toch lijkt me dat wel de juiste conclusie als ik het verhaal lees:quote:Op woensdag 9 februari 2022 17:58 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dan maakt ie van de hele uitkomst 0, ook als er in de andere cellen wel een waarde staat.
Kan ook de bedoeling zijn natuurlijk.
=INDEX() gebruiken. Die geeft ook 0 bij lege cellen.quote:Op woensdag 9 februari 2022 17:26 schreef Schnitzels het volgende:
Ik heb een formule die de bedragen optelt van verschillende posten uit een ander tabblad.
Nu komt het soms wel eens voor dat één post leeg is. Dan krijg ik bij de formule een fout: #WAARDE. Dus ik moet dan hoe dan ook een 0 invullen. Dan telt de formule wel altijd op.
Kan ik een soort van formule op halen zoals
D20 = 'Tabblad-2 Cel D30', tenzij waarde leeg, dan 0?
Ik heb het met de Als functie geprobeerd, maar er bleef toen hoe dan ook 0 staan, wat ik ook in de andere cel invulde.
Ik ga even uitzoeken hoe ik dat doe.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 12:56 schreef Tegan het volgende:
Ja dat kan met de combinatie van INDIRECT() en ADRES(). Maar je moet dan ook rekening houden met dat je van week 52 naar week 1 moet springen, en dat er soms een week 53 is... Wellicht wordt het dan te complex voor dit doel.
Ik meen me te herinneren dat dit niet werkt voor externe verwijzingen...quote:Op vrijdag 11 februari 2022 12:56 schreef Tegan het volgende:
Ja dat kan met de combinatie van INDIRECT() en ADRES(). Maar je moet dan ook rekening houden met dat je van week 52 naar week 1 moet springen, en dat er soms een week 53 is... Wellicht wordt het dan te complex voor dit doel.
Voor zover ik weet, werkt dit niet als je het hele adres als tekststring opbouwt. Maar als je INDIRECT(ADRES(Rij;Kolom;1;1;"'C:/[Map1.xlsx]Blad1'")) gebruikt wel.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 18:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat dit niet werkt voor externe verwijzingen...
kijk eens bij je account instellingen van het account dat je gebruikt om in excel in te loggenquote:Op zondag 13 februari 2022 14:22 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb dit met Googlen niet kunnen vinden: ik gebruik vanuit Teams en Chrome een web-based excel versie. ELKE DAG moet ik daar de landeninstelling wijzigen (via options: regional settings) van English naar Dutch zodat 14 feb weer 14-2 wordt ipv 2/14. Kan ik dit niet ergens permanent opslaan?
Oef ik weet niet 100% zeker hoe ik je vraag moet lezen.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:06 schreef mrPanerai het volgende:
Nog even een vraagje
ik wil op het einde van een rij het aantal cellen kennen waar ik een cijfer heb instaan,
nu heb ik =aantal(A1:A300) dat zou goed moeten gaan maar in bepaalde cellen staan letters die Excel ook meetelt
hoe moet ik die formule aanpassen?
Nog beter zou zijn als hij bepaalde woorden of letters meetelt, bv dat ik een kolom krijg met (bv. 6 keer de letter x in die rij)
Hey Top, bedankt voor je moeite, ik ga zo even kijken of ik wat met je antwoord kan...quote:Op maandag 28 februari 2022 21:19 schreef snabbi het volgende:
[..]
Oef ik weet niet 100% zeker hoe ik je vraag moet lezen.
De vraag is: "waar ik een cijfer heb instaan"
De twijfel: dus als de inhoud van de cel is "bier4x" - is dat dan een "ja" er zit een cijfer in?
De simpele antwoorden:
=AANTAL.ALS(A:A;"*") dit geeft het aantal cellen waar er tekst is ingevuld (een getal is in dit geval geen tekst)
=AANTAL.ALS(A:A;"<>*") dit geeft het aantal cellen waar geen tekst is ingevuld, maar dat betekent dat lege cellen en cellen met een foutmelding ook geteld worden.
=AANTAL.ALS(A:A;">0") dit geeft het aantal cellen met een getal groter dan 0
Als je een moeilijkere combinatie zoekt, dan is het waarschijnlijk het beste om een hulp kolom aan te maken. Zo kan je bijvoorbeeld krijgen:
=ALS(ISGETAL(A1);1;0) --- in dit geval hoef je alleen nog maar de som van je hulpkolom uit te rekenen.
COUNT gebruiken in plaats van COUNTA?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:03 schreef MrNiles het volgende:
in excel gebruik de unique functie om een lijst met getallen te maken.
Maar soms is de lijst leeg. Dan komt er een #CALC! melding te staan
opzich geen probleem, maar in een andere cel tel ik het aantal getallen in die lijst.
Maar de fout #CALC! wordt ook geteld...
om te tellen gebruik ik COUNTA, hoe kan ik voorkomen dat #CALC! wordt geteld?
klopt had ik al gelezen maar ik krijg altijd deze meldingquote:Op dinsdag 1 maart 2022 10:38 schreef Tegan het volgende:
1. AANTAL.ALS(A:A;">0") als het getal altijd positief is.
2. AANTAL.ALS(A:A;"die ene letter")
Zo zou ik het doen. Je had ook even de voorbeelden in de supportartikelen van deze functies kunnen lezen en dit zelf kunnen bedenken.
Edit: Begreep 1. verkeerd, nu fixed.
Wat wil precies tellen hiermee? Iedere rij moet een eigen ">0".quote:Op maandag 7 maart 2022 09:43 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
klopt had ik al gelezen maar ik krijg altijd deze melding
=AANTALEN.ALS(E3:DD3;DF3:DQ3;DS3:EP3;ES3:FA3;FC3:GT3;GV3:HS3;HU3:KS3;KU3:LC3;LE3:MV3;MY3:NC3;">0")
Fout: ongeldige naam
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |