abonnement Unibet Coolblue
pi_196261338
aapie, wij vreesden ook voor veel onrust en gedoe bij het ombouwen van de bedjes, maar hier hebben ze alleen de eerste avond een uurtje (extra) gefeest. Ze waren toen ook net 2 dacht ik. Ook omdat ze naar elkaar begonnen te klimmen. Ze hebben gelijk een bed zonder uitvalbescherming gekregen. We hebben er nog wel een aantal maanden tuinkussens naast laten liggen, maar daar zijn ze maar twee keer op gevallen. (En in het jaar daarna ook allebei nog een keer op de grond). Het viel ons 100% mee en we kregen hierdoor juist ook meer rust s ochtends omdat ze nu rustig samen konden spelen.

We hebben overigens wel de deurklink omhoog gezet zodat ze niet zelf hun kamer uit konden (Ook omdat wij geen traphekjes hebben, alleen een deur voor de trap met ook de klink omhoog en dus een dubbele hindernis). Dat kunnen ze pas sinds kort.

Onze slaaptrainers werken soms. Maar soms is al beter dan nooit!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_196262590
Wanneer stap je eigenlijk precies over naar een peuter bed? Ik durf het eigenlijk nog niet zo N wordt in februari 3. Heb het idee dat andere peuters allemaal al een groter bed hebben :@ :')
pi_196262779
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 21:09 schreef BellaaElisa het volgende:
Wanneer stap je eigenlijk precies over naar een peuter bed? Ik durf het eigenlijk nog niet zo N wordt in februari 3. Heb het idee dat andere peuters allemaal al een groter bed hebben :@ :')
Bij ons toen hij eruit groeide :D hij was net drie en kon niet meer helemaal gestrekt in zn ledikantje.

De zijkant hadden we eruit gehaald toen hij er (head first :'( ) uit begon te klimmen met n jaar of 2.5 geloof ik
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196263176
Geinig, wij hebben dus überhaupt geen ledikantje in gebruik gehad: Günther is nu juist gedegradeerd van een 180x220 bed naar een 90x200 bed. :D Onze slaapkamers hebben ook geen deuren, alles is open op de bovenverdieping. Toch, eruit komen is nooit een issue geweest. De dude roept altijd vooral loeihard vanuit bed "MAMMAAAAAAA" en gaat huilen als respons te lang op zich laat wachten, maar blijft onderwijl gewoon liggen.. Wellicht dat hij uiteindelijk wel uit bed zou gaan hoor, maar ik ga er eigenlijk gewoon altijd naartoe als -ie roept.
Ook geen slaapwekkers of andere vormen van conditionering hier: wakker is wakker en dan ga ik gewoon mee eruit. Pech voor mij als dat vroeger is dan ik wenselijk vind maar ik bedenk dan altijd maar dat dit een relatief korte fase is en dat er nog heel veel jaren aankomen waarin -ie waarschijnlijk 's morgens überhaupt z'n nest niet uit wil komen :)
Het idee dat mijn klaarwakkere kind moet gaan liggen wachten tot een lampje op een klokje aangeeft wanneer -ie me mag gaan storen: ik heb er verder geen oordeel over maar kan het me in ons gezin echt voor geen meter voorstellen :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_196263194
quote:
6s.gif Op zondag 15 november 2020 19:48 schreef aapieannie het volgende:
Ze liggen erin! Het was een kwartiertje feest met heen en weer lopen. Vincent ging toen huilend in zijn bedje liggen en Jeremy kwam er nog steeds uit. Toch maar weggegaan en beneden op de babyfoon zag ik al dat ook Jeremy zelf in bed was gaan liggen. Voor een eerste avond prima score denk ik!
Meevaller! ^O^ O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_196263617
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 21:09 schreef BellaaElisa het volgende:
Wanneer stap je eigenlijk precies over naar een peuter bed? Ik durf het eigenlijk nog niet zo N wordt in februari 3. Heb het idee dat andere peuters allemaal al een groter bed hebben :@ :')
In het geval van de oudste: met nog geen 2,5 omdat d'r broertje toen op komst was :+
Maar dat was ook zo'n brave die met 4 jaar nog niet zelf uit bed kwam, maar gewoon ging roepen O+

In Pitbulls geval wordt het waarschijnlijk komend weekend (dus net voor z'n 3e verjaardag). Tot nu toe is ie zelfs nog nooit gaan staan in z'n ledikant, maar ik zie 'm er wel voor aan om straks 30x per avond uit z'n bedje te klimmen :') :X

Minilot, ik denk dat het inderdaad maar net is wat bij je past. Niet dat ik je nu door en door denk te kennen ofzo ;) maar ik geloof meteen dat zoiets niet bij jullie past.
Wij zijn juist wel heel blij met onze niet-voor-8u-roepen-regel in het weekend, heerlijk! O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_196263632
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 21:44 schreef minilot het volgende:
Ook geen slaapwekkers of andere vormen van conditionering hier: wakker is wakker en dan ga ik gewoon mee eruit. Pech voor mij als dat vroeger is dan ik wenselijk vind maar ik bedenk dan altijd maar dat dit een relatief korte fase is en dat er nog heel veel jaren aankomen waarin -ie waarschijnlijk 's morgens überhaupt z'n nest niet uit wil komen
Het idee dat mijn klaarwakkere kind moet gaan liggen wachten tot een lampje op een klokje aangeeft wanneer -ie me mag gaan storen: ik heb er verder geen oordeel over maar kan het me in ons gezin echt voor geen meter voorstellen
Klaarwakker gaan liggen is hier niet het geval, L draait zich om en slaapt verder of pakt een boekje en gaat lezen of spelen of geen idee wat. Ik pas de lamp ook aan op zijn ritme zodat hij geen uren wakker in zijn kamer hoeft te zijn.

Voor 4 uur wakker was gewoon echt geen succes. Natuurlijk ging ik er dan mee uit maar met een lampje het opstaan steeds een paar minuten verder kunnen opschuiven was voor iedereen een stuk fijner.

[ Bericht 3% gewijzigd door Elleska op 15-11-2020 22:22:50 ]
  Moderator zondag 15 november 2020 @ 22:28:52 #33
382129 crew  Donna
pi_196263839
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 21:09 schreef BellaaElisa het volgende:
Wanneer stap je eigenlijk precies over naar een peuter bed? Ik durf het eigenlijk nog niet zo N wordt in februari 3. Heb het idee dat andere peuters allemaal al een groter bed hebben :@ :')
Dochter wordt in maart 3, maar ze moet haar ledikant binnenkort afstaan aan haar zusje, dus we dachten beter maar iets eerder wennen voor als het niet gaat. Maar ze slaapt er nu sinds woensdag en ook nog op een andere kamer en het gaat heel goed!
pi_196264013
Hier nog geen peuterbed, ze slaapt nog prima in haar ledikant gelukkig. Vind het wel een prettig idee nog :)

C heeft voor het eerst foto’s laten maken bij de psz en ze staat er zo leuk op;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_196264061
Ohhh, wat een dametje O+
Protège moi de mes désirs.
pi_196264608
Wat een heerlijke dame rena!

De mannen liggen heerlijk te slapen in hun eigen bedjes. Had nog wel verwacht dat ze op de grond in slaap zouden vallen, maar niks van dat alles! Wat zijn de dan ineens groot he O+
pi_196266264
Wat een heerlijke foto's rena!

