abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196394841
Creatief bezig geweest! :D
pi_196396512
Caspers vader heeft een peuterbed besteld dus ik heb besloten dat ook te doen. Ik ben benieuwd :+

Ah leuk om jullie peuters te zien, wat worden ze allemaal al groot! O+
pi_196399071
Heb een vraagje aan jullie.

Mijn 4 jarig zoontje is afgelopen mei meegeweest naar de crematie van mijn opa. Had hem van te voren verteld wat het zo'n beetje inhield allemaal, hij vond het allemaal wel mooi daar. (Hou sowieso niet van die gare kinderpraat, ik heb altijd met hem gepraat op "volwassenen niveau", wat ik nu goed merk als ik zijn klasje zie. Hoe sommigen leeftijdgenootjes spreken :')

Maar over die crematie echt erna nooit wat gehoord, en nooit bang van iets geweest. Afgelopen weekend was hij lekker met de playmobil aan het spelen zoals vaker. Toen ik ging kijken had hij die hele aula nagebouwd met allemaal stoeltjes naast elkaar en achter elkaar... Ervoor stond een omgedraaide klerenkast van het speelgoed met een bloemetje erop... Erin een poppetje met een "handdoek" van de badkamer speelset erop..

Nu is het een thema dat vaak terugkomt met spelen. Wat is het beste om te doen? Gewoon niks? en/of meespelen? Kan dit verwerking zijn? (na dik een half jaar)
pi_196399177
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 22:36 schreef Sfancta het volgende:
Heb een vraagje aan jullie.

Mijn 4 jarig zoontje is afgelopen mei meegeweest naar de crematie van mijn opa. Had hem van te voren verteld wat het zo'n beetje inhield allemaal, hij vond het allemaal wel mooi daar. (Hou sowieso niet van die gare kinderpraat, ik heb altijd met hem gepraat op "volwassenen niveau", wat ik nu goed merk als ik zijn klasje zie. Hoe sommigen leeftijdgenootjes spreken :')

Maar over die crematie echt erna nooit wat gehoord, en nooit bang van iets geweest. Afgelopen weekend was hij lekker met de playmobil aan het spelen zoals vaker. Toen ik ging kijken had hij die hele aula nagebouwd met allemaal stoeltjes naast elkaar en achter elkaar... Ervoor stond een omgedraaide klerenkast van het speelgoed met een bloemetje erop... Erin een poppetje met een "handdoek" van de badkamer speelset erop..

Nu is het een thema dat vaak terugkomt met spelen. Wat is het beste om te doen? Gewoon niks? en/of meespelen? Kan dit verwerking zijn? (na dik een half jaar)
Zolang je kind er geen heftige emotie bij laat zien kun je er vanuit gaan dat hij het gewoon heeft onthouden als iets indrukwekkends. Je zou er eens naar kunnen vragen als hij het nogmaals naspeelt, weet je nog hoe het was,wat vond je ervan, moet je er nog wel eens aan denken, wat voor gevoel hoort daarbij ect
.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196405115
Wanneer gaan jullie over op de winterjas :? Ik heb t gevoel dat ik altijd te laat ben :') voorgaande jaren vroeg de opvang op een gegeven moment altijd " willen jullie wantjes en een muts meegeven morgen?" En dan bleek dat alle andere kindjes al lang en breed dik ingepakt waren en de onze nog in zn tussenjas liep :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator woensdag 25 november 2020 @ 13:08:49 #156
382129 crew  Donna
pi_196405791
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:23 schreef littledrummergirl het volgende:
Wanneer gaan jullie over op de winterjas :? Ik heb t gevoel dat ik altijd te laat ben :') voorgaande jaren vroeg de opvang op een gegeven moment altijd " willen jullie wantjes en een muts meegeven morgen?" En dan bleek dat alle andere kindjes al lang en breed dik ingepakt waren en de onze nog in zn tussenjas liep :@
Wij zijn al over. Maar heb ook geen echte tussenjas. Deze week ging 's ochtends de muts ook op, het was 3 graden.
pi_196405843
Wij zijn ook al even over met sinds deze week een muts. Wantjes heb ik ook wel, maar die wil hij niet aan. :')
pi_196405865
Wij zijn al een tijdje over op een winterjas. :@

Wanten en een muts wil hij alleen binnen om. :+
Protège moi de mes désirs.
pi_196406023
Wij zijn sinds een week over, maar niet 100% hoor, als de zon schijnt draagt ze vaak nog een softshel jas. Muts heb ik pas zaterdag gehaald net als handschoenen.
Ze past haar winterjassen van vorig jaar nog *O*

Als ze net als haar broer wordt, gaan haar winterjassen niet slijten. Die loopt nog in zomerjas en draagt een vest en shirt omdat hij een trui te warm vindt. Dus hij gooit vrij snel zijn vest uit.
pi_196406025
Hier ook al even over, maar wij hebben ook geen tussenjas. We gaan allemaal tegelijk over van zomer- naar winterjas :P
pi_196406218
@Sfancta Ik zou een beetje meespelen en vragen wat hem bezighoudt.
Wij hebben peuter niet meegenomen maar wel verteld waar we heen gingen. Nou gaat hij soms ook naar de 'begravering' en op random momenten heeft hij het over iets dat dood is. "Waarom is de ballon dood?"

Die van mij (2,5) leeft in ieder geval echt nog in het nu, dus zo'n gedachte komt en gaat.

@littledrummergirl wij zijn al een ruime maand over op winterjas. Ik heb niet het idee dat deze peuterspeelzaal buiten speelt, maar was nog aan het denken hoe ik dat nou kon vragen. Heb nou geappt of het al nodig is muts en handschoenen mee te geven, bedankt voor de inspiratie.

Nog iets wat we van jou hebben overgenomen is dat hij met zijn eten mag spelen. Hij zwiepte zijn sperziebonen heen en weer, en toen er eentje knakte vond hij dat hij hem moest opeten. Ik zat vol verbazing te kijken. :D

Eten begint hij sowieso pas mee wanneer wij al klaar zijn. Om dan aan het eind nog te vragen om meer, terwijl dan alles op is.
We zijn dus ook weer terug op boekjes lezen, en hij dan eerst moet happen voor er verder gelezen wordt. Hij weigert principieel alles, ook wat hij wel lekker vindt.
Nouja het is een faaaaase. :Z
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_196406634
Sperziebonen gaan hier als 1 van de weinige dingen makkelijk in. B doet altijd met zijn andere moeder een sperziebonen race, dus wie hem het eerste opheeft. Juul doet altijd enthousiast mee.

Bij Juul werkt negeren het beste, als we reageren op haar niet willen eten of het gesprek erover aangaan, dondert ze het bord op de grond. Straal negeren en over andere dingen kletsen werkt hier, dan eet ze wel (niet altijd he, het is hier geen roze wolk van perfecte kinderen en ouders).

Mijn manager was vanochtend even bij ons, we gingen samen een rondje lopen en face 2 face bijkletsen. Juul ging vervolgens bij het ophalen van school van B tegen iedereen vertellen dat ik met een mijnheer mee was. Dus mijn vriendin had steeds wat uit te leggen _O-
pi_196406635
Even inbreken! Wat krijgen jullie peuters zoal van de goede Sint Nicolaas dit jaar op Pakjesavond? We zijn tot dusver blijven steken op 1 fijn prentenboek dat we eerder al 235689x verlengd hebben bij de bieb en een set bad/douchekrijtjes. Inspiratie voor nog een extra dinges is welkom :Y Noem gerust ook eventuele schoenkadootjes, want we houden ook graag voor Pakjesavond het budget beperkt (ook voor de grootouders die graag iets kleins willen geven) :) Dank alvast!
Let me see you stripped down to the bone
pi_196406751
Mijn oma is pas overleden. Kevin was bewust niet bij de uitvaartdienst, maar heeft oma wel een paar keer opgebaard gezien en was er bij toen oma in de kist werd gelegd.

Een gesprek wat we vorige week hadden.
Kevin: hè, daar fietst oma Rie
Ik: nee hoor, dat kan niet. Oma Rie is dood.
Kevin: nee! Oma Rie is weer beter hoor!
Ik: ...

Hij heeft echt niet door wat dood is.

