abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 13 november 2020 @ 08:24:55 #1
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_196217179

LEGO, het LEGO-logo, de minifiguur, DUPLO, LEGENDS OF CHIMA, NINJAGO, BIONICLE, MINDSTORMS en MIXELS zijn handelsmerken/met copyright beschermde onderdelen van de LEGO Groep. ©2020 The LEGO Group.

Welkom in het grote LEGO-topic voor jong en OUD! *O*

Met LEGO bedoelen we hier álle thema's die dit bedrijf heeft voortgebracht vanaf de beginjaren tot nu toe. Je kunt in dit topic terecht met vragen als "Is thema X al leuk voor een 8-jarige?", en natuurlijk gaan we hier oeh en ah zeggen als het DUPLO-bouwwerk van een 3-jarige gepost wordt! O+ Daarnaast kan het hier bijvoorbeeld gaan over goede LEGO-aanbiedingen, het opbergen en eventueel sorteren van LEGO, en over onze eigen bouwwerken.

Bij dat laatste is het wel zo leuk als er raakvlakken zijn met het ouderschap. Hebben de kinderen meegeholpen met bouwen, of werd het juist bijna gesloopt door ze? ;) Kijk anders ook eens in subforum Memory Lane, daar loopt een reeks met veel volwassen LEGO-fans die niet per se ouders zijn: Topicreeks: Het enige echte Lego-topic
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_196219663
Yes, deel 2!

Ik heb heel stiekem voor mezelf besloten dat ik Zweinstein wil kopen... Ik hoop dat er op Black Friday een mooie aanbieding voorbij komt.
pi_196225090
Ik heb Yoda gekocht voor een mooi prijsje *O* *O*
Dan moet ik nu natuurlijk gaan sparen voor The Child O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_196234287
Ik heb zojuist de brandweer kazerne gekocht :) Ben zo benieuwd. Ga ik krijgen voor mijn verjaardag van mijn man. Leuk voor mijn zoontje ook, ook al is het mijn set haha.

En dat spookkasteel (10273) he, ben echt wel geneigd dat te gaan kopen. Even tips gevraagd hoe om te gaan met de speciale dagen die er aan komen. Vanaf 150 euro is dat Kerstboek (charles dickens) gratis als cadeau en vanaf 200 euro een grote lego steen. Als je dus een set of sets koopt vanaf 200 euro krijg je dat boek én die grote lego steen?
Wat is nou nuttiger om te doen, met VIP weekend kopen, met dubbele punten of wachten tot black friday, zouden er dan nog meer extra cadeaus komen? Dat spookkasteel zal wel niet in de aanbieding komen denk ik zo?
pi_196268385
Gisteren het peperkoekhuis gebouwd en het seizoenenhuisje omgebouwd naar de winterversie. Wat is die laatsgenoemde schattig, echt een kleine blokhut.
B had van ons de brickheadz rendier en 2 elfen gekregen voor zijn winterdorp. (deze https://www.kruidvat.nl/l(...)Bw2ulhgaAh91EALw_wcB)
En hij heeft die hop hop hop, zo in elkaar gezet. Hij Lego't ook best apart, hij doet altijd eerst de rechterbladzijde en dan de linker. Vreemd genoeg gaat dat dus ook gewoon goed.

Elfenhuis, peperkoekhuis en winterchalet staan nu in elkaar en naast de tv. Toy shop staat ook in elkaar maar dat was om de lampjes uit te testen die we daarvoor gekocht hadden. Had alleen over het hoofd gezien dat die deels knipperen....dus we sluiten ze niet allemaal aan, iets te kermisachtig voor onze smaak. Hij staat nog even weggestopt op onze slaapkamer want die draadjes zien er zonder mooi wegwerken in het landschap niet uit.

De rest gaan we later pas in elkaar zetten, 6 december nog steeds van plan het hele dorp op te bouwen. 8-) ~:) En de rest is het station, trein, brandweerkazerne, santa's workshop, marktkraampjes en veel losse scenes.

Juul had gisteren een groen plaatje gepakt en die volgestopt met ronde 1tjes in het rood, oranje en geel en zei daarna trots 'Kerstboom!'. Ons 2 jarige meisje, nu al een Lego genie ;)
  maandag 16 november 2020 @ 12:40:12 #6
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196269922
Exode waar laten jullie je dorp eigenlijk? Een hoek in de huiskamer?

O. en ik zijn ook begonnen met bouwen maar we zitten nog een beetje in dubio waar we het eind resultaat gaan stallen :')

O. wil graag zijn creator dorp aan de ene kant, weg in het midden en de skipiste aan de andere kant. Dat wordt zo groot :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196270738
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 12:40 schreef laziness het volgende:
Exode waar laten jullie je dorp eigenlijk? Een hoek in de huiskamer?

O. en ik zijn ook begonnen met bouwen maar we zitten nog een beetje in dubio waar we het eind resultaat gaan stallen :')

O. wil graag zijn creator dorp aan de ene kant, weg in het midden en de skipiste aan de andere kant. Dat wordt zo groot :D
Wij hebben een tv kast met een plank erop van 270 cm :) Daarop dus. Enige uitdaging is het middendeel waar de tv en sonosbar bovenhangen.
Laatste jaar, volgend jaar hebben we jouw dilemma aangezien we de woonkamer om gaan draaien en de tv kast dan geen optie meer is.

B zijn winterdorp is op de vensterbank. De planten staan nu allemaal op de grond in een hoek om plaats te maken.
pi_196270880
Foto gevonden, zo dus, deze foto is van vorig jaar, tijdens het bouwen gemaakt.

We zijn nog aan het dubben over de trein, de plank is niet diep genoeg om de rails rond te krijgen dus of het moet weer zo, of de trein komt anders zodat ie kan rijden.
  maandag 16 november 2020 @ 13:51:34 #9
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_196270883
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 12:40 schreef laziness het volgende:
Exode waar laten jullie je dorp eigenlijk? Een hoek in de huiskamer?

