Maar toch snap ik daar heel weinig van. Want wanneer wordt de carbon foodprint van mijn kind dan van hemzelf? Op z'n 18e? Of blijf ik dat altijd meeslepen? Want dan moet mijn moeder ook mijn afdruk bij de hare optellen (of de helft? En de andere helft bij mijn vader?) en zo tel je alles altijd dubbel?quote:Op dinsdag 10 november 2020 08:46 schreef Isabeau het volgende: [..] Hey, mijn 'alcohol probleem'. Moest deze week nog iets invullen daarover en had als keus 'tot 2 per dag' of 'nooit'. En ik zit serieus dichter tegen nooit aan dan 2 per dag. Maar nooit is niet waar. En 'tot 2 per dag' klinkt in mijn oren al bijna als een alcoholist
Vragen ze in die voetafdruktestjes ook of je kinderen hebt? Want dat schijnt dus echt enorm uit te maken en is nogal controversieel om aan te halen
De laatste keer dat ik zo'n testje deed hadden ze daar geen interesse in en was mijn zuivel inname mijn grootste vervuiler.
Mwah ik denk dat kinderen sowieso meer afval producerenquote:Op dinsdag 10 november 2020 09:11 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar toch snap ik daar heel weinig van. Want wanneer wordt de carbon foodprint van mijn kind dan van hemzelf? Op z'n 18e? Of blijf ik dat altijd meeslepen? Want dan moet mijn moeder ook mijn afdruk bij de hare optellen (of de helft? En de andere helft bij mijn vader?) en zo tel je alles altijd dubbel?Ik heb een driepersoonhuishouden en een enorme afdruk omdat ik een van de leden van de huishouden zelf gebaard heb, maar een polyamoreus huishouden van drie mensen veel lager omdat ze niet elkaars moeder zijn? Ik snap het niet
Je hebt natuurlijk iets 'geproduceerd' wat een voetafdruk heeft. En elk kind zal weer eten, reizen, electronica kopen, kleren kopen etc. Dus dat is dan weer een nieuwe voetafdruk op deze planeet. En als je 5 kinderen hebt, dan 5x zo'n voetafdruk. Iemand met 1 kind heeft dat maar 1x. Als jij overlijdt, dan blijft er als het goed is dus nog zo'n voetafdruk van jou over. Of velen. Als ik naar mijn opa's en oma's kijk, dat zijn in totaal 4 mensen dan wowquote:Op dinsdag 10 november 2020 09:11 schreef Clubsoda het volgende:
Maar toch snap ik daar heel weinig van. Want wanneer wordt de carbon foodprint van mijn kind dan van hemzelf? Op z'n 18e? Of blijf ik dat altijd meeslepen? Want dan moet mijn moeder ook mijn afdruk bij de hare optellen (of de helft? En de andere helft bij mijn vader?) en zo tel je alles altijd dubbel?Ik heb een driepersoonhuishouden en een enorme afdruk omdat ik een van de leden van de huishouden zelf gebaard heb, maar een polyamoreus huishouden van drie mensen veel lager omdat ze niet elkaars moeder zijn? Ik snap het niet
Ben alweer 2 uur bezigquote:Op dinsdag 10 november 2020 08:52 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Je had ook echt een rotdag op werk. Hopelijk ben je nu niet weer hele dag aan het testen of ellenlange meetings.
Sterkte.
Ik had zondag op maandag geen oog dichtgedaan. De Chinees hield me wakker en onrustig. Dat voorlopig echt niet meer. Vannacht om half 5 weer onrustig maar gelukkig ging het alsnog beter dan zondag op maandag.
Om 10u bespreking (zo'n hekel aan) en verder 2 moeilijke dingen vandaag op werk. Maar we zien wel weer.
Is ook lastig te berekenen. Ik sloot het vorige topic met:quote:Op dinsdag 10 november 2020 09:11 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het is toch allemaal een momentopname. Als je kinderen later uit huis gaan, kunnen ze voor hun eigen huishouden hun footprint berekenenquote:Op dinsdag 10 november 2020 09:06 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nee, althans, wel met hoeveel personen je een huishouden voert, dacht ik. Maar het was dus voor mij in het geval met reizen voordeliger om kinderen te hebben, dan niet, door de wat kromme vraagstelling![]()
Maar het zou zeker wel verschil moeten maken. Hoewel ze in die testjes een voetafdruk verbinden aan de persoon, dus het kind dan een eigen voetafdruk heeft. Je zou denk ik om het beste beeld te krijgen, allemaal zo'n test moeten doen, en gasverbruik/afval/etc. Per gezinslid moeten bekijken, en dan alle voetafdrukken bij elkaar optellen.
Ik heb nu de voetafdruk van C. En mij samen berekend. Individueel zou ik lager uitkomen, ga ook vanuit.
Welke schoenmaat heb je ?quote:Op dinsdag 10 november 2020 09:56 schreef Kreator het volgende:
JOUW VOETAFDRUK IS GROTER DAN HET GEMIDDELDE IN NEDERLAND
NOU NEE HOOR, DAAR GELOOF IK GEEN ENE REET VAN.
GMTAquote:Op dinsdag 10 november 2020 09:59 schreef Myraela het volgende:
Voeten worden ook steeds groter. Just saying.
Dit is wel echt met veel bloggers.quote:Op dinsdag 10 november 2020 10:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Al was het blog zonder kind stukken leuker maar ze raakt er vast ooit wel over uitgepraat.
De eerste drie jaar wel, met al die luiers. (Hoewel zat mensen voor wasbare luiers kiezen.) Maar daar tegenover staat een hele periode zonder dierlijke (niet-menselijkequote:Op dinsdag 10 november 2020 09:26 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mwah ik denk dat kinderen sowieso meer afval produceren
Ik heb schoenen die ineens echt te groot zijn. Blijkbaar lagen die al een paar jaar achterin een kast en heb ik ze alleen tig kilo geleden aangehad.quote:Op dinsdag 10 november 2020 09:59 schreef Myraela het volgende:
Voeten worden ook steeds groter. Just saying.
Maar wasbare luiers geven toch ook meer afval in de vorm van afvalwater, met zeep? Dat ook weer gereinigd moet worden. Ik vind het allemaal zo ondoorzichtig als wat.quote:Op dinsdag 10 november 2020 10:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
De eerste drie jaar wel, met al die luiers. (Hoewel zat mensen voor wasbare luiers kiezen.) Maar daar tegenover staat een hele periode zonder dierlijke (niet-menselijke), vlees, sowieso weinig voedsel, geen eigen autoritten etc. Volgens mij is het niet zo eenduidig te stellen.
Snap ik hoor. Het is misschien een semantische discussie maar 'verantwoordelijk zijn voor het ontstaan van een nieuwe foot print' klinkt niet hetzelfde als 'je hebt zélf een grotere foot print'. Zeker niet als dat gevolgd wordt door 'ik mag best een Hummer rijden of vier keer per jaar op vliegvakantie want mijn foot print is klein genoeg omdat ik geen kinderen heb'quote:Op dinsdag 10 november 2020 09:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk iets 'geproduceerd' wat een voetafdruk heeft. En elk kind zal weer eten, reizen, electronica kopen, kleren kopen etc. Dus dat is dan weer een nieuwe voetafdruk op deze planeet. En als je 5 kinderen hebt, dan 5x zo'n voetafdruk. Iemand met 1 kind heeft dat maar 1x. Als jij overlijdt, dan blijft er als het goed is dus nog zo'n voetafdruk van jou over. Of velen. Als ik naar mijn opa's en oma's kijk, dat zijn in totaal 4 mensen dan wow![]()
Wacht, ik tel het even bij elkaar op.
11 kinderen
16 kleinkinderen
16 achterkleinkinderen
1 eh, achterachterkleinkind?
Dus die 4 mensen hebben in totaal (tot nu toe!) voor 44 extra voetafdrukken gezorgd
Beetje scheve cijfers, want mijn vader komt uit een gezin met 10 kinderen en mijn moeder was enigskind
Wasnotenquote:Op dinsdag 10 november 2020 10:15 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Maar wasbare luiers geven toch ook meer afval in de vorm van afvalwater, met zeep? Dat ook weer gereinigd moet worden. Ik vind het allemaal zo ondoorzichtig als wat.
Het idee van de blogster is om tweedehands biologische wasbare luiers te kopen. Die was je dan op het zuinigste programma met minder dan de helft wasmiddel dan wordt aangeraden door de fabrikant. Ik denk dat dat echt wel heel veel productie, vervoer en afval scheelt. Maar je moet er wel zin in hebben. Billendoekjes en zoogcompressen zijn uiteraard ook wasbaar.quote:Op dinsdag 10 november 2020 10:15 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Maar wasbare luiers geven toch ook meer afval in de vorm van afvalwater, met zeep? Dat ook weer gereinigd moet worden. Ik vind het allemaal zo ondoorzichtig als wat.
Maar dat zijn allemaal geen gegevens, dat kan ook op de fiets en veel mensen gaan minder werken als er kinderen komen.quote:Op dinsdag 10 november 2020 10:23 schreef IJsdraakje het volgende:
En hoeveel autoritjes worden er gemaakt die zonder kind niet gemaakt zouden worden, naar een kinderopvang om maar wat te noemen.
Interessante materie, dat wel.
Maar veel wasbare luiers hebben (papieren) inleggers die je weg moet gooien. Ik bedoel maarquote:Op dinsdag 10 november 2020 10:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het idee van de blogster is om tweedehands biologische wasbare luiers te kopen. Die was je dan op het zuinigste programma met minder dan de helft wasmiddel dan wordt aangeraden door de fabrikant. Ik denk dat dat echt wel heel veel productie, vervoer en afval scheelt. Maar je moet er wel zin in hebben. Billendoekjes en zoogcompressen zijn uiteraard ook wasbaar.
