Voor de goede orde: dergelijke praktijken zijn hier zozeer verboden, dat de statuten er niet eens melding van maken.quote:Overigens is de foto van haar met Marilyn gemakkelijk terug te vinden via Google Images.
Ja, dankzij Corona en andere omstandigheden zit ik (gedwongen) veel vaker thuis dan gewoonlijk, en dan kan YouTube een goudmijn zijn. Maar op het fenomeen Dorothy Kilgallen was ik dus al eerder 'gestuit'. Een zeer interessante dame.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 11:45 schreef pyl het volgende:
Geweldig verhaal!
[..]
Voor de goede orde: dergelijke praktijken zijn hier zozeer verboden, dat de statuten er niet eens melding van maken.
Achttiende eeuws, jazeker Gwaenlios, doch geen jurist.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:12 schreef Gellius het volgende:
Mijnheer de achttiende eeuwse jurist zal in ieder geval geen koude oortjes krijgen.
Nee hoor, geen Amsterdammer, niet eens een Nederlander.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:34 schreef Z het volgende:
Resideerde meneer aan een Amsterdamse gracht?
Een Brit, dat is evident.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:40 schreef Tokay het volgende:
[..]
Nee hoor, geen Amsterdammer, niet eens een Nederlander.
Dat waren nog eens winters, die 18e-eeuwse, toen het ijs bij Scheveningen bijna jaarlijks huizenhoog opkruide en hele legers over de bevroren Rijn heen en weer trokken. Zulke bewegingen, waarbij, in tegenstelling tot wat ik hier doe, nauwelijks van bruggetjes gebruik hoefde te worden gemaakt, hebben ons uiteindelijk ook het Kadaster gebracht. Meneer is duidelijk van voor die tijd (ik zou zeggen rond 1770), maar: was hij landmeter?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:27 schreef Tokay het volgende:
[..]
Achttiende eeuws, jazeker Gwaenlios, doch geen jurist.
De in zijn kapsel ingebouwde oorwarmers kwamen goed van pas, aangezien meneer voor zijn werk meestal buiten vertoefde.
Dan zal het inderdaad een mouw zijn. Misschien in verkort perspectief.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:05 schreef Tokay het volgende:
@:Iblardi Huh?Ik zie geen kussens, noch croissants of andere versnaperingen.
Hmm, nog even verder nadenken dan.quote:En meneer was geen landmeter, hoewel je wel in de goede richting denkt.
Ah ja, ik probeerde daarmee eigenlijk meer een globale datum aan het portret te hangen. Mijn fout, ik was onduidelijk. Ik bedoelde niet dat hij geboren was in 1770; gezien zijn rijpe leeftijd zou het portret dan immers uit de jaren 1820/1830(?) dateren en dan zijn we de pruikentijd al voorbij.quote:Het jaartal 1770 is dan weer geen goede schatting; hij zag ruim een halve eeuw eerder het levenslicht.
Dat! Maar zie het ook iets weidser, pyl.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |