TS koopt een tv van 2k die binnen 3 dagen defect is, ontbindt de koop waar hij volledig recht op heeft.quote:Op zondag 8 november 2020 17:23 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Beetje flauw, vind je zelf ook niet?
Mail sturen met relevante wetsartikelen... heb je je 2k binnen no time terugquote:Op zondag 8 november 2020 17:39 schreef JosMert het volgende:
[..]
2/4 weken vanwege corona. Maar ik accepteer dat niet nee. ¤1999
200% mee eens. Het moet ze zelf eens overkomenquote:Op zondag 8 november 2020 17:52 schreef SOG het volgende:
[..]
TS koopt een tv van 2k die binnen 3 dagen defect is, ontbindt de koop waar hij volledig recht op heeft.
MM weigert te ontbinden, omdat ie een deel van de verpakking heeft uitgeknipt! Loool. Zet daar een stuk karton op en stuur die defecte tv terug naar samsung.
Nee ff nog de consument een poot uitdraaien door zijn rechten te beperken onder het mom van een kapotte verpakkingen dan nog users hier die meegaan met het standpunt van MM. Moet nie gekker worden.
Denk dat ze daar niet zo van onder de indruk zijn als ik hun houding nu al zie.quote:Op zondag 8 november 2020 17:53 schreef SOG het volgende:
[..]
Mail sturen met relevante wetsartikelen... heb je je 2k binnen no time terug
Waarom reageer je op mijn post? Het enige wat ik stel is dat ik het raar vind om je vertrouwen in iets kwijt te raken omdat het kapot gaat. Staat volkomen los van waar hij wel/niet recht op heeft.quote:Op zondag 8 november 2020 17:52 schreef SOG het volgende:
[..]
TS koopt een tv van 2k die binnen 3 dagen defect is, ontbindt de koop waar hij volledig recht op heeft.
MM weigert te ontbinden, omdat ie een deel van de verpakking heeft uitgeknipt! Loool. Zet daar een stuk karton op en stuur die defecte tv terug naar samsung.
Nee ff nog de consument een poot uitdraaien door zijn rechten te beperken onder het mom van een kapotte verpakkingen dan nog users hier die meegaan met het standpunt van MM. Moet nie gekker worden.
Een tv kopen van 2K wat binnen 10 uurtjes gebruik kapot gaat. Daar heb jij vertrouwen in? Hahahahaquote:Op zondag 8 november 2020 17:59 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Waarom reageer je op mijn post? Het enige wat ik stel is dat ik het raar vind om je vertrouwen in iets kwijt te raken omdat het kapot gaat. Staat volkomen los van waar hij wel/niet recht op heeft.
Ach ja, begrijpend lezen. Niet iedereen is er even sterk in.
Beetje ongelukkig ge-quote misschienquote:Op zondag 8 november 2020 17:52 schreef SOG het volgende:
[..]
TS koopt een tv van 2k die binnen 3 dagen defect is, ontbindt de koop waar hij volledig recht op heeft.
MM weigert te ontbinden, omdat ie een deel van de verpakking heeft uitgeknipt! Loool. Zet daar een stuk karton op en stuur die defecte tv terug naar samsung.
Nee ff nog de consument een poot uitdraaien door zijn rechten te beperken onder het mom van een kapotte verpakkingen dan nog users hier die meegaan met het standpunt van MM. Moet nie gekker worden.
Je kan simpelweg gewoon pech hebben. Zelfs de beste producten gaan wel eens kapot. Als de algemene consensus is dat een bepaald product goed is, dan moet je daar op vertrouwen.quote:Op zondag 8 november 2020 18:00 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Een tv kopen van 2K wat binnen 10 uurtjes gebruik kapot gaat. Daar heb jij vertrouwen in? Hahahaha
En er nog anno 2020 mee weg komen ook met deze “service”. En dat dan consumenten dit ook gewoon pikken.quote:Op zondag 8 november 2020 18:01 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Beetje ongelukkig ge-quote misschien, maar dit dus inderdaad.
Het lijkt wel alsof de MM ook een trollenfabriek heeft aan staan
Samsung tv van 2K zit in hoog segment. Wat is daar geen onderzoek aan?quote:Op zondag 8 november 2020 18:02 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Je kan simpelweg gewoon pech hebben. Zelfs de beste producten gaan wel eens kapot. Als de algemene consensus is dat een bepaald product goed is, dan moet je daar op vertrouwen.
Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat TS geen research heeft gedaan.
Het is wel een goed punt dat je maakt, maar het is niet relevant in deze casus.quote:Op zondag 8 november 2020 18:02 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Je kan simpelweg gewoon pech hebben. Zelfs de beste producten gaan wel eens kapot. Als de algemene consensus is dat een bepaald product goed is, dan moet je daar op vertrouwen.
Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat TS geen research heeft gedaan.
Dit is het model. Het duurste model van 55 inch. Overal goede recensies. En dan doe ik geen onderzoek?quote:Op zondag 8 november 2020 18:02 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Je kan simpelweg gewoon pech hebben. Zelfs de beste producten gaan wel eens kapot. Als de algemene consensus is dat een bepaald product goed is, dan moet je daar op vertrouwen.
Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat TS geen research heeft gedaan.
Ja maar daar zeg ik toch ook helemaal niets over? In mijn ogen moet TS gewoon zijn geld terug krijgen, klaar.quote:Op zondag 8 november 2020 18:04 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Het is wel een goed punt dat je maakt, maar het is niet relevant in deze casus.
De wet koop op afstand behoeft geen reden voor retour. Binnen 14 dagen mag je een product retourneren zonder opgaaf van reden
Precies, je bevestigt dus wat ik bedoel.quote:Op zondag 8 november 2020 18:05 schreef JosMert het volgende:
[..]
Dit is het model. Het duurste model van 55 inch. Overal goede recensies. En dan doe ik geen onderzoek?
https://www.mediamarkt.nl(...)5t-2020-1656868.html
Hoezo?quote:Op zondag 8 november 2020 18:06 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Precies, je bevestigt dus wat ik bedoel.
Ja ik ben het vertrouwen in het product kwijt en wil geen gerapareerd product na 10 uur gebruik.quote:Op zondag 8 november 2020 18:05 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Ja maar daar zeg ik toch ook helemaal niets over? In mijn ogen moet TS gewoon zijn geld terug krijgen, klaar.
Ik vind het alleen raar dat hij door deze ervaring (wat erg jammer is natuurlijk) meteen zijn vertrouwen in het product kwijt is. Dat vind ik wat kort door de bocht.
En dan de wet maar negeren?quote:Op zondag 8 november 2020 18:07 schreef bmp80 het volgende:
Wet Koop Op Afstand is niet van toepassing omdat je niet alleen getest hebt maar ook hebt zitten knippen. Dan heb je hem schijnbaar goed gevonden. Bovendien moet je hem in nieuwstaat teruggeven en hij is kapot.
Je hebt wel recht op een werkend product. Je moet akkoord gaan met het repareren van de tv.
Geef je helemaal gelijk.quote:Op zondag 8 november 2020 18:07 schreef JosMert het volgende:
[..]
Ja ik ben het vertrouwen in het product kwijt en wil geen gerapareerd product na 10 uur gebruik.
Dat laatste snap ik volledig, te meer omdat je in mijn ogen gewoon recht hebt op een nieuw product.quote:Op zondag 8 november 2020 18:07 schreef JosMert het volgende:
[..]
Ja ik ben het vertrouwen in het product kwijt en wil geen gerapareerd product na 10 uur gebruik.
Ahh zo. Excuses mijn foutquote:Op zondag 8 november 2020 18:05 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Ja maar daar zeg ik toch ook helemaal niets over? In mijn ogen moet TS gewoon zijn geld terug krijgen, klaar.
Ik vind het alleen raar dat hij door deze ervaring (wat erg jammer is natuurlijk) meteen zijn vertrouwen in het product kwijt is. Dat vind ik wat kort door de bocht.
Dat is normaal hoor. Het dient als 'bewijs' dat je het product daadwerkelijk in je bezit hebt. Anders kan je in de winkel foto's maken van de serienummers en die gebruiken voor de cashback, terwijl het product gewoon in de schappen ligt. Degene die het product koopt kan dan geen gebruik meer maken van de actie.quote:Op zondag 8 november 2020 16:39 schreef 2thmx het volgende:
Waarom zou je voor een cashback-actie het serienummer uit de verpakking moeten knippen?
Dit is totaal onwaar. Wederom dezelfde leugens die verspreid worden.quote:Op zondag 8 november 2020 18:07 schreef bmp80 het volgende:
Wet Koop Op Afstand is niet van toepassing omdat je niet alleen getest hebt maar ook hebt zitten knippen. Dan heb je hem schijnbaar goed gevonden. Bovendien moet je hem in nieuwstaat teruggeven en hij is kapot.