Ik moet zeggen dat ik hier ook wel afhaak. Tweedehands ok, maar dat doe ik voor mijn eigen ondergoed ook niet. Dus ik denk ook niet dat ik dat snel voor mijn kind zou doen.quote:Op dinsdag 10 november 2020 10:27 schreef Myraela het volgende:
Tweedehandse biologische wasbare luiers en dan heel zuinig wassen. Ik wil echt wel op dingen letten, maar het mag van mij wel een beetje normaal en leuk blijven.
Ja wel eens over gelezen. Begreep alleen wel (geloof eens in een topic in OUD dat het ter sprake kwam) dat kinderen tot een bepaalde leeftijd eigenlijk heel niet goed bewust kunnen aangeven dat ze aandrang hebben. Gewoon ontwikkelingstechnisch niet. Dus het is meer dat je als ouder heel subtiele veranderingen in het gelaat/houding e.d. op gaat merken, en je daar op gaat reageren.quote:Op dinsdag 10 november 2020 10:27 schreef Tele6 het volgende:
Je hebt ook zero waste mensen die elimination communication doen met een baby, waarbij de baby al op heel jonge leeftijd aan zou moeten kunnen geven wanneer hij moet poepen. Ik volg op Youtube het kanaal The Green Closet (over duurzame kleding) en zij vertelde dat ze dat deed met de baby en dat je dan veel minder luiers nodig had --> minder wassen.
Ja dat lijkt mij ook. Al was ik altijd al heel zuinig dus dat is geen concessie.quote:Op dinsdag 10 november 2020 10:27 schreef Myraela het volgende:
Tweedehandse biologische wasbare luiers en dan heel zuinig wassen. Ik wil echt wel op dingen letten, maar het mag van mij wel een beetje normaal en leuk blijven.
Wat ik begreep was dat er ook een 'light' versie was. Sommige kinderen hebben een redelijk vast ritme van wanneer ze poepen en sommige kinderen gedragen zich anders als ze moeten poepen, en dan let je alleen daarop, zodat je iig geen poepluiers hebt.quote:Op dinsdag 10 november 2020 10:32 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik hier ook wel afhaak. Tweedehands ok, maar dat doe ik voor mijn eigen ondergoed ook niet. Dus ik denk ook niet dat ik dat snel voor mijn kind zou doen.
Wasbaar mogelijk wel, lijkt me ook wat fijner dan al die plastic luiers.
[..]
Ja wel eens over gelezen. Begreep alleen wel (geloof eens in een topic in OUD dat het ter sprake kwam) dat kinderen tot een bepaalde leeftijd eigenlijk heel niet goed bewust kunnen aangeven dat ze aandrang hebben. Gewoon ontwikkelingstechnisch niet. Dus het is meer dat je als ouder heel subtiele veranderingen in het gelaat/houding e.d. op gaat merken, en je daar op gaat reageren.
Ik zou er gek van worden, voortdurend in de waakstand of kind niet moet plassen/poepen.
Borstvoeding blijven geven als je werkt als vrouw is al (vaak) een crime begreep ik. Dus zonder luiers lijkt me helemaal niet te doen nee.quote:Op dinsdag 10 november 2020 10:33 schreef Clubsoda het volgende:
Sowieso is dat al niet combineren met een baan buiten de deur. Niet voor veel mensen haalbaar denk ik.
Ik vraag me af of je een kinderdagverblijf al zo ver zou kunnen krijgen om überhaupt wasbare luiers te gebruiken.quote:Op dinsdag 10 november 2020 10:33 schreef Clubsoda het volgende:
Sowieso is dat al niet combineren met een baan buiten de deur. Niet voor veel mensen haalbaar denk ik.
Nee, maar daarom ook juist. Er zijn teveel variabelen om het te vergelijken. Ja, ze rijden zelf geen auto, maar er wordt wel gereden omdat er kinderen zijn (want weet ik veel wat voor redenen, ze kunnen nog niet rechtop zitten of er moet een wagen mee ofzo). Zelfde dat, in het geval van borstvoeding het kind zelf geen "los" eten nodig heeft, maar de moeder heeft wel weer meer voeding nodig.quote:Op dinsdag 10 november 2020 10:30 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar dat zijn allemaal geen gegevens, dat kan ook op de fiets en veel mensen gaan minder werken als er kinderen komen.
Dat bedoel ik denk ik ook, dat er geen vaste waarde is voor 'kind' die je weg kan strepen voor '300 gram vlees per persoon, per dag', maar dat het een integraal onderdeel is van hoe je je huishouden voert.
UPS mis je nogquote:Op dinsdag 10 november 2020 10:35 schreef Myraela het volgende:
Vandaag komt PostNL, DPD en DHL bij mij langs. Heb ik ze dan allemaal?![]()
Volgens mij zijn die er wel, die dat wel doen. Maar dan krijg je als ouder gewoon de natte luier in een zakje mee teurg. Wassen moet je zelf doen.quote:Op dinsdag 10 november 2020 10:35 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je een kinderdagverblijf al zo ver zou kunnen krijgen om überhaupt wasbare luiers te gebruiken.
UPS en GLS mis ik nog.quote:Op dinsdag 10 november 2020 10:35 schreef Myraela het volgende:
Dat eerste valt wel mee vond ik. Hoewel er ook beroepen zijn waarbik het een stuk lastiger is, maar ook daar heb je gewoon kolfrecht.quote:Op dinsdag 10 november 2020 10:34 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Borstvoeding blijven geven als je werkt als vrouw is al (vaak) een crime begreep ik. Dus zonder luiers lijkt me helemaal niet te doen nee.
Wij waren allebei zaterdag al negatief. Maar F. was degene met exposure en die heeft op kosten van de baas vandaag opnieuw een stick-in-the-brain gehad. Die dus nogmaals negatief was.quote:Op dinsdag 10 november 2020 08:53 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Jouw uitslag gemist denk maar vast ook negatief
Die zijn natuurlijk ook wasbaar hequote:Op dinsdag 10 november 2020 10:31 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar veel wasbare luiers hebben (papieren) inleggers die je weg moet gooien. Ik bedoel maar
Er zijn wel linksdraaiende kinderdagverblijven te vindenquote:Op dinsdag 10 november 2020 10:35 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je een kinderdagverblijf al zo ver zou kunnen krijgen om überhaupt wasbare luiers te gebruiken.
Ja, dat vond ik ook een mooie boodschap in The Good Placequote:Op dinsdag 10 november 2020 10:21 schreef Clubsoda het volgende:
WasnotenMaar je hebt gelijk hoor. Dat vond ik wel mooi aan een van de latere seizoenen van The Good Place, alle keuzes zijn zo verdomde complex geworden met zoveel wijdreikende consequentie, dat je het gewoon bijna niet goed kan doen.
Ik ben met sommige bloggers gestopt met dit als belangrijkste reden. En ik begrijp dat een kind je hele wereld plots is, maar ik zat er niet op te wachten om ipv over lekkere, gezonde recepten ineens over babyhapjes te lezenquote:Op dinsdag 10 november 2020 10:02 schreef Myraela het volgende:
Dit is wel echt met veel bloggers.Volg ik foodbloggers op insta, zie ik ineens allemaal babyfoto's.
Ah ok. Ja ik zag het bij schoonzus, die is toen gestopt met borstvoeding. (Vond dat overigens geen ramp geloof ik.)quote:Op dinsdag 10 november 2020 10:43 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat eerste valt wel mee vond ik. Hoewel er ook beroepen zijn waarbik het een stuk lastiger is, maar ook daar heb je gewoon kolfrecht.
Ik had Kewpie bij mijn mosselen. Dat was een goede keuzequote:Op dinsdag 10 november 2020 10:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Pakketje van de Oriental Webshop. Ik heb per ongeluk twee keer vissaus besteld. En de Kewpie was niet leverbaar. Nou kan ik nog steeds geen Kewpie proberen, ik wacht daar al 10 jaar op![]()
Maar gelukkig is er weer panko, sambal, noedels, citroengras en meer.
En uiteraard duizend stukken plastic in die doos. Jammer weer. Kartonnen vulmateriaal composteer ik.
Welke groente had je nou uiteindelijk?quote:Op dinsdag 10 november 2020 10:48 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik had Kewpie bij mijn mosselen. Dat was een goede keuze
In een mannenwereld waar je alleen een wc tot beschikking had want alle kantoren waren van glas was het een crimequote:Op dinsdag 10 november 2020 10:34 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Borstvoeding blijven geven als je werkt als vrouw is al (vaak) een crime begreep ik. Dus zonder luiers lijkt me helemaal niet te doen nee.
En ik zou ze ook niet laten staan want stank. Dus zou ik ook met halve trommels wassen. En daarom koos ik daar dus niet voor.quote:Op dinsdag 10 november 2020 10:15 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Geen.quote:Op dinsdag 10 november 2020 10:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Welke groente had je nou uiteindelijk?
Wij hebben gewoon een heuse kolfkamerquote:Op dinsdag 10 november 2020 10:54 schreef IJsdraakje het volgende:
Kolven op m'n huidige werkplek zou wel een uitdaging worden. Er is geen geschikte ruimte en ik zou ook niet weten waar die te realiseren zou zijn. Hoekje afbakenen in het magazijn ofzo?
Mijn kind weigerde de fles, dus ik moest welquote:Op dinsdag 10 november 2020 10:48 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah ok. Ja ik zag het bij schoonzus, die is toen gestopt met borstvoeding. (Vond dat overigens geen ramp geloof ik.)
En ik vraag me wel af hoe dat op mijn vorige werkplek was gegaan. Daar was het vaak al een gekkenhuis, en werden regelmatig pauzes opgeofferd. Dan wordt je recht ook krijgen wel lastiger.
Goed geregeld.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wij hebben gewoon een heuse kolfkamer
Ik vind het eigenlijk geen interessante materie, omdat je het toch nooit goed kan doen. Heb je een kind dan zit je bij voorbaat al op een strafbankje ofzo.quote:Op dinsdag 10 november 2020 10:23 schreef IJsdraakje het volgende:
En hoeveel autoritjes worden er gemaakt die zonder kind niet gemaakt zouden worden, naar een kinderopvang om maar wat te noemen.
Interessante materie, dat wel.
Wegwerpluiers hier. Het is al smerig genoeg. Ik ga ook niet nog eens vrijwillig wasbare luiers gebruikenquote:Op dinsdag 10 november 2020 10:27 schreef Myraela het volgende:
Was ook zoiets bij mij. Beste keus ooit. Je hoeft alleen maar koffie te drinken en wijzen waar het heen moet.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:20 schreef Kreator het volgende:
Offerte opgevraagd om te kijken of ik me laat verhuizen.
...1300 euro. Dat vind ik eigenlijk nét een bedrag om het gewoon allemaal te laten doen. Ik moet dan zelf inpakken (which is fine) en de spullen vast demonteren. Dus het is voor hullie inladen, sjouwen en uitladen, 130km verderop in de storage container.
Ik denk dat ik het maar gewoon doe. Ik haat verhuizen. Fucking wasmachine, bed, etc.
Doenquote:Op dinsdag 10 november 2020 11:20 schreef Kreator het volgende:
...1300 euro. Dat vind ik eigenlijk nét een bedrag om het gewoon allemaal te laten doen. Ik moet dan zelf inpakken (which is fine) en de spullen vast demonteren. Dus het is voor hullie inladen, sjouwen en uitladen, 130km verderop in de storage container.
Ik denk dat ik het maar gewoon doe. Ik haat verhuizen. Fucking wasmachine, bed, etc.
Ik vind het wel een gaaf conceptquote:Op dinsdag 10 november 2020 10:27 schreef Tele6 het volgende:
Je hebt ook zero waste mensen die elimination communication doen met een baby, waarbij de baby al op heel jonge leeftijd aan zou moeten kunnen geven wanneer hij moet poepen. Ik volg op Youtube het kanaal The Green Closet (over duurzame kleding) en zij vertelde dat ze dat deed met de baby en dat je dan veel minder luiers nodig had --> minder wassen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Kreator Sterkte met de gare werkdag! -x- Zet je je camera dan ook aan als collega's erom zeuren of kunnen ze de pot op?
Let me see you stripped down to the bone
Gewoon doen. Verhuizen is rotwerk.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:20 schreef Kreator het volgende:
Zeker als je dat wat mogelijke bezoekjes aan de chiropractor (of osteopaat? Manueel therapeut? Je snapt me) scheelt en het je meer rust geeft, zou ik het gewoon doen jaquote:Op dinsdag 10 november 2020 11:20 schreef Kreator het volgende:
Postservicequote:Op dinsdag 10 november 2020 10:35 schreef Myraela het volgende:
quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:22 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik vind het wel een gaaf conceptAls ik me er eerder in verdiept had, dan had ik het met Günther wel willen doen: ik had er als thuisblijver verdikkeme alle tijd en gelegenheid voor! Beetje matig om een jongens eerst aan te leren dat -ie überhaupt in een luier schijt en dat je dat dan een paar jaar later weer af moet leren
![]()
Naja. Je krijgt er veel snoezigheid voor terug, zullen we maar zeggenHuidige status:
Zit ie daar te poepen danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@:Kreator Sterkte met de gare werkdag! -x- Zet je je camera dan ook aan als collega's erom zeuren of kunnen ze de pot op?
![]()
quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:22 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik vind het wel een gaaf conceptAls ik me er eerder in verdiept had, dan had ik het met Günther wel willen doen: ik had er als thuisblijver verdikkeme alle tijd en gelegenheid voor! Beetje matig om een jongens eerst aan te leren dat -ie überhaupt in een luier schijt en dat je dat dan een paar jaar later weer af moet leren
![]()
Naja. Je krijgt er veel snoezigheid voor terug, zullen we maar zeggenHuidige status:
Ja van jouw kind gaan mijn eierstokken dan wel een beetje rammelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@:Kreator Sterkte met de gare werkdag! -x- Zet je je camera dan ook aan als collega's erom zeuren of kunnen ze de pot op?
(Niet genoeg om er een kind voor te baren, maar toch een beetje. Vast de hormonen)
Nou moe, geen Kewpie!quote:Op dinsdag 10 november 2020 10:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Pakketje van de Oriental Webshop. Ik heb per ongeluk twee keer vissaus besteld. En de Kewpie was niet leverbaar. Nou kan ik nog steeds geen Kewpie proberen, ik wacht daar al 10 jaar op![]()
Maar gelukkig is er weer panko, sambal, noedels, citroengras en meer.
En uiteraard duizend stukken plastic in die doos. Jammer weer. Kartonnen vulmateriaal composteer ik.
Doen. Zorgen dat ze de dozen die je heel misschien nog nodig hebt vooraan zetten. Een pad in het midden is ook handig in zo'n opslag.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:20 schreef Kreator het volgende:
hmm ik vind dat ergens wel wat ver gaan.. ondanks dat ik me kan voorstellen dat het scheelt.quote:Op dinsdag 10 november 2020 10:27 schreef Tele6 het volgende:
Mijn moeder vertelde dat ze bij mij doorhad dat ik ging poepen, zoveel tijd na eten (geen idee hoe laat) dus zette ze mij op een potje. En ruim voor mijn eerste verjaardag poepte ik nauwelijks in de luier. Maar ja, ze had er natuurlijk ook de tijd voor. Niet werken, alleen thuis met mij. Toen mijn broertje kwam is het niet gelukt, daarvoor had ze het toen te druk om constant die ook in de gaten te houden. Heb zo'n beeld voor me dat mijn moeder op een stoel zat en hele dagen naar mij keek of ik moest poepenquote:Op dinsdag 10 november 2020 10:34 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat ik begreep was dat er ook een 'light' versie was. Sommige kinderen hebben een redelijk vast ritme van wanneer ze poepen en sommige kinderen gedragen zich anders als ze moeten poepen, en dan let je alleen daarop, zodat je iig geen poepluiers hebt.
Het lijkt mij ook erg vermoeiend ja
Er is wel verschil tussen 'het perfect willen doen' en het 'beter willen doen' huh.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:13 schreef Anthraxx het volgende:
Ik vind het eigenlijk geen interessante materie, omdat je het toch nooit goed kan doen. Heb je een kind dan zit je bij voorbaat al op een strafbankje ofzo.
De overwaarde gebruiken voor je verhuizing is niet per se gunstigquote:Op dinsdag 10 november 2020 11:22 schreef Myraela het volgende:
Ik vind verhuizen juist niet zo vervelend, en zou dat geld dan liever anders gebruiken. Maarja, misschien zou ik met zoveel overwaarde ook wel andere keuzes maken.
mja ik ga altijd een beetje uit van dat ouders toch proberen te doen wat ze DENKEN dat het beste is.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:13 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk geen interessante materie, omdat je het toch nooit goed kan doen. Heb je een kind dan zit je bij voorbaat al op een strafbankje ofzo.
quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:33 schreef minilot het volgende:
@:Anthraxx Gewoon er zoals elke ouder vanuit gaan dat je wonderkind de held gaat wezen die het klimaatprobleem oplost, tussen het kanker laten verdwijnen en honger in de wereld uitbannen door, en het zit moreel weer snor
Oh, zo bedoel (of interpreteer) ik 'm niet. Als rijke westerling is m'n voetafdruk toch al gigantisch, in mijn situatie een kind erbij zou echt een druppel op de gloeiende plaat zijn.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:13 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Kloptquote:Op dinsdag 10 november 2020 11:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er is wel verschil tussen 'het perfect willen doen' en het 'beter willen doen' huh.
Perfect zal je het nooit doen, maar je kan altijd nadenken voor het milieu over de keuzes die je maakt.
En dan bedoel ik niet 'je had beter helemaal geen kind kunnen nemen'Ik juich het krijgen van kinderen in stabiele, liefhebbende gezinnen aan alle kanten doe
Nee joh gekkie. Zo hard heb ik het niet nodig.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:26 schreef minilot het volgende:
[..]
Nou moe, geen Kewpie!Zal ik je één van mijn flessen sturen? Anders gaat het hier toch maar op en J. wil nog dertig kilo eraf.
Dat denk je maar omdat je het nog nooit geproefd hebtquote:Op dinsdag 10 november 2020 11:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee joh gekkie. Zo hard heb ik het niet nodig.
Hadden wij ookquote:Op dinsdag 10 november 2020 11:37 schreef Candaasje het volgende:
Ik zou hier een verhuisbedrijf moeten inschakelen voor louter en alleen al onze boekenkast. Ik zou niet weten hoe we die hier anders heel beneden zouden krijgen. De rest zouden we zelf wel kunnen, zo gigantisch veel is het niet. (Zeker niet als we ons to-do-lijstje wat meuk uitzoeken betreft eens hebben afgerond.)
Ik heb meerdere keren geholpen met verhuizen, en het scheelt ook wel echt in hoeveel mensen kunnen helpen (Laatste verhuizing waar ik hielp was echt enorme hoeveelheid spullen, van een 3-verdieping gezinswoning naar een nog grotere woning, maar we waren met 12 man, dus konden treintjes vormen en het was echt in een halve dag gepiept. Alle dozen keurig al ingepakt en gelabeld en zo naar de juiste kamers.)
