abonnement Unibet Coolblue
pi_196146877
Weten jullie ze nog?

Met name tijdens de koude winteravonden

Of het nu met je familie of vrienden was, het was altijd een gezellige manier om je avond te spenderen. Toen je jonger was ging het vaak gepaard met een heerlijk ‘vers gemaakt’ glaasje limonade en je eigen bakje chips! Natuurlijk altijd hopen dat niemand tegen zijn/haar verlies kon, anders kon dit wel eens ruzie met je broer/zus worden (en dat je zelf als winnaar zou worden bekroond)…

Leuke verhalen zijn ook altijd welkom natuurlijk :P

  maandag 9 november 2020 @ 09:52:09 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_196146962
Mijn opa kon niet tegen zijn verlies. Bij Mens ergerje niet ging hij dan heel hard stampen met zijn poppetjes zodat alles omviel en als hij er dan een ander af kon slaan, mepte hij die de hele kamer door :)
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_196147002
Mijn Oma speelde altijd vals met dammen :D

Ik was 8 jaar ofzo en ik won altijd van haar werd ze pissig :')

was toch niet zo'n leuke oma trouwens :@ later wist ik waarom...
maar dit terzijde

Dus Ik begin met Dammen :+





Nog steeds populair bij jong en oud oO< (8>







Maar nu zijn er ''Hippe'' damspellen natuurlijk voor de kinderen van de rijkere ouders

pi_196147010
quote:
8s.gif Op maandag 9 november 2020 09:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mijn opa kon niet tegen zijn verlies. Bij Mens ergerje niet ging hij dan heel hard stampen met zijn poppetjes zodat alles omviel en als hij er dan een ander af kon slaan, mepte hij die de hele kamer door :)
Dat had ik dus bij mijn Oma _O- zie mijn post :+
pi_196147113
Nog steeds te koop zie ik... gewoon bij Bol.com :D



Ik had véél broertjes en zusjes dat deden we váák, met wél of geen Moeder erbij of met
vriendinnetje...

Kon eigenlijk nooit iets mis gaan O+
  maandag 9 november 2020 @ 10:14:07 #6
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_196147162


Stratego!
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 9 november 2020 @ 10:24:22 #7
39237 crew  H_T
2733
pi_196147337
Wij hadden Cartino thuis



Nooit ergens in een winkel gezien, en aan het ontwerp van de doos te zien moet het behoorlijk oud zijn. Maar het was wel leuk :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 9 november 2020 @ 10:36:00 #8
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_196147485
Wij hadden een spel dat je zelf uit moest leggen op de vloer, dat kon je dan door de hele kamer heen laten slingeren. Het was een soort ganzenbord volgens mij.



Ganzenborden deden we trouwens ook vaak.
pi_196147489
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 10:24 schreef H_T het volgende:
Wij hadden Cartino thuis

[ afbeelding ]

Nooit ergens in een winkel gezien, en aan het ontwerp van de doos te zien moet het behoorlijk oud zijn. Maar het was wel leuk :)
Dit hadden wij thuis ook in een kist liggen maar het was incompleet en zonder spelregels, dus nooit gedaan :)


Een vriendje had deze, in 1986 ofzo, echt lang geleden. Wilde het supergraag spelen, maar mocht niet van mijn ouders, was 'demonisch' :D

Dus speelde ik dit:


Barricade :)
-nee-
  maandag 9 november 2020 @ 10:41:34 #10
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_196147563
Oh en dit, ook veel gespeeld vroeger!


