abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 12 november 2020 @ 19:40:11 #26
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196209999
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 19:23 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Er zijn echter meerdere factoren waarin je dik kan worden.
De meeste veel voorkomend is dat je voedsel gewoon te veel inneemt. Omdat je het lekker vindt..
Maar vaak zijn juist een combinaties van aantal factoren.

Andere factor kan medische zijn, bijv schildklier of diabets. Daarin spelen medicijn vaak de rol in.
Leefstijl, weinig beweging tot geen of een kennis van gezonde leefstijl (opleiding)
Emoties heeft ook veel invloed op
Gewoon domweg een genetische.

Dus je kan niet zomaar zeggen dat aan de eten ligt
Beste CG, dat zeg ik niet. dat zeggen de eerste 63 personen.
Ik wil dit advies, dat toch breder is dan alleen over voedsel, bekend maken en tevens het inconsequente van het beleid dat men wil dat we gezond eten maar rotsooi (suikerspekjes , marshmallows) en gezond (sinasappels, appels) gelijk hoog met BTW belasten.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 12 november 2020 @ 19:40:27 #27
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_196210007
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 19:39 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Er had een preek van LeesFokNL kunnen zijn, maar hij heeft de brief van het internet geplukt en zijn naam en functie als landelijk coördinator er bij gezet :')
Is deze brief echt verstuurd dan? Ik vind het echt een slecht van de hak-op-de-tak verhaal.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 12 november 2020 @ 19:46:54 #28
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196210175
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 19:40 schreef livelink het volgende:

[..]

Is deze brief echt verstuurd dan? Ik vind het echt een slecht van de hak-op-de-tak verhaal.
Zeker waar, deze brief is echt verstuurd, precies zoals hij er staat.

Alleen voor de lol heb ik er twee dingen aan toegevoegd, namelijk bovenaan copy conform Lees.foknl en beneden nr. 64 ook weer mijn naam. Heb zelf 10 minuten zitten lachen om mijn grap. Sorry daarvoor!

En de rest is 100 % orgineel.

Zal eens zoeken welke datum deze brief is gedateerd.
Ik heb hem vanochtend binnengekregen via "Foodlog" dat is een dagelijkse nieuwsbrief over voeding en landbouw in de breedste zin des woords. En er wordt gerefereerd naar een rapport et de datum novermber 2020. Denk dus van deze week.

[ Bericht 11% gewijzigd door LeesFoknl op 12-11-2020 19:54:00 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_196210276
Inhoudelijke reactie:

Armoede ga je niet oplossen door de BTW op gezonde en verse producten te verlagen.

Die BTW Laag 6% gaat in de portemonnee niet het verschil maken dat mensen andere keuzes gaan maken.

Op een krop sla of een zak appelen heb je het om een verschil van een paar cent.

Dit blijkt wel uit het feit dat veel huishoudens waar het hier om gaat wekelijks karren vol frisdrank en energiedrank inslaan terwijl water uit de kraan bijna gratis is.

Voorlichting kan helpen, maar je moet het armoedeprobleem bij de bron oplossen.

Zorg dat inzet om je inkomen te verhogen meer loont (betere kansen op de arbeidsmarkt en eventueel een basisinkomen) en help mensen met een smalle beurs om andere kosten te verlagen (vaste lasten zoals energie en huur, overbodige aankopen zoals tabak).
pi_196210309
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 19:40 schreef livelink het volgende:

[..]

Is deze brief echt verstuurd dan? Ik vind het echt een slecht van de hak-op-de-tak verhaal.
Het lijkt erop

https://www.foodlog.nl/ar(...)en-ernstig-verloop-/

https://nos.nl/l/2356217
pi_196210347
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 19:46 schreef LeesFoknl het volgende:

Alleen voor de lol heb ik er twee dingen aan toegevoegd, namelijk bovenaan copy conform Lees.foknl en beneden nr. 64 ook weer mijn naam. Heb zelf 10 minuten zitten lachen om mijn grap. Sorry daarvoor!
pi_196210399
Vaccins doen het minder goed bij dikke mensen...

Dus doordat sommige mensen hun eetgedrag niet onder controle hebben, zit je straks ook met vaccin nog met allerlei restricties?
pi_196210435
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 19:34 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

We kunnen alleen voorkomen door elkaar helpen en steunen.
Dus gezond eten goedkoper maken, sport ook.
Kinderen een kookles verplichten en diverse etenswaar laten ervaren.
Mensen mogen best socialer opstellen en elkaar steunen.

Alleen zo zal men beter voor elkaar en gezondheid zorgen. Dat is zeker niet makkelijk.
Alsof gezond eten zo duur is.

Groente is echt niet zo duur bijvoorbeeld. En water uit de kraan is gratis. In tegenstelling tot bier, Cola en Red Bull.
pi_196213137
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 19:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

Alsof gezond eten zo duur is.

Groente is echt niet zo duur bijvoorbeeld. En water uit de kraan is gratis. In tegenstelling tot bier, Cola en Red Bull.
Toch kopen men cola, redbull en of bier.. Dat ligt ook aan de leefstijl. Men moeten elkaar helpen een gezonde leefstijl ontwikkelen.
Een gezond eten goedkoper maken, kan men van gedachte brengen. Dat helpt ook het beetje mee.

De belangrijkste is dat men een gezond etenswaar kunnen koken. Niemand leert dat tegenwoordig op school gauw. We zijn afhankelijk wat van ouders meekrijgen. Dat kan anders. We moeten leren gezond eten lekker vinden en waarderen. Daar gaat mij eerder om.

Wanneer iedereen een gezond eten wilt, zal prijs zakken.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  donderdag 12 november 2020 @ 22:06:58 #35
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_196213224
Ieder pondie te veel is een klap in het gezicht van het zorgpersoneel.
pi_196213563
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 19:09 schreef spinazieruiker het volgende:
Lang verhaal, niet gelezen.

Ik zie bij de afzenders geen virologen of artsen infectieziektenbestrijding staan. Laat deskundigen vooral met elkaar discussiëren in plaats van hun eenzijdige visie via de media of het internet te spuwen.
Die hebben in de voorbije maanden wel genoeg spreektijd gehad. Laat nu anderen maar eens hun mening geven.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 12 november 2020 @ 23:13:07 #37
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_196214466
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 19:12 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Ga jij zelf inkopen? Enig idee wat "wat" fruit kost? En een biefstukje, of vis, vergeleken met een braadworst of een doos frikandellen of glas knakworstjes voor de grotere arme gezinnen. Zelfs voor Jan en Miep Modaal is gezond eten, met name verse groente en fruit, al duur. Broccoli ... ook duur.
Bloemkool, heel goed en gezond, maar kost vandaag (vanochtend) 2 euro voor een kleine, die eet ik alléén op!
De juiste prioriteiten stellen. Jan Modaal kan het prima betalen alleen niet als het een sluitpost is van de begroting. Jan Modaal vind een nieuwe auto, grotere tv en wintersprort belangrijker dan een tas gezonde groente.

Als de nieuwe auto, smartTV en wintersport is betaald blijft er geld voor een doos frikandellen over.
Tot nooit .......
  vrijdag 13 november 2020 @ 07:56:35 #38
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196217025
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 23:13 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

De juiste prioriteiten stellen. Jan Modaal kan het prima betalen alleen niet als het een sluitpost is van de begroting. Jan Modaal vind een nieuwe auto, grotere tv en wintersprort belangrijker dan een tas gezonde groente.

Als de nieuwe auto, smartTV en wintersport is betaald blijft er geld voor een doos frikandellen over.
Ja, Jan Modaal vermoedelijk wel!
Heb je enig idee hoeveel mensen er onder het Jan Modaal niveau zitten?
Want de top zit er ver boven, sommigen ver boven de Balkenende norm. en die is al 6 x zo hoog als het Jan Modaal inkomen. Kijk vor de lol eens naar de lonen van directeuren van banken en verzekeringen, zoals ziektekostenverzekeraars, ministeries en hoge (beleids) ambtenaren. Hogere range bij politie en defensie, de wat hogere ambtenaren bij de gehele overheid zoals de gemeentes en de provincie.