Je hebt wel recht op een werkend product. Je moet akkoord gaan met het repareren van de tv.
Ok dan snap ik jequote:Op zondag 8 november 2020 18:09 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Dat laatste snap ik volledig, te meer omdat je in mijn ogen gewoon recht hebt op een nieuw product.
NOGMAALS. Ik vind het alleen jammer/raar dat je je vertrouwen in het product an sich kwijt bent. Zeker omdat je zelf stelt dat het over het algemeen gewoon goede recensies krijgt.
Wat een hoop onzin. Hoe wil je een foto maken van een product en het claimen zonder factuur? Leg me dat eens uit.quote:Op zondag 8 november 2020 18:12 schreef Mark031 het volgende:
[..]
Dat is normaal hoor. Het dient als 'bewijs' dat je het product daadwerkelijk in je bezit hebt. Anders kan je in de winkel foto's maken van de serienummers en die gebruiken voor de cashback, terwijl het product gewoon in de schappen ligt. Degene die het product koopt kan dan geen gebruik meer maken van de actie.
Ik denk niet dat MM een probleem maakt van een beschadigde doos. Het probleem is dat de streepjescode/serienummer op de doos ontbreekt en die heb je nodig om het product retour te nemen en opnieuw te verkopen. Bovendien maak je het fraudeurs wel erg gemakkelijk als je dit soort producten retour neemt.
MM zal met Samsung moeten regelen dat er op deze streepjescode/serienummer geen claim meer is voor een cashback. Tevens moeten ze deze TV opnieuw kunnen verkopen in een doos met matchende streepjescode/serienummer. Het lijkt me niet dat MM die TV in een MM doos mag zetten en dan zelf het serienummer erop schrijft.
Nog nooit zoveel flauwekul gelezen als bovenstaande info. TS hoeft hiet helemaal niet mee bezig te zijn. Dat is iets tussen samsung en mm en hoeft ts niet de dupe van te zijn.quote:Op zondag 8 november 2020 18:12 schreef Mark031 het volgende:
[..]
Dat is normaal hoor. Het dient als 'bewijs' dat je het product daadwerkelijk in je bezit hebt. Anders kan je in de winkel foto's maken van de serienummers en die gebruiken voor de cashback, terwijl het product gewoon in de schappen ligt. Degene die het product koopt kan dan geen gebruik meer maken van de actie.
Ik denk niet dat MM een probleem maakt van een beschadigde doos. Het probleem is dat de streepjescode/serienummer op de doos ontbreekt en die heb je nodig om het product retour te nemen en opnieuw te verkopen. Bovendien maak je het fraudeurs wel erg gemakkelijk als je dit soort producten retour neemt.
MM zal met Samsung moeten regelen dat er op deze streepjescode/serienummer geen claim meer is voor een cashback. Tevens moeten ze deze TV opnieuw kunnen verkopen in een doos met matchende streepjescode/serienummer. Het lijkt me niet dat MM die TV in een MM doos mag zetten en dan zelf het serienummer erop schrijft.
Inderdaad.quote:Op zondag 8 november 2020 18:17 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Nog nooit zoveel flauwekul gelezen als bovenstaande info. TS hoeft hiet helemaal niet mee bezig te zijn. Dat is iets tussen samsung en mm en hoeft ts niet de dupe van te zijn.
quote:Op zondag 8 november 2020 18:15 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Wat een hoop onzin. Hoe wil je een foto maken van een product en het claimen zonder factuur? Leg me dat eens uit.
TS heef helemaal geen boodschap aan de cashback correspondentie tussen MM en Samsung aangezien hij onder de WKOA zijn geld terug dient te krijgen. Dat Mediamarkt dan zo klantonvriendelijk is, daar kan TS kan niks aan doen.
Dat ze het maar regelen administratief met achter de schermen om, daar hoeft de koper geen last van te ondervinden.
Wat hij bedoeld te zeggen is waarom de cashback actie op die manier werkt. Hij heeft het niet inhoudelijk over de situatie van TS.quote:Op zondag 8 november 2020 18:17 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Nog nooit zoveel flauwekul gelezen als bovenstaande info. TS hoeft hiet helemaal niet mee bezig te zijn. Dat is iets tussen samsung en mm en hoeft ts niet de dupe van te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |