abonnement Unibet Coolblue
pi_196166283


[ Bericht 100% gewijzigd door Kickinalfa op 10-11-2020 10:50:30 ]
pi_196166290
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:48 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Nou heeft Hugo ook een rode kleur in zijn schoenen.
Dat had ie nog niet.
quote:
Omdat dat overleg volgens een betrokkene eindigde in 'slaande ruzie', is besloten afgelopen zondag niet bij elkaar te komen. "Het is in het kabinet uit de klauwen gelopen."
Wie zou wie hebben gemept?
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 10:52:48 #128
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196166345
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:48 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Verkiezingen als argument in deze crisis is wel zo'n beetje het meest schandalige vind ik.
Ik ook, maar het is wel het meest aannemelijke jammer genoeg. Ik denk persoonlijk dat de maatregelen er anders uit gezien hadden als ze in het 2e jaar van hun termijn zouden zitten dan net voor de verkiezingen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:49 schreef Scrummie het volgende:

[..]


[..]

Wie zou wie hebben gemept?
Ik heb dat boek over Rutte tijdje terug gelezen. Die heeft nog wel 's de neiging te gooien met servies e.d. als ie 't ergens echt niet mee eens is blijkt daaruit.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196166351
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:49 schreef Scrummie het volgende:

[..]


[..]

Wie zou wie hebben gemept?
Het zou toch wel heel erg :') zijn als Grapperhaus geslagen zou hebben _O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196166360
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:47 schreef Kickinalfa het volgende:
Als je het nut en noodzaak niet kan kwantificeren (" “Als je dan opmerkt dat het R-getal al onder de 1 zit, krijg je als antwoord: 'Ja maar niet genoeg'. En als je dan vraagt waar wil je heen dan, blijft het stil.") of " "Niemand kon uitleggen wat de sluiting van bibliotheken betekent voor de vermindering van de verspreiding van het virus, de R-factor. Waarom doen we het dan?", zegt een ingewijde." maakt het wel een beetje een fopregel.

Ik vind het een vreemd verhaal. In de briefing werd duidelijk gemeld dat door dit pakket de acceptabele grens naar verwachting een week eerder gehaald gaat worden.

Verder is er nog altijd een verschil tussen:
- niet weten of het een effect heeft
en
- niet weten hoe groot een effect is
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196166365
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:53 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Het zou toch wel heel erg :') zijn als Grapperhaus geslagen zou hebben _O-
Klapperhaus.
pi_196166408
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:54 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Klapperhaus.
_O- ^O^
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196166476
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:52 schreef chratnox het volgende:
Ik ook, maar het is wel het meest aannemelijke jammer genoeg. Ik denk persoonlijk dat de maatregelen er anders uit gezien hadden als ze in het 2e jaar van hun termijn zouden zitten dan net voor de verkiezingen.
Dan hadden ze strenger ingegrepen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 11:02:23 #134
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196166490
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dan hadden ze strenger ingegrepen?
Mijn onderbuik zegt dat ze zich dan minder zorgen maakten over hun positie na de verkiezingen, dus dat ze makkelijker meer ingrijpende maatregelen hadden genomen ja.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196166713
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Mijn onderbuik zegt dat ze zich dan minder zorgen maakten over hun positie na de verkiezingen, dus dat ze makkelijker meer ingrijpende maatregelen hadden genomen ja.
Maar dan ook dat andere politieke partijen minder hard hadden geroepen vanaf de zijlijn? Want laten we vooral niet doen alsof alleen het kabinet bezig is met electoraal gewin. Dit soort ontboezemingen komen een aantal mensen ook wel heel goed uit.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 11:22:44 #136
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196166806
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar dan ook dat andere politieke partijen minder hard hadden geroepen vanaf de zijlijn?
Ja. In het boek "Stilte op het Binnenhof" werd gesproken over het inzetten van van Rijn (van het PVDA) als minister van volksgezondheid, zoals een tijdje gedaan is. PVDA wilde daar na een paar maanden niet meer aan, ook omdat de verkiezingen eraan kwamen was toen het verhaal.

Persoonlijk denk ik dat een van Rijn een voordeel op had kunnen leveren omdat hij het ministerie erg goed kent.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196166873
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja. In het boek "Stilte op het Binnenhof" werd gesproken over het inzetten van van Rijn (van het PVDA) als minister van volksgezondheid, zoals een tijdje gedaan is. PVDA wilde daar na een paar maanden niet meer aan, ook omdat de verkiezingen eraan kwamen was toen het verhaal.

