abonnement Unibet Coolblue
pi_196315365
quote:
14s.gif Op woensdag 18 november 2020 23:36 schreef Marsenal het volgende:
Ik vind dat het team qua niveau redelijk op schema ligt voor het toernooi, en dat Frank het beter doet dan verwacht. Er zijn resultaten en het is nog niet zo fantasieloos kut geweest zoals hij het bij Ajax deed. Er missen 2 basisspelers in het centrum, maar ze komen terug van een achterstand en winnen alsnog.

Het argument 'bij sterkere tegenstanders wordt je afgeatraft' om de gaten in de defensie te benaderen lijkt mij een beetje onzinnig, dat is namelijk inherent aan de positie van het Nederlands Elftal, we zijn al decennia lang een goed subtopper, het is niet reeeel om te denken dat je langere fases foutloos kan spelen.

Veel negativiteit weer om Oranje, maar alles lijkt me nog redelijk op de rails.
Mij valt op dat (ondanks dat er meer gecreëerd wordt dan eerdere interlandperiodes) nog steeds alles van Wijnaldum en Depay moet komen als het om efficiëntie aankomt. Er is geen speler die eens een keer een lekker afstandsschot erin krult ofzo. Als je dat vergelijkt met andere teams hebben we op dat gebied echt een grote achterstand.

Kijk de 8 goals eens terug die we dit jaar gemaakt hebben: 4 intikkers op de doellijn. 1 penalty, 1 van richting veranderde kopbal en 2 afgeslagen klutsballen van Van de Beek. Niet bepaald doelpunten waar de klasse vanaf druipt.
pi_196317481
@hhh38 @Tarado @JR-Style-93

De totale XG van Oranje in de Nations League:

Nederland-Polen XG: 1,79 - 0,04
Nederland-Italië XG: 0,69 - 1,89
Bosnië-Nederland XG: 0,65 - 1,46
Italië-Nederland XG: 1,27- 1,63
Nederland-Bosnië XG: 3,13 - 1,32
Polen-Nederland XG: 1,18 - 3,17

Totaal gecreëerde XG in Nations League: 11,87 XG (7 goals)
Totale XG tegen in Nations League: 6,35 XG (4 goals tegen)

Verschil XG: 5,52. (In het echt 3 goals verschil)

Betekent dus dat we veel gecreëerd hebben en ondergepresteerd hebben op het maken van goals. Tegenstanders hebben echter ook te veel kansen gehad en ondergepresteerd in het benutten van hun kansen. Met name tegen Bosnië uit hebben we het laten liggen, hoewel de XG daar ook niet extreem veel hoger was.

Al met al dus een redelijk terechte poulestand.
  Moderator donderdag 19 november 2020 @ 11:31:56 #28
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_196317536
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 22:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat dit wel gebeurde onder Koeman is niet helemaal toeval. Ook kwestie van trainen, en dat zie je hier aan hoe standaardsituaties worden genomen of uitgewerkt
Een bondscoach hoeft een speler niet te leren hoe ze moeten afmaken
pi_196317574
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:31 schreef Slobeend het volgende:
@:caland


:{



:)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_196317577
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:31 schreef Slobeend het volgende:
@:caland
Ach, in zo'n geval kan ik de xG nog wel waarderen.

En geeft ook wel aan dat het schrikbeeld van Frank wel meevalt. Domineren met balbezit in een U-vorm zonder kansen te creëren valt heel erg mee.

Organisatorisch klopt het nog niet helemaal. Verdediging is flink zwakker geworden door blessures en op het middenveld zijn we nog steeds zoekende, wat eigenlijk ook al was onder Koeman.
  donderdag 19 november 2020 @ 11:43:57 #32
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_196317665
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 08:36 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Mij valt op dat (ondanks dat er meer gecreëerd wordt dan eerdere interlandperiodes) nog steeds alles van Wijnaldum en Depay moet komen als het om efficiëntie aankomt. Er is geen speler die eens een keer een lekker afstandsschot erin krult ofzo. Als je dat vergelijkt met andere teams hebben we op dat gebied echt een grote achterstand.

Kijk de 8 goals eens terug die we dit jaar gemaakt hebben: 4 intikkers op de doellijn. 1 penalty, 1 van richting veranderde kopbal en 2 afgeslagen klutsballen van Van de Beek. Niet bepaald doelpunten waar de klasse vanaf druipt.
Die intikkers waren prachtig uitgespeelde teamgoals met ook rollen voor Berghuis, Dumfries en Wijndal. Zo scoort City ook vaak en dan worden ze erom geroemd.
pi_196317710
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:36 schreef Adames het volgende:

[..]

Ach, in zo'n geval kan ik de xG nog wel waarderen.

En geeft ook wel aan dat het schrikbeeld van Frank wel meevalt. Domineren met balbezit in een U-vorm zonder kansen te creëren valt heel erg mee.

Organisatorisch klopt het nog niet helemaal. Verdediging is flink zwakker geworden door blessures en op het middenveld zijn we nog steeds zoekende, wat eigenlijk ook al was onder Koeman.
Ik mention ook specifiek de gebruikers die er wel interesse in hebben. Beetje flauw van andere users om daar dan weer een act van te maken. :)

Maar goed, eens met je analyse. Ik heb zelfs het idee dat er onder Frank nu veel meer gecreëerd wordt dan onder Koeman. En dat is eigenlijk wel verrassend te noemen. Als de verdediging volgend jaar ook weer wat fitter is dan ziet het er best goed uit.
pi_196317715
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:36 schreef Caland het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:{

[ afbeelding ]

:)
:') Hoe triest is dit.
pi_196317726
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:43 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Die intikkers waren prachtig uitgespeelde teamgoals met ook rollen voor Berghuis, Dumfries en Wijndal. Zo scoort City ook vaak en dan worden ze erom geroemd.
Conclusie is dus dat het voetbal goed is, maar de individuele aanvallende kwaliteit van de spelers (vooral techniek) zeer matig.
  donderdag 19 november 2020 @ 11:57:26 #36
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196317851
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:36 schreef Adames het volgende:
En geeft ook wel aan dat het schrikbeeld van Frank wel meevalt. Domineren met balbezit in een U-vorm zonder kansen te creëren valt heel erg mee.
daarom, dus Koeman is niet zo bijzonder als velen hier dachten
pi_196317914
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:49 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Conclusie is dus dat het voetbal goed is, maar de individuele aanvallende kwaliteit van de spelers (vooral techniek) zeer matig.
Zou mooi zijn als Danjuma en Dilrosun een goede 2e seizoenshelft draaien bij hun clubs. Die twee zouden een prettige toevoeging zijn voor de aanval op het EK. Kunnen we Babel en Promes thuislaten. Liefst ook nog Gakpo erbij ipv Malen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  donderdag 19 november 2020 @ 12:02:51 #38
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196317935
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

daarom, dus Koeman is niet zo bijzonder als velen hier dachten
Er werd toen stelselmatig gewonnen tegen toplanden. Onder De Boer vooralsnog niet.

Defensief zag het er veel beter uit, en dat kwam vooral doordat hij De Roon opstelde. Toen hij dat een keer niet deed, tegen Noord-Ierland uit geloof ik, zag het er direct veel kwetsbaarder uit.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 19 november 2020 @ 12:05:05 #39
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196317969
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 12:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Er werd toen stelselmatig gewonnen tegen toplanden. Onder De Boer vooralsnog niet.

Defensief zag het er veel beter uit, en dat kwam vooral doordat hij De Roon opstelde. Toen hij dat een keer niet deed, tegen Noord-Ierland uit geloof ik, zag het er direct veel kwetsbaarder uit.
lijkt me ook wel logisch als je VVD en De Ligt mist, De Boer speelt wat verder naar voren dat moet je ook wat de tijd geven, Frank neemt zowaar meer risico dan Ronald, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
pi_196318025
Moet ook toegeven dat Frankie me positief heeft verrast. Leert ook van dingen die niet werken, waar hij bij Ajax tot in de eeuwigheid Sigthorsson bleef neerzetten bijvoorbeeld.

Het is misschien ook een veel betere plek voor hem, je hoeft geen perfecte people manager te zijn als je de spelers minder ziet. De sfeer was al goed en iedereen die er is vecht hoe dan ook voor zijn plek en resultaat, iets waar de Boer waarschijnlijk meer onstpannen van raakt. Tot zover mijn psychologie van de koude grond analyse, bedankt voor uw aandacht.
What Would Goku Do
  donderdag 19 november 2020 @ 12:14:15 #41
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_196318072
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

daarom, dus Koeman is niet zo bijzonder als velen hier dachten
Ik moet toegeven dat ik niet had verwacht dat Frank zo frivool zou spelen, dat is stap 1. Maar het is nog veel te vroeg om te zeggen dat De Boer in de absolute topwedstrijden zijn team goed kan organiseren. Italië was een goede tegenstander, maar nog niet van het niveau Frankrijk bv. En tegen Spanje was een oefenwedstrijd.

