abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196164895
Dus.

Ik sloot hem kennelijk.

[ Bericht 81% gewijzigd door Candaasje op 10-11-2020 10:23:02 ]
pi_196164917
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 08:46 schreef Isabeau het volgende: [..] Hey, mijn 'alcohol probleem'. Moest deze week nog iets invullen daarover en had als keus 'tot 2 per dag' of 'nooit'. En ik zit serieus dichter tegen nooit aan dan 2 per dag. Maar nooit is niet waar. En 'tot 2 per dag' klinkt in mijn oren al bijna als een alcoholist :') Vragen ze in die voetafdruktestjes ook of je kinderen hebt? Want dat schijnt dus echt enorm uit te maken en is nogal controversieel om aan te halen :X De laatste keer dat ik zo'n testje deed hadden ze daar geen interesse in en was mijn zuivel inname mijn grootste vervuiler.
Maar toch snap ik daar heel weinig van. Want wanneer wordt de carbon foodprint van mijn kind dan van hemzelf? Op z'n 18e? Of blijf ik dat altijd meeslepen? Want dan moet mijn moeder ook mijn afdruk bij de hare optellen (of de helft? En de andere helft bij mijn vader?) en zo tel je alles altijd dubbel? :? Ik heb een driepersoonhuishouden en een enorme afdruk omdat ik een van de leden van de huishouden zelf gebaard heb, maar een polyamoreus huishouden van drie mensen veel lager omdat ze niet elkaars moeder zijn? Ik snap het niet :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 10 november 2020 @ 09:13:50 #3
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196164952
Morge. Moe. Geen zin meer. Niks te klagen, FML.

Tevens collega's die tijdens de standup wensen dat je je camera aan hebt. :r. Fuck off.
pi_196165164
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:11 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Maar toch snap ik daar heel weinig van. Want wanneer wordt de carbon foodprint van mijn kind dan van hemzelf? Op z'n 18e? Of blijf ik dat altijd meeslepen? Want dan moet mijn moeder ook mijn afdruk bij de hare optellen (of de helft? En de andere helft bij mijn vader?) en zo tel je alles altijd dubbel? :? Ik heb een driepersoonhuishouden en een enorme afdruk omdat ik een van de leden van de huishouden zelf gebaard heb, maar een polyamoreus huishouden van drie mensen veel lager omdat ze niet elkaars moeder zijn? Ik snap het niet :D
Mwah ik denk dat kinderen sowieso meer afval produceren
pi_196165218
quote:

Je hebt natuurlijk iets 'geproduceerd' wat een voetafdruk heeft. En elk kind zal weer eten, reizen, electronica kopen, kleren kopen etc. Dus dat is dan weer een nieuwe voetafdruk op deze planeet. En als je 5 kinderen hebt, dan 5x zo'n voetafdruk. Iemand met 1 kind heeft dat maar 1x. Als jij overlijdt, dan blijft er als het goed is dus nog zo'n voetafdruk van jou over. Of velen. Als ik naar mijn opa's en oma's kijk, dat zijn in totaal 4 mensen dan wow :D

Wacht, ik tel het even bij elkaar op.
11 kinderen
16 kleinkinderen
16 achterkleinkinderen
1 eh, achterachterkleinkind?

Dus die 4 mensen hebben in totaal (tot nu toe!) voor 44 extra voetafdrukken gezorgd :o
Beetje scheve cijfers, want mijn vader komt uit een gezin met 10 kinderen en mijn moeder was enigskind 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_196165280
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 08:52 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Je had ook echt een rotdag op werk. Hopelijk ben je nu niet weer hele dag aan het testen of ellenlange meetings.
Sterkte.

Ik had zondag op maandag geen oog dichtgedaan. De Chinees hield me wakker en onrustig. Dat voorlopig echt niet meer. Vannacht om half 5 weer onrustig maar gelukkig ging het alsnog beter dan zondag op maandag.
Om 10u bespreking (zo'n hekel aan) en verder 2 moeilijke dingen vandaag op werk. Maar we zien wel weer.
Ben alweer 2 uur bezig :Y) Maar net een productieve meeting gehad met de leverancier dus we zijn weer wat stappen dichterbij de oplossing :)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_196165494
quote:

[..]

Is ook lastig te berekenen. Ik sloot het vorige topic met:

quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:06 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Nee, althans, wel met hoeveel personen je een huishouden voert, dacht ik. Maar het was dus voor mij in het geval met reizen voordeliger om kinderen te hebben, dan niet, door de wat kromme vraagstelling :')

Maar het zou zeker wel verschil moeten maken. Hoewel ze in die testjes een voetafdruk verbinden aan de persoon, dus het kind dan een eigen voetafdruk heeft. Je zou denk ik om het beste beeld te krijgen, allemaal zo'n test moeten doen, en gasverbruik/afval/etc. Per gezinslid moeten bekijken, en dan alle voetafdrukken bij elkaar optellen.

Ik heb nu de voetafdruk van C. En mij samen berekend. Individueel zou ik lager uitkomen, ga ook vanuit.
Het is toch allemaal een momentopname. Als je kinderen later uit huis gaan, kunnen ze voor hun eigen huishouden hun footprint berekenen :) .

Maar ik geef Isa wel gelijk dat het ondanks dat het een controversieel onderwerp is, het op zich best vaker ter tafel zou mogen komen. Dat de keuze voor een kind (zeker in deze westerse maatschappij, waar we in relatief enorme luxe leven) wel echt grote impact heeft.op het milieu/ecologie/etc.
Niet dat ik het iemand ook maar wil verbieden om een kind te krijgen, zeker niet, maar ik heb toch ergens wel moeite met 'grote(re) gezinnen'. Dat je meer mensen achterlaat dan met hoeveel je kwam.

(Dat ze dat in Afrika ook doen weet ik, maar daar overleeft een groot percentage kinderen het niet eens, en daarbij is hun gezamenlijke voetafdruk veel en veel kleiner dan de 'onze')
  Official ESF Kreviewer dinsdag 10 november 2020 @ 09:56:04 #8
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196165578
JOUW VOETAFDRUK IS GROTER DAN HET GEMIDDELDE IN NEDERLAND

NOU NEE HOOR, DAAR GELOOF IK GEEN ENE REET VAN.
pi_196165614
Voeten worden ook steeds groter. Just saying.
pi_196165616
quote:
81s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:56 schreef Kreator het volgende:
JOUW VOETAFDRUK IS GROTER DAN HET GEMIDDELDE IN NEDERLAND

NOU NEE HOOR, DAAR GELOOF IK GEEN ENE REET VAN.
Welke schoenmaat heb je ? :P
pi_196165617
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:59 schreef Myraela het volgende:
GMTA 8-)
pi_196165638
Ik ben een blog aan het lezen over iemand die zelfvoorzienend/zero waste wil leven. Ze heeft nu ook een kind. Het is verbazingwekkend hoe veel ze kan besparen voor milieu en portemonnee door goed op te letten bij de inkopen. Ik vind het wel interessant. Al was het blog zonder kind stukken leuker maar ze raakt er vast ooit wel over uitgepraat.

Het viel me trouwens gisteren tijdens die tests op dat er een aantal keer specifiek naar groenten uit diepvries en conserven werd gevraagd. Het kwam op me over alsof dat slechter is. Ik heb nooit gelet op de herkomst van mijn pak erwtjes. Ik zal toch eens kijken wat er op staat.
Spoilers!
pi_196165660
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Al was het blog zonder kind stukken leuker maar ze raakt er vast ooit wel over uitgepraat.
Dit is wel echt met veel bloggers. :D Volg ik foodbloggers op insta, zie ik ineens allemaal babyfoto's.
pi_196165775
Die blogster van mij is sowieso steeds maffer aan het doen. Ik ben pas in 2016 met haar verhaal maar ik heb het vermoeden dat we de antivax-kant op gaan straks voor dat kind. Dan ben ik wel klaar met lezen.

Net las ik dit :') http://wegnaarzelfvoorzie(...)c-papier_23.html?m=1
Spoilers!
pi_196165813
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:26 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mwah ik denk dat kinderen sowieso meer afval produceren
De eerste drie jaar wel, met al die luiers. (Hoewel zat mensen voor wasbare luiers kiezen.) Maar daar tegenover staat een hele periode zonder dierlijke (niet-menselijke ;) ), vlees, sowieso weinig voedsel, geen eigen autoritten etc. Volgens mij is het niet zo eenduidig te stellen.
pi_196165821
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:59 schreef Myraela het volgende:
Ik heb schoenen die ineens echt te groot zijn. Blijkbaar lagen die al een paar jaar achterin een kast en heb ik ze alleen tig kilo geleden aangehad. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 10 november 2020 @ 10:15:49 #17
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_196165840
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:13 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

De eerste drie jaar wel, met al die luiers. (Hoewel zat mensen voor wasbare luiers kiezen.) Maar daar tegenover staat een hele periode zonder dierlijke (niet-menselijke ;) ), vlees, sowieso weinig voedsel, geen eigen autoritten etc. Volgens mij is het niet zo eenduidig te stellen.
Maar wasbare luiers geven toch ook meer afval in de vorm van afvalwater, met zeep? Dat ook weer gereinigd moet worden. Ik vind het allemaal zo ondoorzichtig als wat.
pi_196165867
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk iets 'geproduceerd' wat een voetafdruk heeft. En elk kind zal weer eten, reizen, electronica kopen, kleren kopen etc. Dus dat is dan weer een nieuwe voetafdruk op deze planeet. En als je 5 kinderen hebt, dan 5x zo'n voetafdruk. Iemand met 1 kind heeft dat maar 1x. Als jij overlijdt, dan blijft er als het goed is dus nog zo'n voetafdruk van jou over. Of velen. Als ik naar mijn opa's en oma's kijk, dat zijn in totaal 4 mensen dan wow :D

Wacht, ik tel het even bij elkaar op.
11 kinderen
16 kleinkinderen
16 achterkleinkinderen
1 eh, achterachterkleinkind?

Dus die 4 mensen hebben in totaal (tot nu toe!) voor 44 extra voetafdrukken gezorgd :o
Beetje scheve cijfers, want mijn vader komt uit een gezin met 10 kinderen en mijn moeder was enigskind 8-)
Snap ik hoor. Het is misschien een semantische discussie maar 'verantwoordelijk zijn voor het ontstaan van een nieuwe foot print' klinkt niet hetzelfde als 'je hebt zélf een grotere foot print'. Zeker niet als dat gevolgd wordt door 'ik mag best een Hummer rijden of vier keer per jaar op vliegvakantie want mijn foot print is klein genoeg omdat ik geen kinderen heb' :P

Waarbij het me evident lijkt dat de afdruk van je kind(eren) optelt bij je huishouden en ook dat het zinnig is om je af te vragen of je meer mensen wilt achterlaten dan jijzelf, wat @Candaasje al zegt.
pi_196165909
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:15 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Maar wasbare luiers geven toch ook meer afval in de vorm van afvalwater, met zeep? Dat ook weer gereinigd moet worden. Ik vind het allemaal zo ondoorzichtig als wat.
Wasnoten :P Maar je hebt gelijk hoor. Dat vond ik wel mooi aan een van de latere seizoenen van The Good Place, alle keuzes zijn zo verdomde complex geworden met zoveel wijdreikende consequentie, dat je het gewoon bijna niet goed kan doen.
pi_196165920
quote:

[..]

Het idee van de blogster is om tweedehands biologische wasbare luiers te kopen. Die was je dan op het zuinigste programma met minder dan de helft wasmiddel dan wordt aangeraden door de fabrikant. Ik denk dat dat echt wel heel veel productie, vervoer en afval scheelt. Maar je moet er wel zin in hebben. Billendoekjes en zoogcompressen zijn uiteraard ook wasbaar.
Spoilers!
pi_196165923
En hoeveel autoritjes worden er gemaakt die zonder kind niet gemaakt zouden worden, naar een kinderopvang om maar wat te noemen. :+

Interessante materie, dat wel. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_196165974
Tweedehandse biologische wasbare luiers en dan heel zuinig wassen. Ik wil echt wel op dingen letten, maar het mag van mij wel een beetje normaal en leuk blijven. :')
pi_196165975
Je hebt ook zero waste mensen die elimination communication doen met een baby, waarbij de baby al op heel jonge leeftijd aan zou moeten kunnen geven wanneer hij moet poepen. Ik volg op Youtube het kanaal The Green Closet (over duurzame kleding) en zij vertelde dat ze dat deed met de baby en dat je dan veel minder luiers nodig had --> minder wassen.
pi_196166002
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:23 schreef IJsdraakje het volgende:
En hoeveel autoritjes worden er gemaakt die zonder kind niet gemaakt zouden worden, naar een kinderopvang om maar wat te noemen. :+

Maar dat zijn allemaal geen gegevens, dat kan ook op de fiets en veel mensen gaan minder werken als er kinderen komen.

Dat bedoel ik denk ik ook, dat er geen vaste waarde is voor 'kind' die je weg kan strepen voor '300 gram vlees per persoon, per dag', maar dat het een integraal onderdeel is van hoe je je huishouden voert.
pi_196166020
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:23 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Het idee van de blogster is om tweedehands biologische wasbare luiers te kopen. Die was je dan op het zuinigste programma met minder dan de helft wasmiddel dan wordt aangeraden door de fabrikant. Ik denk dat dat echt wel heel veel productie, vervoer en afval scheelt. Maar je moet er wel zin in hebben. Billendoekjes en zoogcompressen zijn uiteraard ook wasbaar.
Maar veel wasbare luiers hebben (papieren) inleggers die je weg moet gooien. Ik bedoel maar :D
pi_196166034
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:27 schreef Myraela het volgende:
Tweedehandse biologische wasbare luiers en dan heel zuinig wassen. Ik wil echt wel op dingen letten, maar het mag van mij wel een beetje normaal en leuk blijven. :')
Ik moet zeggen dat ik hier ook wel afhaak. Tweedehands ok, maar dat doe ik voor mijn eigen ondergoed ook niet. Dus ik denk ook niet dat ik dat snel voor mijn kind zou doen.

Wasbaar mogelijk wel, lijkt me ook wat fijner dan al die plastic luiers.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:27 schreef Tele6 het volgende:
Je hebt ook zero waste mensen die elimination communication doen met een baby, waarbij de baby al op heel jonge leeftijd aan zou moeten kunnen geven wanneer hij moet poepen. Ik volg op Youtube het kanaal The Green Closet (over duurzame kleding) en zij vertelde dat ze dat deed met de baby en dat je dan veel minder luiers nodig had --> minder wassen.
Ja wel eens over gelezen. Begreep alleen wel (geloof eens in een topic in OUD dat het ter sprake kwam) dat kinderen tot een bepaalde leeftijd eigenlijk heel niet goed bewust kunnen aangeven dat ze aandrang hebben. Gewoon ontwikkelingstechnisch niet. Dus het is meer dat je als ouder heel subtiele veranderingen in het gelaat/houding e.d. op gaat merken, en je daar op gaat reageren.

Ik zou er gek van worden, voortdurend in de waakstand of kind niet moet plassen/poepen. :{
pi_196166039
quote:
Ja dat lijkt mij ook. Al was ik altijd al heel zuinig dus dat is geen concessie.
Spoilers!
pi_196166047
Sowieso is dat al niet combineren met een baan buiten de deur. Niet voor veel mensen haalbaar denk ik.
pi_196166060
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:32 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik hier ook wel afhaak. Tweedehands ok, maar dat doe ik voor mijn eigen ondergoed ook niet. Dus ik denk ook niet dat ik dat snel voor mijn kind zou doen.

Wasbaar mogelijk wel, lijkt me ook wat fijner dan al die plastic luiers.
[..]

Ja wel eens over gelezen. Begreep alleen wel (geloof eens in een topic in OUD dat het ter sprake kwam) dat kinderen tot een bepaalde leeftijd eigenlijk heel niet goed bewust kunnen aangeven dat ze aandrang hebben. Gewoon ontwikkelingstechnisch niet. Dus het is meer dat je als ouder heel subtiele veranderingen in het gelaat/houding e.d. op gaat merken, en je daar op gaat reageren.

Ik zou er gek van worden, voortdurend in de waakstand of kind niet moet plassen/poepen. :{
Wat ik begreep was dat er ook een 'light' versie was. Sommige kinderen hebben een redelijk vast ritme van wanneer ze poepen en sommige kinderen gedragen zich anders als ze moeten poepen, en dan let je alleen daarop, zodat je iig geen poepluiers hebt.

Het lijkt mij ook erg vermoeiend ja :')
pi_196166065
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:33 schreef Clubsoda het volgende:
Sowieso is dat al niet combineren met een baan buiten de deur. Niet voor veel mensen haalbaar denk ik.
Borstvoeding blijven geven als je werkt als vrouw is al (vaak) een crime begreep ik. Dus zonder luiers lijkt me helemaal niet te doen nee.
pi_196166071
Vandaag komt PostNL, DPD en DHL bij mij langs. Heb ik ze dan allemaal? :D :')
pi_196166075
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:33 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vraag me af of je een kinderdagverblijf al zo ver zou kunnen krijgen om überhaupt wasbare luiers te gebruiken.
pi_196166091
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:30 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Maar dat zijn allemaal geen gegevens, dat kan ook op de fiets en veel mensen gaan minder werken als er kinderen komen.

Dat bedoel ik denk ik ook, dat er geen vaste waarde is voor 'kind' die je weg kan strepen voor '300 gram vlees per persoon, per dag', maar dat het een integraal onderdeel is van hoe je je huishouden voert.
Nee, maar daarom ook juist. Er zijn teveel variabelen om het te vergelijken. Ja, ze rijden zelf geen auto, maar er wordt wel gereden omdat er kinderen zijn (want weet ik veel wat voor redenen, ze kunnen nog niet rechtop zitten of er moet een wagen mee ofzo). Zelfde dat, in het geval van borstvoeding het kind zelf geen "los" eten nodig heeft, maar de moeder heeft wel weer meer voeding nodig.

En dat zijn alleen maar dingen die ik als iemand zonder kinderen kan bedenken die het ingewikkelder maken om te vergelijken. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_196166097
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:35 schreef Myraela het volgende:
UPS mis je nog :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:35 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik vraag me af of je een kinderdagverblijf al zo ver zou kunnen krijgen om überhaupt wasbare luiers te gebruiken.
Volgens mij zijn die er wel, die dat wel doen. Maar dan krijg je als ouder gewoon de natte luier in een zakje mee teurg. Wassen moet je zelf doen.
pi_196166099
quote:
UPS en GLS mis ik nog. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_196166102
Ah, bummer. Volgende keer beter mijn best doen.
pi_196166175
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:34 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Borstvoeding blijven geven als je werkt als vrouw is al (vaak) een crime begreep ik. Dus zonder luiers lijkt me helemaal niet te doen nee.
Dat eerste valt wel mee vond ik. Hoewel er ook beroepen zijn waarbik het een stuk lastiger is, maar ook daar heb je gewoon kolfrecht.
pi_196166198
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 08:53 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Jouw uitslag gemist denk maar vast ook negatief *O*
Wij waren allebei zaterdag al negatief. Maar F. was degene met exposure en die heeft op kosten van de baas vandaag opnieuw een stick-in-the-brain gehad. Die dus nogmaals negatief was. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_196166204
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:31 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Maar veel wasbare luiers hebben (papieren) inleggers die je weg moet gooien. Ik bedoel maar :D
Die zijn natuurlijk ook wasbaar he :{w
Spoilers!
pi_196166210
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:35 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Er zijn wel linksdraaiende kinderdagverblijven te vinden :Y sowieso is het voor hen geen extra werk, je geeft schone luiers mee en krijgt vieze terug, zij hoeven alleen te wisselen. En veel ouders doen hybride met wasbaar en wegwerp voor opvang/opa's en oma's.
pi_196166216
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:21 schreef Clubsoda het volgende:

Wasnoten :P Maar je hebt gelijk hoor. Dat vond ik wel mooi aan een van de latere seizoenen van The Good Place, alle keuzes zijn zo verdomde complex geworden met zoveel wijdreikende consequentie, dat je het gewoon bijna niet goed kan doen.
Ja, dat vond ik ook een mooie boodschap in The Good Place :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:02 schreef Myraela het volgende:

Dit is wel echt met veel bloggers. :D Volg ik foodbloggers op insta, zie ik ineens allemaal babyfoto's.
Ik ben met sommige bloggers gestopt met dit als belangrijkste reden. En ik begrijp dat een kind je hele wereld plots is, maar ik zat er niet op te wachten om ipv over lekkere, gezonde recepten ineens over babyhapjes te lezen :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_196166254
Pakketje van de Oriental Webshop. Ik heb per ongeluk twee keer vissaus besteld. En de Kewpie was niet leverbaar. Nou kan ik nog steeds geen Kewpie proberen, ik wacht daar al 10 jaar op ;(
Maar gelukkig is er weer panko, sambal, noedels, citroengras en meer.

En uiteraard duizend stukken plastic in die doos. Jammer weer. Kartonnen vulmateriaal composteer ik.
Spoilers!
pi_196166264
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:43 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat eerste valt wel mee vond ik. Hoewel er ook beroepen zijn waarbik het een stuk lastiger is, maar ook daar heb je gewoon kolfrecht.
Ah ok. Ja ik zag het bij schoonzus, die is toen gestopt met borstvoeding. (Vond dat overigens geen ramp geloof ik.)
En ik vraag me wel af hoe dat op mijn vorige werkplek was gegaan. Daar was het vaak al een gekkenhuis, en werden regelmatig pauzes opgeofferd. Dan wordt je recht ook krijgen wel lastiger.
pi_196166272
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Pakketje van de Oriental Webshop. Ik heb per ongeluk twee keer vissaus besteld. En de Kewpie was niet leverbaar. Nou kan ik nog steeds geen Kewpie proberen, ik wacht daar al 10 jaar op ;(

En uiteraard duizend stukken plastic in die doos. Jammer weer. Kartonnen vulmateriaal composteer ik.
Ik had Kewpie bij mijn mosselen. Dat was een goede keuze :9
pi_196166305
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:48 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik had Kewpie bij mijn mosselen. Dat was een goede keuze :9
Welke groente had je nou uiteindelijk?
Spoilers!
pi_196166340
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:34 schreef Candaasje het volgende:

[..]

In een mannenwereld waar je alleen een wc tot beschikking had want alle kantoren waren van glas was het een crime :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_196166342
Ik kocht heel bizar 3 zakjes sla. En ik had er maar 1 nodig 8)7
Dus ik heb straks salade als lunch.
pi_196166371
Kolven op m'n huidige werkplek zou wel een uitdaging worden. Er is geen geschikte ruimte en ik zou ook niet weten waar die te realiseren zou zijn. Hoekje afbakenen in het magazijn ofzo? :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_196166409
quote:

[..]

En ik zou ze ook niet laten staan want stank. Dus zou ik ook met halve trommels wassen. En daarom koos ik daar dus niet voor.

Ik gebruikte gewone luiers die ik bij een speciaal luierpunt inleverde. Wat ze daarmee deden weet ik niet maar gaf me een beter gevoel (en rook beter) dan dat ik ze zo maar in de bak zou gooien.
pi_196166415
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Welke groente had je nou uiteindelijk?
Geen. :')

Was vooral als bijgerecht voor mn moeder die zalm zou eten. En dan kon ik ook iets groente.
pi_196166469
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:54 schreef IJsdraakje het volgende:
Kolven op m'n huidige werkplek zou wel een uitdaging worden. Er is geen geschikte ruimte en ik zou ook niet weten waar die te realiseren zou zijn. Hoekje afbakenen in het magazijn ofzo? :+
Wij hebben gewoon een heuse kolfkamer :7
pi_196166582
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:48 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ah ok. Ja ik zag het bij schoonzus, die is toen gestopt met borstvoeding. (Vond dat overigens geen ramp geloof ik.)
En ik vraag me wel af hoe dat op mijn vorige werkplek was gegaan. Daar was het vaak al een gekkenhuis, en werden regelmatig pauzes opgeofferd. Dan wordt je recht ook krijgen wel lastiger.
Mijn kind weigerde de fles, dus ik moest wel :P je hebt recht om 25% van je werktijd te besteden aan borstvoeding en recht op een ruimte waarin je kan kolven. Maar je mag die 25% ook besteden met later beginnen of eerder vertrekken of tussendoor je kind voeden (mijn ouders brachten hem dan zodat ik kon voeden in de auto :') ). Sommige werkgevers zijn misschien niet zo coöperatief maar ze zijn het formeel wel verplicht en dan moet je stevig in je schoenen staan om je recht af te dwingen.
pi_196166585
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wij hebben gewoon een heuse kolfkamer :7
Goed geregeld. :Y Het pand waar we inzitten is gewoon niet zo groot (beneden magazijn en wc, boven open ruimte met een aanrecht/keukentje), dus er valt vast wel wat op te verzinnen, maar het vergt wel creativiteit. :+

Niet dat ik het binnenkort nodig verwacht te hebben, de kans is het grootst dat ik 'm zelf nodig zou hebben voorlopig en ik heb geen voortplantingsdrang op het moment. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 10 november 2020 @ 11:13:44 #54
13783 Anthraxx
pi_196166661
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:23 schreef IJsdraakje het volgende:

Ik vind het eigenlijk geen interessante materie, omdat je het toch nooit goed kan doen. Heb je een kind dan zit je bij voorbaat al op een strafbankje ofzo.
  dinsdag 10 november 2020 @ 11:14:44 #55
13783 Anthraxx
pi_196166675
quote:
Wegwerpluiers hier. Het is al smerig genoeg. Ik ga ook niet nog eens vrijwillig wasbare luiers gebruiken :+
  Official ESF Kreviewer dinsdag 10 november 2020 @ 11:20:09 #56
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196166766
Offerte opgevraagd om te kijken of ik me laat verhuizen.

...1300 euro. Dat vind ik eigenlijk nét een bedrag om het gewoon allemaal te laten doen. Ik moet dan zelf inpakken (which is fine) en de spullen vast demonteren. Dus het is voor hullie inladen, sjouwen en uitladen, 130km verderop in de storage container.

Ik denk dat ik het maar gewoon doe. Ik haat verhuizen. Fucking wasmachine, bed, etc.
  dinsdag 10 november 2020 @ 11:21:20 #57
13783 Anthraxx
pi_196166786
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:20 schreef Kreator het volgende:

...1300 euro. Dat vind ik eigenlijk nét een bedrag om het gewoon allemaal te laten doen. Ik moet dan zelf inpakken (which is fine) en de spullen vast demonteren. Dus het is voor hullie inladen, sjouwen en uitladen, 130km verderop in de storage container.

Ik denk dat ik het maar gewoon doe. Ik haat verhuizen. Fucking wasmachine, bed, etc.
Was ook zoiets bij mij. Beste keus ooit. Je hoeft alleen maar koffie te drinken en wijzen waar het heen moet.
pi_196166787
quote:

Doen *G*
Lijkt me zalig.
Er blijft nog genoeg over om zelf te doen.

Verhuizen :{w
pi_196166803
quote:
Ik vind het wel een gaaf concept :Y Als ik me er eerder in verdiept had, dan had ik het met Günther wel willen doen: ik had er als thuisblijver verdikkeme alle tijd en gelegenheid voor! Beetje matig om een jongens eerst aan te leren dat -ie überhaupt in een luier schijt en dat je dat dan een paar jaar later weer af moet leren 8)7

Naja. Je krijgt er veel snoezigheid voor terug, zullen we maar zeggen :+ Huidige status:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Kreator Sterkte met de gare werkdag! -x- Zet je je camera dan ook aan als collega's erom zeuren of kunnen ze de pot op? :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_196166809
Ik vind verhuizen juist niet zo vervelend, en zou dat geld dan liever anders gebruiken. Maarja, misschien zou ik met zoveel overwaarde ook wel andere keuzes maken.
pi_196166829
quote:

Gewoon doen. Verhuizen is rotwerk.
We have far more in common than that which devides us..
pi_196166838
quote:

Zeker als je dat wat mogelijke bezoekjes aan de chiropractor (of osteopaat? Manueel therapeut? Je snapt me) scheelt en het je meer rust geeft, zou ik het gewoon doen ja :Y
pi_196166842
quote:
Postservice
Royal mail
Intrapost
Cycloon post
Business post
Postduif

oO<
pi_196166866
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:22 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik vind het wel een gaaf concept :Y Als ik me er eerder in verdiept had, dan had ik het met Günther wel willen doen: ik had er als thuisblijver verdikkeme alle tijd en gelegenheid voor! Beetje matig om een jongens eerst aan te leren dat -ie überhaupt in een luier schijt en dat je dat dan een paar jaar later weer af moet leren 8)7

Naja. Je krijgt er veel snoezigheid voor terug, zullen we maar zeggen :+ Huidige status:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@:Kreator Sterkte met de gare werkdag! -x- Zet je je camera dan ook aan als collega's erom zeuren of kunnen ze de pot op? :)
Zit ie daar te poepen dan :?

:Y)
pi_196166871
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:22 schreef minilot het volgende:

[..]

SPOILER
@:Kreator Sterkte met de gare werkdag! -x- Zet je je camera dan ook aan als collega's erom zeuren of kunnen ze de pot op? :)
Ja van jouw kind gaan mijn eierstokken dan wel een beetje rammelen.

(Niet genoeg om er een kind voor te baren, maar toch een beetje. Vast de hormonen :P )
pi_196166874
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

Nou moe, geen Kewpie! -O- Zal ik je één van mijn flessen sturen? Anders gaat het hier toch maar op en J. wil nog dertig kilo eraf. |:)
pi_196166889
quote:

Doen. Zorgen dat ze de dozen die je heel misschien nog nodig hebt vooraan zetten. Een pad in het midden is ook handig in zo'n opslag.
Spoilers!
pi_196166933
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:25 schreef Blues het volgende:

[..]

Zit ie daar te poepen dan
Ongetwijfeld! :Y)
pi_196166951
quote:
hmm ik vind dat ergens wel wat ver gaan.. ondanks dat ik me kan voorstellen dat het scheelt.
en als je goed op je kind let.. weet je prima wanneer hij moet poepen.
dat is meestal toch wel zichtbaar... maar dan moet je dus wel volcontinu heel goed opletten.

overigens heb ik een vriendin wiens kinderen met 1,5 gewoon op de wc gingen...
en ze heeft er 4.. dus het was geen toevalstreffer vrees ik.
het KAN dus ook met luiers wel.

maar het loopt redelijk spaak als je niet heel de dag thuis bent denk ik toch..
pi_196166962
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:34 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Wat ik begreep was dat er ook een 'light' versie was. Sommige kinderen hebben een redelijk vast ritme van wanneer ze poepen en sommige kinderen gedragen zich anders als ze moeten poepen, en dan let je alleen daarop, zodat je iig geen poepluiers hebt.

Het lijkt mij ook erg vermoeiend ja :')
Mijn moeder vertelde dat ze bij mij doorhad dat ik ging poepen, zoveel tijd na eten (geen idee hoe laat) dus zette ze mij op een potje. En ruim voor mijn eerste verjaardag poepte ik nauwelijks in de luier. Maar ja, ze had er natuurlijk ook de tijd voor. Niet werken, alleen thuis met mij. Toen mijn broertje kwam is het niet gelukt, daarvoor had ze het toen te druk om constant die ook in de gaten te houden. Heb zo'n beeld voor me dat mijn moeder op een stoel zat en hele dagen naar mij keek of ik moest poepen _O-
Kan het me ook best voorstellen dat het in die tijd wel veel prettiger was om je kind zindelijk te krijgen, met alleen stoffen luiers. :r :r :r
pi_196166984
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:13 schreef Anthraxx het volgende:

Ik vind het eigenlijk geen interessante materie, omdat je het toch nooit goed kan doen. Heb je een kind dan zit je bij voorbaat al op een strafbankje ofzo.
Er is wel verschil tussen 'het perfect willen doen' en het 'beter willen doen' huh.
Perfect zal je het nooit doen, maar je kan altijd nadenken voor het milieu over de keuzes die je maakt.