Persoonlijk denk ik dat een van Rijn een voordeel op had kunnen leveren omdat hij het ministerie erg goed kent.
Ik snapte daar ook niets van. Asscher die al heel snel zei van 'ja, voor een paar maanden mag het'. Alsof hij daarmee het land een grote dienst bewees. Al vanaf het begin was duidelijk dat er iemand anders moest komen. En volgens mij niet omdat Van Rijn niet wilde.

Perfect voorbeeld van het opportunisme in de politiek. Op papier in het landsbelang zijn, maar op dit soort futiliteiten moet het per se een minister zijn binnen de eigen gelederen. Nee, je moet gewoon de beste persoon kiezen, ongeacht van welke partij. Wat dat betreft heeft Baudet wel enigszins een punt met zijn zakenkabinet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 11:46:53 #138
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196167252
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik snapte daar ook niets van. Asscher die al heel snel zei van 'ja, voor een paar maanden mag het'. Alsof hij daarmee het land een grote dienst bewees. Al vanaf het begin was duidelijk dat er iemand anders moest komen. En volgens mij niet omdat Van Rijn niet wilde.

Perfect voorbeeld van het opportunisme in de politiek. Op papier in het landsbelang zijn, maar op dit soort futiliteiten moet het per se een minister zijn binnen de eigen gelederen. Nee, je moet gewoon de beste persoon kiezen, ongeacht van welke partij. Wat dat betreft heeft Baudet wel enigszins een punt met zijn zakenkabinet.
Nouja, dat is ook wat ik bedoel idd. Als we niet in een verkiezingsjaar zaten hadden ze van Rijn prima veel langer willen laten zitten verwacht ik. Maargoed, je begint steeds meer te merken dat ministers op een andere manier reageren op dingen als eerst. Grapperhaus die nu roept dat maatregelen niet te snel versoepeld kunnen worden terwijl ie al tijden stil is is ook een mooi voorbeeld.

(Semi-)gerelateerd voorbeeld trouwens, wel interessant. Gommers heeft nu een podcast: Vraag het Gommers
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196167784
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:46 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nouja, dat is ook wat ik bedoel idd. Als we niet in een verkiezingsjaar zaten hadden ze van Rijn prima veel langer willen laten zitten verwacht ik. Maargoed, je begint steeds meer te merken dat ministers op een andere manier reageren op dingen als eerst. Grapperhaus die nu roept dat maatregelen niet te snel versoepeld kunnen worden terwijl ie al tijden stil is is ook een mooi voorbeeld.

(Semi-)gerelateerd voorbeeld trouwens, wel interessant. Gommers heeft nu een podcast: Vraag het Gommers
Daar zat het probleem niet. Staande blijven werd wat lastig voor hem! :+
Verder eens. Zorgwekkend vind ik het. Niet goed voor het draagvlak, dit soort ontwikkelingen. :N
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 12:18:03 #140
5428 crew  miss_sly
pi_196167855
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:13 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Daar zat het probleem niet. Staande blijven werd wat lastig voor hem! :+
Verder eens. Zorgwekkend vind ik het. Niet goed voor het draagvlak, dit soort ontwikkelingen. :N
Dat was Bruins.
Van Rijn kwam na de inzinking van Bruins als tijdelijke vervanging.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196167896
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat was Bruins.
Van Rijn kwam na de inzinking van Bruins als tijdelijke vervanging.
O verdomd ja. Ben blij dat jij nog een beetje helder van geest bent! ^O^
Toch eens eerder naar bed gaan }:|
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 12:22:32 #142
5428 crew  miss_sly
pi_196167953
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:19 schreef Mammietje het volgende:

[..]

O verdomd ja. Ben blij dat jij nog een beetje helder van geest bent! ^O^
Toch eens eerder naar bed gaan }:|
Ik vraag me inderdaad wel eens af of jij wel eens slaapt :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196167996
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vraag me inderdaad wel eens af of jij wel eens slaapt :D
:@ Zal maar niet vertellen hoeveel uurtjes per dag dat is, maar het lukt met één hand. :@
Niet zo op me letten he?! :( :D :P
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 12:25:37 #144
5428 crew  miss_sly
pi_196168018
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:24 schreef Mammietje het volgende:

[..]

:@ Zal maar niet vertellen hoeveel uurtjes per dag dat is, maar het lukt met één hand. :@
Niet zo op me letten he?! :( :D :P
Je bent zo’n gezellige aanwezigheid in het topic, en dat ben je op veel uurtjes van de dag. Vandaar dat ik het me afvroeg :D Is zeker niet bedoeld als commentaar :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196168331
Grote studie gepubliceerd in The Lancet.

twitter
pi_196168448
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:43 schreef Gehrman het volgende:
Grote studie gepubliceerd in The Lancet.

[ twitter ]
Sow... :X
pi_196168468
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:43 schreef Gehrman het volgende:
Grote studie gepubliceerd in The Lancet.

[ twitter ]
Ja en er is ook een verhoogde kans op kanker en hersenbloedingen. Uit het onderzoek kwam ook naar voren dat de 80 plussers een risico van 80% hebben om te overlijden binnen 10 jaar na een corona besmetting.

Sorry hoor, ik ben normaal niet zo sceptisch maar dat artikel klinkt zeer overdreven.
Alpha kenny one
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 12:57:58 #148
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196168525
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:43 schreef Gehrman het volgende:
Grote studie gepubliceerd in The Lancet.

[ twitter ]
Da's niet fijn op zijn zachts gezegd.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 13:04:12 #149
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196168604
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:43 schreef Gehrman het volgende:
Grote studie gepubliceerd in The Lancet.

[ twitter ]
Hier wat interessante comments op het onderzoek van The Lancet waar de tweets en het Reuters artikel over gaan.

Even wat belangrijke nuances aanbrengen:
quote:
In The Lancet Psychiatry, Maxime Taquet and colleagues report data collated from electronic medical records by the TriNetX Analytics Network from more than 69 million individuals who received care at 54 US health-care organisations between Jan 20, and Aug 1, 2020. This report provides evidence for what the authors characterise as a bidirectional association between COVID-19 and psychiatric disorders. The first association relates to an increase in newly recognised psychiatric disorders in individuals with COVID-19, with relative risks in the range of 2–3 for anxiety disorders, insomnia, and dementia. The other association characterises an increase in COVID-19 in individuals with pre-existing psychiatric disorders, with an overall relative risk of 1·65
quote:
Although potentially valuable for population-based studies, data derived from electronic medical records in the USA have limitations, most of which are noted in the report. Distinct from datasets based on national health-care systems, data derived from available electronic medical record-derived databases only capture events that occur in participating health-care organisations. Since the identity of participating health-care organisations and their relative contributions to the dataset are not disclosed, the generalisability of data derived from this population is difficult to assess. In this regard, although the 62 354 COVID-19 cases presented in this report is a large study population, they represent only a fraction of the number of cases reported in the USA during the same time period. In terms of psychiatric disorders, it is possible that the first entry of a diagnosis into the database might not represent the first occurrence of the condition, but rather the first time it is recognised by a health-care provider at a participating health-care organisation, making the timing of symptom onset relating to COVID-19 difficult to evaluate. Furthermore, data from electronic medical records are often lacking in information relevant to COVID-19. These data include detailed information relating to housing density, family size, current employment and immigration status, specific geographic location, and contact with others with COVID-19. Therefore, it is imperative that data derived from electronic medical records be supported by cohort studies that prospectively collect relevant information and biological samples
Ik vind het nogal een flinke conclusie om te maken op basis van dit onderzoek.

Naar mijn mening is het enige wat ze hier ontegenzeggelijk bewezen hebben dat er patiënten in de VS rondlopen met ongediagnosticeerde mentale aandoeningen.

[ Bericht 0% gewijzigd door chratnox op 10-11-2020 13:10:32 ]
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196168684
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:53 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ja en er is ook een verhoogde kans op kanker en hersenbloedingen. Uit het onderzoek kwam ook naar voren dat de 80 plussers een risico van 80% hebben om te overlijden binnen 10 jaar na een corona besmetting.

Sorry hoor, ik ben normaal niet zo sceptisch maar dat artikel klinkt zeer overdreven.
Een 80 plusser heeft zowat 90% risico of meer om binnen 10 jaar te overlijden aan wat dan ook.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')