Wij hebben voor T. een groot bed gekocht met twee jaar en negen maanden. Het stond toen op de planning vanwege een zwangerschap. Eindigde in een mk, maar we hebben de bedwissel toen wel doorgezet. Ging eigenlijk vanaf het begin aan goed. Er ligt een opgerolde badhanddoek onder het hoeslaken als bumper, meneer slaapt graag op het randje en is er dus wel eens uitgevallen, dit voorkomt dat. Overigens hebben we gelijk een eenpersoonsbed gekocht, ik wilde erbij kunnen gaan liggen indien nodig, ook vind ik het prettig dat een van ons (in geval van ziek zijn van T ofzo) van bed kan ruilen met hem.
pi_196266283
Die slapende peuters onder een dekbed O+ Hoe laat ik de mijne aan een dekbed wennen? }:|

Rena, wat wordt je peuterdame groot! Ze staat leuk op de foto’s! O+

Sofie heeft een ledikant van 140*70cm en ze is niet groot dus hier past ze nog lang in. Het is om te bouwen naar peuterbed maar zolang ze ‘s nachts niet klimt gaan we dat niet doen. Overdag, als ik bijvoorbeeld boven bezig ben, klimt ze er wel in en uit. ‘S nachts komt het blijkbaar (nog) niet in haar op dat dit ook een optie is :P
pi_196266293
Wat een toffe foto’s!

En hoe is de nacht gegaan Aapie?

Hierboven gegaan op een peuterbedje rond haar tweede verjaardag. We hadden gehoopt dat dat voor een beter slapende Li zou zorgen, maar helaas.
Rond 11 uur ligt ze alweer tussen ons in (en dan is ze dus heel hard aan het huilen en alleen bij ons rustig te krijgen). Ze is er 1x uitgevallen, maar we hebben wel zo’n Ikea hekje er nog voor zitten. Wij zijn nu bezig met project, in haar eigen bed in slaap vallen i.p.v. op ons. Voorlopig is dat nog een project zonder voortgang ;)
pi_196266432
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 08:16 schreef minilot het volgende:

@:Nolita Wat klinkt dat gaaf, die tekeningen! Mogen we er hier eens wat van zien? *O*

Tekening van opa was op het tekenbord en alweer gewist voor ik een foto kon maken. Dit is zo’n krasvel en heeft ze met een stokje getekend. O+

Voor de bed statistieken. Met 1,5 zijkant uit het ledikant ivm uit bed klimmen. Met 2j7m zijn we ivm verbouwing elders gaan slapen en koos ze voor het grote bed daar ipv ledikant meenemen. Ze is altijd zelf uit bed gekomen. Ik vond het wel fijn dat ze naar ons toe kwam lopen midden in de nacht. Ik takelde haar dan in bed en ze sliep tussen ons in verder. Nu gebeurt dat nog steeds met enige regelmaat.
pi_196266544
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 06:35 schreef Takkie88 het volgende:
Die slapende peuters onder een dekbed O+ Hoe laat ik de mijne aan een dekbed wennen? }:|

Rena, wat wordt je peuterdame groot! Ze staat leuk op de foto’s! O+

Sofie heeft een ledikant van 140*70cm en ze is niet groot dus hier past ze nog lang in. Het is om te bouwen naar peuterbed maar zolang ze ‘s nachts niet klimt gaan we dat niet doen. Overdag, als ik bijvoorbeeld boven bezig ben, klimt ze er wel in en uit. ‘S nachts komt het blijkbaar (nog) niet in haar op dat dit ook een optie is :P
Wij hebben toen een tijdje Mijm in bed gelegd met slaapzak én deken en op een gegeven moment de slaapzak uitgelaten. Eigenlijk ging dat heel makkelijk.

quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 06:39 schreef Loj het volgende:
Wat een toffe foto’s!

En hoe is de nacht gegaan Aapie?

Hierboven gegaan op een peuterbedje rond haar tweede verjaardag. We hadden gehoopt dat dat voor een beter slapende Li zou zorgen, maar helaas.
Rond 11 uur ligt ze alweer tussen ons in (en dan is ze dus heel hard aan het huilen en alleen bij ons rustig te krijgen). Ze is er 1x uitgevallen, maar we hebben wel zo’n Ikea hekje er nog voor zitten. Wij zijn nu bezig met project, in haar eigen bed in slaap vallen i.p.v. op ons. Voorlopig is dat nog een project zonder voortgang ;)
Poh, dat hebben we ook zo lang gehad. Gelukkig slaapt S. nu sinds een paar maanden gewoon in zijn eigen bed. Nu graag nog tot 7 uur ipv 6, dan is het perfect :D

quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 07:20 schreef Nolita het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Tekening van opa was op het tekenbord en alweer gewist voor ik een foto kon maken. Dit is zo’n krasvel en heeft ze met een stokje getekend. O+

Voor de bed statistieken. Met 1,5 zijkant uit het ledikant ivm uit bed klimmen. Met 2j7m zijn we ivm verbouwing elders gaan slapen en koos ze voor het grote bed daar ipv ledikant meenemen. Ze is altijd zelf uit bed gekomen. Ik vond het wel fijn dat ze naar ons toe kwam lopen midden in de nacht. Ik takelde haar dan in bed en ze sliep tussen ons in verder. Nu gebeurt dat nog steeds met enige regelmaat.
Wauw! Dat is echt knap _O_
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196266716
De nacht is prima gegaan vertelde vriend (ik heb gewerkt). De waren met zn 2e aan het spelen toen ik thuis kwam haha!

Ze liggen hier ook met slaapzak onder het dekbed. Als ze zo doorslapen gaan we langzaam de slaapzak afbouwen zodat ze lekker in pyjama onder de dekens liggen.
Binnenkort eens kijken of ze een kussen ook fijn vinden.
pi_196266802
‘Probleem’ is dat Sofie echt niet onder een dekbed of deken wil. Bijvoorbeeld ook niet wanneer ze bij ons in bed ligt of wanneer ik op de bank onder een plaid hang. Ze wil er altijd bovenop. Ze wordt een soort hysterisch als alleen al haar voeten eronder zitten.

Echt een probleem is het natuurlijk (nog) niet, ze past voorlopig nog wel in slaapzakken. Maar ingestopt onder een deken ziet er zo gezellig uit O+
pi_196267183
Welpje doet alleen zijn dutjes in het grote bed onder een dekbed omdat hij dan aan de borst in slaap valt, dan vindt hij het dekbed minder erg. In zijn ledikant 's nachts worden alle vormen van dekentjes nog vakkundig weggemept.
pi_196267298
Oh wow wat een leuke foto's Rena! O+

Ik ben heel blij met de slaaptrainer voor B. Hij kan nog niet klokkijken en gaat dus roepen of hij al uit bed mag. Dan roept ie niet alleen ons wakker, maar ook zijn zusje en buurjongen. Nu weet ie gewoon, rood is slapen, oranje is lezen of Lego'en op zijn kamer en groen is je mag uit bed. Zodra hij kan klokkijken, krijgt hij een gewone wekker.
Voor dat ding, lag hij dus inderdaad wakker en nu gaat ie gewoon slapen als de wekker rood is. En dat is fijn want mijnheer heeft zijn 12 uur slaap heel hard nodig.

Juul is een heel ander verhaal, die komt gewoon uit bed als ze wakker is. Na de middagslaap gaat ze spelen in haar kamer en de ochtenden komt ze naar ons toe of als vriendin al onder de douche staat, gaat ze daar een boekje lezen.
pi_196268335
Ik denk dat qua slaaptrainers er ook een heel groot verschil zit tussen je kind dat om 5 uur wakker is, of om half 7 of later..

Beuh, wij hebben de fout gemaakt om een poepluier bij het gewone afval te gooien. En de vuilniszak mag morgen pas aan de straat...Bah!
  maandag 16 november 2020 @ 10:59:36 #47
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196268437
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 10:51 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik denk dat qua slaaptrainers er ook een heel groot verschil zit tussen je kind dat om 5 uur wakker is, of om half 7 of later..
Ja, en of dat incidenteel is of altijd. Zo kan Jacob om half 6 wakker worden, mij roepen om te plassen, en daarna wakker genoeg zijn om op te willen staan. Als ik daarin mee ga dan heeft hij een matige dag want te kort geslapen. Als ik op de wekker wijs en uitleg dat het nog nacht is gaat hij weer liggen en valt meestal weer in slaap. Een middagdut betekent 's avonds uren slapen. En eindeloos meegaan in hoe zijn ritme zich vormt kan gewoon niet, met de crèche en mijn werk en meer van dat soort dagelijkse rompslomp.

Gelukkig kan je bij mijn kind vrij goed uitzonderingen maken dus bij echt huilen of ziek of zo doen we het anders maar hij vindt het doorgaans echt niet erg om even lekker te liggen en daarna tevreden met de gele wekker in de hand bij me in bed te kruipen.
quote:
Beuh, wij hebben de fout gemaakt om een poepluier bij het gewone afval te gooien. En de vuilniszak mag morgen pas aan de straat...Bah!
Bah! Kan de zak niet op een balkon of zo?

Jacob is zich er inmiddels van bewust dat er letters en cijfers zijn en dat die wat betekenen. Hij vraagt vaak van dingen 'waar is dit van gemaakt?' en als ik het niet weet verwijst hij me naar de kleine lettertjes van de ingrediënten :s) . En gisteren zaten we een uur in de auto waarbij hij van elk bord vroeg wat het betekende of wat er stond. Zo mooi om te zien hoe zijn besef van alles zich langzaam ontvouwt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196269055
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 21:44 schreef minilot het volgende:
Geinig, wij hebben dus überhaupt geen ledikantje in gebruik gehad: Günther is nu juist gedegradeerd van een 180x220 bed naar een 90x200 bed. :D Onze slaapkamers hebben ook geen deuren, alles is open op de bovenverdieping. Toch, eruit komen is nooit een issue geweest. De dude roept altijd vooral loeihard vanuit bed "MAMMAAAAAAA" en gaat huilen als respons te lang op zich laat wachten, maar blijft onderwijl gewoon liggen.. Wellicht dat hij uiteindelijk wel uit bed zou gaan hoor, maar ik ga er eigenlijk gewoon altijd naartoe als -ie roept.
Ook geen slaapwekkers of andere vormen van conditionering hier: wakker is wakker en dan ga ik gewoon mee eruit. Pech voor mij als dat vroeger is dan ik wenselijk vind maar ik bedenk dan altijd maar dat dit een relatief korte fase is en dat er nog heel veel jaren aankomen waarin -ie waarschijnlijk 's morgens überhaupt z'n nest niet uit wil komen :)
Het idee dat mijn klaarwakkere kind moet gaan liggen wachten tot een lampje op een klokje aangeeft wanneer -ie me mag gaan storen: ik heb er verder geen oordeel over maar kan het me in ons gezin echt voor geen meter voorstellen :)
De slaaptrainer is in ons geval ook niet om ons langer te laten slapen. Ik snap dat als je als peuter wakker bent je gewoon niet weet of het al tijd is om uit bed te gaan of niet. Zo’n lampje geeft ze hier een indicatie: ah hij is blauw, het is nog nacht en ik slaap verder. Ah het is groen, jeuj!!
Als het blauw is en hij slaapt niet meer verder (ivm enge droom, de stand van de maan of gewoon WAKKER) roept ie me toch wel en geen van mij kinderen zie ik in staat om uren naar zo’n lampje te turen.
Ikzelf kan er ook niet tegen wanneer ik niet meteen op een klok kan kijken als ik ‘s nachts wakker word
pi_196269103
Ik merk trouwens bij mijn kleuter wanneer de pinguïn nog oranje is en hij wakker is. Dan gaat ie liggen zuchten en draaien (hij nu wel O+). Dan ga ik er naar toe en kruip ik er bij hem in en gaan we samen wachten O+ O+
  maandag 16 november 2020 @ 11:51:51 #50
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196269227
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 07:20 schreef Nolita het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Tekening van opa was op het tekenbord en alweer gewist voor ik een foto kon maken. Dit is zo’n krasvel en heeft ze met een stokje getekend. O+

Wat tof en wat knap, die tekening!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')