1 verhuizing was wel echt rampzalig. Die vrienden hadden het er laatst zelf nog over. Echt de hele dag bezig geweest. Daar moesten spullen eerst uit een klein huisje in regio Utrecht naar de opslag 20km zuidelijker, daarna moesten alle spullen uit een appartement in Amsterdam deels naar diezelfde opslag en deels naar het kleine huisje. En de sleutel van de bus was nog even kwijt, en lag dus nog ergens in Utrecht terwijl wij in Amsterdam stonden te wachten.
Sindsdien ben ik wat huiverig voor verhuizingen van anderen
Oh nee het gaat me niet eens om de hoeveelheid boekenquote:Op dinsdag 10 november 2020 11:38 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Hadden wij ook. 40 boekendozen. Was blij dat ze die vrij snel weggetild hadden
Jakkes!quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:40 schreef Blues het volgende:
Hebben jullie ooit een huizenruil gedaan?
Dus ook echt effectief op dezelfde dag 2 complete inboedels van 2 gezinnen van elk 4 personen verhuizen![]()
Zou het niet zo snel meer doen 'zeg maar'
Is dit jouw doos met seksspelletjes of is dat die van jouw man?quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:39 schreef minilot het volgende:
Huuu, vrienden vragen om te helpen met verhuizen! Brr. Daarvoor toch een duizendvoud teveel op mijn privacy gesteld. Nope, nope, nope.
Die hebben we op de nieuwe locatie laten bouwenquote:Op dinsdag 10 november 2020 11:40 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh nee het gaat me niet eens om de hoeveelheid boekenDe kast zelf.
De bezorgers van die kast hebben echt staan grommen, huffen en puffen en vloeken om het bovenste gedeelte ervan naar boven te krijgen. Niet te tillen. (En muts van de winkel had opgeschreven dat het wel in de lift kon, ondanks dat wij echt meerdere keren hadden aangegeven daar niet zeker van te zijn, ivm de afmetingen.)
quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:41 schreef Blues het volgende:
Effectief gebruikte ik![]()
Ik luister echt teveel naar die Vlaamse podcastmeiden.
Dat heb ik ooit gedaan bij een vriendinnetje van het werk, die ging verhuizen van een zusterflatkamer naar een ander appartementje. Ze had gewoon nog niks ingepaktquote:Op dinsdag 10 november 2020 11:40 schreef Myraela het volgende:
Ik vind bij helpen met verhuizen sowieso wel dat mensen alles al ingepakt en klaar moeten hebben staan. Een keer waar iemand nog niets had ingepakt, en de ranzige vuile pannen nog op het balkon stonden.Ik ga niet graag door andermans spullen, net als dat ik niet graag heb dat mensen door mijn spullen heen gaan.
Dat niet eens zozeer hoor want dat zijn nou precies zaken waarover ik nul komma nul schaamte heb, maar gewoon.. mijn huishouden, mijn dingen, mijn onhandige aanpak bij praktische zaken, daar wil ik mijn vrienden niet bij in de buurt hebbenquote:Op dinsdag 10 november 2020 11:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Is dit jouw doos met seksspelletjes of is dat die van jouw man?
Ja dat was in dat laatste geval dus ook een euh..dingetje.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:40 schreef Myraela het volgende:
Ik vind bij helpen met verhuizen sowieso wel dat mensen alles al ingepakt en klaar moeten hebben staan. Een keer waar iemand nog niets had ingepakt, en de ranzige vuile pannen nog op het balkon stonden.Ik ga niet graag door andermans spullen, net als dat ik niet graag heb dat mensen door mijn spullen heen gaan.
quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:37 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat denk je maar omdat je het nog nooit geproefd hebt
Op zich had ik genoeg hulp geregeld (mijn ex lag toen na weer een chemo in bed dus die kon niks maar we moesten die verhuizing toen echt doorzetten) maar er ging af en toe hetzelfde steeds heen en weer.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:41 schreef minilot het volgende:
Jakkes!Dat komt serieus als hel op de fiets, qua gedoe
Ik zou de volgende keer echt weglopen.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:42 schreef Blues het volgende:
Dat heb ik ooit gedaan bij een vriendinnetje van het werk, die ging verhuizen van een zusterflatkamer naar een ander appartementje. Ze had gewoon nog niks ingepaktKon wel janken
Ik ook idd.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:46 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik zou de volgende keer echt weglopen.![]()
Ik heb het bij mijn moeder wel gedaan. Maar dat was gewoon afgesproken omdat ze het zelf niet kan, dan vind ik het niet erg.
Maar ik ben zelf dus een autist die minstens een week voor de verhuizing alles al in verhuisdozen heeft zitten, uit een koffer leeft en er gewoon helemaal klaar voor zit. Dan verwacht je dat toch ook een beetje van andere mensen. Misschien niet zo extreem, maar een beetje.
Zolang ik alles ingepakt heb vind ik dat niet het grootste probleem. Mijn bank en bed mogen ze best zien. En vooral tillenquote:Op dinsdag 10 november 2020 11:39 schreef minilot het volgende:
Huuu, vrienden vragen om te helpen met verhuizen! Brr. Daarvoor toch een duizendvoud teveel op mijn privacy gesteld. Nope, nope, nope.
je omgeving kan echt een groot verschil makenquote:Op dinsdag 10 november 2020 11:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Allerergste verhuizing was van een vriend die zwaar depressief was met nog heel veel andere issues waar hij zelf niets aan kon doen veranderen. Er was niets ingepakt en hij kwam van een groot huis en ging naar de helft. Verder iemand die niets kon/kan weggooien, het nieuwe huis eigenlijk niet fijn vond (was ook een ellendig kot). Een flink deel van zijn vrienden zijn op donderdagavond en vrijdagavond gaan inpakken, zaterdag verhuizen (hij lag op bed), en zondag/maandag/dinsdag (in een kerstvakantie) kwamen ieder dagdeel 2 mensen uitpakken/opruimen/weggooien.
Een van de vrienden heeft het "andere" opgepakt, zodat wij ons met de verhuizing bezig konden houden.
Een jaar later konden we weer helpen met een verhuizing, terug naar de buurt waar hij vandaan kwam in een nieuwbouw huis ipv een huis uit 1900. Daar is hij nu al 4 jaar een blij ei
Het was echt "met z'n allen er tegenaan". En maar hopen (zo erg was het) dat hij er geen eind aan maakte.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:55 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
je omgeving kan echt een groot verschil maken
en dan toch wel een fijn gevoel dat je hebt geholpen denk ik
Vreselijk zegquote:Op dinsdag 10 november 2020 12:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Het was echt "met z'n allen er tegenaan". En maar hopen (zo erg was het) dat hij er geen eind aan maakte.
Echt een gruwelijke tijd was dat.
Nee, het wordt stukken minder. Ook het bloggen over het kind. Het bloggen in het algemeen ook trouwens. Ik ben kennelijk pas later daar gaan lezen, heb het militante deel gemist.quote:Op dinsdag 10 november 2020 10:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Die blogster van mij is sowieso steeds maffer aan het doen. Ik ben pas in 2016 met haar verhaal maar ik heb het vermoeden dat we de antivax-kant op gaan straks voor dat kind. Dan ben ik wel klaar met lezen.
Net las ik dithttp://wegnaarzelfvoorzie(...)c-papier_23.html?m=1
Ah, dat is wel goed nieuws. Ik vind het leuk om dat soort blogs vanaf dag 1 te gaan lezen en dan de volledige ontwikkeling mee te krijgen. Met het lezen van een paar posts per dag, ben ik weer een paar maanden zoet.quote:Op dinsdag 10 november 2020 12:46 schreef Syrena het volgende:
[..]
Nee, het wordt stukken minder. Ook het bloggen over het kind. Het bloggen in het algemeen ook trouwens. Ik ben kennelijk pas later daar gaan lezen, het het militante deel gemist.
Als je het over ontsporende blogsters hebt, Noorse Eenvoud is pas echt van het pad afbegint telkens opnieuw, onder andere naam. Eerst over consuminderen tot ze nog 1 zwarte legging had, en dan langzaamaan naar de Stepford wife. Toen ben ik gestopt met volgen.
Zit ook aardig een taboe opquote:Op dinsdag 10 november 2020 11:35 schreef minilot het volgende:
Overigens zijn er wel zoveel ongelukkige/onzekere/oudershatende/verknipte/vul-maar-issues-in volwassenen dat ik grote vraagtekens zet bij het idee dat allerlei soorten opvoedingen wel gewoon prima zijn.
Heb je nog aanraders trouwens? Ik vind Old World Garden Farms ook erg leuk maar dat is wel anders.quote:
Wat erg en teleurstellend.quote:Op dinsdag 10 november 2020 12:58 schreef Syrena het volgende:
Mijn zus help ik niet meer met verhuizen![]()
Helft maar ingepakt, zooi niet uitgesorteerd. En dat drie keer. Als catering 1 broodje. Geen benul waar de meubels in het nieuwe huis moesten komen. Kribbig reageren. Doei.
Zijn de laatste keer pas gaan kijken toen ze al over waren. Mijn man snapte niet waarom ik niet wilde helpen. Inmiddels wel.
Verder laf ik mijn zusje zeer, maar ik ga er nevernooit meer helpen.
Wat gebeurde erquote:Op dinsdag 10 november 2020 13:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik lees heel hard over jullie verhuisperikelen heen. Ik ben nog steeds niet over het helpen van onze Engelse vrienden heen en dat is alweer 5 of 6 jaar geleden
Do tell.......quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik lees heel hard over jullie verhuisperikelen heen. Ik ben nog steeds niet over het helpen van onze Engelse vrienden heen en dat is alweer 5 of 6 jaar geleden
Ik herinner me dit verhaal, zo erg was hetquote:Op dinsdag 10 november 2020 13:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh, nee dat is niet handig neequote:Op dinsdag 10 november 2020 13:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vertel het straks misschien. Ik krijg er serieus stress van om er weer aan te denken en ik heb al hoofdpijn.
😢 dat was ook erg.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heel benieuwd naar het verhaal (maar zorg maar eerst dat je van je hoofdpijn afkomt)quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vertel het straks misschien. Ik krijg er serieus stress van om er weer aan te denken en ik heb al hoofdpijn.
Wauw.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Mijn zus moest ook eens een soort van verhuizen. Haar huis werd gerenoveerd, spullen in een container, zelf in een minihuisje voor 4-6 maanden. Wist ze al 1,5 jaar, maar opruimen/inpakken etc ho maar. Ik heb toen een paar dagen vrij genomen om te helpen. Ze stond zo zielig in huis dus aangegeven wat te doen. oa. "hier heb je dozen, en die kast leeghalen en in de dozen doen (allemaal administratie van een organisatie waar ze in het bestuur zat). Loop ik een uur later met mijn (volle) dozen langs, zit ze op een stoel, de dozen nog leeg, ordners door te nemen.Reactie: Ja, er kan zeker 80% uit deze ordners, die hoef ik niet mee te nemen
![]()
![]()
![]()
Tut, nu inpakken, vrijdag (het was woensdag), moet dit huis leeg, met dat uitzoeken had je anderhalf jaar geleden moeten beginnen, dat doe je maar als je er weer inkunt. (het staat nog steeds zoals het er na de verbouwing inging)
Ik begin altijd hier: https://zuinigaan.blogspot.com/quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Heb je nog aanraders trouwens? Ik vind Old World Garden Farms ook erg leuk maar dat is wel anders.
Dat heb ik ook, en dat had mijn moeder ook (ik ben er echt een van die kant). Mijn vader heeft altijd gezegd, op mijn 75 wil ik niet meer gekocht zitten maar een huur appartement. Dat heeft mijn moeder goed in haar oren geknoopt en is 10 jaar daarvoor gaan weggooien, iedere afvalemmer zat iets in. Mijn vader kon NIET weggooien (net als mijn zus) dus die mocht er ook niets van merken, heeft hij ook nooit gedaanquote:Op dinsdag 10 november 2020 13:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wauw.
Ik heb altijd een schopje nodig om aan de slag te gaan, maar een aanstaande verhuizing is zeker zo’n schop om zaken vooraf al uit te sorteren.
wij laten dat ook doen. We zitten aan 1800 euro, inclusief demonteren en verhuisdozen etc. Met 2x verhuislift...No way dat ik dat zelf ga sjouwen, met 2 kinderen op touw...quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:20 schreef Kreator het volgende:
...1300 euro. Dat vind ik eigenlijk nét een bedrag om het gewoon allemaal te laten doen. Ik moet dan zelf inpakken (which is fine) en de spullen vast eijdemonteren. Dus het is voor hullie inladen, sjouwen en uitladen, 130km verderop in de storage container.
Absoluut doen. Ik zat ook met wasmachine etc, gelukkig hoefde hij hier niet naar boven... wel naar benee in oude huisquote:Op dinsdag 10 november 2020 13:29 schreef Kreator het volgende:
Het lijkt erop dat jullie zeggen gewoon doen. Dus dat doe ik dan maar. Fuck it.
Wijs manquote:Op dinsdag 10 november 2020 13:29 schreef Kreator het volgende:
Het lijkt erop dat jullie zeggen gewoon doen. Dus dat doe ik dan maar. Fuck it.
Jouw moederquote:Op dinsdag 10 november 2020 13:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, en dat had mijn moeder ook (ik ben er echt een van die kant). Mijn vader heeft altijd gezegd, op mijn 75 wil ik niet meer gekocht zitten maar een huur appartement. Dat heeft mijn moeder goed in haar oren geknoopt en is 10 jaar daarvoor gaan weggooien, iedere afvalemmer zat iets in. Mijn vader kon NIET weggooien (net als mijn zus) dus die mocht er ook niets van merken, heeft hij ook nooit gedaanPas na de verhuizing hebben we het hem verteld
Werkgever is verplicht om een geschikte ruimte te maken voor kolven. Staat nogal nadrukkelijk in de wet.quote:Op dinsdag 10 november 2020 10:54 schreef IJsdraakje het volgende:
Kolven op m'n huidige werkplek zou wel een uitdaging worden. Er is geen geschikte ruimte en ik zou ook niet weten waar die te realiseren zou zijn. Hoekje afbakenen in het magazijn ofzo?
maar wat geschikt is.. is dan altijd wat minder goed omschrevenquote:Op dinsdag 10 november 2020 13:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Werkgever is verplicht om een geschikte ruimte te maken voor kolven. Staat nogal nadrukkelijk in de wet.
Mijn vader was een hoarder voordat er hoarders bestonden. Toen hij naar het verzorgingshuis moest en wij het appartement moesten leeghalen, vonden we nog van die postgiro overschrijfblokjes (die voor eigen administratie) tot 1967 (zijn dus 4 verhuizingen meegenomen). Bij de verhuizing naar dat appartement mocht eindelijk de donkere kamer apparatuur weg. Zolang hij mijn moeder kende (1959) heeft hij nooit een donkere kamer gehad. De verhuizing naar het appartement was in 2004)quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Jouw moeder![]()
![]()
Hier werd openlijk opgeruimd door moeder zodra het huis in de verkoop ging. En waar pa normaal heel daadkrachtig is heeft hij echt pas last minute zijn spullen uitgezocht. Hij was er toch iets minder klaar voor dan ma.
En nog een hoop laten staan, maar dat vonden de nieuwe bewoners geen probleem
Nou, dat valt best mee:quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:44 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
maar wat geschikt is.. is dan altijd wat minder goed omschreven
Weet ik, het zal hier gezien het (huur)pand alleen een uitdaging vormen.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Werkgever is verplicht om een geschikte ruimte te maken voor kolven. Staat nogal nadrukkelijk in de wet.
Kolfruimte voor een kerel klinkt ook wat dubieusquote:Op dinsdag 10 november 2020 13:49 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Weet ik, het zal hier gezien het (huur)pand alleen een uitdaging vormen.![]()
En, zoals later ook gezegd, ik ben voorlopig de enige die last zou kunnen hebben van het ontbreken van. De rest is te oud of te kerel.
Even aan de pomp.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:50 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Kolfruimte voor een kerel klinkt ook wat dubieus
Oh, da's nog best uitgebreid omschreven! Goede zaak wel.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:48 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Nou, dat valt best mee:
Een kolfruimte moet aan de volgende eisen voldoen:
• Het moet een rustige ruimte zijn.
• De ruimte moet afsluitbaar zijn.
• Het moet hygiënisch zijn.
• Er moet een stoel of bank zijn waar je lekker op kunt zitten.
• Het klimaat moet prettig zijn. Niet te warm, niet te koud en tochtvrij.
• Er moet een koelkast zijn om de afgekolfde melk in te zetten.
• Bij voorkeur is er ook (warm en koud) water te gebruiken.
• Is er op je werk geen geschikte ruimte beschikbaar dan moet je werkgever je de mogelijkheid geven om thuis borstvoeding te geven of te kolven.
https://www.fnv.nl/werk-i(...)en-kolven-op-je-werk
Ik heb gewoon ruim een half uur buiten in het zonnetje zitten lezen na het sporten en de huisarts bellenquote:Op dinsdag 10 november 2020 13:15 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh, nee dat is niet handig nee![]()
Ik ga even een rondje frisse lucht snuiven. Krijg een houten kont van die eetkamerstoelen.
quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Mijn vader was een hoarder voordat er hoarders bestonden. Toen hij naar het verzorgingshuis moest en wij het appartement moesten leeghalen, vonden we nog van die postgiro overschrijfblokjes (die voor eigen administratie) tot 1967 (zijn dus 4 verhuizingen meegenomen). Bij de verhuizing naar dat appartement mocht eindelijk de donkere kamer apparatuur weg. Zolang hij mijn moeder kende (1959) heeft hij nooit een donkere kamer gehad. De verhuizing naar het appartement was in 2004)
Ohquote:Op dinsdag 10 november 2020 13:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Mijn vader was een hoarder voordat er hoarders bestonden. Toen hij naar het verzorgingshuis moest en wij het appartement moesten leeghalen, vonden we nog van die postgiro overschrijfblokjes (die voor eigen administratie) tot 1967 (zijn dus 4 verhuizingen meegenomen). Bij de verhuizing naar dat appartement mocht eindelijk de donkere kamer apparatuur weg. Zolang hij mijn moeder kende (1959) heeft hij nooit een donkere kamer gehad. De verhuizing naar het appartement was in 2004)
Nee hoor, dit soort dingen zijn makkelijk. Fotootje maken (als die h.a. tenminste die verwijzing ff wil doorknallenquote:Op dinsdag 10 november 2020 14:11 schreef minilot het volgende:
Meh! Sterkte met de heup dan maar, @:Blues! Voelt dat nog gek eigenlijk, zoiets op je eigen werkplek laten uitvoeren?
Ja! Die volg ik ook en ik weet niet precies waarom maar ik vind het heel prettigquote:Op dinsdag 10 november 2020 14:07 schreef minilot het volgende:
Aangaande blogs waarvan ik niet precies weet waarom ik ze volg: deze gereformeerde mevrouw die een paar straten bij me vandaan woont![]()
https://eenvoudigleven.blogspot.com/?m=1
Ik weet niet of je Minimalist Dutchie kent? Beetje jammere naam voor de blog, maar sympathieke artikelen en goeie foto's. Momenteel zit ze in een verbouwavontuur met allerlei rare tegenslagen, extra interessantquote:Op dinsdag 10 november 2020 13:23 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik begin altijd hier: https://zuinigaan.blogspot.com/
En klik dan verder in haar blogroll links.
Daar staat Annemiek ook in: https://annemieksmijmeringen.blogspot.com/
En Vlasje, die heeft 3 of 4 blogrolls, allemaal aan de zijkanten:
https://vlasleeuwenbekje.blogspot.com/
Ik lees een mix van consuminderen, geldtips, wonen in buitenland en tuinieren
quote:Op dinsdag 10 november 2020 14:07 schreef minilot het volgende:
Aangaande blogs waarvan ik niet precies weet waarom ik ze volg: deze gereformeerde mevrouw die een paar straten bij me vandaan woont![]()
Thanks! Jouw combi is ook mijn combiquote:Op dinsdag 10 november 2020 13:23 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik begin altijd hier: https://zuinigaan.blogspot.com/
En klik dan verder in haar blogroll links.
Daar staat Annemiek ook in: https://annemieksmijmeringen.blogspot.com/
En Vlasje, die heeft 3 of 4 blogrolls, allemaal aan de zijkanten:
https://vlasleeuwenbekje.blogspot.com/
Ik lees een mix van consuminderen, geldtips, wonen in buitenland en tuinieren
Teuniequote:Op dinsdag 10 november 2020 14:07 schreef minilot het volgende:
Zuinigaan heeft pas heupoperatie gehad....quote:Op dinsdag 10 november 2020 14:11 schreef Blues het volgende:
Ik ga maar niet klikken op jullie blogideetjes. Bang dat ik nóg meer tijd ga spenderen aan online leesvoer.
Heb nog zoveel andere dingen die ik wil lezen van papier.
PAPIER
Dat ze modderpoten, pardon modderp*ten censureertquote:Op dinsdag 10 november 2020 14:07 schreef minilot het volgende:
Ha, Aad ken ik ook ja. Ook fijn.quote:Op dinsdag 10 november 2020 14:48 schreef Clubsoda het volgende:
Wat heerlijk al die blogtipsdie van Syrena is op de aluhoedjes-Trump-tpur, smullen
In de categorie gereformeerd kneuterig heb ik deze in de aanbieding: http://aad-actief.blogspot.com/?m=1 hoewel ze de laatste tijd wat minder actied is.
Ik begin mijn werkdag ermee. Rondje langs alles met een kopje thee. Of in de avond even als er naast mij sport gekeken wordt.quote:Op dinsdag 10 november 2020 14:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Waar halen jullie toch die tijd vandaan? Ik heb wel eens een poging tot blogvolg gedaan maar het lukt me totaal niet.
Ik kijk 's ochtends tijdens m'n ontbijt naar een paar blogs, dat is het wel. Eigenlijk maar één blog en één webcomic die ik dagelijks volg. Beide publiceren alleen doordeweeks, dus dat scheelt ookquote:Op dinsdag 10 november 2020 14:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Waar halen jullie toch die tijd vandaan? Ik heb wel eens een poging tot blogvolg gedaan maar het lukt me totaal niet.
Ik vond het toch best fijn dat ik per ongeluk op de seh terecht kwam in ons ziekenhuis. Mn collega’s die soms ff langs liepen zodat ik niet alleen was. Nog net geen schemaquote:Op dinsdag 10 november 2020 14:14 schreef Blues het volgende:
[..]
Nee hoor, dit soort dingen zijn makkelijk. Fotootje maken (als die h.a. tenminste die verwijzing ff wil doorknallen) Ik werd net al thuis teruggebeld door collega van het rund (zo noemen wij de rontgen/radiologie altijd
) of ze me er voor morgen al tussen kon proppen
![]()
Maar ja, ze mot een verwijzing hebben.
Komt wel goed.
Weet niet of ik álles in mijn eigen ziekenhuis zou willen 'laten doen'.
Vorig jaar hebben we de 'fout' gemaakt door in onze eigen regio naar het juiste zkh te rijden toen ik met spoed moest worden opgenomen. Had eigenlijk ook wel graag in mijn eigen zkh willen liggen.
Maarrrr aan de andere kant weet je dan ook dat je daar niet anoniempje bent en daar stel ik eigenlijk ook wel erg veel prijs op.
Ahw, ja, dat klinkt wel iets dat je zeg maar 1x in je leven doet (of eigenlijk liever gewoon helemaal niet) en daarna NOOOOOOOIT weer.quote:Op dinsdag 10 november 2020 15:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou mensen, hier gaan we dan. Ibu doet zijn ding, een half uur met de douchestraal op mijn nek ook. Om die luxe te compenseren heb ik net geluncht met een kopje zelfgegroeide en geweckte tomatensoep en kapjes van zelfgebakken brood.
Ok. Onze Engelse vrienden zijn schatten. Compleet het tegenovergestelde van ons maar we houden van die lui en zij van ons.
Ze woonden in een oude Engelse pub die ze wilden gaan restaureren. Wij wisten al dat dat nooit ging gebeuren want ze zijn totaal niet handig, hebben geen geld en ze huurden het pand. Ze hebben dus jaren in die bende gewoond voor ze besloten om naar de andere kant van het huis te verhuizen. De pub was groot en oud en vervallen. Al jaren niet meer in gebruik. Een deel van de muren was gebouwd in 1522 (meen ik) Beneden was een pub met eetzaal en tuin, boven een woongedeelte met 5 slaapkamers en iets dat ooit een bowlingbaan annex vergaderzaal was. Daar boven waren nog meer kamers, ooit was het een pension. Die kamers waren buiten gebruik want de vloer was niet veilig. De vloer was op veel meer plaatsen niet veilig. We hebben daar een aantal keer geslapen. Een van de eerste dingen die we deden was de snelste weg naar buiten zoeken in geval van brand of instorting. Overal hingen elektriciteitsdraden aan de muur enzo.
Onze vrienden zijn artiest. Dichten, zanglessen, webdesign, hij heeft een paar albums uitgebracht, etc. Ze zijn ook ook hoarders. Ze sparen vooral dingen van Abba, David Bowie en Arsenal en random dingen des levens. Het zijn ook enorme warhoofden. Van die zweverige types zonder enig overzicht, doel of plan. Met alles.
Ineens vonden ze een ander huis, op 5 uur rijden. Een flat met 2 slaapkamers. Wij hadden wel zin in een uitje en besloten om hen in hun verhuisweekend te gaan helpen. We hadden geen twee mensen gelukkiger kunnen maken. Vooral ik werd als een soort messias onthaald. Ik was zo georganiseerd, ik ging hen redden. No pressure.
Toen we daar aankwamen op vrijdagavond, hadden ze 6 dozen ingepakt. Op zondag moest er verhuisd worden. Verder was alles exact zoals we het de laatste keer zagen, een half jaar eerder. Er hingen nog steeds honderden posters aan de muur, op elk richeltje of randje lagen steentjes die ze ergens hadden opgeraapt. Je moet je voorstellen dat dat hele huis plus pub en alles lambrisering had. Er was zeker 100 meter aan rand bovenop de lambrisering waar wat op kon liggen. En dat was alleen de lambrisering. Boekenkasten nog vol. Overal zooi op wandplankjes. Zijn volledige studio en opnameapparatuur en alle computerzooi die daar bij hoort was nog intact.
Ok, prima. Inpakken is ook weer niet zo veel werk. De volgende dag zouden er nog 3 mensen komen helpen. Even doorwerken met zijn zevenen en dan kwam het wel goed.
Het kwam niet goed. Die twee hebben een concentratie van een goudvis. Ze hadden geen enkel plan. En als iemand dan wel een plan had, raakten ze steeds afgeleid. Iedereen bleef maar vragen wat er met de posters, studio, die koleresteentjes, de keukenspullen en alles moest gebeuren. En niemand kreeg antwoord. Ik heb op een gegeven moment de deur van de woonkamer dicht gedaan en hem opgesloten. Niemand mocht naar binnen, hij mocht pas naar buiten als hij vertelde welke boeken hij mee wilde nemen. Hij ontsnapteZe waren compleet vastgelopen, konden gewoon geen keuzes maken.
Dit ging zo uren door. Ik was compleet wanhopig. Om 14.30 trof J me huilend aan in de badkamer. Hij sprak de wijze woorden: "dit is niet ons probleem." Dat werkte. Het voelde als mijn verantwoordelijkheid maar dat was het natuurlijk niet. Vanaf dat moment hebben we die twee met rust gelaten en zijn wij met zijn vijven zelf gaan bedenken wat ze mee gingen nemen en wat niet. We hebben onnoemelijk veel zooi weggegooid. Ik ben met een grote verhuisdoos langs alle richeltjes gelopen. Toen hij vol was, ging de rest weg. Oh ja, mijn vriendin wilde dus eigenlijk al die steentjes apart in bubbelfolie inpakken. Om 23.00 waren we min of meer klaar. De volgende ochtend zijn we nog een paar uur door gegaan en om 12.00 waren de vrienden die mee hielpen verhuizen er.
Met zijn allen uit eten, 5 uur rijden, al die spullen in hun appartement geflikkerd, J en ik in een hotel, volgende dag om 11.00 weer thuis.
Ik heb wel een aantal dingen aan die verhuizing over gehouden, naast een trauma: de complete collectie boeken van Mo Hayder, een pluk gras van de penaltystip van Highbury (oud voetbalstadion Arsenal) en 29 flesjes douchegel. De vriend spaarde douchegel van een bepaald merk. Hij mocht van mij 10 flessen meenemen (vond zijn vrouw te veel). Hij kon niet kiezen dus ik heb de volste flessen bij hem achtergelaten en de rest meegenomen.
Na dat weekend viel er ineens een kwartje. Toen we de eerste keer bij hen in de pub kwamen, had ze zo'n slechte keukenuitzet. In het vorige huis had ze wel genoeg pannen enzo. Toen ik vroeg hoe dat kwam zei ze 'you know how it goes in a move'. Ik snapte daar toen geen zak van. Inmiddels wel. Blijkbaar verhuizen die lui altijd in complete chaos en laten ze de helft achter en weet niemand waar iets is.
Zo zijn er best veel mensen die in chaos verzuipenquote:Op dinsdag 10 november 2020 15:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Die mensen moeten in de rest van hun leven toch ook compleet vastlopen
Dat is ook mijn enige gedachte. Als je zo bent, krijg je toch niets op een fatsoenlijke manier gedaan.quote:Op dinsdag 10 november 2020 15:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Die mensen moeten in de rest van hun leven toch ook compleet vastlopen
Wat een idee inderdaad.quote:Op dinsdag 10 november 2020 15:55 schreef Candaasje het volgende:
Ik moet nu weer denken aan een vroegere vriendin. Die begon haar mail met de tekst:
"Je bent (wederom?) uitgenodigd voor een verhuizing!![]()
De tweede zin:
Tweede kerstdag (donderdag 26 december) ga ik verhuizen en ik weet nog niet waarnaartoe, maar dat hoop ik snel wel te weten.
Uiteindelijk is ze toch maar niet met de kerst verhuisd (voor eerste kerstdag zocht ze ook nog 2 inpakkers) want dat ging toch niet helemaal lukken.
Schat van een meid verder hoor, maar.... nouja..... ik heb ook even vriendelijk bedankt
Ik ben zooo blij dat mijn ouders nu in een appartement wonen. Hebben lekker zelf op hun eigen tempo het huis kunnen uitruimen en wonen nu prima. Niet te klein, niet te groot. Volgende verhuizing wordt tussen zes plankjes of naar een verzorgings/verpleeghuis. En dat is al veel geregel maar gelukkig dus geen groot huis + tuin om uit te puinen.quote:Op dinsdag 10 november 2020 15:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zo zijn er best veel mensen die in chaos verzuipen
En als je dan ook nog een partner vindt die net zo is, dan lijkt me dat helemaal problematisch.
Overigens heb ik geen verhuistrauma's. Eigen verhuizingen gingen altijd prima. Verhuizingen van vrienden en familie ook. Mochten mijn ouders echter ooit willen verhuizen![]()
![]()
dáár zou ik wel enorm tegen op kijken.
En daarom wil ik verhuizers. Ik wil mijn vrienden niet ‘blij maken’ met een verhuisuitnodiging.quote:Op dinsdag 10 november 2020 15:55 schreef Candaasje het volgende:
Ik moet nu weer denken aan een vroegere vriendin. Die begon haar mail met de tekst:
"Je bent (wederom?) uitgenodigd voor een verhuizing!![]()
De tweede zin:
Tweede kerstdag (donderdag 26 december) ga ik verhuizen en ik weet nog niet waarnaartoe, maar dat hoop ik snel wel te weten.
Uiteindelijk is ze toch maar niet met de kerst verhuisd (voor eerste kerstdag zocht ze ook nog 2 inpakkers) want dat ging toch niet helemaal lukken.
Schat van een meid verder hoor, maar.... nouja..... ik heb ook even vriendelijk bedankt
Wij hebben ook nog steeds de wens (ondanks dat we hier heeeeelijk wonen, maar ja groooot) om te verhuizen nu we daar allebei nog de energie voor hebben naar een kleiner huis/appartement waar we, als 1 van ons gaat hemelen, ook alleen in kunnen blijven wonen.quote:Op dinsdag 10 november 2020 15:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik ben zooo blij dat mijn ouders nu in een appartement wonen. Hebben lekker zelf op hun eigen tempo het huis kunnen uitruimen en wonen nu prima. Niet te klein, niet te groot. Volgende verhuizing wordt tussen zes plankjes of naar een verzorgings/verpleeghuis. En dat is al veel geregel maar gelukkig dus geen groot huis + tuin om uit te puinen.
Lekker snelquote:Op dinsdag 10 november 2020 15:51 schreef Blues het volgende:
Oh men Lucky wat een verhaal en wat een lieve chaotenJouw J was jouw redder
Yes Pee
Enneh mijn verwijzing is binnen en mijn eigen Rund hing alweer aan de foon
(straks is er niks aan de hand heup en noemt ze het vreselijke F woord, maar dát ga ik dus niet doen)
Je moet het niet zo formuleren, maar sommige vrienden kunnen het alsnog wel leuk vinden om te helpen verhuizen hoor. Ik probeerde eerst ook altijd alles zo veel mogelijk zelf te doen, maar bij mijn laatste verhuizing hebben A, B en een goede vriendin meegeholpen en dat was eigenlijk vooral erg gezellig. Ik had alles al ingepakt en alle meubels al gedemonteerd, dus we waren supersnel klaar. We hebben in mijn nieuwe huis meteen de oven in gebruik genomen en kaneelbroodjes afgebakken. En daarna de pizzeria in mijn nieuwe wijk getest natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 november 2020 16:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En daarom wil ik verhuizers. Ik wil mijn vrienden niet ‘blij maken’ met een verhuisuitnodiging.
Zo ongemakkelijk
Ik vind helpen verhuizen (mits dus gewoon de rotzooi al ingepakt, in elk geval alle losse kleine meuk) echt niet erg. De verhuizing van die goed georganiseerde vrienden was het echt heel gezellig. We waren ook snel klaar, dus nog tijd genoeg om met z'n allen in de tuin van het zonnetje te genieten met snacks.quote:Op dinsdag 10 november 2020 16:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En daarom wil ik verhuizers. Ik wil mijn vrienden niet ‘blij maken’ met een verhuisuitnodiging.
Zo ongemakkelijk
Wat vind je daar ongemakkelijk aan? Alsin, op de manier van Candaasje is het ongemakkelijk, maar ook niet echt gebruikelijk volgens mij. Vaak is het toch gewoon dat veel mensen het aanbieden en dat je daar bij twee mensen ook gewoon echt op ingaat.quote:Op dinsdag 10 november 2020 16:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zo ongemakkelijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Fysiotherapiequote:Op dinsdag 10 november 2020 16:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Lekker snel![]()
Maar... wat is het vreselijke F woord? Vast iets heel voor de hand liggend
quote:Op dinsdag 10 november 2020 16:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Lekker snel![]()
Maar... wat is het vreselijke F(ysiotherapie)woord? Vast iets heel voor de hand liggend
quote:Op dinsdag 10 november 2020 16:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een verhaal @:Lucky_Strike (mijn zus en vader zouden familie van deze mensen kunnen zijn). Ik heb wel gelachen![]()
Had het ook even nodig.Wat een frustratieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Zoals Candaasje het citeerde klonk het niet echt als dat ze het zelf al had aangeboden.quote:Op dinsdag 10 november 2020 16:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat vind je daar ongemakkelijk aan? Alsin, op de manier van Candaasje is het ongemakkelijk, maar ook niet echt gebruikelijk volgens mij. Vaak is het toch gewoon dat veel mensen het aanbieden en dat je daar bij twee mensen ook gewoon echt op ingaat.
Wees blij dat je niet in BE woont, want dan zou je het moeten hebben over het K-woord.quote:
Dat is wel waar het ongeveer op neer komt bij hen ja. We snappen helemaal niets van hun leven. We hebben geen idee hoe zij in hun levensonderhoud voorzien.quote:Op dinsdag 10 november 2020 15:53 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat is ook mijn enige gedachte. Als je zo bent, krijg je toch niets op een fatsoenlijke manier gedaan.
Ahquote:
Ja dit was wel een vrij uitzonderlijk geval hoor. Zeg maar het type waarbij ik niet gek zou staan kijken als ze voorstellen om de wasmachine met de gezamenlijke kracht van onze aura's 3 verdiepingen naar beneden te sjouwen. En dat iedereen dat dan nog oprecht geloofd ook, dat dat een ding is.quote:Op dinsdag 10 november 2020 16:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zoals Candaasje het citeerde klonk het niet echt als dat ze het zelf al had aangeboden.
En verhuizen op tweede kerstdag... ik ken één vriendin die ik zou durven vragen, bij de rest zou ik me veel te bezwaard voelen.
Neem een I dan.quote:Op dinsdag 10 november 2020 16:18 schreef Kreator het volgende:
Ik heb echt al de hele dag H en ik heb al een P gehad en dat hielp niet, echt heel V soms.
Heel V. K op je Hquote:Op dinsdag 10 november 2020 16:18 schreef Kreator het volgende:
Ik heb echt al de hele dag H en ik heb al een P gehad en dat hielp niet, echt heel V soms.
Gg.quote:Op dinsdag 10 november 2020 16:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoofdpijn. Paracetamol. Vervelend. Fucking. Hell.
Ha, wat fijn!quote:Op dinsdag 10 november 2020 16:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb ECG-gel gekocht en het werktBedankt voor het meedenken.
Ik probeer hier mijn hersens nog omheen te krijgen. Hoe is dat fysiek mogelijk? Meerdere op 1 hoofd? Dan zit je elkaar toch enorm in de weg?quote:
Jij onderschat Krea.quote:Op dinsdag 10 november 2020 16:23 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik probeer hier mijn hersens nog omheen te krijgen. Hoe is dat fysiek mogelijk? Meerdere op 1 hoofd? Dan zit je elkaar toch enorm in de weg?![]()
![]()
Doe eens een paint!
Het nadeel (?) van kutjes is dat er mensen aan vast zitten en mensen op je hoofd lijken me weer niet zo pijnreducerend?quote:
Als het lang genoeg duurt.......quote:Op dinsdag 10 november 2020 16:24 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het nadeel (?) van kutjes is dat er mensen aan vast zitten en mensen op je hoofd lijken me weer niet zo pijnreducerend?
Ja maar hij is Krea.quote:Op dinsdag 10 november 2020 16:25 schreef Candaasje het volgende:
[..]
De grootte van zijn hoofd was niet echt iets dat mij als abnormaal opviel tijdens de meet
Feminisme 2020.quote:Op dinsdag 10 november 2020 16:24 schreef Clubsoda het volgende:
Het nadeel (?) van kutjes is dat er mensen aan vast zitten
Gelukkig zijn het maar vrouwen. Dat scheelt.quote:Op dinsdag 10 november 2020 16:24 schreef Clubsoda het volgende:
Fleshlight sluikreclame.quote:Op dinsdag 10 november 2020 16:24 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ga hier geen paint van maken.quote:Op dinsdag 10 november 2020 16:23 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik probeer hier mijn hersens nog omheen te krijgen. Hoe is dat fysiek mogelijk? Meerdere op 1 hoofd? Dan zit je elkaar toch enorm in de weg?![]()
![]()
Doe eens een paint!
Zei ik ook tegen mijn vriendin vannacht.quote:Op dinsdag 10 november 2020 16:24 schreef Clubsoda het volgende:
Same experience. Opgelost.quote:Op dinsdag 10 november 2020 16:24 schreef Clubsoda het volgende:
Misschien moet je je standaarden eens wat verhogenquote:Op dinsdag 10 november 2020 16:31 schreef Kreator het volgende:
[..]
Same experience. Opgelost.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 10 november 2020 16:32 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Misschien moet je je standaarden eens wat verhogen![]()
Gewoon maar een suggestie.
Oh wat goed! Voor je eh dinges.quote:Op dinsdag 10 november 2020 16:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb ECG-gel gekocht en het werktBedankt voor het meedenken.
*rilquote:Op dinsdag 10 november 2020 16:09 schreef Candaasje het volgende:
Wees blij dat je niet in BE woont, want dan zou je het moeten hebben over het K-woord.![]()
(Kinesitherapie)
Het werkt miljoen keer beter in de app, want de browser versie heb ik nog nooit gebruikt.quote:Op dinsdag 10 november 2020 16:41 schreef Candaasje het volgende:
Dames, heren.... of wie dan ook met enige ervaring met Microsoft Teams; is het een meerwaarde om de app te installeren, of functioneert het ook wel goed in de browser?
JIj hebt tenminste een telefoon met mobiel betalen. Ik heb dat niet. #stokoudquote:Op dinsdag 10 november 2020 17:30 schreef Kreator het volgende:
In de winkel. Alles gescand. Kak! Pinpas vergeten. Fucking fuck.
"Mag ik mijn boodschappen even laten staan? Pinpas vergeten. Kom zo terug."
'heeft u wel een telefoon met mobiel betalen bij u, meneer?' zei het vijftien jarig meisje bij de kassa.
"Ja"
'...dan kunt u die ook tegen de pin houden, meneer! '
...
Ik word oud.
Idem. App werkt, browser niet geprobeerd.quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:27 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het werkt miljoen keer beter in de app, want de browser versie heb ik nog nooit gebruikt.
Zeg Teamsguru, verlicht mij eens, waarom werkt mijn chatfunctie niet? Ik kan hem niet vindenquote:Op dinsdag 10 november 2020 17:27 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het werkt miljoen keer beter in de app, want de browser versie heb ik nog nooit gebruikt.
In de balk links?quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:41 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Zeg Teamsguru, verlicht mij eens, waarom werkt mijn chatfunctie niet? Ik kan hem niet vinden
quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:30 schreef Kreator het volgende:
In de winkel. Alles gescand. Kak! Pinpas vergeten. Fucking fuck.
"Mag ik mijn boodschappen even laten staan? Pinpas vergeten. Kom zo terug."
'heeft u wel een telefoon met mobiel betalen bij u, meneer?' zei het vijftien jarig meisje bij de kassa.
"Ja"
'...dan kunt u die ook tegen de pin houden, meneer! '
...
Ik word oud.
Dit nietquote:Op dinsdag 10 november 2020 18:06 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Huh? Wat heb je dan in beeld?
[ afbeelding ]
Wat heeft hij met je achtertuin te maken?quote:Op dinsdag 10 november 2020 18:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ehrmagerd helemaal gemist dat dit in mn achtertuin een ding is
@:Myreala ook wel interessant voor jou misschien!
quote:Op dinsdag 10 november 2020 18:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat heeft hij met je achtertuin te maken?
quote:Op dinsdag 10 november 2020 18:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
GEEN IDEE WAAR JIJ HET OVER HEBT
Ik had het gezien, ja.quote:Op dinsdag 10 november 2020 18:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ehrmagerd helemaal gemist dat dit in mn achtertuin een ding is
@:Myreala ook wel interessant voor jou misschien!
Je moet er ook hagelslag overheen doen he.quote:Op dinsdag 10 november 2020 19:28 schreef derLudolf het volgende:
Ik had Becel light op brood ipv boter. Gadverdamme, lang niet gehad, maar bah zeg.
Rolladequote:Op dinsdag 10 november 2020 19:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Je moet er ook hagelslag overheen doen he.
Ben je nou nog bezig met je niet boter actie!quote:Op dinsdag 10 november 2020 19:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Je moet er ook hagelslag overheen doen he.
???quote:Op dinsdag 10 november 2020 20:13 schreef kree het volgende:
Zeeman maar kijken dan zo? Kees is wel beetje king in dit gerne maar dat is geloof ik weer over.
Nog op je handen moeten zitten?quote:Op dinsdag 10 november 2020 20:35 schreef Candaasje het volgende:
Zo, sufgeluld![]()
Maar was dus erg interessant.Nu tijd voor thee en een serie.
Nee viel erg mee. Wel af en toe commentaar zitten mompelen (niet echt tegen een persoon gericht), maar gewoon met de mic uitquote:Op dinsdag 10 november 2020 20:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nog op je handen moeten zitten?
Dat klinkt als echt iets voor jouquote:Op dinsdag 10 november 2020 20:50 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nee viel erg mee. Wel af en toe commentaar zitten mompelen (niet echt tegen een persoon gericht), maar gewoon met de mic uit.
Maar over het algemeen was het of veel info die ik al gekregen had in het eerste jaar (echt, die Belgische opleiding is belachelijk grondig, ook op dit punt), de eerste spreekster was zelf een dierenarts die gestopt is in de veehouderij (vnl. varkenshouderij) en Varkens in Nood en Dier&Recht heeft opgericht en ook voor Caring Vets werkt, en de tweede spreker was een dierenarts werkzaam voor de NVWA (daar zat er trouwens nog iemand van in de 'zaal' ) en die legde de regelgeving uit, en zijn eigen ervaring.
Maar ging gewoon heel open en eerlijk. En het was behoorlijk genuanceerd. Uiteindelijk ook nog met een groepje van 10 (waaronder de 2 sprekers) wat stellingen besproken.![]()
En eigenlijk was de echte aanleiding de CO2 bedwelming voor varkens. Daar was iedereen het unaniem over eens dat het gewoon verboden moet worden. Teveel dierenleed. (Elektrocutie werkt, mits goed uitgevoerd beter/sneller/minder pijn. Maar dat betekent vaak wel minder dieren per uur die geslacht kunnen worden, wil je het goed doen. )
Welkom.quote:Op dinsdag 10 november 2020 21:24 schreef borisz het volgende:
Sharon Dijksma de nieuwe Burgemeester van Utrecht.
Hij ligt op tafel.. wilde de gup graag.quote:Op dinsdag 10 november 2020 21:27 schreef AnneX het volgende:
Vlindertje ...hel op de fiets.![]()
Ja, de nieuwe analoge agenda besteld voor 2021. Digitaal gebeurt ook wel wat, in aanvulling op de rode agenda.
Blijf het prettig vinden om die als eerste te gebruiken om in te kalken, afspraken te overzien in een week ( en daarna) en allerlei belangrijke papieren te verzamelen.
Rijam - weekagenda - een rode![]()
Gebruiken jullie (nog) een papieren agenda?
#ouwerwets.
Heeft gup geen stalk app.geïnstalleerd? 😎quote:Op dinsdag 10 november 2020 21:30 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hij ligt op tafel.. wilde de gup graag.
Nu maar een tablet waarmee ze ook in onze agenda kan kijken... daar ging de vraag uiteindelijk om zo bleek
Dat ze kon zien waar ik zou zijn zonder dat ze me moet bellen
Goede! Vrouw, links, uitgesproken.quote:Op dinsdag 10 november 2020 21:24 schreef borisz het volgende:
Sharon Dijksma de nieuwe Burgemeester van Utrecht.
Daar kunnen ze denk ik best tevreden mee zijnquote:
Ik altijd nog. Elk jaar weer koop ik een Brepols weekagenda.quote:Op dinsdag 10 november 2020 21:27 schreef AnneX het volgende:
Gebruiken jullie (nog) een papieren agenda?
#ouwerwets.
Nee.. en ik stalk de gup ook nietquote:Op dinsdag 10 november 2020 21:33 schreef AnneX het volgende:
[..]
Heeft gup geen stalk app.geïnstalleerd? 😎
Ja, was tof!quote:Op dinsdag 10 november 2020 21:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat klinkt als echt iets voor jouFijn ook dat ze veel ruimte voor verbetering zien, dat geeft weer een beetje hoop lijkt me.
Waar koop je die kruidnoten?
Plus had van de week dubbel puur in de aanbieding. Ik vind de witte zo lekkerquote:Op dinsdag 10 november 2020 20:54 schreef Candaasje het volgende:
En ik had niet dat hele zakje pure chocoladepepernoten moeten leegschranzen ondertussen. Allemachtig wat ben ik misselijk![]()
/godstraftonmiddelijk
Heeft Sharon wel werk afgemaakt in A’dam?quote:Op dinsdag 10 november 2020 21:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Goede! Vrouw, links, uitgesproken.
Dat zal onder heel wat mensen in Utrecht heftige tegenstand oproepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |