abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196251792
Beste FOK!kers,

Gisteravond was ik aan het gamen bij een maatje van me. Later schoof er nog iemand aan en waren we met z’n drieën. Afgezien van wat muziek hebben we geen geluid gemaakt en waren we anderen ook niet tot last oid. Gamegeluiden liepen via de koptelefoon. Hier houden we altijd goed rekening mee.

We waren (ongeveer) 2,5u aan het gamen toen de deurbel ging en een andere maat aan de deur stond. Helemaal in paniek, tranen in zijn ogen, hij zat er helemaal doorheen. Gelijk de hele klerezooi uitgezet en gevraagd wat er aan de hand was. Wat bleek: zijn contract werd niet verlengd (hoorde dit gisteravond pas!!) en zat met zijn handen in het haar omdat hij niet weer hoe het verder moest. Hij heeft schulden (niet hele grote gelukkig) en hij was net 2 jaar bezig alles weer op de rit te krijgen. Dit kwam dus als een enorme klap. Na een half uurtje relativeren was hij er weer een beetje bovenop en toen ging ineens de deurbel.

Politie voor de deur! Of ze binnen mochten komen. Mn maat zei gelijk van niet, maar vroeg of hij ze ergens mee kon helpen. Ja ze hadden melding van geluidsoverlast ( wtf :') , grootste onzin ) en wilde controleren of de noodverordening werd nageleefd. De politie deed een poging om naar binnen te stappen, waarop mn maat boos werd en ze de toegang weigerden en vroeg of ze een bevel hadden of niet. Na een korte woordenwisseling bleek dat ze die dus gewoon niet hadden!! :') Maar hij probeerde dus wel gewoon de deur open te duwen en stond al met een halve voet binnen.

Goed, ondertussen bleven er 2 agenten aan de deur staan wachten en de andere zou een bevel gaan vragen. In de tussentijd kwamen er 2 politiebusjes aanrijden ( :? ) waarop mn maat de deur weer open deed en vroeg of dit niet allemaal een beetje overdreven was. Nu bleek 1 van de agenten er wel relaxt onder te zijn, waarop we uiteindelijk de situatie uitlegde. De agent gaf aan hier begrip voor te hebben, maar dat ze geen andere keuze hadden dan de maatregelen te handhaven. Hij gaf dus aan dat we beter mee konden werken en niet tegen moesten werken, omdat we anders in het ergste geval mee naar bureau moesten!

Er ging een uur voorbij en uiteindelijk kwam die andere agent terug met een huiszoekingsbevel. Werkelijk álles werd overhoop getrokken. Ja ivm drugs was het verhaal. Inmiddels stonden er 4 agenten in huis (lekker coronaproef :') ) en kregen we dus allemaal een bekeuring. Wij nogmaals het verhaal uitgelegd, maar meneer moest hier niets van weten.

Ik ben echt woest, dat dit zomaar kan. Ja we waren met 1 persoon te veel in huis, maar is het echt zo’n ontzettend drama dat we onze menselijkheid tonen en een maatje die in zak en as zit de deur niet dichthouden? Ik vind dit echt van der zotte.

Goed, nu dat er allemaal uit is vraag ik me af wat we hiermee kunnen. Onze verklaringen zijn allemaal afgelegd, gefotografeerd, alsmede het bevel en de namen van de agenten. We willen het hier niet bij laten zitten, maar hebben we überhaupt een poot om op te staan?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2020 11:27:34 ]
pi_196251819
-weg-

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2020 13:12:28 ]
  zondag 15 november 2020 @ 11:48:12 #3
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_196252362
Je mag gewoon gasten hebben. Er is een advies maximaal 2? Het is geen verplichting.
  zondag 15 november 2020 @ 12:00:41 #4
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_196252689
Had je in eerste instantie maar moeten meewerken :)

Terechte boete!
pi_196252735
quote:
7s.gif Op zondag 15 november 2020 11:48 schreef borbit het volgende:
Je mag gewoon gasten hebben. Er is een advies maximaal 2? Het is geen verplichting.
Hoe bedoel je dat?

We waren uiteindelijk met zn vieren, drieën als je de “huiseigenaar” niet meetelt zegmaar.

Alleen die laatste kwam gewoon onder hele andere omstandigheden binnen. Daar moet toch een uitzondering voor zijn? Het is allemaal aan te tonen dat hij schulden heeft en zojuist zn baan kwijt is. Maar zelfs hem hebben ze dus een boete gegeven :r :r
pi_196252776
quote:
14s.gif Op zondag 15 november 2020 12:00 schreef RedFever007 het volgende:
Had je in eerste instantie maar moeten meewerken :)

Terechte boete!
Wat? Die agent probeerde de deur open te duwen en stond met 1 voet in de deurpost, terwijl hij niet eens een bevel had!

Jij bent dus van mening dat de politie wel gewoon de wet mag overtreden?
pi_196252953
Je kan hier niks mee. De fout lag bij jullie.
pi_196253040
Feit 1: jullie waren met zijn vieren binnen.
Feit 2: er woont officieel maar 1 persoon op het adres.
Feit 3: je 'mag' feitelijk twee gasten in huis ontvangen tijdens de corona periode.

Dat zielige verhaal over die vriend is verder totaal niet boeiend in dit verhaal.

Je hebt dus terecht een boete ontvangen.

Je kunt wel een klacht indienen over de werkwijze van de politie,

[ Bericht 10% gewijzigd door noodgang op 15-11-2020 13:08:29 ]
pi_196253250
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 12:12 schreef zuco het volgende:
Je kan hier niks mee. De fout lag bij jullie.
Ik begrijp dat de fout bij ons lag, maar zijn er geen verzachtende omstandigheden dan?

Wat hadden we moeten zeggen? Sorry maat ga buiten maar in je eentje huilen, we zijn al met zijn drieën? :')

Is dat serieus waar we heen gaan?
pi_196254235
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 12:23 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Ik begrijp dat de fout bij ons lag, maar zijn er geen verzachtende omstandigheden dan?

Wat hadden we moeten zeggen? Sorry maat ga buiten maar in je eentje huilen, we zijn al met zijn drieën? :')

Is dat serieus waar we heen gaan?
Oke, je wilt een reactie zonder gescheld en gekleineer? Dat kan.

Er zijn geen verzachtende omstandigheden, en ja 1 van jullie had weg moeten gaan of je had hem moeten vragen ergens anders heen te gaan. En ja dat is serieus waar we nu heen gaan. Het is niet anders. Jammer dat je dat nog niet beseft.

Jullie deden al ontzettend moeilijk over het binnenlaten en na optrommelen van collega's met een huiszoekingsbevel zijn ze niet zo aardig meer.

De rechter zal jouw bezwaar direct afwijzen omdat er anders nog meer mensen jouw excuus gaan gebruiken om onder de corona beperkingen uit te komen.
pi_196254491
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 12:59 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Oke, je wilt een reactie zonder gescheld en gekleineer? Dat kan.

Er zijn geen verzachtende omstandigheden, en ja 1 van jullie had weg moeten gaan of je had hem moeten vragen ergens anders heen te gaan. En ja dat is serieus waar we nu heen gaan. Het is niet anders. Jammer dat je dat nog niet beseft.

Jullie deden al ontzettend moeilijk over het binnenlaten en na optrommelen van collega's met een huiszoekingsbevel zijn ze niet zo aardig meer.

De rechter zal jouw bezwaar direct afwijzen omdat er anders nog meer mensen jouw excuus gaan gebruiken om onder de corona beperkingen uit te komen.
Dit topic zal zo wel op slot gaan, maar alsnog bedankt voor je reactie.

Het “moeilijk doen” om zomaar iemand je huis binnen te laten, zeker wanneer iemand zich opdringt, ben ik het niet zo mee eens. Volgens mij is het binnendringen van een woning door een agent ook nog steeds huisvredebreuk, dus dat er eerst gevraagd wordt om een bevel lijkt me niet meer dan logisch?

Verder is het dan blijkbaar niet anders. Ik vind het van jou dan wel knap dat je op zo’n moment die afweging had gemaakt en eerst overlegd had wie er weg zou moeten of tegen de persoon zelf had gezegd dat hij ergens anders heen moest. Wij dachten enkel: we moeten er voor hem zijn. Kom binnen.

Ik vind het erg vreemd dat men dit afkeurt en blijkbaar zielig gedrag vindt. Als iemand hulp nodig heeft dan help je diegene eerst, daarna denk ik pas over randzaken na. Maarja zo ben ik dan. Blijkbaar mag dit niet meer in zo’n situatie en moet dat beboet worden

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2020 13:11:37 ]
  zondag 15 november 2020 @ 13:22:01 #12
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_196254716
Geloof er geen ene flikker van.
Verzonnen topics :')
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  Moderator zondag 15 november 2020 @ 13:28:12 #13
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_196254823