quote:Op zaterdag 21 november 2020 18:26 schreef heywoodu het volgende:
Waarom was die sonic boom er pas een paar meter boven de grond, zitten ze zo enorm ver van het gebeuren af?
Enig idee hoe ver ongeveer?quote:
Geen ideequote:
Die miste ik ook jaquote:Op zaterdag 21 november 2020 18:32 schreef Ori het volgende:
Prachtige lancering en landing weer.
De visuele presentatie is wel een stapje terug. Waar waren die mooie graphics met hoogte, snelheid en missiefase
Een NASA satelliet dus een NASA uitzendingquote:Op zaterdag 21 november 2020 18:32 schreef Ori het volgende:
Prachtige lancering en landing weer.
De visuele presentatie is wel een stapje terug. Waar waren die mooie graphics met hoogte, snelheid en missiefase
Aha, als dat de reden is valt het nog mee!quote:Op zaterdag 21 november 2020 18:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Een NASA satelliet dus een NASA uitzending![]()
Ik vind het ook erg jammer
Yepquote:Op zaterdag 21 november 2020 18:47 schreef Ori het volgende:
[..]
Aha, als dat de reden is valt het nog mee!
Bij deze missie had ik weer de spanning als voorheenquote:Op zaterdag 21 november 2020 21:37 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Geweldig hoe routineus het er inmiddels uitziet
Bij de landing had ik dat wel een beetje, toch veel leuker dan de honderdduizendste landing op zee, vind ik danquote:Op zaterdag 21 november 2020 23:44 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Bij deze missie had ik weer de spanning als voorheenVAFB gebruiken ze niet veel meer en RTLS zijn ook zeldzaam tegenwoordig. De lancering en landing voelde net als jaren geleden weer heel speciaal
Al kan dat aan mij liggen
Wat zal zo'n Starlink lancering nou echt voor hun kosten? De 'concurrentie' mag mooi lanceringen van $60m+ kopen maar zij zijn wel klaar voor een paar miljoen lijkt me?quote:
Afgezien van de op en neer gaande beweging van de golven is er opzich niet heel veel verschil van een landing op land volgens mij.quote:Op zaterdag 21 november 2020 23:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bij de landing had ik dat wel een beetje, toch veel leuker dan de honderdduizendste landing op zee, vind ik dan
Ook al is landen op zo'n schip in principe natuurlijk veel knapper, hier zie je er meer van.
De F9 block 5 boosters zijn blijkbaar vaak opnieuw te lanceren maar de 2e trap gaat wel degelijk steeds verloren. Al met al schat ik de lanceerkosten voor Starlink per lancering op circa $ 20 miljoen maar daarmee zijn de lanceerkosten sowieso al 2/3 minder dan die van concurrenten zoals Oneweb.quote:Op zaterdag 21 november 2020 23:54 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Wat zal zo'n Starlink lancering nou echt voor hun kosten? De 'concurrentie' mag mooi lanceringen van $60m+ kopen maar zij zijn wel klaar voor een paar miljoen lijkt me?
Goed punt van de 2e trap. Nu zal het intern wel voor de volle mep worden doorbelast, maar onder aan de streep is het natuurlijk spotgoedkoop om 60 satellieten te lanceren.quote:Op zondag 22 november 2020 00:18 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De F9 block 5 boosters zijn blijkbaar vaak opnieuw te lanceren maar de 2e trap gaat wel degelijk steeds verloren. Al met al schat ik de lanceerkosten voor Starlink per lancering op circa $ 20 miljoen maar daarmee zijn de lanceerkosten sowieso al 2/3 minder dan die van concurrenten zoals Oneweb.
Dat wat ze besparen met elke lancering, daar nemen ze wel elke keer een enorm risico mee. Al verdienen ze dit uiteindelijk wel terug als ze voldoende vertrouwen hebben gekweekt en betalende klanten kunnen lanceren met een booster die 10x gebruikt is.quote:Op zondag 22 november 2020 00:18 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De F9 block 5 boosters zijn blijkbaar vaak opnieuw te lanceren maar de 2e trap gaat wel degelijk steeds verloren. Al met al schat ik de lanceerkosten voor Starlink per lancering op circa $ 20 miljoen maar daarmee zijn de lanceerkosten sowieso al 2/3 minder dan die van concurrenten zoals Oneweb.
Verdomdquote:Op dinsdag 24 november 2020 17:20 schreef Tourniquet het volgende:
Vanavond vanaf 19u tot 24u weer een poging tot static fire.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |