abonnement Unibet Coolblue
pi_196310170
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 18:59 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Daarnaast hebben ze heibel gehad met de AFM wegens belangenverstrengeling omdat ze aandelen van hun klanten handelden via een dochtertoko oid. Waardoor er iets van vertraging op de lijn zat waar ze van profiteerden.
Exact. En aangezien Flatex bedreven is in het verbergen van kosten (die betaal je soms via de spread en in de koers verrekende commissies) verwacht ik niet dat het transparanter gaat worden nu die twee samen zijn gegaan.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_196313291
Nu er weer over Tesla gediscussieerd wordt, wat vinden jullie van Nio?
BlaBlaBla
  donderdag 19 november 2020 @ 00:09:25 #153
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196313876
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 23:02 schreef Soldier2000 het volgende:
Nu er weer over Tesla gediscussieerd wordt, wat vinden jullie van Nio?
De kracht van Tesla is selfdriving software , als het alleen een electrische auto is dan is er geen enkel voordeel behalve de accu en de aanschafprijs
Ik vind dan de VW ID3 een goede Euiropese auto
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196313906
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2020 16:35 schreef recursief het volgende:

[..]

Ze hadden een akkefietje met hun app die voortdurend het clipboard op iPhone uitlas. Dus als je daar vertrouwelijke gegevens op zette las DeGiro dat uit. Daar heb ik over aan de bel getrokken en toen kreeg ik in eerste instantie een flauwekulsmoes terug die ik meteen kon weerleggen omdat het toevallig mijn eigen vakgebied betrof. Vervolgens wilden ze eerst niet meer met me praten en werd ik na een tijdje door een manager van ze spontaan gebeld met een lijm- en slijmpraatje waarin hij beloofde er iets aan te gaan doen en me op de hoogte te houden. De app lijkt aangepast maar ik heb nooit meer iets van ze gehoord.

Nu zijn ze overgenomen door Flatex en proberen ze je een Flatex bankrekening op te dringen. Als je de kleine lettertjes leest lijkt die bankrekening niet verplicht, maar in hun communicatie doen ze er alles aan om het wel verplicht te laten lijken. Vragen daarover worden genegeerd of heel summier beantwoord/ontweken.
Thanks voor je uitgebreide antwoorden. Ik was daarvan niet op de hoogte.

Ze lopen dus te kloten met spreads, vertragingen etc. Dat klinkt niet best eerlijk gezegd. Maar, hoeveel ‘last’ ervaar je ervan als kleine belegger met gemiddeld 1 transactie per maand? Ik zie kleine spreads op aandelen, 1 ct op Shell bijvoorbeeld.
En die cashrekening vind ik niet per se slecht. Het valt dan juist onder het Europese deposito garantiestelsel toch? En eerder werd je cash boven 2,5k op de geldmarkten gezet en had je negatieve rente.
Dus ja, mensen ernaar toe dwingen is niet ok, maar is dit slecht voor mij? Meestal heb ik rond de 2-3k klaar staan om in te kunnen stappen wanneer ik wil.

En begrijp me niet verkeerd. Ik vind het fijn dat je kritisch bent op degiro en aandachtspunten blootlegt. Ik vraag me wel af in hoeverre ik daar last van heb en dat niet bij een andere broker ook heb.
  donderdag 19 november 2020 @ 01:07:17 #155
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196314187
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 00:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De kracht van Tesla is selfdriving software , als het alleen een electrische auto is dan is er geen enkel voordeel behalve de accu en de aanschafprijs
Ik vind dan de VW ID3 een goede Euiropese auto
Je vergeet performance en gadgets. Ik denk dat er niemand is die een Tesla laat staan voor een ID3.
Maar wat heeft dat met Nio te maken?
  donderdag 19 november 2020 @ 04:07:16 #156
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196314462
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 01:07 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je vergeet performance en gadgets. Ik denk dat er niemand is die een Tesla laat staan voor een ID3.
Maar wat heeft dat met Nio te maken?
Maar een Tesla is nog niet een echt betaalbare elektrische auto , een VW ID3 kost 39.000 euro een Tesla 3 het dubbele


een Nio ken ik niet , dat is chinees

Ik verwacht dat Tesla de FSD software aan VW gaat leveren , die hebben zeer goed contact met elkaar, Musk had in de ID3 gereden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196314963
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 00:13 schreef MisChrartin het volgende:

