abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196164895
Dus.

Ik sloot hem kennelijk.

[ Bericht 81% gewijzigd door Candaasje op 10-11-2020 10:23:02 ]
pi_196164917
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 08:46 schreef Isabeau het volgende: [..] Hey, mijn 'alcohol probleem'. Moest deze week nog iets invullen daarover en had als keus 'tot 2 per dag' of 'nooit'. En ik zit serieus dichter tegen nooit aan dan 2 per dag. Maar nooit is niet waar. En 'tot 2 per dag' klinkt in mijn oren al bijna als een alcoholist :') Vragen ze in die voetafdruktestjes ook of je kinderen hebt? Want dat schijnt dus echt enorm uit te maken en is nogal controversieel om aan te halen :X De laatste keer dat ik zo'n testje deed hadden ze daar geen interesse in en was mijn zuivel inname mijn grootste vervuiler.
Maar toch snap ik daar heel weinig van. Want wanneer wordt de carbon foodprint van mijn kind dan van hemzelf? Op z'n 18e? Of blijf ik dat altijd meeslepen? Want dan moet mijn moeder ook mijn afdruk bij de hare optellen (of de helft? En de andere helft bij mijn vader?) en zo tel je alles altijd dubbel? :? Ik heb een driepersoonhuishouden en een enorme afdruk omdat ik een van de leden van de huishouden zelf gebaard heb, maar een polyamoreus huishouden van drie mensen veel lager omdat ze niet elkaars moeder zijn? Ik snap het niet :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 10 november 2020 @ 09:13:50 #3
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196164952
Morge. Moe. Geen zin meer. Niks te klagen, FML.

Tevens collega's die tijdens de standup wensen dat je je camera aan hebt. :r. Fuck off.
pi_196165164
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:11 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Maar toch snap ik daar heel weinig van. Want wanneer wordt de carbon foodprint van mijn kind dan van hemzelf? Op z'n 18e? Of blijf ik dat altijd meeslepen? Want dan moet mijn moeder ook mijn afdruk bij de hare optellen (of de helft? En de andere helft bij mijn vader?) en zo tel je alles altijd dubbel? :? Ik heb een driepersoonhuishouden en een enorme afdruk omdat ik een van de leden van de huishouden zelf gebaard heb, maar een polyamoreus huishouden van drie mensen veel lager omdat ze niet elkaars moeder zijn? Ik snap het niet :D
Mwah ik denk dat kinderen sowieso meer afval produceren
pi_196165218
quote:

Je hebt natuurlijk iets 'geproduceerd' wat een voetafdruk heeft. En elk kind zal weer eten, reizen, electronica kopen, kleren kopen etc. Dus dat is dan weer een nieuwe voetafdruk op deze planeet. En als je 5 kinderen hebt, dan 5x zo'n voetafdruk. Iemand met 1 kind heeft dat maar 1x. Als jij overlijdt, dan blijft er als het goed is dus nog zo'n voetafdruk van jou over. Of velen. Als ik naar mijn opa's en oma's kijk, dat zijn in totaal 4 mensen dan wow :D

Wacht, ik tel het even bij elkaar op.
11 kinderen
16 kleinkinderen
16 achterkleinkinderen
1 eh, achterachterkleinkind?

Dus die 4 mensen hebben in totaal (tot nu toe!) voor 44 extra voetafdrukken gezorgd :o
Beetje scheve cijfers, want mijn vader komt uit een gezin met 10 kinderen en mijn moeder was enigskind 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_196165280
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 08:52 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Je had ook echt een rotdag op werk. Hopelijk ben je nu niet weer hele dag aan het testen of ellenlange meetings.
Sterkte.

Ik had zondag op maandag geen oog dichtgedaan. De Chinees hield me wakker en onrustig. Dat voorlopig echt niet meer. Vannacht om half 5 weer onrustig maar gelukkig ging het alsnog beter dan zondag op maandag.
Om 10u bespreking (zo'n hekel aan) en verder 2 moeilijke dingen vandaag op werk. Maar we zien wel weer.
Ben alweer 2 uur bezig :Y) Maar net een productieve meeting gehad met de leverancier dus we zijn weer wat stappen dichterbij de oplossing :)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_196165494
quote:

[..]

Is ook lastig te berekenen. Ik sloot het vorige topic met:

quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:06 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Nee, althans, wel met hoeveel personen je een huishouden voert, dacht ik. Maar het was dus voor mij in het geval met reizen voordeliger om kinderen te hebben, dan niet, door de wat kromme vraagstelling :')

Maar het zou zeker wel verschil moeten maken. Hoewel ze in die testjes een voetafdruk verbinden aan de persoon, dus het kind dan een eigen voetafdruk heeft. Je zou denk ik om het beste beeld te krijgen, allemaal zo'n test moeten doen, en gasverbruik/afval/etc. Per gezinslid moeten bekijken, en dan alle voetafdrukken bij elkaar optellen.

Ik heb nu de voetafdruk van C. En mij samen berekend. Individueel zou ik lager uitkomen, ga ook vanuit.
Het is toch allemaal een momentopname. Als je kinderen later uit huis gaan, kunnen ze voor hun eigen huishouden hun footprint berekenen :) .

Maar ik geef Isa wel gelijk dat het ondanks dat het een controversieel onderwerp is, het op zich best vaker ter tafel zou mogen komen. Dat de keuze voor een kind (zeker in deze westerse maatschappij, waar we in relatief enorme luxe leven) wel echt grote impact heeft.op het milieu/ecologie/etc.
Niet dat ik het iemand ook maar wil verbieden om een kind te krijgen, zeker niet, maar ik heb toch ergens wel moeite met 'grote(re) gezinnen'. Dat je meer mensen achterlaat dan met hoeveel je kwam.