We hadden ook Risk en Stratego, dat speelde ik voornamelijk met mijn broer maar hij won altijd want ik had toen al geen langetermijnvisie.
pi_196147597
Risk is door de jaren heen gemoderniseerd en ook inhoudelijk wel veranderd maar is er echt niet beter op geworden! De opdrachtkaarten gaan in twee stappen van 'binnen 10 minuten kansloos verloren' tot 'we zijn hier over een week nog'
-nee-
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 9 november 2020 @ 10:50:30 #12
39237 crew  H_T
2733
pi_196147688
quote:
14s.gif Op maandag 9 november 2020 10:36 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Dit hadden wij thuis ook in een kist liggen maar het was incompleet en zonder spelregels, dus nooit gedaan :)

[ afbeelding ]
Een vriendje had deze, in 1986 ofzo, echt lang geleden. Wilde het supergraag spelen, maar mocht niet van mijn ouders, was 'demonisch' :D

Dus speelde ik dit:
[ afbeelding ]

Barricade :)
Ik weet niet zeker of we de spelregels erbij hadden, maar het was sowieso compleet :) In de basis leg je om de beurt een tegel op een helft van een van de speelkaarten op het bord, en dan krijg je de punten die er op dat vakje staan. Raakt jouw tegel ook nog andere tegels (horizontaal of verticaal, niet diagonaal) dan krijg je ook de punten voor die tegel. Aan de rand van het bord hou je bij hoeveel punten je hebt. Kom je boven de 20 uit dan pak je een fiche en maak je nog een rondje. Wie aan het eind de meeste punten heeft wint :)

Spookslot ken ik ook, meerdere keren gekocht op de Koninginnedagmarkt :) Heel demonisch is het niet, maar je kon wel de pech hebben op de trap geraakt te worden door een rollende schedel :D Dan moest je weer van voor af aan beginnen. Verder kwam er echt nul strategie bij kijken
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 9 november 2020 @ 10:53:50 #13
39237 crew  H_T
2733
pi_196147730
quote:
14s.gif Op maandag 9 november 2020 10:43 schreef Marsenal het volgende:
Risk is door de jaren heen gemoderniseerd en ook inhoudelijk wel veranderd maar is er echt niet beter op geworden! De opdrachtkaarten gaan in twee stappen van 'binnen 10 minuten kansloos verloren' tot 'we zijn hier over een week nog'
Risk heeft inderdaad meerdere revisies gehad. Bij de versie die ik thuis heb zijn de opdrachten voor alle spelers hetzelfde en bekend. Alleen de eerste die de opdracht haalt krijgt die achievement en bijbehorende bonus, de eerste die drie achievements heeft wint :) Daar zitten ook dingen tussen als 'verover tien landen in één beurt', en elke speler krijgt elke beurt sowieso een aantal legers zodat je iets kan aanvallen. Ik vind het wel een leuke versie :)

Mijn vader speelde vroeger altijd met blauw. Nadat mijn ouders gescheiden waren viel die doos een keer en moesten we checken of alles wel compleet was. Er was een opdrachtkaart te weinig. Na wat uitzoekwerk bleek dat de kaart 'Vernietig alle blauwe legers' te zijn, en ik denk niet dat dat toeval was :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_196147849
Risk heb ik nooit gespeeld eigenlijk :@ Dat spel hadden we ook niet....

Wij hadden Mikado deze



maar dan in zo'n houten doosje



Ook nog steeds te koop zie ik :o

Daar moest je wel geduld voor hebben... ja tuurlijk kleinere broertje ging altijd even tegen de
tafel stoten als ik aan de beurt was :') Grote zus moest dan altijd meedoen anders hadden we
ruzie :D

https://nl.wikipedia.org/wiki/Mikado_(spel)

ah... gevonden...


[ Bericht 6% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 09-11-2020 11:06:08 ]
  maandag 9 november 2020 @ 11:21:56 #15
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_196148233
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 10:50 schreef H_T het volgende:

[..]
maar je kon wel de pech hebben op de trap geraakt te worden door een rollende schedel :D Dan moest je weer van voor af aan beginnen.
Ja, dat! :D
was dat ding ook niet lichtgevend ofzo?
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
pi_196148995
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 10:53 schreef H_T het volgende:

[..]