Met die WK kwalificatiewedstrijden die er in maart aankomen zullen we het ook nog niet weten, dus ik weet niet hoe ver Nederland nou kan komen op het EK. Onder Koeman had me een halve finale niet verbaasd, nu vind ik het nog moeilijk inschatten.
  donderdag 19 november 2020 @ 12:21:43 #42
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196318175
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 12:05 schreef Tarado het volgende:

[..]

lijkt me ook wel logisch als je VVD en De Ligt mist, De Boer speelt wat verder naar voren dat moet je ook wat de tijd geven, Frank neemt zowaar meer risico dan Ronald, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
De Ligt kostte ons nogal wat tegendoelpunten en strafschoppen tegen.

Het verschil is de positie van De Roon en ook dat beide backs nu heel hoog staan. Koeman liet altijd één back achter staan voor de restverdediging.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196318280
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 12:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De Ligt kostte ons nogal wat tegendoelpunten en strafschoppen tegen.

Het verschil is de positie van De Roon en ook dat beide backs nu heel hoog staan. Koeman liet altijd één back achter staan voor de restverdediging.
En terecht zo bleek gisteren ook maar weer.

Het is dat Bosnie en Polen er geen kut van kunnen maar daar stond je ook 2-3 keer per wedstrijd met een ondertal verdedigend.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 19 november 2020 @ 12:32:51 #44
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196318365
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 12:21 schreef Klopkoek het volgende:
De Ligt kostte ons nogal wat tegendoelpunten en strafschoppen tegen.

:) heb je daar een staatje van?
pi_196318563
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 23:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Koeman gaf niet zoveel weg hoor. Alleen toen die wedstrijden zonder De Roon.
Koeman creëerde ook veel minder tegen de subtoppers, ik heb tegen Bosnie en Polen zoveel goede kansen gezien... die waren bij potjes van Koeman tegen de mindere goden veel minder aanwezig.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 19 november 2020 @ 13:01:41 #46
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196318806
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 12:43 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Koeman creëerde ook veel minder tegen de subtoppers, ik heb tegen Bosnie en Polen zoveel goede kansen gezien... die waren bij potjes van Koeman tegen de mindere goden veel minder aanwezig.
Ze benutten is ook een kunst. In xG valt het trouwens een beetje tegen, die kansen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196318986
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 12:14 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Met die WK kwalificatiewedstrijden die er in maart aankomen zullen we het ook nog niet weten, dus ik weet niet hoe ver Nederland nou kan komen op het EK. Onder Koeman had me een halve finale niet verbaasd, nu vind ik het nog moeilijk inschatten.
Ik verwacht niet dat oranje ver komt met De Boer. Zijn spelletje is vooral dat iedereen ver inschuift en men uiteindelijk in een halve cirkel om de tegenstander heen staat. Bij landen als Bosnië en Polen zijn hiermee weinig problemen, maar teams met meer kwaliteit kunnen hier onderuit spelen. Bovendien is het een speelwijze waarbij je jezelf dwingt om te spelen in de kleine ruimte en jezelf kwetsbaar maakt voor counters.

In de carrière van De Boer won hij vooral van de kleine teams. Leuk om in Nederland met ajax kampioen te worden, maar als je internationaal iets wil bereiken, zal je toch meer in huis moeten hebben. Denk ook aan het samenspel van de spelers en het verrassingseffect. Niet voor niets zijn drie internationale clubs op rij blij dat De Boer weg is.
  donderdag 19 november 2020 @ 13:49:14 #48
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_196319389
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 12:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

:) heb je daar een staatje van?
Dat weet je toch zelf nog wel? Die heeft wel wat fouten gemaakt. Is verder niet erg want het is een uitstekende verdediger, maar bij NL valt hij toch wel wat tegen.
pi_196319434
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 12:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Zou mooi zijn als Danjuma en Dilrosun een goede 2e seizoenshelft draaien bij hun clubs. Die twee zouden een prettige toevoeging zijn voor de aanval op het EK. Kunnen we Babel en Promes thuislaten. Liefst ook nog Gakpo erbij ipv Malen.
Ik had die hoop bij Danjuma ook heel lang maar de kans dat hij ineens een uitblinkende speler gaat worden lijkt me na 2 slechte jaren nihil. Zelfde verhaal eigenlijk voor Dilrosun.

Op dit moment is er geen speler die de middelmaat ontstijgt. Gakpo verwacht ik eigenlijk nog de meeste groeipotentie van in het komende seizoen.
  donderdag 19 november 2020 @ 13:56:58 #50
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196319507
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 13:49 schreef fetX het volgende:

[..]

Dat weet je toch zelf nog wel? Die heeft wel wat fouten gemaakt. Is verder niet erg want het is een uitstekende verdediger, maar bij NL valt hij toch wel wat tegen.
uiteraard kan ik me wel wat herinneren maar nogal wat is meer dan dat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')