abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196442482
Jij komt zenuwachtiger over voor een prikje dan De Jonge op het moment.
- verwijderd door admin -
pi_196486214
Done, in april al, in de Oxford trial. Wist natuurlijk niet wat ik kreeg, maar als ik de gerapporteerde bijwerkingen in de publikaties naast mijn eigen ervaring leg, dan heb ik hoogstwaarschijnlijk het vaccin gehad. In augustus een booster gekregen ook.
Bijwerkingen die ik had en die heel weinig in de controle groep voorkwamen (MenACWY vaccin) en wel redelijk wat in coronavaccin waren hoofdpijn, rillingen, verhoging, spierpijn en vermoeidheid. Meeste was na ruim een dag weer OK, alleen vermoeidheid duurde iets langer.
pi_196487189
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 13:52 schreef Alfje het volgende:
Het is geen onzin dat er veel meer mensen langdurige schade oplopen door dit virus dan door een griepje, ook voorheen gezonde mensen.
Heb jij hier cijfers van? Hoeveel mensen die bemet raken hebben langdurige negatieve gevolgen van het virus en hoe vergelijken deze cijfers zich met de gewone griep?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  woensdag 16 december 2020 @ 12:22:19 #279
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_196762015
Heb er geen haast mee.

Ga jij maar eerst. Proefkonijn.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_196762389
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 09:21 schreef roos94 het volgende:

[..]

Neem jij lekker een medicijn waarvan de gevolgen op lange termijn niet bekend zijn. Geniet ervan pik
Dat was met het polio vaccin ook het geval en kijk nu. Echt, wat zijn sommige mensen toch ontzettend dom. Het is dat ademhalen een autonome lichaamsfunctie is want anders zouden types als jij dood neervallen.
  woensdag 16 december 2020 @ 13:00:17 #281
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_196762697
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:45 schreef Navifactiva het volgende:

[..]

Dat was met het polio vaccin ook het geval en kijk nu. Echt, wat zijn sommige mensen toch ontzettend dom. Het is dat ademhalen een autonome lichaamsfunctie is want anders zouden types als jij dood neervallen.
Luddieten zijn van alle tijden en rondom alle vernieuwingen. Wat de boer niet kent dat vreet hij niet is voor veel mensen een erg actueel spreekwoord.
pi_196762958
Het lijkt een soort van vliegangst fenomeen te zijn. De meeste mensen met vliegangst stappen zonder enig probleem in de auto naar Schiphol, terwijl de kans dat je in die rit bij een ongeluk betrokken raakt vele malen groter is dan dat je een ongeluk met je vliegtuig krijgt.
Dat betekent niet dat er nooit iets mis gaat met vliegen. En datzelfde geldt voor vaccinatie. Maar het gaat vele malen vaker mis met de auto, of met Corona zelf.
Merkwaardige cognitieve dissonantie.
pi_196763455
Ik zou het zo nemen. Geen problemen mee. Ik kom alleen voorlopig niet aan de beurt. Niet oud genoeg, en (voor zover ik weet) ook geen aandoeningen.
pi_196764398
Ik krijg vanwege longklachten Xolair injecties die ingrijpen op het immuunsysteem. Voor ik een vaccin laat toedienen wil ik wel weten of dat veilig kan. Liever nog heb ik een test die laat zien of ik al antistoffen heb in mijn lichaam en daar zal ik tijdens het volgende consult ook zeker eerst om vragen.
pi_196766329
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 14:07 schreef Dutchguy het volgende:
Ik krijg vanwege longklachten Xolair injecties die ingrijpen op het immuunsysteem. Voor ik een vaccin laat toedienen wil ik wel weten of dat veilig kan. Liever nog heb ik een test die laat zien of ik al antistoffen heb in mijn lichaam en daar zal ik tijdens het volgende consult ook zeker eerst om vragen.
'Dat lijkt mij uitermate verstandig vooral omdat het Oxford vaccin reacties kan geven bij mensen met bepaalde aandoeningen en allergieen.
pi_196766477
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

'Dat lijkt mij uitermate verstandig vooral omdat het Oxford vaccin reacties kan geven bij mensen met bepaalde aandoeningen en allergieen.
De mensen die de erge allergische reactie kregen, kregen dat bij het Pfizer vaccin.

Maar inderdaad, als je weet, of het vermoeden hebt, dat je immuunsysteem aangetast zou kunnen zijn, is het het beste om eerst met je arts te overleggen of het verstandig is je te laten vaccineren. En een antistoffen test zou waarschijnlijk ook een goede stap in dat proces zijn.
pi_196766511
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

De mensen die de erge allergische reactie kregen, kregen dat bij het Pfizer vaccin.

Maar inderdaad, als je weet, of het vermoeden hebt, dat je immuunsysteem aangetast zou kunnen zijn, is het het beste om eerst met je arts te overleggen of het verstandig is je te laten vaccineren. En een antistoffen test zou waarschijnlijk ook een goede stap in dat proces zijn.
Oh, shit, sorry, ik haalde Oxford en Pfizer door elkaar, my bad :')
pi_196766761
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh, shit, sorry, ik haalde Oxford en Pfizer door elkaar, my bad :')
Maar het kan net zo goed bij de andere vaccins gebeuren, dus op zich, moet iemand die weet dat hij of zij een verhoogd risico heeft op een reactie of andere bijwerkingen sowieso eerst met zijn of haar artsen overleggen.
pi_196766826
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Maar het kan net zo goed bij de andere vaccins gebeuren, dus op zich, moet iemand die weet dat hij of zij een verhoogd risico heeft op een reactie of andere bijwerkingen sowieso eerst met zijn of haar artsen overleggen.
Inderdaad :)
pi_196767947
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Daar had ik nog niet eens bij stil gestaan maar goed punt.

edit: Pfizer dan, maar toch.
pi_196767965
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Hopelijk staan artsen open voor een antistoffen test. Zeker aangezien er veel mensen rondlopen met allergische klachten.
  woensdag 16 december 2020 @ 17:21:56 #292
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_196768805
Ze mogen hem lekker in hun reet steken.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 16 december 2020 @ 17:25:44 #293
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_196768859
Kunnen we straks ook gewoon ergens privé betalen voor het vaccin dat het beste is, degene die je echt vertrouwd?
Ik hoef niet per se dat 55% succes ziekenfonds vaccintje dat toevallig op voorhand ingekocht was.

-edit-
Afgezien van de suggestie dat deze dienst beschikbaar komt en dat het wel wat geld kan kosten, kan ik hier nog geen concreet aanbod van vinden. Zou het zelf wel relax vinden als je een vrije keuze vaccin kunt kopen. Ik zou er, afhankelijk van wat de overheid zelf aanbiedt, zo'n ¤200-¤300 voor over hebben om zelf te bepalen wanneer en welk vaccin ik neem.

[ Bericht 46% gewijzigd door GemMagic op 16-12-2020 18:12:01 ]
Sui cuique mores fingunt fortunam
  woensdag 16 december 2020 @ 18:43:36 #294
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196770162
Wellicht komt dat wel bij de zelfstandige aanbieders van (reis)vaccinaties
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196771827
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 17:25 schreef GemMagic het volgende:
Kunnen we straks ook gewoon ergens privé betalen voor het vaccin dat het beste is, degene die je echt vertrouwd?
Ik hoef niet per se dat 55% succes ziekenfonds vaccintje dat toevallig op voorhand ingekocht was.

-edit-
Afgezien van de suggestie dat deze dienst beschikbaar komt en dat het wel wat geld kan kosten, kan ik hier nog geen concreet aanbod van vinden. Zou het zelf wel relax vinden als je een vrije keuze vaccin kunt kopen. Ik zou er, afhankelijk van wat de overheid zelf aanbiedt, zo'n ¤200-¤300 voor over hebben om zelf te bepalen wanneer en welk vaccin ik neem.
Kan ik me goed voorstellen. Niet alleen op basis van werking (Pfizer en Moderna vaccins lijken voorlopig meer bescherming te bieden dan het Oxford vaccin), maar ook op basis van ethische bezwaren (in sommige vaccins worden cellijnen gebruikt die afkomstig zijn van geaborteerde foetussen uit de jaren 50 of 60), en anderen zijn huiverig over het gebruik van mRNA. Misschien dat je dan wat langer moet wachten op het vaccin wat jij wilt, maar dat zou mogelijk moeten kunnen zijn. Al denk ik wel dat de komende twee jaar zeker nog wel alle vaccins die beschikbaar komen opgeslokt zullen worden door overheden.
pi_196775244
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:35 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]

Interessant patroon.
Dat zijn beide partijen voor domme mensen die niet rationeel kunnen denken. De intelligente/hogeropgeleide equivalanten van dat type kiezers zitten bij GL en de VVD.
pi_196775451
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 22:17 schreef Coppi het volgende:

[..]

Dat zijn beide partijen voor domme mensen die niet rationeel kunnen denken. De intelligente/hogeropgeleide equivalanten van dat type kiezers zitten bij GL en de VVD.
VVD scoort ook niet best daar hoor. GL wél.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196775527
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 22:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

VVD scoort ook niet best daar hoor. GL wél.
Nee niet heel best inderdaad, maar ik bedoelde rechtse mensen met wel enige intelligentie zitten meestal niet bij PVV maar bij VVD. Daar zit toch wel een heel verschil tussen qua aantallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')