O. en ik zijn ook begonnen met bouwen maar we zitten nog een beetje in dubio waar we het eind resultaat gaan stallen :')

O. wil graag zijn creator dorp aan de ene kant, weg in het midden en de skipiste aan de andere kant. Dat wordt zo groot :D
Wij hadden vroeger het kerstdorp op een vergelijkbare manier als wat je beschrijft. Rechts dorpjes, midden een weggetje met bruggetje en dan links een bergje met berghut. Ik kwam een post van mij uit 2013 tegen waar ik foto's van dat dorp had staan, maar die foto's zijn dood :{ .
pi_196270920
Wij zetten het winterdorp op een speciale plank. In eerste instantie vooral ook omdat ik nog niet genoeg grondplaten heb om het hele dorp op te stallen en een witte plank biedt dan uitkomst. ;) Op de grond zetten vind ik geen optie en verder hebben we ook geen geschikte plekken in huis. De kinderen staan te popelen, maar aangezien ze een aantal gebouwen pas krijgen op 5 december is bouwen op dit moment nog niet echt een optie, afgezien van de treinbaan dan, maar die staat zo.
We gaan t.z.t. eerst de treinbaan bouwen en daaromheen komen de gebouwen, skipiste, schaatsbaan (incl. wak, ijsduiker en ijsvisser O+ uiteraard) etc. Ik heb er nu al zin in! *O*
  maandag 16 november 2020 @ 13:53:14 #11
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196270926
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 13:51 schreef exode het volgende:
Foto gevonden, zo dus, deze foto is van vorig jaar, tijdens het bouwen gemaakt.
[ afbeelding ]

We zijn nog aan het dubben over de trein, de plank is niet diep genoeg om de rails rond te krijgen dus of het moet weer zo, of de trein komt anders zodat ie kan rijden.
Ah ja dat is geen optie bij ons. En met een enorme schuifpui hebben we ook al weinig vensterbank. Ik denk dat het toch de grond gaat worden. Daar heeft O. nu ook al vaak lego staan.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 16 november 2020 @ 13:54:39 #12
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196270955
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 13:51 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Wij hadden vroeger het kerstdorp op een vergelijkbare manier als wat je beschrijft. Rechts dorpjes, midden een weggetje met bruggetje en dan links een bergje met berghut. Ik kwam een post van mij uit 2013 tegen waar ik foto's van dat dorp had staan, maar die foto's zijn dood :{ .
Jammer! Had het graag gezien.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 16 november 2020 @ 13:57:59 #13
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_196271013
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 13:54 schreef laziness het volgende:

[..]

Jammer! Had het graag gezien.
Ja, is wel echt balen. Misschien kan ik nog wat foto's via portable HDD's boven water toveren.
Voor volgend jaar wil ik gaan kijken naar een soort van dressoir/tafel waar alles op kan staan. Hoog genoeg om de graaihandjes van een 1jarige weg te houden :D .
pi_196271131
Laziness, geen dressoir of zo? Of misschien een plank boven de tv?

Ik zag ook een foto op Facebook van iemand die van die veilingkratjes had neergezet, in elk kratje een wintertafereel. Ook een leuk idee al je er plek voor hebt.
  maandag 16 november 2020 @ 14:51:47 #15
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196271900
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 14:06 schreef exode het volgende:
Laziness, geen dressoir of zo? Of misschien een plank boven de tv?

Ik zag ook een foto op Facebook van iemand die van die veilingkratjes had neergezet, in elk kratje een wintertafereel. Ook een leuk idee al je er plek voor hebt.
Allemaal geen opties. We zijn ook wel wat vrij breeds van plan dus :+
Komt wel goed :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 16 november 2020 @ 19:25:34 #16
269689 crew  Viv
pi_196275547
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 10:56 schreef exode het volgende:
En hij heeft die hop hop hop, zo in elkaar gezet. Hij Lego't ook best apart, hij doet altijd eerst de rechterbladzijde en dan de linker. Vreemd genoeg gaat dat dus ook gewoon goed.
Fascinerend wel. :D

Vandaag het Peperkoekhuisje afgemaakt (we deden steeds 1 zakje O+ ). ZZ is ermee aan het spelen en inmiddels zit de baby in de oven. :D :@

[ Bericht 44% gewijzigd door Viv op 16-11-2020 19:50:06 ]
pi_196322079
Ik zat al een week ofzo te twijfelen om Zweinstein voor mezelf te kopen en nu kwam hij tweedehands voorbij op Facebook. Dus die ga ik vanavond ophalen voor een leuk prijsje O+ en de komende twee weken heb ik vakantie O+ dus ik ga bouwen denk ik!
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 19 november 2020 @ 17:29:14 #18
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_196322186
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 17:20 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik zat al een week ofzo te twijfelen om Zweinstein voor mezelf te kopen en nu kwam hij tweedehands voorbij op Facebook. Dus die ga ik vanavond ophalen voor een leuk prijsje O+ en de komende twee weken heb ik vakantie O+ dus ik ga bouwen denk ik!
nice! Die wil ik ook nog wel scoren voor het einde van het jaar. Eerst volgende week de Sian :9
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_196345644
VIP Lego weekend is begonnen, al wel veel uitverkocht, ik zie geen echte aanbiedingen eigenlijk :{w
pi_196346082
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 09:08 schreef exode het volgende:
VIP Lego weekend is begonnen, al wel veel uitverkocht, ik zie geen echte aanbiedingen eigenlijk :{w
Peperkoekhuisje is weg. ;(
pi_196346136
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 09:56 schreef vencodark het volgende:

[..]

Peperkoekhuisje is weg. ;(
Huh, inderdaad, vanochtend was ie er nog...wie weet een bug.
pi_196346350
Ik heb de boomhut besteld, al was ik het er met mezelf al over eens dat ik ‘m eigenlijk t duur vond :'). Maar opzich is het wel een goede deal dit weekend, nu krijg ik dubbele VIP punten en de 2 cadeau’s (nadat ik er nog iets kleins heb bijbesteld van ¤3). Dat Charles Dickens setje O+ Verder ben ik totaal niet beinvloedbaar bij zulke dingen zoals je leest :') 8)7
  zaterdag 21 november 2020 @ 10:24:30 #23
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_196346358
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 09:08 schreef exode het volgende:
VIP Lego weekend is begonnen, al wel veel uitverkocht, ik zie geen echte aanbiedingen eigenlijk :{w
Nee, dat zei ik al. Aanbiedingen doet lego rond kerst. Dus op 24-25 december. Black friday is met name leuk door de gift en extra vippunten.
pi_196346419
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 10:23 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ik heb de boomhut besteld, al was ik het er met mezelf al over eens dat ik ‘m eigenlijk t duur vond :'). Maar opzich is het wel een goede deal dit weekend, nu krijg ik dubbele VIP punten en de 2 cadeau’s (nadat ik er nog iets kleins heb bijbesteld van ¤3). Dat Charles Dickens setje O+ Verder ben ik totaal niet beinvloedbaar bij zulke dingen zoals je leest :') 8)7
_O- heerlijk mens ben je O+
pi_196346575
Ik heb afgelopen nacht om 12 uur de wekker gezet en mijn slag geslagen. Ik wilde het peperkoekshuis en elfenhuis en dat is gelukt. Ik zag vanmorgen dat het peperkoekshuis nu helemaal uitverkocht is. Hij was gisteren/vanacht overigens ook al tijdelijk niet op voorraad, dus het is nog even afwachten wanneer die terug op voorraad komt en we hem zullen ontvangen.
En verder bestelde ik vooral voor het Charles Dickens tafereel en bestelde ik nog wat kleins erbij om ook de groene lego steen te krijgen. :D
pi_196347241
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 10:23 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ik heb de boomhut besteld, al was ik het er met mezelf al over eens dat ik ‘m eigenlijk t duur vond :'). Maar opzich is het wel een goede deal dit weekend, nu krijg ik dubbele VIP punten en de 2 cadeau’s (nadat ik er nog iets kleins heb bijbesteld van ¤3). Dat Charles Dickens setje O+ Verder ben ik totaal niet beinvloedbaar bij zulke dingen zoals je leest :') 8)7
O+
pi_196347347
Nice!

Ik vond de gifts een beetje tegenvallen. De christmas carol vond ik leuk maar niet 'ik ga eens ¤150 uitgeven' leuk.
We twijfelden over het skiresort voor B maar die is ook uitverkocht.
En dat de wasmachine vanochtend de brui eraan gaf hielp ook niet echt zeg maar. Doei 3 treehouses, hallo nieuwe wasmachine.

Nikki, leuk! Ze zijn beide erg leuk om te bouwen en staan superschattig naast elkaar.

Belle, goede aankoop! Zo leuk om die te bouwen :)
pi_196350240
Haha en ik het spookhuis aangeschaft en lantaarn setje. De ski piste lijkt me ooit ook nog leuk maar heb de kerst brandweer auto ook al haha. En een adventskalender van 2020. Trouwens die kalender van Harry potter is ook best leuk met een zangkoor en piano. Alleen daarom zou ik die eigenlijk ook willen...

Heb zojuist ons winter tafereeltje gebouwd. Vind het best aardig gelukt voor iemand die alleen maar boekje bouwer is. Een ninja wolf erbij en R op een snowboard, iemand op de ski, schaatser, mijn vader en moeder ook erin, wij zelf (ik met koekje en mobiel, man met koffie en geld). Vuur overal en een brievenbus met brieven. En een uil in de boom. O+



[ Bericht 7% gewijzigd door Hilmo op 21-11-2020 16:55:05 ]
pi_196350418
Wij zijn begonnen met Zweinstein O+ Alles zit door elkaar, dus we hebben eerst gesorteerd. 6020 blokjes dus... dat was gister. Vandaag hebben we een stuk gebouwd. Het is zo tof!! Nu bij stap 49 (van de 330 ofzo) en even pauze.
pi_196350433
Wat leuk Hilmo! Goed bedacht zo :)
pi_196350446
B heeft vandaag samen met zijn andere mama de brandweerkazerne gebouwd. Zo leuk om te zien hoe leuk hij dat vindt. Boekje 1 heeft ie helemaal alleen gemaakt.
pi_196352907
Tof Hilmo! O+

Exode, knap van B! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat van zijn eigen kersttafereel straks. :)

Ik kan niet wachten om aan ons kerstdorp te beginnen, maar eerst moeten we nog wat extra witte en blauwe blokjes en ander klein spul binnen krijgen volgende week. Ik hoop komend weekend een start te kunnen maken. :Y
  zaterdag 21 november 2020 @ 21:01:16 #33
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_196353766
de tweede kerstspecial (vanaf begin december), was die ook al bekend hier?

intrigerend tandwieltjes wel, die heb ik nog niet eerder gezien...
pi_196361774
Ooh komt die ook nog?? :o die wil ik ook!! Moet ik straks nog wat bestellen haha. Het peperkoek huisje is ook in mini variant te krijgen voor20¤ op Lego las ik. Misschien die ook nog kopen haha tzt. De Harry potter kalender ook gekocht voor de piano vooral haha
pi_196361820
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 21:01 schreef bleiblei het volgende:
de tweede kerstspecial (vanaf begin december), was die ook al bekend hier?
[ afbeelding ]
intrigerend tandwieltjes wel, die heb ik nog niet eerder gezien...
Omg dies leuk! Wij hadden zo’n tandwieltjesding van Duplo.

Zo met Sint en kerst is dit topic link. We gaan ws Mario startbaan kopen voor de kinderen. Iemand die ervaringen heeft?
pi_196362896
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:28 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Omg dies leuk! Wij hadden zo’n tandwieltjesding van Duplo.

Zo met Sint en kerst is dit topic link. We gaan ws Mario startbaan kopen voor de kinderen. Iemand die ervaringen heeft?
Hier is Mario nog steeds erg favoriet! Sjaak speelt er graag mee. Hij mixt het met andere Lego dingen, maakt er banen en bouwwerken mee, vindt het leuk om alles door elkaar te doen (verkeerde geluidje bij een voorwerp) en speelt er wekelijks meerdere keren mee, sinds augustus ofzo.
pi_196369246
Mario staat hier ook heel hoog op het verlanglijstje van S. Ik ben alleen zelf nog niet helemaal om, ondanks dat in deze sets zijn twee grootste hobby's Lego en Nintendo samenkomen. O+

Maar, S wil eigenlijk ook Jurrassic World Lego hebben en eigenlijk wil hij ook de hele Ninjago collectie dus we zullen ergens toch een keuze moeten maken. _O-
pi_196369715
Mario Lego is hier een beetje af en aan. De ene week wordt er veel mee gespeeld en dan weer een poosje niet. Wij combineren het trouwens niet met andere Lego om de sets niet in de war te maken.
pi_196369765
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 21:35 schreef Hupje het volgende:
Mario Lego is hier een beetje af en aan. De ene week wordt er veel mee gespeeld en dan weer een poosje niet. Wij combineren het trouwens niet met andere Lego om de sets niet in de war te maken.
Wij hebben ook losse Lego en daar combineren we het mee. Met de andere sets inderdaad niet.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 22 november 2020 @ 22:27:18 #40
269689 crew  Viv
pi_196370574
Mijn bestelling van dit VIP-weekend:

123 Sesame Street (21324)

(Lijkt me gezellig om als gezin te bouwen, zoals we bij het Peperkoekhuisje ook gedaan hebben. O+ En wat een leuke en treffende details!)

Anna’s kano-expeditie (41165)

(Elsa hebben we al in huis (30553), dus met deze set heeft ZZ straks de 3 hoofdrolspelers van Frozen. Als ze er een magisch ijspaleis bij wil, dan bouwt ze dat maar mooi zelf. :{w )

Huis van de paashaas (853990)

(Leuk om te bewaren als verrassing voor ZZ met Pasen.)

Botanische accessoires (40376)

(We hadden nog niks van dit spul. Die dennenboompjes zijn ook nooit veranderd hè? :D )

Samen (niet geheel toevallig ;) ) goed voor ruim ¤150, dus de Charles Dickens Tribute (40410) komt er gratis bij:

(Deze gaan we ongeopend laten en uiteindelijk verkopen. Ze staan nu al op Marktplaats voor circa ¤40. :o )

En nu @Kyran zo van "Oh dus jij hebt de laatste tijd meer dan ¤200 uitgegeven aan Lego, en dan moeilijk doen over die drone die ik wil." :@
pi_196373103
Die is leuk @bleiblei! Daar wil ik wel geld voor uitgeven ;)
Wij hebben deze besteld voor B zijn winterdorpje, ik had bonnen van Intertoys van mijn werk voor <O) dus die zijn goed besteed.

pi_196373717
Ik heb dit keer geen geld uitgegeven :P

Maar achter de schuifwand ligt Mario te eachten voor onder de kerstboom. En een extra set. En voor de jongste 2 sets van Aurora. Genoeg te bouwen weer.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_196374290
Is er iemand die ervaring heeft met Lego Boost? Ik was vanmorgen in de Lego-winkel en de verkoper heeft het me uitgelegd, maar ik hoor graag ervaringen :)
  maandag 23 november 2020 @ 10:41:26 #44
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196374305
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 10:40 schreef MevrouwCactus het volgende:
Is er iemand die ervaring heeft met Lego Boost? Ik was vanmorgen in de Lego-winkel en de verkoper heeft het me uitgelegd, maar ik hoor graag ervaringen :)
Ik had er in het vorige topic naar gevraagd. Daar staan wel wat ervaringen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196395920
Ik heb de gratis producten van Lego al gekregen! Spook kasteel niet haha want nalevering maar wel de steen en het boek!

Die skischans ziet er leuk uit zeg!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 24 november 2020 @ 20:13:49 #46
269689 crew  Viv
pi_196396776
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 19:17 schreef Hilmo het volgende:
Ik heb de gratis producten van Lego al gekregen! Spook kasteel niet haha want nalevering maar wel de steen en het boek!
Hier ook zojuist het eerste deel van de bestelling binnen. :Y Sesamstraat en Frozen waren op nabestelling, wist ik al. Ik vreesde wel even voor de resale value van die Dickens set want de verzenddoos was flink gehavend, maar niks aan de hand gelukkig.
*O*
pi_196399564
Ik heb ondertussen Lego Boost besteld bij Amazon, was daar goed afgeprijsd. Komt vrijdag binnen en wacht dan tot onder de kerstboom.
pi_196405458
hier krijgt jongste morgen de lego boost voor zijn verjaardag.
*poef* nu is het weg
pi_196408028
Lego Boost is echt een leuk ding, wij hadden alleen over het hoofd gezien dat het besturingssysteem niet werkt op de oude iPad. Dus een goedkope tablet gekocht waarop nu alleen dingen voor B staan.

B speelt er zeker niet dagelijks mee, maar als hij ermee speelt, gaat hij er helemaal in op.

Voor de liefhebbers, bij Bol vandaag meerdere sets flink in de aanbieding, alleen vandaag.

Vrijdag gaat Lego ook nieuwe een modulair bekendmaken, zeer waarschijnlijk een politiebureau. Ik vind die sets altijd geweldig maar heb geen idee waar ik ze neer moet zetten dus nog nooit gekocht.
pi_196427064
Hier is het peperkoekhuisje eindelijk ook af


Wat een werk... eerste lego project (dus ben niks gewend :') )
pi_196428256
@MorganLeFay, leuk! Ik vind de baby van de peperkoekjes zo schattig. O+

Ik wacht nog op de mijne, hopelijk is hij op tijd voor Sinterklaasavond. Hij wordt pas volgende week verzonden dus dat blijft nog even spannend.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 27 november 2020 @ 00:15:36 #52
269689 crew  Viv
pi_196430791
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:33 schreef MorganLeFay het volgende:
Hier is het peperkoekhuisje eindelijk ook af
[ afbeelding ]

Wat een werk... eerste lego project (dus ben niks gewend :') )
Lieve set hè. O+ Hier was het ook ons eerste project. (Als kind had ik alleen zo'n Lego emmer met standaard bouwstenen.)

ZZ zorgde nog voor extra werk door steeds (we deden 1 zakje per keer) die kleine dingen van boekje 1 te slopen of vol te plakken met o.a. die snoepjes die op het dak moeten. :')
pi_196432282
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:33 schreef MorganLeFay het volgende:
Hier is het peperkoekhuisje eindelijk ook af
[ afbeelding ]

Wat een werk... eerste lego project (dus ben niks gewend :') )
Moet hebben...
En ik heb er ook een plekje voor gevonden. Precies tussen de hysterische kersthuisjes. :+
pi_196432890
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 00:15 schreef Viv het volgende:

[..]

Lieve set hè. O+ Hier was het ook ons eerste project. (Als kind had ik alleen zo'n Lego emmer met standaard bouwstenen.)

ZZ zorgde nog voor extra werk door steeds (we deden 1 zakje per keer) die kleine dingen van boekje 1 te slopen of vol te plakken met o.a. die snoepjes die op het dak moeten. :')
Haha ja! Toen jij hem postte, wilde ik hem ook hebben! Was al een poosje op zoek naar een kersthuisje voor in de kast, maar dat is allemaal maar saai (tenzij je een dorp kan bouwen, en ik wilde er echt maar 1) voor een kleuter.

Maar A was ook de hele tijd aan het "helpen" door verkeerde steentjes aan elkaar vast te drukken (wat ze zelf ook meteen door had). Dus ze zei dat ik het alleen moest doen als zij op school zat en dan zou zij hem inrichten O+

Ik vind dit echt nog wat te lastig voor een 5 jarige die nog nooit met Lego gebouwd heeft. Voor Sint krijgt ze iets van Lego Dots. Denk dat ze dat heel mooi vindt :)
  vrijdag 27 november 2020 @ 08:37:32 #55
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_196432929
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 08:30 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Haha ja! Toen jij hem postte, wilde ik hem ook hebben! Was al een poosje op zoek naar een kersthuisje voor in de kast, maar dat is allemaal maar saai (tenzij je een dorp kan bouwen, en ik wilde er echt maar 1) voor een kleuter.

Maar A was ook de hele tijd aan het "helpen" door verkeerde steentjes aan elkaar vast te drukken (wat ze zelf ook meteen door had). Dus ze zei dat ik het alleen moest doen als zij op school zat en dan zou zij hem inrichten O+

Ik vind dit echt nog wat te lastig voor een 5 jarige die nog nooit met Lego gebouwd heeft. Voor Sint krijgt ze iets van Lego Dots. Denk dat ze dat heel mooi vindt :)
Dat is ook helemaal geen lego voor kleine kinderen. Staat niet voor niets 12+ op de doos :P .
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 27 november 2020 @ 08:56:13 #56
269689 crew  Viv
pi_196433081
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 08:30 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Haha ja! Toen jij hem postte, wilde ik hem ook hebben! Was al een poosje op zoek naar een kersthuisje voor in de kast, maar dat is allemaal maar saai (tenzij je een dorp kan bouwen, en ik wilde er echt maar 1) voor een kleuter.

Maar A was ook de hele tijd aan het "helpen" door verkeerde steentjes aan elkaar vast te drukken (wat ze zelf ook meteen door had). Dus ze zei dat ik het alleen moest doen als zij op school zat en dan zou zij hem inrichten O+

Ik vind dit echt nog wat te lastig voor een 5 jarige die nog nooit met Lego gebouwd heeft. Voor Sint krijgt ze iets van Lego Dots. Denk dat ze dat heel mooi vindt :)
Wat @bleiblei zegt, is ook niet voor kleuters bedoeld. ;) ZZ heeft er wel leuk mee gespeeld sinds het af is, baby in de oven en zo. O+

Bij ons precies zo, ik hoef niet een heel Lego-festijn met Kerst (famous last words :') ), maar dit is al heel leuk op zichzelf, ook door die extra dingen zoals kerstboom en cadeautjes eronder.
pi_196434675
Peperkoekhuisje is ook wel meteen een lastige. Veel details vooral en de manier waarop het dak vastmoet, vind ik nog steeds onhandig.
Het elfenhuisjes samen met deze is eigenlijk al een superleuk tafereel an sich. Passen goed bij elkaar en maken het echt meteen Kerst.

Ik was vanochtend met Juul van bijna 2,5 jaar bij het CB, ze moest houten blokjes stapelen. Ze ging eerst zoeken naar hoe ze die in elkaar kon klikken. De jeugdarts zei ook meteen: ze bouwt zeker veel met Duplo? Duplo? Dat is voor babies, Juul bouwt met Lego >:)
En ik zeg dit heel stoer, B bouwt gewoon nog steeds met Duplo naast zijn Lego.