@littledrummergirl volgens mij hebben mijn jongens als eerste een korte broek aan en als laatste een lange broek en ook als laatste een winterjas als ik zo de foto’s van de opvang bekijk. Mutsen, sjalen en handschoenen doen we niet aan, want die zijn ALTIJD binnen 5 minuten kwijt. #faalmoeder?
pi_196406755
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:56 schreef minilot het volgende:
Even inbreken! Wat krijgen jullie peuters zoal van de goede Sint Nicolaas dit jaar op Pakjesavond? We zijn tot dusver blijven steken op 1 fijn prentenboek dat we eerder al 235689x verlengd hebben bij de bieb en een set bad/douchekrijtjes. Inspiratie voor nog een extra dinges is welkom :Y Noem gerust ook eventuele schoenkadootjes, want we houden ook graag voor Pakjesavond het budget beperkt (ook voor de grootouders die graag iets kleins willen geven) :) Dank alvast!
Kleurboekje, stempels, stapels duplo, houten voertuigen en dieren.
pi_196406777
quote:
Boek, fietshelm, rugzak want hij gaat per 4 januari naar school (gekke Belgen!), klein lego setje...
  woensdag 25 november 2020 @ 14:07:08 #167
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196406806
Een spoorwegovergang voor de houten treinrails
Een smartgame
Een derde ding, nog nader te bepalen, ik hoop het alfabetboek van Charlotte Dematons.
Mijn moeder naaide een keukenschort.

Dat was het.

Als wij niet de restrictie hadden afgesproken van 3 dingen dan zou ik ook voor meer knutselspul gaan. Stempels, kleurboekjes, zigzagschaar, dat soort dingen. Die houd ik nu gewoon in de kast en komen op een regenachtige dag opeens op tafel.

//////

Jacob lijkt trouwens nog heel tevreden in zijn tussenjas en zonder sjaal/wanten. Hij gaat altijd zelf voelen of hij überhaupt een jas aan wil en het antwoord blijft soms nee :') .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196406811
quote:
Wij pakken letterlijk uit met 5 december :D

Juul krijgt van ons de marktkraam van de Lidl, een kassa, spul voor in haar marktkraam, een puzzel van Dikkie Dik, servies van Paw Patrol.
Van mijn werk krijgt ze iig een Mickey mouse bal en ik moet er nog wat aan toevoegen.
Namens mijn moeder ga ik iets van prinsessenjurk met kroon kopen.

Schoencadeaus: die cast auto van Paw Patrol, een projectiezaklamp (een dikke hit hier!), Ses klittenband armbandjes en ze krijgt zaterdag een adventskalender in haar schoen.
pi_196406872
Ha, kleurboeken doet me eraan denken dat Günther laatst op de peuterschool voor het eerst werd geconfronteerd met iets inkleuren, hier thuis namelijk bewust een kleurplaat- en kleurboekloos beleid :) Wel prima dus, een beetje peuterspeelshizzle tegen al die wereldvreemdheid 8-) ^O^
  woensdag 25 november 2020 @ 14:10:53 #170
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196406898
Zo'n ding waar je door kan kijken en dat dan gekleurde dingen draaien en je een prachtig plaatje krijgt dat nooit meer terug komt *; . Dat wil ik. Maar ik kan het niet vinden.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196406916
Oeh @exode een projectiezaklamp is denk ik wel een goeie - dat zou hier denk ik ook wel een hit zijn! Welke hebben jullie?
pi_196406928
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 14:10 schreef Lemijn het volgende:
Zo'n ding waar je door kan kijken en dat dan gekleurde dingen draaien en je een prachtig plaatje krijgt dat nooit meer terug komt *; . Dat wil ik. Maar ik kan het niet vinden.
Kaleidoscoop? _O_
pi_196406969
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 14:10 schreef Lemijn het volgende:
Die zocht ik inderdaad, kan je bij party winkels kopen. Maar Juul is nogal gek op zaklampen dus nu doet ze overal het licht uit om met haar zaklamp en dia op muren te schijnen. B heeft hem ook gekregen en is er net zo gek op.

Ik had deze set gekocht @minilot, wel bij een speelgoedwinkel hier in het dorp, scheelde ook nog in de prijs:
https://www.amazon.nl/Geo(...)a-983043594640&psc=1
  woensdag 25 november 2020 @ 14:15:56 #174
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196407005
Ja dank u. Maar die van de Hema is niet goed genoeg, die heb ik al in m'n handen gehad. Hopelijk loop ik een keer tegen een mooiere aan.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 14:14 schreef exode het volgende:

[..]

Die zocht ik inderdaad, kan je bij party winkels kopen. Maar Juul is nogal gek op zaklampen dus nu doet ze overal het licht uit om met haar zaklamp en dia op muren te schijnen. B heeft hem ook gekregen en is er net zo gek op.
Leuk, hier ook een gróte zaklampfan, dus ik ga deze tip zeker onthouden ^O^ .
pi_196407010
Deze toch @Lemijn

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')