Dus degenen die boven Jan Modaal zitten met hun inkomen moeten gecompenseerd worden door mensen die er onder zitten. Veel AOW'ers, onze oudjes dus, Bijstand ontvangers, mnsen die afgekeurd zin voor werk, veel parttimers en uiteraard de rot baantjes, want die worden ook slecht betaald.
Ben er zeker van dat er miljoenen mensen minder dan Jan Modaal verdienen. En dan light het er ook nog aan, ben je een single Jan Modaal of heb je een gezin.

Weg met die BTW op gezond eten en een accijns op suiker en suikerhoudende produkten en idem zout.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_196217077
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 19:40 schreef livelink het volgende:

[..]

Is deze brief echt verstuurd dan? Ik vind het echt een slecht van de hak-op-de-tak verhaal.
Kan het origineel alleen hier vinden:
https://blcn.nl/brandbrief-leefstijlcampagne-aan-vws/
  vrijdag 13 november 2020 @ 08:18:32 #40
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_196217137
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 07:56 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Ja, Jan Modaal vermoedelijk wel!

Dus degenen die boven Jan Modaal zitten met hun inkomen moeten gecompenseerd worden door mensen die er onder zitten.
zoek eens op wat de term 'modaal' betekent.
Tot nooit .......
pi_196217215
Voel een verbod op snackbars aankomen
Vanaf 2022
Worstenbroodjes en frikandelbroodjes verboden
Mcdonalds hamburgers zonder vlees

Mensen denk goed na , begint toch allemaal een beetje eng te worden
Totaalverbod wanneer??
  vrijdag 13 november 2020 @ 08:33:04 #42
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196217232
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 08:18 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

zoek eens op wat de term 'modaal' betekent.
Heb ik, hier ..... https://nl.wikipedia.org/wiki/Modaal_inkomen

Het is dus nog erger dan wat ik dacht, Modaal is (zie het artikel) voor 2020 maar liefst 36000 euro.
Nou, ik zou wel eens willen weten hoeveel alleenstaanden en gezinnen NIET aan dat inkomen komen.
Neen, voor de rijken en de boven modaal verdienende gezinnen hoef je inderdaad niet de BTW op gezond eten te verlagen.

Los van het financiële, het gaat ook om het principe.

[ Bericht 3% gewijzigd door LeesFoknl op 13-11-2020 08:38:42 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  vrijdag 13 november 2020 @ 08:46:01 #43
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_196217346
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 08:33 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Heb ik, hier ..... https://nl.wikipedia.org/wiki/Modaal_inkomen

Het is dus nog erger dan wat ik dacht, Modaal is (zie het artikel) voor 2020 maar liefst 36000 euro.
Nou, ik zou wel eens willen weten hoeveel alleenstaanden en gezinnen NIEt dat inkomen hebben.

Die 36000 euro (BRUTO). Is wat de meeste mensen in Nederland verdienen, maar dat vat je blijkbaar nog steeds niet. En daar kan dus geen bloemkooltje van betaald word. Bedenk je dat in heel veel armere landen het bloemkooltje bijna net zo duur is.

kijk de grafieken eens, met modaal -20 procent heb je echt een enorm deel van de nederlanders. Zit je er meer dan 20% onder (30k per jaar!!) dan krijg je financiele ondersteuning in de vorm van zorg en huurtoeslagen.

(en kom niet aan met dat de voedselbanken overlopen, het is erg genoeg, maar dat is echt maar een paar % van de nederlanders)

quote:
Los van het financiële, het gaat ook om het principe.
Dat iedereen het recht heeft om zich dood aan frikandellen te eten?

[ Bericht 5% gewijzigd door Speekselklier op 13-11-2020 09:20:30 ]
Tot nooit .......
pi_196218017
quote:
7s.gif Op donderdag 12 november 2020 19:10 schreef Ringo het volgende:
De medici nog wel.
Zo-zo.
Die zullen het wel weten.
Nou inderdaad, geneeskunde is ook maar een mening. Ik stel mijn vertrouwen in de omhooggevallen onderwijzer, die heeft het allemaal goed op orde en durft tenminste strenge maatregelen te nemen als we weer stout zijn geweest. En dan mannenbroeder Blokhuis natuurlijk, die vind ons al veel langer stout en gaat als corona voorbij is weer enthousiast een gezonde leefstijl afdwingen en de alcoholverboden behouden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_196218161
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 08:30 schreef Freecky28 het volgende:
Voel een verbod op snackbars aankomen
Vanaf 2022
Worstenbroodjes en frikandelbroodjes verboden
Mcdonalds hamburgers zonder vlees

Mensen denk goed na , begint toch allemaal een beetje eng te worden
Totaalverbod wanneer??

Mooi moment om er doorheen te drukken met corona als reden.
  vrijdag 13 november 2020 @ 10:33:56 #46
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196218809
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 09:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Nou inderdaad, geneeskunde is ook maar een mening. Ik stel mijn vertrouwen in de omhooggevallen onderwijzer, die heeft het allemaal goed op orde en durft tenminste strenge maatregelen te nemen als we weer stout zijn geweest. En dan mannenbroeder Blokhuis natuurlijk, die vind ons al veel langer stout en gaat als corona voorbij is weer enthousiast een gezonde leefstijl afdwingen en de alcoholverboden behouden.
Laat je toch niet zo opnaaien, joh.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_196219541
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 18:49 schreef LeesFoknl het volgende:

Hoogachtend,

De brief is ondertekend door:

voorzitter Partnerschap Overgewicht Nederland*
landelijk projectmanager Ketenaanpak Overgewicht en Obesitas
voorzitter van de Nederlandse Associatie voor de Studie van Obesitas
Gezonde Leefstijl De Nederlandse GGZ
voorzitter Dutch Society for Metabolic and Bariatric Surgery
voorzitter Noaber Foundation
Vereniging Arts en Leefstijl
Lifestyle4health
algemeen manager Partnerschap Overgewicht Nederland*
directeur Hartstichting
directeur Nierstichting
directeur Nederlandse Diabetes Federatie
voorzitter Samenwerkende GezondheidsFondsen
directeur Harteraad
Nederlandse Stichting Over Gewicht
directeur-bestuurder Jongeren Op Gezond Gewicht (JOGG)
projectleider Stichting Positieve Leefstijl
bestuurder Stichting Beter met Elkaar
programma-directeur Alles is Gezondheid
voorzitter Thematafel Roken Nationaal Preventie Akkoord
directeur Federatie voor Gezondheid
voorzitter Preventiecoalitie Vitaal Twente
oprichter Institute for Positive Health
directeur Coincide
voorzitter Raad van Bestuur Trimbos-instituut
directeur Health OnePlanet Research Center
PinK-FOX
irecteur van Syntein en Netwerk Positieve Gezondheid Noordelijke Maasvallei
voorzitter FME
voorzitter Beroepsvereniging Leefstijlcoaches Nederland (BLCN)
Volgens mij heeft Nederland een overvoorraad aan gezondheidsverenigingen :{
pi_196219558
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 11:31 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Nederland een overvoorraad aan gezondheidsverenigingen :{
Blijkbaar niet want er zijn nog veel te veel fatties in Nederland.
pi_196219734
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 19:12 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Ga jij zelf inkopen? Enig idee wat "wat" fruit kost? En een biefstukje, of vis, vergeleken met een braadworst of een doos frikandellen of glas knakworstjes voor de grotere arme gezinnen. Zelfs voor Jan en Miep Modaal is gezond eten, met name verse groente en fruit, al duur. Broccoli ... ook duur.
Bloemkool, heel goed en gezond, maar kost vandaag (vanochtend) 2 euro voor een kleine, die eet ik alléén op!
Linzen! Gezond. Zeer goedkoop. Maar idd verse groentes zijn duur.
pi_196221405
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 19:09 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Meeste ouders van nu hebben op school nooit geleerd gezond eten te koken of maken. Ze weten vaak niet hoe het moet en of smaakt.

Ik vind dat men naast dit ook een kookles moet op middelbare onderwijs. Kinderen moet gezond eten zelf maken en proeven.
Ja, en laten we ook weer ochtendgymnastiek invoeren op school. Den jeugd zal leeren zich te voeden ende beweeghen!

Gezond eten is gewoon vaak minder lekker, waardoor ik vrees dat het weinig met kunnen, maar vooral met willen te maken heeft.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')