Mocht je nog iets zoeken en vlakbij een Lego store wonen: je krijgt bij aankopen in de winkel van ¤ 40 en hoger een kerstboompje cadeau.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 27 november 2020 @ 11:15:41 #58
269689 crew  Viv
pi_196434799
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:04 schreef exode het volgende:
Ik was vanochtend met Juul van bijna 2,5 jaar bij het CB, ze moest houten blokjes stapelen. Ze ging eerst zoeken naar hoe ze die in elkaar kon klikken.
:D
quote:
Mocht je nog iets zoeken en vlakbij een Lego store wonen: je krijgt bij aankopen in de winkel van ¤ 40 en hoger een kerstboompje cadeau.
Oh, die is wel liev zo te zien O+:
pi_196444208
Het Charles Dickens setje is leuk! O+


pi_196444288
Oeh die is mooi! O+

Kind z'n buit vandaag (8 jaar geworden)




This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_196444665
Ik vond een Mindstorms EV4 op Amazon voor 'een koopje' :'). Die komt dus onze kant op voor onder de kerstboom. *O*
pi_196444749
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 21:57 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik vond een Mindstorms EV4 op Amazon voor 'een koopje' :'). Die komt dus onze kant op voor onder de kerstboom. *O*
Ik zou Googelen maar sta nu serieus in een virtuele wachtrij op Lego.com :D
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_196445500
quote:
81s.gif Op vrijdag 27 november 2020 22:00 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Ik zou Googelen maar sta nu serieus in een virtuele wachtrij op Lego.com :D
Hij was nu 235 euro. Voor die prijs heb ik ze niet eerder gezien. En aangezien ik 'm ook ga gebruiken om eens in Python te programmeren is het eigenlijk vooral ook een cadeautje voor mezelf. :9
pi_196446023
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 22:29 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Hij was nu 235 euro. Voor die prijs heb ik ze niet eerder gezien. En aangezien ik 'm ook ga gebruiken om eens in Python te programmeren is het eigenlijk vooral ook een cadeautje voor mezelf. :9
Dat is echt een hele goede prijs!! Gaaf!
  vrijdag 27 november 2020 @ 23:05:51 #65
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_196446250
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 21:40 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Het Charles Dickens setje is leuk! O+

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een gave vloer tegels! Zijn die bedrukt of zijn het stickers?
pi_196446986
quote:
81s.gif Op vrijdag 27 november 2020 21:44 schreef Declan-Harp het volgende:
Oeh die is mooi! O+

Kind z'n buit vandaag (8 jaar geworden)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd! *O*
En goede buit voor de achtjarige! ^O^
pi_196449463
Leuk Declan!!

Wat een goede vondst Nikki :)

Ik heb me gisteren ingehouden, het Disney kasteel was korte tijd ¤100 afgeprijsd.....
Financieel niet de beste maanden met vooral dingen die kapot gaan (wasmachine oa).
pi_196449510
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 23:44 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! *O*
En goede buit voor de achtjarige! ^O^
Dankjewel! Zo na de koffie maar aan de slag met z'n tweeën. Poes is gisteren al in recordtempo inelkaar gebouwd ;)

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 22:29 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Hij was nu 235 euro. Voor die prijs heb ik ze niet eerder gezien. En aangezien ik 'm ook ga gebruiken om eens in Python te programmeren is het eigenlijk vooral ook een cadeautje voor mezelf. :9
Ik had al begrepen dat het iets tech was. Veel plezier alvast!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_196449710
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 23:05 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Wat een gave vloer tegels! Zijn die bedrukt of zijn het stickers?
Stickers! Ziet er leuk uit ja :Y
pi_196449718
quote:
81s.gif Op vrijdag 27 november 2020 21:44 schreef Declan-Harp het volgende:
Oeh die is mooi! O+

Kind z'n buit vandaag (8 jaar geworden)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nice!
pi_196451346
Wij willen zoiets nog maken voor ons Kerstdorp. Maar eens goed bestuderen wat we daar allemaal voor nodig hebben.

pi_196451686
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 08:49 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Nice!
We zijn vanmorgen lekker bezig geweest, zoon de ijscowagen en ik Hedwig. Bijna drie uur bezig geweest :o Maar ze staat! O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 28 november 2020 @ 12:06:58 #73
269689 crew  Viv
pi_196451755
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:31 schreef exode het volgende:
Wij willen zoiets nog maken voor ons Kerstdorp. Maar eens goed bestuderen wat we daar allemaal voor nodig hebben.

[ afbeelding ]
Oh leuk! Ik wist niet dat er een kip in het Kerstverhaal zat ;) , maar ik herken die van het Paas-setje dat ik vorig weekend besteld heb: https://www.lego.com/nl-nl/product/easter-bunny-house-853990
pi_196452205
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 12:06 schreef Viv het volgende:

[..]

Oh leuk! Ik wist niet dat er een kip in het Kerstverhaal zat ;) , maar ik herken die van het Paas-setje dat ik vorig weekend besteld heb: https://www.lego.com/nl-nl/product/easter-bunny-house-853990
Is het geen kalkoen? O-)

Wel leuk exode! Dat er nog geen officiële kerststal van Lego is :)
pi_196452464
Ja leuk he, we gaan hem wel aanpassen aan onze wensen. En natuurlijk zodat ie de rest van het dorp past.