[..]
Ik zie kleine spreads op aandelen, 1 ct op Shell bijvoorbeeld.
Ik heb nooit uitgezocht hoe dat bij DeGiro gaat, maar als bijv. marketmakers met inzicht in klantorders bij veel vraag zowel de bied- als de laatprijzen iets verhogen betaal je iets meer voor je kooporder terwijl de spread gelijk blijft. Zoiets valt dus nauwelijks op. Ik dacht dat dat bij Flatex kon gebeuren, bij DeGiro weet ik dat niet. Misschien best leuk om daar eens wat data over te verzamelen.
quote:
En die cashrekening vind ik niet per se slecht. Het valt dan juist onder het Europese deposito garantiestelsel toch? En eerder werd je cash boven 2,5k op de geldmarkten gezet en had je negatieve rente.
Op die bankrekening geldt momenteel een negatieve rente van 0,5% op jaarbasis over de eerste ¤2500. Maximale vergoeding is dus ¤12,50 per jaar. Daar zou ik me niet blind op staren. Als je per 60 dagen meer dan ¤350 aan transactiekosten hebt gemaakt wordt negatieve rente over maximaal ¤100.000 euro vergoed.

Verder heeft zo een Flatex-rekening niet louter voordelen, maar ook nadelen. Zo kun je als zo een rekening hebt nog maar 1 tegenrekening gebruiken. Verder opereert Flatex met een Duitse bankvergunning en zijn ze niet aangesloten bij het Nederlandse klachteninstituut Kifid.

Overigens is de hoofdreden voor deze Flatex-geldrekeningen dat DeGiro door de AFM beboet is ivm het overtreden van de regels voor hun AFM-vergunning op een aantal punten. Een van de overtredingen ging erover dat niet belegd geld in een niet gecertificeerd Luxemburgs geldfonds werd gestopt, en dat mag niet. In dat opzicht is die Flatex-rekening wel veel beter.

Waar het me vooral om gaat is de slechte ontransparante voorlichting en klantcommunicatie. Ik kreeg bijvoorbeeld deze email:

quote:
Er is een nieuw online formulier dat u kunt voltooien in uw DEGIRO account: ********

Wij verzoeken u vriendelijk het openstaande online formulier te voltooien. U kunt inloggen op uw account om hier meer over te lezen.

Online formulier:
Open een geldrekening
Waarom krijgt u deze e-mail?
U ontvangt een e-mail van ons wanneer er een nieuw online formulier moet worden voltooid dat belangrijk is om uw DEGIRO-beleggingsrekening up-to-date te houden.
Ook de alerts in de app suggereren voortdurend dat je eigenlijk geen keus hebt en een rekening moet openen, terwijl dat helemaal niet verplicht is. De depositogarantie geldt alleen voor het saldo op je rekening en niet voor belegde gelden dus dat risico is ook beperkt. DeGiro misleidt hier hun klanten. Juridisch doen ze het handig door niet expliciet te liegen, maar vooral iets te suggereren dat niet waar is.

Klantenservice is ook niet altijd duidelijk: als je ze recht op de man vraagt of zo een rekening verplicht is zeggen ze nee, maar als je vraagt hoe het zit met die Flatexrekening dan wordt je verteld dat je die dient aan te vragen. Hier wordt verteld dat deze rekening verplicht is:


Als je diep het platform induikt lees je echter dit in de kleine lettertjes:

De kredietcrisis heeft laten zien wat er kan gebeuren als financieel dienstverleners de belangen van klanten inruilen voor louter hun eigen winstmaximalisatie. Begrijp me niet verkeerd hoor: ik gun DeGiro veel winst, maar niet als ze dat bereiken door hun klanten slecht, onvolledig of misleidend voor te lichten.