(Dat ze dat in Afrika ook doen weet ik, maar daar overleeft een groot percentage kinderen het niet eens, en daarbij is hun gezamenlijke voetafdruk veel en veel kleiner dan de 'onze')
  Official ESF Kreviewer dinsdag 10 november 2020 @ 09:56:04 #8
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196165578
JOUW VOETAFDRUK IS GROTER DAN HET GEMIDDELDE IN NEDERLAND

NOU NEE HOOR, DAAR GELOOF IK GEEN ENE REET VAN.
pi_196165614
Voeten worden ook steeds groter. Just saying.
pi_196165616
quote:
81s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:56 schreef Kreator het volgende:
JOUW VOETAFDRUK IS GROTER DAN HET GEMIDDELDE IN NEDERLAND

NOU NEE HOOR, DAAR GELOOF IK GEEN ENE REET VAN.
Welke schoenmaat heb je ? :P
pi_196165617
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:59 schreef Myraela het volgende:
GMTA 8-)
pi_196165638
Ik ben een blog aan het lezen over iemand die zelfvoorzienend/zero waste wil leven. Ze heeft nu ook een kind. Het is verbazingwekkend hoe veel ze kan besparen voor milieu en portemonnee door goed op te letten bij de inkopen. Ik vind het wel interessant. Al was het blog zonder kind stukken leuker maar ze raakt er vast ooit wel over uitgepraat.

Het viel me trouwens gisteren tijdens die tests op dat er een aantal keer specifiek naar groenten uit diepvries en conserven werd gevraagd. Het kwam op me over alsof dat slechter is. Ik heb nooit gelet op de herkomst van mijn pak erwtjes. Ik zal toch eens kijken wat er op staat.
Spoilers!
pi_196165660
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Al was het blog zonder kind stukken leuker maar ze raakt er vast ooit wel over uitgepraat.
Dit is wel echt met veel bloggers. :D Volg ik foodbloggers op insta, zie ik ineens allemaal babyfoto's.
pi_196165775
Die blogster van mij is sowieso steeds maffer aan het doen. Ik ben pas in 2016 met haar verhaal maar ik heb het vermoeden dat we de antivax-kant op gaan straks voor dat kind. Dan ben ik wel klaar met lezen.

Net las ik dit :') http://wegnaarzelfvoorzie(...)c-papier_23.html?m=1
Spoilers!
pi_196165813
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:26 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mwah ik denk dat kinderen sowieso meer afval produceren
De eerste drie jaar wel, met al die luiers. (Hoewel zat mensen voor wasbare luiers kiezen.) Maar daar tegenover staat een hele periode zonder dierlijke (niet-menselijke ;) ), vlees, sowieso weinig voedsel, geen eigen autoritten etc. Volgens mij is het niet zo eenduidig te stellen.
pi_196165821
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:59 schreef Myraela het volgende:
Ik heb schoenen die ineens echt te groot zijn. Blijkbaar lagen die al een paar jaar achterin een kast en heb ik ze alleen tig kilo geleden aangehad. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 10 november 2020 @ 10:15:49 #17
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_196165840
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:13 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

De eerste drie jaar wel, met al die luiers. (Hoewel zat mensen voor wasbare luiers kiezen.) Maar daar tegenover staat een hele periode zonder dierlijke (niet-menselijke ;) ), vlees, sowieso weinig voedsel, geen eigen autoritten etc. Volgens mij is het niet zo eenduidig te stellen.
Maar wasbare luiers geven toch ook meer afval in de vorm van afvalwater, met zeep? Dat ook weer gereinigd moet worden. Ik vind het allemaal zo ondoorzichtig als wat.
pi_196165867
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk iets 'geproduceerd' wat een voetafdruk heeft. En elk kind zal weer eten, reizen, electronica kopen, kleren kopen etc. Dus dat is dan weer een nieuwe voetafdruk op deze planeet. En als je 5 kinderen hebt, dan 5x zo'n voetafdruk. Iemand met 1 kind heeft dat maar 1x. Als jij overlijdt, dan blijft er als het goed is dus nog zo'n voetafdruk van jou over. Of velen. Als ik naar mijn opa's en oma's kijk, dat zijn in totaal 4 mensen dan wow :D

Wacht, ik tel het even bij elkaar op.
11 kinderen
16 kleinkinderen
16 achterkleinkinderen
1 eh, achterachterkleinkind?

Dus die 4 mensen hebben in totaal (tot nu toe!) voor 44 extra voetafdrukken gezorgd :o
Beetje scheve cijfers, want mijn vader komt uit een gezin met 10 kinderen en mijn moeder was enigskind 8-)
Snap ik hoor. Het is misschien een semantische discussie maar 'verantwoordelijk zijn voor het ontstaan van een nieuwe foot print' klinkt niet hetzelfde als 'je hebt zélf een grotere foot print'. Zeker niet als dat gevolgd wordt door 'ik mag best een Hummer rijden of vier keer per jaar op vliegvakantie want mijn foot print is klein genoeg omdat ik geen kinderen heb' :P

Waarbij het me evident lijkt dat de afdruk van je kind(eren) optelt bij je huishouden en ook dat het zinnig is om je af te vragen of je meer mensen wilt achterlaten dan jijzelf, wat @Candaasje al zegt.
pi_196165909
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:15 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Maar wasbare luiers geven toch ook meer afval in de vorm van afvalwater, met zeep? Dat ook weer gereinigd moet worden. Ik vind het allemaal zo ondoorzichtig als wat.
Wasnoten :P Maar je hebt gelijk hoor. Dat vond ik wel mooi aan een van de latere seizoenen van The Good Place, alle keuzes zijn zo verdomde complex geworden met zoveel wijdreikende consequentie, dat je het gewoon bijna niet goed kan doen.
pi_196165920
quote:

[..]

Het idee van de blogster is om tweedehands biologische wasbare luiers te kopen. Die was je dan op het zuinigste programma met minder dan de helft wasmiddel dan wordt aangeraden door de fabrikant. Ik denk dat dat echt wel heel veel productie, vervoer en afval scheelt. Maar je moet er wel zin in hebben. Billendoekjes en zoogcompressen zijn uiteraard ook wasbaar.
Spoilers!
pi_196165923
En hoeveel autoritjes worden er gemaakt die zonder kind niet gemaakt zouden worden, naar een kinderopvang om maar wat te noemen. :+

Interessante materie, dat wel. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_196165974
Tweedehandse biologische wasbare luiers en dan heel zuinig wassen. Ik wil echt wel op dingen letten, maar het mag van mij wel een beetje normaal en leuk blijven. :')
pi_196165975
Je hebt ook zero waste mensen die elimination communication doen met een baby, waarbij de baby al op heel jonge leeftijd aan zou moeten kunnen geven wanneer hij moet poepen. Ik volg op Youtube het kanaal The Green Closet (over duurzame kleding) en zij vertelde dat ze dat deed met de baby en dat je dan veel minder luiers nodig had --> minder wassen.
pi_196166002
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:23 schreef IJsdraakje het volgende:
En hoeveel autoritjes worden er gemaakt die zonder kind niet gemaakt zouden worden, naar een kinderopvang om maar wat te noemen. :+

Maar dat zijn allemaal geen gegevens, dat kan ook op de fiets en veel mensen gaan minder werken als er kinderen komen.

Dat bedoel ik denk ik ook, dat er geen vaste waarde is voor 'kind' die je weg kan strepen voor '300 gram vlees per persoon, per dag', maar dat het een integraal onderdeel is van hoe je je huishouden voert.
pi_196166020
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:23 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Het idee van de blogster is om tweedehands biologische wasbare luiers te kopen. Die was je dan op het zuinigste programma met minder dan de helft wasmiddel dan wordt aangeraden door de fabrikant. Ik denk dat dat echt wel heel veel productie, vervoer en afval scheelt. Maar je moet er wel zin in hebben. Billendoekjes en zoogcompressen zijn uiteraard ook wasbaar.
Maar veel wasbare luiers hebben (papieren) inleggers die je weg moet gooien. Ik bedoel maar :D
pi_196166034
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:27 schreef Myraela het volgende:
Tweedehandse biologische wasbare luiers en dan heel zuinig wassen. Ik wil echt wel op dingen letten, maar het mag van mij wel een beetje normaal en leuk blijven. :')
Ik moet zeggen dat ik hier ook wel afhaak. Tweedehands ok, maar dat doe ik voor mijn eigen ondergoed ook niet. Dus ik denk ook niet dat ik dat snel voor mijn kind zou doen.

Wasbaar mogelijk wel, lijkt me ook wat fijner dan al die plastic luiers.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:27 schreef Tele6 het volgende:
Je hebt ook zero waste mensen die elimination communication doen met een baby, waarbij de baby al op heel jonge leeftijd aan zou moeten kunnen geven wanneer hij moet poepen. Ik volg op Youtube het kanaal The Green Closet (over duurzame kleding) en zij vertelde dat ze dat deed met de baby en dat je dan veel minder luiers nodig had --> minder wassen.
Ja wel eens over gelezen. Begreep alleen wel (geloof eens in een topic in OUD dat het ter sprake kwam) dat kinderen tot een bepaalde leeftijd eigenlijk heel niet goed bewust kunnen aangeven dat ze aandrang hebben. Gewoon ontwikkelingstechnisch niet. Dus het is meer dat je als ouder heel subtiele veranderingen in het gelaat/houding e.d. op gaat merken, en je daar op gaat reageren.

Ik zou er gek van worden, voortdurend in de waakstand of kind niet moet plassen/poepen. :{
pi_196166039
quote:
Ja dat lijkt mij ook. Al was ik altijd al heel zuinig dus dat is geen concessie.
Spoilers!
pi_196166047
Sowieso is dat al niet combineren met een baan buiten de deur. Niet voor veel mensen haalbaar denk ik.
pi_196166060
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:32 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik hier ook wel afhaak. Tweedehands ok, maar dat doe ik voor mijn eigen ondergoed ook niet. Dus ik denk ook niet dat ik dat snel voor mijn kind zou doen.

Wasbaar mogelijk wel, lijkt me ook wat fijner dan al die plastic luiers.
[..]

Ja wel eens over gelezen. Begreep alleen wel (geloof eens in een topic in OUD dat het ter sprake kwam) dat kinderen tot een bepaalde leeftijd eigenlijk heel niet goed bewust kunnen aangeven dat ze aandrang hebben. Gewoon ontwikkelingstechnisch niet. Dus het is meer dat je als ouder heel subtiele veranderingen in het gelaat/houding e.d. op gaat merken, en je daar op gaat reageren.

Ik zou er gek van worden, voortdurend in de waakstand of kind niet moet plassen/poepen. :{
Wat ik begreep was dat er ook een 'light' versie was. Sommige kinderen hebben een redelijk vast ritme van wanneer ze poepen en sommige kinderen gedragen zich anders als ze moeten poepen, en dan let je alleen daarop, zodat je iig geen poepluiers hebt.

Het lijkt mij ook erg vermoeiend ja :')
pi_196166065
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:33 schreef Clubsoda het volgende:
Sowieso is dat al niet combineren met een baan buiten de deur. Niet voor veel mensen haalbaar denk ik.
Borstvoeding blijven geven als je werkt als vrouw is al (vaak) een crime begreep ik. Dus zonder luiers lijkt me helemaal niet te doen nee.
pi_196166071
Vandaag komt PostNL, DPD en DHL bij mij langs. Heb ik ze dan allemaal? :D :')
pi_196166075
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:33 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vraag me af of je een kinderdagverblijf al zo ver zou kunnen krijgen om überhaupt wasbare luiers te gebruiken.
pi_196166091
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:30 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Maar dat zijn allemaal geen gegevens, dat kan ook op de fiets en veel mensen gaan minder werken als er kinderen komen.

Dat bedoel ik denk ik ook, dat er geen vaste waarde is voor 'kind' die je weg kan strepen voor '300 gram vlees per persoon, per dag', maar dat het een integraal onderdeel is van hoe je je huishouden voert.
Nee, maar daarom ook juist. Er zijn teveel variabelen om het te vergelijken. Ja, ze rijden zelf geen auto, maar er wordt wel gereden omdat er kinderen zijn (want weet ik veel wat voor redenen, ze kunnen nog niet rechtop zitten of er moet een wagen mee ofzo). Zelfde dat, in het geval van borstvoeding het kind zelf geen "los" eten nodig heeft, maar de moeder heeft wel weer meer voeding nodig.

En dat zijn alleen maar dingen die ik als iemand zonder kinderen kan bedenken die het ingewikkelder maken om te vergelijken. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_196166097
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:35 schreef Myraela het volgende:
UPS mis je nog :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:35 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik vraag me af of je een kinderdagverblijf al zo ver zou kunnen krijgen om überhaupt wasbare luiers te gebruiken.
Volgens mij zijn die er wel, die dat wel doen. Maar dan krijg je als ouder gewoon de natte luier in een zakje mee teurg. Wassen moet je zelf doen.
pi_196166099
quote:
UPS en GLS mis ik nog. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_196166102
Ah, bummer. Volgende keer beter mijn best doen.
pi_196166175
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:34 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Borstvoeding blijven geven als je werkt als vrouw is al (vaak) een crime begreep ik. Dus zonder luiers lijkt me helemaal niet te doen nee.
Dat eerste valt wel mee vond ik. Hoewel er ook beroepen zijn waarbik het een stuk lastiger is, maar ook daar heb je gewoon kolfrecht.
pi_196166198
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 08:53 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Jouw uitslag gemist denk maar vast ook negatief *O*
Wij waren allebei zaterdag al negatief. Maar F. was degene met exposure en die heeft op kosten van de baas vandaag opnieuw een stick-in-the-brain gehad. Die dus nogmaals negatief was. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_196166204
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:31 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Maar veel wasbare luiers hebben (papieren) inleggers die je weg moet gooien. Ik bedoel maar :D
Die zijn natuurlijk ook wasbaar he :{w
Spoilers!
pi_196166210
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:35 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Er zijn wel linksdraaiende kinderdagverblijven te vinden :Y sowieso is het voor hen geen extra werk, je geeft schone luiers mee en krijgt vieze terug, zij hoeven alleen te wisselen. En veel ouders doen hybride met wasbaar en wegwerp voor opvang/opa's en oma's.
pi_196166216
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:21 schreef Clubsoda het volgende:

Wasnoten :P Maar je hebt gelijk hoor. Dat vond ik wel mooi aan een van de latere seizoenen van The Good Place, alle keuzes zijn zo verdomde complex geworden met zoveel wijdreikende consequentie, dat je het gewoon bijna niet goed kan doen.
Ja, dat vond ik ook een mooie boodschap in The Good Place :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:02 schreef Myraela het volgende:

Dit is wel echt met veel bloggers. :D Volg ik foodbloggers op insta, zie ik ineens allemaal babyfoto's.
Ik ben met sommige bloggers gestopt met dit als belangrijkste reden. En ik begrijp dat een kind je hele wereld plots is, maar ik zat er niet op te wachten om ipv over lekkere, gezonde recepten ineens over babyhapjes te lezen :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_196166254
Pakketje van de Oriental Webshop. Ik heb per ongeluk twee keer vissaus besteld. En de Kewpie was niet leverbaar. Nou kan ik nog steeds geen Kewpie proberen, ik wacht daar al 10 jaar op ;(
Maar gelukkig is er weer panko, sambal, noedels, citroengras en meer.

En uiteraard duizend stukken plastic in die doos. Jammer weer. Kartonnen vulmateriaal composteer ik.
Spoilers!
pi_196166264
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:43 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat eerste valt wel mee vond ik. Hoewel er ook beroepen zijn waarbik het een stuk lastiger is, maar ook daar heb je gewoon kolfrecht.
Ah ok. Ja ik zag het bij schoonzus, die is toen gestopt met borstvoeding. (Vond dat overigens geen ramp geloof ik.)
En ik vraag me wel af hoe dat op mijn vorige werkplek was gegaan. Daar was het vaak al een gekkenhuis, en werden regelmatig pauzes opgeofferd. Dan wordt je recht ook krijgen wel lastiger.
pi_196166272
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Pakketje van de Oriental Webshop. Ik heb per ongeluk twee keer vissaus besteld. En de Kewpie was niet leverbaar. Nou kan ik nog steeds geen Kewpie proberen, ik wacht daar al 10 jaar op ;(

En uiteraard duizend stukken plastic in die doos. Jammer weer. Kartonnen vulmateriaal composteer ik.
Ik had Kewpie bij mijn mosselen. Dat was een goede keuze :9
pi_196166305
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:48 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik had Kewpie bij mijn mosselen. Dat was een goede keuze :9
Welke groente had je nou uiteindelijk?
Spoilers!
pi_196166340
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:34 schreef Candaasje het volgende:

[..]

In een mannenwereld waar je alleen een wc tot beschikking had want alle kantoren waren van glas was het een crime :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_196166342
Ik kocht heel bizar 3 zakjes sla. En ik had er maar 1 nodig 8)7
Dus ik heb straks salade als lunch.
pi_196166371
Kolven op m'n huidige werkplek zou wel een uitdaging worden. Er is geen geschikte ruimte en ik zou ook niet weten waar die te realiseren zou zijn. Hoekje afbakenen in het magazijn ofzo? :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_196166409
quote:

[..]

En ik zou ze ook niet laten staan want stank. Dus zou ik ook met halve trommels wassen. En daarom koos ik daar dus niet voor.

