abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196138623
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:34 schreef Chia het volgende:

[..]

En bij elke actie zit er een addertje onder het gras. In dit geval dus die verpakking, waarbij veel consumenten direct na opening gelijk maar even die code eruit zullen knippen naar aanleiding van de actie van de MM, waar ze dan moeilijk over gaan lopen doen.
En gerepareerde spullen als nieuw verkopen in plaats van tweedekans zoals bij Coolblue
Hallo
pi_196138630
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:24 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]


[..]

Wat hij bedoeld te zeggen is waarom de cashback actie op die manier werkt. Hij heeft het niet inhoudelijk over de situatie van TS.
Maar daar heeft TS niks aan. Enige wat moet gebeuren is dat TS zijn geld terug krijgt. Al het andere lijkt me bijzaak.
pi_196138669
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:27 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Maar daar heeft TS niks aan. Enige wat moet gebeuren is dat TS zijn geld terug krijgt. Al het andere lijkt me bijzaak.
Ja goed, iemand stelt daar een vraag over en hij verduidelijkt dit. Het is in die zin wel on-topic, omdat dit inderdaad waarschijnlijk de reden is dat Mediamarkt zo moeilijk doet, zoals hij zelf al aangaf.

Maar dat is inderdaad, zoals hijzelf ook al zei, totaal iets tussen MM en Samsung

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2020 18:30:45 ]
pi_196138682
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:15 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Wat een hoop onzin. Hoe wil je een foto maken van een product en het claimem zonder factuur? Leg me dat eens uit. TS heef helemaa geen boodschap aan de cashback correspondentie tussen MM en Samsung aangezien hij onder de WKOA zijn geld terug dient te krijgen. Dat Mediamarkt dan zo klantonvriendelijk is, daar kan TS kan niks aan doen.
Dat ze het maar regelen administratief met achter de schermen om, daar hoeft de koper geen last van te ondervinden.
Vroeger kon je makkelijk frauderen bij cashback-acties, omdat ze niet om fysiek bewijs vroegen, zoals een foto van het aankoopbewijs en de streepjescode van de doos. Tegenwoordig doen ze dit bijna overal.

De doos van een TV heeft een unieke streepjescode die gekoppeld is aan het serienummer van de TV. Je kan die TV dus niet in de verpakking van een andere TV zetten, omdat het serienummer dan niet meer matchet.

Zonder de oorspronkelijke doos + streepjescode kunnen ze die TV niet retour nemen en opnieuw verkopen.

Lekker makkelijk om te denken dat ze gebruikte producten verplicht moeten accepteren. Zo werkt dat niet.
pi_196138684
De reactie van Mediamarkt wekt de suggestie dat ze een defecte TV als nieuw willen verkopen, of een lege doos als nieuw verkopen. :')
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_196138698
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:31 schreef Mark031 het volgende:

[..]

Vroeger kon je makkelijk frauderen bij cashback-acties, omdat ze niet om fysiek bewijs vroegen, zoals een foto van het aankoopbewijs en de streepjescode van de doos. Tegenwoordig doen ze dit bijna overal.

De doos van een TV heeft een unieke streepjescode die gekoppeld is aan het serienummer van de TV. Je kan die TV dus niet in de verpakking van een andere TV zetten, omdat het serienummer dan niet meer matchet.

Zonder de oorspronkelijke doos + streepjescode kunnen ze die TV niet retour nemen en opnieuw verkopen.

Lekker makkelijk om te denken dat ze gebruikte producten verplicht moeten accepteren. Zo werkt dat niet.
TS heeft toch al de aanvraag geannuleerd? Dan is dat met 1 telefoontje te checken door MM naar Samsung en dus geen issue meer
pi_196138700
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
De reactie van Mediamarkt wekt de suggestie dat ze een defecte TV als nieuw willen verkopen, of een lege doos als nieuw verkopen. :')
Inderdaad.

Al die users hier die dit goed proberen te praten. :')
  Redactie Frontpage zondag 8 november 2020 @ 18:34:57 #128
38148 crew  Innisdemon
pi_196138717
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:02 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Ik ga deze reactie reporten.

Je verspreid gewoon leugens op het moment. :N
Stel je niet zo aan, hij vraagt het zich af. :')
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_196138778
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:34 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan, hij vraagt het zich af. :')
Sorry, wat?

quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:07 schreef bmp80 het volgende:
Wet Koop Op Afstand is niet van toepassing omdat je niet alleen getest hebt maar ook hebt zitten knippen. Dan heb je hem schijnbaar goed gevonden.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2020 18:39:02 ]
pi_196138799
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:33 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Inderdaad.

Al die users hier die dit goed proberen te praten. :')
Dit ja. En dan ook nog TS onderzoeken voor fraude. Wat een bedrijf.
pi_196138828
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
De reactie van Mediamarkt wekt de suggestie dat ze een defecte TV als nieuw willen verkopen, of een lege doos als nieuw verkopen. :')
Nu je het zegt. Mediamarkt en service😢
  Redactie Frontpage zondag 8 november 2020 @ 18:43:29 #132
38148 crew  Innisdemon
pi_196138859
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 18:38 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Sorry, wat?
[..]

D'r zijn nogal wat reacties aangepast zie ik, waaronder de jouwe. Dan snijdt mijn opmerking ook geen hout meer :D
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_196138898
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:43 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

D'r zijn nogal wat reacties aangepast zie ik, waaronder de jouwe. Dan snijdt mijn opmerking ook geen hout meer :D
Lol fair enough. Ik dacht dat het je ging om de post waarop ik reageerde. :P
  zondag 8 november 2020 @ 18:47:14 #134
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_196138932
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:31 schreef Mark031 het volgende:

[..]


Lekker makkelijk om te denken dat ze gebruikte producten verplicht moeten accepteren. Zo werkt dat niet.
Zo werkt dat dus wel. Als het maar binnen de bedenktermijn valt.

Citaat van de website van de ACM:
Wat mag in ieder geval niet?
U mag consumenten niet vertellen dat ze geen bedenktijd hebben als ze het product onnodig hebben gebruikt. Ze houden recht op bedenktijd
.

Lees het gerust ook even na op hun website. Dat kan hier: https://www.acm.nl/nl/bedenktijd
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zondag 8 november 2020 @ 18:48:54 #135
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  Redactie Frontpage zondag 8 november 2020 @ 18:50:39 #136
38148 crew  Innisdemon
pi_196138986
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:45 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Lol fair enough. Ik dacht dat het je ging om de post waarop ik reageerde. :P
Nou, ja het leek erop dat je reageerde op een vraag van die user, maar wellicht heb ik dat verkeerd gezien.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_196138998
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:36 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Product is in nieuwstaat. Alleen verpakking niet ;)
Ja, had niet gelezen dat het online gekocht was, ging uit van een mediamarkt winkel. Online is de casus al een stuk makkelijker en heeft TS gewoon recht om het te retourneren.

Recht hebben en recht krijgen zijn wel twee verschillende dingen natuurlijk. Vaak kan je een zaak wel via een geschillencommissie van het thuiswinkelkeurmerk of iets dergelijks aanbrengen, dan hoef je niet direct over te gaan op juridische procedures. Plus dan verhuist je casus van eerstelijn-klantenservice naar de juridische afdeling en dat scheelt waarschijnlijk al een hele hoop
pi_196139016
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 18:48 schreef RedFever007 het volgende:
Om hoeveel euro gaat het nu eigenlijk? :D
¤2000
pi_196139031
Deze route dus:
quote:
Heb je ondanks deze zekerheden toch een klacht? Meld het direct bij MediaMarkt.nl of dien een klacht in via www.thuiswinkel.org/klacht-indienen. Kom je samen niet tot een oplossing? Dan helpt Thuiswinkel.org jou gratis verder met klachtenbemiddeling. Als je hierna nog niet tevreden bent, kun je een geschil indienen bij de onafhankelijke Geschillencommissie Thuiswinkel. Bekijk de procedure van De Geschillencommissie. Thuiswinkel.org staat tot een bedrag van ¤ 10.000 per uitspraak garant voor nakoming van de uitspraken. Deze garantie geldt niet in geval van surseance van betaling of faillissement van het bedrijf; Thuiswinkel Waarborg is geen garantiefonds.