En dan bedoel ik niet 'je had beter helemaal geen kind kunnen nemen' :P Ik juich het krijgen van kinderen in stabiele, liefhebbende gezinnen aan alle kanten doe _O_
pi_196166990
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:22 schreef Myraela het volgende:
Ik vind verhuizen juist niet zo vervelend, en zou dat geld dan liever anders gebruiken. Maarja, misschien zou ik met zoveel overwaarde ook wel andere keuzes maken.
De overwaarde gebruiken voor je verhuizing is niet per se gunstig ;)

En echt no way, dat ik zelf gs verhuizen :{w een beetje zo'n wasmachine twee smalle trappen afsjouwen. Vragen om ongelukken.
pi_196166996
Ik ben tot nu toe louter verhuisd op momenten dat het aan het einde van de maand alleen nog soep en brood eten was wegens geld op, dus nooit überhaupt een verhuisbedrijf overwogen. Zou ik dit huis ooit nog verlaten, dan geen enkele twijfel over uitbesteden. Intense haat aan verhuizen :r Gewoon doen, Krea!
pi_196167015
quote:

[..]

mja ik ga altijd een beetje uit van dat ouders toch proberen te doen wat ze DENKEN dat het beste is.
dat dat niet altijd zo is en dat de meningen daar over verschillen.. is volgens mij niet meer dan logisch.
en waarom ouders altijd zo snoeihard moeten oordelen over dat een ander het anders doet.. vind ik op zn best bijzonder.
als er 1 werkende opvoeding was die in alle gevallen 100% bewezen effectief en nuttig was... dan hadden we het wel geweten lijkt me. En totdat die er is.. vind ik het beetje sneu om een ander die het anders doet dan jijzelf.. bij voorbaat te veroordelen.
pi_196167026
@Anthraxx Gewoon er zoals elke ouder vanuit gaan dat je wonderkind de held gaat wezen die het klimaatprobleem oplost, tussen het kanker laten verdwijnen en honger in de wereld uitbannen door, en het zit moreel weer snor ;)
  dinsdag 10 november 2020 @ 11:33:50 #76
13783 Anthraxx
pi_196167037
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:33 schreef minilot het volgende:
@:Anthraxx Gewoon er zoals elke ouder vanuit gaan dat je wonderkind de held gaat wezen die het klimaatprobleem oplost, tussen het kanker laten verdwijnen en honger in de wereld uitbannen door, en het zit moreel weer snor ;)
:D :').

Nee hoor, als hij maar gelukkig is.
pi_196167040
quote:

[..]

Oh, zo bedoel (of interpreteer) ik 'm niet. Als rijke westerling is m'n voetafdruk toch al gigantisch, in mijn situatie een kind erbij zou echt een druppel op de gloeiende plaat zijn.

Een ander aspect: ouders die zelf actief zijn met (binnen redelijke grenzen, tweedehands wasbare luiers zouden mij ook zéker te ver gaan, wasbare klinkt al als veel gedoe als ik eerlijk ben :+) hun voetafdruk verkleinen door relatief kleine dingen als afval scheiden, vaker vegetarisch eten of proberen kapotte dingen eerst te repareren ipv meteen weggooien en nieuw kopen, zullen dat ook meegeven aan hun kinderen. Dat zal uiteindelijk ook invloed hebben.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 10 november 2020 @ 11:34:24 #78
13783 Anthraxx
pi_196167042
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er is wel verschil tussen 'het perfect willen doen' en het 'beter willen doen' huh.
Perfect zal je het nooit doen, maar je kan altijd nadenken voor het milieu over de keuzes die je maakt.

En dan bedoel ik niet 'je had beter helemaal geen kind kunnen nemen' :P Ik juich het krijgen van kinderen in stabiele, liefhebbende gezinnen aan alle kanten doe _O_
Klopt :). Maar dat is ook het enige dat ik kan doen. Ik houd op veel dingen rekening met milieu en dergelijke. Maar het houdt ergens een keer op. En ik vind het allemaal erg lastig om eerlijk te zijn. Wij vliegen bijvoorbeeld niet, dus dat scheelt al een boel. Maar er zijn weer andere dingen die wij wel doen wat impact heeft.
pi_196167056
Overigens zijn er wel zoveel ongelukkige/onzekere/oudershatende/verknipte/vul-maar-issues-in volwassenen dat ik grote vraagtekens zet bij het idee dat allerlei soorten opvoedingen wel gewoon prima zijn. :{
pi_196167067
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:26 schreef minilot het volgende:

[..]

Nou moe, geen Kewpie! -O- Zal ik je één van mijn flessen sturen? Anders gaat het hier toch maar op en J. wil nog dertig kilo eraf. |:)
Nee joh gekkie. Zo hard heb ik het niet nodig.
Spoilers!
pi_196167078
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:36 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nee joh gekkie. Zo hard heb ik het niet nodig.
Dat denk je maar omdat je het nog nooit geproefd hebt :o
pi_196167086
Ik zou hier een verhuisbedrijf moeten inschakelen voor louter en alleen al onze boekenkast :') . Ik zou niet weten hoe we die hier anders heel beneden zouden krijgen. De rest zouden we zelf wel kunnen, zo gigantisch veel is het niet. (Zeker niet als we ons to-do-lijstje wat meuk uitzoeken betreft eens hebben afgerond.)

Ik heb meerdere keren geholpen met verhuizen, en het scheelt ook wel echt in hoeveel mensen kunnen helpen (Laatste verhuizing waar ik hielp was echt enorme hoeveelheid spullen, van een 3-verdieping gezinswoning naar een nog grotere woning, maar we waren met 12 man, dus konden treintjes vormen en het was echt in een halve dag gepiept. Alle dozen keurig al ingepakt en gelabeld en zo naar de juiste kamers.)

1 verhuizing was wel echt rampzalig. Die vrienden hadden het er laatst zelf nog over :D . Echt de hele dag bezig geweest. Daar moesten spullen eerst uit een klein huisje in regio Utrecht naar de opslag 20km zuidelijker, daarna moesten alle spullen uit een appartement in Amsterdam deels naar diezelfde opslag en deels naar het kleine huisje. En de sleutel van de bus was nog even kwijt, en lag dus nog ergens in Utrecht terwijl wij in Amsterdam stonden te wachten.

Sindsdien ben ik wat huiverig voor verhuizingen van anderen :P
  dinsdag 10 november 2020 @ 11:38:45 #83
13783 Anthraxx
pi_196167099
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:37 schreef Candaasje het volgende:
Ik zou hier een verhuisbedrijf moeten inschakelen voor louter en alleen al onze boekenkast :') . Ik zou niet weten hoe we die hier anders heel beneden zouden krijgen. De rest zouden we zelf wel kunnen, zo gigantisch veel is het niet. (Zeker niet als we ons to-do-lijstje wat meuk uitzoeken betreft eens hebben afgerond.)

Ik heb meerdere keren geholpen met verhuizen, en het scheelt ook wel echt in hoeveel mensen kunnen helpen (Laatste verhuizing waar ik hielp was echt enorme hoeveelheid spullen, van een 3-verdieping gezinswoning naar een nog grotere woning, maar we waren met 12 man, dus konden treintjes vormen en het was echt in een halve dag gepiept. Alle dozen keurig al ingepakt en gelabeld en zo naar de juiste kamers.)

1 verhuizing was wel echt rampzalig. Die vrienden hadden het er laatst zelf nog over :D . Echt de hele dag bezig geweest. Daar moesten spullen eerst uit een klein huisje in regio Utrecht naar de opslag 20km zuidelijker, daarna moesten alle spullen uit een appartement in Amsterdam deels naar diezelfde opslag en deels naar het kleine huisje. En de sleutel van de bus was nog even kwijt, en lag dus nog ergens in Utrecht terwijl wij in Amsterdam stonden te wachten.

Sindsdien ben ik wat huiverig voor verhuizingen van anderen :P
Hadden wij ook :P. 40 boekendozen. Was blij dat ze die vrij snel weggetild hadden :+
pi_196167112
Huuu, vrienden vragen om te helpen met verhuizen! Brr. Daarvoor toch een duizendvoud teveel op mijn privacy gesteld. Nope, nope, nope. :')
pi_196167125
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:38 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Hadden wij ook :P. 40 boekendozen. Was blij dat ze die vrij snel weggetild hadden :+
Oh nee het gaat me niet eens om de hoeveelheid boeken :D De kast zelf.
De bezorgers van die kast hebben echt staan grommen, huffen en puffen en vloeken om het bovenste gedeelte ervan naar boven te krijgen. Niet te tillen. (En muts van de winkel had opgeschreven dat het wel in de lift kon, ondanks dat wij echt meerdere keren hadden aangegeven daar niet zeker van te zijn, ivm de afmetingen.)
pi_196167129
Hebben jullie ooit een huizenruil gedaan?
Dus ook echt effectief op dezelfde dag 2 complete inboedels van 2 gezinnen van elk 4 personen verhuizen :? _O-
Zou het niet zo snel meer doen 'zeg maar' :+
pi_196167139
Ik vind bij helpen met verhuizen sowieso wel dat mensen alles al ingepakt en klaar moeten hebben staan. Een keer waar iemand nog niets had ingepakt, en de ranzige vuile pannen nog op het balkon stonden. :r Ik ga niet graag door andermans spullen, net als dat ik niet graag heb dat mensen door mijn spullen heen gaan.
pi_196167142
Effectief gebruikte ik :') :D
Ik luister echt teveel naar die Vlaamse podcastmeiden.
pi_196167144
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:40 schreef Blues het volgende:
Hebben jullie ooit een huizenruil gedaan?
Dus ook echt effectief op dezelfde dag 2 complete inboedels van 2 gezinnen van elk 4 personen verhuizen :? _O-
Zou het niet zo snel meer doen 'zeg maar' :+
Jakkes! :D Dat komt serieus als hel op de fiets, qua gedoe :Y
  dinsdag 10 november 2020 @ 11:41:09 #90
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196167145
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:39 schreef minilot het volgende:
Huuu, vrienden vragen om te helpen met verhuizen! Brr. Daarvoor toch een duizendvoud teveel op mijn privacy gesteld. Nope, nope, nope. :')
Is dit jouw doos met seksspelletjes of is dat die van jouw man? *)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 10 november 2020 @ 11:41:39 #91
13783 Anthraxx
pi_196167158
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:40 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Oh nee het gaat me niet eens om de hoeveelheid boeken :D De kast zelf.
De bezorgers van die kast hebben echt staan grommen, huffen en puffen en vloeken om het bovenste gedeelte ervan naar boven te krijgen. Niet te tillen. (En muts van de winkel had opgeschreven dat het wel in de lift kon, ondanks dat wij echt meerdere keren hadden aangegeven daar niet zeker van te zijn, ivm de afmetingen.)
Die hebben we op de nieuwe locatie laten bouwen :+. Ik heb nauwelijks rechte muren waar die staat (allemaal door het dak op de eerste verdieping) dus dat is allemaal maatwerk geworden.
pi_196167161
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:41 schreef Blues het volgende:
Effectief gebruikte ik :') :D
Ik luister echt teveel naar die Vlaamse podcastmeiden.
:D Welkom bij de club!
pi_196167166
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:40 schreef Myraela het volgende:
Ik vind bij helpen met verhuizen sowieso wel dat mensen alles al ingepakt en klaar moeten hebben staan. Een keer waar iemand nog niets had ingepakt, en de ranzige vuile pannen nog op het balkon stonden. :r Ik ga niet graag door andermans spullen, net als dat ik niet graag heb dat mensen door mijn spullen heen gaan.
Dat heb ik ooit gedaan bij een vriendinnetje van het werk, die ging verhuizen van een zusterflatkamer naar een ander appartementje. Ze had gewoon nog niks ingepakt :? Kon wel janken :(
pi_196167189
quote:
81s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:41 schreef golfer het volgende:

[..]

Is dit jouw doos met seksspelletjes of is dat die van jouw man? *)
Dat niet eens zozeer hoor want dat zijn nou precies zaken waarover ik nul komma nul schaamte heb, maar gewoon.. mijn huishouden, mijn dingen, mijn onhandige aanpak bij praktische zaken, daar wil ik mijn vrienden niet bij in de buurt hebben :+

En alles is van J. uiteraard. Speeltjes: :{w
pi_196167195
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:40 schreef Myraela het volgende:
Ja dat was in dat laatste geval dus ook een euh..dingetje.
Bureau's/kasten/bedden die nog uit elkaar moesten enzo.
pi_196167202
hier tegen de tijd het er van komt...
vooral veel opruimen :)
en heel veel boeken ook...
ik heb hier 3 afgeladen kasten staan.. mijn lief 5 :)
wat wel scheelt is dat hij in een koophuis woont en ik in een huurhuis.
dus we kunnen op het gemak eerst 1 huis verhuizen en daarna het andere.

en nu vast langzaam maar zeker besluiten wat er weg kan.. en wat er bij een eventuele verhuizing niet mee verhuisd gaat worden.
Scheelt toch weer :)
pi_196167206
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:37 schreef minilot het volgende:

[..]

Dat denk je maar omdat je het nog nooit geproefd hebt :o
:D
Spoilers!
pi_196167211
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:41 schreef minilot het volgende:

Jakkes! :D Dat komt serieus als hel op de fiets, qua gedoe :Y
Op zich had ik genoeg hulp geregeld (mijn ex lag toen na weer een chemo in bed dus die kon niks maar we moesten die verhuizing toen echt doorzetten) maar er ging af en toe hetzelfde steeds heen en weer.
Bezems en een doos waar niets op stond bijv. _O-
pi_196167219
Als ik ooit ga verhuizen reserveer ik budget voor een verhuizer. Het lijkt me geweldig.
En mijn grote bank en glazen tafel een smalle trap aftillen :X Dat ze maar een liftje meenemen.

Mijn meest dramatische verhuizing was die waarbij vrijwel niks was ingepakt. Niet omdat ze geen tijd hadden, maar omdat ze het te lang hadden uitgesteld. Hoop meuk die eigenlijk in de milieustraat hoorde... en wij maar slepen. Op het laatst brachten we losse spullen naar beneden die vervolgens in de nieuwe woonkamer gestapeld werden. Succes ermee :W
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196167242
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:42 schreef Blues het volgende:
Dat heb ik ooit gedaan bij een vriendinnetje van het werk, die ging verhuizen van een zusterflatkamer naar een ander appartementje. Ze had gewoon nog niks ingepakt :? Kon wel janken :(
Ik zou de volgende keer echt weglopen. :')

Ik heb het bij mijn moeder wel gedaan. Maar dat was gewoon afgesproken omdat ze het zelf niet kan, dan vind ik het niet erg.

Maar ik ben zelf dus een autist die minstens een week voor de verhuizing alles al in verhuisdozen heeft zitten, uit een koffer leeft en er gewoon helemaal klaar voor zit. Dan verwacht je dat toch ook een beetje van andere mensen. Misschien niet zo extreem, maar een beetje.
pi_196167256
Kennissen van me hadden pas een drama verhuizing :X Ze moesten over want de huur liep af... en waren net beiden COVID positief getest. Op dat moment nog niet echt ziek dus die zijn de dag ervoor met zoveel mogelijk spullen naar hun nieuwe huis gegaan en hebben daar de hele dag op zolder gezeten, terwijl vrienden de rest overhuisden.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196167319
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:46 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik zou de volgende keer echt weglopen. :')

Ik heb het bij mijn moeder wel gedaan. Maar dat was gewoon afgesproken omdat ze het zelf niet kan, dan vind ik het niet erg.

Maar ik ben zelf dus een autist die minstens een week voor de verhuizing alles al in verhuisdozen heeft zitten, uit een koffer leeft en er gewoon helemaal klaar voor zit. Dan verwacht je dat toch ook een beetje van andere mensen. Misschien niet zo extreem, maar een beetje.
Ik ook idd.

En er komt geen volgende keer dat ik iemand help met verhuizen ;)
pi_196167354
Allerergste verhuizing was van een vriend die zwaar depressief was met nog heel veel andere issues waar hij zelf niets aan kon doen veranderen. Er was niets ingepakt en hij kwam van een groot huis en ging naar de helft. Verder iemand die niets kon/kan weggooien, het nieuwe huis eigenlijk niet fijn vond (was ook een ellendig kot). Een flink deel van zijn vrienden zijn op donderdagavond en vrijdagavond gaan inpakken, zaterdag verhuizen (hij lag op bed), en zondag/maandag/dinsdag (in een kerstvakantie) kwamen ieder dagdeel 2 mensen uitpakken/opruimen/weggooien.
Een van de vrienden heeft het "andere" opgepakt, zodat wij ons met de verhuizing bezig konden houden.

Een jaar later konden we weer helpen met een verhuizing, terug naar de buurt waar hij vandaan kwam in een nieuwbouw huis ipv een huis uit 1900. Daar is hij nu al 4 jaar een blij ei
pi_196167416
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:39 schreef minilot het volgende:
Zolang ik alles ingepakt heb vind ik dat niet het grootste probleem. Mijn bank en bed mogen ze best zien. En vooral tillen :9
Maar hulpvaardige mensen die dozen uit gaan pakken... kssst! :{w
pi_196167419
Gadverdamme. Ze hebben in de straat iets met de riolering gedaan, waardoor blijkbaar het water 1.5 meter uit de toiletpot is gesprongen. Kleine waarschuwing was wel fijn geweest. :')
pi_196167428
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Allerergste verhuizing was van een vriend die zwaar depressief was met nog heel veel andere issues waar hij zelf niets aan kon doen veranderen. Er was niets ingepakt en hij kwam van een groot huis en ging naar de helft. Verder iemand die niets kon/kan weggooien, het nieuwe huis eigenlijk niet fijn vond (was ook een ellendig kot). Een flink deel van zijn vrienden zijn op donderdagavond en vrijdagavond gaan inpakken, zaterdag verhuizen (hij lag op bed), en zondag/maandag/dinsdag (in een kerstvakantie) kwamen ieder dagdeel 2 mensen uitpakken/opruimen/weggooien.
Een van de vrienden heeft het "andere" opgepakt, zodat wij ons met de verhuizing bezig konden houden.

Een jaar later konden we weer helpen met een verhuizing, terug naar de buurt waar hij vandaan kwam in een nieuwbouw huis ipv een huis uit 1900. Daar is hij nu al 4 jaar een blij ei
je omgeving kan echt een groot verschil maken :)
en dan toch wel een fijn gevoel dat je hebt geholpen denk ik O+
pi_196167506
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:55 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

je omgeving kan echt een groot verschil maken :)
en dan toch wel een fijn gevoel dat je hebt geholpen denk ik O+
Het was echt "met z'n allen er tegenaan". En maar hopen (zo erg was het) dat hij er geen eind aan maakte.
Echt een gruwelijke tijd was dat.
  dinsdag 10 november 2020 @ 12:03:23 #108
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196167575
Ik ben ondertussen al zo vaak verhuist dat ik wel snap hoe het werkt..

Afgelopen keer was hels omdat alles van 5 hoog eerst een trap af, over de lange gallerij naar de te kleine lift door de hal beneden naar de bus moest... we hebben er geloof ik 4 uur over gedaan..
Daarna hadden we alles in 1 uur in het nieuwe huis staan , want dat was gewoon raam open en alles naar binnen schuiven..

Ik vind het tijdens verhuizingen van anderen altijd leuk om dingen uit elkaar te halen (kasten etc) en weer in elkaar te zetten in het nieuwe huis . Dat weten de meeste vrienden nu al wel, dus dat is meestal mijn taak, OF het inpakken van de bus.. heerlijk levensgroot tetris spelen O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_196167697
V
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:00 schreef Kaatje1 het volgende:

Het was echt "met z'n allen er tegenaan". En maar hopen (zo erg was het) dat hij er geen eind aan maakte.
Echt een gruwelijke tijd was dat.
Vreselijk zeg ;(
pi_196167791
Facebook leest hier met mij mee, het algoritme gooide dit net op mijn feed :D :

https://decorrespondent.n(...)45b0d0?fbclid=IwAR3-

Goed, ik ga eens naar de online fysiologieles. En vanmiddag nog een online lezing over 'Dierenwelzijn in het slachthuis' door een NVWA-toezichthouder en twee leden van Caring Vets. Benieuwd, ergens voel ik ook juist wat weerzin want ik zal vast weer op mijn handen moeten gaan zitten :P (Zelfkastijding dit jongens!), maar goed. Lezing wordt georganiseerd door de NLste studievereniging diergeneeskunde, dus ik blijf toch ook wel weer graag op de hoogte. :)
pi_196168080
Verhuizen vind ik nooit zo vervelend, maar ik ben ook niet diegene die de wasmachine naar boven moet tillen :+
pi_196168121
Ik vind verhuizen niet zo'n issue. En andere mensen helpen ook niet. Ik zie het gewoon als een workout :+
Mits dingen ingepakt zijn en mits het niet die twee vrienden zijn die louter verhuisden naar een groter huis omdat ze dan meer kamers hadden voor hun spullen. :X

Zij verzamelen. Beide. Hij comics (9 Billy's vol!!), DVD's, boeken en van dat speelgoed en figuren enzo. Zij schoenen, make-up, kleding, alle andere meuk.

Het was benauwd. 30 graden. Never again.
pi_196168190
Verhuizen vind ik niet vervelend en zou het de volgende keer weer zelf doen. Tijdens het klussen hier hebben we elke keer een doosje of wat meegenomen en toen het klaar was de rest. 2 keer rijden met een aanhanger en mijn tante met haar autootje en we waren over. Aanhanger was voor de bank en wasmachine/droger.

Ik kan zulke dingen niet uit handen geven net zoals het inpakken van de auto op vakantie. Dat doe ik liever zelf.
pi_196168328
Ik ontdek net dat er gewoon een screenrecorder in Windows zit. Had ik eerder moeten weten, na geklooi met van trials van veel te dure programma's. :o
pi_196168367
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Die blogster van mij is sowieso steeds maffer aan het doen. Ik ben pas in 2016 met haar verhaal maar ik heb het vermoeden dat we de antivax-kant op gaan straks voor dat kind. Dan ben ik wel klaar met lezen.

Net las ik dit :') http://wegnaarzelfvoorzie(...)c-papier_23.html?m=1
Nee, het wordt stukken minder. Ook het bloggen over het kind. Het bloggen in het algemeen ook trouwens. Ik ben kennelijk pas later daar gaan lezen, heb het militante deel gemist.

Als je het over ontsporende blogsters hebt, Noorse Eenvoud is pas echt van het pad af :{ begint telkens opnieuw, onder andere naam. Eerst over consuminderen tot ze nog 1 zwarte legging had, en dan langzaamaan naar de Stepford wife. Toen ben ik gestopt met volgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Syrena op 10-11-2020 13:01:50 ]
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_196168537
Mijn zus help ik niet meer met verhuizen :@
Helft maar ingepakt, zooi niet uitgesorteerd. En dat drie keer. Als catering 1 broodje. Geen benul waar de meubels in het nieuwe huis moesten komen. Kribbig reageren. Doei.

Zijn de laatste keer pas gaan kijken toen ze al over waren. Mijn man snapte niet waarom ik niet wilde helpen. Inmiddels wel.

Verder laf ik mijn zusje zeer, maar ik ga er nevernooit meer helpen.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_196168575
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:46 schreef Syrena het volgende:

[..]

Nee, het wordt stukken minder. Ook het bloggen over het kind. Het bloggen in het algemeen ook trouwens. Ik ben kennelijk pas later daar gaan lezen, het het militante deel gemist.

Als je het over ontsporende blogsters hebt, Noorse Eenvoud is pas echt van het pad af :{ begint telkens opnieuw, onder andere naam. Eerst over consuminderen tot ze nog 1 zwarte legging had, en dan langzaamaan naar de Stepford wife. Toen ben ik gestopt met volgen.
Ah, dat is wel goed nieuws. Ik vind het leuk om dat soort blogs vanaf dag 1 te gaan lezen en dan de volledige ontwikkeling mee te krijgen. Met het lezen van een paar posts per dag, ben ik weer een paar maanden zoet.
Spoilers!
pi_196168615
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:35 schreef minilot het volgende:
Overigens zijn er wel zoveel ongelukkige/onzekere/oudershatende/verknipte/vul-maar-issues-in volwassenen dat ik grote vraagtekens zet bij het idee dat allerlei soorten opvoedingen wel gewoon prima zijn. :{
Zit ook aardig een taboe op 8-) Vinden dat sommige vormen van opvoeden slecht zijn.
  dinsdag 10 november 2020 @ 13:06:37 #119
13783 Anthraxx
pi_196168625
Opvoeden? Ik doe maar wat geloof ik :'). Zolang hij geen honger heeft, veilig is en de hele dag vrolijk doorkomt vind ik het al winst; Grenzen leren aangeven doen we nu al wel, de weinige die er zijn. Dat begint een beetje er in te komen.
pi_196168633
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:46 schreef Syrena het volgende:

[..]

Heb je nog aanraders trouwens? Ik vind Old World Garden Farms ook erg leuk maar dat is wel anders.
Spoilers!
pi_196168667
https://www.hero.nl/fruit(...)sen-havermoutmuffins
Ontbijt :Y) als mini aan de bak. En roeren met de Danish Whisk.

En verhuizen: een zeer coöperatieve verhuisfirma voor moeders: kastsysteem aan de muur ontmanteld en weer bevestigd. Plus alvast een mp linnenkast 150 km verderop gedemonteerd, vervoerd, opgeslagen en weer in elkaar gezet.

Bij uitzondering in 4 dagen kunnen regelen: hartstikke volgeboekt omdat in de zomervak. ‘Iedereen’ verhuist. Oh ja, ¤ 1200,- vijf jaar geleden.
Verhuizing sch.ouwechies met loodzwaar meubilair: woonden gelijkvloers op een galerij: 2 wagens bij het balkon en de mannen schoven het erin. Verhuizen naar de 2e en gelukkig ook een balkon, met een verhuislift ook via balkon alles naar binnen en de kasten , ook een antieke van Oom Piet in elkaar gezet. Goeie mannen, die aanpakken👍🏼
Er bleef nog genoeg werk over aan lampen ophangen. Tjeerd was de hele dag bezig om alle stoel- en tafelpoten te voorzien van viltjes. En lampen ophangen.
We hebben de foto’s nog.

Samenvatting: goed besteed!
pi_196168692
Ik vind mensen helpen met verhuizen prima, mits ik samen ben met mensen die ook hun handen een beetje uit de mouwen steken. Ik heb een keer een verstrooide professor geholpen die verder alleen maar andere verstrooide professors had gevraagd om te helpen, en toen hebben m'n broer en ik uiteindelijk praktisch al het werk gedaan terwijl de professors probeerden te bedenken wat het beste plan was. (Het plan is: flikker de boel in busje, rijd naar nieuwe plek, flikker de boel uit busje.) |:(

Ik ben zelf in de afgelopen 6 jaar 6 keer verhuisd, soms met een busje maar soms ook meerdere keren heen en weer rijden met iemand z'n wat grotere auto. M'n ikeakast is al 3 keer gedemonteerd en 4 keer gemonteerd _O-
pi_196168702
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:58 schreef Syrena het volgende:
Mijn zus help ik niet meer met verhuizen :@
Helft maar ingepakt, zooi niet uitgesorteerd. En dat drie keer. Als catering 1 broodje. Geen benul waar de meubels in het nieuwe huis moesten komen. Kribbig reageren. Doei.

Zijn de laatste keer pas gaan kijken toen ze al over waren. Mijn man snapte niet waarom ik niet wilde helpen. Inmiddels wel.

Verder laf ik mijn zusje zeer, maar ik ga er nevernooit meer helpen.
Wat erg en teleurstellend. 8)7 als je komt om te helpen.
pi_196168707
Ik lees heel hard over jullie verhuisperikelen heen. Ik ben nog steeds niet over het helpen van onze Engelse vrienden heen en dat is alweer 5 of 6 jaar geleden :X
Spoilers!
pi_196168712
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik lees heel hard over jullie verhuisperikelen heen. Ik ben nog steeds niet over het helpen van onze Engelse vrienden heen en dat is alweer 5 of 6 jaar geleden :X
Wat gebeurde er :o
pi_196168716
quote:
Do tell.......

EDIT: wat die stofzuiger zegt dus!
pi_196168725
quote:
Ik herinner me dit verhaal, zo erg was het :X
pi_196168729
Ik vertel het straks misschien. Ik krijg er serieus stress van om er weer aan te denken en ik heb al hoofdpijn.
Spoilers!
pi_196168741
Ik heb een boel leuke verhuizingen gehad hoor. Ik herinner me nog een vriendin die van een studentenkamer naar een net iets grotere studentenkamer ging. Het is altijd wonderlijk hoeveel zooi iemand op 15 vierkante meter kwijt kan -- haar 20 vierkante meter stonden ook meteen vol toen alle spullen over waren. Ze had onder andere een tweepersoons Ikea hoogslaper. Dat is een wonderlijk ding. We zijn twee uur bezig geweest met demonteren, waarbij regelmatig vier man nodig waren want dat ding is gigantisch. Vervolgens kostte het net zo lang om het ding op te bouwen. En daarna hebben we met z'n allen heel veel nasi en saté gegeten die de moeder van vriendin voor ons vers had staan maken. O+
pi_196168742
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vertel het straks misschien. Ik krijg er serieus stress van om er weer aan te denken en ik heb al hoofdpijn.
Oh, nee dat is niet handig nee :P

Ik ga even een rondje frisse lucht snuiven. Krijg een houten kont van die eetkamerstoelen.
pi_196168755
quote:
😢 dat was ook erg.
pi_196168765
Mijn zus moest ook eens een soort van verhuizen. Haar huis werd gerenoveerd, spullen in een container, zelf in een minihuisje voor 4-6 maanden. Wist ze al 1,5 jaar, maar opruimen/inpakken etc ho maar. Ik heb toen een paar dagen vrij genomen om te helpen. Ze stond zo zielig in huis dus aangegeven wat te doen. oa. "hier heb je dozen, en die kast leeghalen en in de dozen doen (allemaal administratie van een organisatie waar ze in het bestuur zat). Loop ik een uur later met mijn (volle) dozen langs, zit ze op een stoel, de dozen nog leeg, ordners door te nemen. o|O Reactie: Ja, er kan zeker 80% uit deze ordners, die hoef ik niet mee te nemen :( :( :( :( Tut, nu inpakken, vrijdag (het was woensdag), moet dit huis leeg, met dat uitzoeken had je anderhalf jaar geleden moeten beginnen, dat doe je maar als je er weer inkunt. (het staat nog steeds zoals het er na de verbouwing inging)
pi_196168779
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heel benieuwd naar het verhaal (maar zorg maar eerst dat je van je hoofdpijn afkomt)
pi_196168801
Nieuwsgierig naar het verhaal van Lucky maar alleen als ze het wil vertellen :@

Ik ben niet klusserig of anderszins handig of ijverig aangelegd. En lees en leef daarom graag mee met de klussers in K&W. Oprechte verbazing hier als ik in korte tijd verhalen lees van mensen die net hun huis hebben opgeknapt zowat van de grond af opnieuw hebben opgebouwd _O_
En dan weer gaan verhuizen.... Niet altijd eigen keuze maar wel weer de keuze voor een opknapper :D Ik zou denken dat ze dan even willen bijkomen. Wel tof, als je zo ambitieus hebt en mooie dingen kunt maken.
pi_196168828
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Mijn zus moest ook eens een soort van verhuizen. Haar huis werd gerenoveerd, spullen in een container, zelf in een minihuisje voor 4-6 maanden. Wist ze al 1,5 jaar, maar opruimen/inpakken etc ho maar. Ik heb toen een paar dagen vrij genomen om te helpen. Ze stond zo zielig in huis dus aangegeven wat te doen. oa. "hier heb je dozen, en die kast leeghalen en in de dozen doen (allemaal administratie van een organisatie waar ze in het bestuur zat). Loop ik een uur later met mijn (volle) dozen langs, zit ze op een stoel, de dozen nog leeg, ordners door te nemen. o|O Reactie: Ja, er kan zeker 80% uit deze ordners, die hoef ik niet mee te nemen :( :( :( :( Tut, nu inpakken, vrijdag (het was woensdag), moet dit huis leeg, met dat uitzoeken had je anderhalf jaar geleden moeten beginnen, dat doe je maar als je er weer inkunt. (het staat nog steeds zoals het er na de verbouwing inging)
Wauw.

Ik heb altijd een schopje nodig om aan de slag te gaan, maar een aanstaande verhuizing is zeker zo’n schop om zaken vooraf al uit te sorteren.
pi_196168860
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:06 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Heb je nog aanraders trouwens? Ik vind Old World Garden Farms ook erg leuk maar dat is wel anders.
Ik begin altijd hier: https://zuinigaan.blogspot.com/
En klik dan verder in haar blogroll links.
Daar staat Annemiek ook in: https://annemieksmijmeringen.blogspot.com/
En Vlasje, die heeft 3 of 4 blogrolls, allemaal aan de zijkanten:
https://vlasleeuwenbekje.blogspot.com/

Ik lees een mix van consuminderen, geldtips, wonen in buitenland en tuinieren :7
pi_196168885
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:21 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Wauw.

Ik heb altijd een schopje nodig om aan de slag te gaan, maar een aanstaande verhuizing is zeker zo’n schop om zaken vooraf al uit te sorteren.
Dat heb ik ook, en dat had mijn moeder ook (ik ben er echt een van die kant). Mijn vader heeft altijd gezegd, op mijn 75 wil ik niet meer gekocht zitten maar een huur appartement. Dat heeft mijn moeder goed in haar oren geknoopt en is 10 jaar daarvoor gaan weggooien, iedere afvalemmer zat iets in. Mijn vader kon NIET weggooien (net als mijn zus) dus die mocht er ook niets van merken, heeft hij ook nooit gedaan _O- Pas na de verhuizing hebben we het hem verteld >:)
pi_196168938
Verhuizing naar huidige huis heb ik 1 dag alleen met F. gedaan en de dag erna heeft zijn broer geholpen met huurbusje. Middenin de kerona, dus tja. Ging prima gelukkig.

De mensen die mijn huis kochten lieten ons een maand gratis wonen om ons de tijd te geven O+ dus hebben geverfd etc en toen verhuisd.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 10 november 2020 @ 13:29:45 #139
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196168965
Het lijkt erop dat jullie zeggen gewoon doen. Dus dat doe ik dan maar. Fuck it.
pi_196168968
En aangezien we al 2.5 jaar zochten naar een huis had ik ook al goed ontspuld :7 en dozen van werk gehamsterd.
pi_196168985
quote:

...1300 euro. Dat vind ik eigenlijk nét een bedrag om het gewoon allemaal te laten doen. Ik moet dan zelf inpakken (which is fine) en de spullen vast eijdemonteren. Dus het is voor hullie inladen, sjouwen en uitladen, 130km verderop in de storage container.

wij laten dat ook doen. We zitten aan 1800 euro, inclusief demonteren en verhuisdozen etc. Met 2x verhuislift...No way dat ik dat zelf ga sjouwen, met 2 kinderen op touw...
pi_196168996
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:29 schreef Kreator het volgende:
Absoluut doen. Ik zat ook met wasmachine etc, gelukkig hoefde hij hier niet naar boven... wel naar benee in oude huis :X
pi_196169004
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:29 schreef Kreator het volgende:
Wijs man ^O^
pi_196169016
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:25 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat heb ik ook, en dat had mijn moeder ook (ik ben er echt een van die kant). Mijn vader heeft altijd gezegd, op mijn 75 wil ik niet meer gekocht zitten maar een huur appartement. Dat heeft mijn moeder goed in haar oren geknoopt en is 10 jaar daarvoor gaan weggooien, iedere afvalemmer zat iets in. Mijn vader kon NIET weggooien (net als mijn zus) dus die mocht er ook niets van merken, heeft hij ook nooit gedaan _O- Pas na de verhuizing hebben we het hem verteld >:)
Jouw moeder _O- ^O^

Hier werd openlijk opgeruimd door moeder zodra het huis in de verkoop ging. En waar pa normaal heel daadkrachtig is heeft hij echt pas last minute zijn spullen uitgezocht. Hij was er toch iets minder klaar voor dan ma.
En nog een hoop laten staan, maar dat vonden de nieuwe bewoners geen probleem :D
pi_196169071
Als we de oudbewoner hadden gelaten had ie alles laten staan oO< We erfden uiteindelijk wasmachine, droger (Miele, vrij nieuw), enorme koelkast, tafel en fijne stoelen in de serre. En een stofzuiger, bleek op de dag van overdracht, maar die hebben we de makelaar geschonken. We hadden er zelf al 2 :')
pi_196169120
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:54 schreef IJsdraakje het volgende:
Werkgever is verplicht om een geschikte ruimte te maken voor kolven. Staat nogal nadrukkelijk in de wet.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_196169216
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Werkgever is verplicht om een geschikte ruimte te maken voor kolven. Staat nogal nadrukkelijk in de wet.
maar wat geschikt is.. is dan altijd wat minder goed omschreven :)
pi_196169235
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Jouw moeder _O- ^O^

Hier werd openlijk opgeruimd door moeder zodra het huis in de verkoop ging. En waar pa normaal heel daadkrachtig is heeft hij echt pas last minute zijn spullen uitgezocht. Hij was er toch iets minder klaar voor dan ma.
En nog een hoop laten staan, maar dat vonden de nieuwe bewoners geen probleem :D
Mijn vader was een hoarder voordat er hoarders bestonden. Toen hij naar het verzorgingshuis moest en wij het appartement moesten leeghalen, vonden we nog van die postgiro overschrijfblokjes (die voor eigen administratie) tot 1967 (zijn dus 4 verhuizingen meegenomen). Bij de verhuizing naar dat appartement mocht eindelijk de donkere kamer apparatuur weg. Zolang hij mijn moeder kende (1959) heeft hij nooit een donkere kamer gehad. De verhuizing naar het appartement was in 2004)
  dinsdag 10 november 2020 @ 13:48:55 #149
13783 Anthraxx
pi_196169267
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:44 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

maar wat geschikt is.. is dan altijd wat minder goed omschreven :)
Nou, dat valt best mee:

Een kolfruimte moet aan de volgende eisen voldoen:

• Het moet een rustige ruimte zijn.
• De ruimte moet afsluitbaar zijn.
• Het moet hygiënisch zijn.
• Er moet een stoel of bank zijn waar je lekker op kunt zitten.
• Het klimaat moet prettig zijn. Niet te warm, niet te koud en tochtvrij.
• Er moet een koelkast zijn om de afgekolfde melk in te zetten.
• Bij voorkeur is er ook (warm en koud) water te gebruiken.
• Is er op je werk geen geschikte ruimte beschikbaar dan moet je werkgever je de mogelijkheid geven om thuis borstvoeding te geven of te kolven.

https://www.fnv.nl/werk-i(...)en-kolven-op-je-werk
  dinsdag 10 november 2020 @ 13:49:41 #150
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_196169279
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Weet ik, het zal hier gezien het (huur)pand alleen een uitdaging vormen. :)

En, zoals later ook gezegd, ik ben voorlopig de enige die last zou kunnen hebben van het ontbreken van. De rest is te oud of te kerel. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 10 november 2020 @ 13:50:11 #151
13783 Anthraxx
pi_196169289
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:49 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Weet ik, het zal hier gezien het (huur)pand alleen een uitdaging vormen. :)

En, zoals later ook gezegd, ik ben voorlopig de enige die last zou kunnen hebben van het ontbreken van. De rest is te oud of te kerel. :P
Kolfruimte voor een kerel klinkt ook wat dubieus :+
  dinsdag 10 november 2020 @ 13:50:45 #152
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_196169300
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:50 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Kolfruimte voor een kerel klinkt ook wat dubieus :+
Even aan de pomp. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 10 november 2020 @ 13:52:49 #153
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_196169331
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:48 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Nou, dat valt best mee:

Een kolfruimte moet aan de volgende eisen voldoen:

• Het moet een rustige ruimte zijn.
• De ruimte moet afsluitbaar zijn.
• Het moet hygiënisch zijn.
• Er moet een stoel of bank zijn waar je lekker op kunt zitten.
• Het klimaat moet prettig zijn. Niet te warm, niet te koud en tochtvrij.
• Er moet een koelkast zijn om de afgekolfde melk in te zetten.
• Bij voorkeur is er ook (warm en koud) water te gebruiken.
• Is er op je werk geen geschikte ruimte beschikbaar dan moet je werkgever je de mogelijkheid geven om thuis borstvoeding te geven of te kolven.

https://www.fnv.nl/werk-i(...)en-kolven-op-je-werk
Oh, da's nog best uitgebreid omschreven! Goede zaak wel.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_196169575
Aangaande blogs waarvan ik niet precies weet waarom ik ze volg: deze gereformeerde mevrouw die een paar straten bij me vandaan woont :Y)
https://eenvoudigleven.blogspot.com/?m=1
pi_196169591
*gooit wat ibuprofen naar Lucky in de hoop op een vlotte hervertelling van het huiveringwekkende verhuisverhaal _O_ *
pi_196169598
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Oh, nee dat is niet handig nee :P

Ik ga even een rondje frisse lucht snuiven. Krijg een houten kont van die eetkamerstoelen.
Ik heb gewoon ruim een half uur buiten in het zonnetje zitten lezen na het sporten en de huisarts bellen *G*
Mag morgen foto maken op werk van :r heup :r die al tijden stom doet.
pi_196169633
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:45 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Mijn vader was een hoarder voordat er hoarders bestonden. Toen hij naar het verzorgingshuis moest en wij het appartement moesten leeghalen, vonden we nog van die postgiro overschrijfblokjes (die voor eigen administratie) tot 1967 (zijn dus 4 verhuizingen meegenomen). Bij de verhuizing naar dat appartement mocht eindelijk de donkere kamer apparatuur weg. Zolang hij mijn moeder kende (1959) heeft hij nooit een donkere kamer gehad. De verhuizing naar het appartement was in 2004)
Hoarders -O-
pi_196169655
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:45 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Oh _O-

Mijn ouders bewaren allebei álles. Ze wonen in een behoorlijk groot huis met over het hele oppervlak een zolder en die hele zolder staat vol met meuk. Meubels die afgedankt worden, worden ook nooit écht afgedankt, maar in een andere kamer gezet. Als ik daar eens logeer, slaap ik in een kamer met drie bureaus, een tafel en twee kasten :') en dan een bed daartussenin gepropt. Stofzooi :r
Vanwege 6 verhuizingen in 6 jaar ben ik een stuk minder moeilijk gaan doen over het weggooien van dingen, want ik was het beu om van alles wat ik niet gebruikte mee te zeulen elke keer. Toen ik in Dat Land ging wonen voor 3 maanden heb ik alleen één koffer meegenomen en een gemeubileerd appartementje gehuurd, ik bleek prima toe te kunnen met de paar spulletjes die ik meegenomen had zolang ik maar regelmatig de was deed :P
pi_196169656
Meh! Sterkte met de heup dan maar, @Blues! Voelt dat nog gek eigenlijk, zoiets op je eigen werkplek laten uitvoeren? :)
pi_196169657
Ik ga maar niet klikken op jullie blogideetjes. Bang dat ik nóg meer tijd ga spenderen aan online leesvoer.
Heb nog zoveel andere dingen die ik wil lezen van papier.
PAPIER :o
pi_196169709
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:11 schreef minilot het volgende:
Meh! Sterkte met de heup dan maar, @:Blues! Voelt dat nog gek eigenlijk, zoiets op je eigen werkplek laten uitvoeren? :)
Nee hoor, dit soort dingen zijn makkelijk. Fotootje maken (als die h.a. tenminste die verwijzing ff wil doorknallen }:| ) Ik werd net al thuis teruggebeld door collega van het rund (zo noemen wij de rontgen/radiologie altijd :D ) of ze me er voor morgen al tussen kon proppen O+
Maar ja, ze mot een verwijzing hebben.
Komt wel goed.

Weet niet of ik álles in mijn eigen ziekenhuis zou willen 'laten doen'.
Vorig jaar hebben we de 'fout' gemaakt door in onze eigen regio naar het juiste zkh te rijden toen ik met spoed moest worden opgenomen. Had eigenlijk ook wel graag in mijn eigen zkh willen liggen.
Maarrrr aan de andere kant weet je dan ook dat je daar niet anoniempje bent en daar stel ik eigenlijk ook wel erg veel prijs op.
pi_196169715
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:07 schreef minilot het volgende:
Aangaande blogs waarvan ik niet precies weet waarom ik ze volg: deze gereformeerde mevrouw die een paar straten bij me vandaan woont :Y)
Ja! Die volg ik ook en ik weet niet precies waarom maar ik vind het heel prettig :D
pi_196169797
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:23 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ik lees een mix van consuminderen, geldtips, wonen in buitenland en tuinieren :7
Ik weet niet of je Minimalist Dutchie kent? Beetje jammere naam voor de blog, maar sympathieke artikelen en goeie foto's. Momenteel zit ze in een verbouwavontuur met allerlei rare tegenslagen, extra interessant :D
pi_196169825
quote:

Ik volg ook graag ijverige christelijke dames :D maar vooral youtubefilmpjes van Amerikanen, voor extra verbazing :D
pi_196169996
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:23 schreef Syrena het volgende:

[..]

Thanks! Jouw combi is ook mijn combi *;
Spoilers!
pi_196170208
quote:
Teunie O+ heerlijk blog. Al werkt ze wel veel te hard.
@Tele2, Minimalist Dutchie staat bij zuinigaan in de lijst volgens mij. Zal gaan lezen, hou ook wel van verbouwblogs :7

(Ik zit al de hele dag boven met de poes, we krijgen overal nieuwe kozijnen en deuren. Word gek van het stof :'). Vrijdag alles klaar hoop ik)
pi_196170251
Oh jullie vinden dan Ton vast ook leuk.
https://dekselsedingen.blogspot.com/

Ik hou ook erg van kneuterblogs, en Ton duikt in afvalcontainers en vist daar dingen uit en maakt er iets van voor in/om het huis. En ze hebben sinds kort een hondje O+
pi_196170290
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:11 schreef Blues het volgende:
Ik ga maar niet klikken op jullie blogideetjes. Bang dat ik nóg meer tijd ga spenderen aan online leesvoer.
Heb nog zoveel andere dingen die ik wil lezen van papier.
PAPIER :o
Zuinigaan heeft pas heupoperatie gehad.... O-)
En daardoor weet ik dat heupen gemeen pijn kunnen doen. Sterkte!
pi_196170301
quote:
Dat ze modderpoten, pardon modderp*ten censureert _O-
pi_196170353
Wat heerlijk al die blogtips O+ die van Syrena is op de aluhoedjes-Trump-tour, smullen :9

In de categorie gereformeerd kneuterig heb ik deze in de aanbieding: http://aad-actief.blogspot.com/?m=1 hoewel ze de laatste tijd wat minder actief is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 10-11-2020 14:58:08 ]
pi_196170389
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:48 schreef Clubsoda het volgende:
Wat heerlijk al die blogtips O+ die van Syrena is op de aluhoedjes-Trump-tpur, smullen :9

In de categorie gereformeerd kneuterig heb ik deze in de aanbieding: http://aad-actief.blogspot.com/?m=1 hoewel ze de laatste tijd wat minder actied is.
Ha, Aad ken ik ook ja. Ook fijn.
Ik las net bij over Gerlinde, die is er nog ernstiger aan toe dan ik dacht :{ ik lees haar blog(s) niet meer sinds de tettenvergroterij. Ik las het bij zuinigaan in de comments :@
pi_196170413
En zo jammer dat Kliefje gestopt is. Die schreef zo leuk en ik las graag haar verhalen over haar werk O+
pi_196170501
Waar halen jullie toch die tijd vandaan? Ik heb wel eens een poging tot blogvolg gedaan maar het lukt me totaal niet.
pi_196170529
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Waar halen jullie toch die tijd vandaan? Ik heb wel eens een poging tot blogvolg gedaan maar het lukt me totaal niet.
Ik begin mijn werkdag ermee. Rondje langs alles met een kopje thee. Of in de avond even als er naast mij sport gekeken wordt.
pi_196170535
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik kijk 's ochtends tijdens m'n ontbijt naar een paar blogs, dat is het wel. Eigenlijk maar één blog en één webcomic die ik dagelijks volg. Beide publiceren alleen doordeweeks, dus dat scheelt ook :D
pi_196170662
Nou mensen, hier gaan we dan. Ibu doet zijn ding, een half uur met de douchestraal op mijn nek ook. Om die luxe te compenseren heb ik net geluncht met een kopje zelfgegroeide en geweckte tomatensoep en kapjes van zelfgebakken brood.

Ok. Onze Engelse vrienden zijn schatten. Compleet het tegenovergestelde van ons maar we houden van die lui en zij van ons.
Ze woonden in een oude Engelse pub die ze wilden gaan restaureren. Wij wisten al dat dat nooit ging gebeuren want ze zijn totaal niet handig, hebben geen geld en ze huurden het pand. Ze hebben dus jaren in die bende gewoond voor ze besloten om naar de andere kant van het huis te verhuizen. De pub was groot en oud en vervallen. Al jaren niet meer in gebruik. Een deel van de muren was gebouwd in 1522 (meen ik) Beneden was een pub met eetzaal en tuin, boven een woongedeelte met 5 slaapkamers en iets dat ooit een bowlingbaan annex vergaderzaal was. Daar boven waren nog meer kamers, ooit was het een pension. Die kamers waren buiten gebruik want de vloer was niet veilig. De vloer was op veel meer plaatsen niet veilig. We hebben daar een aantal keer geslapen. Een van de eerste dingen die we deden was de snelste weg naar buiten zoeken in geval van brand of instorting. Overal hingen elektriciteitsdraden aan de muur enzo.

Onze vrienden zijn artiest. Dichten, zanglessen, webdesign, hij heeft een paar albums uitgebracht, etc. Ze zijn ook ook hoarders. Ze sparen vooral dingen van Abba, David Bowie en Arsenal en random dingen des levens. Het zijn ook enorme warhoofden. Van die zweverige types zonder enig overzicht, doel of plan. Met alles.
Ineens vonden ze een ander huis, op 5 uur rijden. Een flat met 2 slaapkamers. Wij hadden wel zin in een uitje en besloten om hen in hun verhuisweekend te gaan helpen. We hadden geen twee mensen gelukkiger kunnen maken. Vooral ik werd als een soort messias onthaald. Ik was zo georganiseerd, ik ging hen redden. No pressure.

Toen we daar aankwamen op vrijdagavond, hadden ze 6 dozen ingepakt. Op zondag moest er verhuisd worden. Verder was alles exact zoals we het de laatste keer zagen, een half jaar eerder. Er hingen nog steeds honderden posters aan de muur, op elk richeltje of randje lagen steentjes die ze ergens hadden opgeraapt. Je moet je voorstellen dat dat hele huis plus pub en alles lambrisering had. Er was zeker 100 meter aan rand bovenop de lambrisering waar wat op kon liggen. En dat was alleen de lambrisering. Boekenkasten nog vol. Overal zooi op wandplankjes. Zijn volledige studio en opnameapparatuur en alle computerzooi die daar bij hoort was nog intact.
Ok, prima. Inpakken is ook weer niet zo veel werk. De volgende dag zouden er nog 3 mensen komen helpen. Even doorwerken met zijn zevenen en dan kwam het wel goed.

Het kwam niet goed. Die twee hebben een concentratie van een goudvis. Ze hadden geen enkel plan. En als iemand dan wel een plan had, raakten ze steeds afgeleid. Iedereen bleef maar vragen wat er met de posters, studio, die koleresteentjes, de keukenspullen en alles moest gebeuren. En niemand kreeg antwoord. Ik heb op een gegeven moment de deur van de woonkamer dicht gedaan en hem opgesloten. Niemand mocht naar binnen, hij mocht pas naar buiten als hij vertelde welke boeken hij mee wilde nemen. Hij ontsnapte :') Ze waren compleet vastgelopen, konden gewoon geen keuzes maken.

Dit ging zo uren door. Ik was compleet wanhopig. Om 14.30 trof J me huilend aan in de badkamer. Hij sprak de wijze woorden: "dit is niet ons probleem." Dat werkte. Het voelde als mijn verantwoordelijkheid maar dat was het natuurlijk niet. Vanaf dat moment hebben we die twee met rust gelaten en zijn wij met zijn vijven zelf gaan bedenken wat ze mee gingen nemen en wat niet. We hebben onnoemelijk veel zooi weggegooid. Ik ben met een grote verhuisdoos langs alle richeltjes gelopen. Toen hij vol was, ging de rest weg. Oh ja, mijn vriendin wilde dus eigenlijk al die steentjes apart in bubbelfolie inpakken. Om 23.00 waren we min of meer klaar. De volgende ochtend zijn we nog een paar uur door gegaan en om 12.00 waren de vrienden die mee hielpen verhuizen er.
Met zijn allen uit eten, 5 uur rijden, al die spullen in hun appartement geflikkerd, J en ik in een hotel, volgende dag om 11.00 weer thuis.

Ik heb wel een aantal dingen aan die verhuizing over gehouden, naast een trauma: de complete collectie boeken van Mo Hayder, een pluk gras van de penaltystip van Highbury (oud voetbalstadion Arsenal) en 29 flesjes douchegel. De vriend spaarde douchegel van een bepaald merk. Hij mocht van mij 10 flessen meenemen (vond zijn vrouw te veel). Hij kon niet kiezen dus ik heb de volste flessen bij hem achtergelaten en de rest meegenomen.

Na dat weekend viel er ineens een kwartje. Toen we de eerste keer bij hen in de pub kwamen, had ze zo'n slechte keukenuitzet. In het vorige huis had ze wel genoeg pannen enzo. Toen ik vroeg hoe dat kwam zei ze 'you know how it goes in a move'. Ik snapte daar toen geen zak van. Inmiddels wel. Blijkbaar verhuizen die lui altijd in complete chaos en laten ze de helft achter en weet niemand waar iets is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 10-11-2020 15:17:02 ]
Spoilers!
pi_196170725
Waaaaauw Lucky. :o
pi_196170900
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:14 schreef Blues het volgende:

[..]

Nee hoor, dit soort dingen zijn makkelijk. Fotootje maken (als die h.a. tenminste die verwijzing ff wil doorknallen }:| ) Ik werd net al thuis teruggebeld door collega van het rund (zo noemen wij de rontgen/radiologie altijd :D ) of ze me er voor morgen al tussen kon proppen O+
Maar ja, ze mot een verwijzing hebben.
Komt wel goed.

Weet niet of ik álles in mijn eigen ziekenhuis zou willen 'laten doen'.
Vorig jaar hebben we de 'fout' gemaakt door in onze eigen regio naar het juiste zkh te rijden toen ik met spoed moest worden opgenomen. Had eigenlijk ook wel graag in mijn eigen zkh willen liggen.
Maarrrr aan de andere kant weet je dan ook dat je daar niet anoniempje bent en daar stel ik eigenlijk ook wel erg veel prijs op.
Ik vond het toch best fijn dat ik per ongeluk op de seh terecht kwam in ons ziekenhuis. Mn collega’s die soms ff langs liepen zodat ik niet alleen was. Nog net geen schema O+
pi_196171212
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou mensen, hier gaan we dan. Ibu doet zijn ding, een half uur met de douchestraal op mijn nek ook. Om die luxe te compenseren heb ik net geluncht met een kopje zelfgegroeide en geweckte tomatensoep en kapjes van zelfgebakken brood.

Ok. Onze Engelse vrienden zijn schatten. Compleet het tegenovergestelde van ons maar we houden van die lui en zij van ons.
Ze woonden in een oude Engelse pub die ze wilden gaan restaureren. Wij wisten al dat dat nooit ging gebeuren want ze zijn totaal niet handig, hebben geen geld en ze huurden het pand. Ze hebben dus jaren in die bende gewoond voor ze besloten om naar de andere kant van het huis te verhuizen. De pub was groot en oud en vervallen. Al jaren niet meer in gebruik. Een deel van de muren was gebouwd in 1522 (meen ik) Beneden was een pub met eetzaal en tuin, boven een woongedeelte met 5 slaapkamers en iets dat ooit een bowlingbaan annex vergaderzaal was. Daar boven waren nog meer kamers, ooit was het een pension. Die kamers waren buiten gebruik want de vloer was niet veilig. De vloer was op veel meer plaatsen niet veilig. We hebben daar een aantal keer geslapen. Een van de eerste dingen die we deden was de snelste weg naar buiten zoeken in geval van brand of instorting. Overal hingen elektriciteitsdraden aan de muur enzo.

Onze vrienden zijn artiest. Dichten, zanglessen, webdesign, hij heeft een paar albums uitgebracht, etc. Ze zijn ook ook hoarders. Ze sparen vooral dingen van Abba, David Bowie en Arsenal en random dingen des levens. Het zijn ook enorme warhoofden. Van die zweverige types zonder enig overzicht, doel of plan. Met alles.
Ineens vonden ze een ander huis, op 5 uur rijden. Een flat met 2 slaapkamers. Wij hadden wel zin in een uitje en besloten om hen in hun verhuisweekend te gaan helpen. We hadden geen twee mensen gelukkiger kunnen maken. Vooral ik werd als een soort messias onthaald. Ik was zo georganiseerd, ik ging hen redden. No pressure.

Toen we daar aankwamen op vrijdagavond, hadden ze 6 dozen ingepakt. Op zondag moest er verhuisd worden. Verder was alles exact zoals we het de laatste keer zagen, een half jaar eerder. Er hingen nog steeds honderden posters aan de muur, op elk richeltje of randje lagen steentjes die ze ergens hadden opgeraapt. Je moet je voorstellen dat dat hele huis plus pub en alles lambrisering had. Er was zeker 100 meter aan rand bovenop de lambrisering waar wat op kon liggen. En dat was alleen de lambrisering. Boekenkasten nog vol. Overal zooi op wandplankjes. Zijn volledige studio en opnameapparatuur en alle computerzooi die daar bij hoort was nog intact.
Ok, prima. Inpakken is ook weer niet zo veel werk. De volgende dag zouden er nog 3 mensen komen helpen. Even doorwerken met zijn zevenen en dan kwam het wel goed.

Het kwam niet goed. Die twee hebben een concentratie van een goudvis. Ze hadden geen enkel plan. En als iemand dan wel een plan had, raakten ze steeds afgeleid. Iedereen bleef maar vragen wat er met de posters, studio, die koleresteentjes, de keukenspullen en alles moest gebeuren. En niemand kreeg antwoord. Ik heb op een gegeven moment de deur van de woonkamer dicht gedaan en hem opgesloten. Niemand mocht naar binnen, hij mocht pas naar buiten als hij vertelde welke boeken hij mee wilde nemen. Hij ontsnapte :') Ze waren compleet vastgelopen, konden gewoon geen keuzes maken.

Dit ging zo uren door. Ik was compleet wanhopig. Om 14.30 trof J me huilend aan in de badkamer. Hij sprak de wijze woorden: "dit is niet ons probleem." Dat werkte. Het voelde als mijn verantwoordelijkheid maar dat was het natuurlijk niet. Vanaf dat moment hebben we die twee met rust gelaten en zijn wij met zijn vijven zelf gaan bedenken wat ze mee gingen nemen en wat niet. We hebben onnoemelijk veel zooi weggegooid. Ik ben met een grote verhuisdoos langs alle richeltjes gelopen. Toen hij vol was, ging de rest weg. Oh ja, mijn vriendin wilde dus eigenlijk al die steentjes apart in bubbelfolie inpakken. Om 23.00 waren we min of meer klaar. De volgende ochtend zijn we nog een paar uur door gegaan en om 12.00 waren de vrienden die mee hielpen verhuizen er.
Met zijn allen uit eten, 5 uur rijden, al die spullen in hun appartement geflikkerd, J en ik in een hotel, volgende dag om 11.00 weer thuis.

Ik heb wel een aantal dingen aan die verhuizing over gehouden, naast een trauma: de complete collectie boeken van Mo Hayder, een pluk gras van de penaltystip van Highbury (oud voetbalstadion Arsenal) en 29 flesjes douchegel. De vriend spaarde douchegel van een bepaald merk. Hij mocht van mij 10 flessen meenemen (vond zijn vrouw te veel). Hij kon niet kiezen dus ik heb de volste flessen bij hem achtergelaten en de rest meegenomen.

Na dat weekend viel er ineens een kwartje. Toen we de eerste keer bij hen in de pub kwamen, had ze zo'n slechte keukenuitzet. In het vorige huis had ze wel genoeg pannen enzo. Toen ik vroeg hoe dat kwam zei ze 'you know how it goes in a move'. Ik snapte daar toen geen zak van. Inmiddels wel. Blijkbaar verhuizen die lui altijd in complete chaos en laten ze de helft achter en weet niemand waar iets is.
Ahw, ja, dat klinkt wel iets dat je zeg maar 1x in je leven doet (of eigenlijk liever gewoon helemaal niet) en daarna NOOOOOOOIT weer. :X
pi_196171329
:o :o :o :o :o :o :o

Die mensen moeten in de rest van hun leven toch ook compleet vastlopen :X
pi_196171356
Zo. Dat was weer een call van een uur of 3 of zo. Maar er is witte rook *O* Morgen een nieuwe testdag :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_196171426
Oh men Lucky wat een verhaal en wat een lieve chaoten :D Jouw J was jouw redder _O_

Yes Pee *G*

Enneh mijn verwijzing is binnen en mijn eigen Rund hing alweer aan de foon O+
(straks is er niks aan de hand heup en noemt ze het vreselijke F woord, maar dát ga ik dus niet doen >:O )
pi_196171456
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
:o :o :o :o :o :o :o

Zo zijn er best veel mensen die in chaos verzuipen :{
En als je dan ook nog een partner vindt die net zo is, dan lijkt me dat helemaal problematisch.

Overigens heb ik geen verhuistrauma's. Eigen verhuizingen gingen altijd prima. Verhuizingen van vrienden en familie ook. Mochten mijn ouders echter ooit willen verhuizen :X :X :X dáár zou ik wel enorm tegen op kijken.
pi_196171471
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dat is ook mijn enige gedachte. Als je zo bent, krijg je toch niets op een fatsoenlijke manier gedaan.
pi_196171476
Ook nog even jullie dagelijkse broodnodige twittertje O+
Over een bijzondere organist.

twitter
pi_196171513
Ik moet nu weer denken aan een vroegere vriendin. Die begon haar mail met de tekst:

"Je bent (wederom?) uitgenodigd voor een verhuizing! :)

De tweede zin:

Tweede kerstdag (donderdag 26 december) ga ik verhuizen en ik weet nog niet waarnaartoe, maar dat hoop ik snel wel te weten.

Uiteindelijk is ze toch maar niet met de kerst verhuisd (voor eerste kerstdag zocht ze ook nog 2 inpakkers) want dat ging toch niet helemaal lukken.

Schat van een meid verder hoor, maar.... nouja..... ik heb ook even vriendelijk bedankt :P
pi_196171532
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:55 schreef Candaasje het volgende:
Ik moet nu weer denken aan een vroegere vriendin. Die begon haar mail met de tekst:

De tweede zin:

Tweede kerstdag (donderdag 26 december) ga ik verhuizen en ik weet nog niet waarnaartoe, maar dat hoop ik snel wel te weten.

Uiteindelijk is ze toch maar niet met de kerst verhuisd (voor eerste kerstdag zocht ze ook nog 2 inpakkers) want dat ging toch niet helemaal lukken.

Schat van een meid verder hoor, maar.... nouja..... ik heb ook even vriendelijk bedankt :P
Wat een idee inderdaad. :')
pi_196171585
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zo zijn er best veel mensen die in chaos verzuipen :{
En als je dan ook nog een partner vindt die net zo is, dan lijkt me dat helemaal problematisch.

Overigens heb ik geen verhuistrauma's. Eigen verhuizingen gingen altijd prima. Verhuizingen van vrienden en familie ook. Mochten mijn ouders echter ooit willen verhuizen :X :X :X dáár zou ik wel enorm tegen op kijken.
Ik ben zooo blij dat mijn ouders nu in een appartement wonen. Hebben lekker zelf op hun eigen tempo het huis kunnen uitruimen en wonen nu prima. Niet te klein, niet te groot. Volgende verhuizing wordt tussen zes plankjes of naar een verzorgings/verpleeghuis. En dat is al veel geregel maar gelukkig dus geen groot huis + tuin om uit te puinen.

Al dat gepraat over kolfrecht en kolfruimte deed me wel weer denken aan mijn werkgever toen ik mijn nierdonatie aankondigde: het was maar lastig, zeker omdat ik zo’n zes weken weg zou zijn.
Datzelfde jaar werd een zwangere collega (en we warme maar met drie en ons werk laat zich niet makkelijk vervangen dus kwam bij ons terecht) uitgebreid gefeliciteerd, met haar vier (?) maanden verlof en daarna nog een jaar of zo dat kolfrecht.
Ik gun het haar, ik gun het haar kind, maar ik had mezelf ook wel zo’n positive eerste reactie van mijn werkgever gegund :{ Is daarna wel goedgekomen, met excuus ook.
pi_196171614
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:55 schreef Candaasje het volgende:

De tweede zin:

En daarom wil ik verhuizers. Ik wil mijn vrienden niet ‘blij maken’ met een verhuisuitnodiging.
Zo ongemakkelijk :X
pi_196171646
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:59 schreef Cat-astrophe het volgende:

Ik ben zooo blij dat mijn ouders nu in een appartement wonen. Hebben lekker zelf op hun eigen tempo het huis kunnen uitruimen en wonen nu prima. Niet te klein, niet te groot. Volgende verhuizing wordt tussen zes plankjes of naar een verzorgings/verpleeghuis. En dat is al veel geregel maar gelukkig dus geen groot huis + tuin om uit te puinen.

Wij hebben ook nog steeds de wens (ondanks dat we hier heeeeelijk wonen, maar ja groooot) om te verhuizen nu we daar allebei nog de energie voor hebben naar een kleiner huis/appartement waar we, als 1 van ons gaat hemelen, ook alleen in kunnen blijven wonen.
Dat kan in dit huis nl. niet.
Soms denk ik, laat ook maar, fatalistisch gedacht: we zien het wel tegen de tijd dat het mot.
pi_196171653
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:51 schreef Blues het volgende:
Oh men Lucky wat een verhaal en wat een lieve chaoten :D Jouw J was jouw redder _O_

Yes Pee *G*

Enneh mijn verwijzing is binnen en mijn eigen Rund hing alweer aan de foon O+
(straks is er niks aan de hand heup en noemt ze het vreselijke F woord, maar dát ga ik dus niet doen >:O )
Lekker snel ^O^

Maar... wat is het vreselijke F woord? Vast iets heel voor de hand liggend :@
pi_196171686
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:00 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En daarom wil ik verhuizers. Ik wil mijn vrienden niet ‘blij maken’ met een verhuisuitnodiging.
Je moet het niet zo formuleren, maar sommige vrienden kunnen het alsnog wel leuk vinden om te helpen verhuizen hoor. Ik probeerde eerst ook altijd alles zo veel mogelijk zelf te doen, maar bij mijn laatste verhuizing hebben A, B en een goede vriendin meegeholpen en dat was eigenlijk vooral erg gezellig. Ik had alles al ingepakt en alle meubels al gedemonteerd, dus we waren supersnel klaar. We hebben in mijn nieuwe huis meteen de oven in gebruik genomen en kaneelbroodjes afgebakken. En daarna de pizzeria in mijn nieuwe wijk getest natuurlijk. 8-)
pi_196171697
quote:

[..]

Ik vind helpen verhuizen (mits dus gewoon de rotzooi al ingepakt, in elk geval alle losse kleine meuk) echt niet erg. De verhuizing van die goed georganiseerde vrienden was het echt heel gezellig. We waren ook snel klaar, dus nog tijd genoeg om met z'n allen in de tuin van het zonnetje te genieten met snacks.

Maar NIET met kerst. (of het moet écht uiterste nood zijn, maar dat was dit niet) :D
pi_196171716
quote:
Wat vind je daar ongemakkelijk aan? Alsin, op de manier van Candaasje is het ongemakkelijk, maar ook niet echt gebruikelijk volgens mij. Vaak is het toch gewoon dat veel mensen het aanbieden en dat je daar bij twee mensen ook gewoon echt op ingaat.
pi_196171720
Zie, is die blauwe stofzuiger me weer te snel af! :D
pi_196171726
Wat een verhaal @Lucky_Strike (mijn zus en vader zouden familie van deze mensen kunnen zijn). Ik heb wel gelachen :D

Had het ook even nodig.
SPOILER
pi_196171745
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:02 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Lekker snel ^O^

Maar... wat is het vreselijke F woord? Vast iets heel voor de hand liggend :@
Fysiotherapie :r
pi_196171750
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:02 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Lekker snel ^O^

Maar... wat is het vreselijke F(ysiotherapie)woord? Vast iets heel voor de hand liggend :@
pi_196171764
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een verhaal @:Lucky_Strike (mijn zus en vader zouden familie van deze mensen kunnen zijn). Ik heb wel gelachen :D

Had het ook even nodig.
SPOILER
Wat een frustratie :{ :*
pi_196171787
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:06 schreef Kaatje1 het volgende:

Je kent me :+
pi_196171805
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:05 schreef Myraela het volgende:

[..]

Wat vind je daar ongemakkelijk aan? Alsin, op de manier van Candaasje is het ongemakkelijk, maar ook niet echt gebruikelijk volgens mij. Vaak is het toch gewoon dat veel mensen het aanbieden en dat je daar bij twee mensen ook gewoon echt op ingaat.
Zoals Candaasje het citeerde klonk het niet echt als dat ze het zelf al had aangeboden.
En verhuizen op tweede kerstdag... ik ken één vriendin die ik zou durven vragen, bij de rest zou ik me veel te bezwaard voelen.
pi_196171810
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:08 schreef Blues het volgende:

[..]

Je kent me :+
Wees blij dat je niet in BE woont, want dan zou je het moeten hebben over het K-woord. :P
(Kinesitherapie)
pi_196171822
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:53 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat is ook mijn enige gedachte. Als je zo bent, krijg je toch niets op een fatsoenlijke manier gedaan.
Dat is wel waar het ongeveer op neer komt bij hen ja. We snappen helemaal niets van hun leven. We hebben geen idee hoe zij in hun levensonderhoud voorzien.

Toen we na een jaar ofzo weer die kant op gingen, liet hij me vol trots zijn goed georganiseerde mini-studio zien. Er stonden orders met labels, een stapel dozen hoog opgestapeld in een hoek en overal stond op wat er in zat. Ik had hem verteld dat de enige reden dat ik zo georganiseerd ben, luiheid is (ok, ook echt wel karakter). Ineens zag hij ook het licht _O- Ik betwijfel of het nog steeds zo is daar maar dat is niet mijn zaak. En ik ga het niet meer mijn zaak maken ook.
Spoilers!
pi_196171823
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:06 schreef Blues het volgende:

[..]

Fysiotherapie :r
Ah :D
pi_196171873
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Zoals Candaasje het citeerde klonk het niet echt als dat ze het zelf al had aangeboden.
En verhuizen op tweede kerstdag... ik ken één vriendin die ik zou durven vragen, bij de rest zou ik me veel te bezwaard voelen.
Ja dit was wel een vrij uitzonderlijk geval hoor. Zeg maar het type waarbij ik niet gek zou staan kijken als ze voorstellen om de wasmachine met de gezamenlijke kracht van onze aura's 3 verdiepingen naar beneden te sjouwen. En dat iedereen dat dan nog oprecht geloofd ook, dat dat een ding is.

Ofzo :')
  Official ESF Kreviewer dinsdag 10 november 2020 @ 16:16:27 #206
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196171950
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:16 schreef Kreator het volgende:

[..]

Sorry :@ :'(
pi_196171954
Oh, ik mag vanavond naar de F en ik kijk er zo naar uit O+ ik wacht al een ruime week :D
  Official ESF Kreviewer dinsdag 10 november 2020 @ 16:18:38 #209
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196171976
Ik heb echt al de hele dag H en ik heb al een P gehad en dat hielp niet, echt heel V soms.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 10 november 2020 @ 16:19:05 #210
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 10 november 2020 @ 16:19:28 #211
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196171998
Hoofdpijn. Paracetamol. Vervelend. Fucking. Hell.
Spoilers!
pi_196172013
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:18 schreef Kreator het volgende:
Ik heb echt al de hele dag H en ik heb al een P gehad en dat hielp niet, echt heel V soms.
Neem een I dan.
pi_196172019
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:18 schreef Kreator het volgende:
Heel V. K op je H :*
  Official ESF Kreviewer dinsdag 10 november 2020 @ 16:21:12 #215
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196172022
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoofdpijn. Paracetamol. Vervelend. Fucking. Hell.
Gg.
pi_196172032
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:21 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik heb ECG-gel gekocht en het werkt :) Bedankt voor het meedenken.
Spoilers!
pi_196172034
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:20 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Neem een I dan.
Sowieso I bij H :Y
  Official ESF Kreviewer dinsdag 10 november 2020 @ 16:21:59 #218
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196172035
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:21 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Heel V. K op je H :*
Kutjes op mijn hoofd? :@.
pi_196172043
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:21 schreef Kreator het volgende:

[..]

Stond die H toch voor Hallucinaties?
pi_196172046
quote:

[..]

Moest grinniken want had MI.
pi_196172056
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:21 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ha, wat fijn! ^O^
pi_196172058
L
Spoilers!
pi_196172064
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:22 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik probeer hier mijn hersens nog omheen te krijgen. Hoe is dat fysiek mogelijk? Meerdere op 1 hoofd? Dan zit je elkaar toch enorm in de weg? :? :?

Doe eens een paint!
pi_196172080
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:23 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik probeer hier mijn hersens nog omheen te krijgen. Hoe is dat fysiek mogelijk? Meerdere op 1 hoofd? Dan zit je elkaar toch enorm in de weg? :? :?

Doe eens een paint!
Jij onderschat Krea.
Spoilers!
pi_196172083
quote:

[..]

Het nadeel (?) van kutjes is dat er mensen aan vast zitten en mensen op je hoofd lijken me weer niet zo pijnreducerend? :?
pi_196172091
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:24 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Jij onderschat Krea.
De grootte van zijn hoofd was niet echt iets dat mij als abnormaal opviel tijdens de meet :D
pi_196172100
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:24 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Het nadeel (?) van kutjes is dat er mensen aan vast zitten en mensen op je hoofd lijken me weer niet zo pijnreducerend? :?
Als het lang genoeg duurt.......
pi_196172101
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:25 schreef Candaasje het volgende:

[..]

De grootte van zijn hoofd was niet echt iets dat mij als abnormaal opviel tijdens de meet :D
Ja maar hij is Krea.
Spoilers!
  Official ESF Kreviewer dinsdag 10 november 2020 @ 16:26:53 #229
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196172109
quote:
Het nadeel (?) van kutjes is dat er mensen aan vast zitten
Feminisme 2020. :7. Rip je politieke aspiraties.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 10 november 2020 @ 16:27:40 #230
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196172122
quote:
Gelukkig zijn het maar vrouwen. Dat scheelt.
pi_196172124
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja maar hij is Krea.
Kreatief?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 10 november 2020 @ 16:28:05 #232
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196172132
quote:
Fleshlight sluikreclame.
pi_196172134
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:23 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Doe eens een paint!
Ik ga hier geen paint van maken.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 10 november 2020 @ 16:28:33 #234
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196172139
quote:
Zei ik ook tegen mijn vriendin vannacht.
pi_196172144
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:28 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik ga hier geen paint van maken.
potloodtekening mag ook :Y
pi_196172146
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:27 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Kreatief?
^O^
Spoilers!
pi_196172176
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:28 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

^O^
Ik zie dat ie zelfs een hobbywinkel heeft O+

http://shop.kreateja.nl/nl/

Cute wel.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 10 november 2020 @ 16:31:43 #238
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196172192
quote:
Same experience. Opgelost.

pi_196172206
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:31 schreef Kreator het volgende:

[..]

Same experience. Opgelost.

[ afbeelding ]
Misschien moet je je standaarden eens wat verhogen :P

Gewoon maar een suggestie.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 10 november 2020 @ 16:34:52 #240
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196172236
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:32 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Misschien moet je je standaarden eens wat verhogen :P

Gewoon maar een suggestie.
pi_196172243
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:22 schreef Lonaa het volgende:

[..]

:D :@
pi_196172250
Duizend kutjes-quotealerts ;(
pi_196172252
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:34 schreef Kreator het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Jij begrijpt het ^O^
pi_196172260
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:21 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Oh wat goed! Voor je eh dinges.
pi_196172270
Spacedinges op je hoofd tegen de :r M-woord :r
pi_196172298
Kutjes *ping*
pi_196172322
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:09 schreef Candaasje het volgende:

Wees blij dat je niet in BE woont, want dan zou je het moeten hebben over het K-woord. :P
(Kinesitherapie)
*ril
pi_196172326
Dames, heren.... of wie dan ook met enige ervaring met Microsoft Teams; is het een meerwaarde om de app te installeren, of functioneert het ook wel goed in de browser?
pi_196172441
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:36 schreef Blues het volgende:

[..]

Oh wat goed! Voor je eh dinges.
Cefaly. Ja, ik ben er wel blij mee. Dat scheelt toch minimaal 120 euro per jaar.
Spoilers!
  Official ESF Kreviewer dinsdag 10 november 2020 @ 17:27:00 #250
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196172910
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:35 schreef Clubsoda het volgende:
Duizend kutjes-quotealerts ;(
Dat je denkt wow, ik moet wel iets tofs gezegd hebben dat iedereen mij quote.
En dan dit.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 10 november 2020 @ 17:27:39 #251
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196172913
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:41 schreef Candaasje het volgende:
Dames, heren.... of wie dan ook met enige ervaring met Microsoft Teams; is het een meerwaarde om de app te installeren, of functioneert het ook wel goed in de browser?
Het werkt miljoen keer beter in de app, want de browser versie heb ik nog nooit gebruikt.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 10 november 2020 @ 17:30:10 #252
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196172953
In de winkel. Alles gescand. Kak! Pinpas vergeten. Fucking fuck.

"Mag ik mijn boodschappen even laten staan? Pinpas vergeten. Kom zo terug."

'heeft u wel een telefoon met mobiel betalen bij u, meneer?' zei het vijftien jarig meisje bij de kassa.

"Ja"

' :') ...dan kunt u die ook tegen de pin houden, meneer! '

...

Ik word oud.
pi_196172982
quote:
8s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:30 schreef Kreator het volgende:

'heeft u wel een telefoon met mobiel betalen bij u, meneer?' zei het vijftien jarig meisje bij de kassa.

"Ja"

...

Ik word oud.
JIj hebt tenminste een telefoon met mobiel betalen. Ik heb dat niet. #stokoud
pi_196173083
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:27 schreef Kreator het volgende:

[..]

Het werkt miljoen keer beter in de app, want de browser versie heb ik nog nooit gebruikt.
Idem. App werkt, browser niet geprobeerd.
pi_196173123
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:27 schreef Kreator het volgende:

[..]

Zeg Teamsguru, verlicht mij eens, waarom werkt mijn chatfunctie niet? Ik kan hem niet vinden :')
pi_196173324
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:41 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Zeg Teamsguru, verlicht mij eens, waarom werkt mijn chatfunctie niet? Ik kan hem niet vinden :')
In de balk links?
pi_196173385
quote:
8s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:30 schreef Kreator het volgende:

"Ja"

...

Ik word oud.
_O-
pi_196173464
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:54 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

In de balk links?
Die is er niet :P
pi_196173532
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:03 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Die is er niet :P
Huh? Wat heb je dan in beeld?
pi_196173608
Ehrmagerd helemaal gemist dat dit in mn achtertuin een ding is *O*

@Myreala ook wel interessant voor jou misschien!

[ Bericht 15% gewijzigd door DancingPhoebe op 10-11-2020 18:22:00 ]
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_196173654
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:06 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Huh? Wat heb je dan in beeld?
[ afbeelding ]
Dit niet :D

Maar ze we kunnen nu vragen stellen via de mic. Dus komt goed. 8-)
pi_196173758
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:11 schreef DancingPhoebe het volgende:

@:Myreala ook wel interessant voor jou misschien!
Wat heeft hij met je achtertuin te maken?
Spoilers!
pi_196173776
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:21 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wat heeft hij met je achtertuin te maken?
:')
GEEN IDEE WAAR JIJ HET OVER HEBT :'(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_196173805
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:22 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

:')
GEEN IDEE WAAR JIJ HET OVER HEBT :'(
Spoilers!
pi_196174274
Vroeger op de middelbare school had ik een vriendin, waarbij met enige regelmaat kutjes gegeten werden.
Ik schoof graag aan, mijn moeder kookte geen mosselen.

De vraag hoeveel kutjes er op één hoofd passen lijkt me te horen bij de vraag hoeveel engelen er op de punt van een naald passen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 19:26:55 #266
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196174697
:W
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 19:28:53 #267
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196174735
Ik had Becel light op brood ipv boter. Gadverdamme, lang niet gehad, maar bah zeg.
pi_196174763
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:11 schreef DancingPhoebe het volgende:

@:Myreala ook wel interessant voor jou misschien!
Ik had het gezien, ja. :D Heel tof dat ze dit zo doen. Maar helaas geen vega-opties.
pi_196174769
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:28 schreef derLudolf het volgende:
Ik had Becel light op brood ipv boter. Gadverdamme, lang niet gehad, maar bah zeg.
Je moet er ook hagelslag overheen doen he.
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 19:31:37 #270
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196174805
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:30 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Rollade :9
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:44:02 #271
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196175182
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:30 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ben je nou nog bezig met je niet boter actie! :(
pi_196175266
Lezing is wel interessant. Maar jeez, 2,5 uur verder inmiddels :D
pi_196176041
Zeeman maar kijken dan zo? Kees is wel beetje king in dit gerne maar dat is geloof ik weer over.
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:14:53 #274
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196176082
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:13 schreef kree het volgende:
Zeeman maar kijken dan zo? Kees is wel beetje king in dit gerne maar dat is geloof ik weer over.
???
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_196176159
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:14 schreef golfer het volgende:

[..]

???
Zeeman confronteert @RTL5 Half 9
Do what you love, love what you do!
pi_196176521
Zo, sufgeluld :D

Maar was dus erg interessant. ^O^ Nu tijd voor thee en een serie.
pi_196176648
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:35 schreef Candaasje het volgende:
Zo, sufgeluld :D

Maar was dus erg interessant. ^O^ Nu tijd voor thee en een serie.
Nog op je handen moeten zitten?
Spoilers!
pi_196176812
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:42 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nog op je handen moeten zitten?
Nee viel erg mee. Wel af en toe commentaar zitten mompelen (niet echt tegen een persoon gericht), maar gewoon met de mic uit :P .
Maar over het algemeen was het of veel info die ik al gekregen had in het eerste jaar (echt, die Belgische opleiding is belachelijk grondig, ook op dit punt), de eerste spreekster was zelf een dierenarts die gestopt is in de veehouderij (vnl. varkenshouderij) en Varkens in Nood en Dier&Recht heeft opgericht en ook voor Caring Vets werkt, en de tweede spreker was een dierenarts werkzaam voor de NVWA (daar zat er trouwens nog iemand van in de 'zaal' ) en die legde de regelgeving uit, en zijn eigen ervaring.

Maar ging gewoon heel open en eerlijk. En het was behoorlijk genuanceerd. Uiteindelijk ook nog met een groepje van 10 (waaronder de 2 sprekers) wat stellingen besproken. :)

En eigenlijk was de echte aanleiding de CO2 bedwelming voor varkens. Daar was iedereen het unaniem over eens dat het gewoon verboden moet worden. Teveel dierenleed. (Elektrocutie werkt, mits goed uitgevoerd beter/sneller/minder pijn. Maar dat betekent vaak wel minder dieren per uur die geslacht kunnen worden, wil je het goed doen. )
pi_196176878
Oh en ik was verbaasd over de stellingen; van 'humane slacht bestaat niet' tot 'dierenwelzijn kan niet genoeg gewaarborgd worden in slachthuizen.

Echt, dat ga je in BE nog niet vinden hoor. Nederland is wat dat betreft al heel wat verder in dit soort onderwerpen bespreken.
pi_196176918
En ik had niet dat hele zakje pure chocoladepepernoten moeten leegschranzen ondertussen. Allemachtig wat ben ik misselijk :')

/godstraftonmiddelijk
pi_196177067
Zo, dat was een interessante bijlees. Met name de laatste paar pagina's ;)

Verhuizen: na verhuizing van ex en mij naar dit huis heb ik mezelf beloofd om als we naar een koophuis zouden gaan, het uit te besteden. Wat een hel. We gingen van 39m2 naar een nieuwbouw eengezinswoning van 114m2. Volgens de info van de verhuurder zou die worden opgeleverd met witte binnenmuren, dus wij dachten, prima, willen toch maar op één muur een kleur, dus die muur schilderen en dan laminaat leggen en dan is t klaar voor meubels. We zouden op donderdag de sleutel krijgen en hebben toen de huur zodanig opgezegd dat we de dinsdag erna eind vd middag ons oude app moesten opleveren.
Bleek een week van tevoren dat de muren helemaal niet wit werden opgeleverd, alleen in de woonkamer wel, rest gewoon van die afgemeerde gibo blokken.. Hoorden we niet eens van de verhuurder, maar van overburen die we toevallig kenden die een week eerder sleutel kregen. Dus uiteindelijk kregen we donderdag eind vd middag de sleutel en moesten we alle muren op de 1e verdieping en het washok op de zolder voorstrijken en alle muren op de begane grond, 1e verdieping en washok op zolder schilderen, overal laminaat leggen, alles verhuizen en oude huis schoonmaken.

Tot overmaat van ramp was ex de zaterdag weg ivm een toernooi dat al heel lang gepland stond, nog voor opleverdatum bekend werd, en kreeg hij maandag en dinsdag geen vrij van werk. Ik heb donderdag hele middag/avond staan voorstrijken. Vrijdag kwamen gelukkig vrienden van hem helpen en hebben we met zes man tegelijk staan voorstrijken in ochtend en schilderen in avond. Zaterdag en zondag heb ik met ouders en broer+vriendin van ex laminaat gelegd overal. Maandag hele dag inpakken, het huis was zo klein dat we nog niet alles eerder konden inpakken/uit elkaar halen omdat we de dozen etc niet kwijt konden dan. Maandagmiddag verhuiswagen gehaald. Zouden eigenlijk stuk of 8 man komen helpen, maar kwamen uiteindelijk maar 3. Drama. Uiteindelijk om 00.30 de verhuisbus terug gebracht, 1.30 in bed. Maar hadden niet alles mee gekregen. Werd ik dinsdagochtend gebeld van m'n werk dat er iemand was voor een afspraak en er niemand was om die afspraak te doen, dus daar nog heen gemoeten (miscommunicatie met een student). Daarna dinsdagmiddag nog in m'n eentje alle laatste spullen naar nieuwe huis gebracht en zo goed en kwaad als het ging nog wat schoon gemaakt.

De dag erna had ik een afspraak op werk met m'n twee promotoren en twee copromotoren en ik was zo kapot dat ik echt in staat was bij elke vraag in huilen uit te barsten. Gelukkig waren ze heel positief en was de afspraak maar kort. Ben daarna naar huis gegaan en heb drie uur in bad gelegen om even bij te komen..

Dat nooit meer!!

Verhuizing van ex was beter geregeld, hij ging met zes vrienden met spullen heen en weer van ons huis naar zijn nieuwe huis en ik heb daar in m'n eentje op m'n gemak alle IKEA meubels in elkaar gezet ondertussen. Ideaal. Was ook zo klaar.
Bij de vorige verhuizing waren dan ook ongeveer zes dozen van hem en dertig van mij. Verklaart wel wat ;)
pi_196177192
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:50 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Nee viel erg mee. Wel af en toe commentaar zitten mompelen (niet echt tegen een persoon gericht), maar gewoon met de mic uit :P .
Maar over het algemeen was het of veel info die ik al gekregen had in het eerste jaar (echt, die Belgische opleiding is belachelijk grondig, ook op dit punt), de eerste spreekster was zelf een dierenarts die gestopt is in de veehouderij (vnl. varkenshouderij) en Varkens in Nood en Dier&Recht heeft opgericht en ook voor Caring Vets werkt, en de tweede spreker was een dierenarts werkzaam voor de NVWA (daar zat er trouwens nog iemand van in de 'zaal' ) en die legde de regelgeving uit, en zijn eigen ervaring.

Maar ging gewoon heel open en eerlijk. En het was behoorlijk genuanceerd. Uiteindelijk ook nog met een groepje van 10 (waaronder de 2 sprekers) wat stellingen besproken. :)

En eigenlijk was de echte aanleiding de CO2 bedwelming voor varkens. Daar was iedereen het unaniem over eens dat het gewoon verboden moet worden. Teveel dierenleed. (Elektrocutie werkt, mits goed uitgevoerd beter/sneller/minder pijn. Maar dat betekent vaak wel minder dieren per uur die geslacht kunnen worden, wil je het goed doen. )
Dat klinkt als echt iets voor jou ^O^ Fijn ook dat ze veel ruimte voor verbetering zien, dat geeft weer een beetje hoop lijkt me.

Waar koop je die kruidnoten?
Spoilers!
pi_196177229
Vlindertje :o :X
Spoilers!
pi_196177278
Oef vlinder, wat een dagen waren dat :o
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 21:24:00 #285
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_196177448
Sharon Dijksma de nieuwe Burgemeester van Utrecht.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_196177524
Vlindertje ...hel op de fiets. -O-

Ja, de nieuwe analoge agenda besteld voor 2021. Digitaal gebeurt ook wel wat, in aanvulling op de rode agenda.
Blijf het prettig vinden om die als eerste te gebruiken om in te kalken, afspraken te overzien in een week ( en daarna) en allerlei belangrijke papieren te verzamelen.
Rijam - weekagenda - een rode w/

Gebruiken jullie (nog) een papieren agenda?
#ouwerwets.
pi_196177540
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:24 schreef borisz het volgende:
Welkom. w/
pi_196177595
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:27 schreef AnneX het volgende:
Vlindertje ...hel op de fiets. -O-

Ja, de nieuwe analoge agenda besteld voor 2021. Digitaal gebeurt ook wel wat, in aanvulling op de rode agenda.
Blijf het prettig vinden om die als eerste te gebruiken om in te kalken, afspraken te overzien in een week ( en daarna) en allerlei belangrijke papieren te verzamelen.
Rijam - weekagenda - een rode w/

#ouwerwets.
Hij ligt op tafel.. wilde de gup graag.

Nu maar een tablet waarmee ze ook in onze agenda kan kijken... daar ging de vraag uiteindelijk om zo bleek :)
Dat ze kon zien waar ik zou zijn zonder dat ze me moet bellen :)
pi_196177657
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:30 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hij ligt op tafel.. wilde de gup graag.

Nu maar een tablet waarmee ze ook in onze agenda kan kijken... daar ging de vraag uiteindelijk om zo bleek :)
Dat ze kon zien waar ik zou zijn zonder dat ze me moet bellen :)
Heeft gup geen stalk app.geïnstalleerd? 😎
  dinsdag 10 november 2020 @ 21:36:08 #290
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196177718
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:24 schreef borisz het volgende:
Goede! Vrouw, links, uitgesproken.
Dat zal onder heel wat mensen in Utrecht heftige tegenstand oproepen. ;)
Poef.....gone! ©golfer
pi_196177783
quote:

[..]

Welkom. w/
Daar kunnen ze denk ik best tevreden mee zijn
  dinsdag 10 november 2020 @ 21:41:05 #292
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196177821
quote:

#ouwerwets.
Ik altijd nog. Elk jaar weer koop ik een Brepols weekagenda.
Poef.....gone! ©golfer
pi_196177937
Ik heb al zeker 10 jaar geen papieren agenda meer. Ik zie er het nut niet van in.
Spoilers!
pi_196178001
Ik geloof dat ik nu zo’n 5-6 jaar geen papieren agenda meer heb. Had, na schoolagenda’s, altijd een succesagenda.
pi_196178004
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:33 schreef AnneX het volgende:

[..]

Heeft gup geen stalk app.geïnstalleerd? 😎
Nee.. en ik stalk de gup ook niet :)

Al kan de ex het wel dus in geval van serieuze paniek kan het wel.

Maar verder vind ik dat eigenlijk niet helemaal mijn ding. Dus geen gestalk hier :)
pi_196178077
Voor het werk nog een papieren agenda, dan kon ik zonder computer handiger afspraken plannen (bij vervolgoverleggen was ik vaak sneller met controle van een voorsteldatum dan de digitale mensen :7 ). Met al het thuiswerken heeft hij nu weinig nut, altijd pc bij de hand met digitale agenda. Maar misschien koop ik er toch eentje, voor als het tegen de zomer wellicht weer normaal wordt.

Privé al jaren digitaal, zou niet anders willen.
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:01:20 #297
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196178274
Hier gebruiken we een Google spreadsheet en Microsoft 365 outlook als agenda :+

Verder las ik van helse verhuizingen, had ik een intressant gesprek met een collega die zoon van een nertsen fokker bleek te zijn (nu even een ding hier) en slaap ik de komende nachten op een eiland O+

Nu lekker slapen, want de wekker gaat om 5.30,want er wordt hier om 6.00 begonnen met werken :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 22:03:27 #298
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_196178323
Masterchef Profs nu begonnen op de BBC!

En ook al een jaar of twaalf geen papieren agenda meer :P. Sinds ik de middelbare school heb verlaten.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_196178416
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat klinkt als echt iets voor jou ^O^ Fijn ook dat ze veel ruimte voor verbetering zien, dat geeft weer een beetje hoop lijkt me.

Waar koop je die kruidnoten?
Ja, was tof!

Albert Hein heeft ze hier. Van Bolletje zijn ze. (De jumbo heeft alleen huismerk puur chocolade, en daar zit melkpoeder in)

Ik ben nog steeds een beetje misselijk :')
pi_196178478
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:54 schreef Candaasje het volgende:
En ik had niet dat hele zakje pure chocoladepepernoten moeten leegschranzen ondertussen. Allemachtig wat ben ik misselijk :')

/godstraftonmiddelijk
Plus had van de week dubbel puur in de aanbieding. Ik vind de witte zo lekker :P
pi_196178627
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:36 schreef golfer het volgende:

[..]

Goede! Vrouw, links, uitgesproken.
Dat zal onder heel wat mensen in Utrecht heftige tegenstand oproepen. ;)
Heeft Sharon wel werk afgemaakt in A’dam?
Zoals de verzonken grachtenmuren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')