B heeft vanochtend the Brickheadz van de Kerstman en Kerstvrouw gemaakt. Er komt een einde aan de pakketten, goede bezigheidstherapie.
pi_196454981
Ik en R zijn met de oude brandweer kerstset bezig geweest. Zakjes 1 zitten in elkaar. Leuk om samen te doen. De kerstboom, auto en sleetje met baby en de mini trein. Stukjes zitten erin die ik nog nooit eerder heb gezien, was genieten O+ en ik bouwde nu al verkeerd, een set van 8+... :') dat wordt wat met het spookkasteel. Denk de laatste keer iets voor grote mensen hahahah 8)7
pi_196474486
Is brickfever een veilige site? Heeft als enige nog het peperkoekhuisje! :o
  zondag 29 november 2020 @ 20:05:20 #78
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_196474516
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 20:03 schreef vencodark het volgende:
Is brickfever een veilige site? Heeft als enige nog het peperkoekhuisje! :o
Ja hoor. Prima site. Maareh, peperkoekhuisje kan je denk ik volgend jaar kerst gewoon weer kopen. Ik denk niet dat ie er dit jaar er al uit gaat nml.
pi_196474551
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 20:05 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ja hoor. Prima site. Maareh, peperkoekhuisje kan je denk ik volgend jaar kerst gewoon weer kopen. Ik denk niet dat ie er dit jaar er al uit gaat nml.
Oh. :+
Maar Bol vraagt er al ¤59 bovenop. En op andere snelle linkjes is deze uitverkocht.
  zondag 29 november 2020 @ 20:22:34 #80
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_196474806
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 20:07 schreef vencodark het volgende:

[..]

Oh. :+
Maar Bol vraagt er al ¤59 bovenop. En op andere snelle linkjes is deze uitverkocht.
Dat is omdat mensen zich graag op laten butsen ;) .
Dit gebeurd elk jaar vlak voor kerst met de kerstserie. De winter brandweerkazerne gaat er eerst uit voordat ze stoppen met het koekhuisje. Maarrrr... ze hebben elk jaar een batch, en als die op is, komen ze meestal jaar later in september weer terug.
pi_196474915
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 20:22 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dat is omdat mensen zich graag op laten butsen ;) .
Dit gebeurd elk jaar vlak voor kerst met de kerstserie. De winter brandweerkazerne gaat er eerst uit voordat ze stoppen met het koekhuisje. Maarrrr... ze hebben elk jaar een batch, en als die op is, komen ze meestal jaar later in september weer terug.
Ik vertrouw je. Dan laat ik het eventjes doen. Nóg eens over nadenken. :+
pi_196475223
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 20:03 schreef vencodark het volgende:
Is brickfever een veilige site? Heeft als enige nog het peperkoekhuisje! :o
Ja, die winkel ga ik naartoe en zijn superfijne mensen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 29 november 2020 @ 20:57:03 #83
269689 crew  Viv
pi_196475463
Ik kocht het Peperkoekhuisje een paar weken geleden op BrickFever voor ¤85. :) Wel mijn bestelling aangevuld tot ¤100 voor gratis verzending, dus onder de streep maakt het weinig uit. :') Maar ik zou inderdaad niet boven de adviesprijs betalen voor iets dat nog niet uit de handel is.

Één van de aanvullingen bij die bestelling was het Cinderella Mini Castle (30554): https://www.brickfever.nl/nl_nl/cinderella-mini-castle


Vanochtend zat die gek genoeg in de schoen van mijn dochter. :o ;) Leuk setje! ZZ zit nu in een Assepoester-fase (wil elke dag een haarband in, voorheen elke dag een Elsa-vlecht :D ), dus ze was er heel blij mee. Kasteeltje heeft ze zelf gebouwd en meteen daarna uit elkaar gehaald om iets anders te maken. O+
pi_196481217
We hebben B de skischans al in zijn schoen gegeven :@ Hij wilde zo graag verder met zijn winterdorpje.
Dorp is volgens B zelf nog niet klaar, er komt meer sneeuw en hij wilt vooral versieren.

Tussenstand:

Naast het Lego deel staan de AH huisjes van vorig jaar op een plank die helemaal versierd is en lampjes heeft. Die heeft hij vorig jaar gemaakt.

Hij is helemaal blij en trots. En die skischans is echt wel heel erg leuk!
pi_196488380
Ik had deze gekocht met korting voor S.:



Hij zou al binnen moeten zijn, maar komt misschien nog op tijd.

Voor de zekerheid parkeren we die nu maar voor zijn verjaardag in januari en geven we deze zaterdag:



:@ :+

Nu al zin om zondag te gaan bouwen *O*

Heel schattig trouwens, de jongens (en vooral de grootste, lees: mijn vriend) willen graag de barracuda bay, maar omdat hij zo duur is stoppen ze nu iedere werkdag een euro in een potje om er samen voor te sparen O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 1 december 2020 @ 01:38:22 #86
269689 crew  Viv
pi_196492449
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 19:52 schreef LeSage het volgende:
Heel schattig trouwens, de jongens (en vooral de grootste, lees: mijn vriend) willen graag de barracuda bay, maar omdat hij zo duur is stoppen ze nu iedere werkdag een euro in een potje om er samen voor te sparen O+
Noh O+ dan hebben ze wel 40 weken voorpret! :D
pi_196495254
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 01:38 schreef Viv het volgende:

[..]

Noh O+ dan hebben ze wel 40 weken voorpret! :D
Hij is bij Bol afgeprijsd volgens mij....
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 1 december 2020 @ 10:53:52 #88
269689 crew  Viv
pi_196495274
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 10:52 schreef exode het volgende:

[..]

Hij is bij Bol afgeprijsd volgens mij....
Daar heb je nu niks aan, met een paar euro in een spaarpotje. :+

Wel heel leerzaam voor de kinderen zo, om de waarde van geld te leren kennen. :)
pi_196497563
T. heeft dit weekend voor het eerst Lego gekregen. Een grote doos met allerlei losse stukjes. Komend weekend volgt er nog een helikopter. Ik heb als kind niet veel met Lego gespeeld en ik wist niet dat ik daar zo zen van werd. Ik vrees voor veel Lego-aankopen de komende jaren. Zelfs als blijkt dat T het niet zo leuk vindt. :+
pi_196498432
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 10:53 schreef Viv het volgende:

[..]

Daar heb je nu niks aan, met een paar euro in een spaarpotje. :+

Wel heel leerzaam voor de kinderen zo, om de waarde van geld te leren kennen. :)
We hebben er dus even over getwijfeld, om hem alvast te kopen en apart te zetten tot er genoeg gespaard is, maar besloten om gewoon te wachten. Zo werkt het nu eenmaal.

Ik vond dit ook wel een leerzame om kleine kindjes alvast iets te leren over geld. Het is niet hun geld, maar ze zien zo wel dat je niet altijd alles meteen kunt kopen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 1 december 2020 @ 14:02:20 #91
269689 crew  Viv
pi_196498719
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:59 schreef Gogo83 het volgende:
T. heeft dit weekend voor het eerst Lego gekregen. Een grote doos met allerlei losse stukjes. Komend weekend volgt er nog een helikopter. Ik heb als kind niet veel met Lego gespeeld en ik wist niet dat ik daar zo zen van werd. Ik vrees voor veel Lego-aankopen de komende jaren. Zelfs als blijkt dat T het niet zo leuk vindt. :+
Er was ooit een advocaat die zó zen werd van Lego, dat hij een carrière-switch maakte en nu een succesvolle Lego-kunstenaar is met exposities over de hele wereld. :D

https://en.wikipedia.org/wiki/Nathan_Sawaya

@Kyran en ik hebben zijn Art of the Brick-expositie in NYC gezien.

Binnenkort ook in Nederland!

https://artofthebrick.nl/
pi_196498751
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 13:46 schreef LeSage het volgende:

[..]

We hebben er dus even over getwijfeld, om hem alvast te kopen en apart te zetten tot er genoeg gespaard is, maar besloten om gewoon te wachten. Zo werkt het nu eenmaal.

Ik vond dit ook wel een leerzame om kleine kindjes alvast iets te leren over geld. Het is niet hun geld, maar ze zien zo wel dat je niet altijd alles meteen kunt kopen.
Groot gelijk hoor, leuk spaardoel. Houd wel goed in de gaten of de set er niet uitgaat voordat je hem gekocht hebt. Sites zoals Bricktastic houden dat wel goed bij.
pi_196498906
Barracuda bay is wel heel tof. Maar voor mezelf koop ik dat niet zo snel en ik twijfel toch een beetje hoelang mijn zoon er geïnteresseerd in zou blijven.

Voor de Sint hebben we nu Mario starterspakket gekocht en 1 aanvulling. Ik hoop dat hij daar echt plezier van gaat hebben.
Wat ik mij wel afvroeg: stel dat het Mario poppetje kapot gaat. Dan is die dus niet te vervangen behalve als je een nieuwe starterset koopt. :?
Lullig eigenlijk.
Vind het ook jammer dat die ook niet bij de duurdere aanvullingen zit.
¤60 start met Mario en ¤80 á ¤90 voor de uitbreiding met Bowser maar zonder Mario.
pi_196499362
aargghh zie dat de set waar mijn dochter voor spaart eruit gaat.. Sneu voor haar, vrees dat ze dat niet gaat halen met sparen..
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 1 december 2020 @ 14:42:05 #95
269689 crew  Viv
pi_196499484
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 14:36 schreef watmoetikkiezen het volgende:
aargghh zie dat de set waar mijn dochter voor spaart eruit gaat.. Sneu voor haar, vrees dat ze dat niet gaat halen met sparen..
Kun je het dan niet alsnog stiekem kopen en achter de hand houden tot ze het bedrag bij elkaar heeft? :@
pi_196499497
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 14:36 schreef watmoetikkiezen het volgende:
aargghh zie dat de set waar mijn dochter voor spaart eruit gaat.. Sneu voor haar, vrees dat ze dat niet gaat halen met sparen..
Welke dan?
pi_196499508
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 14:03 schreef exode het volgende:

[..]

Groot gelijk hoor, leuk spaardoel. Houd wel goed in de gaten of de set er niet uitgaat voordat je hem gekocht hebt. Sites zoals Bricktastic houden dat wel goed bij.
Waar vind je dat dan?
pi_196499561
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 14:36 schreef watmoetikkiezen het volgende:
aargghh zie dat de set waar mijn dochter voor spaart eruit gaat.. Sneu voor haar, vrees dat ze dat niet gaat halen met sparen..
Maar als ze hem zo graag wil, kun je hem dan niet alvast kopen en verstoppen zodat zij niet weet dat hij er is en ze hem kan 'kopen' wanneer ze wel voldoende heeft gespaard?

Geen perfect voorbeeld qua sparen misschien, maar ik zou het persoonlijk erg sneu vinden als dan eindelijk het spaardoel gehaald is en de set er niet meer blijkt te zijn.
pi_196499757
sja, dat ga ik inderdaad overwegen om te doen.. vanavond even metman overleggen.. Ze spaart voor (41375 pier met kermis).. Maar met 1,- per week en af en toe een klusje schiet dat niet zo op natuurlijk..
pi_196499778
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 14:42 schreef vencodark het volgende:

[..]

Waar vind je dat dan?
Ik volg zelf Bricktastic op Facebook, die doen steeds updates van sets die met pensioen gaan. Lego houdt het zelf ook bij via https://www.lego.com/nl-nl/categories/retiring-soon
En Bricktastic: https://www.bricktastic.nl/

Maar de meest actuele informatie vind ik dus steeds op de Facebook site van Bricktastic, die zijn ook altijd goed op de hoogte van alle aanbiedingen.

Ze willen populaire sets nog wel eens onverwachts eruit gooien en dan gaan de prijzen ineens sky high. Dus als het je echt om een specifieke set te doen is, zou ik inderdaad geen risico nemen. Baracuda is natuurlijk nog hartstikke nieuw dus die is er nog wel even, maar of het nog 40 weken is, is natuurlijk altijd de vraag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')