Ik gebruikte gewone luiers die ik bij een speciaal luierpunt inleverde. Wat ze daarmee deden weet ik niet maar gaf me een beter gevoel (en rook beter) dan dat ik ze zo maar in de bak zou gooien.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_196166415
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Welke groente had je nou uiteindelijk?
Geen. :')

Was vooral als bijgerecht voor mn moeder die zalm zou eten. En dan kon ik ook iets groente.
pi_196166469
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:54 schreef IJsdraakje het volgende:
Kolven op m'n huidige werkplek zou wel een uitdaging worden. Er is geen geschikte ruimte en ik zou ook niet weten waar die te realiseren zou zijn. Hoekje afbakenen in het magazijn ofzo? :+
Wij hebben gewoon een heuse kolfkamer :7
pi_196166582
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:48 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ah ok. Ja ik zag het bij schoonzus, die is toen gestopt met borstvoeding. (Vond dat overigens geen ramp geloof ik.)
En ik vraag me wel af hoe dat op mijn vorige werkplek was gegaan. Daar was het vaak al een gekkenhuis, en werden regelmatig pauzes opgeofferd. Dan wordt je recht ook krijgen wel lastiger.
Mijn kind weigerde de fles, dus ik moest wel :P je hebt recht om 25% van je werktijd te besteden aan borstvoeding en recht op een ruimte waarin je kan kolven. Maar je mag die 25% ook besteden met later beginnen of eerder vertrekken of tussendoor je kind voeden (mijn ouders brachten hem dan zodat ik kon voeden in de auto :') ). Sommige werkgevers zijn misschien niet zo coöperatief maar ze zijn het formeel wel verplicht en dan moet je stevig in je schoenen staan om je recht af te dwingen.
pi_196166585
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wij hebben gewoon een heuse kolfkamer :7
Goed geregeld. :Y Het pand waar we inzitten is gewoon niet zo groot (beneden magazijn en wc, boven open ruimte met een aanrecht/keukentje), dus er valt vast wel wat op te verzinnen, maar het vergt wel creativiteit. :+

Niet dat ik het binnenkort nodig verwacht te hebben, de kans is het grootst dat ik 'm zelf nodig zou hebben voorlopig en ik heb geen voortplantingsdrang op het moment. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 10 november 2020 @ 11:13:44 #54
13783 Anthraxx
pi_196166661
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:23 schreef IJsdraakje het volgende:

Ik vind het eigenlijk geen interessante materie, omdat je het toch nooit goed kan doen. Heb je een kind dan zit je bij voorbaat al op een strafbankje ofzo.
  dinsdag 10 november 2020 @ 11:14:44 #55
13783 Anthraxx
pi_196166675
quote:
Wegwerpluiers hier. Het is al smerig genoeg. Ik ga ook niet nog eens vrijwillig wasbare luiers gebruiken :+
  Official ESF Kreviewer dinsdag 10 november 2020 @ 11:20:09 #56
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196166766
Offerte opgevraagd om te kijken of ik me laat verhuizen.

...1300 euro. Dat vind ik eigenlijk nét een bedrag om het gewoon allemaal te laten doen. Ik moet dan zelf inpakken (which is fine) en de spullen vast demonteren. Dus het is voor hullie inladen, sjouwen en uitladen, 130km verderop in de storage container.

Ik denk dat ik het maar gewoon doe. Ik haat verhuizen. Fucking wasmachine, bed, etc.
  dinsdag 10 november 2020 @ 11:21:20 #57
13783 Anthraxx
pi_196166786
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:20 schreef Kreator het volgende:

...1300 euro. Dat vind ik eigenlijk nét een bedrag om het gewoon allemaal te laten doen. Ik moet dan zelf inpakken (which is fine) en de spullen vast demonteren. Dus het is voor hullie inladen, sjouwen en uitladen, 130km verderop in de storage container.

Ik denk dat ik het maar gewoon doe. Ik haat verhuizen. Fucking wasmachine, bed, etc.
Was ook zoiets bij mij. Beste keus ooit. Je hoeft alleen maar koffie te drinken en wijzen waar het heen moet.
pi_196166787
quote:

Doen *G*
Lijkt me zalig.
Er blijft nog genoeg over om zelf te doen.

Verhuizen :{w
pi_196166803
quote:
Ik vind het wel een gaaf concept :Y Als ik me er eerder in verdiept had, dan had ik het met Günther wel willen doen: ik had er als thuisblijver verdikkeme alle tijd en gelegenheid voor! Beetje matig om een jongens eerst aan te leren dat -ie überhaupt in een luier schijt en dat je dat dan een paar jaar later weer af moet leren 8)7

Naja. Je krijgt er veel snoezigheid voor terug, zullen we maar zeggen :+ Huidige status:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Kreator Sterkte met de gare werkdag! -x- Zet je je camera dan ook aan als collega's erom zeuren of kunnen ze de pot op? :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_196166809
Ik vind verhuizen juist niet zo vervelend, en zou dat geld dan liever anders gebruiken. Maarja, misschien zou ik met zoveel overwaarde ook wel andere keuzes maken.
pi_196166829
quote:

Gewoon doen. Verhuizen is rotwerk.
We have far more in common than that which devides us..
pi_196166838
quote:

Zeker als je dat wat mogelijke bezoekjes aan de chiropractor (of osteopaat? Manueel therapeut? Je snapt me) scheelt en het je meer rust geeft, zou ik het gewoon doen ja :Y
pi_196166842
quote:
Postservice
Royal mail
Intrapost
Cycloon post
Business post
Postduif

oO<
pi_196166866
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:22 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik vind het wel een gaaf concept :Y Als ik me er eerder in verdiept had, dan had ik het met Günther wel willen doen: ik had er als thuisblijver verdikkeme alle tijd en gelegenheid voor! Beetje matig om een jongens eerst aan te leren dat -ie überhaupt in een luier schijt en dat je dat dan een paar jaar later weer af moet leren 8)7

Naja. Je krijgt er veel snoezigheid voor terug, zullen we maar zeggen :+ Huidige status:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@:Kreator Sterkte met de gare werkdag! -x- Zet je je camera dan ook aan als collega's erom zeuren of kunnen ze de pot op? :)
Zit ie daar te poepen dan :?

:Y)
pi_196166871
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:22 schreef minilot het volgende:

[..]

SPOILER
@:Kreator Sterkte met de gare werkdag! -x- Zet je je camera dan ook aan als collega's erom zeuren of kunnen ze de pot op? :)
Ja van jouw kind gaan mijn eierstokken dan wel een beetje rammelen.

(Niet genoeg om er een kind voor te baren, maar toch een beetje. Vast de hormonen :P )
pi_196166874
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

Nou moe, geen Kewpie! -O- Zal ik je één van mijn flessen sturen? Anders gaat het hier toch maar op en J. wil nog dertig kilo eraf. |:)
pi_196166889
quote:

Doen. Zorgen dat ze de dozen die je heel misschien nog nodig hebt vooraan zetten. Een pad in het midden is ook handig in zo'n opslag.
Spoilers!
pi_196166933
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:25 schreef Blues het volgende:

[..]

Zit ie daar te poepen dan
Ongetwijfeld! :Y)
pi_196166951
quote:
hmm ik vind dat ergens wel wat ver gaan.. ondanks dat ik me kan voorstellen dat het scheelt.
en als je goed op je kind let.. weet je prima wanneer hij moet poepen.
dat is meestal toch wel zichtbaar... maar dan moet je dus wel volcontinu heel goed opletten.

overigens heb ik een vriendin wiens kinderen met 1,5 gewoon op de wc gingen...
en ze heeft er 4.. dus het was geen toevalstreffer vrees ik.
het KAN dus ook met luiers wel.

maar het loopt redelijk spaak als je niet heel de dag thuis bent denk ik toch..
pi_196166962
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:34 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Wat ik begreep was dat er ook een 'light' versie was. Sommige kinderen hebben een redelijk vast ritme van wanneer ze poepen en sommige kinderen gedragen zich anders als ze moeten poepen, en dan let je alleen daarop, zodat je iig geen poepluiers hebt.

Het lijkt mij ook erg vermoeiend ja :')
Mijn moeder vertelde dat ze bij mij doorhad dat ik ging poepen, zoveel tijd na eten (geen idee hoe laat) dus zette ze mij op een potje. En ruim voor mijn eerste verjaardag poepte ik nauwelijks in de luier. Maar ja, ze had er natuurlijk ook de tijd voor. Niet werken, alleen thuis met mij. Toen mijn broertje kwam is het niet gelukt, daarvoor had ze het toen te druk om constant die ook in de gaten te houden. Heb zo'n beeld voor me dat mijn moeder op een stoel zat en hele dagen naar mij keek of ik moest poepen _O-
Kan het me ook best voorstellen dat het in die tijd wel veel prettiger was om je kind zindelijk te krijgen, met alleen stoffen luiers. :r :r :r
We have far more in common than that which devides us..
pi_196166984
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:13 schreef Anthraxx het volgende:

Ik vind het eigenlijk geen interessante materie, omdat je het toch nooit goed kan doen. Heb je een kind dan zit je bij voorbaat al op een strafbankje ofzo.
Er is wel verschil tussen 'het perfect willen doen' en het 'beter willen doen' huh.
Perfect zal je het nooit doen, maar je kan altijd nadenken voor het milieu over de keuzes die je maakt.

En dan bedoel ik niet 'je had beter helemaal geen kind kunnen nemen' :P Ik juich het krijgen van kinderen in stabiele, liefhebbende gezinnen aan alle kanten doe _O_
pi_196166990
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:22 schreef Myraela het volgende:
Ik vind verhuizen juist niet zo vervelend, en zou dat geld dan liever anders gebruiken. Maarja, misschien zou ik met zoveel overwaarde ook wel andere keuzes maken.
De overwaarde gebruiken voor je verhuizing is niet per se gunstig ;)

En echt no way, dat ik zelf gs verhuizen :{w een beetje zo'n wasmachine twee smalle trappen afsjouwen. Vragen om ongelukken.
pi_196166996
Ik ben tot nu toe louter verhuisd op momenten dat het aan het einde van de maand alleen nog soep en brood eten was wegens geld op, dus nooit überhaupt een verhuisbedrijf overwogen. Zou ik dit huis ooit nog verlaten, dan geen enkele twijfel over uitbesteden. Intense haat aan verhuizen :r Gewoon doen, Krea!
pi_196167015
quote:

[..]

mja ik ga altijd een beetje uit van dat ouders toch proberen te doen wat ze DENKEN dat het beste is.
dat dat niet altijd zo is en dat de meningen daar over verschillen.. is volgens mij niet meer dan logisch.
en waarom ouders altijd zo snoeihard moeten oordelen over dat een ander het anders doet.. vind ik op zn best bijzonder.
als er 1 werkende opvoeding was die in alle gevallen 100% bewezen effectief en nuttig was... dan hadden we het wel geweten lijkt me. En totdat die er is.. vind ik het beetje sneu om een ander die het anders doet dan jijzelf.. bij voorbaat te veroordelen.
pi_196167026
@Anthraxx Gewoon er zoals elke ouder vanuit gaan dat je wonderkind de held gaat wezen die het klimaatprobleem oplost, tussen het kanker laten verdwijnen en honger in de wereld uitbannen door, en het zit moreel weer snor ;)
  dinsdag 10 november 2020 @ 11:33:50 #76
13783 Anthraxx
pi_196167037
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:33 schreef minilot het volgende:
@:Anthraxx Gewoon er zoals elke ouder vanuit gaan dat je wonderkind de held gaat wezen die het klimaatprobleem oplost, tussen het kanker laten verdwijnen en honger in de wereld uitbannen door, en het zit moreel weer snor ;)
:D :').

Nee hoor, als hij maar gelukkig is.
pi_196167040
quote:

[..]

Oh, zo bedoel (of interpreteer) ik 'm niet. Als rijke westerling is m'n voetafdruk toch al gigantisch, in mijn situatie een kind erbij zou echt een druppel op de gloeiende plaat zijn.

Een ander aspect: ouders die zelf actief zijn met (binnen redelijke grenzen, tweedehands wasbare luiers zouden mij ook zéker te ver gaan, wasbare klinkt al als veel gedoe als ik eerlijk ben :+) hun voetafdruk verkleinen door relatief kleine dingen als afval scheiden, vaker vegetarisch eten of proberen kapotte dingen eerst te repareren ipv meteen weggooien en nieuw kopen, zullen dat ook meegeven aan hun kinderen. Dat zal uiteindelijk ook invloed hebben.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 10 november 2020 @ 11:34:24 #78
13783 Anthraxx
pi_196167042
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er is wel verschil tussen 'het perfect willen doen' en het 'beter willen doen' huh.
Perfect zal je het nooit doen, maar je kan altijd nadenken voor het milieu over de keuzes die je maakt.

En dan bedoel ik niet 'je had beter helemaal geen kind kunnen nemen' :P Ik juich het krijgen van kinderen in stabiele, liefhebbende gezinnen aan alle kanten doe _O_
Klopt :). Maar dat is ook het enige dat ik kan doen. Ik houd op veel dingen rekening met milieu en dergelijke. Maar het houdt ergens een keer op. En ik vind het allemaal erg lastig om eerlijk te zijn. Wij vliegen bijvoorbeeld niet, dus dat scheelt al een boel. Maar er zijn weer andere dingen die wij wel doen wat impact heeft.
pi_196167056
Overigens zijn er wel zoveel ongelukkige/onzekere/oudershatende/verknipte/vul-maar-issues-in volwassenen dat ik grote vraagtekens zet bij het idee dat allerlei soorten opvoedingen wel gewoon prima zijn. :{
pi_196167067
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:26 schreef minilot het volgende:

[..]

Nou moe, geen Kewpie! -O- Zal ik je één van mijn flessen sturen? Anders gaat het hier toch maar op en J. wil nog dertig kilo eraf. |:)
Nee joh gekkie. Zo hard heb ik het niet nodig.
Spoilers!
pi_196167078
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:36 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nee joh gekkie. Zo hard heb ik het niet nodig.
Dat denk je maar omdat je het nog nooit geproefd hebt :o
pi_196167086
Ik zou hier een verhuisbedrijf moeten inschakelen voor louter en alleen al onze boekenkast :') . Ik zou niet weten hoe we die hier anders heel beneden zouden krijgen. De rest zouden we zelf wel kunnen, zo gigantisch veel is het niet. (Zeker niet als we ons to-do-lijstje wat meuk uitzoeken betreft eens hebben afgerond.)

Ik heb meerdere keren geholpen met verhuizen, en het scheelt ook wel echt in hoeveel mensen kunnen helpen (Laatste verhuizing waar ik hielp was echt enorme hoeveelheid spullen, van een 3-verdieping gezinswoning naar een nog grotere woning, maar we waren met 12 man, dus konden treintjes vormen en het was echt in een halve dag gepiept. Alle dozen keurig al ingepakt en gelabeld en zo naar de juiste kamers.)

1 verhuizing was wel echt rampzalig. Die vrienden hadden het er laatst zelf nog over :D . Echt de hele dag bezig geweest. Daar moesten spullen eerst uit een klein huisje in regio Utrecht naar de opslag 20km zuidelijker, daarna moesten alle spullen uit een appartement in Amsterdam deels naar diezelfde opslag en deels naar het kleine huisje. En de sleutel van de bus was nog even kwijt, en lag dus nog ergens in Utrecht terwijl wij in Amsterdam stonden te wachten.

Sindsdien ben ik wat huiverig voor verhuizingen van anderen :P
  dinsdag 10 november 2020 @ 11:38:45 #83
13783 Anthraxx
pi_196167099
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:37 schreef Candaasje het volgende:
Ik zou hier een verhuisbedrijf moeten inschakelen voor louter en alleen al onze boekenkast :') . Ik zou niet weten hoe we die hier anders heel beneden zouden krijgen. De rest zouden we zelf wel kunnen, zo gigantisch veel is het niet. (Zeker niet als we ons to-do-lijstje wat meuk uitzoeken betreft eens hebben afgerond.)

Ik heb meerdere keren geholpen met verhuizen, en het scheelt ook wel echt in hoeveel mensen kunnen helpen (Laatste verhuizing waar ik hielp was echt enorme hoeveelheid spullen, van een 3-verdieping gezinswoning naar een nog grotere woning, maar we waren met 12 man, dus konden treintjes vormen en het was echt in een halve dag gepiept. Alle dozen keurig al ingepakt en gelabeld en zo naar de juiste kamers.)

1 verhuizing was wel echt rampzalig. Die vrienden hadden het er laatst zelf nog over :D . Echt de hele dag bezig geweest. Daar moesten spullen eerst uit een klein huisje in regio Utrecht naar de opslag 20km zuidelijker, daarna moesten alle spullen uit een appartement in Amsterdam deels naar diezelfde opslag en deels naar het kleine huisje. En de sleutel van de bus was nog even kwijt, en lag dus nog ergens in Utrecht terwijl wij in Amsterdam stonden te wachten.

Sindsdien ben ik wat huiverig voor verhuizingen van anderen :P
Hadden wij ook :P. 40 boekendozen. Was blij dat ze die vrij snel weggetild hadden :+
pi_196167112
Huuu, vrienden vragen om te helpen met verhuizen! Brr. Daarvoor toch een duizendvoud teveel op mijn privacy gesteld. Nope, nope, nope. :')
pi_196167125
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:38 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Hadden wij ook :P. 40 boekendozen. Was blij dat ze die vrij snel weggetild hadden :+
Oh nee het gaat me niet eens om de hoeveelheid boeken :D De kast zelf.
De bezorgers van die kast hebben echt staan grommen, huffen en puffen en vloeken om het bovenste gedeelte ervan naar boven te krijgen. Niet te tillen. (En muts van de winkel had opgeschreven dat het wel in de lift kon, ondanks dat wij echt meerdere keren hadden aangegeven daar niet zeker van te zijn, ivm de afmetingen.)
pi_196167129
Hebben jullie ooit een huizenruil gedaan?
Dus ook echt effectief op dezelfde dag 2 complete inboedels van 2 gezinnen van elk 4 personen verhuizen :? _O-
Zou het niet zo snel meer doen 'zeg maar' :+
pi_196167139
Ik vind bij helpen met verhuizen sowieso wel dat mensen alles al ingepakt en klaar moeten hebben staan. Een keer waar iemand nog niets had ingepakt, en de ranzige vuile pannen nog op het balkon stonden. :r Ik ga niet graag door andermans spullen, net als dat ik niet graag heb dat mensen door mijn spullen heen gaan.
pi_196167142
Effectief gebruikte ik :') :D
Ik luister echt teveel naar die Vlaamse podcastmeiden.
pi_196167144
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:40 schreef Blues het volgende:
Hebben jullie ooit een huizenruil gedaan?
Dus ook echt effectief op dezelfde dag 2 complete inboedels van 2 gezinnen van elk 4 personen verhuizen :? _O-
Zou het niet zo snel meer doen 'zeg maar' :+
Jakkes! :D Dat komt serieus als hel op de fiets, qua gedoe :Y
  dinsdag 10 november 2020 @ 11:41:09 #90
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196167145
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:39 schreef minilot het volgende:
Huuu, vrienden vragen om te helpen met verhuizen! Brr. Daarvoor toch een duizendvoud teveel op mijn privacy gesteld. Nope, nope, nope. :')
Is dit jouw doos met seksspelletjes of is dat die van jouw man? *)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 10 november 2020 @ 11:41:39 #91
13783 Anthraxx
pi_196167158
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:40 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Oh nee het gaat me niet eens om de hoeveelheid boeken :D De kast zelf.
De bezorgers van die kast hebben echt staan grommen, huffen en puffen en vloeken om het bovenste gedeelte ervan naar boven te krijgen. Niet te tillen. (En muts van de winkel had opgeschreven dat het wel in de lift kon, ondanks dat wij echt meerdere keren hadden aangegeven daar niet zeker van te zijn, ivm de afmetingen.)
Die hebben we op de nieuwe locatie laten bouwen :+. Ik heb nauwelijks rechte muren waar die staat (allemaal door het dak op de eerste verdieping) dus dat is allemaal maatwerk geworden.
pi_196167161
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:41 schreef Blues het volgende:
Effectief gebruikte ik :') :D
Ik luister echt teveel naar die Vlaamse podcastmeiden.
:D Welkom bij de club!
pi_196167166
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:40 schreef Myraela het volgende:
Ik vind bij helpen met verhuizen sowieso wel dat mensen alles al ingepakt en klaar moeten hebben staan. Een keer waar iemand nog niets had ingepakt, en de ranzige vuile pannen nog op het balkon stonden. :r Ik ga niet graag door andermans spullen, net als dat ik niet graag heb dat mensen door mijn spullen heen gaan.
Dat heb ik ooit gedaan bij een vriendinnetje van het werk, die ging verhuizen van een zusterflatkamer naar een ander appartementje. Ze had gewoon nog niks ingepakt :? Kon wel janken :(
pi_196167189
quote:
81s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:41 schreef golfer het volgende:

[..]

Is dit jouw doos met seksspelletjes of is dat die van jouw man? *)
Dat niet eens zozeer hoor want dat zijn nou precies zaken waarover ik nul komma nul schaamte heb, maar gewoon.. mijn huishouden, mijn dingen, mijn onhandige aanpak bij praktische zaken, daar wil ik mijn vrienden niet bij in de buurt hebben :+

En alles is van J. uiteraard. Speeltjes: :{w
pi_196167195
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:40 schreef Myraela het volgende:
Ja dat was in dat laatste geval dus ook een euh..dingetje.
Bureau's/kasten/bedden die nog uit elkaar moesten enzo.
pi_196167202
hier tegen de tijd het er van komt...
vooral veel opruimen :)
en heel veel boeken ook...
ik heb hier 3 afgeladen kasten staan.. mijn lief 5 :)
wat wel scheelt is dat hij in een koophuis woont en ik in een huurhuis.
dus we kunnen op het gemak eerst 1 huis verhuizen en daarna het andere.

en nu vast langzaam maar zeker besluiten wat er weg kan.. en wat er bij een eventuele verhuizing niet mee verhuisd gaat worden.
Scheelt toch weer :)
pi_196167206
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:37 schreef minilot het volgende:

[..]

Dat denk je maar omdat je het nog nooit geproefd hebt :o
:D
Spoilers!
pi_196167211
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:41 schreef minilot het volgende:

Jakkes! :D Dat komt serieus als hel op de fiets, qua gedoe :Y
Op zich had ik genoeg hulp geregeld (mijn ex lag toen na weer een chemo in bed dus die kon niks maar we moesten die verhuizing toen echt doorzetten) maar er ging af en toe hetzelfde steeds heen en weer.
Bezems en een doos waar niets op stond bijv. _O-
pi_196167219
Als ik ooit ga verhuizen reserveer ik budget voor een verhuizer. Het lijkt me geweldig.
En mijn grote bank en glazen tafel een smalle trap aftillen :X Dat ze maar een liftje meenemen.

Mijn meest dramatische verhuizing was die waarbij vrijwel niks was ingepakt. Niet omdat ze geen tijd hadden, maar omdat ze het te lang hadden uitgesteld. Hoop meuk die eigenlijk in de milieustraat hoorde... en wij maar slepen. Op het laatst brachten we losse spullen naar beneden die vervolgens in de nieuwe woonkamer gestapeld werden. Succes ermee :W
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196167242
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:42 schreef Blues het volgende:
Dat heb ik ooit gedaan bij een vriendinnetje van het werk, die ging verhuizen van een zusterflatkamer naar een ander appartementje. Ze had gewoon nog niks ingepakt :? Kon wel janken :(
Ik zou de volgende keer echt weglopen. :')

Ik heb het bij mijn moeder wel gedaan. Maar dat was gewoon afgesproken omdat ze het zelf niet kan, dan vind ik het niet erg.

Maar ik ben zelf dus een autist die minstens een week voor de verhuizing alles al in verhuisdozen heeft zitten, uit een koffer leeft en er gewoon helemaal klaar voor zit. Dan verwacht je dat toch ook een beetje van andere mensen. Misschien niet zo extreem, maar een beetje.
pi_196167256
Kennissen van me hadden pas een drama verhuizing :X Ze moesten over want de huur liep af... en waren net beiden COVID positief getest. Op dat moment nog niet echt ziek dus die zijn de dag ervoor met zoveel mogelijk spullen naar hun nieuwe huis gegaan en hebben daar de hele dag op zolder gezeten, terwijl vrienden de rest overhuisden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')