Risk heeft inderdaad meerdere revisies gehad. Bij de versie die ik thuis heb zijn de opdrachten voor alle spelers hetzelfde en bekend. Alleen de eerste die de opdracht haalt krijgt die achievement en bijbehorende bonus, de eerste die drie achievements heeft wint :) Daar zitten ook dingen tussen als 'verover tien landen in één beurt', en elke speler krijgt elke beurt sowieso een aantal legers zodat je iets kan aanvallen. Ik vind het wel een leuke versie :)

Mijn vader speelde vroeger altijd met blauw. Nadat mijn ouders gescheiden waren viel die doos een keer en moesten we checken of alles wel compleet was. Er was een opdrachtkaart te weinig. Na wat uitzoekwerk bleek dat de kaart 'Vernietig alle blauwe legers' te zijn, en ik denk niet dat dat toeval was :P
_O-
-nee-
pi_196149003
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:21 schreef Parkinson_XTC het volgende:

[..]

Ja, dat! :D
was dat ding ook niet lichtgevend ofzo?
Van dat gelige glow in the dark plastic ja, met glazen rode oogjes. :)
-nee-
pi_196149440
Ik heb trauma's overgehouden aan "het torenspel". Dat was een spel waar je een ladder tegen een toren moest opzetten en dan door te dobbelen de tredes beklimmen. Maar bovenaan stond te torenwachter die in mijn herinnering altijd door mijn broer werd gespeeld en ook altijd als ik bijna boven was mijn ladder met een gemene grijns op z'n kop van de toren af keilde. Schreeuwen, vechten, huilen, alles.

pi_196154342
We speelde dat met boekjes erbij wie winst en verlies had. Gingen we de volgende keer weer verder. Soms had de bank een feestje :D
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_196154421
Majong Prachtig spel met hartkloppingen O+
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_196161826
quote:
14s.gif Op maandag 9 november 2020 10:36 schreef Marsenal het volgende:
[ afbeelding ]
Een vriendje had deze, in 1986 ofzo, echt lang geleden. Wilde het supergraag spelen, maar mocht niet van mijn ouders, was 'demonisch' :D
Heb ik ook gehad, maar heeft jaren op zolder gelegen. Vond het later ook niet zo geweldig meer, dus heb het weggegeven.



Veel gespeeld vroeger. Nooit afgevraagd wat Captain Iglo en Yoko Ono in het spel zagen though.
pi_196162887
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 23:04 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Heb ik ook gehad, maar heeft jaren op zolder gelegen. Vond het later ook niet zo geweldig meer, dus heb het weggegeven.

[ afbeelding ]

Veel gespeeld vroeger. Nooit afgevraagd wat Captain Iglo en Yoko Ono in het spel zagen though.
oh ja die hadden we ook :P bijna Vergeten :D
pi_196162889
en Scrabble !!!

Dat vond ik altijd leuk O+

Deze doos hadden wij met die houten opzetters voor je letters







Ook gewoon weer te koop bij bol.com trouwens en overal zie ik op googel, hele
luxe uitvoeringen en gewone normale uitvoeringen. :+

https://www.bol.com/nl/p/(...)v54e5dQaAidWEALw_wcB



dit is wél érg modelgezinnetje maar je houdt ze wel bezig :P en het is leerzaam ook denk ik?



Mijn ouders deden nooit mee, maar kinderen zat bij ons dus :P

Is een leuk spel :Y beter dan dat iedereen op zijn eigen telefoontje zit te spelen da's zo triestig ;(

https://nl.wikipedia.org/wiki/Scrabble
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 10 november 2020 @ 00:50:03 #24
39237 crew  H_T
2733
pi_196162904
Scrabble -O-

Cluedo *O*
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_196162989
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 00:50 schreef H_T het volgende:
Scrabble -O-

Cluedo *O*
Die ken ik niet :@



Maar dan ben jij nog een jonkie zeker? :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')