https://www.thuiswinkel.org/leden/mediamarkt.nl/certificaat

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2020 18:54:22 ]
pi_196139038
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 18:48 schreef RedFever007 het volgende:
Om hoeveel euro gaat het nu eigenlijk? :D
Topmodel QLed zag ik op de mediamarkt website. En dan zo’n schijtservice krijgen van MM. Medelijden met ts
pi_196139143
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:50 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Nou, ja het leek erop dat je reageerde op een vraag van die user, maar wellicht heb ik dat verkeerd gezien.
Ik reageerde inderdaad op de user in de quote boven mijn reactie, maar die heeft zijn post niet veranderd.
pi_196139177
TS vind de TV prima (cashback claimen) maar nu de tv defect is geraakt is een reparatie of vervangend exemplaar ineens ongewenst. Dat roept vraagtekens op
pi_196139214
Welke winkel het is doet niet ter zaken en de winkel kan zich hier niet tegen verdedigen
pi_196139244
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 19:00 schreef opgebaarde het volgende:
TS vind de TV prima (cashback claimen) maar nu de tv defect is geraakt is een reparatie of vervangend exemplaar ineens ongewenst. Dat roept vraagtekens op
TS heeft sowieso nogal wat pech met retour sturen van (gebruikte) apparatuur :')

WGR / Smartphone retour Bol.com niet aangekomen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2020 19:06:41 ]
pi_196139454
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 19:00 schreef opgebaarde het volgende:
TS vind de TV prima (cashback claimen) maar nu de tv defect is geraakt is een reparatie of vervangend exemplaar ineens ongewenst. Dat roept vraagtekens op
Heeft mediamarkt een vervangend exemplaar aangeboden? Nou dan.
pi_196139472
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 19:03 schreef Heph844 het volgende:

[..]

TS heeft sowieso nogal wat pech met retour sturen van (gebruikte) apparatuur :')

WGR / Smartphone retour Bol.com niet aangekomen
Wat heeft dat te maken met deze zaak?
pi_196139569
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 18:47 schreef Eix het volgende:

[..]

Zo werkt dat dus wel. Als het maar binnen de bedenktermijn valt.

Citaat van de website van de ACM:
Wat mag in ieder geval niet?
U mag consumenten niet vertellen dat ze geen bedenktijd hebben als ze het product onnodig hebben gebruikt. Ze houden recht op bedenktijd
.

Lees het gerust ook even na op hun website. Dat kan hier: https://www.acm.nl/nl/bedenktijd
Zo zwart/wit is dat niet. Bij een TV kijken ze ook naar het aantal branduren. Je mag een TV testen en uitproberen, maar daar heb je bv. geen 50 uur voor nodig. Bij te veel branduren accepteren ze je TV niet als retour.

Anders krijg je mensen die het product volop gaan gebruiken en vlak voor het verstrijken van de retourtermijn het product terugsturen.

TS moet eens in de retourvoorwaarden/algemene voorwaarden kijken wat er voor zijn TV geldt.

De retourafdeling keurt TS zijn retour af, omdat hij het product niet in de originele staat heeft geretourneerd. Het is aan TS om de situatie over de doos + cashback duidelijk te maken aan MM, zodat MM dit op de juiste manier kan afhandelen.

Als TS dit op een normale en duidelijke manier kan uitleggen, dan nemen ze dat in behandeling en gaan ze het verder uitzoeken.
pi_196139670
Ik kijk dan ook alleen in de mediamarkt wat leuk is en koop het dan online elders.

Ik heb in 20 jaar nog nooit een goedwerkend product gekocht bij mediamarkt, wellicht heb ik bizarre pech, maar dit varieert van laptops tot airfryers tot botte scheerkoppen voor dure scheerapparaten die ook op hun beurt het niet deden.

Dit komt, zo leerde ik later van een insider, omdat mediamarkt producten verkoopt die net of soms net niet door de keuring zijn gekomen.
Het verklaard een hoop in ieder geval.
pi_196139680
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 19:14 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Wat heeft dat te maken met deze zaak?
Ik heb nooit dit soort rare conflicten, TS heeft er twee in een paar maanden tijd. Kan dikke pech zijn, kan ook dat er wat meer achter het verhaal zit dan wij hier lezen.
pi_196139710
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 19:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik kijk dan ook alleen in de mediamarkt wat leuk is en koop het dan online elders.

Ik heb in 20 jaar nog nooit een goedwerkend product gekocht bij mediamarkt, wellicht heb ik bizarre pech, maar dit varieert van laptops tot airfryers tot botte scheerkoppen voor dure scheerapparaten die ook op hun beurt het niet deden.

Dit komt, zo leerde ik later van een insider, omdat mediamarkt producten verkoopt die net of soms net niet door de keuring zijn gekomen.
Het verklaard een hoop in ieder geval.
Lijkt me meer toeval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')