Als je financieel dienstverlener bent, en je doet er alles aan om je klanten zand in de ogen te strooien dan gaan bij mij de alarmbellen rinkelen. Ik wil mijn broker kunnen vertrouwen en daar hoort bij dat ze transparant zijn en laten zien dat ze aan het belang van de klant denken. Dat ontbreekt bij DeGiro nog weleens.

Tel daar de vele technische verstoringen van de laatste tijd bij op en dat maakt dat ik ben gaan twijfelen of ik niet eens naar een andere broker op zoek moet gaan.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_196316115
Hé vraagje, ik heb gisteren na sluiting van de beurs een limietorder geplaatst.

Vandaag opent het aandeel hoger dan de koers die ik heb aangegeven in de order. Het aandeel is vanochtend dus voor een hoger bedrag aangekocht. Eigenlijk vind ik dat raar, want stel je draait het om:

Op maandag sluit het aandeel op 11 euro. Je plaatst na sluiting een doorlopende verkooporder bij bijv. 10 euro, maar op dinsdag opent het aandeel om wat voor reden dan ook op 9 euro maar dan ben je wel voor 1 euro per aandeel "genaaid" toch? Of beschouwen we dat als "risico van het vak". Of het risico van kopen na sluiting van de beurs.

Ik zou eigenlijk verwachten dat de order dan niet wordt uitgevoerd, of pas wordt uitgevoerd als het aandeel weer stijgt tot 10 euro.

Denk niet dat het uitmaakt voor het geval, maar het gaat bij mij om RDS. Gisteren order geplaatst om te kopen bij 14,30. Opent vandaag 14,92. Order is uitgevoerd.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_196316507
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 09:46 schreef Hojdhopper het volgende:
Hé vraagje, ik heb gisteren na sluiting van de beurs een limietorder geplaatst.

Vandaag opent het aandeel hoger dan de koers die ik heb aangegeven in de order. Het aandeel is vanochtend dus voor een hoger bedrag aangekocht. Eigenlijk vind ik dat raar, want stel je draait het om:

Op maandag sluit het aandeel op 11 euro. Je plaatst na sluiting een doorlopende verkooporder bij bijv. 10 euro, maar op dinsdag opent het aandeel om wat voor reden dan ook op 9 euro maar dan ben je wel voor 1 euro per aandeel "genaaid" toch? Of beschouwen we dat als "risico van het vak". Of het risico van kopen na sluiting van de beurs.

Ik zou eigenlijk verwachten dat de order dan niet wordt uitgevoerd, of pas wordt uitgevoerd als het aandeel weer stijgt tot 10 euro.

Denk niet dat het uitmaakt voor het geval, maar het gaat bij mij om RDS. Gisteren order geplaatst om te kopen bij 14,30. Opent vandaag 14,92. Order is uitgevoerd.
Weet je wel zeker dat het een limietorder was en geen bestens order?
In geval van een limietorder zou hij inderdaad niet boven dat limiet moeten worden uitgevoerd, of ik zie iets over het hoofd..
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_196316534
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 09:46 schreef Hojdhopper het volgende:
Denk niet dat het uitmaakt voor het geval, maar het gaat bij mij om RDS. Gisteren order geplaatst om te kopen bij 14,30. Opent vandaag 14,92. Order is uitgevoerd.
Dat is heel vreemd. Het hele idee van een limit order is dat je niet hoger koopt of niet lager verkoopt. Zeker dat je niet per ongeluk bestens hebt gezet?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_196316580
@Patroon en @nostra

Ja, weet ik zeker, hier nog even een screenshot van de order:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en hier de uiteindelijke transactie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_196316677
13,92 is toch < 14,30?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_196316747
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 10:23 schreef nostra het volgende:
13,92 is toch < 14,30?
Oh wow... Verkeerd gekeken, in mijn post:
quote:
Gisteren order geplaatst om te kopen bij 14,30. Opent vandaag 14,92. Order is uitgevoerd.
Haha shit joh, negeer mijn post dan maar. :') Slecht geslapen, nog niet helemaal wakker blijkbaar.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_196316897
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 10:29 schreef Hojdhopper het volgende:
Slecht geslapen, nog niet helemaal wakker blijkbaar.
:o
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_196317984
Terminale verliezen vandaag hopelijk morgen beter!
pi_196318002
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 07:39 schreef recursief het volgende:

[..]

Ik heb nooit uitgezocht hoe dat bij DeGiro gaat, maar als bijv. marketmakers met inzicht in klantorders bij veel vraag zowel de bied- als de laatprijzen iets verhogen betaal je iets meer voor je kooporder terwijl de spread gelijk blijft. Zoiets valt dus nauwelijks op. Ik dacht dat dat bij Flatex kon gebeuren, bij DeGiro weet ik dat niet. Misschien best leuk om daar eens wat data over te verzamelen.
[..]

Op die bankrekening geldt momenteel een negatieve rente van 0,5% op jaarbasis over de eerste ¤2500. Maximale vergoeding is dus ¤12,50 per jaar. Daar zou ik me niet blind op staren. Als je per 60 dagen meer dan ¤350 aan transactiekosten hebt gemaakt wordt negatieve rente over maximaal ¤100.000 euro vergoed.

Verder heeft zo een Flatex-rekening niet louter voordelen, maar ook nadelen. Zo kun je als zo een rekening hebt nog maar 1 tegenrekening gebruiken. Verder opereert Flatex met een Duitse bankvergunning en zijn ze niet aangesloten bij het Nederlandse klachteninstituut Kifid.

Overigens is de hoofdreden voor deze Flatex-geldrekeningen dat DeGiro door de AFM beboet is ivm het overtreden van de regels voor hun AFM-vergunning op een aantal punten. Een van de overtredingen ging erover dat niet belegd geld in een niet gecertificeerd Luxemburgs geldfonds werd gestopt, en dat mag niet. In dat opzicht is die Flatex-rekening wel veel beter.

Waar het me vooral om gaat is de slechte ontransparante voorlichting en klantcommunicatie. Ik kreeg bijvoorbeeld deze email:
[..]

Ook de alerts in de app suggereren voortdurend dat je eigenlijk geen keus hebt en een rekening moet openen, terwijl dat helemaal niet verplicht is. De depositogarantie geldt alleen voor het saldo op je rekening en niet voor belegde gelden dus dat risico is ook beperkt. DeGiro misleidt hier hun klanten. Juridisch doen ze het handig door niet expliciet te liegen, maar vooral iets te suggereren dat niet waar is.

Klantenservice is ook niet altijd duidelijk: als je ze recht op de man vraagt of zo een rekening verplicht is zeggen ze nee, maar als je vraagt hoe het zit met die Flatexrekening dan wordt je verteld dat je die dient aan te vragen. Hier wordt verteld dat deze rekening verplicht is:
[ afbeelding ]

Als je diep het platform induikt lees je echter dit in de kleine lettertjes: [ afbeelding ]

De kredietcrisis heeft laten zien wat er kan gebeuren als financieel dienstverleners de belangen van klanten inruilen voor louter hun eigen winstmaximalisatie. Begrijp me niet verkeerd hoor: ik gun DeGiro veel winst, maar niet als ze dat bereiken door hun klanten slecht, onvolledig of misleidend voor te lichten.

Als je financieel dienstverlener bent, en je doet er alles aan om je klanten zand in de ogen te strooien dan gaan bij mij de alarmbellen rinkelen. Ik wil mijn broker kunnen vertrouwen en daar hoort bij dat ze transparant zijn en laten zien dat ze aan het belang van de klant denken. Dat ontbreekt bij DeGiro nog weleens.

Tel daar de vele technische verstoringen van de laatste tijd bij op en dat maakt dat ik ben gaan twijfelen of ik niet eens naar een andere broker op zoek moet gaan.
Ik heb 80,- open staan bij DeGiro, de rest zit allemaal in m'n protefeuille. Wordt er nu over die 80,- 0,5% negatieve rente gevraagd? Dus zo min mogelijk vrij laten staan daar dus!
pi_196319392
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 12:08 schreef Beursaap het volgende:

[..]

Ik heb 80,- open staan bij DeGiro, de rest zit allemaal in m'n protefeuille. Wordt er nu over die 80,- 0,5% negatieve rente gevraagd? Dus zo min mogelijk vrij laten staan daar dus!
Het ging toch juist om de compensatie van die negatieve rente?
pi_196321083
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 12:08 schreef Beursaap het volgende:

[..]

Ik heb 80,- open staan bij DeGiro, de rest zit allemaal in m'n protefeuille. Wordt er nu over die 80,- 0,5% negatieve rente gevraagd? Dus zo min mogelijk vrij laten staan daar dus!
Dat gaat dus om ¤0,40 per jaar bij een saldo van ¤80. En dat compenseren ze, want de negatieve rente wordt gecompenseerd over de eerste ¤2500. Dus maximaal ¤12,50 per jaar bij een rente van -0,5%.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_196321196
40 CENT MAAR LIEFST???

Dat dit kan in Nederland! Ok dan snap ik het verder.
pi_196321570
Wat betekent "Zorg dat de limiet een veelvoud is van de TICK-grootte"?

Ik kreeg deze melding voor het eerst bij mijn opdracht: Koop 35 Unibail-Rodamco voor ¤ 56,37 dagorder".
De benodigde liquiditeiten van ¤ 2.000 zijn aanwezig.
pi_196323286
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 16:36 schreef Idisrom het volgende:
Wat betekent "Zorg dat de limiet een veelvoud is van de TICK-grootte"?

Ik kreeg deze melding voor het eerst bij mijn opdracht: Koop 35 Unibail-Rodamco voor ¤ 56,37 dagorder".
De benodigde liquiditeiten van ¤ 2.000 zijn aanwezig.
Tick-grootte heeft te maken met het bedrag dat je inlegt. Tick-grootte is ook afhankelijk van het bedrag. Paar voorbeelden: tussen 0 -10 euro kan ticksize 0,01 zijn. Alle orders tussen 0 en 10 euro(9,89) worden geaccepteerd. Bij 10 - 50 kan ticksize 0,02 zijn. Vb 56,36 / 56,38 / 56,40 etc..
pi_196323750
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:03 schreef badluckman het volgende:

[..]

Tick-grootte heeft te maken met het bedrag dat je inlegt. Tick-grootte is ook afhankelijk van het bedrag. Paar voorbeelden: tussen 0 -10 euro kan ticksize 0,01 zijn. Alle orders tussen 0 en 10 euro(9,89) worden geaccepteerd. Bij 10 - 50 kan ticksize 0,02 zijn. Vb 56,36 / 56,38 / 56,40 etc..
Dank je. Ik zag dat de laatst gehandelde koers 56,36 staan. Ik dacht, laat ik er een cent boven gaan zitten om de order vanmiddag nog door te laten gaan. :s)
Maar dat hadden er dus twee cent moeten zijn.
  vrijdag 20 november 2020 @ 11:49:55 #173
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_196332751
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 20:36 schreef Hojdhopper het volgende:

Die 5 euro fee, is per maand?
Ja. Maar bij het doen van 1 aandelentransactie, bijv 100 aandelen RDS, hoef je die al niet meer te betalen.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_196333007
Wat is DeGiro soms mokertraag met terugboekingen, op 18-11 rond 11:00 teruggeboekt, nog niet binnen :') ik dacht dat de AFM dit soort praktijken al jaren geleden had verboden.
pi_196336216
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:08 schreef RamboDirk het volgende:
Wat is DeGiro soms mokertraag met terugboekingen, op 18-11 rond 11:00 teruggeboekt, nog niet binnen :') ik dacht dat de AFM dit soort praktijken al jaren geleden had verboden.
Als het om je Flatex-rekening gaat: die hebben geen AFM vergunning maar een Duitse vergunning.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')