zijn minst heel wantrouwend tegenover staan) zijn argumenten dat je niet 100% weet wat de bijwerkingen kunnen zijn, ook bijv op lange termijn etc.
Maar goed, dan denk ik bij mezelf, oke.... oke... en bijv de ingrediënten die in ontzettend veel gangbare supermarkt producten zitten, die diezelfde mensen hoogstwaarschijnlijk regelmatig in hun winkelmandje pleuren.
Weten deze mensen bijvoorbeeld de exacte werking van alle E-nummers? Of van artificial zoetstoffen die in ontiegelijk veel light producten voorkomen? Van veel van dit soort toevoegingen aan voedsel bestaan ook genoeg vraagtekens over inname op lange termijn. In hoeverre het kankerverwekkend is en ga zo maar door.
Maar staan ze daar bij stil als hun blikje cola zero opzuipen? Waarschijnlijk niet....
Net als met zoveel dingen, indien het met mate is zal er weinig mis mee zijn. Als jij iedere dag 2 liter Cola-light naar binnen gooit met net zoveel aspartaan kun je daar vervelende situaties mee krijgen. Wanneer jij 1 glas per dag drinkt zal het veel minder voorkomen.quote:Op zondag 15 november 2020 13:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je van we kunnen de overheid niet vertrouwen, want die staan het toe dat deze rotzooi (en ja dat is het) in het eten wordt gedaan.
De overheid 100% vertrouwen zou ik sowieso niet doenquote:Op zondag 15 november 2020 13:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je van we kunnen de overheid niet vertrouwen, want die staan het toe dat deze rotzooi (en ja dat is het) in het eten wordt gedaan.
Maar volgens mij heb je de vrijheid om je groenten vers te halen en dit soort producten links te laten liggen.
En de pil is verplicht ?quote:Op zondag 15 november 2020 13:55 schreef Claudia_x het volgende:
Wat mij frappeert is hoeveel moeite veel ouders hebben met het vaccineren van hun kinderen terwijl bijvoorbeeld de anticonceptiepil over het algemeen zonder bezwaren wordt verstrekt.
In het artikel gaat het over 137 ernstige klachten en een schikking met 10 kinderen op de 500.000 kinderen die zijn gevaccineerd met Pandemrix. Ik wil niet goedpraten dat bijwerkingen zijn achtergehouden, want dat valt op geen enkele manier goed te praten. Maar je moet ook de risico's voor je kind wegen.
Door het slikken van de pil vergroot je risico op trombose van 1 op 10.000 naar 6 op 10.000 (bron). Een heel klein percentage vrouwen krijgt daar dus mee te maken, maar omdat zoveel vrouwen de pil slikken zijn het er alsnog veel. Er gaan jonge vrouwen dood aan een longembolie doordat ze de pil hebben geslikt.
Zo zie je maar: het leven zit vol gevaren die we voor lief nemen omdat ze klein zijn en ons veel opleveren.
Al genoeg signalen. Niet reizen, niet naar evenementen......quote:Op zondag 15 november 2020 13:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
De overheid 100% vertrouwen zou ik sowieso niet doenSkeptisch blijven en voor jezelf na blijven denken is iets wat altijd verstandig is om te blijven doen.
En idd, je kan die producten links laten liggen, maar het vaccin waarschijnlijk ook. Ik heb (tot nu toe vanuit de overheid iig) nog geen enkel signaal gezien of gehoord dat ze je gaan verplichten.
Maar hoeveel anti-vaxxers hebben we werkelijk in Nederland als het er echt op aankomt om de maatschappij weer te kunnen openen?quote:Op zondag 15 november 2020 13:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
Mee eens.
Ja het kan ook gewoon onderdeel worden van de seizoensgriep, daar gaan ook veel mensen dood aan.
Daarom aan mensen zelf de keuze laten. Wel of geen coronaprik.
Is nog steeds geen directe verplichtingquote:Op zondag 15 november 2020 13:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
Al genoeg signalen. Niet reizen, niet naar evenementen......
Dat is echt onzin. Ja je bent vrij alleen je mag je kamer niet uit. Maar verder mag je alles doen hoor.quote:Op zondag 15 november 2020 13:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Is nog steeds geen directe verplichtingJe kan ook je leven leiden zonder te reizen en zonder naar evenementen te gaan. Tis maar hoe je het bekijkt....
Niet echt een verschil met een samenleving zonder Vaccine.quote:Op zondag 15 november 2020 13:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
Al genoeg signalen. Niet reizen, niet naar evenementen......
Het coronavaccin is ook niet verplicht en gaat niet verplicht worden (bron). Bovendien ga je niet in op mijn punt, namelijk dat je risico's moet wegen als het gaat om vaccins en medicijnen: wat leveren ze ons op versus welke mogelijke nadelen zijn er en hoe groot is de kans daarop?quote:
Alright prima, nou als jij dat onzin vindt dan is deze discussie wat mij betreft klaar.quote:Op zondag 15 november 2020 14:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat is echt onzin. Ja je bent vrij alleen je mag je kamer niet uit. Maar verder mag je alles doen hoor.
Ik ben geen viruswaanzinaanhanger en met mensen die andere mensen zo noemen kan je geen discussie voeren.quote:Op zondag 15 november 2020 14:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het coronavaccin is ook niet verplicht en gaat niet verplicht worden (bron). Bovendien ga je niet in op mijn punt, namelijk dat je risico's moet wegen als het gaat om vaccins en medicijnen: we leveren ze ons op versus welke mogelijke nadelen zijn er en hoe groot is de kans daarop?
Wat op z'n minst opmerkelijk is, is dat viruswaanzinaanhangers de risico's van corona bagatelliseren en de risico's van een vaccin opblazen.
Een deel van de anti-vaxxers is onderdeel van de beweging die zij 'compleetdenken' noemen. Als de overheid vaccineren verplicht maakt zeggen ze: "Zie je wel, de roverheid wil het erdoor drukken om ons eronder te krijgen, het vaccin zorgt ervoor dat je meegaander bent". Indien de overheid het vaccin niet verplicht maakt zeggen ze: "Zie je wel, de overheid gelooft er zelf ook niet in"quote:Op zondag 15 november 2020 13:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar hoeveel anti-vaxxers hebben we werkelijk in Nederland als het er echt op aankomt om de maatschappij weer te kunnen openen?
Stel dat de beperkingen onverminderd van kracht blijven tot we 70% bereikt hebben? als we nog maanden van lockdown naar lockdown gaan? Blijven de anti-vaxxers dan echt bij hun standpunt?
Neem de tijd om een gesprek aan te gaan, @macca728 . Je zit alleen maar te zenden en je reageert te snel om een bericht even op je in te laten werken. Je gaat wederom voorbij aan mijn punt. Bovendien noem ik jou geen viruswaanzinaanhanger. En tja, die mensen noemen zichzelf zo, hè?quote:Op zondag 15 november 2020 14:03 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik ben geen viruswaanzinaanhanger en met mensen die andere mensen zo noemen kan je geen discussie voeren.
Ja weet ik, maar er zijn ook gewoon veel mensen die zelf kritisch zijn en die groep is nog best groot.quote:Op zondag 15 november 2020 14:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Neem de tijd om een gesprek aan te gaan, @:macca728 . Je zit alleen maar te zenden en je reageert te snel om een bericht even op je in te laten werken. Je gaat wederom voorbij aan mijn punt. Bovendien noem ik jou geen viruswaanzinaanhanger. En tja, die mensen noemen zichzelf zo, hè?
Ik denk ook niet dat het nodig is om ze allemaal te bereiken, mensen willen hun vrijheden terug, dus uiteindelijk denk ik dat je best een aardige vaccinatiegraad gaat krijgen, met of zonder anti-vaxxers.quote:Op zondag 15 november 2020 14:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een deel van de anti-vaxxers is onderdeel van de beweging die zij 'compleetdenken' noemen. Als de overheid vaccineren verplicht maakt zeggen ze: "Zie je wel, de roverheid wil het erdoor drukken om ons eronder te krijgen, het vaccin zorgt ervoor dat je meegaander bent". Indien de overheid het vaccin niet verplicht maakt zeggen ze: "Zie je wel, de overheid gelooft er zelf ook niet in"
Die groep anti-vaxxers zou ik (als ik daar zou zitten) niet eens aandacht aan besteden bij het beleid, die zijn er toch wel. Dat gaat niet alleen over vaccins, kijk ook maar naar die punten dat de hele wereld onder controle van de Bilderberg groep staat enzo, of dat de wereldleiders een geheim pedo-netwerk hebben.
Die groep ga je met geen enkel bericht bereiken.
Vraag me altijd af hoe groot die groepen nou eigenlijk zijn. Dat ze hard roepen, zeker, maar zou het dan echt gaan om tien tot honderdduizenden in Nederland?quote:Op zondag 15 november 2020 14:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat het nodig is om ze allemaal te bereiken, mensen willen hun vrijheden terug, dus uiteindelijk denk ik dat je best een aardige vaccinatiegraad gaat krijgen, met of zonder anti-vaxxers.
Maargoed, laten we eerst maar eens tot een vaccin komen in NL.
Op nota bene de vorige pagina legde ik uit dat scepsis serieus moet worden genomen. Het werkt contraproductief om als een kip zonder kop een discussie in te gaan.quote:Op zondag 15 november 2020 14:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja weet ik, maar er zijn ook gewoon veel mensen die zelf kritisch zijn en die groep is nog best groot.
En ik ben niet tegen een vaccin, maar het verplichten daarvan en daarbij ook nog het argument van ja het hoeft niet, maar dan mag je niet meer meedoen in onze maatschappij. Dat is ook een verplichting.
Ik ook. Dat andere landen blijkbaar wel zo massaal kunnen testen....en dat wij dat maanden na de start nog steeds niet kunnen (200.000 per dag voorjaar 2021 is de planning volgens mij..) vind ik wel echt jammer. Helemaal als je meer test capaciteit aangeboden krijgt en die gewoon weigert. Echt heel erg faal.quote:Op zondag 15 november 2020 13:56 schreef Adrie072 het volgende:
[ twitter ]
Die doortastendheid zou ik bij onze regering ook eens willen zien.....
In 2018 was er de campagne "Verder met vaccineren" waar het per vaccinatie uitgeschreven is. Over het algemeen lagen de percentages in 2018 nog boven de 90%.quote:Op zondag 15 november 2020 14:15 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Vraag me altijd af hoe groot die groepen nou eigenlijk zijn. Dat ze hard roepen, zeker, maar zou het dan echt gaan om tien tot honderdduizenden in Nederland?
quote:2. Actief tegengaan van onjuiste informatie
Ik zie dat er mensen zijn die actief misvattingen over vaccinaties verspreiden, al dan niet via internet of in gesprekken met ouders. Dit kan leiden tot onzekerheid of onduidelijkheid bij ouders en tot onnodige gezondheidsschade bij kinderen. Ik vind dit een onwenselijke situatie en daarom ga ik hier werk van maken. Ik ga een team van onafhankelijke experts instellen dat actief weerwoord biedt aan misvattingen over vaccinaties, onder andere op sociale media. Het monitoren van vragen die ouders hebben, snelle respons daarop, en correctie op onjuiste en onvolledige kennis zijn daarbij heel belangrijk. Gesprekken met professionals en
ouders maken mij duidelijk dat helderheid over het belang van vaccineren en de mogelijke gevolgen van de keuze om wel of niet te vaccineren, helpen om verantwoordelijkheid te nemen voor de eigen en de publieke gezondheid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er :
8 gemeentes met 0 besmettingen
20 gemeentes met 1 besmetting
109 gemeentes met 2-5 besmettingen
55 gemeentes met 6-9 besmettingenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Ik snap wel wat je bedoelt, maar het is wel afhankelijk van de reden van het niet gevaccineerd zijn. Kindje van een vriend van me had een allergische reactie op de eerste van de DKTP, dus die heeft de tweede en derde daarvan een heel stuk later pas gekregen, terwijl hij allang op de basisschool zat. In zo'n geval snap ik het potentiële risico, maar er is voor de ouders ook geen keus.quote:Op zondag 15 november 2020 14:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Op nota bene de vorige pagina legde ik uit dat scepsis serieus moet worden genomen. Het werkt contraproductief om als een kip zonder kop een discussie in te gaan.
Ik begrijp je zorgen over mogelijke beperkingen waar mensen zonder vaccin in de toekomst mee te maken kunnen krijgen omdat die in formele zin geen verplichting vormen maar in praktische zin wel. Het is een lastige kwestie. Jij stelt prijs op jouw vrijheid, maar andere mensen stellen ook prijs op hun vrijheid. Dat zul je toch wel begrijpen?
Zo vind ik het verdedigbaar dat kinderopvangorganisaties kinderen die niet gevaccineerd zijn weigeren. Dat andere mensen de risico's accepteren voor hun kind is tot daar aan toe, maar waarom zou mijn kind daaronder moeten lijden? Ik wil ook graag de vrijheid hebben om gebruik te kunnen maken van de kinderopvang zonder voor de gezondheid van mijn kind te vrezen.
Meid, meid. je hebt het er maar druk mee, chronisch druk zelfs.quote:Op zondag 15 november 2020 12:55 schreef Momo het volgende:
Hij maakt gewoon voer voor chronische boze tokkies.
Lekker voor je. Dit geldt dus niet voor iedereen en dat is hun goed recht, of ze nu wel of niet in de juiste wijk bij je wonen.quote:Op zondag 15 november 2020 13:09 schreef Momo het volgende:
Als ik die comments zie zijn het mensen die vaak wel puur anti-vax zijn en eigenlijk ook anti alles wat de overheid doet. Ik vertrouw erop dat ze het covid vaccin goed getest hebben als ze het op de markt brengen.
Een product krijgt pas een E-nummer als het voldoet aan allerlei tests, als die tests worden overgeslagen dan krijgt het geen nummer.quote:Op zondag 15 november 2020 13:51 schreef dick_laurent het volgende:
Lijkt zo omdat elke mongool tegenwoordig op social media kan.quote:Op zondag 15 november 2020 14:26 schreef Gehrman het volgende:
Lijkt wel of er steeds meer mensen antivaxxer gekkie zijn geworden. Een teken dat de samenleving als geheel steeds achterlijker begint te worden.
Volgens Hart van Nederland gaat het om 40% (bron).quote:Op zondag 15 november 2020 14:15 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Vraag me altijd af hoe groot die groepen nou eigenlijk zijn. Dat ze hard roepen, zeker, maar zou het dan echt gaan om tien tot honderdduizenden in Nederland?
Wat is voor jou de definitie van een antivaxxer gekkie?quote:Op zondag 15 november 2020 14:26 schreef Gehrman het volgende:
Lijkt wel of er steeds meer mensen antivaxxer gekkie zijn geworden. Een teken dat de samenleving als geheel steeds achterlijker begint te worden.
Klopt toch?quote:Op zondag 15 november 2020 14:26 schreef _serial_ het volgende:
Echt de kop van NU.nl"30% minder dan bij de start van de horecasluiting"
Maar dat zijn niet per se anti-vaxxers toch? Ik kan het me prima voorstellen dat men zorgen plaatst bij versnelde vaccins die nog onbewezen zijn, maar écht die groep anti-vaxxers, is daar een indicatie van?quote:Op zondag 15 november 2020 14:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Volgens Hart van Nederland gaat het om 40% (bron).
Juist vanwege die kinderen snap ik dat ongevaccineerde kinderen worden geweerd op sommige kinderdagverblijven. Er is een groep kinderen die niet of op een ander moment kan worden gevaccineerd vanwege hun gezondheid. Als op een kdv kinderen zitten die bewust door hun ouders niet worden gevaccineerd, zijn deze kinderen een potentieel gevaar voor kinderen die vanwege hun gezondheid niet gevaccineerd kunnen worden.quote:Op zondag 15 november 2020 14:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt, maar het is wel afhankelijk van de reden van het niet gevaccineerd zijn. Kindje van een vriend van me had een allergische reactie op de eerste van de DKTP, dus die heeft de tweede en derde daarvan een heel stuk later pas gekregen, terwijl hij allang op de basisschool zat. In zo'n geval snap ik het potentiële risico, maar er is voor de ouders ook geen keus.
De mensheid slikt het letterlijk voor zoete koek. Artsen schrijven het voor en als je pil niet meer wordt gemaakt, bepalen ze wel even welke je wel krijgt.quote:Op zondag 15 november 2020 13:55 schreef Claudia_x het volgende:
Wat mij frappeert is hoeveel moeite veel ouders hebben met het vaccineren van hun kinderen terwijl bijvoorbeeld de anticonceptiepil over het algemeen zonder bezwaren wordt verstrekt.
In het artikel gaat het over 137 ernstige klachten en een schikking met 10 kinderen op de 500.000 kinderen die zijn gevaccineerd met Pandemrix. Ik wil niet goedpraten dat bijwerkingen zijn achtergehouden, want dat valt op geen enkele manier goed te praten. Maar je moet ook de risico's voor je kind wegen.
Door het slikken van de pil vergroot je risico op trombose van 1 op 10.000 naar 6 op 10.000 (bron). Een heel klein percentage vrouwen krijgt daar dus mee te maken, maar omdat zoveel vrouwen de pil slikken zijn het er alsnog veel. Er gaan jonge vrouwen dood aan een longembolie doordat ze de pil hebben geslikt.
Zo zie je maar: het leven zit vol gevaren die we voor lief nemen omdat ze klein zijn en ons veel opleveren.
Klopt, maar het draagvlak voor vroeg gebruik van een vaccin lijkt niet denderend te zijn. En de redenen zijn begrijpelijk, vind ik. Ik zal eens kijken of ik een wat gedegener onderzoek kan vinden, want een opiniepanel van Hart van Nederland lijkt me niet heel representatief.quote:Op zondag 15 november 2020 14:28 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Maar dat zijn niet per se anti-vaxxers toch? Ik kan het me prima voorstellen dat men zorgen plaatst bij versnelde vaccins die nog onbewezen zijn, maar écht die groep anti-vaxxers, is daar een indicatie van?
Eigenlijk iedereen die een wetenschapsontkenner is en zich laat leiden door stemmingmakerij op Feesboek en Joetjoep.quote:Op zondag 15 november 2020 14:28 schreef Fred het volgende:
[..]
Wat is voor jou de definitie van een antivaxxer gekkie?
Ik denk dat steeds meer mensen nú tegen zijn, omdat het nú te vroeg is om te gaan spuiten, maar dat zodra er meer onderzoek is gedaan ze wél die spuit willen hebben.
Ik zie Twitter ook wel als een open riool aan meningen die als feit gepresenteerd worden. Het is een groot goed om direct een hele grote groep mensen te kunnen bereiken, maar vaak denk ik wel: "Had hier even over nagedacht"quote:Op zondag 15 november 2020 14:26 schreef Gehrman het volgende:
Geloof daar echt niets van.quote:Op zondag 15 november 2020 14:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Volgens Hart van Nederlands gaat het om 40% (bron).
Ja daar heb je zeker gelijk in. Dat is wel nuance die duidelijk moet zijn, want het is niet zo zwart/wit als: "Wanneer je niet gevaccineerd bent kom je er niet in"quote:Op zondag 15 november 2020 14:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Juist vanwege die kinderen snap ik dat ongevaccineerde kinderen worden geweerd op sommige kinderdagverblijven. Er is een groep kinderen die niet of op een ander moment kan worden gevaccineerd vanwege hun gezondheid. Als op een kdv kinderen zitten die bewust door hun ouders niet worden gevaccineerd, zijn deze kinderen een potentieel gevaar voor kinderen die vanwege hun gezondheid niet gevaccineerd kunnen worden.
Dus het kindje waar jij aan refereert, kan wel naar het kdv omdat er een goede reden is waarom het (nog) niet gevaccineerd is. Dat is nou precies waar herd-immunity voor bedoeld is.
Alles voor de kliksquote:Op zondag 15 november 2020 14:29 schreef Pvt.Webster het volgende:
Aparte titel van NU.nl. Ineens betrekken ze de horeca er bij 😂
7 daagse gemiddelde besmettingen laat wel een mooie lijn zien zo. Alleen verwacht ik dat de overheid een echt verdere daling nog wil voordat er echt versoepelend wordt.quote:Op zondag 15 november 2020 14:31 schreef Claudia_x het volgende:
Grafiekje met de cijfers van vandaag erbij:
[ afbeelding ]
De andere helft van de maatregelen die tegelijk genomen zijn worden alleen even vergeten.quote:
Haha, inderdaad. De sceptici (ik zeg het netjes) lijken in het opiniepanel van Hart van Nederland oververtegenwoordigd te zijn.quote:Op zondag 15 november 2020 14:32 schreef _serial_ het volgende:
40% van Hart van Nederland kijkers, dat zou ik nog snappen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |