Ik ook niet, maar ik ben veel te veeleisend qua locatie, en op andere gebieden heb ik ook ehm... "stevige voorkeuren"quote:Op zaterdag 14 november 2020 22:35 schreef roos94 het volgende:
Ik vind het toch wel respect dat zoveel mensen dit durven. Zou het zelf never nooit doen
Wil je niet je huis door Roos laten stylen?quote:Op zaterdag 14 november 2020 22:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar ik ben veel te veeleisend qua locatie, en op andere gebieden heb ik ook ehm... "stevige voorkeuren"
Ik zou het dus eigenlijk wel doen. Je kan behoorlijk wat eisen doorgeven en ze verbouwen en stylen je huis mooier dan ik zelf ooit zou kunnen terwijl alle stress je grotendeels bespaard blijft. Ik zie het probleem dus niet zo.quote:Op zaterdag 14 november 2020 22:35 schreef roos94 het volgende:
Ik vind het toch wel respect dat zoveel mensen dit durven. Zou het zelf never nooit doen
Als ik zo wanhopig zou zijn omdat er echt na jaren nog steeds niets te vinden is dan zou ik het wel doen. Niks te verliezen. De enige harde eis is dan wel echt locatie. En geen nieuwbouw/vinexquote:Op zaterdag 14 november 2020 22:35 schreef roos94 het volgende:
Volgens mij doen ze geen nieuwbouw, dat strookt niet met de kracht van het programma, dat is namelijk dat een bouwval goedkoper is dan een woning die af is.quote:Op zondag 15 november 2020 09:37 schreef ZarB het volgende:
[..]
Als ik zo wanhopig zou zijn omdat er echt na jaren nog steeds niets te vinden is dan zou ik het wel doen. Niks te verliezen. De enige harde eis is dan wel echt locatie. En geen nieuwbouw/vinex
Je kan ook vooraf een dikke map maken met wat je mooi vindt en bij het bezoekje van Roos even goed erin stampen dat je een pesthekel hebt aan....* vul maar in *. Denk dat Roos daar dan wel rekening mee houdtquote:
Die mensen zijn er niet. Juist dit soort onmogelijke eisen en budget maakt dat mensen deelname overwegen.quote:Op zondag 15 november 2020 15:36 schreef Snoopyfrl het volgende:
Naast 'kind op komst' zou ik het ook leuk vinden als er eens wat anders werd gezocht dan een jaren 30 woning. Ook op dat gebied graag wat meer variatie.
Ik denk dat ze in onze situatie ook anders te werk zou gaan, dus ik zal het nog eens overwegen als ik er en niet uitkom en het inspiratietopic op FOK! ook geen oplossing biedt.quote:Op zondag 15 november 2020 11:52 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Je kan ook vooraf een dikke map maken met wat je mooi vindt en bij het bezoekje van Roos even goed erin stampen dat je een pesthekel hebt aan....* vul maar in *. Denk dat Roos daar dan wel rekening mee houdt
Dat is wel een punt waarschijnlijk, als je met een realistisch budget een jaren 80 Vinexwoning zoekt is het vast allemaal een stuk minder uitdagend.quote:Op zondag 15 november 2020 15:48 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Die mensen zijn er niet. Juist dit soort onmogelijke eisen en budget maakt dat mensen deelname overwegen.
Ken je deze site al? Wenskquote:Op zondag 15 november 2020 16:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat ze in onze situatie ook anders te werk zou gaan, dus ik zal het nog eens overwegen als ik er en niet uitkom en het inspiratietopic op FOK! ook geen oplossing biedt.
Ehm... wij hebben een half jaar geleden ons huis verkocht en laten nu een huis bouwen wat ik grotendeels zelf ontworpen heb, ze hebben vorige week net de fundering gelegdquote:Op zondag 15 november 2020 16:33 schreef Snoopyfrl het volgende:
[..]
Ken je deze site al? Wensk
,,Er was een tijd, dat er briefjes door de brievenbus gingen wanneer je een huis zag waar je wel zou willen wonen. Regiomakelaardij heeft dat briefje-door-de-brievenbus uitvergroot tot een platform waar iedereen zijn of haar woonwens kan plaatsen om een droomhuis te vinden: Wensk.
Een huis vinden buiten de reguliere markt om, is de insteek van Wensk: het digitale briefje door de brievenbus. Op wensk.nl plaats je woonwens. Je vertelt daarin met hoeveel mensen je wilt gaan wonen, in welke prijsklasse je een huis zoekt en welk type huis jouw droomhuis is. Hoe meer specificaties je doorgeeft, hoe sneller je droomhuis gevonden wordt. Jouw persoonlijke motivatie vergroot de kans op het vinden van je droomhuis. Het kan de doorslag geven bij de huidige eigenaar van het huis dat jij zoekt. Wensk zorgt voor aanbod bij de vraag. www.wensk.nl''
Haha, dan zoek je idd geen ander huis. Die bemoeienis lijkt mij ook helemaal niets, ik hou er niet van zoiets uit handen te geven en heb geen 'Roos-smaak'.quote:Op zondag 15 november 2020 16:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ehm... wij hebben een half jaar geleden ons huis verkocht en laten nu een huis bouwen wat ik grotendeels zelf ontworpen heb, ze hebben vorige week net de fundering gelegd
Het zou dus eventueel alleen om inrichting gaan, maar we hebben al besloten welke vloeren er komen, dus dat ook al niet, idem voor de keuken en badkamer, misschien zou ze zich nog wat tegen de kleuren op de muren aan kunnen bemoeien, maar dan houdt het wel op
Inderdaad. Allemaal randstad. Wanneer eens een keer Limburg of Groningen?quote:Op maandag 16 november 2020 14:35 schreef Nieuwsnieuws het volgende:
Leuk! Wel vaak dezelfde steden valt me op.
eens!quote:Op maandag 16 november 2020 14:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad. Allemaal randstad. Wanneer eens een keer Limburg of Groningen?
Daar heb je geen mensen die in absurd kleine woningen voor teveel geld wonen, vermoed ikquote:Op maandag 16 november 2020 14:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad. Allemaal randstad. Wanneer eens een keer Limburg of Groningen?
Dit.quote:Op maandag 16 november 2020 15:18 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Daar heb je geen mensen die in absurd kleine woningen voor teveel geld wonen, vermoed ikIn Groningen en ook bepaalde delen van Limburg zul je toch echt een stuk minder last hebben van de woningnood zoals je die in de grote steden vindt.
In Groningen ook wel drama volgens mij. Niet in de dorpjes, maar stad zelf wel.quote:Op maandag 16 november 2020 15:18 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Daar heb je geen mensen die in absurd kleine woningen voor teveel geld wonen, vermoed ikIn Groningen en ook bepaalde delen van Limburg zul je toch echt een stuk minder last hebben van de woningnood zoals je die in de grote steden vindt.
Dan is het nog steeds makkelijk uit te wijken naar de dorpjes rondom, bij Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag wordt dat ook steeds moeilijker, omdat de prijzen daar ook stijgen. Dat zag je aan dat stel dat uit Amsterdam kwam en iets in Haarlem zocht.quote:Op maandag 16 november 2020 15:41 schreef Nieuwsnieuws het volgende:
[..]
In Groningen ook wel drama volgens mij. Niet in de dorpjes, maar stad zelf wel.
Aan de andere kant zijn wij al 2 jaar op zoek (ons eigen gebouwde huis staat pas een jaartje of 6 nu dus er is geen noodzaak) naar een nieuw huis in Limburg (wel bepaalde omgeving) maar er is nog geen huis voorbij gekomen dat voldeed aan onze wensen.quote:Op maandag 16 november 2020 15:25 schreef lily het volgende:
[..]
Dit.
Ik heb anderhalf jaar geleden (in Limburg) een vrijstaand huis (180m woonruimte) met garage gekocht voor 259000 euro. Geen klushuis.
Ik juist wel, want ik verbaas mij er elke keer weer over. Dat het huis wel mooi wordtquote:Op zaterdag 14 november 2020 22:35 schreef roos94 het volgende:
Oeh, dan moeten jullie maar meedoen.quote:Op maandag 16 november 2020 16:18 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Aan de andere kant zijn wij al 2 jaar op zoek (ons eigen gebouwde huis staat pas een jaartje of 6 nu dus er is geen noodzaak) naar een nieuw huis in Limburg (wel bepaalde omgeving) maar er is nog geen huis voorbij gekomen dat voldeed aan onze wensen.
Ja, ik vind het concept top, maar niet voor mezelfquote:Op maandag 16 november 2020 16:59 schreef lily het volgende:
[..]
Oeh, dan moeten jullie maar meedoen.
Hebben we gelijk een uitzending uit Limburg
En zelf kun je voor dat klus bedrag minder dan zij kunnen.quote:Op maandag 16 november 2020 16:28 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Ik juist wel, want ik verbaas mij er elke keer weer over. Dat het huis wel mooi wordt
Sowiesoquote:Op maandag 16 november 2020 17:24 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
En zelf kun je voor dat klus bedrag minder dan zij kunnen.
Heh, jammerquote:Op maandag 16 november 2020 17:24 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ja, ik vind het concept top, maar niet voor mezelf
Ja, maar als ik zie wat zij voor een ton doen, dat heeft ons er 2 gekost (niet helemaal eerlijk vergelijken als je de materialen niet weet) zeg maar.quote:Op maandag 16 november 2020 17:26 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Sowieso
Althans ik ben geen klusser, dan moet ik iemand vinden die veel kan dan is het wel leuk om mee te helpen
Maar dan moet je zelf nog inrichten, nu doen zij dat voor je
Locatie, inrichten en materiaal keuze inderdaad.quote:Op maandag 16 november 2020 17:30 schreef lily het volgende:
[..]
Heh, jammer![]()
———-
Wij zijn ook geen klussers dus dat gedeelte helemaal door hen laten doen, top. Maar ja.
De lokatie niet zelf kunnen uitkiezen, nah.
En inrichten wil ik wel echt zelf doen.
Je kunt er gerust van uitgaan dat ze niet de goedkoopste materialen gebruiken en dat een heleboel is gesponsord.quote:Op maandag 16 november 2020 17:49 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ja, maar als ik zie wat zij voor een ton doen, dat heeft ons er 2 gekost (niet helemaal eerlijk vergelijken als je de materialen niet weet) zeg maar.
Het is idd gesponsord met goedkoop spul.quote:Op maandag 16 november 2020 18:13 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Je kunt er gerust van uitgaan dat ze niet de goedkoopste materialen gebruiken en dat een heleboel is gesponsord.
Ja, dit idee heb ik ook ja.quote:Op maandag 16 november 2020 18:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is idd gesponsord met goedkoop spul.
Maar het oogt leuk
Dat zal vooral ook afhankelijk zijn van het beschikbare budget. In een woning die uiteindelijk aan aankoop+ verbouwing 5 ton kost en waar het verbouwingsbudget een ton is, zal niet het goedkoopste tegeltje op de badkamermuur geplakt worden.quote:Op maandag 16 november 2020 18:13 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Je kunt er gerust van uitgaan dat ze niet de goedkoopste materialen gebruiken en dat een heleboel is gesponsord.
Nou, ik ben een paar weken geleden even bij die sanimeuk binnengelopen, maar ik had het bij de badkamers al zo gezien dat ik niet meer naar de keukens hoefdequote:Op maandag 16 november 2020 19:51 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dat zal vooral ook afhankelijk zijn van het beschikbare budget. In een woning die uiteindelijk aan aankoop+ verbouwing 5 ton kost en waar het verbouwingsbudget een ton is, zal niet het goedkoopste tegeltje op de badkamermuur geplakt worden.
Maar bij dat stel in Brabant was er maar heel beperkt budget. Die zullen ongetwijfeld geholpen zijn aan een showroomkeuken voor de helft van het geld en een wat badkamerspul en tegels uit een uitlopende serie. Ziet het er op tv allemaal geweldig uit. Maar kost het veel minder dan "normaal". Als je zelf op zoek gaat naar een showroomkeuken en uitlopende artikel dan kun je ook voor een habbekrats klaar zijn. Een complete keuken met apparatuur hoeft dan echt niet meer dan 1500 euro te kosten.
Dat zijn wel allemaal producten die van goede kwaliteit zijn en ooit veel duurder waren. Je ziet ze nooit de allergoedkoopste (chineese) meuk erin zetten zoals mensen hierboven beweerde.quote:Op maandag 16 november 2020 19:51 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dat zal vooral ook afhankelijk zijn van het beschikbare budget. In een woning die uiteindelijk aan aankoop+ verbouwing 5 ton kost en waar het verbouwingsbudget een ton is, zal niet het goedkoopste tegeltje op de badkamermuur geplakt worden.
Maar bij dat stel in Brabant was er maar heel beperkt budget. Die zullen ongetwijfeld geholpen zijn aan een showroomkeuken voor de helft van het geld en een wat badkamerspul en tegels uit een uitlopende serie. Ziet het er op tv allemaal geweldig uit. Maar kost het veel minder dan "normaal". Als je zelf op zoek gaat naar een showroomkeuken en uitlopende artikel dan kun je ook voor een habbekrats klaar zijn. Een complete keuken met apparatuur hoeft dan echt niet meer dan 1500 euro te kosten.
Ja, dat viel ons ook op. Komt er misschien ook nog tranenverhaal dadelijk. Dat is ook zo een typisch fenomeen in programma's tegenwoordig.quote:Op maandag 16 november 2020 20:39 schreef RedFever007 het volgende:
Die baby lijkt verdacht veel op Bart de Graaff![]()
![]()
Hetgeen geen compliment is![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |